People Experience AB jobb

Lediga jobb hos People Experience AB

Redovisningsekonom (try and hire)
People Experience AB
Redovisningsekonomer

Om uppdraget och dig vi söker Vi söker nu en trygg och kommunikativ redovisningsekonom som gillar att driva förändring till ett konsultuppdrag på 100 % som startar i slutet på augusti. I detta uppdrag kommer du att vara konsult i 6 månader och sedan bli anställd direkt av vår kund. Du rapporterar till CFO och stöttar organisationen brett i samtliga redovisningsfrågor. Du kommer att jobba nära CFO och vara ett naturligt bollplank.  Uppdraget passar perfekt för dig som haft liknande roller tidigare och trivs med bredden inom redovisning och söker en operativ, affärsnära och konsultativ roll.  Exempel på arbetsuppgifter Löpande bokföring, avstämningar och årsbokslut Säkerställa att redovisningen är korrekt och följer gällande regelverk Periodiseringar, avstämningar och reserveringar Dokumentation av bokslutsunderlag Delta i koncernrapportering Tillämpa och tolka relevanta IFRS standarder Rapportering till myndigheter Delta i budget- och prognosprocesser Hantera moms- och skattedeklarationer Vi ser gärna att du har Haft en liknande roll vid 2-3 tillfällen eller mer Har goda kunskaper inom redovisningsprinciper (K3 och IFRS) Har mycket goda kunskaper i Excel Ett stort intresse av att driva förändring Lätt för system och har tidigare arbetat i flera olika ERP-system En fallenhet för kvalitet och en tydlig noggrannhet i ditt arbete Enkelt för att bygga relationer Vi startar urvalet omgående så sök gärna redan idag! Om att vara konsult hos People Experience Högt som lågt och ibland tvära kast tillhör vardagen som konsult – men ruskigt roligt, varierande och lärorikt är det. Som konsult via People Experience välkomnas du med öppna armar in i vår PX-familj med konsultfrukostar, check-ins och bollplank för att du ska känna samhörighet och utbyte, men alltid med fin balans – för att inte göra anspråk på för stor del av din tid. Formen för ditt konsultuppdrag (dvs om du blir underkonsult eller anställd hos PX för det specifika uppdraget) bestämmer du själv! Vi är alltid intresserade av att komma i kontakt med nya potentiella People, Payroll & Finance Consultants och utökar dagligen vårt nätverk med förtroendeingivande, prestigelösa och flexibla Professionals med både integritet, ödmjukhet och ett starkt ledarskap. I vårt nätverk finns expertis inom hela området och på alla nivåer. Generalister som specialister, seniora som juniora - och det är precis det som gör det hela så givande. På People Experience kommer vi alltid göra det lilla extra för att se till att du får en positiv upplevelse i mötet med oss – oavsett om du är kund, konsult, medarbetare eller kandidat. Välkommen att skapa denna upplevelse tillsammans med oss! Om din ansökan Vi behandlar alla kandidater lika, var vänlig ansök via annonsen om du är intresserad - all kontakt sker genom vårt rekryteringssystem! Detta för att skapa en fin kandidatupplevelse för samtliga kandidater, samtidigt som vi säkrar en rättvis process för alla! Vi vill bidra till att alla känner sig likvärdiga på arbetsmarknaden. Vi vill uppmuntra alla, oavsett bakgrund att ansöka! Vi behandlar din personliga information i enlighet med GDPR. Om du önskar att vi raderar din information gör du det enklast genom att begära det via vår karriärsida "Connect". Har du frågor, kontakta vår systemansvariga Lina Roxenback på [email protected]. People Experience är en personlig, innovativ och högst engagerad boutiquebyrå med enorm passion för att hjälpa kunder, konsulter och kandidater att nå tillväxt och framgång genom rätt matchning inom det område där vår erfarenhet och passion är som störst: People, Payroll & Finance. Med visionen att bli Sveriges ledande boutiqebyrå för People, Payroll & Finance Professionals, är vi 100 % specialiserade på målgruppen i vår rekrytering och konsulttillsättning.

8 dagar sedan
Sista ansökan:
6 december 2025
Interim Executive Assistant
People Experience AB
Chefssekreterare och VD-assistenter m.fl.

