Kundtjänststjärnor sökes!

Är du vår nästa kundtjänststjärna? Är du en driven, nyfiken och social person? Hos oss får du vara med att göra skillnad med ett socialt team som präglas av gemenskap och alltid med en energi på topp! Vi söker kollegor som vill jobba heltid till DigitalTolks dotterbolag Tale n Temp Productions AB. Tjänsten innebär att: Ta emot samtal/mejl/chattar från kunder, tolkar och nya kunder. Utgående samtal för att tillsätta bokningar. Hantera avvikelser. Aktivt bidra med nya idéer. Rekrytera tolkar. Skapa en kund-och tolkupplevelse i världsklass. Vem vi söker: En initiativrik, noggrann och ansvarsfull lagspelare som drivs av att göra skillnad och att tillsammans med kollegorna hitta de bästa lösningarna. Du går gärna den extra milen för att ge outstanding service. I en dynamisk miljö blir du kreativ, sätter kund/tolk i första rummet och ser möjligheter i stället för svårigheter. För dig är det självklart att vara positiv och ambitiös, du vill utvecklas och lära dig mer samt dela med dig av din kunskap till dina kollegor. Du har: Kan formulera dig väl i skrift och tal både på svenska och engelska. Tar initiativ, är en problemlösare och kommunikativ. Det är ett plus om du även behärskar tyska, danska eller norska. Meriterande om du har erfarenhet av att jobba med service via telefon. Du erbjuds: Vi erbjuder dig att vara med i en expansiv fas i vår resa som också kommer innebära mycket utveckling, här vill man vara! Vi växer i både Sverige och Norden och vi ser att denna roll kommer ha en viktig del i detta. Du kommer bli en del av ett engagerat team med utgångspunkt i centrala Stockholm. Vi som jobbar på DigitalTolk är också glada och stolta att kunna få vara med och göra skillnad i våra kunders vardag genom de tjänster vi erbjuder. Övrigt: Tjänsten avser heltid. Start: omgående. Beredskapspass ingår i rollen, utanför kontorstider. Placering: Stockholm, Slussen Information om oss: Tale n Temp Productions AB arbetar mot DigitalTolks kunder och tolkar. Vi är glada och stolta att kunna få vara med och göra skillnad i människors liv genom våra tjänster. Vi är det enda företaget som har helautomatiserat matchningsprocessen för bästa matchning med ett inbyggt feedbacksystem för tolkar och kunder. Vi är övertygade om att lojalitet, kvalitet och leveranssäkerhet hänger ihop. Vi drivs av att kunna erbjuda våra kunder bästa möjliga service genom att erbjuda både kvalitet, tillgänglighet och service via ett brett tjänsteutbud inom tolkning. Detta gör vi genom att använda modern teknik och innovativa angreppssätt i en annars relativt traditionell bransch med syfte att ta fram lösningar som fungerar bättre för alla. Vi ämnar leda utvecklingen av artificiell språkintelligens och tänker fortsätta skapa möjligheter för människor att mötas, få rätt hjälp och stöd. Som företag har vi redan tagit emot flertalet utmärkelser och priser för vårt sätt att ta oss an en samhällsutmaning. Utnämnda som årets framtidsgasell och Sveriges snabbast växande företag 2021, en av Sveriges fem mest innovativa Startup, pris som ett av ”Sveriges bästa företag” samt vinnare av Post- och Telestyrelsens innovationstävling ”Bäst i branschen.

