Lediga jobb i Nynäshamn
Sök totalt 125 lediga jobb i Nynäshamn
MidSale Consulting växer och vi söker ambitiösa personer som vill utvecklas inom försäljning och bli en del av ett av marknadens främsta säljbolag. Vi satsar stort på kvalitet, personlig utveckling och resultat – och nu letar vi efter dig som vill vara med på vår resa. Vem vi söker: -Tävlingsinriktad och motiverad av att nå höga mål -God social förmåga och gillar att skapa relationer med kunder -Självdriven och trivs med att arbeta i en resultatinriktad miljö -Erfarenhet av försäljning är meriterande, men inget krav -Öppen för att lära och utvecklas - vi erbjuder en gedigen utbildning Vad vi erbjuder: -En spännande och utmanande karriär inom försäljning -En professionell och stöttande arbetsmiljö med erfarna ledare och kollegor -Konkurrenskraftig lön och ett attraktivt bonussystem -Möjlighet att tävla om priser, från resor till den senaste tekniken -Tydliga karriärmöjligheter och chans att avancera internt -En grundlig utbildning i både produkt och försäljning Om tjänsten: -Omfattning: Heltid -Placering: Stockholm, du utgår från vårt kontor i Stockholm -Start: Enligt överenskommelse Rekrytering pågår löpande - ansök redan idag Är du redo för nästa steg i din karriär? Vi ser framemot att höra från dig! Skicka in din ansökan här: https://app.qwiojobs.com/#/job/MidSale-saljare-stockholm
MidSale Consulting söker drivna personer som vill ta sin karriär till nya höjder och hjälpa oss fortsätta växa som företag. Vi är ett av marknadens främsta säljbolag med ett stort fokus på kvalité och personlig utveckling. Vem vi söker: Vi söker efter en person som är tävlingsinriktad och har en stark vilja att lyckas. Du ska ha en bra social förmåga och vara bekväm med att skapa relationer med kunder. Vi letar efter en kandidat som är självdriven och som är bekväm med att arbeta mot höga mål. Erfarenhet inom försäljning är en fördel men inte ett krav då vi erbjuder en grundlig introduktion och utbildning i flera steg inom produkt såväl som försäljning. Vad vi erbjuder: Vi erbjuder en spännande och utmanande karriär inom försäljning där du kan utvecklas och växa inom din roll såväl som inom företaget. Som säljare hos oss kommer du att arbeta i ett professionellt och stöttande team med höga ambitioner, där du har möjlighet att lära av erfarna kollegor och ledare. Vi erbjuder också en konkurrenskraftig lön och ett attraktivt bonussystem som kompletteras med tävlingar med priser från resor till det senaste inom tekniken. Din personliga utveckling är en av våra grundvärderingar och därmed även möjligheter att avancera inom företaget. Om du trivs med utmaningar och vill ta din karriär till nästa nivå, skicka in din ansökan till oss idag. Vi ser fram emot att höra från dig! Tjänsten är en heltidstjänst och arbetsorten är Stockholm. Du utgår från vårt kontor i Stockholm. Intervjuer sker löpande så skicka in din ansökan redan idag! Du ansöker via länken nedan: https://app.qwiojobs.com/#/job/MidSale-saljare-stockholm
Vill du arbeta extra som butikssäljare hos en ledande butikskedja med flexibilitet att själv välja arbetspass? Om rollen: Vi på Retail Staffing söker nu butikssäljare som primärt kan arbeta extra vid behov på Lindex i Nynäshamn, men även i olika butiker i Stockholmsområdet i vår butikspool. Du väljer själv när du vill arbeta genom att boka dig på pass via vår smidiga app. Det ger dig stor flexibilitet att anpassa jobbet efter ditt schema. Arbetsuppgifterna inkluderar personlig försäljning på golvet, att vara behjälplig vid provrummen, kassaarbete, lagerarbete och en hög nivå av kundservice. Du är en viktig del av teamet och ser till att varje kund får en positiv upplevelse i butiken. Viktig information: För att vara aktuell för tjänsten behöver du ha en annan huvudsaklig sysselsättning på minst 50%. Du kan antingen vara student eller deltidsarbetande på minst 50%, alt. egenföretagare med aktiv F-skatt. Detta är ett krav enligt vårt kollektivavtal och vi kommer inte kunna ta dig vidare i denna rekryteringsprocess om du ej uppfyller något av dessa krav. Vi söker dig som: • Har en huvudsaklig sysselsättning i minst ett år framöver • Har tidigare erfarenhet av personlig försäljning inom detaljhandeln • Kan arbeta minst två pass på vardagar dagtid i veckan, med möjlighet att även jobba kvällar och helger • Är flexibel och kan