Zimmermans Rekrytering & HR Konsult AB jobb

Lediga jobb hos Zimmermans Rekrytering & HR Konsult AB

Studiosupport till möbelföretag i Älmhult

Studiosupport till möbelföretag i Älmhult Just du, vars möbler faktiskt ser ut som på bilden när du byggt ihop dem. Du som har öga för ritningsläsning och förmågan att lägga din energi precis där den behövs. Vi anställer nu fler och välkomnar dig att ta plats i ett engagerat och härligt team! Arbetsbeskrivning Ett av världens ledande möbelföretag behöver dig i rollen som Studiosupport. Du bistår i produktionen av högkvalitativa och inspirerande bilder på heminredningslösningar, genom att bygga upp scener och miljöer enligt designers instruktioner. Hantering, transport och förvaring av rekvisita och produkter, enligt konstens alla regler, ordnar du strukturerat och säkerställer att tidsplanerna hålls. Du är helt enkelt stjärnan bakom kulisserna. Du som Studiosupport Du har alla förutsättningar att lyckas och trivas i Studioteamet om du blir motiverad av att tillsammans jobba mot fasta mål, men också har förmågan att flyga solo när det krävs. Aktivitet och rörelse är något du uppskattar då Studiosupporten är på språng hela dagen. Hantering av tungt och ibland otympligt gods kräver dessutom god fysik. Det kan stundtals vara stressigt för en studioarbetare, men det klarar du fint med din goda förmåga att prioritera. Arbetet kräver en viss flexibilitet då produktionen inte alltid är förlagd i Älmhult. Dagen blir dessutom nästan aldrig som man tänkt sig - men det är just så du vill ha din arbetsdag! B-körkort, god engelska och gymnasieutbildning i bagaget? Perfekt då ska du ansöka nu direkt. Uppdragstid Start beräknad till slutet av Augusti-September 2025 Arbetstid och -perioder är projektbaserade. Konsultanställning via Zimmermans Rekrytering & HR Konsult AB. Som konsult hos oss har du en möjlighet att utveckla dig tillsammans med oss och våra kunder. Om Zimmermans Zimmermans är det moderna auktoriserade bemannings och rekryteringsbolaget med kollektivavtal, tjänstepension och försäkringar, som grundades 2018. Vi har vårt kontor centralt beläget i Karlskrona men tar uppdrag över hela Sverige. Vårt kontaktnät är stort och vi är speciellt stora inom industrin. Som konsult på Zimmermans får du en möjlighet att utvecklas hos både oss och våra kunder. Vi sätter stort värde på vår personal och vi gör vårt bästa för att du ska trivas hos oss. När du tar en konsultanställning på Zimmermans är det jätteviktigt för oss att du trivs när du kommer till jobbet. Därför får du en närvarande Konsultchef som kommer ha nära och tät kontakt med dig och som följer och intresserar sig för din karriär. Det finns en möjlighet att du blir aktuell för en anställning hos vår kund, något vi vill att du är öppen för. Ort Älmhult Kontaktuppgifter och ansökan Ansöker gör du med CV och personligt brev. Vi ser fram emot att få lära känna dig närmre. Om du har frågor om ansökan kan du kontakta Linnea Sundquist, 0733 404 330 eller maila till [email protected] Med anledning av GDPR tar vi inte emot ansökningar via mail. Tidsplan Vi vill gärna se din ansökan så fort som möjligt då intervjuer sker löpande! Varmt välkommen med din ansökan!

