Shelfless Sverige AB jobb

Lediga jobb hos Shelfless Sverige AB

Shelfless söker controller

Vill du bli en del av vårt Team och vara med och optimera sifferflödet på ekonomiavdelningen? Hos oss är inspiration och glädje lika viktigt som hårt slit. Vi värdesätter att arbeta tillsammans i en flexibel miljö, för att uppnå mål gemensamt. Ta chansen att bli en del av Shelfless och sök tjänsten som controller idag! Tjänsten Ett viktigt nav för vår fortsatta framgångssaga är vår ekonomifunktion. Här är tempot stundtals högt, arbetsuppgifterna utmanade ochtillsammans bygger vi för att klara ytterligare expansion med nya anläggningaroch tillväxt. I rollen som controller kommer du att vara del av ekonomifunktionen som idag består av fyra medarbetare.Du kommer att arbeta nära dina medarbetare för att säkerställa kvalité och att våra processer och rutiner följs. Du kommer att vara en viktig del i månadsbokslutsprocessen, nyckeltalsanalys och styrning av flera av våra affärsområden. Givetvis bidrar du också med insikter och analyser i verksamhetsnära budget- och prognosarbete, eller som drivande i projekt och utveckling av interna processer, uppföljnings- och styrningsmodeller, lönsamhetsanalyser eller affärsutveckling i samverkan med andra avdelningar inom koncernen. Din profil Du harflera års arbetslivserfarenhet i kvalificerat arbete inom Business Controlling i ett företag med stora flöden. Du ska ha en högskoleexamen inom ekonomi eller annan likvärdig relevant utbildning.Som person ska du vara strukturerad, ansvarsfull och du trivs med att arbeta både självständigt och i team. Du är driven och vill ta ditt såväl som dina medarbetares arbete framåt, du bör dessutom vara intresserad av att vara med i vår digitala omställning som vi nu genomgår.Du gillar och värdesätter våra kunder lika mycket som vi gör, och vi ser därför att du är en glad person med mycket energi. Tjänsten har stor potential för rätt individ och naturligt kommer du att vara del av bolagens fortsatta utveckling.Om företaget Shelfless Sverige är ett tredjepartslogistikföretag (3PL) vilket betyder att vi hanterar hela logistikflödet åt våra kunder. Vi är tidigare DreamLogistics AB men sedan hösten 2021 är vi en del av Bring och går nu under namnet Shelfless Sverige. Vi erbjuder samma tjänster och lösningar men under nytt namn. Här får man en bra balans av startup-kultur blandat med storkoncern.Våra kunder är främst e-handelsföretag vilket gör att vi har höga krav på vår service, är snabbrörliga och utvecklas tillsammans med e-handeln.Vi sätter alltid kunden i första rum och lever efter mottot: Vi älskar våra kunder!Praktisk informationTjänsten är en tillsvidareanställning på 100% med inledande provanställning. Tjänsten är stationerad på vårt huvudkontor i Habo och arbetstiderna är förlagda dagtid måndag- fredag. Tillträde sker enligt överenskommelse men önskvärd start är omgående.Tjänsten rapporterar till CFO.Vi arbetar med ett löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta Fredrik Upåker, CFO,på 070-952 46 94, för frågorkring rekryteringsprocessen kontaktaJulia på [email protected] eller på 073-3663046.Observera att inga ansökningar tas emot via mail, enbart frågor kring tjänsten. Sista ansökningsdag är 19 maj.Vi förbehåller oss rätten att utföra bakgrundskontroller på slutkandidater. Vi har gjort medieval för denna rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.Varmt välkommen in med din ansökan, vi ser fram emot att träffa just dig!

7 maj 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024
Shelfless söker controller