hoppa in med kort varsel • Trivs med att arbeta snabbt och effektivt i en dynamisk miljö • Samarbetar gärna med kollegor och bidrar till en god teamkänsla • Uppskattar variation och ser det som lärorikt att jobba i olika butiker. • Du har goda språkkunskaper i svenska och engelska • Har en fullgjord gymnasieutbildning Vad vi erbjuder: • Möjligheten att jobba för en av Sveriges mest välkända butikskedjor • Flexibilitet att anpassa jobbet efter ditt schema via vår ap • Ett varierande arbete där du får träffa nya människor och arbeta i olika butiker Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten och uppmuntrar alla att söka. Vänligen notera att vi endast tar emot ansökningar via vår hemsida eller denna annons, på grund av GDPR. Ansök redan idag då intervjuer sker löpande. Vi ser fram emot att välkomna dig till vårt team! Retail Staffing – "We love retail" Vi samarbetar med flera butikskedjor inom rekrytering och bemanning av butikssäljare och har idag pooler på olika orter i Sverige. Vi erbjuder våra kandidater att arbeta i världens bästa bransch som uthyrd via vår butikspool. Retail Staffing Sverige AB är medlem i kompetensföretagen Almega och följer alla gällande kollektivavtal. Retail Staffing - "We love retail"
Om oss Capio Vårdcentral Nynäshamn finns i centrala Nynäshamn med 10 minuters promenad från pendeltågsstationen. Vi är en medelstor vårdcentral med drygt 11 800 listade patienter. Tack vare vår placering med ca 6 mil från större akutsjukhus, så har vi en större bredd på vad patienterna söker vårdcentralen för, vilket gör arbetet mer stimulerande och utvecklande i din roll. På vår vårdcentral finns utöver sedvanlig läkar- och sjuksköterskemottagning framförallt diabetes-, astma/KOL, hypertoni- och äldre mottagning. Vi har även psykosocial mottagning, hemsjukvård och medicinsk fotsjukvård. Vi har även rehab, BVC, BMM och ungdomsmottagning som vi har ett nära samarbete med. I samma byggnad finns Capio Geriatrik med direktintag, Evidia Röntgen och Karolinska Närvårdslaboratorium. https://f.io/kFrcKMka Din roll Vi söker dig som är specialistläkare i allmänmedicin och vill göra skillnad genom att arbeta hos oss i Nynäshamn. Att vardagen som läkare kan vara utmanande är en del av professionen. Här arbetar vi målmedvetet för att skapa bästa möjliga förutsättningar för ett långsiktigt lärande och en hållbar arbetsmiljö. Här arbetar vi målmedvetet för att skapa bästa möjliga förutsättningar för ett långsiktigt lärande och en hållbar arbetsmiljö. Möjlighet finns även vid intresse att arbeta inne på vår BVC. Vi arbetar i team och organiserar vår verksamhet för att din kompetens ska komma till sin rätt och en tät dialog mellan våra olika yrkeskategorier. En av sakerna som är speciellt hos oss är teamarbetet med andra yrkeskategorier, främst sjuksköterskor, men även med vår primärvårds rehab och det psykosociala teamet. Sjuksköterskorna ansvarar för mycket av årskontroller av våra kroniker (diabetes, hypertoni, KOL). Vi erbjuder dig En tydlig samsyn som förenar oss. Vi är varandras arbetsmiljö och vi samarbetar kring dem vi finns till för – patienterna Tjänsten är en tillsvidaretjänst. Vi applicerar provanställning. Tjänstgöringsgrad kan diskuteras med rätt kandidat. Vi hanterar ansökningar löpandes. Kollektivavtal Närvarande chef och individanpassat ledarskap Kompetensutveckling, både internt och externt Friskvårdsbidrag med 3000 kr /år Frukost varje fredag En inkluderande arbetsplats där vi lär av varandra Individuell konkurrenskraftig lön Om dig Vi vill att du har goda kunskaper i det svenska språket, lätt för att kommunicera och skapa relationer. Du behöver vara flexibel, en god kommunikatör samt har god samarbetsförmåga då vi lägger mycket vikt på teamarbete. Att du har ett professionellt arbetssätt och gott bemötande är en självklarhet. Du är trygg i din yrkesroll, gillar utmaningar och ser möjligheter snarare än hinder. Vi sätter stort värde vid självständighet, delaktighet och engagemang. Tjänstgöringsgraden får gärna var heltid, men vi är flexibla i att hitta en lösning som passar dig. https://youtu.be/gC1kAlpjSXc Vid frågor kontakta rekryteringsansvarig: Helena Funseth [email protected] eller 072 999 13 22 Publicerat: 2025-02-14 Sista ansökningsdag: 2025-03-31 Vi undanber oss vänligt men bestämt all direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.