16 dagar sedan
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Produktionsteknisk chef
Zimmermans Rekrytering & HR Konsult AB
Produktionschefer inom tillverkning

Nu söker Roxtec International AB en Produktionsteknisk chef till produktionstekniska avdelningen tillhörande Operation Engineering. Roxtec är världsledande inom utveckling och tillverkning av modulbaserade tätningslösningar för kabel- och rörgenomföringar. Företagets flexibla system används inom allt från energibranschen till varvsindustrin för att skydda liv och tillgångar från riskfaktorer som brand, gas och vatten. Roxtec är en snabbväxande koncern som servar kunder på mer än 80 marknader. Läs gärna mer på www.roxtec.com. ArbetsbeskrivningHär erbjuds en spännande roll där du som Produktionsteknisk chef kommer att sätta din prägel på ditt team och vägen framåt. Du kommer att bygga upp den produktionstekniska organisationen för att säkerställa Roxtecs fortsatta tillväxt. Rollen fokuserar på att stödja och utveckla teamet bestående av produktions- och underhållsingenjörer samt att vara drivande i att framtidssäkra och förbättra processer kopplat till avdelningen. Tillsammans med ditt team arbetar du på ett strukturerat och fokuserat sätt för att driva ständiga förbättringar och standarisera arbetsättet inom ditt ansvarsområde. Med ditt naturliga driv är du en kraft framåt att öka kapaciteten i befintlig produktion. Som chef för avdelningen hittar du rätt balans mellan dagliga operativa uppgifter och produktionsutvecklande projekt för teamet. Hela Operation Engineering arbetar med ständiga förbättringar samt framtida satsningar och effektivisering av tillverkningsprocessen. Ditt fokusområde är att tillsammans med ditt team fungera som en länk mellan produktionsledning, underhåll och projektfunktionen. Då Roxtec har hög takt för nya investeringar kommer du även att vara en viktig kompetens inom ditt område i pågående och kommande projekt. Du rapporterar till Global Operation Engineering Manager och ingår i Operation Engineerings ledningsgrupp. Matchar du profilen?Du är en trygg och naturlig ledare som skapar möjligheter genom ditt coachande ledarskap och din erfarenhet som chef. Du gillar att utmana arbetssätt och använder din kreativitet till att forma avdelningen. Att bygga upp en ny avdelning kräver en stark vilja och förmågan att kunna visualisera och realisera avdelningens framtid. Du har stort intresse för teknik och människor och är van vid att utveckla arbetssätt och metoder för att främja effektivitet, säkerhet och kvalitet. Du trivs i produktionsmiljön och har en vilja att dela med dig av din erfarenhet, vilket skapar möjligheter att utveckla och förbättra såväl ditt team som företaget. Som person är du skicklig på att skapa och underhålla relationer som är en viktig parameteter i rollen då du har många kontaktytor till andra funktioner inom organisationen. Du är rak i din kommunikation i kombination med en stor dos av lyhördhet. Att nå avdelningens uppsatta mål genom att motivera dina medarbetare är för dig en givande utmaning. Att du är positiv och lösningsorienterad är två andra viktiga egenskaper som eftersöks. Du besitter några års arbetslivserfarenhet som chef inom producerande verksamhet. Vi vill att du har en utbildning inom relevant område, alternativt vad vi bedömer som motsvarande erfarenhet inom produktion och produktionsteknik. Oavsett om du har fått din kompetens genom utbildning eller arbetslivserfarenhet är det ett krav att du har en bred teknisk profil. För tjänsten är det även ett krav att du skriver och talar svenska samt engelska flytande. Du har troligen även en generellt god system- och datorvana. TjänstenHeltid, tillsvidare. Start omgående, enligt överenskommelse. OrtKarlskrona Kontaktuppgifter och ansökanAnsöker gör du med CV och personligt brev. Om du har frågor kring ansökan kan du kontakta Pernilla von Reis – [email protected] Tester kan förekomma i våra rekryteringsprocesser. Observera att vi pga GDPR inte tar emot ansökningar via e-post utan endast via vårt kandidatsystem. Vi ser fram emot att lära känna dig! TidsplanVi vill ha din ansökan så fort som möjligt då ansökningar hanteras löpande. Varmt välkommen med din ansökan! Om RoxtecSnabbhet, enkelhet och flexibilitet är ledord för oss på Roxtec och bör kännas naturliga även för dig. Läs gärna mer om Roxtec Core Values, våra sju kärnvärden som etablerades för cirka 30 år sedan och som fortfarande utgör riktlinjen för vår verksamhet. De uppmuntrar oss att fokusera på kundupplevelsen och påminner oss om att vi, var och en och tillsammans, bidrar till Roxtecs framgång. Du finner Roxtec Core Values här.

