Lediga jobb hos Aspia AB
Trivs du i en administrativ roll där du får vara ”spindeln i nätet” och hantera varierande uppgifter? Ser du dig själv som serviceinriktad, strukturerad och nyfiken på HR och lön? Då kan det vara dig vi söker! Vi på Aspia söker nu en ny kollega till vårt varma och ambitiösa HR-team för rollen som HR-administratör! Tjänsten är en visstidsanställning som sträcker sig till och med den 31 december – med möjlighet till förlängning. Du behöver inte ha tidigare erfarenhet – det viktigaste är att du har rätt inställning, är nyfiken och vill lära dig. Hos oss får du möjlighet att växa i rollen och tillsammans med ett härligt team ge administrativ support till kollegor i hela organisationen. Din roll Rollen har en administrativ inriktning där du bland annat kommer att: - Hantera all löpande HR-administration som t. ex administration gällande nyanställningar, förändringar under pågående anställning och vid avslut av anställning. - Skriva anställningsavtal och tilläggsavtal. - Vara First-linesupport i vårt ärendehanteringssystem för både HR och lönefrågor. - Guida medarbetare och chefer i våra HR-processer. - Ge administrativt stöd i olika HR-processer. - Utveckla metoder och arbetssätt inom HR-supporten tillsammans med övriga teamet. Vi tänker att du är i början av din karriär, kanske har du precis avslutat din utbildning och detta kan möjligtvis vara ditt första jobb inom HR. Rollen erbjuder stora utvecklingsmöjligheter inom hela HR-området. Du har vissa fasta återkommande arbetsuppgifter men utöver dessa hoppar du in och hjälper till där det behövs. Som HR-administratör hos Aspia blir du en del av vårt engagerade team inom HR Operations – ett härligt gäng som brinner för att ge bästa möjliga service till våra kollegor i organisationen. Din profil Vi söker dig som har: - Universitetsutbildning eller YH-utbildning inom HR/Lön - Grundläggande kunskap inom HR/Lön - God förmåga att kommunicera muntligt och skriftligt på både svenska och engelska - Erfarenhet av systemet Workday ses som meriterande Vi tror att du som söker trivs i en administrativ roll och att du tar dig an nya arbetsuppgifter på ett strukturerat och metodiskt vis. Du är van att ta eget ansvar och har ett intresse för det digitala arbetssättet. För att trivas i rollen tror vi att du är utåtriktad och tycker om att ge service till dina kollegor, samtidigt som du har hög integritet då du hanterar konfidentiell information. Vad vi erbjuder dig: Som medarbetare på Aspia kommer du att vara en del av en dynamisk och stimulerande arbetsmiljö i ett företag med stora tillväxtambitioner. Här finns utmärkta möjligheter till både professionell och personlig utveckling. På Aspia värnar vi om balansen mellan arbete och privatliv och erbjuder därför flexibel arbetstid, hybridarbete, kollektivavtal och attraktiva förmåner. Hos oss får du en trygg anställning i ett företag som satsar på sina medarbetare och erbjuder goda utvecklingsmöjligheter. Praktiskt om tjänsten: - Placeringsort: Stockholm - Tillträdesdatum: 11 augusti - Omfattning: Heltid, visstidsanställning Låter det som en intressant roll för dig? Då ser vi fram emot din ansökan! Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. På grund av GDPR tar vi inte emot ansökningar via mejl. Om du har frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef Nathalie Buffay Thulin: [email protected] Om du har frågor gällande rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta rekryterare Matilda Törnblom: matilda.tornblom @aspia.se Vi arbetar kompetensbaserat genom hela vår rekryteringsprocess och gör en objektiv och samlad bedömning av din kompetens, erfarenhet och potential att växa i rollen. Varmt välkommen med din ansökan! Aspia är en ledande aktör inom redovisning, lön, skatt och affärsrelaterad rådgivning med 1200 medarbetare på drygt 60 kontor i Sverige och närvaro i hela Norden. Vi tror på att göra det svåra enkelt, på effektivitet, på förändring, kunskap och att vara närvarande där våra kunder befinner sig. Aspia är det självklara valet både för unga som söker sitt första jobb och för erfarna experter som vill ta ett steg vidare i karriären. Idéer och individer får växa hos oss i en inkluderande, rolig och kreativ miljö och det är på Aspia vi vill att du ska ha den bästa tiden i din karriär!
