Lediga jobb i Jönköping
Sök 1049 Lediga jobb i Jönköping! Här hittar du de senaste karriärmöjligheterna i Jönköping, skräddarsydda för dig. Sök bland våra jobbannonser och ta nästa steg i din karriär.
Till vår butik i Jönköping söker vi nu en driven och säljfokuserad butikschef som med tryggt ledarskap kan skapa förutsättningar för att driva butiken framåt. Hos oss på Sandströms skapar du tillsammans med dina kollegor en trivsam atmosfär där kunden står i fokus. Personlig försäljning är något som ligger dig varmt om hjärtat och en förutsättning för att du, dina kollegor och butiken skall utvecklas och nå uppsatta mål. Om Sandströms Sandströms startade i Kisa 1923 av Malcolm och Matilda Sandström. Snart 100 år senare drivs det fortfarande av familjen Sandström och är därmed Sveriges äldsta modekedja i samma familjs ägo. Sandströms har tio butiker på nio orter i Småland och Östergötland. I alla butiker har vi både dam- och herravdelning. Beskrivning av rollen Som butikschef på Sandströms har du en central roll där du är ansiktet utåt för både butiken och varumärket. Din främsta uppgift är att driva butiken framåt och säkerställa att försäljningen når uppsatta mål. Du arbetar dagligen med att utveckla och motivera ditt team, och genom tydlig målstyrning, coachning och uppföljning ser du till att varje medarbetare får rätt förutsättningar att lyckas. I din roll ansvarar du för att butiken levererar starka försäljningsresultat, där du arbetar aktivt med nyckeltal, budgetuppföljning och optimering av butikens prestation. Genom att hålla dig uppdaterad om kundflöden och marknadstrender ser du ständigt nya möjligheter att förbättra butiken och skapa en attraktiv handelsplats. Att bygga långsiktiga kundrelationer är en naturlig del av ditt arbete, och du säkerställer att alla kunder får en personlig och inspirerande shoppingupplevelse. Utöver försäljning har du även ett operativt ansvar för bemanning och schemaläggning samt ser till att butiken håller en hög visuell standard enligt Sandströms koncept. Du samarbetar tätt med chefer och kollegor inom organisationen för att säkerställa att butiken alltid presterar på topp. Vi söker dig som: • Har en naturlig känsla för service och brinner för personlig försäljning. • Är en driven ledare med förmåga att motivera och inspirera ditt team att nå höga resultat. • Har ett starkt affärssinne och erfarenhet av att arbeta med försäljningsmål och nyckeltal. • Drivs av entreprenörskap och tar hand om butiken som om den vore din egen. • Är strukturerad och har god administrativ förmåga. Du är Vi tror att du är en serviceinriktad butikschef som alltid strävar efter att bygga teamkänsla. Vi vill att du som butikschef leder och utvecklar teamet i butiken och använder våra viktigaste nyckeltal i ditt dagliga arbete. Vi ser att du är en duktig säljcoach som gärna leder genom att vara ett bra föredöme, både i säljet och kontakten med kund. Då vi har många återkommande kunder förstår du vikten av goda kundrelationer och kan skapa långsiktiga relationer. Du har lätt för att samarbeta, gillar nya utmanande situationer som utvecklar dig och dina kollegor. Självklart är du en positiv och härlig person som gör våra butiker ännu trevligare! Erfarenhet • Du har erfarenhet av att framgångsrikt ha arbetat som butikschef eller assisterande butikschef eller motsvarande. • Du har ett utvecklat affärstänk som möjliggör en lönsam drift av butiken. • Du har erfarenhet av och är duktig administrativt. • Flytande i svenska i både tal och skrift. Tjänsten är på 100%, med start omgående eller efter överenskommelse. Vi tillämpar sex månaders provanställning. Vi rekryterar löpande så skicka in din ansökan redan idag! I samband med denna rekrytering samarbetar Sandströms med Retail Recruitment. Har du frågor kring tjänsten hör av dig till ansvarig rekryterare Monica Sveiven. Vi ser gärna att ditt CV är i PDF-format. Välkommen med din ansökan! Sandströms startade i Kisa 1923 av Malcolm och Matilda Sandström. Snart 100 år senare drivs det fortfarande av familjen Sandström och är därmed Sveriges äldsta modekedja i samma familjs ägo. Sandströms har tio butiker på nio orter i Småland och Östergötland. I alla butiker har vi både dam- och herravdelning.