22 dagar sedan
Sista ansökan:
30 juni 2025
Projektledare
Zimmermans Rekrytering & HR Konsult AB
Marknadsanalytiker och marknadsförare m.fl.

Vill du vara med och skapa framtidens Blekinge för unga? Vi söker nu en engagerad och driven projektledare till ett spännande uppdrag. Här får du möjlighet att göra verklig skillnad, både för besöksnäringen och för unga människor som vi vill ska stanna kvar, återvända till eller upptäcka Blekinge. I den här rollen blir du en nyckelperson i ett projekt som ska göra Blekinge mer attraktivt för Generation Z – både som besöksmål och som plats att leva och verka på. Det handlar om att skapa utveckling tillsammans med andra och samtidigt våga testa nytt. På Visit Blekinge AB är teamkänslan varm och hjärtlig, samtidigt som det finns driv och är ett högt tempo i vardagen. Arbetsbeskrivning Som projektledare ansvarar du för att planera, samordna och genomföra olika insatser som stärker Blekinges attraktionskraft för unga. Du leder kompetens- och affärsutvecklingsinsatser riktade mot besöksnäringen, håller ihop målgruppsanalyser och driver kreativa aktiviteter där idéer kan växa fram i samverkan med andra. En viktig del av ditt uppdrag är att projektleda kommunikationsprocesser – där du i nära samarbete med teamet på Visit Blekinge, upphandlade byråer, unga ambassadörer och andra aktörer leder arbetet med att stärka kommunikationen i målgruppsanpassade kanaler. Syftet är att andra ska kunna lära sig hur de kommunicerar med unga på ett träffsäkert sätt – och du är den som skapar förutsättningarna. Du samordnar undersökningar och analyser för att fånga insikter om ungas behov och drivkrafter. Du leder kreativa processer som hackatons, workshops och matchmaking-tillfällen. Du arbetar både strategiskt och operativt – och följer löpande upp projektets resultat, effekter och budget. Det du gör ska inte bara märkas här och nu, utan också bidra till långsiktig utveckling i regionen. I din roll ingår det att självständigt samordna vissa upphandlingar och inköp kopplade till projektets kommunikations- och utvecklingsinsatser. Det innebär att du leder processer för att ta in rätt kompetens och samarbetspartners – till exempel byråer, kreatörer eller föreläsare. Matchar du profilen? Du är en person som kombinerar struktur och nytänkande med ett stort engagemang. Du trivs i roller där du får ta initiativ, driva processer och skapa relationer – samtidigt som du samarbetar med andra för att få saker att hända. Du gillar omväxling och har förmågan att växla mellan olika arbetsuppgifter, samtidigt som du är noggrann med att följa upp och slutföra det du påbörjar. Dessutom har du en naturlig förmåga att skapa engagemang, både i de team du ingår i och hos de människor du vänder dig till. Du har en eftergymnasial utbildning inom media, kommunikation, marknadsföring eller liknande område. Du har erfarenhet av projektledning – gärna inom besöksnäring, platsutveckling eller kommunikation. Du har en god förståelse för ungas drivkrafter och det digitala landskapet, och du är van att tänka målgruppsanpassat när det gäller både innehåll och kanaler. Du behöver inte ha arbetat med upphandling tidigare, men du är strukturerad, lär dig snabbt och är trygg i att leda dialog med externa aktörer och följa upp avtal. Har du jobbat i eller med offentlig sektor tidigare är det ett plus – men det viktigaste är att du gillar att samarbeta med olika aktörer och förstår hur idéer formas i komplexa sammanhang. Det är också en fördel om du har erfarenhet av upplevelseutveckling eller destinationsmarknadsföring. Tjänsten Heltid, visstidsanställning till 2027 Start omgående enligt överenskommelse. OrtKarlshamn/Blekinge Kontaktuppgifter och ansökanAnsöker gör du med CV och personligt brev. Om du har frågor kring ansökan kan du kontakta Pernilla von Reis – [email protected] Tester kan förekomma i våra rekryteringsprocesser. Observera att vi pga GDPR inte tar emot ansökningar via e-post utan endast via vårt kandidatsystem. Vi ser fram emot att lära känna dig! TidsplanVi vill ha din ansökan så fort som möjligt då ansökningar hanteras löpande. Om Visit Blekinge AB (svb)Varmt välkommen med din ansökan! Visit Blekinge AB (svb) är ett marknadsbolag som ägs av Region Blekinge och länets fem kommuner. I nära samverkan med näringslivet, våra ägare och andra offentliga aktörer arbetar vi för att öka synligheten och kännedom om Blekinges attraktionskraft - både i Sverige och internationellt. Genom att visa upp regionens unika möjligheter och kvaliteter bidrar vi till att fler upptäcker vad Blekinge har att erbjuda. Attraktionskraft handlar om vad som gör en plats intressant och lockande för både människor och företag - det kan vara möjligheter, upplevelser eller helt enkelt känslan av att platsen är bra att vara på. Vi jobbar med marknadsföring, kommunikation, kompetensutveckling och nätverk samt omvärldsbevakning och analys. Ta en närmare titt på Visit Blekinge AB (svb) och lär känna oss närmre på: https://www.visitblekinge.se/