About the role: Aspia is seeking an experienced Senior Compensation & Benefits Manager to join our HR team! This role is pivotal in designing, implementing, and managing competitive compensation and benefits strategies across our group, which spans six countries. As Compensation & Benefits Manager at Aspia you will ensure these strategies align with Aspias business objectives to attract and retain top talent. Additionally, the role includes ownership of the Global Job Catalogue and compensation framework as well as managing Aspia Sweden’s internal payroll team. This is a unique opportunity to contribute to Aspias global C&B area to ensure our growth and profitability as well as leading a highly competent and warm internal payroll team for Sweden. Reporting and Collaboration: In the role of Compensation & Benefits Manager, you will report directly to the CHRO of Sweden, with a secondary reporting line to the Group CHRO as well as being a part of Aspia's HR leadership team. Key Responsibilities: Compensation & Benefits Strategy: - Develop and manage global and local compensation programs, including base salary, bonus plans, and other incentives. - Regularly benchmark and analyze the market to ensure Aspia maintains a competitive reward structure. - Partner with senior leadership to support the annual salary and bonus processes. - Advise Senior Leaders & HR Business Partners on compensation-related matters. - Oversee the Job Catalogue, compensation frameworks, and role grading. - Design and manage employee benefits programs such as health insurance and pension schemes in Sweden, and support other countries as needed. - Stay updated on benefit trends and employee feedback to ensure offerings remain competitive and relevant. Process Improvement & Reporting: - Continuously develop processes to improve effectiveness. - Utilize HRIS and other tools to analyze data and generate actionable insights on compensation and benefits metrics. - Ensure compliance with all Swedish regulations as well as common EU regulations. Team Leadership & Collaboration: - Lead the Sweden Internal Payroll Team (3 FTEs). - Collaborate across countries and service lines to ensure the Reward Strategy aligns with business goals. Who are you? We believe that a suitable background for this position is that you have: - A degree in Business Administration, Finance, HR, or a related field. - A minimum of 8 years of experience as a specialist in compensation and benefits, including at least 2 years managing a team. - Proven track record of excellent leadership skills and stakeholder management. - Extensive experience with HR systems (preferably Workday) and Excel, with the ability to communicate and present data effectively. - Experience with multi-country job structures and reward processes is a plus. - Experience operating in a matrix structure. - Excellent coaching skills - Leadership skills and genuine interest in developing others Personal Attributes: In addition to your previous experience and skills, we also place great importance on your personal qualities. We believe that you have / are: - Strong analytical and numerical abilities. - A clear communicator with good project management skills. - Previous leadership experience and have a clear and genuine leadership style. What We Offer: Our goal at Aspia is to give you the best time in your career! We offer an exciting opportunity for an experienced Senior Compensation & Benefits Manager to drive strategic initiatives and shape the future of a leading company in a fast-growing industry. You will play a key role in leading compensation and benefits strategies across multiple countries, working closely with executive management to ensure alignment and growth. This is a pivotal role where you will oversee and manage group-wide compensation and benefits projects in an international setting. We believe in the importance of a balanced approach to work and life, offering flexibility, competitive benefits and fair salary, and ample opportunities for personal and professional growth. At Aspia, you’ll join a forward-thinking, collaborative team where your leadership will have a lasting impact on our success. Last but not least, you will work with competent and fantastic colleagues in a social, inclusive and supportive work environment where we believe in team spirit and participation! Application and Recruiting Process: Does this sound like your next challenge? Then we look forward to receiving your application! Selections and interviews are conducted on an ongoing basis, and the position may be filled before the application deadline. If you have any questions regarding the recruitment process or the role, don’t hesitate to contact hiring manager: Sofia Bley Claesson, CHRO, [email protected]. We use a competency-based approach throughout our recruitment process and make an objective and comprehensive assessment of your skills, experience, and potential to grow in the role. You can easily apply with your CV and by answering a few selection questions in our recruitment system. Due to GDPR regulations, we do not accept applications via email. We look forward to receiving your application! Aspia is the market leader in technology-driven services for accounting, payroll, tax, and advisory in the Nordic region. By combining deep expertise with cutting-edge technology, Aspia delivers first-class customer experience and demonstrates a strong commitment to quality and growth as the region's leading knowledge-based company. The Aspia Group has over 3,100 employees across more than 160 offices in Sweden, Finland, Norway, Denmark, the Netherlands, and Ukraine. With a client base of more than 39,000 companies, ranging from small businesses to large international corporations, Aspia Group has established itself as a key player in the industry, generating an annual turnover of SEK 3.5 billion. The group operates under several well-known brands, including Aspia, Accountor, and Skeppsbron Skatt.
