Controller

Sök bland 143 lediga jobb som Controller och börja ditt nya yrkesliv idag!

ESG Data & Systems Analyst

At Tetra Pak we commit to making food safe and available, everywhere; and we protect what's good – protecting food, protecting people, and protecting the planet. By doing so we touch millions of people's lives every day. And we need people like you to make it happen. Job Summary Tetra Pak FSM Group Financial Control & Finance Operations is currently reinforcing the Group Financial Control team to respond to new European Union sustainability reporting requirements (ESRS), and is seeking for a highly motivated, and self-driven person to take the position of ESG Reporting Analyst. You will be responsible for: Applying the European Union reporting standards (ESRS/CSRD) and other evolving mandatory and voluntary sustainability reporting standards Collecting, consolidating and distributing non-financial KPIs used for the preparation of sustainability reports Driving data collection and preparation of KPIs and targets that support sustainability objectives Driving/supporting pilot implementation including taxonomy and materiality analysis Working with a global team, the position may be based in: Budaörs, Hungary Lund, Sweden Hoccheim, Germany Modena, Italy Arganda Del Rey, Spain What you will do Lead the technology and data requirements to ensure integrity, accuracy and timeliness of data Work closely with Global Information Management, Sustainability and Finance Functions and other stakeholders to implement and enhance sustainability data and reporting systems and tools Perform analysis of sustainability data, developing and sharing insights Identify opportunities to leverage advanced technologies to enhance sustainability data, insights, processes and support their implementation Plan and implement continuous improvement in the area of responsibility in line with reporting requirements for sustainability information Work in a trustful and independent way We believe you have Masters Degree in Data Analytics and Business Economics or in Computer Science/Engineering Minimum of two years of experience Strong information systems and data analytics skill Experience in artificial intelligence / machine learning considered an asset Knowledge of sustainability reporting frameworks and standards (ESRS, GRI, ISSB, etc.) Good communications skills to clearly convey complex information Proven to be independent, proactive and self-learner Project management skills, including experience working in Agile projects Experience working in multi-cultural environment considered an asset We Offer You A variety of exciting challenges with ample opportunities for development and training in a truly global landscape A culture that pioneers a spirit of innovation where our industry experts drive visible results An equal opportunity employment experience that values diversity and inclusion Market competitive compensation and benefits with flexible working arrangements Apply Now If you are inspired to be part of our promise to protect what’s good; for food, people, and the planet, apply through our careers page at https://jobs.tetrapak.com/. This job posting expires on 6th May For trade union information in Sweden, contact Unionen Lisbeth Larsson at +46 46 36 2320 and Akademikerklubben Lars Haraldsson at +46 46 36 2533 Diversity, equity, and inclusion is an everyday part of how we work. We give people a place to belong and support to thrive, an environment where everyone can be comfortable being themselves and has equal opportunities to grow and succeed. We embrace difference, celebrate people for who they are, and for the diversity they bring that helps us better understand and connect with our customers and communities worldwide.

24 april 2024
Sista ansökan:
6 maj 2024
Junior Controller med fokus på BI till Svenska Turistföreningen