Extra vid behov OBS sena kvällar och tidiga mornar förekommer anställning Ploq Nynäshamn Vi ser gärna att du kan börja Omgående. Vi ser gärna att du kan jobba tidiga mornar och sena kvällar En perfekt tjänst för den studerande Körkort är ej ett krav men är ett stort plus. Vill du överträffa kundens förväntan? Vill du ha kul på jobbet? Vill du vara med och säkerställa att våra kundlöften infrias och samtidigt bli en del av en verksamhet som både vill och kan göra skillnad? Vi söker dig som vill arbeta hos oss. I våra butiker får du en avgörande roll i att säkra våra kundlöften, därför benämns din roll som Kundlöftesvärd. Som Kundlöftesvärd är du en viktig spelare som alltid är välkomnande och omhändertagande med våra kunder. Vår butik är den plats dit människor beger sig för att ta del av vårt attraktiva koncept där vi vill erbjuda konsumenter en bekvämlighetlösning med mat och dryck i fokus för människors behov, men också annat utbud och service som tex biltvätt. Kvalifikationer Vi söker dig som vill vara en del av ett starkt team och som gillar att jobba där det är liv och rörelse i högt tempo. Vi ser gärna att du har kassavana och att du alltid sätter kunden i fokus för att kunden ska känna sig välkommen. Du trivs allra bäst när du får jobba med försäljning efter uppsatta mål. Vi ser att du: ⦁ Älskar att arbeta med människor och sätter kunden i fokus ⦁ Tycker om att hålla rent runt om kring dig ⦁ Gillar att ha många bollar i luften men fortfarande fokusera på detaljerna ⦁ Brinner för försäljning Du är inte rädd för tidiga mornar eller sena kvällar Erfarenhet av arbete inom liknande tjänster är meriterande. Sista ansökningsdag 2025-03-07 Skicka din ansökan till [email protected] Urval sker löpande, så var vänlig och skicka in ansökan med CV och personligt brev omgående. I din ansökan får du gärna berätta varför du sökt tjänsten och varför du tror att denna tjänst är rätt för dig. Varmt välkommen in med din ansökan! St1 är ett modernt energiföretag med visionen att vara den ledande producenten och försäljaren av CO2-medveten energi. Vårt mål är att utveckla och erbjuda nya, förnybara bränslen och moderna lösningar som minskar klimatpåverkan. Det finns i vårt DNA att ifrågasätta gamla sanningar och göra saker och ting på nya vis. Vi var t.ex. först i branschen med att publicera ursprungsinformation om våra produkter. Vi har ca 340 anställda i Sverige och är ett av de fyra stora bolagen i Sverige med en marknadsandel på ca 20 %. Vi har nästan 500 drivmedelsstationer i Sverige som drivs under varumärkena St1 och Shell. Läs mer om oss på vår hemsida www.st1.se.
