AdwiseHR i Väst AB jobb

Lediga jobb hos AdwiseHR i Väst AB

Bänksnickare till Hällingsjö Hus i vackra Hällingsjö

Vi söker nu efter en noggrann och engagerad bänksnickare till Hällingsjö Hus som trivs med att arbeta både tillsammans med kollegor och självständigt! Hällingsjö Hus huvudsakliga verksamhet är att producera och prefabricera villor, parhus och flerfamiljshus till projektutvecklingsbolag, byggbolag och privatkunder. Detta görs i egen regi eller i samarbete med större entreprenörer. Om jobbet Som bänksnickare kommer du att ingå i ett arbetslag omkring 6-8 personer. Du kommer att arbeta på en produktionsbänk i par där ni tillsammans kommer bygga prefabricerade väggelement från uppläggning av stomme, isolera samt montera fönster och panel till dess att väggen är klar. Ditt lag kommer även att arbeta med ständiga förbättringar i syfte att hela tiden leta möjligheter till att genomföra arbetet på ett säkrare, smartare och effektivare sätt. Vem är du? Vi söker dig som har tidigare erfarenhet från liknande arbete och som är driven, engagerad, pålitlig och noggrann. Du har en positiv inställning och en god social förmåga. Rollen kräver att du är ansvarstagande och självgående, men du bör samtidigt trivas med att samarbeta eftersom du även kommer att arbeta i arbetslag. Vi kommer i denna rekrytering att lägga fokus på både din arbetslivserfarenhet och dina personliga egenskaper, vilket du bör kunna styrka med goda och relevanta referenser. Dina kvalifikationer Några års tidigare erfarenhet från träindustri eller byggerfarenhet. Du behärskar svenska alternativt engelska i tal och skrift. Om oss Vi bygger framtidens hus och är ständigt i framkant när det gäller teknik och design. Våra kunder värdesätter det hantverk vi levererar och har levererat i snart 30 år. Alla anställda utgår alltid från kundens behov och intresse och har ett genomgående ansvar från start till slut. Huvudverksamheten är byggnation till större grupphusområden med villor, parhus och flerfamiljshus samt även privatvillor, framför allt i västra Sverige. På senare år har vi samarbetat med större entreprenörer och projektutvecklingsbolag utvidgats. Hällingsjö Hus arbetar idag med några av de största bolagen i Sverige. Vårt kontor och vår husfabrik ligger i Hällingsjö, ungefär 30 minuter sydost om Göteborg. Vi arbetar utifrån ett aktivt miljöarbete samt nedanstående ledord. o Kvalitet: vi jobbar med noga utvalda material och utför jobben noggrant o Flexibilitet: vi är flexibla i produktion och chans att uppfylla diverse ”designkrav” som kunder ställer till oss. o Jordnära: vi är ödmjuka gentemot våra kunder och medarbetare o Hantverk: vi arbetar med känsla och yrkesstolthet. Välkommen med din ansökan! Snabbfakta Företag: Hällingsjö hus Tjänst: bänksnickare Placeringsort: Hällingsjö Omfattning: 100%, mån-tors: 6:30-16:00 och fre 6:30-13:00. Lön: enligt överenskommelse. Tillträde: enligt överenskommelse Sista ansökningsdag: 2024-05-01 Ansökan: Vi arbetar med löpande urval så ansök omgående! Denna rekrytering sker i samarbete med AdwiseHR dock är Rickard Eriksson ansvarig för rekryteringen, så önskas ytterligare information om tjänsten är du välkommen att ta kontakt med honom på 0735-406212. Ansökningar och kontakter behandlas konfidentiellt och i enlighet med GDPR. Ansökan sker endast via hemsidan adwisehr.se

16 april 2024
Sista ansökan:
1 maj 2024
Verktygstekniker till Sönnergrens Verkstäder i Mölndal