23 dagar sedan
Sista ansökan:
30 juni 2025
Projektledare
Zimmermans Rekrytering & HR Konsult AB
Marknadsanalytiker och marknadsförare m.fl.

Vill du vara med och skapa framtidens Blekinge för unga? Vi söker nu en engagerad och driven projektledare till ett spännande uppdrag. Här får du möjlighet att göra verklig skillnad, både för besöksnäringen och för unga människor som vi vill ska stanna kvar, återvända till eller upptäcka Blekinge. I den här rollen blir du en nyckelperson i ett projekt som ska göra Blekinge mer attraktivt för Generation Z – både som besöksmål och som plats att leva och verka på. Det handlar om att skapa utveckling tillsammans med andra och samtidigt våga testa nytt. På Visit Blekinge AB är teamkänslan varm och hjärtlig, samtidigt som det finns driv och är ett högt tempo i vardagen. Arbetsbeskrivning Som projektledare ansvarar du för att planera, samordna och genomföra olika insatser som stärker Blekinges attraktionskraft för unga. Du leder kompetens- och affärsutvecklingsinsatser riktade mot besöksnäringen, håller ihop målgruppsanalyser och driver kreativa aktiviteter där idéer kan växa fram i samverkan med andra. En viktig del av ditt uppdrag är att projektleda kommunikationsprocesser – där du i nära samarbete med teamet på Visit Blekinge, upphandlade byråer, unga ambassadörer och andra aktörer leder arbetet med att stärka kommunikationen i målgruppsanpassade kanaler. Syftet är att andra ska kunna lära sig hur de kommunicerar med unga på ett träffsäkert sätt – och du är den som skapar förutsättningarna. Du samordnar undersökningar och analyser för att fånga insikter om ungas behov och drivkrafter. Du leder kreativa processer som hackatons, workshops och matchmaking-tillfällen. Du arbetar både strategiskt och operativt – och följer löpande upp projektets resultat, effekter och budget. Det du gör ska inte bara märkas här och nu, utan också bidra till långsiktig utveckling i regionen. I din roll ingår det att självständigt samordna vissa upphandlingar och inköp kopplade till projektets kommunikations- och utvecklingsinsatser. Det innebär att du leder processer för att ta in rätt kompetens och samarbetspartners – till exempel byråer, kreatörer eller föreläsare. Matchar du profilen? Du är en person som kombinerar struktur och nytänkande med ett stort engagemang. Du trivs i roller där du får ta initiativ, driva processer och skapa relationer – samtidigt som du samarbetar med andra för att få saker att hända. Du gillar omväxling och har förmågan att växla mellan olika arbetsuppgifter, samtidigt som du är noggrann med