Till advokatbyrån Kilpatrick Stockholmskontor söker vi en ekonomiassistent. Är du en serviceinriktad och strukturerad person som vill arbeta i en affärsnära roll i en såväl trivsam som professionell arbetsmiljö? Kilpatrick Townsend & Stockton är en affärsjuridisk advokatbyrå med totalt 22 kontor varav 18 kontor i USA och ett vardera i Stockholm, Beijing, Shanghai och Tokyo. Stockholmskontoret tillhandahåller rådgivning och affärsjuridiska lösningar inom flertalet rättsområden. Här arbetar drygt 55 personer varav närmare 40 är jurister. Kontoret i Stockholm är beläget på Blasieholmen med vacker utsikt över Nybroviken. Arbetsuppgifter Som ekonomiassistent på Kilpatrick hanterar du byråns kund- och leverantörsreskontra, månatliga fakturering och du gör avstämningar av in- och utbetalningar. Du kommer även att ansvara för en stor del av den löpande bokföringen. Beroende på din tidigare erfarenhet och kompetens finns det även möjlighet till deltagande i boksluts- och revisionsprocesserna. Du kommer att arbeta i tätt samarbete med en erfaren ekonomichef. Ekonomiavdelningen är mycket väl fungerande med tydliga processer och rutiner men det finns även utrymme för att ta egna initiativ kring utveckling av processer. Ekonomiavdelningen arbetar affärsnära och stöttar byrån med all ekonomisk information. Kvalifikationer Ett krav för att axla rollen som ekonomiassistent på Kilpatrick är att du har ett par års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Men du får gärna vara i början av din karriär och du erbjuds genom denna roll en möjlighet att vidareutveckla din kompetens inom ekonomi- och redovisningsområdet. Mycket goda kunskaper i Office-paketet (särskilt Excel och Word) är ett krav Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift är ett krav Kunskaper i Visma är meriterande Systemintresse är meriterande Personliga egenskaper Vi söker dig som är ordningsam, ansvarsfull och har ett genuint engagemang för ditt arbete. Du har ett positivt förhållningssätt, är prestigelös och möter dina kollegor med respekt, tålamod och ett lugn som skapar trygghet i varje kontakt. Du är strukturerad och noggrann, samtidigt som du alltid levererar arbete av hög kvalitet i god tid inför deadlines. Med ett diplomatiskt sätt och en ödmjuk framtoning skapar du goda relationer och bidrar till en trivsam och professionell arbetsmiljö. Vi värdesätter din nyfikenhet och ditt intresse för byråns verksamhet – hos Kilpatrick gör din servicekänsla och ditt driv verklig skillnad. Mer om Kilpatrick Det råder en trevlig, inkluderande och familjär stämning hos Kilpatrick och byrån månar om att medarbetarna ska känna arbetsglädje och trivsel, såväl i det dagliga arbetet som på det sociala planet. I anställningserbjudandet ingår bl.a. en förmånlig pensions- och försäkringslösning, friskvårdsbidrag, möjlighet till utbildning, byråkonferenser och flera gemensamma trivsel- och idrottsaktiviteter. Mer om tjänsten Direktrekrytering Tillsättning: mitten av augusti 2025 Omfattning: heltid, 37,5 timmars arbetsvecka Placering: Blasieholmen, Stockholm Andara ansvarar för hela rekryteringsprocessen. Vid frågor, kontakta vår rekryteringsansvariga Ellen Ploman-Wolinder på [email protected]. Varmt välkommen med din ansökan!
Till advokatbyrån Kilpatrick Stockholmskontor söker vi en ekonomiassistent. Är du en serviceinriktad och strukturerad person som vill arbeta i en affärsnära roll i en såväl trivsam som professionell arbetsmiljö? Kilpatrick Townsend & Stockton är en affärsjuridisk advokatbyrå med totalt 22 kontor varav 18 kontor i USA och ett vardera i Stockholm, Beijing, Shanghai och Tokyo. Stockholmskontoret tillhandahåller rådgivning och affärsjuridiska lösningar inom flertalet rättsområden. Här arbetar drygt 55 personer varav närmare 40 är jurister. Kontoret i Stockholm är beläget på Blasieholmen med vacker utsikt över Nybroviken. Arbetsuppgifter Som ekonomiassistent på Kilpatrick hanterar du byråns kund- och leverantörsreskontra, månatliga fakturering och du gör avstämningar av in- och utbetalningar. Du kommer även att ansvara för en stor del av den löpande bokföringen. Beroende på din tidigare erfarenhet och kompetens finns det även möjlighet till deltagande i boksluts- och revisionsprocesserna. Du kommer att arbeta i tätt samarbete med en erfaren ekonomichef. Ekonomiavdelningen är mycket väl fungerande med tydliga processer och rutiner men det finns även utrymme för att ta egna initiativ kring utveckling av processer. Ekonomiavdelningen arbetar affärsnära och stöttar byrån med all ekonomisk information. Kvalifikationer Ett krav för att axla rollen som ekonomiassistent på Kilpatrick är att du har ett par års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Men du får gärna vara i början av din karriär och du erbjuds genom denna roll en möjlighet att vidareutveckla din kompetens inom ekonomi- och redovisningsområdet. Mycket goda kunskaper i Office-paketet (särskilt Excel och Word) är ett krav Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift är ett krav Kunskaper i Visma är meriterande Systemintresse är meriterande Personliga egenskaper Vi söker dig som är ordningsam, ansvarsfull och har ett genuint engagemang för ditt arbete. Du har ett positivt förhållningssätt, är prestigelös och möter dina kollegor med respekt, tålamod och ett lugn som skapar trygghet i varje kontakt. Du är strukturerad och noggrann, samtidigt som du alltid levererar arbete av hög kvalitet i god tid inför deadlines. Med ett diplomatiskt sätt och en ödmjuk framtoning skapar du goda relationer och bidrar till en trivsam och professionell arbetsmiljö. Vi värdesätter din nyfikenhet och ditt intresse för byråns verksamhet – hos Kilpatrick gör din servicekänsla och ditt driv verklig skillnad. Mer om Kilpatrick Det råder en trevlig, inkluderande och familjär stämning hos Kilpatrick och byrån månar om att medarbetarna ska känna arbetsglädje och trivsel, såväl i det dagliga arbetet som på det sociala planet. I anställningserbjudandet ingår bl.a. en förmånlig pensions- och försäkringslösning, friskvårdsbidrag, möjlighet till utbildning, byråkonferenser och flera gemensamma trivsel- och idrottsaktiviteter. Mer om tjänsten Direktrekrytering Tillsättning: mitten av augusti 2025 Omfattning: heltid, 37,5 timmars arbetsvecka Placering: Blasieholmen, Stockholm Andara ansvarar för hela rekryteringsprocessen. Vid frågor, kontakta vår rekryteringsansvariga Ellen Ploman-Wolinder på [email protected]. Varmt välkommen med din ansökan!
Till vår kund Epta Sweden i Kista söker vi en engagerad Lager- och logistikkoordinator som vill vara en central del av ett engagerat team. I denna roll kommer du att ha en viktig funktion i att hantera och optimera det dagliga lagret, koordinera inkommande och utgående leveranser samt säkerställa ett effektivt och strukturerat logistikflöde. Du är även en nyckelperson i att stödja både kunder och säljteam genom att följa upp order, leveranser och lagerstatus. Vi söker dig som är strukturerad, lösningsorienterad och har ett öga för detaljer. Du har god erfarenhet av lagerarbete, är van att arbeta med logistiksystem och trivs i en dynamisk miljö där du får använda din organisatoriska förmåga för att skapa ordning och effektivitet. Epta Sweden är marknadsledare inom kommersiell kylteknik och levererar kyllösningar och tjänster till kunder över hela Sverige. Företaget växer i Sverige och i denna roll kommer du få möjlighet att påverka och vara delaktig i en spännande tillväxtresa. Dina arbetsuppgifter: Operativ samordning: Säkerställa effektiv kommunikation och samordning mellan avdelningarna (försäljning, order, projekt och lager) för att möta kundernas behov och organisatoriska mål. Lagerhantering: Upprätthålla korrekt inventering på alla lager och genomföra årliga och kvartalsvisa inventeringar för att optimera lagernivåerna och minska avvikelser. Kundorderhantering: Ta emot, bearbeta och bekräfta kundbeställningar, säkerställa leveransdatum och justera leveranser efter kundens önskemål. Kundkommunikation: Snabbt svara på kundfrågor gällande leveranser och problem, hålla en positiv och professionell dialog samt informera om eventuella förseningar i leveranser i god tid. Leveransplanering och dokumentation: Schemalägga och förbereda nödvändig dokumentation för att säkerställa korrekt och i tid leverans av produkter. Processförbättring: Identifiera och implementera effektiviseringar inom logistik-, lager- och orderadministrationen för att öka effektiviteten och säkerställa hållbara arbetsflöden. Vem är du? Vi söker dig som har 3–5 års erfarenhet av liknande arbete inom lager och logistik och som är självgående i din roll. Du är ordningsam, strukturerad och har ett starkt intresse för att arbeta med effektivisering, processer och rutiner. Som person är du en ödmjuk lagspelare som trivs med att samarbeta och bidra till en positiv teamkänsla. Erfarenhet av SAP Material Handling Module (avancerad användarnivå) är ett krav Superuser i SAP (meriterande men ej ett krav) Ett proaktivt och lösningsorienterat tankesätt En strukturerad och systematisk arbetsstil Färdigheter i Microsoft Office Suite Flytande kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift Eptas historia Epta-gruppen är ett dynamiskt och växande internationellt företag som levererar banbrytande kommersiella kyllösningar som påverkar vardagen – från att säkerställa färsk mat i stormarknader till att upprätthålla perfekt kylning på ditt favoritkafé. Eptas globala nätverk inkluderar produktionsanläggningar, säljorganisationer och serviceorganisationer – alla samarbetar för att erbjuda hållbara och innovativa lösningar. Epta stöttar sina kunder i deras gröna omställning och erbjuder en helt integrerad tjänst, från utformning av butiken till eftermarknadsstöd. Med över 8 000 anställda främjar Epta en miljö för kontinuerlig utveckling. Epta erbjuder karriärmöjligheter, omfattande utbildning och möjligheten att blomstra i ett företag där varje utmaning är en chans att skapa värde och inspirera alla medarbetare. Styrda av värderingar är Epta engagerade i professionell skicklighet, hållbarhet och innovation i alla aspekter av arbetet. Vi välkomnar alla ansökningar, hos Epta är det ditt unika perspektiv som håller företaget innovativa och "coola". Läs mer om mångfald och inkludering på Epta HÄR. Läs mer om hur vi arbetar HÄR. Förmåner Du bli en del av ett starkt sammansvetsat familjeföretag, där du kommer att uppleva en fantastisk blandning av ny teknik och en modern arbetsplatskultur. Epta går längre än så och erbjuder 30 + 3 ("klämdagar") dagars betald semester per år. Du får mer tid att koppla av, ladda om och göra det mesta av din välförtjänta ledighet! Som Epta anställd har du rätt att nyttja ett friskvårdsbidrag på 3 250 kr per år. När du börjar på Epta får du en värvningsbonus för andra bra kandidater som du rekommenderar att företaget anställer. Det är dags att festa! Ha kul med dina kollegor på personliga teamevenemang. Balansera arbete och privatliv perfekt med flexibla arbetstider. Har du ett husdjur som du vill ta med till kontoret? Fråga ditt team om företagets djurvänliga policy och ta med din lurviga vän till jobbet. I denna tjänst får du en möjlighet att hjälpa till att göra världen till en bättre plats och delta i företagets volontäraktiviteter. Praktisk information: Rollen är en direktrekrytering och du kommer att bli anställd hos vår kund Epta Sweden. Anställningsform: Heltid Placering: Kista med möjlighet till hybrid Startdatum: Omgående Andara ansvarar för hela rekryteringsprocessen. Kontakta vår konsultchef Ellinore Pereira på [email protected] om du har några frågor. Varmt välkommen med din ansökan!
Till vår kund Epta Sweden i Kista söker vi en engagerad Lager- och logistikkoordinator som vill vara en central del av ett engagerat team. I denna roll kommer du att ha en viktig funktion i att hantera och optimera det dagliga lagret, koordinera inkommande och utgående leveranser samt säkerställa ett effektivt och strukturerat logistikflöde. Du är även en nyckelperson i att stödja både kunder och säljteam genom att följa upp order, leveranser och lagerstatus. Vi söker dig som är strukturerad, lösningsorienterad och har ett öga för detaljer. Du har god erfarenhet av lagerarbete, är van att arbeta med logistiksystem och trivs i en dynamisk miljö där du får använda din organisatoriska förmåga för att skapa ordning och effektivitet. Epta Sweden är marknadsledare inom kommersiell kylteknik och levererar kyllösningar och tjänster till kunder över hela Sverige. Företaget växer i Sverige och i denna roll kommer du få möjlighet att påverka och vara delaktig i en spännande tillväxtresa. Dina arbetsuppgifter: Operativ samordning: Säkerställa effektiv kommunikation och samordning mellan avdelningarna (försäljning, order, projekt och lager) för att möta kundernas behov och organisatoriska mål. Lagerhantering: Upprätthålla korrekt inventering på alla lager och genomföra årliga och kvartalsvisa inventeringar för att optimera lagernivåerna och minska avvikelser. Kundorderhantering: Ta emot, bearbeta och bekräfta kundbeställningar, säkerställa leveransdatum och justera leveranser efter kundens önskemål. Kundkommunikation: Snabbt svara på kundfrågor gällande leveranser och problem, hålla en positiv och professionell dialog samt informera om eventuella förseningar i leveranser i god tid. Leveransplanering och dokumentation: Schemalägga och förbereda nödvändig dokumentation för att säkerställa korrekt och i tid leverans av produkter. Processförbättring: Identifiera och implementera effektiviseringar inom logistik-, lager- och orderadministrationen för att öka effektiviteten och säkerställa hållbara arbetsflöden. Vem är du? Vi söker dig som har 3–5 års erfarenhet av liknande arbete inom lager och logistik och som är självgående i din roll. Du är ordningsam, strukturerad och har ett starkt intresse för att arbeta med effektivisering, processer och rutiner. Som person är du en ödmjuk lagspelare som trivs med att samarbeta och bidra till en positiv teamkänsla. Erfarenhet av SAP Material Handling Module (avancerad användarnivå) är ett krav Superuser i SAP (meriterande men ej ett krav) Ett proaktivt och lösningsorienterat tankesätt En strukturerad och systematisk arbetsstil Färdigheter i Microsoft Office Suite Flytande kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift Eptas historia Epta-gruppen är ett dynamiskt och växande internationellt företag som levererar banbrytande kommersiella kyllösningar som påverkar vardagen – från att säkerställa färsk mat i stormarknader till att upprätthålla perfekt kylning på ditt favoritkafé. Eptas globala nätverk inkluderar produktionsanläggningar, säljorganisationer och serviceorganisationer – alla samarbetar för att erbjuda hållbara och innovativa lösningar. Epta stöttar sina kunder i deras gröna omställning och erbjuder en helt integrerad tjänst, från utformning av butiken till eftermarknadsstöd. Med över 8 000 anställda främjar Epta en miljö för kontinuerlig utveckling. Epta erbjuder karriärmöjligheter, omfattande utbildning och möjligheten att blomstra i ett företag där varje utmaning är en chans att skapa värde och inspirera alla medarbetare. Styrda av värderingar är Epta engagerade i professionell skicklighet, hållbarhet och innovation i alla aspekter av arbetet. Vi välkomnar alla ansökningar, hos Epta är det ditt unika perspektiv som håller företaget innovativa och "coola". Läs mer om mångfald och inkludering på Epta HÄR. Läs mer om hur vi arbetar HÄR. Förmåner Du bli en del av ett starkt sammansvetsat familjeföretag, där du kommer att uppleva en fantastisk blandning av ny teknik och en modern arbetsplatskultur. Epta går längre än så och erbjuder 30 + 3 ("klämdagar") dagars betald semester per år. Du får mer tid att koppla av, ladda om och göra det mesta av din välförtjänta ledighet! Som Epta anställd har du rätt att nyttja ett friskvårdsbidrag på 3 250 kr per år. När du börjar på Epta får du en värvningsbonus för andra bra kandidater som du rekommenderar att företaget anställer. Det är dags att festa! Ha kul med dina kollegor på personliga teamevenemang. Balansera arbete och privatliv perfekt med flexibla arbetstider. Har du ett husdjur som du vill ta med till kontoret? Fråga ditt team om företagets djurvänliga policy och ta med din lurviga vän till jobbet. I denna tjänst får du en möjlighet att hjälpa till att göra världen till en bättre plats och delta i företagets volontäraktiviteter. Praktisk information: Rollen är en direktrekrytering och du kommer att bli anställd hos vår kund Epta Sweden. Anställningsform: Heltid Placering: Kista med möjlighet till hybrid Startdatum: Omgående Andara ansvarar för hela rekryteringsprocessen. Kontakta vår konsultchef Ellinore Pereira på [email protected] om du har några frågor. Varmt välkommen med din ansökan!
LINK SWEDEN är marknadsledande inom ortopedisk ledersättningskirurgi, med fokus på höft-, knä- och axelimplantat. Företaget marknadsför och säljer det tyska familjeföretaget Waldemar LINK GmbH & Co. KG:s breda sortiment av ortopediska implantat och instrument. De har successivt breddat sin produktportfölj med produkter från andra leverantörer, men gemensamt är att de erbjuder implantat och produkter inom ortopedi – till kunder med ortopedkirurgisk verksamhet på sjukhus och andra vårdinrättningar runt om i Sverige, både inom offentlig och privat sektor. Om tjänstenVi söker en engagerad och strukturerad lagermedarbetare till vår kund LINK SWEDEN. I denna roll kommer du att arbeta med in- och utleveranser av medicinteknisk utrustning till ortopedavdelningar i hela Sverige. Du kommer även att vara involverad i inventeringar, hantering av returer och reklamationer samt genomgång och förberedelse av instrument och lånekit. Du blir en del av ett erfaret och hjälpsamt lagerteam som erbjuder god introduktion och kontinuerligt stöd i arbetet. Vem vi sökerVi söker dig som trivs i en noggrann och strukturerad arbetsmiljö, där hög leveransprecision är en självklarhet. Du arbetar fokuserat och systematiskt även under perioder med högt tempo. Eftersom vår kund har ett mindre och sammansvetsat team är det viktigt att du är ansvarstagande, pålitlig och bidrar med en positiv inställning. Du har ett eget driv, visar omtanke om dina kollegor och värdesätter gott samarbete. Vi ser gärna att du kan beskriva hur du själv bidrar till god teamanda och en trivsam arbetsmiljö – egenskaper som värderas högt av vår kund. Kvalifikationer och tekniska färdigheter Erfarenhet från medicinteknisk bransch och/eller arbete med spårbara produkter är meriterande. Erfarenhet av affärssystem, gärna Microsoft Dynamics NAV, Business Central eller liknande. Goda kunskaper i Microsoft Office: Outlook, Excel, Word, Teams och SharePoint. Flytande engelska i tal och skrift. Vår kund erbjuder Du blir en del av ett trevligt och engagerat team – både inom logistik och övriga delar av företaget. LINK SWEDEN har totalt 25 medarbetare, varav 15 utgår från huvudkontoret i Åkersberga. Medarbetarna är stolta över företagets produkter och hur de bidrar till att förbättra människors livskvalitet. LINK SWEDEN:s goda rykte och höga kundnöjdhet är ett resultat av både produkternas kvalitet och det engagemang som hela teamet visar varje dag. Mer om tjänsten Omfattning: Heltid Anställningsform: 12 månaders konsultuppdrag med mycket goda möjligheter till förlängning eller överrekrytering Start: Omgående Placering: Åkersberga Vid frågor är du varmt välkommen att kontakta vår konsultchef, Ellinore Pereira, på: [email protected]
Vi söker en engagerad, operativ och HR intresserad Ekonomiansvarig med personalansvar till resekoncernen Tour Operators WE Travel Group. Vår kunds varumärken är några av Sveriges ledande arrangörer av nischade specialresor (Grand Tours, Historiska Resor, ReseSkaparna, PRO Medlemsresor och Äventyrsresor). Företaget utgörs av ett sammansvetsat team som arbetar i fina ljusa lokaler i Gamla Stan i Stockholm. Ditt uppdrag Som ekonomiansvarig har du ett helhetsansvar för företagets ekonomifunktion och alla ekonomiska frågor både på en strategisk och operativ nivå. Ansvaret innefattar att driva arbetet med hela det ekonomiska flödet, högt som lågt. I uppdraget ingår även att fortlöpande ta fram, analysera och rapportera budget, lönsamhet, statistik samt uppföljningar och avstämningar till ledningsgrupp och styrelse. Som ekonomiansvarig har du ansvar för budget, prognoser, bokslut, myndighetsrapportering, inkomstdeklarationer, momsavstämningar, löner, valutaterminer, resegarantier till Kammarkollegiet, koncernredovisning och årsredovisning. Du är också delaktig i HR- frågor. I rollen ingår personalansvar för en medarbetare på ekonomiavdelningen. Du rapporterar till företagets VD och du sitter i företagets ledningsgrupp. Vem är du? För att axla rollen som ekonomiansvarig har du ett par års erfarenhet av ett ekonomiskt helhetsansvar på ett mindre eller medelstort företag och relevant utbildning, med inriktning mot ekonomi eller controlling. Vi ser också gärna att du har erfarenhet av arbete inom HR. Du ska ha erfarenhet av personalledning och det är meriterande med erfarenhet av resebranschen. Vi söker efter en trygg och tydlig ledare som är noggrann och pålitlig. Du driver och följer upp verksamheten på ett konsekvent och strukturerat sätt. Som person är du prestigelös och flexibel och har förståelse för att det ibland finns behov av att snabbt skifta fokus. Du är en god lagspelare som gillar att samarbeta med alla kollegor. För att trivas i rollen är det viktigt att ha pondus och kunna ta egna initiativ. Du är en utpräglad doer och tycker om att vara delaktig i verksamheten. Att vara kundorienterad och kommunikativ är slutligen viktiga egenskaper för dig. Mer om tjänsten Tillsättning: enligt överenskommelse. Omfattning: heltid. Placering: Gamla Stan, Stockholm Andara Group ansvarar för hela rekryteringsprocessen. Vid frågor, kontakta vår rekryteringsansvariga Ellen Ploman-Wolinder; [email protected]. Varmt välkommen med din ansökan!
Vi söker en engagerad, operativ och HR intresserad Ekonomiansvarig med personalansvar till resekoncernen Tour Operators WE Travel Group. Vår kunds varumärken är några av Sveriges ledande arrangörer av nischade specialresor (Grand Tours, Historiska Resor, ReseSkaparna, PRO Medlemsresor och Äventyrsresor). Företaget utgörs av ett sammansvetsat team som arbetar i fina ljusa lokaler i Gamla Stan i Stockholm. Ditt uppdrag Som ekonomiansvarig har du ett helhetsansvar för företagets ekonomifunktion och alla ekonomiska frågor både på en strategisk och operativ nivå. Ansvaret innefattar att driva arbetet med hela det ekonomiska flödet, högt som lågt. I uppdraget ingår även att fortlöpande ta fram, analysera och rapportera budget, lönsamhet, statistik samt uppföljningar och avstämningar till ledningsgrupp och styrelse. Som ekonomiansvarig har du ansvar för budget, prognoser, bokslut, myndighetsrapportering, inkomstdeklarationer, momsavstämningar, löner, valutaterminer, resegarantier till Kammarkollegiet, koncernredovisning och årsredovisning. Du är också delaktig i HR- frågor. I rollen ingår personalansvar för en medarbetare på ekonomiavdelningen. Du rapporterar till företagets VD och du sitter i företagets ledningsgrupp. Vem är du? För att axla rollen som ekonomiansvarig har du ett par års erfarenhet av ett ekonomiskt helhetsansvar på ett mindre eller medelstort företag och relevant utbildning, med inriktning mot ekonomi eller controlling. Vi ser också gärna att du har erfarenhet av arbete inom HR. Du ska ha erfarenhet av personalledning och det är meriterande med erfarenhet av resebranschen. Vi söker efter en trygg och tydlig ledare som är noggrann och pålitlig. Du driver och följer upp verksamheten på ett konsekvent och strukturerat sätt. Som person är du prestigelös och flexibel och har förståelse för att det ibland finns behov av att snabbt skifta fokus. Du är en god lagspelare som gillar att samarbeta med alla kollegor. För att trivas i rollen är det viktigt att ha pondus och kunna ta egna initiativ. Du är en utpräglad doer och tycker om att vara delaktig i verksamheten. Att vara kundorienterad och kommunikativ är slutligen viktiga egenskaper för dig. Mer om tjänsten Tillsättning: enligt överenskommelse. Omfattning: heltid. Placering: Gamla Stan, Stockholm Andara Group ansvarar för hela rekryteringsprocessen. Vid frågor, kontakta vår rekryteringsansvariga Ellen Ploman-Wolinder; [email protected]. Varmt välkommen med din ansökan!
Vi söker en engagerad, operativ och HR intresserad ekonomichef till resekoncernen Tour Operators WE Travel Group. Vår kunds varumärken är några av Sveriges ledande arrangörer av nischade specialresor (Grand Tours, Historiska Resor, ReseSkaparna, PRO Medlemsresor och Äventyrsresor). Företaget utgörs av ett sammansvetsat team som arbetar i fina ljusa lokaler i Gamal Stan i Stockholm. Ditt uppdrag Som ekonomichef har du ett helhetsansvar för företagets ekonomifunktion och alla ekonomiska frågor både på en strategisk och operativ nivå. Ansvaret innefattar att driva arbetet med hela det ekonomiska flödet, högt som lågt. I uppdraget ingår även att fortlöpande ta fram, analysera och rapportera budget, lönsamhet, statistik samt uppföljningar och avstämningar till ledningsgrupp och styrelse. Som ekonomichef har du ansvar för budget, prognoser, bokslut, myndighetsrapportering, inkomstdeklarationer, momsavstämningar, löner, valutaterminer, resegarantier till Kammarkollegiet, koncernredovisning och årsredovisning. Du är också delaktig i HR- frågor. I rollen ingår personalansvar för en medarbetare på ekonomiavdelningen. Du rapporterar till företagets VD och du sitter i företagets ledningsgrupp. Vem är du? För att axla rollen som ekonomichef har du ett par års erfarenhet av ett ekonomiskt helhetsansvar på ett mindre eller medelstort företag och relevant utbildning, med inriktning mot ekonomi eller controlling. Vi ser också gärna att du har erfarenhet av arbete inom HR. Du ska ha erfarenhet av personalledning och det är meriterande med erfarenhet av resebranschen. Vi söker efter en trygg och tydlig ledare som är noggrann och pålitlig. Du driver och följer upp verksamheten på ett konsekvent och strukturerat sätt. Som person är du prestigelös och flexibel och har förståelse för att det ibland finns behov av att snabbt skifta fokus. Du är en god lagspelare som gillar att samarbeta med alla kollegor. För att trivas i rollen är det viktigt att ha pondus och kunna ta egna initiativ. Du är en utpräglad doer och tycker om att vara delaktig i verksamheten. Att vara kundorienterad och kommunikativ är slutligen viktiga egenskaper för dig. Mer om tjänsten Tillsättning: enligt överenskommelse. Omfattning: heltid. Placering: Gamla Stan, Stockholm Andara Group ansvarar för hela rekryteringsprocessen. Vid frågor, kontakta vår rekryteringsansvariga Ellen Ploman-Wolinder; [email protected]. Varmt välkommen med din ansökan!
Maskinoperatör till Spiralspecialisten i Tyresö Just nu söker vi en maskinoperatör till vår kund Spiralspecialisten i Tyresö. Tjänsten som maskinoperatör innefattar planering, programmering och handhavande av fjäderlindningsmaskiner. Som maskinoperatör arbetar du självständigt med de olika momenten i produktionen. Tillverkningen på Spiralspecialisten är ett precisionsarbete med höga krav på exakthet och noggrannhet. I rollen ingår även daglig drift och underhåll av maskiner. Kvalifikationer och personliga egenskaper Vi söker dig som har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Du kan läsa och förstå ritningar och har gärna en verkstadsteknisk utbildning eller motsvarande. Det är en merit om du har erfarenhet av fjäderlindningsmaskiner men inget krav. Som person är du strukturerad, noggrann, kvalitetsmedveten, stresstålig, lösningsorienterad samt har en vilja att lära dig nya saker. Du har ett stort engagemang och driv i ditt arbete och har lätt för att samarbeta i team likväl som att arbeta självständigt. Goda kunskaper i svenska i tal och skrift är ett krav. Meriterande Kunskap inom mätteknik Kunskaper i engelska Truckkort Tekniskt utbildning/erfarenhet Mer om Spiralspecialisten Spiralspecialisten AB ingår i Lesjöfors AB och har sin verksamhet i Tyresö. Här tillverkas drag- vrid- och tryckfjädrar samt vågfjädrar, bladfjädrar och tråddetaljer. Verksamhet bygger på engagemang, lagarbete och strävan efter att ständigt förbättras och hitta nya lösningar för att tillgodose kundens behov. Organisationsstrukturen är platt med korta beslutsvägar och nära till företagsledningen. Lesjöfors AB är en av Europas ledande leverantörer av fjädrar, gasfjädrar och stansade banddetaljer med internationellt välkända kunder. Sortimentet har en unik räckvidd, där ett av marknadens största utbud av standardfjädrar kombineras med högteknologiska, kundanpassade lösningar. Lesjöfors ägs av det börsnoterade bolaget Beijer Alma. Villkor Startdatum: Omgående alt enligt överenskommelse Placeringsort: Tyresö Arbetstider: Dagtid och korta fredagar, då du slutar kl 14. Omfattning: Heltid Andara Group ansvarar för hela rekryteringsprocessen. Vid frågor, kontakta vår rekryteringsansvariga Ellen Ploman-Wolinder på [email protected]. Urval kommer att ske löpande. Varmt välkommen med din ansökan!
Välkommen att bli en del av Hutchison Ports-familjen i Nynäshamn! Vi söker en engagerad och noggrann Redovisningsekonom till vår kund Hutchison Ports. Om rollenSom Redovisningsekonom hos Hutchison Ports ansvarar du för att säkra den finansiella rapporteringen och uppföljning av verksamheten. Ditt arbete kommer vara centralt för att säkerställa korrekta bokslut och ekonomiska rapporter. I rollen ingår mycket manuellt arbete i redovisningen. Exempel på arbetsuppgifter Löpande bokföring och avstämning med mycket handpåläggning. Ansvar för månads- och kvartalsbokslut Behjälplig med årsbokslut och årsredovisning Hantering av kund- och leverantörsreskontra Fakturering och hantering av in- och utbetalningar Avstämning av balans- och resultatkonton Upprättande av moms- och skattdeklarationer Ekonomisk analys, budget och rapportering Lönehantering Kvalifikationer och personliga egenskaper Vi söker dig som har: Examen inom ekonomi eller motsvarande arbetslivserfarenhet Minst 5 års erfarenhet av redovisningsarbete med mycket handpåläggning och manuellt arbete God förmåga att arbeta självständigt med bokslut Erfarenhet av olika redovisningssystem (meriterande med Oracle) Mycket goda kunskaper i Excel Utmärkt förmåga i både svenska och engelska, i tal och skrift Du trivs med att arbeta i en dynamisk arbetsmiljö och har ett proaktivt förhållningssätt. Du har stark analytisk förmåga och är van att hantera flera projekt samtidigt. Placering och anställningsvillkorTjänsten är placerad i Nynäshamn och tillsättning är omgående. Rollen är en direktrekrytering och du kommer att bli anställd hos vår kund Hutchison Ports. Kontakt och ansökanOm du har frågor är du välkommen att kontakta konsultchef Ellinore Pereira på [email protected]. Varmt välkommen med din ansökan!
Välj ett jobb för att visa detaljer