8 april 2024
Sista ansökan:
8 maj 2024
IT Coordinator

From our start in 2015, DigitalTolk have had strong growth, especially in Sweden, and now we are increasing the pace both in Sweden and internationally. We are looking for an IT Coordinator that will join us on this journey! 🚀 About the role: As an IT Coordinator you will have overall responsibility for the office's IT structure and for securing the company's IT environment. The role includes overall responsibility for IT support, routines and processes, specify requirements towards suppliers, IT security and user support. You will also act as Level-2 Support, primarily for our Interpreters. The role includes: MDM Management. Purchase of equipment for new and existing employees. Work on various IT related issues such as hardware and application support to local and remote employees and coordinate projects and IT activities at the local site. Be responsible for assigned parts of on-boarding and off-boarding processes. Configuring and troubleshooting Mac, PC and Microsoft Office 365 products. Responsible for intranet and sharepoint, remote management systems. Responsible for IT security and updating the IT policy. Customer service technology: such as headsets, mouses, computers, telephony, systems and connectivity. Helping staff debug sound and connectivity issues and hardware. About you: We believe that you have a genuine interest in technology, support and have a strong service orientation. You can easily learn new systems and applications. You are passionate about problem-solving and want to partake in creating the best conditions for a fast-growing organisation. Formal IT background? Great! If not, as long as you're ready to soak up knowledge like a sponge, we're all in. We believe that you: You have a comprehensive understanding of current hardware and software technology. You have a good understanding of LAN/WAN and wireless networks. Office Network is based on UniFi / Ubiquiti. Knowledge of configuring, using and troubleshooting laptop/computer hardware and internet applications including web browsers, email and VPN. You are familiar with supporting and troubleshooting iPhones, iPads, conference phones, mobile hotspots. Good language skills in Swedish and English both verbally and in writing. What we can offer you: 🚀Career development together with a growth company 🌍 Diverse workplace and fun company trips 🦾 Generous health care allowance 💰 Pension savings - Secure your future 🐱‍🏍Motivated and skilled colleagues About us: DigitalTolk turned the interpretation industry upside down in many ways. Simply because we offer Interpretation-as-a-Service to our interpreters, users and customers. Interpreters in any language, only a click away. We are the only company that has fully automated the matching process for the best and fastest matching. As a result, we have grown from 5,000 interpretations in 2017 to over 350,000 in 2022. We’re proud to be able to make a difference in our customers' everyday lives through the services we offer. We are a dynamic company where innovation is at the core of what we do. We offer you to be part of an expansive phase in our continued journey. As a company, we have already received numerous awards and prizes for the way we approach a societal challenge. Named the Gazelle of the Year and Sweden's Fastest Growing Company 2021, one of Sweden's five most innovative Startups, award as one of "Sweden's best companies" and winner of the Swedish Post and Telecom Agency's innovation competition "Best in the industry". Hungry for more information, check out our career site: https://www.digitaltolk.se/karriar Get to know your future colleagues: https://www.digitaltolk.se/om-oss

5 april 2024
Sista ansökan:
5 maj 2024
Sales Executive B2B till DI:s Supergasell och Framtidsgasell

Vi på DigitalTolk hjälper tusentals människor varje dag genom att bryta språkbarriären med en unik matchningsprocess, vi är som Tinder för tolkar och tolkbeställare. På bara fem år har vi vuxit från en omsättning på 1 MSEK till över 300 MSEK. Vår produkt är så pass bra att våra kunder nästan inte tror oss när vi ringer, vi gissar att det var lite samma sak när Apple skulle sälja in Iphonen till en trogen Nokia 3310-användare. Nu letar vi efter en entusiastisk och driven säljare som vill vara med och dela denna framgångssaga med oss. Om rollen: Som en del av vårt fantastiska B2B team så är du involverad i säljprocessens samtliga delar, från prospektering till stängd affär. Ditt uppdrag är att identifiera och utveckla nya affärsmöjligheter inom B2B-segmentet och presentera marknadens ledande produkt. Telefonen kommer att vara ditt främsta verktyg för att bedriva ditt försäljningsarbete. Vi värdesätter en stark teamkänsla och främjar nära samarbete genom regelbundna teammöten, säljträningar, workshops och teamaktiviteter. Tillsammans med din coach och säljchef får du kontinuerlig uppföljning av ditt resultat och individuella utvecklingsplan. För att trivas i rollen behöver du brinna för försäljning och känna dig i trygg i vetskapen om att telefonen är din bästa vän för att nå kunderna. Att genomföra 100 samtal om dagen är inga konstigheter för dig – kanske är du van vid att sikta på 200? Vi sitter vid Slussen med en fantastisk utsikt över Södermälarstrand. Om dig: Du har rätt inställning och attityd till sälj Pratar svenska och engelska obehindrat Driven och resultatinriktad Du har en excellent time management, du värnar om din säljtid Tidigare erfarenhet av telemarketing är meriterande Om oss: Årets Framtidsgasell 2021 av Dagens Industri Årets Supergasell 2021 av Dagens Industri Bäst i Branschen! 2018 av Post- och telestyrelsen Årets unga nybyggare 2022 Vi erbjuder: En spännande möjlighet att vara en del av ett tillväxtföretag Konkurrenskraftig lön, inklusive provision En rolig arbetsdag med massor av personlig utveckling, säljträning och skratt med sköna kollegor

