Redovisningsekonom/Controller till företag i finansbranschen!
Delta Consulting AB
Redovisningsekonomer

Är du en erfaren redovisningsekonom med intresse för controlling och finans? Vill du arbeta i en bred och dynamisk roll där du både ansvarar för redovisning och stöttar ledning med analys och intern kontroll? Då kan detta vara nästa steg i din karriär! Var? Stockholm När? När rätt kandidat är tillgänglig Anställningsform? Hyrrekrytering via Delta Consulting Om rollen I den här kombinerade rollen som Controller/ Redovisningsekonom blir du en nyckelperson i ekonomiavdelningen. Du arbetar nära ledning för att stöta med diverse analyser bland annat riskanalys, intern kontroll och ekonomisk rapportering. Rollen innebär även kontakt med och analys av portföljbolag samt arbete inom hållbarhetsrapportering. Utöver detta kommer du även arbeta med redovisning i ett antal bolag. Rollen är bred och kräver att du både kan arbeta operativt med redovisning och mer analytiskt med kontroll. Arbetsuppgifter bl.a Löpande redovisning och avstämningar Upprättande av bokslut och årsredovisning (K2 & K3) Moms- och skattedeklarationer Analysarbete / riskanalys Intern kontroll Rapportering Hållbarhetsrapportering Vi söker dig som har Eftergymnasial utbildning inom ekonomi Erfarenhet av redovisning och bokslutsarbete Erfarenhet av K2 och K3-regelverken samt IFRS Intresse för finansbranschen Har vi ringat i din person? Kul! Din inställning och personlighet kommer att vara avgörande för din framgång. Välkommen in med din ansökan så pratar vi mer. Då urval och intervjuer sker löpande kan tjänsten tillsättas innan annonsen har löpt ut. Titta även på andra tjänster som vi har på vår karriärsida! careers.deltaconsulting.se Vid frågor, kontakta Klara Hägg på [email protected] Välkommen med din ansökan! Om Delta Consulting Vi på Delta Consulting hjälper våra kunder med rätt kompetens för långsiktig framgång och våra kandidater till nästa steg i karriären - oavsett om de är nyaxaminerade, en specialist eller en erfaren ledare! Vi gör skräddarsydda konsult- & rekryteringslösningar för varje behov. Delta Consulting har specialiserat team internt som arbetar proaktivt och jobbar inom följande områden: - Ekonomi & Lön - Bank, Finans & Försäkring - Administration & Kundsupport Vår vision är 'att skapa lyckligare arbetsplatser' och vår Logga (Delta = Δ) representerar positiv förändring. Genom våra värderingsgrunder vill vi skapa positiva förändringar i medarbetares vardag, som ska mynna ut i förhöjt välmående, högre produktivitet, ökad värdeskapande och större organisationer.

121 dagar sedan
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Ekonom med löneansvar till Advokatbyrå!
Delta Consulting AB
Löne- och personaladministratörer