Avdelningen för endodonti, oral protetik och parodontologi Till avdelningen för endodonti, oral protetik och parodontologi söker vi en enhetschef som tillsammans med verksamhetschef kommer leda för framtiden. Är du en jordnära och lösningsorienterad ledare som värdesätter samarbete och drivs av att se medarbetarna nå sin högsta potential? Om du dessutom värdesätter att vara del av något större och bidra till en god munhälsa för länets invånare, kan detta vara en roll för dig! Rollen som Enhetschef Som enhetschef arbetar du i nära samarbete med avdelningens verksamhetschef, där ni tillsammans leder och utvecklar verksamheten utifrån era respektive roller och kompetenser. Tillsammans ansvarar ni för frågor som rör verksamhet, budget och arbetsmiljö. Till er hjälp har ni dessutom två klinikkoordinatorer som hanterar flera av de löpande bemanningsfrågorna. I rollen som enhetschef är du närmaste chef för tandsköterskor, steriltekniker och vårdadministratörer, med personalansvar och uppgiften att leda och fördela det dagliga arbetet. Beroende av din grundkompetens kommer du dessutom vara närmaste chef för avdelningens tandhygienister. Du planerar, organiserar och samordnar verksamheten, samtidigt som du aktivt arbetar med att utveckla medarbetarnas kompetens, skapa trygghet och främja en arbetsmiljö som präglas av öppenhet och delaktighet. Förutom det operativa ansvaret för det dagliga arbetet har du en nyckelfunktion i att skapa en välfungerande helhet på avdelningen. Som en del av ditt uppdrag ingår du i specialisttandvårdens ledningsmöten och olika nätverk samt tar dig an verksamhetsrelaterade sidouppdrag utifrån behov. Du stödjer också verksamhetschefen i att leda verksamheten och arbetar målinriktat i enlighet med verksamhetsplan och styrdokument. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Uppdraget som enhetschef är ett tidsbegränsat förordnande under 2-4 år med god möjlighet till förlängning. Tillträde till tjänsten sker efter överenskommelse. Din blivande arbetsplats Vi som jobbar på avdelningen för endodonti, oral protetik och parodontologi är ett härligt gäng på ca 55 medarbetare som består av övertandläkare, ST-tandläkare, meriteringstandläkare, nischtandläkare, tandhygienister, tandsköterskor, steriltekniker och vårdadministratörer. Avdelningen är belägen på Odontologiska Institutionen, Rosenlunds vårdcentrum tillsammans med 6 av våra 9 specialiteter tillhörande Odontologiska Institutionen. Vår avdelning finns även representerad på Odontologiskt Centrum i Nässjö där vi utför specialisttandvård ett par dagar i veckan. Verksamheten har en lång tradition av ett nära och välutvecklat samarbete inom hela Folktandvården likväl som med hälso- och sjukvården. Hos oss är ingen dag den andra lik! Vår verksamhet vilar på tre uppdrag – kliniskt patientarbete, forskning och utbildning vilket dagligen utmärker sig på kliniken. Här är arbetsplatsen där utveckling, initiativ och möjligheter välkomnas och beslutsvägarna är korta. Din profil Vi söker dig som är en trygg och erfaren ledare med ett genuint intresse för att fortsätta utvecklas inom ledarskap. Du har kanske tidigare haft arbetsledande eller andra ansvarstagande roller, gärna i en större och komplex organisation med olika verksamhetsinriktningar. Som ledare har du ett tydligt patientfokus och förstår hur god arbetsmiljö och delaktiga medarbetare bidrar till en vård av hög kvalitet. Har du dessutom en odontologisk utbildning och ser det kliniska arbetet som en viktig och meningsfull del av ditt uppdrag, är det ett stort plus. Som person är du prestigelös, engagerad och målinriktad. Du är tydlig när du kommunicerar och säkerställer att mottagarna förstått ditt budskap. Du är empatisk och har förmågan att skapa trygghet och delaktighet i arbetsgruppen. Du motiveras av att leda andra och ser det som en självklarhet att bidra till både medarbetarnas och verksamhetens utveckling. Ditt sätt att arbeta präglas av struktur, lyhördhet och en positiv inställning till förändring och förbättring. Om du också har en förmåga att balansera långsiktiga mål med det dagliga operativa arbetet, tror vi att du kommer trivas i rollen som enhetschef hos oss. Du har god data vana och IT kunskap och uttrycker dig väl på svenska i tal och skrift. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Vårt erbjudande till dig Vi erbjuder dig ett utmanande och stimulerande arbete med goda påverkansmöjligheter och gott kollegialt stöd. Du kommer att arbeta i en miljö som präglas av samarbete, både internt och externt. Som stöd i ditt ledaruppdrag har du utöver din klinikchef, stöd av engagerade och kompetenta stödfunktioner, så som HR, ekonomi och kommunikation. Vi erbjuder goda möjligheter till kompetensutveckling och deltagande i sammanhang som genomsyras av god gemenskap. Som medarbetare hos oss inom Region Jönköpings län får du tillgång till våra anställningsförmåner. En del av dem ökar din grundtrygghet, andra sätter lite guldkant på vardagen. Vi erbjuder exempelvis upp till 3000 kr i friskvårdsbidrag och flyttbidrag upp till 20 000 kr för dig som väljer att flytta till vår region. Läs mer om våra förmåner här: Förmåner (http://www.rjl.se/jobb-och-karriar/Jobba-hos-oss/Formaner/) Har du frågor om tjänsten? Vill du veta mer kring tjänsten är du välkommen att kontakta verksamhetschef Maria Kassapidou, [email protected] 010 242 46 11. Intervjuer planeras till den eftermiddagen den 14 augusti och förmiddagen den 15 augusti. Går du vidare i processen kommer arbetsförmågetester samt facklig intervju tillkomma. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster. Vår rekryteringsprocess Sista ansökningsdag är den 8 augusti. Välkommen med din ansökan!