Har du en passion för att bidra till en hållbar utveckling tillsammans med en utbildning inom samt dokumenterad erfarenhet av arbete med CSRD-rapportering? Då är det här din chans att vara med på vår tillväxtresa och hjälpa oss i vårt mål att bli en av Sverige ledande hållbarhetsrådgivare! Aspia är Nordens ledande affärspartner inom redovisning, lön, skatt och affärsrelaterad rådgivning och vi söker nu erfarna hållbarhetskonsulter som vill driva den hållbara utvecklingen och stötta företag med deras omställningsarbete. Aspias hållbarhetsrådgivningsteam består av strateger och analytiker med blandad kompetens, expertis och senioritet inom hållbarhetsområdet. I vårt team har du goda möjligheter att utvecklas personligt och professionellt och samarbeta i en inkluderande miljö, där alla uppmuntras att bidra med sina unika perspektiv i det arbete vi som vi gör för våra kunder. Tillsammans hjälper vi idag våra kunder att tackla deras hållbarhetsutmaningar inom områden som strategisk rådgivning, analys och rapportering kring regelverk, lagkrav och riktlinjer inom hållbarhetsområdet som CSRD, EU Taxonomi, GRI och FN:s globala mål. Hållbarhet är ett av Aspias prioriterade tillväxtområden med en marknad i Sverige och Norden. Vårt team växer och utvecklas i takt med våra kunders behov och önskemål och där vi vill ligga i framkant för att kunna förutse och möta morgondagens utmaningar. I takt med nya regelverk och riktlinjer inom hållbarhetsområdet kopplat till rapportering ser vi ett ökat behov av stöttning i hållbarhetsarbetet hos våra kunder. Hos oss får du möjligheten att stötta både små och medelstora företag att möta växande krav från kunder, finansiärer och medarbetare samt stora företag att rapportera enligt de nya lagkravet. Vi vill skapa de bästa förutsättningarna för våra kunder att lyckas bygga långsiktigt lönsamma bolag. Din roll: I rollen som hållbarhetskonsult kommer du hjälpa våra kunder att komma igång med eller accelerera sitt hållbarhetsarbete. Vi stöttar våra kunder genom löpande rådgivning, workshops och utbildningar. Vi erbjuder även ett digitalt ledningssystem för hållbarhetsplaner och rapporter där vi tillsammans med kunden dokumenterar arbetet. Du kommer att arbeta med både nya och befintliga kunder inom olika branscher och bolagsstorlekar. I rollen blir du en viktig del av teamet då vi arbetar i nära samarbete med våra kunduppdrag. Du kommer stötta såväl kunder som är nybörjare som de som har ett väl utvecklat hållbarhetsarbete och utifrån dessa grundförutsättningar behöver du vara lösningsorienterad men också strukturerad. Vi som hållbarhetskonsulter möter våra kunder utifrån deras unika situation, vi stöttar, ger rådgivning, kommer med förslag, bollar frågor, undersöker olika områden - allt för att kunden ska känna sig trygg i sitt arbete och att de efterlever rådande krav och förväntningar. Vem är du? Vi söker dig som trivs i konsultrollen och som har arbetat med hållbarhetsrådgivning/-rapportering tidigare. Du har ett genuint intresse för hållbarhet och trivs i den roll där du får hjälpa dina kunder framåt utifrån deras behov. Sammanfattningsvis ser vi att du: - Har minst 1-3 års relevant och dokumenterad erfarenhet av att arbeta med hållbarhetsrådgivning/-rapportering enligt CSRD och/eller EU-Taxonomin. - Du har god kunskap om nationella, europeiska och globala hållbarhetsregelverk, riktlinjer och standarder samt deras ursprung, syfte och sammanlänkning. - Har erfarenhet av konsultrollen sedan tidigare och därmed kan planera och genomföra ditt arbete självständigt. - Har en fallenhet för eller är van vid att skapa presentationer, skriva texter och rapporter. - Är bekväm med att leda workshops. - Har en god förmåga att analysera data, identifiera mönster och eventuella problem samt hitta lösningar. För att trivas i rollen som Hållbarhetskonsult behöver du vara utåtriktad, serviceminded och strukturerad med en förmåga att planera och ta initiativ. Det är också viktigt att du har en god kommunikativ förmåga där du är lyhörd, samarbets- och lösningsorienterad samt kan vara drivande i möten med målsättningen att leverera det lilla extra till våra kunder! Vidare innebär rollen en hel del skrivande och framtagande av material vilket kräver att du är noggrann och har en god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska. Praktiskt om rollen Placeringsort: Stockholm. Resor kan förekomma inom Sverige för kundbesök. Tillträdesdatum: Heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Låter det som en intressant roll för dig? Då ser vi fram emot din intresseanmälan! Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Om du har frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef Moa Andrén: [email protected] Om du har frågor gällande rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta rekryterare Emelie Ljuhs: [email protected] Vi arbetar kompetensbaserat genom hela vår rekryteringsprocess och gör en objektiv och samlad bedömning av din kompetens, erfarenhet och potential att växa i rollen. Varmt välkommen med din ansökan! Aspia är branschledande inom redovisning, lön, skatt och affärsrelaterad rådgivning. Aspia Sverige ingår i Aspia Group, tillsammans med varumärkena Accountor och Skeppsbron Skatt. Tillsammans är vi inom Aspia Group över 3100 medarbetare på fler än 160 kontor i Sverige, Finland, Norge, Danmark, Nederländerna och Ukraina. Aspia är det självklara valet både för dig som söker ditt första jobb och för erfarna experter som vill ta nästa steg i karriären. Hos oss får idéer och individer växa i en inkluderande, rolig och kreativ miljö och det är på Aspia vi vill att du ska ha den bästa tiden i din karriär!
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 3 av 3 jobb