STF söker dig som har arbetat några år inom controlling och som har ett stort intresse för Business Intelligence. Här får du vara med och bidra till STFs fortsatta utveckling i en period av förändring och förbättringar av processer och system. Här får du vara med och påverka på riktigt! Information om tjänsten Svenska Turistföreningens vision och därmed ditt uppdrag är att skapa de bästa förutsättningarna för att få fler att upptäcka Sverige på ett hållbart sätt. Värdeorden omtänksam, nyfiken, äkta, professionell och engagerad genomsyrar hela STF:s organisation och arbetssätt. Rollen som junior controller är ny och där du inom de givna ramarna har möjlighet att utveckla och forma rollen. Du kommer att arbeta i tätt samarbete med STFs seniora controller, som du även rapporterar till. Din roll som Controller har sin tyngd i datadriven analys och du kommer få fria tyglar i att utveckla detta från hur de arbetar idag. Du arbetar på STFs fina kontor på Södermalm i Stockholm, på kontoret är ni 55 medarbetare och runt om i Sverige finns dina övriga kollegor. Resor i tjänsten förekommer några gånger per år. Du erbjuds • En bred controllerroll i en organisation med väldigt varierande verksamhet. • Korta beslutsvägar och öppet klimat där du får vara med i spännande och utvecklande projekt • Många kontaktytor inom stora delar av organisationen • Möjlighet till visst hybrid/distansarbete • Kollektivavtal • Kompetensutveckling, internt och externt • Friskvårdsbidrag Arbetsuppgifter Du kommer exempelvis att: • Medverka i analys och uppföljning av resultat • Medverka i budget- och prognosprocesser • Förvalta och utveckla vårt BI-verktyg Mercur samt andra närliggande system. • Löpande kontakt med stora delar av organisationen. • Delaktig i att förbättra och utveckla STFs rapportering och uppföljning • Delta i projekt inom ekonomi-, data- och informationsområdet. • Genomföra adhoc-analyser inom olika områden. Vi söker dig som har: • Relevant akademisk utbildning. • Tidigare erfarenhet som Controller eller en liknande roll. • Erfarenhet av ekonomiska flöden och processer och god förståelse för redovisning. • Ett stort intresse för BI och dataanalys. • Trivs med att arbeta nära verksamheten och att prata ekonomi med icke-ekonomer. • Intresse för hållbarhetsfrågor och hållbarhetsrapportering. Du kommunicerar obehindrat på svenska i tal och skrift. Du är kommunikativ och tycker om att dela med dig av din kunskap i både mindre och större sammanhang. För att bli framgångsrik i rollen är du driven, engagerad och trivs med att ta eget ansvar. I denna rekrytering fäster vi stor vikt vid din personlighet. START: Augusti 2024OMFATTNING: Heltid (37,5 h/vecka)STAD: StockholmURVAL: Sker löpandeKONTAKT: [email protected] Professionals Nord söker i samarbete med STF en Controller med fokus på BI. Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Professionals Nord och att du anställs direkt hos STF. Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och STFs önskemål är att alla frågor kring tjänsten går till [email protected] Sök tjänsten nedan genom att fylla i din information samt bifoga dokument. Logga gärna vidare in på "Mina sidor" efter att du bekräftat ditt konto, här kan du skapa din kandidatprofil vilket utökar din chans till drömjobbet! Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på [email protected]  #STF #Svenskaturistföreningen #PN #Professionals Nord #BI #BusinessIntelligence #Controller

24 april 2024
Sista ansökan:
18 maj 2024
ESG Reporting Analyst

At Tetra Pak we commit to making food safe and available, everywhere; and we protect what's good – protecting food, protecting people, and protecting the planet. By doing so we touch millions of people's lives every day. And we need people like you to make it happen. Job Summary Tetra Pak FSM Group Financial Control & Finance Operations is currently reinforcing the Group Financial Control team to respond to new European Union sustainability reporting requirements (ESRS), and is seeking for a highly motivated, and self-driven person to take the position of ESG Reporting Analyst. You will be responsible for: Applying the European Union reporting standards (ESRS/CSRD) and other evolving mandatory and voluntary sustainability reporting standards Collecting, consolidating and distributing non-financial KPIs used for the preparation of sustainability reports Driving data collection and preparation of KPIs and targets that support sustainability objectives Driving/supporting pilot implementation including taxonomy and materiality analysis Working with a global team, the position may be based in: Budaörs, Hungary Lund, Sweden Hoccheim, Germany Modena, Italy Arganda Del Rey, Spain What you will do Develop, coordinate, plan and execute sustainability reporting cycle with a prime focus on CSRD requirements Coordinate activities with key stakeholders including Sustainability, Human Resources, Corporate Governance, Strategy, Risk Management, Finance, external and internal auditors Actively participate in the development and implementation of the roadmap for system and processes that can support Group needs Maintain reporting manual and reporting instruction for sustainability information and train the organisation in line with the requirement Plan and implement continuous improvement in the area of responsibility in line with reporting requirements for sustainability information Work in a trustful and independent way We believe you have University/Masters degree: Sustainability or Business Finance and Accounting Minimum 2 years of experience Experience in sustainability reporting and / or controlling Good understanding of sustainability reporting standards (ESRS, GRI, ISSB, etc.); deep knowledge in either environmental or social topics considered an asset Rigor, commitment and trustworthiness Structured approach with good organisational skills Strong information systems and data analytics skill We Offer You A variety of exciting challenges with ample opportunities for development and training in a truly global landscape A culture that pioneers a spirit of innovation where our industry experts drive visible results An equal opportunity employment experience that values diversity and inclusion Market competitive compensation and benefits with flexible working arrangements Apply Now If you are inspired to be part of our promise to protect what’s good; for food, people, and the planet, apply through our careers page at https://jobs.tetrapak.com/. This job posting expires on 6th May For trade union information in Sweden, contact Unionen Lisbeth Larsson at +46 46 36 2320 and Akademikerklubben Lars Haraldsson at +46 46 36 2533 Diversity, equity, and inclusion is an everyday part of how we work. We give people a place to belong and support to thrive, an environment where everyone can be comfortable being themselves and has equal opportunities to grow and succeed. We embrace difference, celebrate people for who they are, and for the diversity they bring that helps us better understand and connect with our customers and communities worldwide.