Om uppdraget och dig vi söker Till vår spännande och internationella kund, söker vi nu en självgående, handlingskraftig och strukturerad Executive Assistant till ett konsultuppdrag på 100 % som startar i Juni och pågår i 12 månader. I detta uppdrag ser kunden gärna att du är på kontoret i centrala Stockholm 5 dagar i veckan med en viss flexibilitet. Som Executive Assistant stöttar du 4 seniora ledare i deras dagliga arbete. Du bistår bl.a. med stöd i kalenderbokningar, problemlösning, komplexa möten i en internationell miljö i flera olika tidszoner, prioriteringar, rådgivning och kommunikation etc.  Uppdraget passar perfekt för dig som trivs med högt tempo, har en stor dos av integritet och "availability" och trivs i internationella kontexter.  Kvalifikationer  Tidigare erfarenhet som Executive Assistant i 5 år eller mer Tidigare erfarenhet från bolag med högpresterande miljöer Du har lätt för att sätta dig in i nya system och har en god teknisk vana Tidigare erfarenhet av stakeholding management på C-level nivå Flytande i tal och skrift på engelska och svenska En hög dos av integritet och en tydlig "sence of urgancy" Denna EA-roll är något utöver det vanliga och är du en person med stor problemlösaranda, tar stort ägandeskap och ansvar i dina uppgifter och såklart har en hög servicegrad i ditt arbete tror vi att detta är helt rätt för dig!  Vi startar urvalet omgående så sök gärna redan idag! Om att vara konsult hos People Experience Högt som lågt och ibland tvära kast tillhör vardagen som konsult – men ruskigt roligt, varierande och lärorikt är det. Som konsult via People Experience välkomnas du med öppna armar in i vår PX-familj med konsultfrukostar, check-ins och bollplank för att du ska känna samhörighet och utbyte, men alltid med fin balans – för att inte göra anspråk på för stor del av din tid. Formen för ditt konsultuppdrag (dvs om du blir underkonsult eller anställd hos PX för det specifika uppdraget) bestämmer du själv! Vi är alltid intresserade av att komma i kontakt med nya potentiella People, Payroll & Finance Consultants och utökar dagligen vårt nätverk med förtroendeingivande, prestigelösa och flexibla Professionals med både integritet, ödmjukhet och ett starkt ledarskap. I vårt nätverk finns expertis inom hela området och på alla nivåer. Generalister som specialister, seniora som juniora - och det är precis det som gör det hela så givande. På People Experience kommer vi alltid göra det lilla extra för att se till att du får en positiv upplevelse i mötet med oss – oavsett om du är kund, konsult, medarbetare eller kandidat. Välkommen att skapa denna upplevelse tillsammans med oss! Om din ansökan Vi behandlar alla kandidater lika, var vänlig ansök via annonsen om du är intresserad - all kontakt sker genom vårt rekryteringssystem! Detta för att skapa en fin kandidatupplevelse för samtliga kandidater, samtidigt som vi säkrar en rättvis process för alla! Vi vill bidra till att alla känner sig likvärdiga på arbetsmarknaden. Vi vill uppmuntra alla, oavsett bakgrund att ansöka! Vi behandlar din personliga information i enlighet med GDPR. Om du önskar att vi raderar din information gör du det enklast genom att begära det via vår karriärsida "Connect". Har du frågor, kontakta vår systemansvariga Lina Roxenback på [email protected]. People Experience är en personlig, innovativ och högst engagerad boutiquebyrå med enorm passion för att hjälpa kunder, konsulter och kandidater att nå tillväxt och framgång genom rätt matchning inom det område där vår erfarenhet och passion är som störst: People, Payroll & Finance. Med visionen att bli Sveriges ledande boutiqebyrå för People, Payroll & Finance Professionals, är vi 100 % specialiserade på målgruppen i vår rekrytering och konsulttillsättning.

23 dagar sedan
Sista ansökan:
20 november 2025
Senior ekonom / konsult inom kostnadsfördelning
People Experience AB
Ekonomi- och finanschefer

Om uppdraget och dig vi söker Är du en erfaren ekonom med skarp analytisk förmåga och är van att arbeta nära ledningen? Nu söker vi en självgående och affärsnära konsult till ett uppdrag där du får en nyckelroll i att analysera och utveckla en kostnadsfördelningsmodell hos ett företag i tjänstesektorn. Uppdraget startar omgående och pågår i 4 månader, med goda möjligheter till förlängning. Det finns möjlighet att vara ledig under juli månad. I detta uppdrag behöver du vara på plats på kundens kontor i centrala Stockholm 3-4 dagar i veckan. Du kommer att arbeta i nära dialog med seniora intressenter, bidra till strategiska förbättringar och säkerställa att kostnadsmodellen är både transparent och användarvänlig – ett operativt uppdrag för dig med strategisk höjd som trivs i gränslandet mellan analys, ekonomi och verksamhetsförståelse. Fokus ligger på att utvärdera, analysera och vidareutveckla företagets kostnadsfördelningsmodell med målet att förbättra transparens, precision och användbarhet i interna ekonomiska analyser. Exempel på arbetsuppgifter: Utvärdera befintlig kostnadsfördelningsmodell Förenkla, effektivisera och kvalitetssäkra metoder och strukturer Identifiera förbättringsområden utifrån verksamhets- och kostnadsdata Implementera förbättringar i nära dialog med ekonomiavdelningen Dokumentera och kommunicera analysresultat och förändringsförslag Arbeta självständigt i projektform men med tillgång till stöd från ekonomiteamet Samarbeta med seniora intressenter i organisationen (stakeholder management) Kvalifikationer Flerårig erfarenhet i roller som Business Controller, Controllerchef, Kostnadsekonom, Ekonomichef eller liknande. Gedigen bakgrund från tjänstesektorn och/eller finansiella sektorn Dokumenterad erfarenhet av att arbeta med kostnadsfördelning och gärna ABC-modeller Mycket goda kunskaper i Excel och vana att bygga modeller och analyser God systemvana och erfarenhet av arbete i olika ekonomisystem Stark förmåga att hantera och kommunicera med seniora beslutsfattare och ledning Personliga egenskaper Analytisk, noggrann, lösningsorienterad och god samarbetsförmåga Självgående med hög ansvarskänsla God kommunikativ förmåga – kan förklara komplexa samband på ett tydligt och pedagogiskt sätt Bekväm i att arbeta både operativt och strategiskt Vi startar urvalet omgående så sök gärna redan idag! Om att vara konsult hos People Experience Högt som lågt och ibland tvära kast tillhör vardagen som konsult – men ruskigt roligt, varierande och lärorikt är det. Som konsult via People Experience välkomnas du med öppna armar in i vår PX-familj med konsultfrukostar, check-ins och bollplank för att du ska känna samhörighet och utbyte, men alltid med fin balans – för att inte göra anspråk på för stor del av din tid. Formen för ditt konsultuppdrag (dvs om du blir underkonsult eller anställd hos PX för det specifika uppdraget) bestämmer du själv! Vi är alltid intresserade av att komma i kontakt med nya potentiella People, Payroll & Finance Consultants och utökar dagligen vårt nätverk med förtroendeingivande, prestigelösa och flexibla Professionals med både integritet, ödmjukhet och ett starkt ledarskap. I vårt nätverk finns expertis inom hela området och på alla nivåer. Generalister som specialister, seniora som juniora - och det är precis det som gör det hela så givande. På People Experience kommer vi alltid göra det lilla extra för att se till att du får en positiv upplevelse i mötet med oss – oavsett om du är kund, konsult, medarbetare eller kandidat. Välkommen att skapa denna upplevelse tillsammans med oss! Om din ansökan Vi behandlar alla kandidater lika, var vänlig ansök via annonsen om du är intresserad - all kontakt sker genom vårt rekryteringssystem! Detta för att skapa en fin kandidatupplevelse för samtliga kandidater, samtidigt som vi säkrar en rättvis process för alla! Vi vill bidra till att alla känner sig likvärdiga på arbetsmarknaden. Vi vill uppmuntra alla, oavsett bakgrund att ansöka! Vi behandlar din personliga information i enlighet med GDPR. Om du önskar att vi raderar din information gör du det enklast genom att begära det via vår karriärsida "Connect". Har du frågor, kontakta vår systemansvariga Lina Roxenback på [email protected]. People Experience är en personlig, innovativ och högst engagerad boutiquebyrå med enorm passion för att hjälpa kunder, konsulter och kandidater att nå tillväxt och framgång genom rätt matchning inom det område där vår erfarenhet och passion är som störst: People, Payroll & Finance. Med visionen att bli Sveriges ledande boutiqebyrå för People, Payroll & Finance Professionals, är vi 100 % specialiserade på målgruppen i vår rekrytering och konsulttillsättning.