Platschef till MP Åkeritjänster i Jönköping Vår nuvarande stjärna i Jönköping har valt att gå vidare i sin karriär. Är du vår nya stjärna i Jönköping? MP Åkeritjänster – branschens ledande bemanningsföretag – söker en engagerad och driven platschef för att leda vår verksamhet i Jönköping som är ett av dem 4 platskontoren i koncernen, vi är idag 140 anställda i koncernen. Vårt huvudkontor ligger i Borlänge och vi är en auktoriserad bemanningskoncern nischad inom transport och logistik, med en stark ambition att finnas på fler platser i Sverige. Om tjänsten I rollen som platschef ansvarar du för cirka 20 medarbetare samt enhetens budget, inklusive resultat- och rapportansvar. Du styr den dagliga driften i Jönköping med stöd av biträdande platschef och det övriga MP-teamet. Som medlem av företagets ledningsgrupp spelar du en central roll i utvecklingen och resultatet av verksamheten. Du arbetar mot lokalkontorets veckobudget och får kontinuerlig feedback samt insyn i hela koncernen. Vi lägger stor vikt vid ledarskapsutveckling och erbjuder därför ett personligt utvecklingsprogram. Vem är du? Vi söker dig som idag/tidigare arbetar som lastbilschaufför eller inom transport och logistik och är redo att ta nästa steg i din karriär. Du har ledaregenskaper, är ansvarstagande och trivs i en dynamisk miljö. Du är lösningsorienterad och har förmågan att se helheten. Ditt fokus ligger på dina medarbetare och dina kunder, samt du har en hög social kompetens. Det är meriterande om du har ett etablerat kontaktnät inom branschen i Jönköping samt tidigare ledarerfarenhet. Vi erbjuder: Ett omväxlande och spännande arbete i en rolig bransch. Engagerade och drivna kollegor samt goda utvecklingsmöjligheter. Möjlighet att påverka din vardag och resultat. Stöd från MP-ledning och övriga platschefer. Kollektivavtal genom Almega / Kompetensföretagen och Unionen. Fast månadslön samt pensionsavtal via Collectum. Krav: För tjänsten krävs körkort BECE, YKB, förarkort och truckkort. Meriterande med ADR. Du behärskar svenska i tal och skrift. Vi arbetar utifrån vår värdegrund: ”Detaljerna gör helheten. Vi är ett riktigt KAP (kvalitet, ansvar, positivitet).” Vill du vara med på en spännande resa? Varmt välkommen med din ansökan! Har du några frågor gällande tjänsten är du välkommen att kontakta Simon Mannegard [email protected]. Urval och intervjuer sker löpande.