24 april 2024
Sista ansökan:
6 maj 2024
Projektekonom med systemintresse

Du bidrar med kunskaper i projektredovisning och intresse för system, vi erbjuder en roll där du får fria händer att bygga upp projektredovisning från grunden och du får allt det stöd du behöver för att lyckas! Om företaget På Skill kommer du in i ett växande, framåtlutat företag med en kultur och stämning som det lilla bolaget. Verksamheten genomsyras av positiv energi, stort engagemang och en vilja att driva arbetet framåt tillsammans. Skill är ett rekryterings- och bemanningsföretag som också erbjuder skräddarsydda utbildningar för löpande kompetensutveckling. Vi har en nationell närvaro med kontor i Linköping, Norrköping, Tranås, Jönköping, Stockholm, Göteborg, Trollhättan och Karlskrona och är idag drygt 140 medarbetare. Vi har också omkring 1000 anställda konsulter som arbetar ute hos våra kunder och varje år gör vi flera hundra rekryteringar direkt till kund. Dina arbetsuppgifter Du kommer ansvara för ekonomi och redovisning för båda interna och externa projekt. Ditt uppdrag blir att sätta upp tydliga processer för projektredovisning både avseende ekonomiredovisning och uppföljning med tillhörande anpassning av Visma.net. I våra olika projekt finns behov av planering av rapportering, ekonomiuppföljning liksom löpande dialog med finansiärer och andra intressenter. Utöver det kommer du stötta övriga teamet med brett ekonomiskt arbete kopplat till prognos och uppföljning samt systemfrågor, exempelvis integrera ny verksamhet in i Visma.net. Du kommer tillhöra teamet Ekonomi & Kvalitet som idag består av 7 personer, i teamet finns mycket kompetens kopplat till ekonomi och redovisning men vi saknar kompetens inom projektredovisning, det vill vi att du bidrar med! Din profil Du har en relevant utbildning inom ekonomi samt några års erfarenhet av projektredovisning. Du har fallenhet för och ett stort intresse av systemfrågor. Vi söker dig som har lätt för att strukturera och organisera ekonomiadministrativt arbete. Det är av stor vikt att du är självgående, du trivs med att ibland få hugga i där du behövs mest, även om det ligger utanför dina huvudsakliga arbetsuppgifter. Rätt person trivs i en roll med många sociala kontakter såväl internt som externt. Med nyfikenhet och med en drivkraft att lära nytt kommer du lyckas utmärkt i rollen även om du bara har några års praktisk erfarenhet. För oss är rätt egenskaper och inställning viktigare än lång erfarenhet. Vi är så klart nyfikna på dina talanger och ser fram emot att ha dig som kollega och tillgång till vårt team! Varmt välkommen med din ansökan! Vi erbjuder: Vi är ett företag som är måna om våra medarbetare och att arbete och fritid ska gå ihop. Vi erbjuder därför flexibel arbetstid och möjlighet att arbeta delar av veckan hemifrån. För oss är det viktigt att vara en ansvarsfull arbetsgivare och att våra medarbetare ska känna att de gör skillnad, därför har vi möjlighet att på arbetstid lägga en dag per halvår på valfri ideell verksamhet. Vi erbjuder också våra medarbetare löpande utvecklingstid för att arbeta med strategiska frågor eller förkovra sig inom ett område som bidrar till den personliga utvecklingen. Självklart har vi också friskvårdsbidrag för våra medarbetare och genomför gemensamma aktiviteter för att främja teamandan. Ansökningsförfarande Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Lena Johansson, [email protected] alt 0708-52 32 36. Välkommen med din ansökan snarast dock senast 12/5. Vi ser fram emot din ansökan!