Är du ekonom med intresse och kunskap av löneadministration? Söker du en ny utmaning på ett ställe där du kan växa och mötas av stort engagemang? Då kan detta vara en perfekt möjlighet för dig! Var? Stockholm City När? Start så snart som möjligt, med hänsyn för uppsägningstid Anställningsform? Heltid 100%, Direktanställning hos vår kund Om vår kund Vår kund är en medelstor advokatbyrå som arbetar inom affärsjuridik. De hjälper alltid sina kunder med ett stort engagemang och har även blivit tilldelade utmärkelsen Årets Advokatbyrå vid flertal tillfällen. På ekonomin tillhör du ett team om tre personer, och kontakt/samarbete med andra avdelningar förekommer också. Om Rollen I rollen som ekonom med löneansvar kommer du att hantera och vara ansvarig för löneadministrationen av cirka 50 anställda samt besvara eventuella frågor relaterade till lön. Du kommer även att ansvara för leverantörsreskontran, redovisning av utlägg och kort, samt vara behjälplig vid bokslutsarbete med bland annat avstämningsarbete och annan bokföring. Du arbetar när redovisningschefen och får även stötta med andra ekonomirelaterade ad hoc-uppgifter. Rollen erbjuder även goda utvecklingsmöjligheter för dig som är nyfiken! Du utgår från deras kontor i centrala Stockholm med arbetstiderna 8.30-17, med möjlighet till flex samt viss möjlighet till hybridarbete. Arbetsuppgifter: Administrera hela löneprocessen Svara på lönerelaterade frågor från anställda och säkerställa att frågor hanteras snabbt och professionellt Ansvar för leverantörsreskontra samt bokföring av utlägg/kort Delta bokslutsarbete, med exempelvis avstämningsarbete och övrig bokföring Övriga ekonomiska ad hoc-uppgifter som kan uppstå i det dagliga arbetet Vem är du? Vi söker dig som minst har en gymnasieexamen inom ekonomi, ekonomisk utbildning utöver det är meriterande. För att vara aktuell för tjänsten behöver du flera års erfarenhet från liknande arbetsuppgifter, och det är viktigt att du känner dig trygg i löneprocessen. Du har ett intresse för system, och talar och skriver obehindrat på svenska samt är bekväm med att till viss del kommunicera på engelska. Som person är du serviceinriktad och kommunikativ, med en god förmåga att arbeta strukturerat, noggrant och effektivt. Du är ärlig, handlingskraftig och har ett sinne för detaljer. Dessutom värderar du ett gott samarbete, har en prestigelös inställning och räds inte av att ta initiativ eller för att lösa problem. Krav: Minst gymnasieexmen inom ekonomi Mycket god kunskap för löneadministration och leverantörsreskontra Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, tal och skrift Meriterande: Eftergymnasialutbildning inom ekonomi Erfarenhet från advokatbyrå Erfarenhet av systemen Findity och Kontek lön Låter det intressant? Tveka inte att skicka in din ansökan via vår hemsida. Då urval och intervjuer sker löpande kan tjänsten tillsättas innan annonsen har löpt ut. Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss - [email protected]. Välkommen med din ansökan! Om Delta Consulting Vi på Delta Consulting är specialister på ekonomipersonal. Vår vision är att skapa lyckligare arbetsplatser. Vi jobbar dagligen med att skapa möten mellan ekonomer och företag där ekonomer jobbar. I vårt arbete hjälper vi våra kandidater att ta nästa steg i karriären samtidigt som vi hjälper våra kunder att hitta rätt person. Vi förmedlar både permanenta anställningar och temporära anställningar i form av uthyrning och interim. Vår verksamhet styrs av våra tre ledord: noggrannhet, långsiktighet och positiv förändring. Oavsett om du är i början av din karriär eller en erfaren CFO är vi din självklara samarbetspartner när det är dags för en ny utmaning.

125 dagar sedan
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Redovisningsekonom/Controller till företag i finansbranschen!
Delta Consulting AB
Redovisningsekonomer

Är du en erfaren redovisningsekonom med intresse för controlling och finans? Vill du arbeta i en bred och dynamisk roll där du både ansvarar för redovisning och stöttar ledning med analys och intern kontroll? Då kan detta vara nästa steg i din karriär! Var? Stockholm När? När rätt kandidat är tillgänglig Anställningsform? Hyrrekrytering via Delta Consulting Om rollen I den här kombinerade rollen som Redovisningsekonom/Controller blir du en nyckelperson i ekonomiavdelningen. Du ansvarar för redovisningen och arbetar nära ledning för att stötta med riskanalys, intern kontroll och ekonomisk rapportering. Rollen innebär även kontakt med portföljbolag samt arbete inom hållbarhetsrapportering. Rollen är bred och kräver att du både kan arbeta operativt med redovisning och mer analytiskt med controlling. Arbetsuppgifter inkluderar exempelvis Ansvar för redovisningen Upprättande av årsbokslut och årsredovisning (K2 & K3) Löpande redovisning och avstämningar Moms- och skattedeklarationer Intern kontroll, riskanalys och rapportering Hållbarhetsrapportering Vi söker dig som har Eftergymnasial utbildning inom ekonomi Erfarenhet av redovisning och bokslutsarbete Erfarenhet av K2 och K3-regelverken samt IFRS Intresse för finansbranschen Har vi ringat in din person? Kul! Din inställning och personlighet kommer vara avgörande för din framgång. Välkommen in med din ansökan så pratar vi mer. Då urval och intervjuer sker löpande kan tjänsten tillsättas innan annonsen har löpt ut. Titta även på andra tjänster som vi har på vår karriärsida! careers.deltaconsulting.se Vid frågor, kontakta Klara Hägg på [email protected] Välkommen med din ansökan! Om Delta Consulting Vi på Delta Consulting hjälper våra kunder med rätt kompetens för långsiktig framgång och våra kandidater att ta nästa steg i karriären - oavsett om de är nyexaminerade, en specialist eller en erfaren ledare! Vi gör skräddarsydda konsult- & rekryteringslösningar för varje behov. Delta Consulting har specialiserade team internt som arbetar proaktivt och jobbar inom följande områden: - Ekonomi & Lön - Bank, Finans & Försäkring - Administration & Kundsupport Vår vision är ’att skapa lyckligare arbetsplatser’ och vår Logga (Delta = Δ) representerar positiv förändring. Genom våra värderingsgrunder vill vi skapa positiv förändring i medarbetares vardag, som ska mynna ut i förhöjt välmående, högre produktivitet, ökat värdeskapande och mer framgångsrika organisationer.