30 dagar sedan
Sista ansökan:
14 november 2025
System/Lönespecialist - Agda
People Experience AB
Löne- och personaladministratörer

Om uppdraget och dig vi söker Vi söker just nu en senior System/Lönespecialist med djupgående erfarenhet av systemet Agda till ett konsultuppdrag med start omgående. Uppdraget löper i 6 månader och du kommer arbeta med att utveckla och konfigurera Agda, snarare än att hantera traditionell löneberedning. Placering: Stockholm, med möjlighet till flexibelt/distansarbete Omfattning: Heltid Start: Maj 2025 Längd: 6 månader Om uppdraget Du kommer att ha en nyckelroll i att konfigurera och vidareutveckla Agda som lönesystem och dess integrationer med andra system i organisationen. Tjänsten innebär ett tätt samarbete med IT och HR, där du bidrar med din expertis i systemuppsättning och lönestruktur. Dina huvudsakliga ansvarsområden: Uppsättning och konfigurering av lönearter i Agda Systemintegration mellan Agda och andra system (t.ex. HR-system och utläggssystem) Hantering av filer och dataflöden till/från Agda Bidra i arbetet med att förbättra och effektivisera processer inom lönesystemet Samarbeta med IT, HR och andra stödfunktioner för att säkra smidiga integrationer Vi söker dig som: Har djup kompetens i Agda (systemnivå, inte bara som användare) Har gedigen förståelse för löneprocesser och lönestruktur Har erfarenhet av systemintegrationer och tekniska arbetsflöden Är självgående, lösningsorienterad och strukturerad Uppdraget passar dig som vill arbeta verksamhetsnära i ett större bolag där ditt tekniska kunnande inom Agda får stor betydelse för organisationens effektivitet. Vi startar urvalet omgående så sök gärna redan idag! Om att vara konsult hos People Experience Högt som lågt och ibland tvära kast tillhör vardagen som konsult – men ruskigt roligt, varierande och lärorikt är det. Som konsult via People Experience välkomnas du med öppna armar in i vår PX-familj med konsultfrukostar, check-ins och bollplank för att du ska känna samhörighet och utbyte, men alltid med fin balans – för att inte göra anspråk på för stor del av din tid. Formen för ditt konsultuppdrag (dvs om du blir underkonsult eller anställd hos PX för det specifika uppdraget) bestämmer du själv! Vi är alltid intresserade av att komma i kontakt med nya potentiella People, Payroll & Finance Consultants och utökar dagligen vårt nätverk med förtroendeingivande, prestigelösa och flexibla Professionals med både integritet, ödmjukhet och ett starkt ledarskap. I vårt nätverk finns expertis inom hela området och på alla nivåer. Generalister som specialister, seniora som juniora - och det är precis det som gör det hela så givande. På People Experience kommer vi alltid göra det lilla extra för att se till att du får en positiv upplevelse i mötet med oss – oavsett om du är kund, konsult, medarbetare eller kandidat. Välkommen att skapa denna upplevelse tillsammans med oss! Om din ansökan Vi behandlar alla kandidater lika, var vänlig ansök via annonsen om du är intresserad - all kontakt sker genom vårt rekryteringssystem! Detta för att skapa en fin kandidatupplevelse för samtliga kandidater, samtidigt som vi säkrar en rättvis process för alla! Vi vill bidra till att alla känner sig likvärdiga på arbetsmarknaden. Vi vill uppmuntra alla, oavsett bakgrund att ansöka! Vi behandlar din personliga information i enlighet med GDPR. Om du önskar att vi raderar din information gör du det enklast genom att begära det via vår karriärsida "Connect". Har du frågor, kontakta vår systemansvariga Lina Roxenback på [email protected]. People Experience är en personlig, innovativ och högst engagerad boutiquebyrå med enorm passion för att hjälpa kunder, konsulter och kandidater att nå tillväxt och framgång genom rätt matchning inom det område där vår erfarenhet och passion är som störst: People, Payroll & Finance. Med visionen att bli Sveriges ledande boutiqebyrå för People, Payroll & Finance Professionals, är vi 100 % specialiserade på målgruppen i vår rekrytering och konsulttillsättning.

