Lediga jobb hos Verendus System AB
Vill du ha en nyckelroll i att forma framtidens digitala tjänster för fritidsfordonsbranschen? Vi på Verendus söker nu en Product Manager som vill vara med och driva utvecklingen av vårt marknadsledande affärssystem. Här får du kombinera strategiskt tänkande med nära samarbete i agila produktteam – allt för att skapa största möjliga värde för våra kunder. Låter det spännande? Fortsätt läsa! Verendus har det marknadsledande affärssystemet för fritidsfordonsbranschen i Europa med över 700 kundanläggningar och flera tusen dagliga användare. Våra kunder är återförsäljare av husbilar, husvagnar, båtar, ATV, snöskotrar och motorcyklar. Vi är ett internationellt bolag med kontor i Sverige, Norge och Tyskland samt verksamhet i UK. Vi är över 40 kollegor som arbetar med produktledning, systemutveckling, försäljning och customer success. Om rollen Som Product Manager på Verendus är du en central del av vår Product Management grupp där du samarbetar med andra team. Du arbetar tätt tillsammans med utvecklare, UX-designers, intressenter och kunder – för att säkerställa att vi fokuserar på de förbättringar som ger störst värde och stödjer våra affärsmål. Här är god samarbetsförmåga och prestigelöshet avgörande - vi lyckas tillsammans. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat innebära att: Samarbeta med teamet, andra produktteam, intressenter och kunder för att förstå kunders behov och prioritera rätt insatser. Tydliggöra mål, bryta ner initiativ i konkreta uppgifter och stödja teamet i det dagliga arbetet. Delta i och bidra till förbättring av vårt gemensamma arbetssätt inom Product Management. Följa upp resultat med hjälp av data och kundfeedback. Du kan komma att arbeta mot flera olika marknader (Sverige, Norge, Tyskland, UK och Danmark), vilket ställer krav på att förstå och anpassa lösningar efter olika kunders behov, med särskilt fokus på långsiktig tillväxt. Du kommer att arbeta från vårt huvudkontor i Science Park Towers i Jönköping, men rollen innebär även vissa tjänsteresor tex. besök på mässor eller ute hos kunder. Om dig Vi söker dig som är kommunikativ, driven och har en stark förmåga att omsätta insikter till actions för oss som bolag. Du trivs med att arbeta i en varierad roll där du får kombinera strategiskt tänkande med operativt arbete. För att lyckas i rollen tror vi att du har: Relevant högskoleutbildning (Ex. IT, teknik eller projektledning). Tidigare erfarenhet som Product Manager, Produktägare eller Projektledare i ett produktteam med agilt arbetssätt. Du är prestigelös, strukturerad och trivs med att samarbeta mot gemensamma mål. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet från SaaS-bolag, gärna inom B2B. Vi söker dig som kan kommunicera obehindrat på svenska och engelska i både tal och skrift. Det är ett stort plus om du talar tyska. Andra nordiska eller europeiska språk är också meriterande då vi befinner oss i en stark tillväxtfas och har både befintliga och potentiella kunder i flera länder. Som person är du strukturerad, lösningsorienterad och har en god social förmåga. Du har en naturlig drivkraft och ger inte upp när du ställs inför utmaningar – du har grit! Kontakta oss! Låter det här som ett team, en arbetsmiljö och kultur du skulle kunna trivas i – då vill vi gärna höra mer från dig. Sök jobbet, connecta med oss eller dela detta med någon du tror skulle passa in. Har du frågor om tjänsten, teamet eller företaget hör du av dig till Elin Andersson, People & Talent Specialist på Progrits. Verendus är en del av Progrits Verendus är en del av Progrits – en nordisk mjukvarukoncern med ett tjugotal entreprenörsdrivna bolag inom branscherna fordon, transport & logistik samt integrerad e-handel. Vi drivs av teknisk innovation, med kravet att kundnyttan alltid står i centrum. Sedan 2023 är Progrits en del av Axcel, ett nordiskt riskkapitalbolag med stort intresse för tech-sektorn. Att vara en del av Progritsinnebär ökade möjligheter för utveckling både för oss som företag och för dig som anställd, och samtidigt större trygghet. Är du somoss,tror vi att duvill känna meningsfullhetpå jobbet – och vara medomatt göraVerendustill ett ännu bättre och roligare ställe att jobba på. För roligt är viktigt – jobbet är en för stor del av livet för att inte ha kul.