FOI, Totalförsvarets forskningsinstitut, är ett av Europas främsta institut för tillämpad forskning inom försvar och säkerhet. FOI är en myndighet under Försvarsdepartementet och vi har till uppgift att bedriva forskning, metod- och teknikutveckling samt utredningsarbete för totalförsvaret och till stöd för nedrustning, icke-spridning och internationell säkerhet. Verksamheten bedrivs på uppdrag av i första hand Regeringskansliet, Försvarsmakten, Försvarets materielverk (FMV) och Myndigheten för samhällsskydd och beredskap (MSB). På FOI är vi cirka 1400 anställda, varav drygt 1000 arbetar direkt med forskning och utveckling. Våra kompetenser spänner över hela fältet från naturvetenskap och teknik till samhälls- och statsvetenskap. Vill du arbeta med verksamhetsnära ekonomi? Lockas du av möjligheten att arbeta i naturskön miljö, då kan FOI vara din nästa arbetsplats! Vi erbjuder ett arbetsliv i balans, en utvecklande arbetsmiljö och ett samhällsviktigt arbete! Om tjänsten I rollen som ekonom på avdelningen för Vapen skydd och säkerhet, kommer du att få ett omväxlande arbete där du arbetar med ekonomi närmast kärnverksamheten. Du kommer stödja avdelningen i olika arbetsuppgifter så som exempelvis: Underhålla och registrera t.ex. projekt-, offert och beställningsregister i ekonomisystemet Kvalitetssäkring vid fakturering av projekt Löpande bokföring, uppföljning och bokslut Ekonomiska analyser och olika utredningsuppdrag Stödja avdelningens chefer och projektledare i projektens olika faser Du kommer att vara en av två ekonomer som ingår i avdelningens kansli tillsammans med administratörer och handläggare. Arbetet sker i nära samarbete med avdelningens controller och kommer vara ett viktigt stöd vid budget samt ekonomisk uppföljning/prognos av avdelningen och våra projekt. Du kommer även samarbeta med andra ekonomer på FOI och ingå i en avdelningsöverskridande ekonomigrupp på myndigheten som tillsammans utvecklar FOI:s rutiner och processer inom redovisningsområdet. Om enheten Natursköna Grindsjön ligger på Södertörn, ca 4 mil söder om Stockholm. SL-bussförbindelser finns med Tumba, Västerhaninge och Ösmo/Nynäshamn. Du kommer att tillhöra avdelningen Vapen, sk y dd och säkerhet . Har du den kompetensprofil vi behöver? Vi söker dig som har: Högskoleutbildning inom ekonomi, helst inkluderande redovisning. Eller motsvarande kunskaper som FOI bedömer som likvärdiga. Tre års arbetslivserfarenhet inom ekonomiområdet. Du har goda kunskaper i Excel. Mycket goda kunskaper i svenska. Meriterande Erfarenhet av ekonomiskt arbete inom statlig verksamhet med olika finansieringsformer. Erfarenhet av att arbeta i ekonomisystemet UBW (Agresso). Erfarenhet av EU- och/eller EDF-projektredovisning. Som person är du strukturerad, analytisk och kvalitetsmedveten samt har förmågan att självständigt kunna prioritera arbetsuppgifter och ta ansvar för att de genomförs. Du är serviceinriktad och har lätt för att samarbeta med andra. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Vad erbjuder vi dig? FOI erbjuder en unik arbetsplats, där du får möjlighet att arbeta med det som är viktigt för både totalförsvaret och hela samhället. FOI är en statlig myndighet under Försvarsdepartementet och är ett av Europas ledande forskningsinstitut inom försvar och säkerhet. Tjänsten är en tillsvidareanställning som kan komma att inledas med sex månaders provanställning. Placeringsort: Grindsjön. Vi arbetar medvetet för en god arbetsmiljö med en bra balans mellan arbete och privatliv. Utöver detta erbjuder vi en rad förmåner. Läs mer om hur det är att jobba hos oss: Jobba hos oss - Totalförsvarets forskningsinstitut - FOI Vill du vara med och söka svaren för en säkrare värld? Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev via ansökningsknappen senast den 2 mars. För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Pernilla Magnusson. Fackliga företrädare är Matilda Ågren (Saco-S) och Magnus Lindström (OFR/S – ST vid FOI) Samtliga nås på 08-555 030 00. Då anställningen är placerad i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585). Inför säkerhetsprövning efterfrågas vidimerade kopior på de utbildningar och tjänstgöringsintyg som är relevanta för tjänsten. FOI är en myndighet varmed inlämnade ansökningshandlingar blir allmän handling som på begäran kan lämnas ut till utomstående enligt offentlighets- och sekretesslagen. Erbjudanden från rekryteringsföretag undanbedes.