24 april 2024
Sista ansökan:
23 maj 2024
Treasury Analyst

Company Background: SweGaN is a European semiconductor manufacturer that develops and produces customer-made materials and high-performance gallium nitride epitaxial wafers for manufacturers of leading components and devices. SweGaN products are used for a wide array of applications including 5G telecommunications infrastructure, defense radars, satellite communications, EVs, high voltage power switches and more. SweGaN’s benchmark QuanFINE® epitaxial growth technology increases performance of RF and power devices and reduces energy consumption. With headquarters in the technology hub of Linköping, Sweden, SweGaN maintains close collaboration with renowned research groups at Linköping University and Chalmers University of Technology. 20 employees TREASURY Responsibilities Drive the treasury agenda internally at Swegan AB Liquidity management across our group Oversee and manage portfolio of hedging instruments. Secure that analytical tools are available for producing reports and analysis. Prepare various financial analysis and materials for including materials for the group management team and Board of Directors. Relevant Skills And Interpersonal Skills Responsible for setting up and developing policies and frameworks for liquidity management, risk, financing and reporting structure. Responsible for liquidity forecast, bank accounts, treasury reporting and exchange rates and the risks related to this. Responsible for bank relations, ie maintaining bank relations and negotiating loan agreements. Ensure efficient processes within the function. Develop and implement a long-term strategy for internal loan structure which includes optimizing the capital structure and minimizing financial risk. Minimum a bachelor’s degree in finance, accounting, industrial economics, or other business-related fields. Good experience from treasury operations. Develop and implement a long-term strategy for internal loan structure which includes optimizing the capital structure and minimizing financial risk Minimum a bachelor’s degree in finance, accounting, industrial economics, or other business-related fields Good experience from treasury operations. Experience from managing portfolios of interest rate, FX and commodity derivatives Experience from project financing is a positive A relentless passion for treasury management and a conviction of its impact on the business’ long- and short-term success Strong academic record combined with great numerical and analytical skills Positive mindset and an outgoing personality Excellent interpersonal skills, including written and oral communication skills; be comfortable interacting with executive-level management Comfortable dealing with ambiguity and working independently, with a passion to learn and grow Experienced PowerPoint and Excel user, ideally with experience from Power BI A team player with energy and drive. Application Deadline: May 17th Application Process: Please reference job title in the subject line and ensure contact name and e-mail are provided in the CV. Please send applications to [email protected]