51 dagar sedan
Sista ansökan:
24 oktober 2025
People & Culture Administrator – Deltid (50%)
People Experience AB
Personal- och HR-specialister

Om uppdraget och dig vi söker Vi söker en strukturerad och serviceinriktad People & Culture Administrator till ett spännande deltidsuppdrag på cirka 50%. Rollen passar dig som studerar HR eller nyligen tagit examen och vill bygga vidare på din erfarenhet – alternativt dig som arbetat några år i en administrativ roll inom Office Management eller HR. Om uppdraget Du blir en central del av kontorets dagliga flöde och får ett brett ansvarsområde som kombinerar kontorsadministration, trivselaktiviteter, ekonomiuppgifter och enklare HR-administration. Uppdraget startar i början av juni och sträcker sig till mars/april 2026.  Exempel på arbetsuppgifter: HR-administration: förbereda onboardingmaterial, boka introduktioner, och stödja med dokumenthantering. Koordinera och kommunicera med fastighetsägare och leverantörer. Allmän kontorsadministration: ta emot post och bud, beställa material, hantera nycklar och access, samt kontakt med leverantörer (t.ex. städ och fika) Ekonomiadministration: hantera inkommande fakturor och enklare utläggsrapporter. Event och trivsel: planera och genomföra interna event som julfest, AW, fika m.m. Vi söker dig som: Har en pågående eller slutförd utbildning inom HR, eller har erfarenhet från en roll som Office Manager eller HR-administratör. Är självgående, strukturerad och lösningsorienterad. Trivs med att ta ansvar, planera och driva administrativa processer framåt. Är bekväm med att kommunicera både muntligt och skriftligt på svenska och engelska. Har mycket god datorvana. Om dig: Du gillar att ha många bollar i luften och är den som ser till att saker händer. Du har lätt för att samarbeta men trivs också med att jobba självständigt. Att bidra till en god stämning på kontoret och ge service till både kollegor och externa parter faller dig naturligt. Vi startar urvalet omgående så sök gärna redan idag! Om att vara konsult hos People Experience Högt som lågt och ibland tvära kast tillhör vardagen som konsult – men ruskigt roligt, varierande och lärorikt är det. Som konsult via People Experience välkomnas du med öppna armar in i vår PX-familj med konsultfrukostar, check-ins och bollplank för att du ska känna samhörighet och utbyte, men alltid med fin balans – för att inte göra anspråk på för stor del av din tid. Formen för ditt konsultuppdrag (dvs om du blir underkonsult eller anställd hos PX för det specifika uppdraget) bestämmer du själv! Vi är alltid intresserade av att komma i kontakt med nya potentiella People, Payroll & Finance Consultants och utökar dagligen vårt nätverk med förtroendeingivande, prestigelösa och flexibla Professionals med både integritet, ödmjukhet och ett starkt ledarskap. I vårt nätverk finns expertis inom hela området och på alla nivåer. Generalister som specialister, seniora som juniora - och det är precis det som gör det hela så givande. På People Experience kommer vi alltid göra det lilla extra för att se till att du får en positiv upplevelse i mötet med oss – oavsett om du är kund, konsult, medarbetare eller kandidat. Välkommen att skapa denna upplevelse tillsammans med oss! Om din ansökan Vi behandlar alla kandidater lika, var vänlig ansök via annonsen om du är intresserad - all kontakt sker genom vårt rekryteringssystem! Detta för att skapa en fin kandidatupplevelse för samtliga kandidater, samtidigt som vi säkrar en rättvis process för alla! Vi vill bidra till att alla känner sig likvärdiga på arbetsmarknaden. Vi vill uppmuntra alla, oavsett bakgrund att ansöka! Vi behandlar din personliga information i enlighet med GDPR. Om du önskar att vi raderar din information gör du det enklast genom att begära det via vår karriärsida "Connect". Har du frågor, kontakta vår systemansvariga Lina Roxenback på [email protected]. People Experience är en personlig, innovativ och högst engagerad boutiquebyrå med enorm passion för att hjälpa kunder, konsulter och kandidater att nå tillväxt och framgång genom rätt matchning inom det område där vår erfarenhet och passion är som störst: People, Payroll & Finance. Med visionen att bli Sveriges ledande boutiqebyrå för People, Payroll & Finance Professionals, är vi 100 % specialiserade på målgruppen i vår rekrytering och konsulttillsättning.

51 dagar sedan
Sista ansökan:
23 oktober 2025
Ekonomiassistent till vikariat (norr om Stockholm)
People Experience AB
Ekonomiassistenter m.fl.