5 april 2024
Sista ansökan:
5 maj 2024
Sales Executive B2B till DI:s Supergasell och Framtidsgasell

Vi på DigitalTolk hjälper tusentals människor varje dag genom att bryta språkbarriären med en unik matchningsprocess, vi är som Tinder för tolkar och tolkbeställare. På bara fem år har vi vuxit från en omsättning på 1 MSEK till över 300 MSEK. Vår produkt är så pass bra att våra kunder nästan inte tror oss när vi ringer, vi gissar att det var lite samma sak när Apple skulle sälja in Iphonen till en trogen Nokia 3310-användare. Nu letar vi efter en entusiastisk och driven säljare som vill vara med och dela denna framgångssaga med oss. Om rollen: Som en del av vårt fantastiska B2B team så är du involverad i säljprocessens samtliga delar, från prospektering till stängd affär. Ditt uppdrag är att identifiera och utveckla nya affärsmöjligheter inom B2B-segmentet och presentera marknadens ledande produkt. Telefonen kommer att vara ditt främsta verktyg för att bedriva ditt försäljningsarbete. Vi värdesätter en stark teamkänsla och främjar nära samarbete genom regelbundna teammöten, säljträningar, workshops och teamaktiviteter. Tillsammans med din coach och säljchef får du kontinuerlig uppföljning av ditt resultat och individuella utvecklingsplan. För att trivas i rollen behöver du brinna för försäljning och känna dig i trygg i vetskapen om att telefonen är din bästa vän för att nå kunderna. Att genomföra 100 samtal om dagen är inga konstigheter för dig – kanske är du van vid att sikta på 200? Vi sitter vid Slussen med en fantastisk utsikt över Södermälarstrand. Om dig: Du har rätt inställning och attityd till sälj Pratar svenska och engelska obehindrat Driven och resultatinriktad Du har en excellent time management, du värnar om din säljtid Tidigare erfarenhet av telemarketing är meriterande Om oss: Årets Framtidsgasell 2021 av Dagens Industri Årets Supergasell 2021 av Dagens Industri Bäst i Branschen! 2018 av Post- och telestyrelsen Årets unga nybyggare 2022 Vi erbjuder: En spännande möjlighet att vara en del av ett tillväxtföretag Konkurrenskraftig lön, inklusive provision En rolig arbetsdag med massor av personlig utveckling, säljträning och skratt med sköna kollegor