24 april 2024
Sista ansökan:
17 maj 2024
Inköpscontroller till JURA

Är du vass på planering och tidigare arbetat med strategiska inköp? Ta då chansen att söka rollen som Inköpscontroller till vår kund JURA! Du kommer att anta en spännande roll med fokus på planering och ansvara för artikelflödet. I den här rekrytering samarbetar JURA med Vindex och alla frågor angående rollen besvaras av Vindex. Placering: Hammarby Sjöstad Om JURA Sweden JURA är innovationsledande och marknadsledande i världen när det gäller hightech-kaffemaskiner i premium-segmentet för användning i hushållet, på kontor och restaurang. Varumärkets helautomatiska kaffemaskiner utmärker sig genom ultimat kaffekvalitet, utmärkt design och enklast möjliga handhavande. JURA Sweden AB är ett dotterbolag till det schweiziska moderbolaget JURA Elektroapparate AG och är ansvarigt för all distribution, försäljning och service i Sverige och Norge. Företaget präglas av en tydligt formulerad strategi, stolthet och ett fokuserat engagemang hos sina anställda där alla bidrar aktivt till ett positivt resultat. För mer information, besök jura.com Huvudsakliga arbetsuppgifter Budget och flödesplanering Ansvarig för artikelflödet Controlling - upphämtning av sifferflöde och sammanställning av rapporter Order- och fakturaansvarig för (vissa eller utvalda) nyckelkunder Kontaktperson vid order- och ekonomifrågor Administrativa arbetsuppgifter rörande artiklar och kundregister Kvalifikationer och personliga egenskaper För den här rollen söker vi dig som har en akademisk utbildning inom ekonomi, gärna med marknadsinriktning. För att lyckas i rollen har du även minst fem års arbetslivserfarenhet från liknande arbetsuppgifter, där du haft en nyckelroll i bolagets planering och strategiska inköp. Dessutom har du mycket goda kunskaper i Excel och har du erfarenhet av Power BI eller Microsoft Dynamics Navision är det meriterande. Vidare kommunicerar du tydligt på svenska och engelska, i både tal och skrift. Vi söker dig som är målinriktad med fokus på resultat. Du är även kommunikativ och värdesätter ett gott samarbete med dina kollegor. För att trivas i den här rollen behöver du dessutom ha ett genuint intresse för siffror och drivs av ett analytiskt arbete. Sök rollen idag! Rekryteringen sker i samarbete med Vindex. Kan denna roll vara något för dig? Skicka gärna ditt CV i Word-format till oss på Vindex och ange referensnummer RWIC2561. Tveka inte heller att kontakta ansvarig rekryterare Richard Widén ([email protected], 070- 208 25 17) vid fler funderingar kring rollen. Som en del av processen för varje roll utförs en bakgrundskontroll på de aktuella slutkandidaterna som då kommer att informeras i förväg. Om Vindex Vi är ett rekryteringsföretag som framförallt arbetar i Stockholm med interimslösningar och rekrytering nischat endast mot ekonomiavdelningen. Vi är specialister på tillsättningar av konsulter och kandidater inom ekonomifunktionen. Detta innebär att vi tillsätter CFO:er, ekonomichefer, controllerchefer, Business Controllers, redovisningschefer, koncernredovisningsekonomer, redovisningsekonomer samt lönespecialister. Är du intresserad av fler uppdrag/tjänster som controller? Kika gärna under fliken Lediga uppdrag och jobb.

24 april 2024
Sista ansökan:
24 maj 2024
Controller till Ekonomienheten Upplands Väsby kommun