Vi söker en engagerad och lyhörd fältassistent för att arbeta med barn och ungdomar i Nynäshamns kommun. Hos oss får du möjligheten att bidra till ett tryggare samhälle genom förebyggande insatser och relationsbyggande arbete på fältet. Vill du göra skillnad i unga människors liv? Då behöver vi dig! Välkommen till vårt team! Arbetsuppgifter Vi erbjuder dig ett spännande arbete där du får vara med och driva vår utveckling! Vi är öppna för förändring och är redo att fortsätta att utveckla våra metoder och arbetssätt utifrån omställningen till den nya socialtjänstlagen och med barn och unga i fokus. Det ställer krav på mod, idérikedom och framåtanda men är du erfaren inom yrket, nyfiken, kreativ och tycker om utveckling – då kommer du trivas hos oss! Vår storlek ger fördelen av att jobba nära människor. Samarbetet skapar förutsättningar för att göra ett bra jobb och ger dig möjlighet att påverka ditt arbete. Som fältassistent arbetar du främst uppsökande och relationsskapande i miljöer där barn och ungdomar vistas, såsom skolor, fritidsgårdar och offentliga platser. Du blir en viktig länk mellan ungdomarna, skolan och andra stödjande funktioner. Du kommer arbeta både på grupp och individnivå. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar: • skapa och upprätthålla kontakt med barn och unga i riskzon • delta i och arrangera aktiviteter som främjar trygghet och utveckling • samarbeta med ung fritid, skolor, polis och ideella organisationer • förebygga och hantera konflikter, samt stödja unga i deras vardagliga utmaningar • dokumentera och rapportera enligt uppsatta riktlinjer • Repulse Om arbetsplatsen Socialförvaltningens huvuduppdrag är att erbjuda individanpassat stöd och service inom äldreomsorg, funktionsnedsättning, barn och familj, vuxen samt ekonomiskt bistånd. Vi finns på plats för kommuninvånarna genom livets alla skeden. Socialförvaltningen står inför en spännande förändring. I juli 2025 förväntas en ny socialtjänstlagstiftning att börja gälla. För att kunna svara upp till de nya lagkraven behöver hela Socialförvaltningen anpassas och arbetssätt vässas. Främjande, förebyggande och öppenvård - samlas under en gemensam avdelning, avdelningen för socialt stöd, enheten för öppenvård. Här kan invånare söka stöd via de insatser som erbjuds inom öppenvården. När den nya lagstiftningen är på plats kommer det även vara möjligt att arbeta med fler främjande och förebyggande insatser än vad som görs idag. Det här söker vi hos dig För att lyckas i rollen har du: • relevant utbildning inom socialt arbete, beteendevetenskap eller motsvarande • erfarenhet av arbete med barn och ungdomar, gärna i utsatta miljöer • goda kunskaper i svenska språket så väl i tal som i skrift • goda datakunskaper • B-körkort. Meriterande för tjänsten är: • Repulse • Yam (Youth aware of Mental health) • MVP (Mentorer i våldsprevention)- Personliga egenskaper vi letar efter Vi söker en person med en god förmåga att bygga och underhålla relationer samt skapa förtroende. Du har starka kommunikationsfärdigheter, både muntligt och skriftligt, och kan arbeta effektivt både självständigt och i team. Du relaterar till andra människor på ett lyhört och smidigt sätt, lyssnar aktivt och hanterar konflikter på ett konstruktivt sätt. Som person är du lugn, stabil och kontrollerad, vilket gör att du behåller ett realistiskt perspektiv på olika situationer och fokuserar på det som är viktigt. Du är utåtriktad, skapar lätt nya kontakter och underhåller långsiktiga relationer. Vi erbjuder dig ett spännande arbete där du verkligen gör skillnad! Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet för tjänsten. Det här erbjuder vi dig • Hos oss får du göra skillnad i människors liv. Här har du nära till din chef och dina kollegor, påverkan och beslut. • Nynäshamn är en lugn och trygg kommun. Tryggheten finns även i våra team – vi är prestigelösa, uppmuntrar och backar upp varandra när det behövs. • Nynäshamns kommun är en del av Sveriges starkaste tillväxtregion. Vår resa ger dig möjlighet till utmaningar och varierande arbetsuppgifter. • Vi erbjuder fri tillgång till gym. Du får även friskvårdstimme eller friskvårdsbidrag. • Vi har en aktiv personalförening där du kan hyra stugor i fjällen och i skärgården. Du kan också delta i olika aktiviteter som till exempel padel, kajak och ridning. Vår rekryteringsprocess Vi tillämpar löpande urval och använder en kompetensbaserad rekryteringsmetod för en rättvis och objektiv bedömning. Mångfald är en tillgång, och vi välkomnar alla sökande. För tjänsten krävs utdrag ur misstanke och belastningsregister. Vi ser fram emot din ansökan och hoppas att du vill bli en del av vårt team! Information om tjänsten Arbetet är schemalagt, där kvälls och helgtjänstgöring ingår. Tillträde: enligt överenskommelse Anställningsform: Tidsbegränsad anställning - vikariat sex månader från tillträdesdatum, dock längst till och med 31 december 2025 Sysselsättningsgrad: Heltid Antal lediga befattningar: 2 Ref. nr: SON/2025/0041/771
