Lediga jobb i Älmhult
Sök totalt 118 lediga jobb i Älmhult
Omgående! Älmhult med omnejd (du utgår från hemmet) Heltid eller deltid efter eget önskemål Vi är i behov av fler medarbetare. Självklart vill vi att du är noggrann, positiv, serviceinriktad, gillar ett rörligt jobb, älskar att göra våra kunder nöjda och kan vara ansiktet utåt varje gång du möter våra kunder. Du kan jobba antingen självständigt eller i lag, har körkort och tillgång till egen bil. Du kommer ibland att jobba hemma hos kunder med husdjur som hund och katt och därför viktigt att du inte har sådana allergier mot något som kan finnas i ett hem. Vi har en bra gemenskap och är i blandade åldrar både killar och tjejer. Timlön och bonus Arbetstiderna är dagtid på vardagar
Drömmer du om ett meningsfullt arbete som gör skillnad? Välkommen till Älmhults kommun – där möjligheterna att göra skillnad i människors vardag är stora! Vi behöver engagerade medarbetare som vill vara med och forma vår kommun framåt. I Älmhult kombinerar du den mindre ortens fördelar och charm med en unik internationell atmosfär. Här är det lätt att leva och bo och du har nära till det mesta. Bra kommunikationer gör det även enkelt och smidigt att pendla. Hemtjänsten står inför stora utmaningar där allt fler blir äldre och där alltmer komplex sjukvård sker i det egna hemmet. Det förebyggande och rehabiliterande arbetet måste öka samtidigt som kompetensförsörjningen är en utmaning. Vi ser att vi behöver skapa en ny sorts hemtjänst, vill du vara med på vår förändringsresa? Vi söker nu ytterligare en enhetschef till hemtjänsten. ARBETSUPPGIFTER I ditt uppdrag som enhetschef har du både operativt och strategiskt ansvar där du leder, utvecklar och följer upp verksamheten i enlighet med fattade beslut och lagar. Du har ansvar för personal, arbetsmiljö, verksamhet och ekonomi. Tillsammans med dina medarbetare och kollegor driver du verksamheten framåt. Du arbetar med struktur, ordning och reda. Du förväntas bedriva ett coachande och nära ledarskap och samtidigt stå för fattade beslut, ge återkoppling och förmedla obekväma budskap när det behövs. Tillsammans med dina tre närmsta chefskollegor inom hemtjänsten ingår du i verksamhetschefens ledningsgrupp där du även träffar och samarbetar med enhetschefer inom särskilt boende, hemsjukvård, rehab, korttidsboende och demensvård. Till stöd i ditt dagliga arbete finns bland annat MAS/MAR, SAS, verksamhetsutvecklare, HR-specialist, demenssjuksköterska och controller. Ledningsgruppen är väl sammansvetsad, där alla hjälps åt, där det är högt i tak och där vi trivs! KVALIFIKATIONER Du ska ha en lämplig högskoleexamen/kandidatexamen. Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet från ledande befattning samt om du har en bakgrund om sjuksköterska, fysioterapeut eller arbetsterapeut. För att lyckas i ditt uppdrag behöver du vara trygg och lugn i dig själv, kunna arbeta självständigt men även i team, kunna prioritera och ibland fatta snabba beslut. Du har lätt för att skapa relationer både internt och externt samt ett driv i att skapa en väl fungerande hemtjänst både ur ett brukar- och medarbetarperspektiv. Socialförvaltningen arbetar aktivt med välfärdsteknik och digitalisering för att klara vårt uppdrag. Du behöver därför vara väl förtrogen med att arbeta i digitala system. Du talar och skriver svenska obehindrat och innehar körkort. Vi har chef i beredskap, vilket innebär att vi har rullande schema för tillgänglighet över kväll/natt och helger. ÖVRIGT Anställningsintervjuer kommer att hållas 2024-10-14. Här kan du läsa mer om vår värdegrund: http://www.almhult.se/vardegrund Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.