Söker du ett nytt spännande jobb som controller där du kan vara med och göra skillnad? Har du dessutom ett intresse för samhällsfrågor är detta jobbet för dig. Upplands Väsby är en kommun som växer och är mitt i ett spännande utvecklingsskede där den moderna småstaden byggs. Nu förstärker vi ekonomienheten med ytterligare en controller. Vi erbjuder dig På ekonomienheten erbjuds du som ekonom en fantastisk möjlighet att utvecklas. Vi arbetar aktivt för att skapa enhetlig och ändamålsenlig arbetssätt, där du tillsammans med dina kollegor har en viktig roll. Vi tror på frihet och flexibilitet i arbetet och därtill har vi också ett stort och meningsfullt ansvar. Som en del i vårt team får du möjlighet att utvecklas i din roll, i nära samarbete med dina kollegor och med den verksamhet du arbetar för. Vi är ett härligt team som sitter i moderna, aktivitetsbaserade lokaler centralt i Upplands Väsby. Det finns goda möjligheter att pendla med närhet till både pendeltåg och parkering. Vi tycker det är viktigt med balans mellan fritid och arbete och har ett förmånligt avtal som bland annat innebär lediga klämdagar och möjlighet till flexibelt arbete. Om oss På ekonomienheten är vi 19 kollegor som arbetar tillsammans. Vi är alla ekonomer med olika ansvarsområden inom planering, uppföljning, redovisning och finans. Som controller ingår du i en arbetsgrupp tillsammans med åtta andra controllers som alla arbetar med liknande arbetsuppgifter men som stöttar olika delar av kommunens verksamhetsområden. Om tjänsten I rollen som controller arbetar du mot kommunens verksamheter vilket över tid betyder ett omväxlande arbete där du ges möjlighet att lära dig nya verksamheter och bredda dina kunskaper. Du bidrar aktivt till att enhetschefer och ledning har de beslutsunderlag som krävs för att kunna styra och utveckla verksamheten framåt i enlighet med uppsatta mål. Här blir du väl insatt i hur kommunal verksamhet drivs och ett stort samhällsintresse är en fördel. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är: - Rapportera till och stötta verksamhetschefer - Rapportera till nämnd - Planering, budgetering och prognos - Uppföljning och analys - Intern verksamhetsutveckling Är du den vi söker? Vi söker dig som har: - Akademisk examen inom ekonomi eller motsvarande - Arbetat ett par år med ekonomi och/eller som controller - Praktisk erfarenhet av samt god förståelse för ekonomiska frågor och redovisning - Goda kunskaper i Excel och tidigare erfarenhet av att arbeta i större ekonomisystem Som controller behöver du kunna presentera ekonomiska rapporter och analyser på ett lättförståeligt sätt. Du har lätt för att anpassa din kommunikation utifrån situation och mottagare.  Som person är du strukturerad och analytiskt. Vi ser gärna att du är driven och trivs i en snabbt föränderlig miljö. Du är samarbetsorienterad, har lätt för sociala kontakter och har god kommunikativ förmåga. Du är trygg i din roll vilket gör det lätt för dig att ta dig an nya situationer och arbetsuppgifter. Du trivs med att arbeta självständigt och har förmågan att prioritera bland arbetsuppgifter. Ansökan Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem. Upplands Väsby kommun är ett finskt förvaltningsområde, informera därför gärna om du är finskspråkig. Hos oss får du såväl trygga anställningsvillkor som flera olika personalförmåner, som bland annat friskvårdsbidrag och förmånliga erbjudanden via vår förmånsportal. Mer information finner du på https://www.upplandsvasby.se/jobb-och-foretagande/jobb-och-praktik/kommunen-som-arbetsgivare.html Varmt välkommen med din ansökan!

24 april 2024
Sista ansökan:
22 maj 2024
Investeringscontroller som vill arbeta med stora stadsutvecklingsprojekt

Du vågar prova nytt. Och lär av erfarenheter. Precis som vi. Här på ekonomistyrningsenheten arbetar vi med att samordna och utveckla de övergripande ekonomiprocesserna för Sundbybergs stad och säkerställa att staden har en god ekonomistyrning. På enheten finns den samlade ekonomicontrollerkompetensen som ger stöd till chefer inom stadens olika verksamheter. Sundbybergs stad har utvecklats under 2000-talet med många nya bostäder och utbyggd kommunal service i den nya stadsdelen Stora Ursvik. Sundbyberg kommer fortsätta utvecklas och stora stadsutvecklingsprojekt pågår i stadsdelarna Hallonbergen, Ör, Rissne och Ursvik. Dessutom pågår arbetet med att lägga järnvägen i centrala Sundbyberg i en tunnel, vilket möjliggör en utveckling av stadskärnan som öppnar för grönska, liv och rörelse för ännu fler sundbybergare.  Som investeringscontroller har du en viktig roll i Sundbybergs fortsatta utveckling genom att hålla ihop uppföljningen av stadens investeringar. Du kommer framför allt ge stöd till chefer och projektledare i arbetet med ekonomin för investeringar. Du samordnar arbetet med prognoser och uppföljningar. Dina arbetsuppgifter inkluderar att på ett pedagogiskt sätt ge stöd till chefer och projektledare i arbetet med budget, prognoser och uppföljning av investeringar. Du arbetar både med planering för innevarande år och på längre i sikt. I dina uppgifter ingår också att stödja i uppföljningen mot fattade investeringsbeslut och arbeta med projektkalkyler. I ditt ansvar ingår att driva och vara delaktig i utvecklingen av arbetssätt och rutiner inom dina arbetsområden.   Vi vill att du har en högskoleutbildning med ekonomisk inriktning. Du har erfarenhet av att arbeta med ekonomisk planering och uppföljning i stora investeringsprojekt. Du har grundläggande kunskaper om redovisningen av materiella anläggningstillgångar. Vi ser gärna att du har erfarenhet från både privat och offentlig verksamhet. Som person är du trevlig, noggrann och strukturerad. Arbetet kräver att du är ambitiös och har god förmåga att arbeta självständigt såväl som samarbete med andra. Rollen kräver att du är analytisk och kan se mönster och lösa problem. Vi tror också att du är påhittig och kan tänka i nya banor. Befattningen är en tillsvidareanställning på heltid. Tillträde enligt överenskommelse. Ansök senast den 14 maj. Vi tar inte emot ansökningar via e-post. Välkommen med din ansökan!   Vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