Jönköpings kommun är en stor arbetsgivare med hundratals olika yrkesroller. Vi växer i takt med att kommunen utvecklas med fler invånare, fler bostäder och större utbud. Vi är alltid på jakt efter ny kompetens - medarbetare med olika bakgrunder och erfarenheter, med den gemensamma drivkraften att vilja skapa en bättre kommun att besöka, leva, verka och bo i. Är ett meningsfullt jobb viktigt för dig? Hos oss får du bidra till att framtidens världsmedborgare får en god utbildning. Välkommen till en arbetsplats där lärglädje är hjärtat i allt vi gör! Ditt nya jobb Du kommer att arbeta med undervisning i NO-ämnena i kombination med annat ämne. I ditt uppdrag kan det även ingå mentorskap. Du ingår i både ett arbetslag och ett ämneslag, där ni tillsammans arbetar för att skapa förutsättningar för ett framgångsrikt lärande i en trygg miljö med goda relationer. Välkommen till oss! Vi är stolta över att presentera Flahultsskolan i Norrahammar, en plats där lärande och utveckling går hand i hand. Hos oss är varje elev unik, och vi strävar efter att skapa en trygg och stimulerande miljö där varje individ kan blomstra och uppnå sitt fulla potential. Vi har 470 elever fördelade från årskurs 7 till 9. Skolan har ett mycket fint läge uppe på höjden ovanför Norrahammar med bredvidliggande idrotts- och simhall samt tillgång till fotbollsplaner. Flahultsskolan bygger på principen om hemvist för varje årskurs med tillhörande arbetslag. Vår skola strävar efter att vara ledande på förebyggande värdegrundsarbete med ett nära samarbete mellan pedagoger och lärare i fritidshem, speciallärare och elevhälsoteam. Här får du en arbetsplats med engagerade och kompetenta medarbetare, där vi arbetar efter våra kärnvärden gemenskap, engagemang och nytänkande. Vi är måna om varandra och arbetar för att skapa en arbetsplats där vi alla trivs och utvecklas. Din kompetens Vi söker dig som är utbildad lärare med lärarlegitimation, alternativt kandidat som ännu inte fått sin lärarlegitimation eller är i slutet av sin utbildning, och behörighet i NO för årskurs 7-9, gärna i kombination med annat ämne. Du är flexibel, engagerad och har ett stort intresse för att utbilda och utveckla unga människor utifrån hens förutsättningar. Du har intresse för kunskap och digitaliseringsmetoder för att utveckla din undervisning. Du är trygg i ditt ledarskap och är en god förebild. Som person har du lätt för att samarbeta, men tar även egna initiativ och fattar egna beslut i din arbetssituation. Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av undervisning och arbete med elever. Utöver detta är du väl förankrad i grundskolans uppdrag och dess styrdokument och har goda kunskaper i det svenska språket i såväl tal som skrift. Du har även grundläggande IT-kunskaper. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Bra att veta För att underlätta rekryteringsarbetet ber vi dig att bifoga relevanta intyg och betyg för tjänsten du söker samt minst två referenser. Tänk på att skollagen kräver att samtliga medarbetare visar upp ett utdrag ur belastningsregistret och handläggningstiden för detta dokument kan vara lång. https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/skola-eller-forskola/ Inför anställning av nya medarbetare på våra lärartjänster måste vi säkerställa att det finns en giltig lärarlegitimation. Vi ber dig därför att bifoga en aktuell lärarlegitimation som är hämtad från Skolverket under de senaste två månaderna. https://login.skolverket.se/idp/lleg-etjanst/select?returnUrl=https://lleg.skolverket.se/. Vill du veta mer? Välkommen att kontakta någon av de kontaktpersoner som anges i annonsen eller sök upp en facklig representant via länken nedan. https://www.jonkoping.se/fackligaubf Tillsammans gör vi Jönköpings kommun bättre – för alla. Hos oss får du mer än ett jobb. Välkommen att söka tjänsten som ämneslärare. Jönköpings kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp.
Jobbify är en jobbplattform för erfarna kandidater. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: Har du ett brinnande intresse för mekanik, innovation och utveckling? Vill du vara med och skapa framtidens automationslösningar? Hos oss på NPB Automation får du möjligheten att påverka och utveckla innovativa maskiner i världsklass! Om oss På NPB är vi stolta över att ligga i teknisk framkant och leverera intelligenta maskiner som effektiviserar produktionen för företag världen över. Vår kultur präglas av innovation, kvalitet och samarbete. Vi tror på att ge våra medarbetare frihet och ansvar, och hos oss får du chansen att utvecklas och växa i din roll. Vi värdesätter mångfald och olika perspektiv för att hitta de bästa lösningarna. Om rollen Som Utvecklingsingenjör/Maskinkonstruktör hos oss kommer du att: Ansvara för maskinkonstruktion och driva utvecklingsprojekt utifrån vår roadmap. Utveckla och konstruera maskiner från idéstadiet till färdiga koncept, med fokus på innovativ maskinkonstruktion. Anpassa och vidareutveckla befintliga maskiner samt utveckla lösningar för hela anläggningar