Lockas du av en roll inom affärsutveckling där du får arbeta både strategiskt och operativt? Vi på Verendus letar nu efter en Business Development Manager som vill bidra till vår tillväxt genom att upptäcka nya affärsmöjligheter, utveckla vårt erbjudande och effektivisera våra interna processer. Låter det spännande? Fortsätt läsa! Verendus har det marknadsledande affärssystemet för fritidsfordonsbranschen i Europa med över 600 kundanläggningar och flera tusen dagliga användare. Våra kunder är återförsäljare av husbilar, husvagnar, båtar, ATV, snöskotrar och motorcyklar. Vi är ett internationellt bolag med kontor i Sverige, Norge och Tyskland. Vi är över 40 kollegor från olika delar av världen som arbetar med produktledning, systemutveckling, försäljning och customer success. Om rollen Som Business Development Manager på Verendus kommer du ansvara för att leda och driva strategiska och operativa projekt som stärker företagets kommersiella position, erbjudande och effektivitet. Du kommer vara en nyckelperson i att identifiera och realisera affärsmöjligheter samt bidra till företagets långsiktiga tillväxt. Ditt arbete kommer bland annat att innefatta: Kund- och marknadsanalys – analysera kunders behov och användning av våra tjänster, genomföra marknads- och konkurrentanalyser samt bevaka trender. Projektledning och interna initiativ – driva och koordinera projekt för att förbättra interna processer, stötta arbetet med utformning och implementering av marknadsinitiativ, stötta Product Management och Sales samt följa upp strategiska mål och nyckeltal. Erbjudande och paketering – utveckla och kommunicera vårt erbjudande, arbeta med prissättning och identifiera nya affärsmöjligheter baserat på kund- och marknadsinsikter. Detta kommer du huvudsakligen att göra utifrån vårt huvudkontor i Science Park Towers i Jönköping. Om dig Vi söker dig som är analytisk, driven och har en stark förmåga att omsätta insikter till actions för oss som bolag. Du trivs med att arbeta i en varierad roll där du får kombinera strategiskt tänkande med operativt arbete. För att lyckas i rollen tror vi att du har: Relevant högskoleutbildning (Ex. ekonomi, teknik, projektledning) Erfarenhet av att arbeta i eller driva projekt inom affärsutveckling. Erfarenhet av strategiskt arbete, t.ex. konkurrent- och marknadsanalyser, scenariomodulering och beslutsunderlag Intresse för försäljning och kundbehov. Viss förståelse för IT, teknik och digitala tjänster Det är meriterande om du har arbetat något år som managementkonsult och om du har erfarenhet av SaaS-bolag. Vi söker dig som kan kommunicera obehindrat på svenska och engelska i både tal och skrift. Det är ett stort plus om du talar tyska. Andra nordiska eller europeiska språk är också meriterande då vi befinner oss i en stark tillväxtfas och har både befintliga och potentiella kunder i olika länder. Som person är du strukturerad, lösningsorienterad och har en god social förmåga. Du har en naturlig drivkraft och ger inte upp när du ställs inför utmaningar – du har grit! Intressant? Kontakta oss! Låter det här som ett team, en arbetsmiljö och kultur du skulle kunna trivas i – då vill vi gärna höra mer från dig! Sök jobbet, connecta med oss eller dela detta med någon du tror skulle passa in. Har du frågor om tjänsten, teamet eller företaget hör du av dig till Elin Andersson, Tech Talent Acquisition Specialist på Progrits. Verendus är en del av Progrits Verendus är en del av Progrits – en nordisk mjukvarukoncern med ett tjugotal entreprenörsdrivna bolag inom branscherna fordon, transport & logistik samt integrerad e-handel. Vi drivs av teknisk innovation, med kravet att kundnyttan alltid står i centrum. Sedan 2023 är Progrits en del av Axcel, ett nordiskt riskkapitalbolag med stort intresse för tech-sektorn. Att vara en del av Progritsinnebär ökade möjligheter för utveckling både för oss som företag och för dig som anställd, och samtidigt större trygghet. Är du somoss,tror vi att duvill känna meningsfullhetpå jobbet – och vara medomatt göraVerendustill ett ännu bättre och roligare ställe att jobba på. För roligt är viktigt – jobbet är en för stor del av livet för att inte ha kul.