24 april 2024
Sista ansökan:
14 maj 2024
Senior Controller till Nykvarn kommun

Nu söker vi en senior controller till ett uppdrag på ett halvår! Om uppdraget Uppdraget är på heltid 100% med start omgående och fram till 24-10-20. Du kommer att arbeta på enhetens kontor i Nykvarn och det kommer finnas möjlighet till distansarbete till viss del. Du kommer attarbeta nära biträdande ekonomichefen, både operativt och strategiskt, och du kommer att arbetamed att utveckla ekonomiprocesserna i en växande kommun. Dina arbetsuppgifter I rollen kommer du att främst arbeta som stöd till verksamhetens budgetansvariga med budget, prognoser och diverse beräkningar. Du kommer även att arbeta med frågor gällande redovisning, periodiseringar, bokslut och rapportering i verksamhetssystemet Stratsys. I arbetsuppgifterna kommer det även att ingå: Stödja processerna för årsbokslut, delårsbokslut och månadsuppföljningar Stöd till budgetansvariga gällande ekonomi Analyser och rapportering Felavhjälpande åtgärder vid differenser Utveckling av processer och rutiner Ta fram beslutsunderlag Medverka vid utredningar Dina kvalifikationer Examen med inriktning redovisning, civilekonom eller motsvarande Examen med inriktning redovisning, civilekonom eller motsvarande Minst 5 års erfarenhet i rollen som redovisningsekonom Gedigen erfarenhet av kvalificerad redovisning med flerdimensionell kodplan och/eller internredovisning Goda kunskaper i Excel och Powerpoint Som person har dugod förmåga att samarbeta och bygga relationer. Du är lösningsorienterad ochgillar att ta ansvar. Vi ser vidare att du är självständig och kan ta initiativ. Du är drivande, analytisk och ansvarsfull.Utöver detta är du pedagogisk med ett öga för detaljer samtidigt som du kan se helhetsperspektivet. Meriterande Meriterande är kunskaper om kommunal redovisning Vad vi erbjuder dig Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta. Om ansökan Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska.Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 28/4. Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Anna Radhe. [email protected] För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss underkontorstid på 0708934700 Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