att följa upp och slutföra det du påbörjar. Dessutom har du en naturlig förmåga att skapa engagemang, både i de team du ingår i och hos de människor du vänder dig till. Du har en eftergymnasial utbildning inom media, kommunikation, marknadsföring eller liknande område. Du har erfarenhet av projektledning – gärna inom besöksnäring, platsutveckling eller kommunikation. Du har en god förståelse för ungas drivkrafter och det digitala landskapet, och du är van att tänka målgruppsanpassat när det gäller både innehåll och kanaler. Du behöver inte ha arbetat med upphandling tidigare, men du är strukturerad, lär dig snabbt och är trygg i att leda dialog med externa aktörer och följa upp avtal. Har du jobbat i eller med offentlig sektor tidigare är det ett plus – men det viktigaste är att du gillar att samarbeta med olika aktörer och förstår hur idéer formas i komplexa sammanhang. Det är också en fördel om du har erfarenhet av upplevelseutveckling eller destinationsmarknadsföring. Tjänsten Heltid, visstidsanställning till 2027 Start omgående enligt överenskommelse. OrtKarlshamn/Hybrid Kontaktuppgifter och ansökanAnsöker gör du med CV och personligt brev. Om du har frågor kring ansökan kan du kontakta Pernilla von Reis – [email protected] Tester kan förekomma i våra rekryteringsprocesser. Observera att vi pga GDPR inte tar emot ansökningar via e-post utan endast via vårt kandidatsystem. Vi ser fram emot att lära känna dig! TidsplanVi vill ha din ansökan så fort som möjligt då ansökningar hanteras löpande. Om Visit Blekinge AB (svb)Varmt välkommen med din ansökan! Visit Blekinge AB (svb) är ett marknadsbolag som ägs av Region Blekinge och länets fem kommuner. I nära samverkan med näringslivet, våra ägare och andra offentliga aktörer arbetar vi för att öka synligheten och kännedom om Blekinges attraktionskraft - både i Sverige och internationellt. Genom att visa upp regionens unika möjligheter och kvaliteter bidrar vi till att fler upptäcker vad Blekinge har att erbjuda. Attraktionskraft handlar om vad som gör en plats intressant och lockande för både människor och företag - det kan vara möjligheter, upplevelser eller helt enkelt känslan av att platsen är bra att vara på. Vi jobbar med marknadsföring, kommunikation, kompetensutveckling och nätverk samt omvärldsbevakning och analys. Ta en närmare titt på Visit Blekinge AB (svb) och lär känna oss närmre på: https://www.visitblekinge.se/

27 dagar sedan
Sista ansökan:
30 juni 2025
Marketing Content Creator till ScanBox
Zimmermans Rekrytering & HR Konsult AB
Marknadsanalytiker och marknadsförare m.fl.