Vi söker nu en engagerad och kompetent arbetsterapeut till socialförvaltningen. Hos oss får du möjlighet att arbeta i en utvecklande miljö med stort fokus på samverkan och individanpassat stöd. Vill du göra skillnad för barn, unga och deras familjer? Har du erfarenhet av eller intresse för att arbeta med föräldrar som har funktionsnedsättningar? Då behöver vi dig! Välkommen till vår engagerade och stöttande arbetsgrupp med god samarbetskultur! Arbetsuppgifter Som arbetsterapeut hos oss kommer du att arbeta med barn, unga och deras familjer främst i deras hemmiljö. Vi arbetar behovsbaserat och formar våra insatser kring varje individ och familj. Det innebär att vi skapar tvärprofessionella team runt brukaren och anpassar stödet efter de specifika behov som finns. Syftet är att med ett familjeperspektiv fokusera på vardagens dagliga rutiner och aktiviteter samt dess betydelse för barnets hälsa och utveckling. Målsättningen är att stödja föräldrarna/vårdnadshavarna i att revidera sina och familjens aktivitetsmönster, dess struktur och innehåll för att uppnå en varaktig förändring mot ett mer hälsosamt vardagsmönster. Din huvudsakliga målgrupp är föräldrar som har någon form av funktionsnedsättning eller diagnos. Du kommer att ha en central roll i att skapa förutsättningar för föräldraskapet genom att: • planera och genomföra insatser för att underlätta vardagen för familjen • ge praktiskt stöd i hemmet för att skapa en trygg och funktionell miljö för både barn och föräldrar • erbjuda riktade insatser till föräldrar med synnedsättning för att underlätta deras föräldraskap Tjänsten innebär en hög grad av samarbete och samverkan såväl internt som externt. Om arbetsplatsen Socialförvaltningens huvuduppdrag är att erbjuda individanpassat stöd och service inom äldreomsorg, funktionsnedsättning, barn och familj, vuxen samt ekonomiskt bistånd. Vi finns på plats för kommuninvånarna genom livets alla skeden. Socialförvaltningen står inför en spännande förändring. I juli 2025 förväntas en ny socialtjänstlagstiftning att börja gälla. För att kunna svara upp till de nya lagkraven behöver hela Socialförvaltningen anpassas och arbetssätt vässas. Främjande, förebyggande och öppenvård - samlas under en gemensam avdelning- avdelningen för socialt stöd. Här kan invånare söka stöd via de insatser som erbjuds inom öppenvården. När den nya lagstiftningen är på plats kommer det även vara möjligt att arbeta med fler främjande och förebyggande insatser än vad som görs idag. Vår arbetsmodell bygger på att vi arbetar behovsbaserat och skapar flexibla team utifrån den enskildes och familjens behov. Genom att samverka över professionsgränserna säkerställer vi att varje individ får rätt stöd vid rätt tidpunkt. Det ger oss möjlighet att arbeta mer träffsäkert och effektivt, samtidigt som vi skapar ett tryggt sammanhang för både brukare och medarbetare. Vi erbjuder dig ett spännande arbete där du får vara med och driva utveckling! Vi är öppna för förändring och är redo att fortsätta att utveckla våra metoder och arbetssätt utifrån omställningen till den nya socialtjänstlagen och med barn och unga i fokus. Det ställer krav på mod, idérikedom och framåtanda men är du erfaren inom yrket, nyfiken, kreativ och tycker om utveckling – då kommer du trivas hos oss! Vår storlek ger fördelen av att jobba nära människor. Samarbetet skapar förutsättningar för att göra ett bra jobb och ger dig möjlighet att påverka ditt arbete. Det här söker vi hos dig För att lyckas i rollen har du: • legitimation arbetsterapeut • erfarenhet av att arbeta med familjer, barn eller vuxna med funktionsnedsättningar • goda datakunskaper • goda kunskaper i svenska språket i såväl tal som skrift • B-körkort Det är meriterande om du har: • kunskap om och förståelse för synnedsättningar och dess påverkan i vardagen Personliga egenskaper vi letar efter Vi söker dig som är engagerad, har kunskap om människors olika förutsättningar och kan sätta dig in i någon annans perspektiv. Du har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter och du tar aktivt ansvar för ditt uppdrag och driver processer vidare. Du arbetar bra med andra människor och kan relatera till dem på ett lyhört och smidigt sätt. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet för tjänsten. Det här erbjuder vi dig • Hos oss får du göra skillnad i människors liv. Här har du nära till din chef och dina kollegor, påverkan och beslut. • Nynäshamn är en lugn och trygg kommun. Tryggheten finns även i våra team – vi är prestigelösa, uppmuntrar och backar upp varandra när det behövs. • Nynäshamns kommun är en del av Sveriges starkaste tillväxtregion. Vår resa ger dig möjlighet till utmaningar och varierande arbetsuppgifter. • Vi erbjuder fri tillgång till gym. Du får även friskvårdstimme eller friskvårdsbidrag. • Vi har en aktiv personalförening där du kan hyra stugor i fjällen och i skärgården. Du kan också delta i olika aktiviteter som till exempel padel, kajak och ridning. • Här har vi flextid och kortare arbetstid under sommaren. Det finns också möjlighet till distansarbete om uppdraget tillåter. • Ett meningsfullt och varierande arbete där du får möjlighet att påverka och göra skillnad. Låt oss tillsammans bidra till en trygg och fungerande vardag för barn, unga och deras familjer! Vår rekryteringsprocess Vi tillämpar löpande urval och använder en kompetensbaserad rekryteringsmetod för en rättvis och objektiv bedömning. Mångfald är en tillgång, och vi välkomnar alla sökande. Vissa tjänster kan kräva utdrag ur belastningsregistret. Tjänsten kräver utdrag ur misstanke och belastningsregistret. Vi ser fram emot din ansökan och hoppas att du vill bli en del av vårt team! Information om tjänsten Tillträde: enligt överenskommelse Anställningsform: Tillsvidareanställning Sysselsättningsgrad: Heltid Antal lediga befattningar: 1 Ref. nr: SON/2024/0536/023
Are you an experienced Project Manager with a drive for leading complex projects in a dynamic, technical environment? Join the Engineering Department at Nynas and play a key role in making an impact on sustainability and future developments About the role As a Project Manager you will be part of the Engineering Department in Manufacturing. This department is responsible for the specification and delivery of capital projects for Nynas, encompassing stand-alone projects, a portfolio of smaller plant additions and modifications, environmental projects, investigations, and early phase study work. The team also provides engineering support to the refineries and businesses throughout the Nynas group. As a Project Manager you will be assigned to one or more projects in the Nynas capital projects portfolio, reporting to the Head of Project Engineering. Projects may include activities in multiple geographical locations, but mostly will be based at the home office in Nynäshamn (50km south of Stockholm). The Project Manager is fully responsible for directing their project resources across the matrix engineering organization as well as dedicated external consultants and contractor teams to ensure the projects fulfil their commitments to the business in terms of HSEQ, functionality, cost and schedule. As a day to day manager for your assigned projects, you will be responsible for risk management and mitigation, project reporting and communication with the wider Nynas organisation. The Project Manager is expected to contribute to the development and structured implementation of the Nynas project associated tools. You’ll also use your experience to assist in the development of more junior members of the team. About you Our project managers have demonstrated relevant experience in project management, project engineering or similar project roles. You are a person that communicates across disciplines, effectively directing work in a matrix organization and are skilled at managing a diverse group of stakeholders within and external to your projects. We also see that you have: A minimum of 5 years of experience of project management, project engineering or similar project roles. A demonstrable track record of on time, to budget and above all safe project delivery. An ability to manage change and uncertainty, anticipating problems through good risk management. Experience of managing project execution within tight schedules A background in hydrocarbon, chemical or process industries is desirable but not essential. Strong communication skills in both Swedish and English. What we offer We offer an interesting position, where you have the chance to develop your skills, and work with dedicated colleagues on challenging projects. You have the advantages of an international corporation with the possibility to develop your career along many different paths. You will be supported within an established and successful company, with a clear growth strategy. Here at Nynas, every individual is a key player. Join us in our transition towards a more sustainable society! About Nynas Advancing the transition to a sustainable society Nynas is a specialty chemicals company producing high-performance bitumen and naphthenic solutions essential to infrastructure, electrification, and other industrial applications. Mainly focused on Europe, our products play a key role in supporting the shift towards a sustainable future. Through strategic partnerships and a strong commitment to safety and efficiency, Nynas is making a positive impact on society and the environment. Contact & application Selection is ongoing, and the role may be filled before the application deadline. We look forward to reading your application! If you have any questions about the position, please contact Chris Winby, Head of Project Engineering, [email protected]