Sönnergrens Verkstäder AB erbjuder sina kunder allt ifrån prototyptillverkning till legotillverkning av en mängd olika mekaniska delar och komponenter. I en mix av genuin tradition och modern teknik erbjuder Sönnergrens Verkstad sina kunder rätt kvalitet och säkra leveranser till rätt pris. Hög kvalitet, professionell service och korta leveranstider kännetecknar hela deras verksamhet. Vi söker nu efter en noggrann verktygstekniker som vill arbeta i en mekaniskverkstad med modern teknik och genuin tradition sedan 1895. Dina arbetsuppgifter Som verktygstekniker har du ett precisionsarbete med höga krav på exakthet. Arbetet består i främst i att underhålla och reparera verktyg, vill du utvecklas inom området och på sikt även tillverka pressverktyg finns den möjligheten hos oss på Sönnergrens verkstäder. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att: Slipa och göra i ordning verktyg. Reparation och underhåll av verktyg Utveckling av nya verktyg sker idag med hjälp av extern part, men har du kompetens inom området inkluderas detta som en del av tjänsten, vilket i sådana fall innebär att du utifrån CAD-ritningar kommer att utforma pressverktyg efter kundernas kravspecifikation. Tillverkningen sker i både CNC-styrda maskiner men även i manuellt styrda verktygsmaskiner och handverktyg. Vem är du? Vi söker dig som har viljan och intresset av att arbete i en mekanisk verkstad som verktygstekniker samt har relevant utbildning inom området. Har du erfarenhet av att arbeta som verktygstekniker i en mekanisk verkstad/tillverkande industri är det meriterande men inget krav då möjlighet till upplärning finns. Gymnasieutbildning är ett krav och det är meriterande med en industriteknisk inriktning. Du bör ha erfarenhet av ritningsläsning. Du bör ha vana att hantera både CNC-styrda maskiner men även manuellt styrda verktygsmaskiner för både verktygssvarvning och verktygsfräsning. Erfarenhet av Excenterpressar är inget krav men meriterande. Goda kunskaper i svenska är ett krav. Arbetet som verktygstekniker är ett precisionsarbete och det förekommer perioder med tidspress, så för att lyckas i rollen tror vi att du är noggrann, ansvarstagande och strukturerad. I denna rekrytering kommer vi lägga stor vikt på dina personliga egenskaper samt goda referenser från ditt yrkesliv. Vad erbjuder de dig? På Sönnergrens Verkstad kommer du bli en del av ett härligt gäng på 16 anställda. De är ett företag som är få till antalet men besitter gedigen kompetens inom sitt område, de erbjuder dig en arbetsplats med modern teknik och genuin tradition sedan 1895. För rätt person med vilja och driv finns möjlighet att utveckla verksamheten. Läs gärna mer på www.sonnergrens.se Välkommen med din ansökan! Snabbfakta Företag: Sönnergrens Verkstäder AB Tjänst: Verktygstekniker Lön: Fast månadslön Arbetstider: 07:00-16:00 Tillträde: enligt överenskommelse Placeringsort: Mölndal Sista ansökningsdag: 2024-05-31

16 april 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Ekonomiadministratör till Catalytum AB i Göteborg

Vi söker nu efter en erfaren ekonomiadministratör till Catalytum AB som trivs med att arbeta varierat inom ekonomi- och orderadministration och som värdesätter att arbeta på ett mindre företag! Om jobbet Som ekonomiadministratör hos Catalytum kommer du att arbeta självständigt och varierat, inom ekonomi, orderadministration samt övriga kontorsgöromål. Du kommer fungera som en ”spindeln i nätet” där du kommer serva både Kovalent AB och Genetec AB som är systerbolag, inom ekonomi och administration. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är följande: Löpande bokföring Månadsbokslut Hantering av kund- och leverantörskontra Löneadministration samt inbetalning av skatter och arbetsgivaravgifter Hantering av tulldeklaration Ta fram ekonomiska rapporter och underlag Administration av order, frakter samt beställningar. Kontakt med kunder och leverantörer per telefon och mejl. Vem är du? Vi söker dig som är trygg i din profession och som trivs med att arbeta självständigt och strukturerat. Du är ansvarstagande och är van att själv kunna prioritera bland dina arbetsuppgifter. För att lyckas i rollen tror vi det är viktigt att du har erfarenhet av och trivs med att arbeta brett med arbetsuppgifter inom både ekonomi och administration på ett mindre företag. Har du erfarenhet eller ett intresse av att analysera och se förbättringspotential utifrån ekonomiska rapporter och underlag är detta meriterande och något som kommer uppmuntras från företagsledningen. Som person är du noggrann, analytisk och positiv. Du har även en god samarbetsförmåga och ser värdet i att leverera ett arbete med god kvalitet och service. Dina kvalifikationer Vi söker dig som har några års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Eftergymnasial utbildning inom ekonomi och redovisning är meriterande men gedigen erfarenheten kan motsvara en utbildning. Det är meriterande med erfarenhet av att arbeta på ett mindre företag. Mycket god system- och datavana samt goda kunskaper i officeprogrammen och Visma Business är meriterande. Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift är ett krav. I denna rekrytering kommer fokus ligga på både din arbetslivserfarenhet och dina personliga egenskaper, vilket du bör kunna styrka med goda och relevanta referenser. Vad kan Catalytum AB erbjuda dig? Som anställd hos Catalytum kommer du att arbeta i trivsamma lokaler i Göteborg, där du kommer ingå i ett härligt team med kompetenta kollegor. Du kommer att få arbeta varierat och självständigt med ekonomi- och orderadministration. Vi är en platt organisation med korta beslutsvägar. Vi tror på att ge förtroende, tillit och trygghet till våra medarbetare och att de trivs samt är engagerade i sitt arbete. Vi tror att förtroende, tillit och trygghet är tre begrepp som bygger upp en positiv känsla över tid, vilket vi även vill spegla till våra kunder. Välkommen med din ansökan! Snabbfakta Företag: Catalytum AB Tjänst: Ekonomiadministratör Placeringsort: Göteborg Omfattning: 100% Lön: Fast månadslön Tillträde: enligt överenskommelse Sista ansökningsdag: 2024-04-30 Ansökan: Vi arbetar med löpande urval så ansök omgående! Ansökan sker endast via www.adwisehr.se Önskas ytterligare information om tjänsten är du välkommen att ta kontakt med Ann-Charlotte Bjurbäck på 073–7771869. Ansökningar och kontakter behandlas konfidentiellt och i enlighet med GDPR.