ScanBox söker en skicklig och idérik innehållsskapare till marknadsavdelning! Har du erfarenhet av inhouse-produktion, gärna inom B2B och industri ochvill skapa visuellt starkt, nytänkande och engagerande digitalt innehåll som stärker ScanBox varumärke och skapar affärsvärde. Då kan du vara den vi letar efter! ArbetsbeskrivningSom Marketing Content Creator på ScanBox blir du en central del av marknadsteamet. Du får en kreativ och operativ roll där du utvecklar, producerar och optimerar innehåll som bygger varumärke och engagerar ScanBox målgrupper. Du arbetar med bild, text, grafisk design och rörligt material för digital marknadsföring, alltid med ett nytänkande och innovativt angreppssätt. I din roll ingår det att skapa visuella, grafiska element och innehåll för digitala och tryckta kanaler, inklusive webb, sociala medier och event. Du ansvarar för att skapa och redigera foto- och videomaterial i syfte att kommunicera ScanBox' produkter och varumärke på ett sätt som fångar målgruppens intresse och bidrar till företagets strategiska målsättningar. Du optimerar och analyserar innehåll utifrån målgrupp, kanal och digital prestanda för att maximera räckvidd och engagemang. Du är den som designar och utvecklar mässmaterial och eventkommunikation samt utforskar och använder AI-verktyg för att effektivisera och förstärka innehållsproduktionen. Några exempel på arbetsuppgifter: Skapa kreativa kommunikationskoncept med tillhörande annons- och kampanjmaterial Planera och genomföra produktfotograferingar och filma våra produkter Arbeta med webbdesign och att skapa grafiskt innehåll för vår webb Uppdatera och skapa trycksaker, såsom användarmanualer och säljbroschyrer Matchar du profilen? Du har en förmåga att omsätta kreativa idéer till verklighet. Du är en person som har ett starkt öga för grafisk design och kan skapa visuellt material för olika kanaler och användningsområden. I din natur är du öppen, flexibel och nyfiken, och har börjat experimentera med AI-verktyg för att effektivisera ditt arbete. Du är en prestigelös lagspelare som gillar att jobba tillsammans med kollegor mot gemensamma mål. Du gillar omväxling och har förmåga att kunna skifta fokus mellan olika projekt och arbetsuppgifter, samtidigt som du håller koll på deadlines och leveranser. Med ett systematiskt arbetssätt ser du till att slutföra dina arbetsuppgifter. Det är meriterande om du har erfarenhet av inhouse-produktion, särskilt inom B2B eller industrisektorn. Rollen rapporterar till chef för Marketing & Communications Kompetens och kunskap: Relevant utbildning inom marknadsföring, grafisk formgivning eller liknande, och/eller minst 3 års erfarenhet av innehållsskapande. Erfarenhet av foto- och videoproduktion, inklusive redigering och efterbearbetning Starkt grafiskt och visuellt kunnande där du behärskar Adobe Creative Suite (Photoshop, Illustrator, InDesign, Premiere) och liknande designverktyg TjänstenHeltid, tillsvidare. Start omgående enligt överenskommelse OrtOlofström, med möjlighet till viss del hemarbete Kontaktuppgifter och ansökanSkicka din ansökan med CV och personligt brev via vårt kandidatsystem. Vi ser gärna att du inkluderar arbetsprover för hur du arbetat med grafisk form och rörligt material i digital marknadsföring. Ansökningar hanteras löpande så skicka gärna ha din ansökan så fort som möjligt. Tester kan förekomma i rekryteringsprocessen. Ansökningar tas endast emot via vårt kandidatsystem av GDPR-skäl. Om du har frågor kring ansökan kan du kontakta: Pernilla von Reis 0709-56 66 00 – [email protected] Vi ser fram emot att lära känna dig! TidsplanVi vill ha din ansökan så fort som möjligt då ansökningar hanteras löpande. Varmt välkommen med din ansökan! Om ScanboxScanbox är ett internationellt tillväxtbolag inom hållbara matlogistiklösningar, med huvudkontor och produktion i Olofström. Våra produkter för transport, varmhållning och kallhållning av mat används i över 60 marknader världen över. På Scanbox arbetar vi aktivt för att bidra till utvecklingen mot en smartare och mer hållbar framtid för matlogistik. Genom att kombinera hög kvalitet och användarvänlighet hjälper vi våra kunder att säkerställa att mat transporteras och serveras på bästa sätt. Vår framgång som bolag bygger på våra medarbetare, värdesätter nytänkande, samarbete och drivkraft. Vill du vara med och göra skillnad i ett spännande och växande bolag? Då är Scanbox platsen för dig. Ta en närmare titt på vår hemsida och lär känna oss närmre på: www.scanbox.se

120 dagar sedan
Sista ansökan:
15 augusti 2025