Apple Retail Sweden AB jobb

Lediga jobb hos Apple Retail Sweden AB

Technical Specialist - Apple Kundsupport

Sammanfattning När kunderna har köpt våra produkter är du den som hjälper dem att få ut mer av sin nya Apple-teknik. Din arbetsdag på Apple Store består av en rad uppgifter med fokus på service och support. Du är alltid redo att dela med dig av din kunskap och att ge kunderna en enastående upplevelse, vare sig du hjälper en kund att komma igång med sin nya Mac eller hittar svaren på frågor om andra Apple-produkter. Du trivs med att lösa kunders problem, ge dem aha-upplevelser och stärka deras band till Apple. Du samarbetar med andra för att främja en kultur där alla känner tillhörighet och inspireras att göra sitt allra bästa. Viktiga kvalifikationer Förmåga att utvärdera kunders supportbehov när de kommer, för att sedan presentera lösningar eller hänvisa dem till andra medarbetare. Flexibilitet att regelbundet kunna växla mellan olika tekniska områden med de färdigheter som krävs. Förmåga att stimuleras av förändringar när produkter utvecklas. Bidrar till en inkluderande miljö genom att respektera allas olikheter och vara öppen för att lära av varandra. Förverkligar Apples värderingar om inkludering och mångfald i det dagliga arbetet Beskrivning Som Technical Specialist hjälper du nya kunder att komma igång och ger befintliga kunder snabb och effektiv support, samtidigt som du skapar och stärker deras positiva relation till Apple. När en kund behöver hjälp utvärderar du snabbt situationen. Ibland använder du dina kunskaper om dagens Apple-teknik till att direkt ge kunderna goda råd eller presentera lösningar på deras problem med iPod, iPhone eller iPad. Vid andra tillfällen hänvisar du kunder till supportteamet som ser till att de kommer igång igen. Du kan också utbilda nya kunder på tu man hand och lära dem grunderna som behövs för att komma igång med foto-, video- och musikprojekt. Hela butiksteamet drar nytta av ditt starka engagemang för bästa möjliga kundservice. Eftersom du hjälper Apple att skapa och bevara starka relationer till kunderna är du en viktig del av vår framgång. Ytterligare krav • Du är skicklig på att använda din tid på bästa sätt och fatta snabba beslut. • Du behåller lugnet och kundfokus medan du felsöker och löser problem. • Du talar det lokala språket flytande. • Du får kunder att känna sig trygga och väl omhändertagna när du ger produktdiagnoser och möjliga lösningar. Jobbtyp: Det finns både heltids- och deltidsjobb. Hos oss på Apple värdesätter vi jämställdhet, mångfald och inkludering och dessa värderingar är också kärnan i hur Apple främjar sin organisationsutveckling. Vi tar endast emot ansökningar via vår hemsida; klicka på länken uppe till höger och klicka på “Sök”. Har du problem med att söka så skicka ett mejl på [email protected] Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

15 maj 2024
Sista ansökan:
14 juni 2024
Specialist - Apple Butiksmedarbetare

Sammanfattning I din roll som Specialist bidrar du till att skapa passion och intresse för våra produkter genom att erbjuda kunderna rätt lösningar och sätta produkterna i deras händer. Du förstår att Apple Store strävar efter att ge besökarna en unik kundupplevelse. Du börjar med att ta reda på kundernas behov, för att sedan tillsammans med dina medarbetare presentera de produkter som matchar behoven. Varje dag har du chansen att omvandla någon av besökarna i butiken till en stamkund. Det finns både heltids- och deltidsjobb. Viktiga kvalifikationer Förmåga att erbjuda en fantastisk kundupplevelse i en väldigt aktiv miljö och att stimuleras av mötet med kunderna. Stort teknikintresse, särskilt i fråga om Apples produkter, och förmåga att snabbt ta in ny kunskap om produkter och funktioner. God kommunikationsförmåga – du pratar ledigt och avslappnat både med enskilda kunder och inför mindre grupper. Beskrivning Som Specialist har du fantastisk förmåga att upptäcka kundernas behov och hitta de bästa lösningarna. Du är inte bara den första personen kunderna möter i butiken – du är också den som vägleder dem, säljer produkter och tjänster och hjälper dem att komma igång med sina nya produkter. Du utför också andra uppgifter i butiken, som att underhålla visuellt marknadsföringsmaterial och hjälpa dina kollegor. Du är nyfiken, har koll på de senaste nyheterna om olika produkter och initiativ och är redo att omsätta dina kunskaper i praktiken i dina möten med kunderna. Din framgång mäts i dina prestationer, såväl enskilda som i samarbete med andra, samt utifrån butikens övergripande resultat. Du är stolt över att få vara Apples ansikte utåt och tycker om att hjälpa kunderna att utveckla långvariga relationer till Apple. Ytterligare krav Du brinner för Apple och vill gärna dela med dig av din passion till andra. Du är redo att lära dig allt om och erbjuda Apples unika kundservice. Du har stor social förmåga, är tillmötesgående, förstående och bra på att lyssna. Du kan jobba med ett flexibelt schema. Dina arbetstider baseras på affärsbehoven. Jobbtyp: Deltid Arbeta på distans: Nej Hos oss på Apple värdesätter vi jämställdhet, mångfald och inkludering och dessa värderingar är också kärnan i hur Apple främjar sin organisationsutveckling. Vi tar endast emot ansökningar via vår hemsida; klicka på länken uppe till höger och klicka på “Sök”. Har du problem med att söka så skicka ett mejl på [email protected] Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

15 maj 2024
Sista ansökan:
14 juni 2024
Operations Specialist

Sammanfattning Som Operations Specialist skapar du ett smidigt produktflöde i butiken genom att se till att det alltid finns tillräckligt med produkter och genom att utföra arbetsuppgifter på lagret. Du har en entusiasm och expertis som bidrar till att öka försäljningen och förbättra kundupplevelsen – samtidigt som du hjälper andra medarbetare att förstå hur deras beteende påverkar lagerhanteringen. Viktiga kvalifikationer Processinriktad med sinne för detaljer. Har fokus på kundservice med betoning på både interna och externa kunder. Kan anpassa sig till förändringar och samtidig vara konsekvent. Beskrivning Hanterar lagermottagning, inventering, returer och löpande uppgifter enligt gällande Retail Inventory-processer. Kommunicerar proaktivt med kollegor kring statusen på tilldelade lageruppgifter. Främjar förståelse för och medvetenhet om lagerprestanda hos alla medarbetare i butiken. Håller sig uppdaterad om ändringar i lagerprocessen genom att använda kommunikations- och utbildningsverktyg. Svarar på frågor om lagerrapportering. Anpassar arbetet efter Apples visuella standarder. Följer arbetsmiljöbestämmelser. Dokumenterar och genomför andra arbetsuppgifter som ledningsteamet tilldelar. Hanterar och arkiverar myndighetsrelaterad dokumentation i länder där detta krävs. Ytterligare krav Du är duktig på problemlösning och analys. Du har god social kompetens och samarbetsförmåga. Du kan planera tiden på ett effektivt sätt och är bra på att arbeta inom tidsramar. Du har god kommunikationsförmåga. Du arbetar effektivt utan direkt vägledning. Du kan vid behov själv flytta produkter till butikens lager. Hos oss på Apple värdesätter vi jämställdhet, mångfald och inkludering och dessa värderingar är också kärnan i hur Apple främjar sin organisationsutveckling. Vi tar endast emot ansökningar via vår hemsida; klicka på länken uppe till höger och klicka på “Sök”. Har du problem med att söka så skicka ett mejl på [email protected] Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

15 maj 2024
Sista ansökan:
14 juni 2024
Genius - Apple Senior Kundsupport

Sammanfattning Du vårdar kundernas förtroende för Apple genom att hjälpa dem med kompetent felsökning och reparation av produkter i Apple Store. Du använder din förmåga att felsöka och din sociala kompetens för att snabbt lösa kundernas tekniska problem i Genius Bar. Du utbildar också dina medarbetare om produkter samtidigt som du ser till att hålla dig à jour med den senaste tekniken. Du är förstående och har ett utmärkt kundbemötanden när du dagligen erbjuder rådgivning och support. Viktiga kvalifikationer Stor social kompetens och talang för problemlösning. Förmåga att vara kundfokuserad och personlig i ditt bemötande samtidigt som du felsöker och löser tekniska problem. Förmåga att följa ett schema med kundmöten. Beskrivning Som Genius-medarbetare erbjuder du Apples kunder goda råd och praktisk, teknisk support. Du ställer snabba feldiagnoser och förklarar tålmodigt och vänligt. Du avgör om produkten kan repareras eller behöver ersättas och erbjuder lösningar som hjälper användarna att snabbt komma igång igen. Även om du har hand om flera fall samtidigt ser du till att använda både kundernas och din egen tid på bästa sätt. Du levererar Apples service snabbt, skickligt och med hög kvalitet. Du bygger förtroende hos såväl kunder som medarbetare genom att erbjuda dem vägledning, kunskap och även tips och undervisning. Ytterligare krav Du är nyfiken och har lätt för att lära dig nya reparationstekniker. Du är skicklig på att planera din tid på bästa sätt och att fatta snabba beslut. Du talar det lokala språket flytande. Du kan jobba med ett flexibelt schema. Dina arbetstider baseras på affärsbehoven. Jobbtyp: Det finns både heltids- och deltidsjobb. Arbeta på distans: Nej Hos oss på Apple värdesätter vi jämställdhet, mångfald och inkludering och dessa värderingar är också kärnan i hur Apple främjar sin organisationsutveckling. Vi tar endast emot ansökningar via vår hemsida; klicka på länken uppe till höger och klicka på “Sök”. Har du problem med att söka så skicka ett mejl på [email protected] Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

15 maj 2024
Sista ansökan:
14 juni 2024