Brinner du för uppsökande försäljning i en spännande bransch i samarbete med ett grymt internationellt team? Verendus är ett bolag i stark tillväxt med höga ambitioner och vi söker nu en driven tysktalande Junior Account Manager som kan bidra till vår fortsatta expansion på den tyska marknaden. Vilka är vi Verendus är det marknadsledande affärssystemet för fritidsfordonsbranschen i Europa med över 700 kunder och flera tusen dagliga användare. Våra kunder är återförsäljare och uthyrare av husbilar, husvagnar, båtar, ATV, snöskotrar och motorcyklar. Med verksamhet i Tyskland, Sverige, Norge och Storbritannien är vi ett internationellt företag som drivs av innovation och ett starkt engagemang för att stärka våra kunder. Vårt team består av över 40 talangfulla kollegor med olika bakgrunder, verksamma inom produktledning, systemutveckling, försäljning och kundsupport – allt för att leverera förstklassiga lösningar. Vi tror på tydliga initiativ, att engagemang stärks genom tydliga mål och resultatfokus, och att alla spelar en viktig roll. Samarbete är en central del även inom säljteamet, där du kommer att arbeta nära kollegor från olika funktioner. Verendus grundades 2010 i Jönköping med grundidén att underlätta och förbättra återförsäljares arbetsrutiner. En idé som genomsyrar vårt arbete än idag. Sedan 2017 är Verendus en del av Progrits, en Nordeuropeisk företagsgrupp bestående av 20 varumärken och totalt 250 anställda. Progrits har sitt säte i Göteborg. Inom Progrits samarbetar vi mellan bolagen; genom kunskapsutbyte, försäljningsinsatser och med att ta fram starkare erbjudanden till våra gemensamma kunder. Vi blir starkare och mer långsiktiga tillsammans. Om rollen Som proaktiv Junior Account Manager på Verendus kommer du att spela en central roll i vårt arbete med att identifiera och skapa nya affärsmöjligheter. Dina huvudsakliga uppgifter inkluderar att prospektera och göra research för att hitta och analysera potentiella kunder inom våra nyckelsegment. Du kommer att arbeta aktivt med att kontakta prospekterade företag och personer via samtal och mail, med målet att bygga relationer med våra prospekts och att boka in säljmöten som lämnas över till vår Key Account Manager i Tyskland. Du deltar även i möten för att utvecklas och lära dig hela säljprocessen, för att längre fram även kunna hålla i egna möten och presentera våra produkter. Du blir en del av ett härligt säljteam och kommer att arbeta tätt samman med, och rapportera till vår internationella försäljningschef (baserad i Sverige). Utöver detta kommer du att bidra till att förbättra våra metoder och tekniker för att driva utåtriktade säljinsatser ännu effektivare. Detta har du möjlighet att göra från Progrits huvudkontor i centrala Göteborg, det stora delar av vårt säljteam sitter, alternativt från Verendus huvudkontor i Science Park Towers i Jönköping. Om dig Vi söker dig som är driven, prestigelös, och affärsmässig i ditt sätt att uppträda. Du är kreativ, social, gillar att träffa människor och för dig väl i tal och skrift. Eftersom vi arbetar med digitala tjänster är det en fördel om du har grundläggande IT-kunskaper och snabbt kan sätta dig in i våra lösningar. Känner du igen dig i nedan personliga egenskaper och mindset så har du rätt förutsättningar för att göra ett riktigt bra jobb hos oss: Du har en stark inre motor, ser möjligheter och är kreativ i hur du agerar för att nå uppsatta mål - du har GRIT Du trivs med att arbeta uppsökande och att jaga nya affärsmöjligheter Du är ödmjuk, förtroendeingivande och har lätt för att etablera relationer Du är bekväm med att arbeta självständigt, samtidigt som du uppskattar att vara en del av ett team som diskuterar, utbyter erfarenheter och lär av varandra Meriterande är om du har tidigare erfarenhet av telefonförsäljning, mjukvaruverksamhet och B2B. Vi söker dig som är flytande i tyska i både tal och skrift då du kommer ha fokus på den tyska marknaden. Du ska även vara bekväm med att kommunicera på engelska internt med ditt team. Pratar du även svenska? Då har du även möjlighet att bidra på fler marknader! Intressant? Kontakta oss! Låter det här som en roll och ett sammanhang som skulle passa dig? Sök, connecta med oss eller dela detta med någon du tror skulle passa in. Har du frågor hör du av dig till Elin Andersson, Tech Talent Acquisition Specialist på Progrits.