4 april 2024
Sista ansökan:
4 maj 2024
IT Coordinator

From our start in 2015, DigitalTolk have had strong growth, especially in Sweden, and now we are increasing the pace both in Sweden and internationally. We are looking for an IT Coordinator that will join us on this journey! 🚀 About the role: As an IT Coordinator you will have overall responsibility for the office's IT structure and for securing the company's IT environment. The role includes overall responsibility for IT support, routines and processes, specify requirements towards suppliers, IT security and user support. You will also act as Level-2 Support, primarily for our Interpreters. The role includes: MDM Management. Purchase of equipment for new and existing employees. Work on various IT related issues such as hardware and application support to local and remote employees and coordinate projects and IT activities at the local site. Be responsible for assigned parts of on-boarding and off-boarding processes. Configuring and troubleshooting Mac, PC and Microsoft Office 365 products. Responsible for intranet and sharepoint, remote management systems. Responsible for IT security and updating the IT policy. Customer service technology: such as headsets, mouses, computers, telephony, systems and connectivity. Helping staff debug sound and connectivity issues and hardware. About you: We believe that you have a genuine interest in technology, support and have a strong service orientation. You can easily learn new systems and applications. You are passionate about problem-solving and want to partake in creating the best conditions for a fast-growing organisation. Formal IT background? Great! If not, as long as you're ready to soak up knowledge like a sponge, we're all in. We believe that you: You have a comprehensive understanding of current hardware and software technology. You have a good understanding of LAN/WAN and wireless networks. Office Network is based on UniFi / Ubiquiti. Knowledge of configuring, using and troubleshooting laptop/computer hardware and internet applications including web browsers, email and VPN. You are familiar with supporting and troubleshooting iPhones, iPads, conference phones, mobile hotspots. Good language skills in Swedish and English both verbally and in writing. What we can offer you: 🚀Career development together with a growth company 🌍 Diverse workplace and fun company trips 🦾 Generous health care allowance 💰 Pension savings - Secure your future 🐱‍🏍Motivated and skilled colleagues About us: DigitalTolk turned the interpretation industry upside down in many ways. Simply because we offer Interpretation-as-a-Service to our interpreters, users and customers. Interpreters in any language, only a click away. We are the only company that has fully automated the matching process for the best and fastest matching. As a result, we have grown from 5,000 interpretations in 2017 to over 350,000 in 2022. We’re proud to be able to make a difference in our customers' everyday lives through the services we offer. We are a dynamic company where innovation is at the core of what we do. We offer you to be part of an expansive phase in our continued journey. As a company, we have already received numerous awards and prizes for the way we approach a societal challenge. Named the Gazelle of the Year and Sweden's Fastest Growing Company 2021, one of Sweden's five most innovative Startups, award as one of "Sweden's best companies" and winner of the Swedish Post and Telecom Agency's innovation competition "Best in the industry". Hungry for more information, check out our career site: https://www.digitaltolk.se/karriar Get to know your future colleagues: https://www.digitaltolk.se/om-oss

4 april 2024
Sista ansökan:
4 maj 2024
Sales Executive B2B till DI:s Supergasell och Framtidsgasell

Vi på DigitalTolk hjälper tusentals människor varje dag genom att bryta språkbarriären med en unik matchningsprocess, vi är som Tinder för tolkar och tolkbeställare. På bara fem år har vi vuxit från en omsättning på 1 MSEK till över 300 MSEK. Vår produkt är så pass bra att våra kunder nästan inte tror oss när vi ringer, vi gissar att det var lite samma sak när Apple skulle sälja in Iphonen till en trogen Nokia 3310-användare. Nu letar vi efter en entusiastisk och driven säljare som vill vara med och dela denna framgångssaga med oss. Om rollen: Som en del av vårt fantastiska B2B team så är du involverad i säljprocessens samtliga delar, från prospektering till stängd affär. Ditt uppdrag är att identifiera och utveckla nya affärsmöjligheter inom B2B-segmentet och presentera marknadens ledande produkt. Telefonen kommer att vara ditt främsta verktyg för att bedriva ditt försäljningsarbete. Vi värdesätter en stark teamkänsla och främjar nära samarbete genom regelbundna teammöten, säljträningar, workshops och teamaktiviteter. Tillsammans med din coach och säljchef får du kontinuerlig uppföljning av ditt resultat och individuella utvecklingsplan. För att trivas i rollen behöver du brinna för försäljning och känna dig i trygg i vetskapen om att telefonen är din bästa vän för att nå kunderna. Att genomföra 100 samtal om dagen är inga konstigheter för dig – kanske är du van vid att sikta på 200? Vi sitter vid Slussen med en fantastisk utsikt över Södermälarstrand. Om dig: Du har rätt inställning och attityd till sälj Pratar svenska och engelska obehindrat Driven och resultatinriktad Du har en excellent time management, du värnar om din säljtid Tidigare erfarenhet av telemarketing är meriterande Om oss: Årets Framtidsgasell 2021 av Dagens Industri Årets Supergasell 2021 av Dagens Industri Bäst i Branschen! 2018 av Post- och telestyrelsen Årets unga nybyggare 2022 Vi erbjuder: En spännande möjlighet att vara en del av ett tillväxtföretag Konkurrenskraftig lön, inklusive provision En rolig arbetsdag med massor av personlig utveckling, säljträning och skratt med sköna kollegor