eller enskilda maskiner. Skapa underlag för inköp och ha nära kontakt med leverantörer. Samarbeta i projektform med kollegor inom automation, elkonstruktion, projektledning, produktion och marknad. Kvalifikationer Vi söker dig som har: Gedigen erfarenhet av mekanik, konstruktion och utveckling. Förståelse för automation och ett stort tekniskt intresse. Dokumenterad erfarenhet av att utveckla och implementera nya tekniska lösningar. Innovativt och affärsmässigt tänkande med förmåga att hitta kostnadseffektiva konstruktionslösningar. Goda kunskaper i 3D CAD, Office-paketet och affärssystem. Flytande kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. Vi ser gärna att du har en relevant utbildning inom mekanik eller automation, men vi värdesätter erfarenhet högre än formell utbildning. En bakgrund inom maskinkonstruktion eller liknande är meriterande. Vem är du? För att lyckas i denna roll ser vi att du är: Innovativ och driven med ett genuint intresse för teknik och utveckling. Lösningsorienterad och analytisk. Kommunikativ och trivs med många kontaktytor. Positiv, flexibel och samarbetsinriktad. Vad vi erbjuder Hos oss får du möjlighet att verka i en prestigelös organisation där vi värdesätter olika erfarenheter och perspektiv. Vi tror att en mix av kompetenser bidrar till innovativa lösningar och en stark arbetsmiljö. Vi erbjuder en dynamisk arbetsmiljö där du får chansen att påverka, utvecklas och arbeta med spännande teknikprojekt. Är du vår nästa kollega? Känner du igen dig? Då vill vi gärna höra från dig! Skicka in din ansökan och bli en del av vårt team! Om företaget NPB Automation AB är ett innovativt företag baserat i Jönköping, specialiserat på design, utveckling och tillverkning av avancerad automationsutrustning för metallförpackningsindustrin. Sedan starten 1993 har NPB kontinuerligt utvecklat nya lösningar för att möta kundernas behov inom segment som dryck, livsmedel, aerosol och specialförpackningar. Företaget strävar efter att erbjuda produktionsutrustning som minskar investeringskostnader, frigör kapital och erbjuder flexibilitet genom kortare omställningstider och nya kapaciteter. NPB är en del av XANO-koncernen, som består av entreprenörsdrivna företag med hög expertis inom sina respektive nischer.
Meet a Student är en jobbplattform för juniora talanger. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: Arbetsuppgifter Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innefattar: Truckkörning och orderplock av livsmedelsvaror Packning och färdigställande av beställningar på pall för leverans ut till matbutikerna Livsmedelsprodukterna plockas på en färskavdelning vilket innebär att temperaturen är +2 grader. Arbetstider Arbetstider vardagar 06:00-15:00 och 07:00-16:00 Arbete söndagar kan också förekomma Vi ser att du vill och kan arbeta i genomsnitt 2 gånger i veckan under terminstid. Du bestämmer själv vilka 2 dagar du är tillgänglig för att arbeta. Du lägger dig tillgänglig för arbete veckovis. Start för tjänsten är v.30 samt v.32. Arbetet inleds med totalt fem dagar betald obligatorisk utbildning. Första veckan är utbildningen tisdag-torsdag och andra veckan tisdag-onsdag, kl. 07:00-16:00. Kvalifikationer Vi söker dig som: Har en annan huvudsaklig sysselsättning på minst 50%. Eftersom detta är ett krav för att kunna anställas. Kan arbeta i genomsnitt 2 veckodagar i veckan under terminstid Kan arbeta upp till heltid under sommar & lov Ej förekommer i belastningsregistret Pratar svenska, både i tal & skrift Meriterande Truckkort Körkort Din profil Har god fysik och som trivs med att arbeta med kroppen. Har ett gott sinne för ordning och noggrannhet. Trivs med att arbeta i högt tempo Förmåner Våra medarbetare flexibel löneutbetalning genom Cappy. En frivillig förmån som ger dig möjligheten att när som helst mellan ordinarie lönedagar själv göra uttag från din intjänade lön. Konkurrenskraftig lön Tillgång till gym Heltidsjobb under sommar, storhelger och lov. Betald utbildning och internt truckkort inom Dagab Flexibel schemaläggning Utvecklingsmöjligheter Om Storesupport by Job&Talent Storesupport är en del av Job&Talent, en av de snabbast växande aktörerna inom rekryterings- och bemanningsbranschen globalt, med huvudkontor i Madrid och verksamhet på de största europeiska marknaderna, USA och Sydamerika. Job&Talent erbjuder kvalitativa rekryterings- och bemanningstjänster inom bland annat logistik, industri, bygg, event, administration och detaljhandel. I Sverige sysselsätter vi årligen 10 000 medarbetare och omsätter 1,8 miljarder kronor. Om Dagab Dagab är en del av Axfood, Sveriges näst största aktör inom dagligvaruhandeln med varumärken som Willys, Hemköp, Tempo, Axfood Snabbgross, Mat.se och Middagsfrid. Dagab ansvarar för att Axfood sortiment, inköp och logistik ska fungera optimalt och har en nyckelroll i Axfoods arbete med att ständigt effektivisera varuflödet från sortiment och inköp, till lagerhantering och distribution. Intresserad? Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Varmt välkommen!