16 april 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Ekonomiadminstratör

EKONOMIADMINISTRATÖR TILL CATALYTUM AB I GÖTEBORG! Vi söker nu efter en erfaren ekonomiadministratör till Catalytum AB som trivs med att arbeta varierat inom ekonomi- och orderadministration och som värdesätter att arbeta på ett mindre företag! Om jobbet Som ekonomiadministratör hos Catalytum kommer du att arbeta självständigt och varierat, inom ekonomi, orderadministration samt övriga kontorsgöromål. Du kommer fungera som en ”spindeln i nätet” där du kommer serva både Kovalent AB och Genetec AB som är systerbolag, inom ekonomi och administration. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är följande: Löpande bokföring Månadsbokslut Hantering av kund- och leverantörskontra Löneadministration samt inbetalning av skatter och arbetsgivaravgifter Hantering av tulldeklaration Ta fram ekonomiska rapporter och underlag Administration av order, frakter samt beställningar. Kontakt med kunder och leverantörer per telefon och mejl. Vem är du? Vi söker dig som är trygg i din profession och som trivs med att arbeta självständigt och strukturerat. Du är ansvarstagande och är van att själv kunna prioritera bland dina arbetsuppgifter. För att lyckas i rollen tror vi det är viktigt att du har erfarenhet av och trivs med att arbeta brett med arbetsuppgifter inom både ekonomi och orderhantering, administration på ett mindre företag. Har du erfarenhet eller ett intresse av att analysera och se förbättringspotential utifrån ekonomiska rapporter och underlag är detta meriterande och något som kommer uppmuntras från företagsledningen. Som person är du noggrann, analytisk och positiv. Du har en god samarbetsförmåga och ser värdet i att leverera ett arbete med god kvalitet och service. Dina kvalifikationer Vi söker dig som har några års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Eftergymnasial utbildning inom ekonomi och redovisning är meriterande men gedigen erfarenheten kan motsvara en utbildning. Det är meriterande med erfarenhet av att arbeta på ett mindre företag. Mycket god system- och datavana samt goda kunskaper i officeprogrammen och Visma Business är meriterande. Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift är ett krav. I denna rekrytering kommer fokus ligga på både din arbetslivserfarenhet och dina personliga egenskaper, vilket du bör kunna styrka med goda och relevanta referenser. Vad kan Catalytum AB erbjuda dig? Som anställd hos Catalytum kommer du att arbeta i trivsamma lokaler i Göteborg, där du kommer ingå i ett härligt team med kompetenta kollegor. Du kommer att få arbeta varierat och självständigt med ekonomi- och orderadministration. Vi är en platt organisation med korta beslutsvägar. Vi tror på att ge förtroende, tillit och trygghet till våra medarbetare och att de trivs samt är engagerade i sitt arbete. Vi tror att förtroende, tillit och trygghet är tre begrepp som bygger upp en positiv känsla över tid, vilket vi även vill spegla till våra kunder. Välkommen med din ansökan! Snabbfakta Företag: Catalytum AB Tjänst: Ekonomiadministratör Placeringsort: Göteborg Omfattning: 100% Lön: Fast månadslön Tillträde: enligt överenskommelse Sista ansökningsdag: 2024-04-15 Ansökan: Vi arbetar med löpande urval så ansök omgående! Ansökan sker endast via www.adwisehr.se Önskas ytterligare information om tjänsten är du välkommen att ta kontakt med Ann-Charlotte Bjurbäck på 073–7771869. Ansökningar och kontakter behandlas konfidentiellt och i enlighet med GDPR.