3 april 2024
Sista ansökan:
3 maj 2024
IT Coordinator

From our start in 2015, DigitalTolk have had strong growth, especially in Sweden, and now we are increasing the pace both in Sweden and internationally. We are looking for an IT Coordinator that will join us on this journey! 🚀 About the role: As an IT Coordinator you will have overall responsibility for the office's IT structure and for securing the company's IT environment. The role includes overall responsibility for IT support, routines and processes, specify requirements towards suppliers, IT security and user support. You will also act as Level-2 Support, primarily for our Interpreters. The role includes: MDM Management. Purchase of equipment for new and existing employees. Work on various IT related issues such as hardware and application support to local and remote employees and coordinate projects and IT activities at the local site. Be responsible for assigned parts of on-boarding and off-boarding processes. Configuring and troubleshooting Mac, PC and Microsoft Office 365 products. Responsible for intranet and sharepoint, remote management systems. Responsible for IT security and updating the IT policy. Customer service technology: such as headsets, mouses, computers, telephony, systems and connectivity. Helping staff debug sound and connectivity issues and hardware. About you: We believe that you have a genuine interest in technology, support and have a strong service orientation. You can easily learn new systems and applications. You are passionate about problem-solving and want to partake in creating the best conditions for a fast-growing organisation. Formal IT background? Great! If not, as long as you're ready to soak up knowledge like a sponge, we're all in. We believe that you: You have a comprehensive understanding of current hardware and software technology. You have a good understanding of LAN/WAN and wireless networks. Office Network is based on UniFi / Ubiquiti. Knowledge of configuring, using and troubleshooting laptop/computer hardware and internet applications including web browsers, email and VPN. You are familiar with supporting and troubleshooting iPhones, iPads, conference phones, mobile hotspots. Good language skills in Swedish and English both verbally and in writing. What we can offer you: 🚀Career development together with a growth company 🌍 Diverse workplace and fun company trips 🦾 Generous health care allowance 💰 Pension savings - Secure your future 🐱‍🏍Motivated and skilled colleagues About us: DigitalTolk turned the interpretation industry upside down in many ways. Simply because we offer Interpretation-as-a-Service to our interpreters, users and customers. Interpreters in any language, only a click away. We are the only company that has fully automated the matching process for the best and fastest matching. As a result, we have grown from 5,000 interpretations in 2017 to over 350,000 in 2022. We’re proud to be able to make a difference in our customers' everyday lives through the services we offer. We are a dynamic company where innovation is at the core of what we do. We offer you to be part of an expansive phase in our continued journey. As a company, we have already received numerous awards and prizes for the way we approach a societal challenge. Named the Gazelle of the Year and Sweden's Fastest Growing Company 2021, one of Sweden's five most innovative Startups, award as one of "Sweden's best companies" and winner of the Swedish Post and Telecom Agency's innovation competition "Best in the industry". Hungry for more information, check out our career site: https://www.digitaltolk.se/karriar Get to know your future colleagues: https://www.digitaltolk.se/om-oss