Ekonomiassistent till internationellt bolag – leverantörs- och kundreskontra Är du en noggrann och erfaren ekonomiassistent som trivs i en internationell miljö? Vi söker dig som vill arbeta brett med både leverantörs- och kundreskontra i ett spännande företag med global närvaro. Plats: Norra Stockholm Start: Omgående Uppdragets längd: 6 månader, med möjlighet till förlängning Företaget tillämpar en hybrid arbetsmodell med närvaro på kontoret 4 dagar i veckan och 1 dag remote/hemma. Om rollen I den här rollen blir du en viktig del av det nordiska ekonomiteamet. Du kommer att arbeta brett inom leverantörs- och kundreskontra – från fakturahantering och kontoavstämningar till betalningar och rapportering. Du får möjlighet att arbeta strukturerat med både det dagliga flödet och olika projekt i samarbete med kollegor i flera länder. Dina arbetsuppgifter inkluderar: Säkerställa att fakturor hanteras korrekt och betalas i tid Kontoavstämningar och uppföljning av obetalda fakturor Hantering och granskning av leverantörs- och kundreskontra Säkerställa att fakturor hanteras korrekt och betalas i tid Kontoavstämningar och uppföljning av obetalda fakturor Planering och genomförande av betalningar Stöd vid revisioner och intern kontroll Sammanställning av fakturor och bokföring av journaler Kundåterbetalningar och skatterapportering Proaktiv problemlösning vid faktura- och betalningsavvikelser Vi tror att du har: Minst 2-4 års erfarenhet av arbete med leverantörs- och kundreskontra Goda kunskaper i Excel och vana att arbeta i affärssystem En strukturerad, noggrann och ansvarstagande arbetsstil God samarbetsförmåga och en positiv inställning Meriterande: erfarenhet från internationell verksamhet Låter det som en roll för dig? Vi går igenom ansökningar löpande – skicka in din intresseanmälan redan idag! Vi startar urvalet omgående så sök gärna redan idag! Om att vara konsult hos People Experience Högt som lågt och ibland tvära kast tillhör vardagen som konsult – men ruskigt roligt, varierande och lärorikt är det. Som konsult via People Experience välkomnas du med öppna armar in i vår PX-familj med konsultfrukostar, check-ins och bollplank för att du ska känna samhörighet och utbyte, men alltid med fin balans – för att inte göra anspråk på för stor del av din tid. Formen för ditt konsultuppdrag (dvs om du blir underkonsult eller anställd hos PX för det specifika uppdraget) bestämmer du själv! Vi är alltid intresserade av att komma i kontakt med nya potentiella People, Payroll & Finance Consultants och utökar dagligen vårt nätverk med förtroendeingivande, prestigelösa och flexibla Professionals med både integritet, ödmjukhet och ett starkt ledarskap. I vårt nätverk finns expertis inom hela området och på alla nivåer. Generalister som specialister, seniora som juniora - och det är precis det som gör det hela så givande. På People Experience kommer vi alltid göra det lilla extra för att se till att du får en positiv upplevelse i mötet med oss – oavsett om du är kund, konsult, medarbetare eller kandidat. Välkommen att skapa denna upplevelse tillsammans med oss! Om din ansökan Vi behandlar alla kandidater lika, var vänlig ansök via annonsen om du är intresserad - all kontakt sker genom vårt rekryteringssystem! Detta för att skapa en fin kandidatupplevelse för samtliga kandidater, samtidigt som vi säkrar en rättvis process för alla! Vi vill bidra till att alla känner sig likvärdiga på arbetsmarknaden. Vi vill uppmuntra alla, oavsett bakgrund att ansöka! Vi behandlar din personliga information i enlighet med GDPR. Om du önskar att vi raderar din information gör du det enklast genom att begära det via vår karriärsida "Connect". Har du frågor, kontakta vår systemansvariga Lina Roxenback på [email protected]. People Experience är en personlig, innovativ och högst engagerad boutiquebyrå med enorm passion för att hjälpa kunder, konsulter och kandidater att nå tillväxt och framgång genom rätt matchning inom det område där vår erfarenhet och passion är som störst: People, Payroll & Finance. Med visionen att bli Sveriges ledande boutiqebyrå för People, Payroll & Finance Professionals, är vi 100 % specialiserade på målgruppen i vår rekrytering och konsulttillsättning.

58 dagar sedan
Sista ansökan:
17 oktober 2025
HR Konsult till Göteborg – start i maj
People Experience AB
Personal- och HR-specialister