125 dagar sedan
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Junior Redovisningsekonom till Finansbranschen
Delta Consulting AB
Ekonomiassistenter m.fl.

Är du i början av din karriär och taggad på nya möjligheter? Är du intresserad av redovisning och finansbranschen? Då har vi en spännande möjlighet för just dig! Var? Stockholm När? Start så snart som möjligt Anställningsform? Rekrytering Vår kund Vår kund är ett av Sveriges ledande bolag inom finans. De söker nu en junior ekonom som vill utvecklas i en bred roll där du kommer att lära dig mer om finans, bokföring och företagsutveckling. Om rollen Du kommer att arbeta i nära samarbete med dina kollegor och kommer få lära dig redovisningsyrket från grunden. I denna roll kommer du erbjudas en bred och varierad roll med goda utvecklingsmöjligheter. Du kommer inledningsvis få lära dig mer kring den löpande redovisningen för att få en stabil grund att stå på inför övriga delar av redovisningsprocessen. Din profil Vi söker dig med en kandidat, magister eller masterutbildning inom ekonomi och som brinner för finansbranschen. Du vill jobba med redovisning och du tackar inte nej till en chans att lära dig något nytt och har en prestigelös inställning. Du drivs av att problemlösning och har en hög servicegrad, du är nyfiken och har ett stort intresse för att jobba med förbättring och effektivisering. Du kan arbeta obehindrat på svenska och engelska i både tal och skrift. Skallkrav: Kandidatexamen inom ekonomi Driven och strukturerad personlighet Intresse för finansbranschen Analytisk förmåga, noggrann och nyfiken Självgående med en hög samarbetsförmåga Meriterande: Magister- eller masterexamen inom ekonomi Arbetat med kund- och leverantörsreskontran parallellt med studierna Din inställning och personlighet kommer vara avgörande för din framgång. Har vi ringat in din person? Kul! Välkommen in med din ansökan så pratar vi mer. Låter det intressant? Tveka inte att skicka in din ansökan via vår hemsida. Då urval och intervjuer sker löpande kan tjänsten tillsättas innan annonsen har löpt ut. Titta även på andra tjänster som vi har på vår karriärsida! careers.deltaconsulting.se Vid frågor, kontakta Klara Hägg på [email protected] Välkommen med din ansökan! Om Delta Consulting Vi på Delta Consulting är specialister på ekonomipersonal. Vår vision är att skapa lyckligare arbetsplatser. Vi jobbar dagligen med att skapa möten mellan ekonomer och företag där ekonomer jobbar. I vårt arbete hjälper vi våra kandidater att ta nästa steg i karriären samtidigt som vi hjälper våra kunder att hitta rätt person. Vi förmedlar både permanenta anställningar och temporära anställningar i form av uthyrning och interim. Vår verksamhet styrs av våra tre ledord: noggrannhet, långsiktighet och positiv förändring. Oavsett om du är i början av din karriär eller en erfaren CFO är vi din självklara samarbetspartner när det är dags för en ny utmaning.

128 dagar sedan
Sista ansökan:
7 augusti 2025
Business Controller med erfarenhet från försäkringsbranschen

Är du en erfaren Business Controller som har arbetat inom försäkringsbranschen och har kunskap om Solvens 2-rapportering? Vi söker nu en analytisk och affärsdriven person för ett spännande uppdrag där du får arbeta med allt från rapportering och måluppföljning, till konkurrensanalys och strategiskt prognosarbete. Var? Stockholm När? Början av mars Anställningsform? Konsultuppdrag via Delta Consulting Om rollen: Som senior Business Controller kommer du att spela en nyckelroll i den ekonomiska uppföljningen och analysen av verksamheten. Arbetsuppgifterna inkluderar: Månads- och kvartalsrapportering Prognosarbete och måluppföljning Bokslutsarbete och fakturagranskning Konkurrentanalys och ABC-kalkylering Förvaltningsberättelse och ERSA-rapportering Vi söker dig som har: Mångårig erfarenhet som Business Controller En relevant högskoleutbildning inom ekonomi eller finans God analytisk förmåga och erfarenhet av komplexa ekonomiska analyser Erfarenhet av prognossystem och uppföljningssystem Stark kommunikationsförmåga i både tal och skrift Förmåga att arbeta självständigt och ta initiativ Erfarenhet inom försäkringsbranschen och Solvens 2 Har vi ringat in din person? Kul! Din inställning och personlighet kommer vara avgörande för din framgång. Välkommen in med din ansökan så pratar vi mer. Då urval och intervjuer sker löpande kan tjänsten tillsättas innan annonsen har löpt ut. Titta även på andra tjänster som vi har på vår karriärsida! careers.deltaconsulting.se Vid frågor, kontakta Max Frodig på [email protected] eller 076-709 04 28. Välkommen med din ansökan! Om Delta Consulting Vi på Delta Consulting hjälper våra kunder med rätt kompetens för långsiktig framgång och våra kandidater att ta nästa steg i karriären - oavsett om de är nyexaminerade, en specialist eller en erfaren ledare! Vi gör skräddarsydda konsult- & rekryteringslösningar för varje behov. Delta Consulting har specialiserade team internt som arbetar proaktivt och jobbar inom följande områden: - Ekonomi & Lön - Bank, Finans & Försäkring - Administration & Kundsupport Vår vision är ’att skapa lyckligare arbetsplatser’ och vår Logga (Delta = Δ) representerar positiv förändring. Genom våra värderingsgrunder vill vi skapa positiv förändring i medarbetares vardag, som ska mynna ut i förhöjt välmående, högre produktivitet, ökat värdeskapande och mer framgångsrika organisationer.

128 dagar sedan
Sista ansökan:
7 augusti 2025
Redovisningsekonom/Controller till företag i finansbranschen!
Delta Consulting AB
Redovisningsekonomer

Är du en erfaren redovisningsekonom med intresse för controlling och finans? Vill du arbeta i en bred och dynamisk roll där du både ansvarar för redovisning och stöttar ledning med analys och intern kontroll? Då kan detta vara nästa steg i din karriär! Var? Stockholm När? När rätt kandidat är tillgänglig Anställningsform? Hyrrekrytering via Delta Consulting Om rollen I den här kombinerade rollen som Redovisningsekonom/Controller blir du en nyckelperson i ekonomiavdelningen. Du ansvarar för redovisningen och arbetar nära ledning för att stötta med riskanalys, intern kontroll och ekonomisk rapportering. Rollen innebär även kontakt med portföljbolag samt arbete inom hållbarhetsrapportering. Rollen är bred och kräver att du både kan arbeta operativt med redovisning och mer analytiskt med controlling. Arbetsuppgifter inkluderar exempelvis Ansvar för redovisningen Upprättande av årsbokslut och årsredovisning (K2 & K3) Löpande redovisning och avstämningar Moms- och skattedeklarationer Intern kontroll, riskanalys och rapportering Hållbarhetsrapportering Vi söker dig som har Eftergymnasial utbildning inom ekonomi Erfarenhet av redovisning och bokslutsarbete Erfarenhet av K2 och K3-regelverken samt IFRS Intresse för finansbranschen Har vi ringat in din person? Kul! Din inställning och personlighet kommer vara avgörande för din framgång. Välkommen in med din ansökan så pratar vi mer. Då urval och intervjuer sker löpande kan tjänsten tillsättas innan annonsen har löpt ut. Titta även på andra tjänster som vi har på vår karriärsida! careers.deltaconsulting.se Vid frågor, kontakta Klara Hägg på [email protected] Välkommen med din ansökan! Om Delta Consulting Vi på Delta Consulting hjälper våra kunder med rätt kompetens för långsiktig framgång och våra kandidater att ta nästa steg i karriären - oavsett om de är nyexaminerade, en specialist eller en erfaren ledare! Vi gör skräddarsydda konsult- & rekryteringslösningar för varje behov. Delta Consulting har specialiserade team internt som arbetar proaktivt och jobbar inom följande områden: - Ekonomi & Lön - Bank, Finans & Försäkring - Administration & Kundsupport Vår vision är ’att skapa lyckligare arbetsplatser’ och vår Logga (Delta = Δ) representerar positiv förändring. Genom våra värderingsgrunder vill vi skapa positiv förändring i medarbetares vardag, som ska mynna ut i förhöjt välmående, högre produktivitet, ökat värdeskapande och mer framgångsrika organisationer.

128 dagar sedan
Sista ansökan:
27 juli 2025
Senior Revisorsassistent med ambition om att bli auktoriserad!
Delta Consulting AB
Revisorer m.fl.

Nu söker vi en Senior Revisorsassistent med gedigen erfarenhet och en ambition om att bli auktoriserad! Missa inte chansen att fortsätta din utveckling inom revision i en engagerad och välkomnande arbetsmiljö där samarbete, utveckling och trivsel står i fokus! Var? Stockholm City När? Enligt överenskommelse, med hänsyn till uppsägningstid Anställningsform? Direktanställning hos vår kund Om tjänsten Som Senior Revisorsassistent kommer du att ta ett större ansvar för kunduppdrag, planering och administration av revisioner och rådgivande projekt samt säkerställa att deadlines och kvalitetskrav uppfylls. Arbetet sker både självständigt och i nära samarbete med auktoriserade revisorer och andra medarbetare. I rollen deltar du i alla faser av revisionsprocessen och har en mer drivande roll i uppdragen, från planering och riskbedömning till genomförande och rapportering. Dina arbetsuppgifter inkluderar: Delta i revisioner och genomföra granskningar av finansiella underlag. Analysera och säkerställa att redovisningen följer gällande regelverk och standarder. Utföra riskbedömningar och revisionstester samt bidra till effektivisering av revisionsprocessen. Dokumentera och sammanställa material som ligger till grund för revisionsrapporter. Kommunicera med kunder och hantera frågor kring revision och redovisning. Rådge och stödja kunder i affärsbeslut och processer. Du kommer att ha möjlighet att ta ett stort eget ansvar för flera kunduppdrag och får chans att utvecklas i din roll successivt. Vi ser gärna att du har en vilja att ta steget mot att bli auktoriserad revisor, men det är inget krav för tjänsten. Vem söker vi? Vi söker en ödmjuk, jordnära och prestigelös person som trivs i en arbetsmiljö präglad av samarbete. För att vara aktuell för tjänsten söker vi dig som även uppfyller följande: Har en akademisk examen (meriterande med specialisering eller certifieringar inom revision). Har gedigen erfarenhet av revisionsarbete och är van att administrera uppdrag och hålla deadlines. Är strukturerad, administrativt lagd och har en hög grad av noggrannhet och ordningssinne. Har goda kunskaper i svenska och gärna engelska. Har ett starkt driv, är initiativrik och vill utvecklas både professionellt och personligt. Meriterande: Erfarenhet av arbete med ägarledda företag och förståelse för de specifika frågeställningarna. Tidigare erfarenhet av redovisningsarbete. Ett genuint intresse för system då vår kund överväger att byta system framöver. Du har en ambition att ta steget mot att bli auktoriserad revisor framöver. Mer om vår kund och vad de erbjuder Hos vår kund får du vara en del av en arbetsplats med en stark gemenskap och en företagskultur som präglas av öppenhet, ärlighet och nyfikenhet. Här värdesätts medarbetarnas välmående och balans mellan arbete och privatliv. Du erbjuds möjlighet att påverka din karriärutveckling, både genom att utvecklas teoretiskt och praktiskt genom utbildning och en tydlig utvecklingsplan. Trevligt kontor på fin adress i centrala Stockholm. Flexibel arbetsplats med möjlighet till hybrid och flextid. God arbetsmiljö med fokus på hälsa och trivsel. Konkurrenskraftiga löne- och pensionsvillkor samt andra fina förmåner. Låter det intressant? Tveka inte att skicka in din ansökan via vår hemsida. Då urval och intervjuer sker löpande kan tjänsten tillsättas innan annonsen har löpt ut. Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss - [email protected]. Välkommen med din ansökan! Om Delta Consulting Vi på Delta Consulting hjälper våra kunder med rätt kompetens för långsiktig framgång och våra kandidater att ta nästa steg i karriären - oavsett om de är nyexaminerade, en specialist eller en erfaren ledare! Vi gör skräddarsydda konsult- & rekryteringslösningar för varje behov. Delta Consulting har specialiserade team internt som arbetar proaktivt och jobbar inom följande områden: - Ekonomi & Lön - Bank, Finans & Försäkring - Administration & Kundsupport Vår vision är ’att skapa lyckligare arbetsplatser’ och vår Logga (Delta = Δ) representerar positiv förändring. Genom våra värderingsgrunder vill vi skapa positiv förändring i medarbetares vardag, som ska mynna ut i förhöjt välmående, högre produktivitet, ökat värdeskapande och mer framgångsrika organisationer.

132 dagar sedan
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Revisor till välrenommerad fullservicebyrå i Stockholm City!
Delta Consulting AB
Revisorer m.fl.

Nu söker vi en Revisor med gedigen erfarenhet! Missa inte chansen att fortsätta din utveckling inom revision i en engagerad och välkomnande arbetsmiljö där samarbete, utveckling och trivsel står i fokus! Var? Stockholm City När? Enligt överenskommelse, med hänsyn till uppsägningstid Anställningsform? Direktanställning hos vår kund Om tjänsten Som revisor kommer du att ta ett större ansvar för kunduppdrag, planering och administration av revisioner samt säkerställa att deadlines och kvalitetskrav uppfylls. Arbetet sker både självständigt och i nära samarbete med auktoriserade revisorer och andra medarbetare. I rollen som revisor deltar du i alla faser av revisionsprocessen och har en mer drivande roll i uppdragen, från planering och riskbedömning till genomförande och rapportering. Dina arbetsuppgifter inkluderar: Delta i revisioner och genomföra granskningar av finansiella underlag. Analysera och säkerställa att redovisningen följer gällande regelverk och standarder. Utföra riskbedömningar och revisionstester samt bidra till effektivisering av revisionsprocessen. Dokumentera och sammanställa material som ligger till grund för revisionsrapporter. Kommunicera med kunder och hantera frågor kring revision och redovisning. Du kommer att ha möjlighet att ta ett stort eget ansvar för flera kunduppdrag och får chans att utvecklas i din roll succesivt. Vi ser gärna att du har en vilja att ta steget mot att bli auktoriserad revisor, men det är inget krav för tjänsten. Vem söker vi? Vi söker en ödmjuk, jordnära och prestigelös person som trivs i en arbetsmiljö präglad av samarbete. För att vara aktuell för tjänsten söker vi dig som även uppfyller följande: Har en akademisk examen (meriterande med specialisering eller certifieringar inom revision). Har gedigen erfarenhet av revionsarbete och är van att administrera uppdrag och hålla deadlines. Är strukturerad, administrativt lagd och har en hög grad av noggrannhet och ordningssinne. Har goda kunskaper i svenska och gärna engelska. Har ett starkt driv, är initiativrik och vill utvecklas både professionellt och personligt. Meriterande: Erfarenhet av arbete med ägarledda företag och förståelse för de specifika frågeställningarna. Tidigare erfarenhet av redovisningsarbete. Ett genuint intresse för system då vår kund överväger att byta system framöver. Du har en ambition att ta steget mot att bli auktoriserad revisor framöver. Mer om vår kund och vad de erbjuder Hos vår kund får du vara en del av en arbetsplats med en stark gemenskap och en företagskultur som präglas av öppenhet, ärlighet och nyfikenhet. Här värdesätts medarbetarnas välmående och balans mellan arbete och privatliv. Du erbjuds möjlighet att påverka din karriärutveckling, både genom att utvecklas teoretiskt och praktiskt genom utbildning och en tydlig utvecklingsplan. Trevligt kontor på fin adress i centrala Stockholm. Flexibel arbetsplats med möjlighet till hybrid och flextid. God arbetsmiljö med fokus på hälsa och trivsel. Konkurrenskraftiga löne- och pensionsvillkor samt andra fina förmåner. Låter det intressant? Tveka inte att skicka in din ansökan via vår hemsida. Då urval och intervjuer sker löpande kan tjänsten tillsättas innan annonsen har löpt ut. Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss - [email protected]. Välkommen med din ansökan! Om Delta Consulting Vi på Delta Consulting hjälper våra kunder med rätt kompetens för långsiktig framgång och våra kandidater att ta nästa steg i karriären - oavsett om de är nyexaminerade, en specialist eller en erfaren ledare! Vi gör skräddarsydda konsult- & rekryteringslösningar för varje behov. Delta Consulting har specialiserade team internt som arbetar proaktivt och jobbar inom följande områden: - Ekonomi & Lön - Bank, Finans & Försäkring - Administration & Kundsupport Vår vision är ’att skapa lyckligare arbetsplatser’ och vår Logga (Delta = Δ) representerar positiv förändring. Genom våra värderingsgrunder vill vi skapa positiv förändring i medarbetares vardag, som ska mynna ut i förhöjt välmående, högre produktivitet, ökat värdeskapande och mer framgångsrika organisationer.

132 dagar sedan
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Revisorsassistent till välrenommerad fullservicebyrå i Stockholm City
Delta Consulting AB
Revisorer m.fl.

Nu söker vi dig som har några års erfarenhet av revision och som vill fortsätta utvecklas och växa inom revisionsbranschen! Var? Stockholm City När? Enligt överenskommelse, med hänsyn till uppsägningstid Anställningsform? Direktanställning hos vår kund Om tjänsten Som revisorsassistent får du arbeta brett inom revision och rådgivning för företag i olika branscher och storlekar. Du kommer att ha ansvar för både löpande arbete och mer strategiska inslag som att administrera uppdrag och säkerställa att deadlines hålls. Arbetet sker både självständigt och i nära samarbete med auktoriserade revisorer och andra assistenter. I rollen som revisorsassistent deltar du i alla faser av revisionsprocessen, från insamling och granskning av bokföringsdata till genomförande av revisionstester och dokumentation Dina arbetsuppgifter inkluderar Samla in och kontrollera finansiella underlag för att säkerställa att redovisningen följer gällande regelverk och standarder. Genomföra revisionstester och bidra med stöd vid planering och genomförande av revisioner. Dokumentera och sammanställa material som ligger till grund för revisionsrapporter. Vara en viktig länk mellan revisionsgruppen och kunderna samt hantera frågor och kompletterande information löpande. Du kommer att ha möjlighet att ta ett stort eget ansvar för flera kunduppdrag och får chans att utvecklas i din roll succesivt. Vi ser gärna att du har en vilja att ta steget mot att bli auktoriserad revisor, men det är inget krav för tjänsten. Vem söker vi? Vi söker en ödmjuk, jordnära och prestigelös person som trivs i en arbetsmiljö präglad av samarbete. För att vara aktuell för tjänsten söker vi dig som även uppfyller följande: Har en akademisk examen (meriterande med specialisering eller certifieringar inom revision). Har minst 3 års erfarenhet från revision och är van att administrera uppdrag och hålla deadlines. Är strukturerad, administrativt lagd och har en hög grad av noggrannhet och ordningssinne. Har goda kunskaper i svenska och gärna engelska. Har ett starkt driv, är initiativrik och vill utvecklas både professionellt och personligt. Meriterande: Erfarenhet av arbete med ägarledda företag och förståelse för de specifika frågeställningarna. Tidigare erfarenhet av redovisningsarbete. Ett genuint intresse för system då vår kund överväger att byta system framöver. Du har en ambition att ta steget mot att bli auktoriserad revisor framöver. Mer om vår kund och vad de erbjuder Hos vår kund får du vara en del av en arbetsplats med en stark gemenskap och en företagskultur som präglas av öppenhet, ärlighet och nyfikenhet. Här värdesätts medarbetarnas välmående och balans mellan arbete och privatliv. Du erbjuds möjlighet att påverka din karriärutveckling, både genom att utvecklas teoretiskt och praktiskt genom utbildning och en tydlig utvecklingsplan. Trevligt kontor på fin adress i centrala Stockholm. Flexibel arbetsplats med möjlighet till hybrid och flextid. God arbetsmiljö med fokus på hälsa och trivsel. Konkurrenskraftiga löne- och pensionsvillkor samt andra fina förmåner. - Låter det intressant? Tveka inte att skicka in din ansökan via vår hemsida. Då urval och intervjuer sker löpande kan tjänsten tillsättas innan annonsen har löpt ut. Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss - [email protected]. Välkommen med din ansökan! Om Delta Consulting Vi på Delta Consulting hjälper våra kunder med rätt kompetens för långsiktig framgång och våra kandidater att ta nästa steg i karriären - oavsett om de är nyexaminerade, en specialist eller en erfaren ledare! Vi gör skräddarsydda konsult- & rekryteringslösningar för varje behov. Delta Consulting har specialiserade team internt som arbetar proaktivt och jobbar inom följande områden: - Ekonomi & Lön - Bank, Finans & Försäkring - Administration & Kundsupport Vår vision är ’att skapa lyckligare arbetsplatser’ och vår Logga (Delta = Δ) representerar positiv förändring. Genom våra värderingsgrunder vill vi skapa positiv förändring i medarbetares vardag, som ska mynna ut i förhöjt välmående, högre produktivitet, ökat värdeskapande och mer framgångsrika organisationer.

133 dagar sedan
Sista ansökan:
2 augusti 2025
Redovisningsekonom till marknadsledande bolag söder om Stockholm
Delta Consulting AB
Redovisningsekonomer

Är du en noggrann och analytisk redovisningsekonom? Vill du arbeta i en växande och innovativ organisation där du får möjlighet att utvecklas och ta ett större helhetsperspektiv på ekonomifunktionen? Då kan detta vara rätt roll för dig! Var? Söder om Stockholm När? Start så snart som möjligt med hänsyn till uppsägningstid Anställningsform? Direktanställning hos vår kund Om vår kund och rollen Vår kund är ett marknadsledande företag inom sin bransch. Företaget har en stark närvaro både i Sverige och internationellt och kännetecknas av en entreprenöriell anda, kundfokus och hållbara lösningar. De erbjuder en dynamisk arbetsmiljö där du får möjlighet att påverka och utvecklas. Som redovisningsekonom blir du en del av ett erfaret ekonomiteam och får en bred roll där du arbetar med både operativ och strategisk redovisning. Du kommer att ha ett nära samarbete med ledning samt arbeta med analys, budget och forecast. På sikt finns även möjlighet att utvecklas inom koncernredovisning. Dina arbetsuppgifter inkluderar: Löpande bokföring och hantering av leverantörs- och kundreskontra Avstämning av bank- och skattekonton Månads- och årsbokslut Budget- och prognosarbete Analyser och ekonomisk uppföljning av dotterbolag På sikt utvecklas inom koncernredovisning Kvalifikationer Minst 3 års erfarenhet av årsredovisning och bokslutsarbete Trygg i att kommunicera på både svenska och engelska God systemvana och förmåga att arbeta i olika ekonomisystem Förmåga att både arbeta detaljorienterat och se helheten Meriterande: Erfarenhet av lagerredovisning Förmåga att presentera ekonomisk data på ett pedagogiskt sätt Erfarenhet av systembyten Personliga egenskaper Vi söker dig som är analytisk, strukturerad och pedagogisk. Du har lätt för att kommunicera ekonomiska sammanhang till personer utan ekonomisk bakgrund och är inte rädd för att ifrågasätta och föreslå förbättringar. Har vi ringat in din person? Kul! Din inställning och personlighet kommer vara avgörande för din framgång. Välkommen in med din ansökan så pratar vi mer. Då urval och intervjuer sker löpande kan tjänsten tillsättas innan annonsen har löpt ut. Titta även på andra tjänster som vi har på vår karriärsida! careers.deltaconsulting.se Vid frågor, kontakta Oscar Eksberg på [email protected] eller 072-542 74 40. Välkommen med din ansökan! Om Delta Consulting Vi på Delta Consulting hjälper våra kunder med rätt kompetens för långsiktig framgång och våra kandidater att ta nästa steg i karriären - oavsett om de är nyexaminerade, en specialist eller en erfaren ledare! Vi gör skräddarsydda konsult- & rekryteringslösningar för varje behov. Delta Consulting har specialiserade team internt som arbetar proaktivt och jobbar inom följande områden: - Ekonomi & Lön - Bank, Finans & Försäkring - Administration & Kundsupport Vår vision är ’att skapa lyckligare arbetsplatser’ och vår Logga (Delta = Δ) representerar positiv förändring. Genom våra värderingsgrunder vill vi skapa positiv förändring i medarbetares vardag, som ska mynna ut i förhöjt välmående, högre produktivitet, ökat värdeskapande och mer framgångsrika organisationer.

133 dagar sedan
Sista ansökan:
2 augusti 2025