3 april 2024
Sista ansökan:
3 maj 2024
Workforce Coordinator

DigitalTolk är pionjärer och har förändrat tolkbranschen till det bättre sedan start. Trots våra unga år som bolag har vi flera priser och utmärkelser i bagaget, exempelvis Dagens Industris utmärkelse som Årets Supergasell, samt utmärkelsen som Årets Framtidsgasell år 2021. Samtliga priser är en fingervisning på vår förmåga att förstå kundernas behov och det ansvar som kommer med att leverera en viktig samhällstjänst. Om rollen: Är du en snabblärd människokännare som inte duckar för svåra samtal? Nu finns möjligheten att växa in i en spännande ledarskapsroll hos oss, där du garanterat kommer få gnugga geniknölarna. I rollen som Workforce Coordinator kommer du få ta över stafettpinnen för ett av våra viktigaste projekt. Du kommer få ta ett helhetsansvar för en växande skara anställda tolkar och vara en uttalad kontaktperson för dem och deras funderingar. En viktig del av arbetet består utav att stötta medarbetarna och proaktivt kommunicera ut relevant information. Din vardag kommer färgas av en varierande mängd uppgifter med många bollar i luften samtidigt. Med detta sagt, kommer du hos oss få en lärorik utmaning med mycket ansvar där du både kan växa som person och ta din karriär till nya höjder! Rollen inkluderar: - Arbetsgivaransvar: Säkerställa en god arbetsmiljö och nöjda medarbetare. - Personalledning: Samordna tolkar som arbetar i varierande tjänstgöringsgrad. - Rekrytering: Söka upp och anställa tolkar för att säkerställa en fullgod personalstyrka. - Avvikelsehantering: Följa upp klagomål från kunder och coacha tolkarna till förbättring. - Avtalsadministration: Skriva, skicka och se till att anställningsavtalen signeras i god tid. - Kompetensutveckling: Planera och genomföra vidareutbildning av personalstyrkan. - Lönerapportering: Månadsvis sammanställa löneunderlag till ekonomiavdelningen. - Supportärenden: Lyssna och besvara frågor så att varje röst känner sig hörd. - Förbättringsarbete: Kontinuerligt inhämta feedback och komma med förbättringsförslag. - Statistikanalys: Läsa siffror, följa trender och dra konstruktiva slutsatser ifrån dessa. Om dig: Vi kommer lägga stor vikt vid personliga egenskaper i denna rekrytering, om du känner igen dig följande beskrivningar är chansen stor att just du passar för detta jobb: - Du är social, empatisk och trivs med många kontaktytor. - Du har ett pedagogiskt tillvägagångssätt och skapar en förståelse för dina beslut. - Du vet självmant när det är dags att stå på dig och när det är dags att kompromissa. - Du lär dig snabbt från dina kollegor och är inte rädd att själv söka svar när så behövs. - Du är analytiskt lagd, tycker siffror är kul och har en grundläggande teknisk förståelse. - Du är en mångsysslare uti fingerspetsarna och finner dig lätt i en omväxlande miljö. Därutöver ser vi det som meriterande om du har viss arbetserfarenhet från ett eller flera av följande områden: HR, Arbetsrätt, avtalshantering, bemanning, personalledning och/eller rekrytering.

6 februari 2024
Sista ansökan:
25 juli 2024
B2G Sales Representative

Om rollen: Älskar du snabbväxande företag som också gör gott? Bra! Trivs du dessutom i sammanhang där möjligheterna är oändliga och där du har stora möjligheter att påverka affären och forma bolaget framåt? Då är du välkommen in som nyckelspelare i teamet som arbetar med vårt mest betydelsefulla affärsområde - nämligen offentlig sektor. I rollen som säljare mot offentlig sektor ansvarar du för försäljning mot såväl nya som befintliga kunder inom segmentet. DigitalTolk är pionjärer och har förändrat branschen till det bättre sedan start. Trots våra unga år som bolag har vi flera priser och utmärkelser i bagaget, exempelvis Dagens Industris utmärkelse som Årets Supergasell, samt utmärkelsen som Årets Framtidsgasell år 2021. Samtliga priser är en fingervisning på vår förmåga att förstå offentlig sektors behov och det ansvar som kommer med att leverera en viktig samhällstjänst. - Arbeta nära såväl befintliga som nya kunder under avtalsperiod och inför kommande upphandling - Sluta direktavtal med kommuner under upphandlingsgräns - Säkerställa att relevanta intressenter hos målgruppen har tillgång till rätt och aktuell information om våra tjänster - Arbeta nära kunder på alla plan, samt arbeta tvärfunktionellt internt för att säkerställa att kunders behov tas hänsyn till i allt vi gör - Påverkansarbete mot politiker och beslutsfattare Om dig För att passa i vårt team, behöver du dela vårt engagemang och ha klipp i steget. Därtill ser vi att du: - Har erfarenhet av att driva tillväxt mot offentlig sektor - Är van vid komplex försäljning, med allt vad det innebär - Lutar dig framåt i allt du gör, särskilt i affärer - Kännetecknas av hög ambition och förmåga att nå uppsatta mål - Är en lagspelare som räcker upp handen och bidrar där och när det behövs - Skapar förtroende och är tillitsfull, samtidigt som du är nyfiken - Har god förståelse för upphandling, där det är meriterande om du arbetat med anbud - Har stor tillit till din egen förmåga utan att för den delen vara prestigefull. Du tar dig an nya utmaningar med entusiasm - Satsar helhjärtat på ditt uppdrag, håller deadlines och levererar resultat PS. Tråkmånsar och latmaskar gör sig icke besvär.