Arbetsuppgifter Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innefattar: Truckkörning och orderplock av livsmedelsvaror Packning och färdigställande av beställningar på pall för leverans ut till matbutikerna Livsmedelsprodukterna plockas på en färskavdelning vilket innebär att temperaturen är +2 grader. Arbetstider Arbetstider vardagar 06:00-15:00 och 07:00-16:00 Arbete söndagar kan också förekomma Vi ser att du vill och kan arbeta i genomsnitt 2 gånger i veckan under terminstid. Du bestämmer själv vilka 2 dagar du är tillgänglig för att arbeta. Du lägger dig tillgänglig för arbete veckovis. Start för tjänsten är v.30 samt v.32. Arbetet inleds med totalt fem dagar betald obligatorisk utbildning. Första veckan är utbildningen tisdag-torsdag och andra veckan tisdag-onsdag, kl. 07:00-16:00. KvalifikationerVi söker dig som: Har en annan huvudsaklig sysselsättning på minst 50%. Eftersom detta är ett krav för att kunna anställas. Kan arbeta i genomsnitt 2 veckodagar i veckan under terminstid Kan arbeta upp till heltid under sommar & lov Ej förekommer i belastningsregistret Pratar svenska, både i tal & skrift Meriterande Truckkort Körkort Din profil Har god fysik och som trivs med att arbeta med kroppen. Har ett gott sinne för ordning och noggrannhet. Trivs med att arbeta i högt tempo Förmåner Våra medarbetare flexibel löneutbetalning genom Cappy. En frivillig förmån som ger dig möjligheten att när som helst mellan ordinarie lönedagar själv göra uttag från din intjänade lön. Konkurrenskraftig lön Tillgång till gym Heltidsjobb under sommar, storhelger och lov. Betald utbildning och internt truckkort inom Dagab Flexibel schemaläggning Utvecklingsmöjligheter Om Storesupport by Job&Talent Storesupport är en del av Job&Talent, en av de snabbast växande aktörerna inom rekryterings- och bemanningsbranschen globalt, med huvudkontor i Madrid och verksamhet på de största europeiska marknaderna, USA och Sydamerika. Job&Talent erbjuder kvalitativa rekryterings- och bemanningstjänster inom bland annat logistik, industri, bygg, event, administration och detaljhandel. I Sverige sysselsätter vi årligen 10 000 medarbetare och omsätter 1,8 miljarder kronor. Om DagabDagab är en del av Axfood, Sveriges näst största aktör inom dagligvaruhandeln med varumärken som Willys, Hemköp, Tempo, Axfood Snabbgross, Mat.se och Middagsfrid. Dagab ansvarar för att Axfood sortiment, inköp och logistik ska fungera optimalt och har en nyckelroll i Axfoods arbete med att ständigt effektivisera varuflödet från sortiment och inköp, till lagerhantering och distribution. Intresserad?Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Varmt välkommen!
Är du en driven ingenjör med intresse för mekanik? Nu har du chansen att arbeta med avancerad konstruktion inom tvåtaktsmotorer, där du får en central roll i design och utveckling av innovativa system. Att jobba som Maskiningenjör hos Husqvarna Som maskiningenjör kommer du att arbeta med design av cylindrar, kolvar och roterande system. Du skapar 3D-modeller och tekniska ritningar, analyserar simuleringsresultat samt utför toleransanalyser för att säkerställa högsta kvalitet. Rollen innebär också produktunderhåll och kostnadsförbättringar samt tekniska diskussioner kring 3D- och 2D-design. Du blir en del av ett kompetent team på ca 15 personer där samarbete och teknisk expertis står i fokus. Tillsammans utvecklar ni framtidens motorlösningar. Tjänsten är placerad i Jönköping. Att vara konsult på Nexer Tech Talent För denna roll kommer du att bli anställd av Nexer Tech Talent men arbeta hos Husqvarna Jönköping med start så snart som möjligt. Du kommer att coachas av en mentor hos Husqvarna samt en konsultchef på Nexer Tech Talent. Som konsult hos oss blir du väl omhändertagen och bjuds in på gemensamma aktiviteter så som föreläsningar, afterwork och lunchträffar. Efter framgångsrikt genomförande av konsultuppdraget är intentionen att du erbjuds en anställning hos Husqvarna. Vi söker dig som: Har en relevant högskoleutbildning Har minst 2 års erfarenhet av liknande roll Har erfarenhet av CAD, erfarenhet av Smartteam och PLM Teamcenter är meriterande. Har djupare förståelse för komponenter i stål, aluminium, plast/gummi, alternativt erfarenhet av gjutning, smide, bearbetning, sintring, formgjutning samt djupdragning/formning av tunnplåt är meriterande. Har goda kunskaper i svenska och engelska. Vi söker en noggrann och kommunikativ person som trivs med att samarbeta och inspirera kollegor. Du är proaktiv, nyfiken och driven, med en stark problemlösningsförmåga och ett intresse för tekniska detaljer, samtidigt som du värdesätter integritet och en inkluderande