Är du serviceinriktad och flexibel samt en fena på administration? Tycker du att det är stimulerande att vara med och verka för förbättringsarbete? Då behöver vi dig! Välkommen till vårt team på administrationen inom Socialförvaltningen. Arbetsuppgifter Du arbetar utifrån vårt verksamhetssystem och fungerar som en servicefunktion både externt och internt. En stor del av ditt arbete utgörs av avgiftshantering, utbetalning av ersättningar, beställningar och fakturahantering. Viss hantering och arkivering av akter ingår vilket kan innebära en fysisk belastning. Du har en central roll inom verksamheten och berörs av alla olika verksamhetsområden, du har en viktig servicefunktion där du svarar på frågor och hänvisar vidare via telefon och mail. Tjänsten är ett vikariat då en av våra medarbetare ska vara föräldraledig. Om arbetsplatsen Nynäshamn erbjuder det bästa av flera världar. Vi är en del av en stark tillväxtregion med den mindre organisationens fördelar. Här är det nära till både kollegorna och de invånare vi servar. Runt knuten väntar storslagna naturupplevelser och det goda småstadslivet, med storstadens puls inom räckhåll. Det är unika förutsättningar som vi i Nynäshamn är stolta över och gärna delar med oss av. Socialförvaltningens huvuduppdrag är att erbjuda individanpassat stöd och service inom äldreomsorg, funktionsnedsättning, barn och familj, vuxen samt ekonomiskt bistånd. Vi finns på plats för kommuninvånarna genom livets alla skeden. Administrationen består av 7,5 tjänster inklusive gruppchef. Administrationen ligger under mottagningen i avdelningen behovs bedömt stöd och arbetar även mot vår nya avdelning socialt stöd. Det här söker vi hos dig För att lyckas i rollen har du: • avslutad gymnasieutbildning • erfarenhet av administrativt arbete och kundkontakt • erfarenhet av fakturahantering, beställningar, avgiftshantering och utbetalningar • erfarenhet av arkivering och goda kunskaper i arkiv och dokumenthantering • erfarenhet av verksamhetssystemet Lifecare • kännedom om olika verksamhetsområden inom Socialförvaltningen och förståelse för hur olika myndigheters samordning och styrning/huvudmannaskap påverkar arbetet • god IT-vana och förmåga att snabbt kunna lära dig nya system och tekniska lösningar • goda kunskaper i svenska språket, i såväl tal som skrift Det är meriterande om du har: • arbetat inom administration på socialförvaltningen • högskolepoäng inom aktuellt område Personliga egenskaper vi letar efter Som person är du serviceinriktad och flexibel samt har förmåga att arbeta självständigt. Arbetet innebär också många olika kontaktytor där din goda samarbetsförmåga kommer till sin rätt. För arkivvården krävs noggrannhet och att du kan hugga i vid arbetstoppar, att kunna prioritera arbetsuppgifter är viktigt. Du är ansvarsfull och strukturerad samt drivande i utvecklingsfrågor kopplat till administrationen. Det här erbjuder vi dig • Hos oss får du göra skillnad i människors liv. Här har du nära till din chef och dina kollegor, påverkan och beslut. • Nynäshamn är en lugn och trygg kommun. Tryggheten finns även i våra team – vi är prestigelösa, uppmuntrar och backar upp varandra när det behövs. • Nynäshamns kommun är en del av Sveriges starkaste tillväxtregion. Vår resa ger dig möjlighet till utmaningar och varierande arbetsuppgifter. • Vi erbjuder fri tillgång till gym. Du får även friskvårdstimme eller friskvårdsbidrag. • Du har möjlighet till semester- och pensionsväxling. • Vi har en aktiv personalförening där du kan hyra stugor i fjällen och i skärgården. Du kan också delta i olika aktiviteter som till exempel padel, kajak och ridning. • Här har vi flextid och kortare arbetstid under sommaren. Det finns också möjlighet till distansarbete. Vår rekryteringsprocess Vi tillämpar löpande urval och använder en kompetensbaserad rekryteringsmetod för en rättvis och objektiv bedömning. Mångfald är en tillgång, och vi välkomnar alla sökande. Vissa tjänster kan kräva utdrag ur belastningsregistret. Vi ser fram emot din ansökan och hoppas att du vill bli en del av vårt team! Information om tjänsten Tillträde: enligt överenskommelse Anställningsform: Tidsbegränsad anställning Sysselsättningsgrad: Heltid Antal lediga befattningar: 1 Ref. nr: SON/2025/0077/023
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 125 jobb