11 december 2023
Sista ansökan:
29 maj 2024
Account Manager

Ordet ”säljare” har fått en negativ klang, därför har vi valt att kalla denna rollen ”Account Manager” - det ser lite coolare ut på LinkedIn, men det handlar i stort sätt att hjälpa oss att driva omsättning och vinstmarginal genom att hjälpa oss få in nya kunder och utveckla våra befintliga kunder. Vi på DigitalTolk hjälper människor varje dag genom att bryta språkbarriären med en unik matchningsprocess, vi är som Tinder för tolkar och tolkbeställare. Vår produkt är så pass bra att våra kunder nästan inte tror på oss, vi gissar att det var lite samma sak som när Apple skulle sälja in Iphonen till en trogen Nokia 3310-användare. DigitalTolk har gått från 1 MSEK till över 300 MSEK på bara fem år och vi tänker inte sluta gasa, vi behöver därför dig! Om rollen: Människor gör affärer med människor de gillar, så vi förutsätter att du är en ”likable” person som har lätt att få många följare på instagram och att människor aktivt sätter sig vid ditt bord på festen. Vi har identifierat vilka våra kunder är, så det handlar bara om att tuta att köra. En dag som säljare på DigitalTolk börjar ofta med att Försäljningschefen drar ett dåligt göteborgsskämt, därefter så skiftas fokus till att kontakta våra potentiella kunder för att hjälpa dom med sitt språkbehov, det kan göras genom att ringa, genom att maila, genom att vara ute och knacka dörr eller ta en kaffe på plats ute hos kund. Du kommer att vara med under hela processen, från att du först tänker ”oj, dom där behöver nog hjälp med tolk” till att du blir inbjuden på deras julfest för att ”du har förändrat vårt liv”. Vi sitter vid fantastiska Slussen (viktigaste valfrågan enligt Stockholmare, men totalt irrelevant för resten av landet). Här jobbar vi ca 40 personer som jobbar med allt från sälj, kundtjänst, ekonomi och HR. Förutom alla i slussen så har vi över 40 utvecklare som jobbar alltifrån Scrum Master, Back end, front end, top end, le gend osv. Hälften av vår personalstyrka består alltså av tech-nördar så hos oss fungerar skrivaren ALLTID! Det hade varit awesome om du: Har rätt inställning och attityd till sälj. Tidigare testat på sälj och känt att det var kul Pratar svenska och engelska obehindrat (vi är ändå ett språkbolag) Gillar resultatansvar och arbeta mot KPIer (typ jag ska kunna ta 150kg i bänkpress) Har bra humor (du kommer få dra skämt på intervjun) Inte heter Marcus, Mikael, Sanna eller Pegah (för vi kör bara förnamn i vår mail och kan inte ha Marcus2 eller Mikael2) Inte är fördomsfull mot flintskalliga chefer Priser vi vunnit och som du kan få ta äran av. Årets Framtidsgasell 2021 av Dagens Industri Årets Supergasell 2021 av Dagens Industri Bäst i Branschen! 2018 av Post- och telestyrelsen. Årets unga nybyggare 2022 av Kungen (japp DEN kungen, inte Zlatan)

23 november 2023
Sista ansökan:
11 maj 2024