arbetsmiljö. Ansökan Låter detta som något för dig? Vi arbetar löpande med rekryteringen, så skicka in din ansökan snarast möjligt. Om du har du frågor eller funderingar är du välkommen att kontakta Tech Recruiter Molly Rytter på [email protected]. Vi ser fram emot att höra från dig! Om Nexer Tech Talent Nexer Tech Talent är en del av Nexer Group – ett techbolag med djupa rötter i svenskt entreprenörskap och innovation. Tillsammans är vi över 2500 medarbetare i 15 länder som i mer än 35 år hjälpt våra kunder att ligga steget före både strategiskt, teknologiskt och kommunikativt. Läs mer om Nexer Tech Talent här. Om kund Husqvarna Group är ett globalt företag med en lång historia inom innovativa tekniska lösningar för skogs-, park- och trädgårdsprodukter. Företaget grundades 1689 i Sverige och har utvecklats till en ledande tillverkare av robotgräsklippare, motorsågar, trimmers och andra professionella och konsumentinriktade produkter. Med fokus på hållbarhet och innovation arbetar Husqvarna ständigt med att utveckla smarta och effektiva lösningar för en grönare framtid.
Vi tror att framsteg och möjligheter skapas bäst tillsammans. Välkommen till en plats där samarbete gör skillnad. Din roll Som montör hos oss blir du en del av vår hydraulikverkstad, där vi monterar, testar och underhåller hydrauliska styrsystem till Gripen. Du kommer att ingå i ett team på cirka 15 personer, varav ungefär 9 personer arbetar som montörer. Arbetsgruppen är spridd i ålder och präglas av en god stämning och ett nära samarbete. Här på avdelningen arbetar vi med finmekanik - små detaljer som kräver hög precision och noggrannhet, vilket gör din roll extra viktig. Du kommer få ett varierande arbete med många olika produkter och detaljer, och kommer i din roll fokusera på underhåll och reparation av produkter som inkommer från kunder. Arbetet sker efter tydliga instruktioner och ritningar, där arbetsmoment som borrning, limning, inställning och lödning förekommer. Arbetet sker för det mesta vid bänk, men kan tidvis innebära tunga moment. Din profil Vi söker dig som har ett öga för detaljer, är noggrann, ansvarsfull och har en naturlig fingerfärdighet som gör att du kan hantera finmekaniska komponenter med precision. Vi uppskattar nyfikenhet, och tror att du är en person som vågar fråga när något är oklart men som också tar egna initiativ och ser möjligheter till förbättring. Då du kommer samarbeta med många olika delar av verksamheten är det viktigt att du trivs i en miljö där kommunikation och samarbete är en del av vardagen. För att lyckas i rollen tror vi att du har: * Relevant utbildning inom ett tekniskt område eller motsvarande arbetslivserfarenhet från produktion inom finmekaniska detaljer * Goda kunskaper i ritningsläsning * Behärskar svenska och engelska, då dokumentation förekommer på båda språken * Grundläggande datorkunskaper Det är meriterande om du har: * Kunskaper inom mjuk- eller hårdlödning * Kunskaper inom hydraulik * Erfarenhet från flygindustrin * Erfarenhet av MRP-system Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. Vad du blir en del av Bakom våra innovationer finns alla de som har gjort det möjligt. Modiga pionjärer och kluriga tänkare. Vardagshjältar och kreativa problemlösare. De som delar djup kunskap och de som utforskar nya områden. Och alla däremellan. Här har du chansen att påverka och bidra på ditt unika sätt. Allt från att utveckla kod och bygga imponerande försvars- och säkerhetslösningar till att ta en kaffe med en kollega. Varje bidrag räknas. Vi ger dig möjlighet att anta utmaningar och skapa smarta innovationer. I vår vänliga och tekniksmarta värld finns plats för dig att växa. Vi finns här för att tillsammans skapa trygghet för människor och samhällen. Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 25,500 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare och mer hållbar värld. Saab utvecklar, tillverkar och underhåller avancerade system inom flygteknik, vapen, ledningssystem, sensorer och undervattenssystem. Saab har sitt huvudkontor i Sverige men en global verksamhet där Saab är en del av många nationers försvarsförmåga. Läs mer om oss här. Du blir en del av affärsområdet Surveillance som erbjuder världsledande sensorteknik inom övervakning och beslutsstöd för att skydda mot hot. Portföljen omfattar luftburna, markbaserade och marina radarsystem, elektronisk krigföring, stridsledning, flygsystem och cybersäkerhet. Med tanke på den kommande semesterperioden kan du förvänta dig återkoppling på din ansökan efter sommaren. Om du tycker att tjänsten låter intressant är du varmt välkommen att skicka in din ansökan redan idag!