Vill du bli en del av vårt Team och vara med och optimera sifferflödet på ekonomiavdelningen? Hos oss är inspiration och glädje lika viktigt som hårt slit. Vi värdesätter att arbeta tillsammans i en flexibel miljö, för att uppnå mål gemensamt. Ta chansen att bli en del av Shelfless och sök tjänsten som controller idag! Tjänsten Ett viktigt nav för vår fortsatta framgångssaga är vår ekonomifunktion. Här är tempot stundtals högt, arbetsuppgifterna utmanade ochtillsammans bygger vi för att klara ytterligare expansion med nya anläggningaroch tillväxt. I rollen som controller kommer du att vara del av ekonomifunktionen som idag består av fyra medarbetare.Du kommer att arbeta nära dina medarbetare för att säkerställa kvalité och att våra processer och rutiner följs. Du kommer att vara en viktig del i månadsbokslutsprocessen, nyckeltalsanalys och styrning av flera av våra affärsområden. Givetvis bidrar du också med insikter och analyser i verksamhetsnära budget- och prognosarbete, eller som drivande i projekt och utveckling av interna processer, uppföljnings- och styrningsmodeller, lönsamhetsanalyser eller affärsutveckling i samverkan med andra avdelningar inom koncernen. Din profil Du har några års arbetslivserfarenhet i liknande roll eller ser tjänsten som ett naturligt steg i din utveckling. Du ska ha en högskoleexamen inom ekonomi eller annan likvärdig relevant utbildning.Som person ska du vara strukturerad, ansvarsfull och du trivs med att arbeta både självständigt och i team. Du är driven och vill ta ditt såväl som dina medarbetares arbete framåt, du bör dessutom vara intresserad av att vara med i vår digitala omställning som vi nu genomgår.Du gillar och värdesätter våra kunder lika mycket som vi gör, och vi ser därför att du är en glad person med mycket energi. Tjänsten har stor potential för rätt individ och naturligt kommer du att vara del av bolagens fortsatta utveckling.Om företaget Shelfless Sverige är ett tredjepartslogistikföretag (3PL) vilket betyder att vi hanterar hela logistikflödet åt våra kunder. Vi är tidigare DreamLogistics AB men sedan hösten 2021 är vi en del av Bring och går nu under namnet Shelfless Sverige. Vi erbjuder samma tjänster och lösningar men under nytt namn. Här får man en bra balans av startup-kultur blandat med storkoncern.Våra kunder är främst e-handelsföretag vilket gör att vi har höga krav på vår service, är snabbrörliga och utvecklas tillsammans med e-handeln.Vi sätter alltid kunden i första rum och lever efter mottot: Vi älskar våra kunder!Praktisk informationTjänsten är en tillsvidareanställning på 100% med inledande provanställning. Tjänsten är stationerad på vårt huvudkontor i Habo och arbetstiderna är förlagda dagtid måndag- fredag. Tillträde sker enligt överenskommelse men önskvärd start är omgående.Tjänsten rapporterar till CFO.Vi arbetar med ett löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Har du frågor kring tjänsten och rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Julia på [email protected] eller på 073-3663046.Observera att inga ansökningar tas emot via mail, enbart frågor kring tjänsten. Sista ansökningsdag är 19 maj.Vi förbehåller oss rätten att utföra bakgrundskontroller på slutkandidater. Vi har gjort medieval för denna rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.Varmt välkommen in med din ansökan, vi ser fram emot att träffa just dig!

23 april 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024
Vikarierande HR-generalist

Vi söker nu en driven HR-generalist som trivs i arbete med andra människor. Om tjänsten I rollen som HR-generalist kommer du att ges möjligheten att arbeta brett inom HR i ett växande bolag. Du kommer jobba operativt med HR-relaterade frågor till våra chefer och medarbetare. Tillsammans med resten av teamet utvecklar du HR-processer för att säkerställa att vi följer arbetsrätten, skapar en bra medarbetarupplevelse och för att utveckla verksamheten. Du kommer att arbeta med frågor kring rehabilitering, sjukfrånvaro och rekrytering. Även ansvara för förhandlingar, samt övriga insatser för trivsel och arbetsmiljö. I rollen förekommer även övriga administrativa arbetsuppgifter där du också bistår i lönehanteringen under vissa perioder. Du kommer vara en del av teamet som består av tre medarbetare och utgå från huvudkontoret i Habo, strax utanför Jönköping. Om dig Vi söker dig med stor passion för HR-arbetet och som har 1-2 års erfarenhet från HR-arbetet. Du har en utbildning inom HR-området. Vi söker dig som är engagerad och positiv och som trivs i en vardag där intensiteten varierar från dag till dag. Du är social, öppen och har lätt för att skapa nya relationer. Du tar ansvar för dina arbetsuppgifter och kan planera och organisera ditt arbete. Du trivs i dialog med andra och har stor vana av att samarbeta och kommunicera med medarbetare och kollegor. Du ska ha erfarenhet av administrativt arbete och vi förutsätter att du har goda kunskaper i Office-paketet samt goda kunskaper i svenska och engelska, såväl i tal som skrift. Om företaget Shelfless Sverige är ett tredjepartslogistikföretag (3PL) vilket betyder att vi hanterar hela logistikflödet åt våra kunder. Vi är tidigare DreamLogistics AB men sen ca 1 år tillbaka en del av Bring och går nu under namnet Shelfless Sverige. Vi erbjuder samma tjänster och lösningar men under nytt namn. Våra kunder är främst e-handelsföretag vilket gör att vi har höga krav på vår service. Vi sätter alltid kunden i första rum och lever efter mottot: Vi älskar våra kunder. Praktisk information Tjänsten är ett vikariat på 100% och tillträde sker enligt överenskommelse men önskvärd start är omgående. Vikariatet förväntas pågå till och med årsskiftet 2025 med chans till förlängning. Arbetstider är dagtid mån-fre. Du kommer arbeta på vårt kontor i Habo och resor till våra övriga siter förekommer. Utgångspunkt är arbete på plats med viss möjlighet till flexibilitet. Vi arbetar med ett löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Frågor kring tjänsten välkomnas till Julia Rudh på [email protected]. Sista ansökningsdag är 10 april. Vi förbehåller oss rätten att utföra bakgrundskontroller på slutkandidater. Vi har gjort medieval för denna rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster. Välkommen in med din ansökan, vi ser fram emot att träffa just dig!

12 mars 2024
Sista ansökan:
29 augusti 2024