Om uppdraget och dig vi söker Vi söker en självgående och affärsnära HR konsult med fokus på att stötta en ny operativ verksamhet i uppstart. Du kommer att vara den lokala HR-resursen och samtidigt ingå i ett internationellt People-team bestående av 3–4 personer. Rollen är hands-on och passar dig som trivs nära verksamheten, har erfarenhet av verksamheter med både blue collar och tjänstemän och vill bidra i ett uppdrag med hög förändringstakt. Detta är ett 8-månaders uppdrag med start i början på maj 2025, med goda möjligheter till förlängning eller anställning. Arbetet utgår från Göteborg och kräver närvaro på plats 3 dagar i veckan. Huvudsakliga arbetsuppgifter Ge affärsnära HR-stöd till chefer inom operationell verksamhet Driva och stötta i hela medarbetarresan: onboarding, rekrytering, introduktion, arbetsmiljö, prestation Stötta i och bidra till processer kring förvärv, överlåtelser och organisationsförändringar Arbeta nära Operations Manager på plats, samt samarbeta med HR-kollegor internationellt Säkerställa att all HR-hantering sker i enlighet med svensk arbetsrätt och gällande kollektivavtal Delta i och självständigt driva fackliga dialoger och förhandlingar, samt i hantering av arbetsrättsliga ärenden Säkerställa kvalitet i data, processer, systemstöd och rapportering kopplat till HR Bidra till en god kultur och trygg arbetsmiljö under tillväxt och förändring Kvalifikationer Flerårig erfarenhet av brett HR-arbete, gärna som HRBP eller HR Specialist Erfarenhet från industrin, logistik, retail eller producerande verksamheter Tidigare deltagit i förvärv, sammanslagningar eller större organisationsförändringar Djup kunskap inom svensk arbetsrätt, kollektivavtal och omställning Van vid att hantera blue collar-personal, gärna i facklig miljö God kommunikationsförmåga på både svenska och engelska, i tal och skrift Hög systemvana och god struktur i arbetet Boende i Göteborgsområdet, då rollen kräver hög närvaro på plats Personliga egenskaper Strukturerad, lösningsorienterad och trygg i förändring Kommunikationsstark med god förståelse för olika målgrupper Prestigelös, samarbetsvillig och van vid att arbeta självständigt Ser möjligheter i förändring och har förmåga att snabbt ställa om Har ett coachande och rådgivande förhållningssätt till chefer Vi startar urvalet omgående så sök gärna redan idag! Om att vara konsult hos People Experience Högt som lågt och ibland tvära kast tillhör vardagen som konsult – men ruskigt roligt, varierande och lärorikt är det. Som konsult via People Experience välkomnas du med öppna armar in i vår PX-familj med konsultfrukostar, check-ins och bollplank för att du ska känna samhörighet och utbyte, men alltid med fin balans – för att inte göra anspråk på för stor del av din tid. Formen för ditt konsultuppdrag (dvs om du blir underkonsult eller anställd hos PX för det specifika uppdraget) bestämmer du själv! Vi är alltid intresserade av att komma i kontakt med nya potentiella People, Payroll & Finance Consultants och utökar dagligen vårt nätverk med förtroendeingivande, prestigelösa och flexibla Professionals med både integritet, ödmjukhet och ett starkt ledarskap. I vårt nätverk finns expertis inom hela området och på alla nivåer. Generalister som specialister, seniora som juniora - och det är precis det som gör det hela så givande. På People Experience kommer vi alltid göra det lilla extra för att se till att du får en positiv upplevelse i mötet med oss – oavsett om du är kund, konsult, medarbetare eller kandidat. Välkommen att skapa denna upplevelse tillsammans med oss! Om din ansökan Vi behandlar alla kandidater lika, var vänlig ansök via annonsen om du är intresserad - all kontakt sker genom vårt rekryteringssystem! Detta för att skapa en fin kandidatupplevelse för samtliga kandidater, samtidigt som vi säkrar en rättvis process för alla! Vi vill bidra till att alla känner sig likvärdiga på arbetsmarknaden. Vi vill uppmuntra alla, oavsett bakgrund att ansöka! Vi behandlar din personliga information i enlighet med GDPR. Om du önskar att vi raderar din information gör du det enklast genom att begära det via vår karriärsida "Connect". Har du frågor, kontakta vår systemansvariga Lina Roxenback på [email protected]. People Experience är en personlig, innovativ och högst engagerad boutiquebyrå med enorm passion för att hjälpa kunder, konsulter och kandidater att nå tillväxt och framgång genom rätt matchning inom det område där vår erfarenhet och passion är som störst: People, Payroll & Finance. Med visionen att bli Sveriges ledande boutiqebyrå för People, Payroll & Finance Professionals, är vi 100 % specialiserade på målgruppen i vår rekrytering och konsulttillsättning.

76 dagar sedan
Sista ansökan:
28 september 2025
HR Administratör till ett konsultuppdrag
People Experience AB
Löne- och personaladministratörer

Vi söker nu en strukturerad och självgående HR-administratör I denna roll kommer du att ha en central funktion i företagets HR- och löneadministration och vara ett viktigt stöd till HR Manager, chefer och medarbetare runt om i organisationen. Vi ser att du är prestigelös, kommunikativ och trivs med att arbeta både självständigt och i nära samarbete med andra. Du är noggrann, initiativtagande och har ett starkt intresse för att bidra till förbättringar i arbetssätt och rutiner. Tjänsten erbjuder ett brett och varierat administrativt arbete i ett välkänt bolag. Plats: Stockholm (specificeras vid kontakt) Start: Omgående Anställningsform: Konsultuppdrag i 6 månader med god möjlighet till anställning direkt hos vår kund efter avslutat konsultuppdrag Omfattning: Heltid Arbetsuppgifter Hantera och skriva anställningsavtal och registrera personalförändringar. Förbereda löneunderlag till extern löneleverantör. Vara kravställare och kontaktperson gentemot externa parter. Uppdatera och administrera personalhandboken och förmåner. Sammanställa sjukfrånvarodata och hantera rehabiliteringsärenden. Producera personalnyckeltal och stödja i HR-rapportering. Bidra vid lönerevision, lönekartläggning och arbetsrättsliga ärenden. Stödja vid systematiskt arbetsmiljöarbete (SAM) och facklig samverkan. Ansvara för administration av interna utbildningar. Kvalifikationer Gymnasieutbildning inom relevant område Erfarenhet från liknande roll inom HR administration och/eller lön Grundläggande/enklare kunskaper i arbetsrätt och förmånshantering Vana av att arbeta med personaladministration och externa löneleverantörer God datorvana, särskilt i Office 365 – gärna även SharePoint Flytande svenska och god engelska, både i tal och skrift Vill du arbeta i en organisation där du får ta stort eget ansvar, bidra till utveckling och göra skillnad i det dagliga arbetet? Då ser vi fram emot din ansökan! Vi startar urvalet omgående så sök gärna redan idag! Om att vara konsult hos People Experience Högt som lågt och ibland tvära kast tillhör vardagen som konsult – men ruskigt roligt, varierande och lärorikt är det. Som konsult via People Experience välkomnas du med öppna armar in i vår PX-familj med konsultfrukostar, check-ins och bollplank för att du ska känna samhörighet och utbyte, men alltid med fin balans – för att inte göra anspråk på för stor del av din tid. Formen för ditt konsultuppdrag (dvs om du blir underkonsult eller anställd hos PX för det specifika uppdraget) bestämmer du själv! Vi är alltid intresserade av att komma i kontakt med nya potentiella People, Payroll & Finance Consultants och utökar dagligen vårt nätverk med förtroendeingivande, prestigelösa och flexibla Professionals med både integritet, ödmjukhet och ett starkt ledarskap. I vårt nätverk finns expertis inom hela området och på alla nivåer. Generalister som specialister, seniora som juniora - och det är precis det som gör det hela så givande. På People Experience kommer vi alltid göra det lilla extra för att se till att du får en positiv upplevelse i mötet med oss – oavsett om du är kund, konsult, medarbetare eller kandidat. Välkommen att skapa denna upplevelse tillsammans med oss! Om din ansökan Vi behandlar alla kandidater lika, var vänlig ansök via annonsen om du är intresserad - all kontakt sker genom vårt rekryteringssystem! Detta för att skapa en fin kandidatupplevelse för samtliga kandidater, samtidigt som vi säkrar en rättvis process för alla! Vi vill bidra till att alla känner sig likvärdiga på arbetsmarknaden. Vi vill uppmuntra alla, oavsett bakgrund att ansöka! Vi behandlar din personliga information i enlighet med GDPR. Om du önskar att vi raderar din information gör du det enklast genom att begära det via vår karriärsida "Connect". Har du frågor, kontakta vår systemansvariga Lina Roxenback på [email protected]. People Experience är en personlig, innovativ och högst engagerad boutiquebyrå med enorm passion för att hjälpa kunder, konsulter och kandidater att nå tillväxt och framgång genom rätt matchning inom det område där vår erfarenhet och passion är som störst: People, Payroll & Finance. Med visionen att bli Sveriges ledande boutiqebyrå för People, Payroll & Finance Professionals, är vi 100 % specialiserade på målgruppen i vår rekrytering och konsulttillsättning.