Jönköpings kommun är en stor arbetsgivare med hundratals olika yrkesroller. Vi växer i takt med att kommunen utvecklas med fler invånare, fler bostäder och större utbud. Vi är alltid på jakt efter ny kompetens - medarbetare med olika bakgrunder och erfarenheter, med den gemensamma drivkraften att vilja skapa en bättre kommun att besöka, leva, verka och bo i. Beskrivning Vill du vara med och forma ett mer miljömässigt hållbart Jönköping? Vi söker en erfaren och engagerad hållbarhetsstrateg med inriktning miljö till kommunens hållbarhetsenhet. I denna roll har du ett kommunövergripande uppdrag där du ansvarar för att leda, utveckla och driva kommunens miljöarbete framåt. Rollen kräver en förmåga att arbeta både på en övergripande strategisk nivå och med mer specifika frågeställningar inom strategområdet, internt såväl som externt. Utöver ditt eget strategområde kommer du tillsammans med enhetens övriga hållbarhetsstrateger (med inriktningarna klimat, jämställdhet, barnrätt och funktionsrätt) att arbeta brett med hållbarhetsfrågor utifrån Agenda 2030 och Jönköpings kommuns hållbarhetsprogram. Arbetsuppgifter Arbetsuppgifterna innebär att utvärdera och följa upp kommunens miljömässiga hållbarhetsarbete, organisera och driva projekt, omvärldsbevaka inom området samt driva nätverk och samverka. Du håller utbildningar för förtroendevalda, chefer och medarbetare, utför politiskt fattade beslut och tar fram material för att förankra och utveckla arbetet. I rollen ingår även att representera Jönköpings kommun i nationella och regionala sammanhang och att för kommunens räkning samordna och svara på remisser samt andra ärenden. Du kommer att arbeta nära hållbarhetsstrategen med inriktning klimat. Det är därför viktigt att du uppskattar lagarbete. Som stöd i arbetet finns även ett nätverk med andra specialistroller i kommunens förvaltningar såsom kommunekolog, samordnare för vatten, kemikalier och klimatanpassning. Kvalifikationer För att lyckas i rollen behöver du ha ett stort eget driv samt vara tålmodig och flexibel. Du är duktig på att inspirera andra, ta initiativ till förbättringar och arbeta strukturerat mot uppsatta mål. Du tycker om att arbeta tillsammans med andra och har ett positivt och professionellt bemötande. Vi söker dig som har: - Akademisk examen inom miljövetenskap, biologi eller motsvarande. - Arbetat med strategiskt miljöarbete. - Erfarenhet av projekt- och förändringsarbete. - Erfarenhet av arbete i en politiskt styrd organisation. - Erfarenhet av att hålla utbildningar, skriva rapporter och ta fram stödmaterial. - God förmåga att uttrycka dig i tal och i skrift. - God analytisk förmåga och kunskaper i mål- och resultatstyrning. - Erfarenhet av strategiskt hållbarhetsarbete kopplat till Agenda 2030. Vi erbjuder dig: Hos oss får du möjligheten att arbeta i en dynamisk och utvecklande miljö där vi tillsammans driver viktiga samhällsfrågor. Du blir en del av en engagerad enhet som samarbetar och stöttar varandra för att nå bästa resultat. Vi erbjuder flexibla arbetsformer, arbetstidsförkortning under sommaren, kompetensutveckling och möjligheter att påverka och utveckla kommunens arbete för en mer hållbar framtid. Din arbetsplats kommer att vara Rådhuset i centrala Jönköping, där även kommunalråd och stadsdirektör är placerade. Om du vill veta mer om vad vi som arbetsgivare erbjuder kan du läs https://www.jonkoping.se/jobba-hos-oss/jonkopings-kommun-som-arbetsgivare-/detta-far-du-nar-du-jobbar-hos-oss. Vill du veta mer? Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef Andreas Zeidlitz, telefon 036-10 57 30 eller [email protected]. Önskar du komma i kontakt med någon av våra fackliga representanter så hittar du dem https://www.jonkoping.se/jobba-hos-oss/sa-soker-du-jobb-hos-oss/fackliga-foretradare-pa-stadskontoret. Jönköpings kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp.
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 1049 jobb