Company Description IKEA offers well-designed, functional home furnishing and food products at prices so low that as many people as possible can afford them. The role of IKEA Purchasing & Logistics is to buy, produce and distribute the IKEA range at the lowest total cost, making high quality available to the customer under good social and environmental conditions. Category Food Logistics Services is a part of Supply Chain Operations (SCO) organization with its 700 co-workers connects our customers with IKEA products in a simple, affordable, and sustainable way. We deliver excellent transport and logistic solutions today, tomorrow and over time by optimizing replenishment solutions, defining physical goods flow capacity needs, managing the goods flow, sourcing & developing transport & logistics capacities and leading & securing Supply Quality. We contribute to customer satisfaction through securing customer perceived availability, delivering lowest cost over time, leading towards sustainability, and ensuring the right quality for all services. In Category Food Logistics Services, we are passionate about food! We source, procure, and operate cold chain transportation, warehousing and logistics services for IKEA Food. And we are on an existing journey, building IKEA Food One Supply Chain for the future by centralizing sourcing and supply chain operations. If you love the idea of joining a new business in Inter-IKEA, you are not afraid to venture in the unknown and are motivated by co-creation and collaboration with a diverse range of stakeholders - we would love to get to know you! We are now looking for a new Delivery Planner to join our Category Food Logistics Services Food team located in Älmhult! Job Description In Category Food Logistics Services, we source, procure and operate cold chain transportation, warehousing and logistics services for IKEA Food. To support our growing business development agenda, we are currently looking for a Delivery Planner to join our team in Älmhult. As Delivery Planner you will be responsible to coordinate the goods flow throughout external service providers (carriers, warehouses, third party logistics etc.), meeting the needs of business and our customers today and in the future. Through your work you will contribute to the IKEA value chain that creates better products and services at lower total costs to reach more of the many customers. Your tasks will include: Plan, monitor and secure the goods flow through different distribution centers. Work in close cooperation with internal and external stakeholders to secure on-time delivery and solve operational deviations as well as optimizing filling rate and equipment utilization. Monitor shipments and in case of deviations take necessary action and inform concerned stakeholders to secure availability for our customers. Suggest potential improvements for delivery planning and execution according to our Global Working Methods. Support in Investigation of claim issues in the supply chain. Qualifications Your knowledge, skills and experiences: To be successful in this position we believe that you have extensive knowledge of logistics capabilities, order planning and capacity planning. You will take lead in ensuring planning of orders and prioritize to fulfill customers’ needs at the lowest possible landed cost. We believe you have plenty of energy and curiosity to learn and dare to challenge people around you. We believe that you have: A relevant education within e.g. supply chain management, Engineering, Economics etc. A few years of relevant working experience within food, logistics, manufacturing, or equivalent industries with good knowledge of the transport industry The ability to engage stakeholders to co-create, collaborate and deliver results A proactive mindset and are solution oriented. Fluency in oral and written English. If you on top of this have the ability to learn quickly and know how to adapt to change as well as organize your work while juggling multiple tasks, we really want to talk to you! Additional information Does this sound like you? Yes? Then, why not apply? Please note that the position is based in Älmhult. If you have any questions regarding the position, please contact Shirley Zhang, Business Development Manager at [email protected]. If you have questions regarding the recruitment process, please contact Samuel Karlsson, People & Culture Specialist at [email protected]. We are looking forward to receiving your CV and cover letter in English before the 25th of September Please note that we will be interviewing continuously, so submit your application as soon as possible. We look forward to receiving your application!
Company Description In Range Area Bedroom Furniture, we are a diverse group of down-to-earth, straightforward people with a passion for home furnishing. We come from all over the world, but we share an inspiring vision: “to create a better everyday life for the many people”. We develop safe and affordable products for a beautiful, playful and more convenient life at home. Älmhult is home to IKEA of Sweden and here the IKEA range is developed and made available to stores and customers across the world. Job Description You are part of the Product Development Platform Storage team at Range Area Bedroom Furniture, working across all Range Areas with storage furniture’s. Together with your team and collaboration partners, you always work close to the range and commercial function to understand the business and the consumer needs and turn these into solutions. In IKEA we are having a high focus on removing the plastic in our packaging solutions and we need to be innovative to make it happen! We want you to be curious and explore how material development can make an impact for us and how it can be implemented in our products, in close collaboration with our suppliers. As Packaging Solution Engineer (PSE), you will develop, document, improve and maintain the optimal packaging solution for our products and solutions with a mid to long term view. This is done in close cooperation with designers, engineers, suppliers, and store co-workers, to ensure that the solutions will work all the way from the supplier to the customer. Some of your most important tasks will be to: Developing next generation packaging solutions for multichannel to meet demands on form, function, cost, quality, and sustainability and make sure they work through the total value chain and the whole product lifecycle Build a catalogue of solutions to be used in product development and documentation Keeping the documentation up to date and according to IKEA standards Ensuring that the packaging solution meets all legal requirements Exploring new materials and solutions for packaging and discovering ways to improve costs, reliability, and sustainability in packaging Improve our working methods for virtual development of packaging solutions Qualifications In this role you need to have analytical and creative skills and the ability to transfer knowledge, concepts, and ideas into packaging solutions. Since you will work across different development teams and Range Areas, you need to have effective communication ability, work in a proactive way, and make things happen through involving and engaging people. We are looking for someone with knowledge in packaging construction in terms of drawing technique, technical solutions, and design for manufacturing. You have experience of working in 3D tools, preferably SolidWorks & Artios CAD. Furthermore, you have knowledge of packaging requirements and global packaging test methods and standards. You have a theoretical and practical knowledge about packaging and its impact in the value chain, from raw material to the co-worker and customer perspective. IKEA of Sweden is a truly global environment, with colleagues from all over the world and you therefore need to be fluent in English. Additional Information Does this sound like your next challenge? We look forward to receiving your application – CV and letter of motivation – in English by 23 September 2024. Please note that we will be interviewing continuously, which means that we may close the application process earlier than stated if we find the right candidates. Preferred starting date is as soon as possible. If you have any questions regarding the position, please contact Product Engineer Manager Mats Bredberg at [email protected] If you have any questions regarding the recruitment process, please contact Recruiter, Monaka Perumal at [email protected]
PULS skapar mångfald, möten möjligheter för just DIG! Puls är ett företag som värdesätter både personal och kunder, och vi strävar efter att matcha rätt arbetsplats för både arbetssökande och företag. Vi erbjuder konsulter flexibilitet och trygghet i deras arbete och hjälper dig att komma ut på arbetsmarknaden. Vår drivkraft, tillgänglighet, snabbhet och kompetens ger både kunder och personal en känsla av att vara "rätt från start". Vi betjänar kunder i hela GGVV-regionen från våra kontor i Anderstorp, Värnamo och Ljungby. När du blir en av oss Denna tjänst innebär att du kommer bli anställd som konsult hos oss på Puls Bemanning Rekrytering och du kommer tillbringa dina arbetsdagar hos vår kund. Som konsult hos oss har du din konsultchef som stöttar dig i att lyckas och trivas. Självklart innefattas din anställning av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension, fackliga relationer och friskvårdsbidrag, för inget är viktigare än att du känner dig trygg med din anställning hos oss. Låt oss bli din nya kollega! Vad händer när du har sökt tjänsten? I denna process jobbar vi med löpande urval och tillsättning, vilket betyder att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. När du har visat intresse för tjänsten matchar vi din ansökan med tjänsten och vi kontaktar dig via mail eller telefon för återkoppling. Är du aktuell för tjänsten träffas vi på en intervju och under processen sker även referenstagning. Är du vår nästa stjärna? Är du en skicklig svetsare med en passion för precision och kvalitet? Vi är stolta över att vara ledande inom svetsningsindustrin och vår framgång bygger på att vi aldrig kompromissar när det gäller kvalitet. Nu söker vi efter någon som delar vår vision och vill vara en del av vårt dedikerade team. Som Mig/Mag och Tig svetsare hos oss kommer du att ha en central roll. Du kommer att utföra precisionssvetsning enligt tekniska ritningar och specifikationer. Ditt arbete kommer att vara avgörande för att garantera att alla svetsade komponenter uppfyller våra strikta kvalitetsstandarder. Vi arbetar med en mängd olika material och svetsmetoder, så du kommer att ha möjlighet att utveckla och bredda dina färdigheter. Dessutom är underhåll av svetsutrustning och strikt följe av säkerhetsföreskrifter en viktig del av din roll. För att vara framgångsrik i denna position krävs det att du har erfarenhet inom Mig/Mag och Tig svetsning. Du måste kunna tolka tekniska ritningar och specifikationer noggrant. Förståelse för olika metaller och svetsmetoder är också avgörande. Vi ser också att du har en stark förmåga att samarbeta i team och att du är extremt kvalitetsmedveten. Ditt arbete präglas av detaljfokus och precision. För att säkerställa att vi uppfyller våra kunders höga förväntningar krävs det att du avlägger ett svetsprov hos vår kund innan du börjar arbeta hos oss. Detta är en del av vårt åtagande att leverera överlägsen kvalitet. Vi ser fram emot din ansökan och möjligheten att välkomna dig till vårt team!
Sök jobbet som säljare på More Than Love för att jobba som festsäljare! Pratar du flytande svenska & vill jobba som festsäljare? Sök jobbet nu! När du har sökt jobbet SMS:ar More Than Love dig dagen efter för att boka en telefonintervju. Svara i tid till telefonintervjun för att få jobbet & jobba som festsäljare. Sök Nu! 😃 Erbjuds: ∙ Hög provision ∙ Jobba på fester, deltid & flexibelt ∙ Sälj- & produktutbildning Krav: ∙ Flytande svenska i tal & skrift ∙ Vill sälja vuxenprodukter ∙ Driven & resultatorienterad
About us Inter IKEA Systems B.V. is the owner of the IKEA Concept and the worldwide IKEA franchisor. Our assignment is to continuously develop the IKEA Concept and to ensure its successful implementation in existing and new markets. Inter IKEA Systems offers an exciting work environment in a global marketplace with exceptional opportunities to grow and develop together with us. At IKEA, we give straightforward, down-to-earth people a chance to grow, both as individuals and in their professional roles. Because we know when we develop our co-workers we're developing our business too. Take time to explore the IKEA Franchise system here, and read more about us here. Job Description The Learning Creators lead the learning design and creation of the IKEA Concept learning offer. They secure that the learning solutions deliver to the co-workers and business needs, as well as to the agreed business priorities. You work in an agile development team together with people with different competences. Each team is responsible for a part of the total IKEA Concept learning offer. About you You believe that people learn all the time. You have a passion for adult learning. You are interested and curious working together in a team with stakeholders across IKEA to create learning solutions answering to the retail conceptual learning needs. You are rooted in IKEA business reality and understand our business very well. You see that our co-workers are the heart and soul of what IKEA is. Together we create IKEA. What’s more, we believe that you have/are: Experience and expertise in designing and creating learning solutions for adults. Enjoy working in a team, and together with many stakeholders across IKEA, in an ever changing retail reality. Energy, driven and commitment to deliver results, throughout the process from the exploration of the learning needs to the creation of the learning materials with attention to every detail. A growth mind-set; curious to explore and eager to learn. Inspired by the IKEA culture and values and motivated to act as an ambassador. Have a passion for Home Furnishing and improving people’s life at home. Have the passion to work as a team to achieve a common business goal while also having the motivation to work independently to achieve the required task or goal. Have experience leading projects or assignments across teams and in an international and culturally diverse work environment. Knowledge and experience of Articulate 360 authoring tool. Knowledge and experience of agile ways of working. Knowledge and experience of design thinking. It’s also beneficial if you know UX and graphic design. About the assignment Lead, develop and maintain the design and creation of our learning solutions in our IKEA Concept Learning offer, securing our unique IKEA identity. Produce learning solutions in various formats (digital, face to face, blended etc.). Work with authoring tools, as well as tools for creating face to face and blended learning solutions. Be the go-to specialist about the learning authoring software and tools. Contribute to the prototyping and testing of learning solutions. Contribute to the renewal and innovation of the IKEA Concept learning offer. Perform quality control of learning solutions. Growing together The world is changing, and the IKEA business is changing with it. For IKEA though, one thing will always remain the same: our vision to create a better everyday life for the many people. Do you want to contribute? We’re looking for people who have experienced working in a large retail organisation or contributing to functions that can be found in our value chain – from product idea and development to manufacturing, to supply, to our retail markets, into our customers’ homes and everything in between. For you, we offer a unique opportunity to develop a holistic view of the IKEA business. When you grow, IKEA grows too! A few more details for you This role is full-time (40 hours per week) and based in Älmhult, Sweden. Some travel will be required. Please send your application – CV and letter of motivation – in English latest 20 September 2024. We really want to get to know you, so make sure you tell us why you want to work at IKEA and why you would be a good fit for this role. You will report to the Retail Concept Learning Creation Manager.
CNC-operatör för långsiktig anställning på Elme Spreader! Om företaget Elme Spreader AB hjälper företag över hela världen med containerhanteringslösningar som gör deras arbete enklare och mer lönsamt. Under fyra decennier har våra kunder köpt över 23 000 ELME-spreaders till sina truckar och kranar. Det förtroende vi har byggt upp har gjort ELME Spreader till världens ledande oberoende spreadertillverkare. Nu söker vi en CNC-operatör till vår verksamhet i Älmhult! I denna rekrytering samarbetar vi med Wikan Personal. Dina arbetsuppgifter Du kommer arbeta vid en CNC-styrd horisontell flerop. Arbetet innebär riggning, operering samt mätning. Din bakgrund/Dina egenskaper Vi söker dig med erfarenhet av CNC-styrda bearbetningsmaskiner och gärna flerop. Har du dessutom erfarenhet av programmering ses det som meriterande men dock inget krav. Som person är du ambitiös, noggrann och har lätt för att ta egna initiativ. Information och kontakt Tjänsten är på heltid Måndag - Fredag med förkortad arbetstid på fredagar. Det kan även bli aktuellt med 2-skift under vissa perioder. Tillträde sker snarast möjligt efter överenskommelse. