Staria Sweden AB jobb

Lediga jobb hos Staria Sweden AB

Sales Executive - International Financial Services

Vill du förena din finansiella expertis med ditt intresse för kommunikation och försäljning? Vi söker nu en Sales Executive till försäljning av våra finansiella tjänster riktade mot internationella kunder. Om du vill vara en avgörande faktor till vår tillväxt, trivs med att bygga relationer, utforska nya affärsmöjligheter och arbeta i en samarbetsdriven miljö, fortsätt då läsa! Om rollen Staria är den enda aktören i Europa som kan erbjuda internationell redovisnings- och payrolltjänster till kunder i över 40 länder runt om i världen. Det som särskiljer oss från andra konkurrenter på marknaden är att vi vill och kan följa med på våra kunders internationella tillväxtresa. I rollen som Sales Executive - International Financial Services, kommer du arbeta med försäljning av våra redovisnings- och payrolltjänster gentemot just internationella kunder. I nära samarbete med kollegor (fellow Starians), kommer du ta att: Delta i mässor och evenemang Prospektera Driva säljprocessen framåt Skapa offerter och avtal Vi värdesätter proaktivt engagemang, även om cold calling inte krävas i denna roll, så är du en ambassadör för vår produkt och får kontakt med potentiella kunder via diverse plattformar, exempelvis Hubspot och LinkedIn. I denna roll ansvarar du för hela försäljningsprocessen och banar väg för vår fortsatta tillväxt. På Staria värdesätter vi flexibilitet och arbetar därför efter en hybridmodell. Du är därmed varmt välkommen till våra mysiga kontor runt om i landet (Göteborg , Jönköping, Halmstad, Stockholm och Malmö), men du har också möjligheten att arbeta på flexibelt på distans. Vad vi letar efter? För att lyckas i denna roll tror vi att du har en universitetsexamen inom ett ekonomirelaterat område. Du har en gedigen förståelse för grundläggande ekonomiadministration, inklusive redovisning, finansiell rapportering och budgetering samtidigt som du har tidigare erfarenhet eller ett intresse för försäljning. För att trivas i rollen tror vi att du gillar att närverka, och bygger nya och starka relationer genom en tydlig och effektiv kommunikation. Ett intresse för tillväxtföretag och affärsmannaskap är fördelaktigt för att lyckas navigera effektivt inom branschen. I och med att vi arbetar med längre försäljningscykler är ett systematiskt arbetssätt och uthållighetstänkande avgörande i denna roll. Flytande svenska och fullständiga yrkeskunskaper i engelska är nödvändiga. Varför Staria? Vi erbjuder en spännande möjlighet att arbeta med tjänster och produkter som kan tas till den internationella marknaden. Vi tillhandahåller stöd när det gäller marknadsföring, affärsutveckling, produkthantering och pre-sales, vilket ger dig ytterligare möjlighet att briljera i din roll. På Staria främjar vi en tillväxtorienterad miljö, och din karriär kommer att utvecklas tillsammans med vår organisation. Vårt säljteam har en stark känsla av kamratskap och samarbete, där kollegor bryr sig om varandra och arbetar tillsammans mot gemensam framgång. Vi prioriterar en stödjande miljö framför hård konkurrens, vilket gör att alla kan trivas och glädjas åt det de gör. Lär känna ditt potentiella framtida team här: https://www.youtube.com/watch?v=xq2yDctvig4 På Staria kommer du att vara en del av en stabil, framgångsrik och internationell organisation där expertis i toppklass möter en vänlig, låghierarkisk arbetsmiljö. Vi prioriterar ditt välbefinnande och din utveckling och har erhållit Future Workplaces-certifieringen som ett bevis på vår utmärkta medarbetarerfarenhet. Vi erbjuder dig genuint flexibla arbetstider och alternativ för distansarbete, även från utlandet. Samtidigt erbjuder vi möjligheter att få kontakt med dina kollegor genom kontorsfrukostar, team-dagar och evenemang. Låter detta intressant? Ansök då genom att skicka in ditt CV på engelska och med relevant erfarenhet senast 18e december, 2023. Vi arbetar med löpande urval och är redo att snabbt gå vidare med en lämplig kandidat. Om du har några frågor kring rollen, tveka inte att kontakta vår Country Manager, Carl Johan Ahlsell, på tel. +46 702 6311 45 eller [email protected]. Om du har frågor angående rekryteringsprocessen kan du kontakta ansvarig rekryterare Emina Dedeic på [email protected]. Observera att vi av GDPR-skäl endast tar emot ansökningar via vårt rekryteringssystem. ----------- Staria grundades i Finland 2003. Vår breda tjänsteportfölj inom finans och NetSuite ERP gör det möjligt för internationella tillväxtföretag att effektivt expandera deras verksamheter till nya marknader. Staria är den enda aktören i Europa som kan erbjuda internationell redovisnings- och företagsresursplaneringstjänster till över 40 länder med hjälp av ett och samma team. Idag är vi 500 kollegor i 7 länder och vi fortsätter att växa!

23 november 2023
Sista ansökan:
18 december 2023
Accounting Advisor / Redovisningskonsult

Our business is expanding and growing strongly in Sweden which is why we are looking for an Accounting Advisor to strengthen our team in Stockholm. You are warmly welcome to our cozy and bright office in Östermalm and you can work flexibly remotely as well. In this role you will be... Providing daily accounting services to your own (mostly international) clients Performing monthly closing tasks and reconciliations Preparing financial statements independently from A to Z Statutory, legal and tax reporting and consulting Communication with external customers and partners You can get to know our Accounting Services team here: Staria's Accounting Services Team - Great place to grow - Youtube What can we offer you? A great opportunity to work as part of a stable and successful business and jump into a low-hierarchical and fast-growing organization, where work is done with highest quality and top-class expertise, but with a twinkle in the eye. We want to offer a workplace where you can feel good and thrive! We have received Future Workplaces certification as proof of our excellent employee experience. Starians appreciate flexible ways of working and possibilities to work from home. With us, you can work remotely, even from abroad for part of the year. High team spirit and strong support from your accounting colleagues in Sweden, Finland and Estonia We support your professional development. As we are growing fast, new career opportunities come up constantly. We are a registered SRF agency in Sweden which means that we support our employees with SRF certification and pay the annual membership fee for our certified consultants. You can get to know your future coworkers and read more about our work culture from our career stories: https://staria.com/about-us/team/join-us/career-stories/ What will help you succeed in this role: Strong background in accounting and closing of the books independently Good communication and interaction skills as you will be working closely with your team and clients You thrive in a dynamic and international environment Proficiency in Swedish accounting and legislation Fluent communication skills in English and Swedish language skills. Other language skills are considered as a plus Previous experience in ERP systems and knowledge in payroll is a plus Would you like to join our team? Apply with an informative CV or LinkedIn profile in English as soon as possible. Send your application 31st of December at the latest. Please include your salary request to your application and tell us when you could start working with us. We will go through the applications as they come and are ready to move forward quickly with suitable candidates. If you have any questions regarding Staria or the recruitment process, you can contact responsible recruiter at [email protected]. Please notice that for the GDPR reasons we are able to receive applications only via our recruitment system. We look forward to hearing from you! __________________________________________________ Staria is on a growth journey! ⭐️ We were founded in Finland in 2003 and we are fully owned by our employees and Vaaka Partners. Our broad service portfolio within Finance and Netsuite ERP enables international growth companies to efficiently expand their businesses to new markets. Staria is the only company in Europe that can offer international accounting and enterprise resource planning services to over 40 countries through one assigned team. Today, we are 500 colleagues across 7 countries - and growing!

17 oktober 2023
Sista ansökan:
31 december 2023
Financial BI & Planning Sales Executive

Vill du förena din finansiella expertis med din passion för försäljning? Vi söker nu en Financial BI & Planning Sales Executive som brinner för att erbjuda innovativa finansiella och tekniska lösningar till företag i Sverige och Norden. Vill du vara en avgörande faktor till vår tillväxt, trivs med att bygga relationer, utforska nya affärsmöjligheter och arbeta i en samarbetsdriven miljö, fortsätt då läsa! Om rollen Som den ledande NetSuite-partnern i Europa har vi upplevt stora framgångar och förväntar oss nu en liknande tillväxt inom BI & Planning. I rollen som Financial BI & Planning Sales Executive kommer du ligga i framkant när det gäller att marknadsföra implementeringar och licenser av vår BI & Planning-verktyg. I nära samarbete med kollegor (fellow Starians), kommer du ta att: Driva säljprocessen framåt Delta och engageras i demos Skapa offerter och avtal Planera implementeringar Delta i mässor och evenemang i syfte att marknadsföra vår lösning. Vi värdesätter proaktivt engagemang, så även om cold calling inte krävas, är du en ambassadör för vår produkt och får kontakt med potentiella kunder via diverse plattformar, exempelvis LinkedIn. I denna roll ansvarar du för försäljningsprocessen och banar väg för vår fortsatta tillväxt. Initialt kommer ditt arbete fokusera på den nordiska marknaden, främst Sverige och Norge, men expansion på den bredare EMEA-marknaden är i framtiden också möjlig. På Staria värdesätter vi flexibilitet och arbetar därför efter en hybridmodell. Du är därmed varmt välkommen till våra mysiga kontor i antingen Stockholm eller Göteborg, men du har också möjligheten att arbeta på flexibelt på distans. Vad vi letar efter? För att lyckas i denna roll tror vi att du har en universitetsexamen inom ekonomirelaterat område och/eller en omfattande bakgrund inom försäljning, med fördel inom försäljning av finansiella tjänster, system eller liknande lösningar (t.ex. ERP, konsolideringsverktyg, Business Intelligence, SaaS-produkter med finansiellt fokus). Du har en gedigen förståelse för grundläggande ekonomiadministration, inklusive redovisning, finansiell rapportering och budgetering. Detta är essentiellt då du kommer driva samarbeten med beslutsfattare på hög nivå, exempelvis CFO:er. Att kunna förstå deras utmaningar och presentera lösningar som driver deras verksamhet framåt är därmed nyckeln till framgång i denna roll. Ett intresse för tillväxtföretag och affärsmannaskap är fördelaktigt för att lyckas navigera effektivt inom branschen. I och med att vi arbetar med längre försäljningscykler är ett systematiskt arbetssätt och uthållighetstänkande avgörande i denna roll. Flytande svenska och fullständiga yrkeskunskaper i engelska är nödvändiga, eftersom det gör att du kan engagera dig effektivt med kunder. Varför Staria? Vi erbjuder en spännande möjlighet att arbeta med en modern produkt som tillför något nytt och spännande till marknaden. Vi tillhandahåller omfattande stöd när det gäller marknadsföring, affärsutveckling, produkthantering och pre-sales, vilket ger dig möjlighet att briljera i din roll. På Staria främjar vi en tillväxtorienterad miljö, och din karriär kommer att utvecklas tillsammans med vår organisation. Vårt säljteam har en stark känsla av kamratskap och samarbete, där kollegor bryr sig om varandra och arbetar tillsammans mot gemensam framgång. Vi prioriterar en stödjande miljö framför hård konkurrens, vilket gör att alla kan trivas och glädjas åt det de gör. Lär känna ditt potentiella framtida team här: Staria's international sales team is working with growth companies - YouTube. På Staria kommer du att vara en del av en stabil, framgångsrik och internationell organisation där expertis i toppklass möter en vänlig, låghierarkisk arbetsmiljö. Vi prioriterar ditt välbefinnande och din utveckling och har erhållit Future Workplaces-certifieringen som ett bevis på vår utmärkta medarbetarerfarenhet. Vi erbjuder dig genuint flexibla arbetstider och alternativ för distansarbete, även från utlandet. Samtidigt erbjuder vi möjligheter att få kontakt med dina kollegor genom kontorsfrukostar, team-dagar och evenemang. Låter detta intressant? Ansök då genom att skicka in ditt CV på engelska och med relevant erfarenhet senast 23 oktober, 2023. Vi arbetar med löpande urval och är redo att snabbt gå vidare med en lämplig kandidat. Om du har några frågor kring rollen, tveka inte att kontakta vår Country Manager, Carl Johan Ahlsell, på tel. +46 702 6311 45 eller [email protected]. Om du har några frågor angående rekryteringsprocessen kan du kontakta ansvarig rekryterare Emina Dedeic på [email protected]. Observera att vi av GDPR-skäl endast tar emot ansökningar via vårt rekryteringssystem. ----------- Staria grundades i Finland 2003. Vår breda tjänsteportfölj inom finans och NetSuite ERP gör det möjligt för internationella tillväxtföretag att effektivt expandera deras verksamheter till nya marknader. Staria är den enda aktören i Europa som kan erbjuda internationell redovisnings- och företagsresursplaneringstjänster till över 40 länder med hjälp av ett och samma team. Idag är vi 500 kollegor i 7 länder och vi fortsätter att växa!

17 oktober 2023
Sista ansökan:
29 december 2023