78 dagar sedan
Sista ansökan:
26 september 2025
Ekonomiassistent till konsultuppdrag norra Stockholm
People Experience AB
Ekonomiassistenter m.fl.

Ekonom inom leverantörs- och kundreskontra till internationellt bolag Vill du arbeta med ekonomi i en spännande och internationell miljö? Vi söker nu en erfaren ekonomiassistent för ett uppdrag på sex månader med start omgående! Uppdraget kan komma att förlängas. Kunden har sitt kontor i norra Stockholm och kunden vill att du är på plats fyra dagar i veckan. Om rollen I den här rollen får du framförallt arbeta med hantering av leverantörs- och kundreskontra. Du kommer att ansvara för att säkerställa korrekta betalningar, hantera fakturor, stämma av konton samt säkerställa att alla ekonomiska transaktioner följer företagets riktlinjer och gällande regelverk. Du arbetar tätt med det nordiska ekonomiteamet och stöttar i olika projekt och rapporteringar. Dina arbetsuppgifter inkluderar bland annat: Hantera och granska leverantörs- och kundreskontra Säkerställa att fakturor godkänns och betalas i tid Sköta kontoavstämningar och uppföljning av obetalda fakturor Planera och genomföra betalningar i redovisnings- och banksystem Stödja vid revisioner och intern kontroll Skapa sammanfattande fakturor och bokföra redovisningsjournaler Hantera kundåterbetalningar och skatterapportering Proaktivt identifiera och lösa problem med fakturor och betalningar Vem är du? För att lyckas i rollen så tror vi att du har: Erfarenhet av arbete med leverantörs- och kundreskontra Goda kunskaper i Excel och affärssystem En noggrann och strukturerad arbetsstil God kommunikationsförmåga och en positiv inställning Tidigare erfarenhet av att arbeta i en internationell organisation är meriterande Vi startar urvalet omgående så sök gärna redan idag! Om att vara konsult hos People Experience Högt som lågt och ibland tvära kast tillhör vardagen som konsult – men ruskigt roligt, varierande och lärorikt är det. Som konsult via People Experience välkomnas du med öppna armar in i vår PX-familj med konsultfrukostar, check-ins och bollplank för att du ska känna samhörighet och utbyte, men alltid med fin balans – för att inte göra anspråk på för stor del av din tid. Formen för ditt konsultuppdrag (dvs om du blir underkonsult eller anställd hos PX för det specifika uppdraget) bestämmer du själv! Vi är alltid intresserade av att komma i kontakt med nya potentiella People, Payroll & Finance Consultants och utökar dagligen vårt nätverk med förtroendeingivande, prestigelösa och flexibla Professionals med både integritet, ödmjukhet och ett starkt ledarskap. I vårt nätverk finns expertis inom hela området och på alla nivåer. Generalister som specialister, seniora som juniora - och det är precis det som gör det hela så givande. På People Experience kommer vi alltid göra det lilla extra för att se till att du får en positiv upplevelse i mötet med oss – oavsett om du är kund, konsult, medarbetare eller kandidat. Välkommen att skapa denna upplevelse tillsammans med oss! Om din ansökan Vi behandlar alla kandidater lika, var vänlig ansök via annonsen om du är intresserad - all kontakt sker genom vårt rekryteringssystem! Detta för att skapa en fin kandidatupplevelse för samtliga kandidater, samtidigt som vi säkrar en rättvis process för alla! Vi vill bidra till att alla känner sig likvärdiga på arbetsmarknaden. Vi vill uppmuntra alla, oavsett bakgrund att ansöka! Vi behandlar din personliga information i enlighet med GDPR. Om du önskar att vi raderar din information gör du det enklast genom att begära det via vår karriärsida "Connect". Har du frågor, kontakta vår systemansvariga Lina Roxenback på [email protected]. People Experience är en personlig, innovativ och högst engagerad boutiquebyrå med enorm passion för att hjälpa kunder, konsulter och kandidater att nå tillväxt och framgång genom rätt matchning inom det område där vår erfarenhet och passion är som störst: People, Payroll & Finance. Med visionen att bli Sveriges ledande boutiqebyrå för People, Payroll & Finance Professionals, är vi 100 % specialiserade på målgruppen i vår rekrytering och konsulttillsättning.

79 dagar sedan
Sista ansökan:
26 september 2025
Global HR Business Partner (try & hire) till kund i Stockholm
People Experience AB
Personal- och HR-chefer

Om uppdraget och dig vi söker Global HR Business Partner – konsultuppdrag med god möjlighet till anställning Vi söker nu en erfaren och självgående Global HR Business Partner till vår kund – ett internationellt bolag med kontor i centrala Stockholm. I denna roll kommer du att ha en viktig nyckelfunktion där du både arbetar nära VD och ledningsgruppen i Sverige, samt är en aktiv del av ett globalt HR-team inom EMEA-regionen. Uppdraget passar dig som är trygg i att arbeta i en komplex, internationell matrisorganisation där all kommunikation och dokumentation sker på engelska. Start: Omgående Omfattning: Heltid Uppdragslängd: 6 månader, med god möjlighet till anställning hos vår kund Plats: Centrala Stockholm Arbetssätt: Hybrid, 3 dagar/vecka på kontoret Exempel på arbetsuppgifter: Strategiskt och operativt HR-stöd till VD och ledningsgruppen i Sverige Driva och utveckla HR-processer i en global, teknikorienterad miljö Stötta i förändringsarbete och organisationsutveckling Implementera nya arbetssätt i linje med den globala HR-modellen Samarbeta med globala stakeholders och stötta chefer både lokalt och internationellt Driva och hantera individuella förhandlingar gällande anställningsvillkor, omställningar och avslut – i linje med bolagets policy och gällande arbetsrätt Arbeta datadrivet med HR-analys och rapportering Säkerställa att globala HR-initiativ implementeras lokalt med hög kvalitet Strategisk och operativ HR konsultation inom hela HR området Vi söker dig som: Har minst 8 års erfarenhet som HR Business Partner eller liknande roll i internationell kontext Har arbetat i matrisorganisationer tidigare Är trygg, initiativtagande och trivs i miljöer med förändring och högt tempo Har mycket goda kunskaper i svensk arbetsrätt Har stor vana av att stötta chefer i både strategiska och operativa HR-frågor Är van vid att driva förändringsarbete och implementera nya processer och arbetssätt Är systemkunnig och har erfarenhet av flera olika HR-system, gärna Workday Kommunicerar obehindrat på engelska och svenska i både tal och skrift Vi startar urvalet omgående så sök gärna redan idag! Om att vara konsult hos People Experience Högt som lågt och ibland tvära kast tillhör vardagen som konsult – men ruskigt roligt, varierande och lärorikt är det. Som konsult via People Experience välkomnas du med öppna armar in i vår PX-familj med konsultfrukostar, check-ins och bollplank för att du ska känna samhörighet och utbyte, men alltid med fin balans – för att inte göra anspråk på för stor del av din tid. Formen för ditt konsultuppdrag (dvs om du blir underkonsult eller anställd hos PX för det specifika uppdraget) bestämmer du själv! Vi är alltid intresserade av att komma i kontakt med nya potentiella People, Payroll & Finance Consultants och utökar dagligen vårt nätverk med förtroendeingivande, prestigelösa och flexibla Professionals med både integritet, ödmjukhet och ett starkt ledarskap. I vårt nätverk finns expertis inom hela området och på alla nivåer. Generalister som specialister, seniora som juniora - och det är precis det som gör det hela så givande. På People Experience kommer vi alltid göra det lilla extra för att se till att du får en positiv upplevelse i mötet med oss – oavsett om du är kund, konsult, medarbetare eller kandidat. Välkommen att skapa denna upplevelse tillsammans med oss! Om din ansökan Vi behandlar alla kandidater lika, var vänlig ansök via annonsen om du är intresserad - all kontakt sker genom vårt rekryteringssystem! Detta för att skapa en fin kandidatupplevelse för samtliga kandidater, samtidigt som vi säkrar en rättvis process för alla! Vi vill bidra till att alla känner sig likvärdiga på arbetsmarknaden. Vi vill uppmuntra alla, oavsett bakgrund att ansöka! Vi behandlar din personliga information i enlighet med GDPR. Om du önskar att vi raderar din information gör du det enklast genom att begära det via vår karriärsida "Connect". Har du frågor, kontakta vår systemansvariga Lina Roxenback på [email protected]. People Experience är en personlig, innovativ och högst engagerad boutiquebyrå med enorm passion för att hjälpa kunder, konsulter och kandidater att nå tillväxt och framgång genom rätt matchning inom det område där vår erfarenhet och passion är som störst: People, Payroll & Finance. Med visionen att bli Sveriges ledande boutiqebyrå för People, Payroll & Finance Professionals, är vi 100 % specialiserade på målgruppen i vår rekrytering och konsulttillsättning.

84 dagar sedan
Sista ansökan:
20 september 2025