Vill du vara en nyckelspelare i att förbättra prestanda och automatisering kopplat till våra databasmiljöer samtidigt som du arbetar med utveckling av innovativa lösningar? Vill du även vara en del av ett växande mjukvarubolag där du får ta mycket initiativ och göra skillnad på riktigt? Vi på Verendus söker nu en Databasutvecklare till vårt team i Jönköping, som brinner för att skapa stabila, säkra och skalbara system. Hos oss på Verendus kommer du att arbeta med det mest använda affärssystemet inom fritidsfordonsbranschen, en bransch som växer och som är fylld av möjligheter. Vi arbetar för att skapa en miljö där vi kan tillämpa de senaste teknologierna för att lyfta våra produkter och tjänster till nästa nivå. Vårt mål är att hjälpa våra kunder och användare att nå sin fulla potential, och i slutändan bidra till att fler människor kan njuta av fritidsäventyr på vägarna, till sjöss och i bergen. Om rollen I rollen som Databasutvecklare hos oss kommer du att ha en central roll i att administrera och optimera våra databaser för att säkerställa hög prestanda och tillgänglighet. Du kommer att arbeta tillsammans med vårt befintliga team för att stötta underhåll, driftsäkerhet och skalbarhet i våra system. I nära samarbete med vårt utvecklingsteam bidrar du till att optimera databasintegrationer i applikationer och arbetar kontinuerligt med att förbättra automatisering samt säkerställa en stabil och effektiv datahantering. Om dig För att må bra, trivas och bli framgångsrik i rollen är din inställning lika viktig som din erfarenhet. Med det sagt ser vi att du har minst fem års erfarenhet av att arbeta med relationsdatabaser (MySQL). Du har erfarenhet av eller intresse för att arbeta i en DevOps-miljö och att du har en god förståelse för hur databaser samverkar med utvecklingsprocesser. Du är en engagerad problemlösare med ett öga för detaljer och ett sinne för att hitta smarta, långsiktiga lösningar. Vi ser gärna att du har: Kunskap inom prestandaoptimering, frågeoptimering och databasmodellering Erfarenhet av multi-region databaser Vana vid molndatabaser och tjänster inom GCP, Azure eller AWS Förståelse för CI/CD-pipelines och automatisering av databashantering Erfarenhet av TypeScript eller PHP är en stor fördel. Har du dessutom erfarenhet av Kubernetes, Terraform och GitHub Actions är det ett plus. Erfarenhet av skalning och sharding är också meriterande. Vi ser att du har ett starkt driv och en lösningsorienterad attityd, med förmågan att omsätta idéer till konkreta resultat. Ditt engagemang för att bidra till verksamhetens övergripande mål är något vi värderar högt, och vi tror att du, liksom vi, strävar efter att ständigt förbättra och effektivisera arbetssätt. Vilka är vi Verendus har det marknadsledande affärssystemet för fritidsfordonsbranschen i Europa med över 600 kundanläggningar och flera tusen dagliga användare. Våra kunder är återförsäljare av husbilar, husvagnar, båtar, ATV, snöskotrar och motorcyklar. Vi är ett internationellt bolag med kontor i Sverige, Norge och Tyskland. Vi är över 40 kollegor från olika delar av världen som arbetar med produktledning, systemutveckling, försäljning och Customer Success. Vi arbetar i team som drivs av tydliga initiativ och tror på en kultur där engagemang tar fart med tydliga mål, fokus på resultat och där vi alla spelar en nyckelroll. Samarbete är en otroligt viktig del av denna roll då du kommer arbeta nära dina kollegor i olika team. Värderar du teamanda, innovation, öppenhet och att ha kul på jobbet? I så fall är Verendus en bra arbetsplats för dig, eftersom detta är områden som vi värderar högt. Vi tror på ett starkt och engagerat team med glada kollegor, vilka i sin tur skapar nöjda kunder, konkurrenskraft och en lovande framtid. Intressant? Kontakta oss! Låter det här som ett team, en arbetsmiljö och kultur du skulle kunna trivas i – då vill vi gärna höra mer från dig! Sök jobbet, connecta med oss eller dela detta med någon du tror skulle passa in. Har du frågor om tjänsten, teamet eller företaget hör du av dig till Elin Andersson, Tech Talent Acquisition Specialist på Progrits. Verendus är en del av Progrits Verendus är en del av Progrits – en nordisk mjukvarukoncern med ett tjugotal entreprenörsdrivna bolag inom branscherna fordon, transport & logistik samt integrerad e-handel. Vi drivs av teknisk innovation, med kravet att kundnyttan alltid står i centrum. Sedan 2023 är Progrits en del av Axcel, ett nordiskt riskkapitalbolag med stort intresse för tech-sektorn. Att vara en del av Progritsinnebär ökade möjligheter för utveckling både för oss som företag och för dig som anställd, och samtidigt större trygghet. Är du somoss,tror vi att duvill känna meningsfullhetpå jobbet – och vara medomatt göraVerendustill ett ännu bättre och roligare ställe att jobba på. För roligt är viktigt – jobbet är en för stor del av livet för att inte ha kul.
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 4 av 4 jobb