23 april 2024
Sista ansökan:
29 april 2024
Controller till Markverkstaden Skövde

Befattningen erbjuder Hos oss får du möjlighet att arbeta med spännande arbetsuppgifter i en verksamhet under förändring som bidrar till att göra Sverige och världen lite säkrare! Vi värdesätter ömsesidigt förtroende och hos oss får du både möjlighet att ta eget ansvar och goda möjligheter till kompetensutveckling. Våra medarbetare är viktiga för oss och här får du goda möjligheter till en bra balans mellan arbetsliv och privatliv. Vi ger dig möjlighet att träna på arbetstid, generösa avtal gällande arbetstid och föräldralön samt upp till sju veckor semester per år. Markverkstaden Markverkstadsenheten (MvE) har ca 980 medarbetare och består av nio producerande verkstadsavdelningar lokaliserade på 25 orter i landet. Markverkstadsenheten är en enhet som utför underhåll på Försvarsmaktens markmateriel, och tekniskt systemstöd. Detta innefattat t.ex. förebyggande och avhjälpande underhåll, tillverkning, modifiering, reparation samt tekniskt systemstöd. Du kommer att tillhöra stabsavdelningen på Markverkstaden (MvE) som är en avdelning med ca 35 engagerade och kunniga kollegor som har olika stödjande befattningar och arbeta närmst tillsammans med fyra andra controllers som är placerade på olika orter i Sverige. Du kommer att i din roll stödja avdelningen Markverkstad Skövde och Skaraborg där Såtenäs och Karlsborg ingår. Det innebär att det kan komma att bli en del resor i tjänsten, hur ofta och mycket kommer att variera över tid. Men vi lovar att det är väldigt givande att vara ute på våra olika verksamheter. Vill du veta mer om vad Markverkstaden gör? Kolla in denna länk: https://youtu.be/jDWtiZdUfSk Arbetsuppgifter Som controller stödjer du cheferna på Markverkstad Skövde, Karlsborg och Såtenäs. Exempel på arbetsuppgifter som ingår: • Uppföljning och rapportering • Budgetering • Prognosarbete (3 ggr/år) • Månadsrapporter • Investeringsuppföljning • Ekonomiadministration • Ekonomistyrning • Vara bollplank för verksamheten i ekonomiska frågor • Samverka med övriga funktioner inom enheten Kvalifikationer • 3-årig ekonomisk utbildning på högskolenivå eller högre • Erfarenhet av liknande arbete inom uppföljning, rapportering och budgetering • Mycket goda kunskaper i Officepaketet och gedigna kunskaper i Excel • God pedagogisk och social förmåga • B-körkort Personliga egenskaper Vi söker dig som har förmåga att snabbt sätta dig in i nya arbetsuppgifter och arbeta på ett självständigt och initiativrikt sätt samt har en god förmåga att se förbättringsmöjligheter. För att lyckas i rollen är du analytisk och har lätt för att se ekonomiska samband. Du är lyhörd, ansvarstagande, samarbetar med andra avdelningar och är kvalitetsmedveten. Du är också målmedveten, drivande, har hög integritet samt är van att arbeta både individuellt och i grupp mot tydliga mål. Att uttrycka dig väl, i såväl tal som skrift, är för dig naturligt och du har en god pedagogisk och social förmåga. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Meriterande • Erfarenhet av ekonomistyrning från tillverknings-/verkstadsindustri • Goda kunskaper i SAP Affärssystem Övrigt Anställningsform: tillsvidareanställning som inleds med 6 månaders provanställning Sysselsättningsgrad: heltid, dagtid Arbetsort: Skövde Tillträdesdatum: Omgående, enligt överenskommelse Tjänsten är en civil befattning som inleds med 6 månaders provanställning. Upplysningar om befattningen Sektionschef Niklas Karlsson 073-442 84 34 Information om rekryteringsprocessen HR Johanna Jansson 073-334 24 00 Fackliga företrädare SACO: Håkan Eliasson OFR-S: Tony Svensson SEKO: Jörgen Jansson, Irene Ström OFR-O: Anders Norén Samtliga kontaktas via tfn 035-266 20 00 Sista ansökningsdag Välkommen med din ansökan senast 2024-05-13. Din ansökan ska innehålla CV samt ansökningsbrev där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. --------------------------------- Försvarsmaktens tekniska skola, FMTS, med huvudort i Halmstad är ett logistikförband där tekniken står i centrum. Förbandets verksamhet vilar på fyra ben – utveckling, utbildning, verkstads- och krigsförbandsproduktion. För att Försvarsmaktens förband ska kunna verka behöver de fungerande materiel och för det har FMTS en viktig roll. FMTS har ett funktionsansvar för den tekniska tjänsten inom Försvarsmakten, vilket bland annat innebär att följa teknikutvecklingen för att kunna förutse kommande behov men även föreslå förändringar och förbättringar. Här finns spännande utvecklingsmöjligheter för den som är tekniskt intresserad, både på grundläggande och mycket avancerad nivå. FMTS utbildar officerare, specialistofficerare, och civilanställda i teknisk tjänst inom samtliga försvarsgrenar. Utöver det så utbildas soldater inom logistik. FMTS har verksamhet över hela Sverige, från Revingehed i söder till Boden i norr. Varje dag och varje timme gör våra medarbetare insatser som påverkar andra människors liv, både i stort och smått såväl på hemmaplan som runt om i världen. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård och en god balans mellan arbete och privatliv. Försvarsmakten tillvaratar de kvaliteter som mångfald och jämn könsfördelning tillför verksamheten. Vi välkomnar därför sökanden med olika bakgrund och erfarenheter i våra rekryteringar. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands men innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas.

23 april 2024
Sista ansökan:
13 maj 2024