27 mars 2024
Sista ansökan:
26 april 2024
Processingenjör till Swedish Exergy AB i Göteborg

Swedish Exergy AB är ett innovationsdrivet och nischat energiteknikföretag som erbjuder sina kunder egenutvecklade, innovativa och energieffektiva konceptlösningar. Tekniken har minst CO2 ’foot-print’ med jämförbar teknik på marknaden, dessutom eliminerar deras teknik risken för brand och explosion samt har lägsta ’Life Cycle Cost’. Nu söker vi efter en kvalitetsmedveten processingenjör som vill vara med och bidra till en mer hållbar framtid! Huvudsakliga arbetsuppgifter: Som Processingenjör kommer du att ställas inför uppdrag som utmanar din kreativitet och tekniska kompetens. Du kommer vara delaktig i hela processen i ett projekt, från start, genomförande och avslut, för att säkerställa miljövänliga torkanläggningar av hög kvalitet. Du samarbetar med dina kollegor i respektive projektgrupp som också bistår dig med sin kompetens och vägledning. För rätt person kommer finns möjlighet att utveckla sin roll och sina ansvarsområden. Exempel på löpande arbetsuppgifter: Processberäkningar av exempelvis flöde, tryckfall, värme- och massbalans. Rita flödesscheman & dimensionera utrustning. Rita P&ID med listor Kontakt med underleverantörer Ta fram kostnadsunderlag & skriva kundoffert Kontakt med kunder i tekniska frågor Delta i FAT Driftsätta torkanläggningar Delta på kundmöten & mässor Administrera offerthantering. Utvärdera kundförfrågningar. Som processingenjör på Swedish Exergy kommer du arbeta nära VD och det interna projektteamet för att tillsammans utveckla och förvalta företagets projekt och tjänster. Vem är du? Vi söker dig som trivs med att arbeta med hela processer i projektform, på ett mindre bolag. Du är ansvarstagande samt har en god samarbets- och problemlösningsförmåga. Du är noggrann och kvalitetsmedveten. Arbetet innebär regelbundna möten med kunder och leverantörer, så det är viktigt att du har en fallenhet och trivs med att presentera och argumentera för dina lösningar inför kollegor, kunder och leverantörer. Dina kvalifikationer: Du är utbildad civil-/högskoleingenjör inom kemi-/maskinteknik eller likvärdig teknisk utbildning. Vi söker dig med några års arbetserfarenhet med liknande arbetsuppgifter. Du ska kunna kommunicera obehindrat i både tal och skrift på både svenska och engelska. Du behärskar AutoCAD och office 365, meriterande med kunskaper i andra program t.ex. VTIGER (affärssystem) Du ska vara beredd på att resa internationellt, främst som idriftsättare vid uppstart av våra anläggningar. I denna rekrytering är de personliga egenskaperna lika viktiga som dina kvalifikationer, vilket du bör kunna styrka med goda och relevanta referenser Om Swedish Exergy AB: Swedish Exergy startades 1979 och har över 35 års erfarenhet av design, utveckling och leverans av egenutvecklade torkanläggningar och indunstare. Swedish Exergy AB är ett expansivt och komplett teknikföretag med både internationella och lokala kunder, de har bland annat varit med och byggt några av världens största anläggningar för produktionen av bio-bränsle. Företaget ingår i Exergy-gruppen vilket innebär att delar av verksamheten finns i Indien och Tyskland. Swedish Exergy är i en tillväxtfas och antalet anställda i Sverige är idag 11 personer, hela Exergy-gruppen består sammanlagt av 41 anställda. Gå gärna in på www.swedishexergy.com för mer information. Vad kan Swedish Exergy erbjuda dig? Företaget erbjuder dig en spännande roll i ett mindre tillväxtbolag med internationella kontaktytor! Du kommer få arbeta med frihet under ansvar utifrån uppsatta mål, med möjlighet att både påverka och utveckla ditt arbetssätt inom ditt kompetensområde. Du kommer ha en viktig roll för Swedish Exergys fortsatta tillväxtresa, du kommer ingå i ett positivt team med framåtanda och med korta beslutsvägar. Swedish Exergys energieffektiva lösningar minskar vårt klimatavtryck och på så sätt kan vi tillsammans bidra till en mer hållbar framtid! Välkommen med din ansökan! Snabbfakta: Företag: Swedish Exergy AB Tjänst: Processingenjör Tillträde: Omgående eller efter överenskommelse Placeringsort: Göteborg Sista ansökningsdag: 2024-04-26 Ansökan: Vi arbetar med löpande urval så ansök omgående! Ansökan sker endast genom www.adwisehr.se Denna rekrytering sker i samarbete med AdwiseHR, dock är Prem Verma ansvarig för rekryteringen, önskas därför ytterligare information om tjänsten är du välkommen att direkt ta kontakt med Prem Verma på telefonnummer 070-213 39 92. Alla ansökningshandlingar behandlas konfidentiellt och i enlighet med GDPR.

21 mars 2024
Sista ansökan:
26 april 2024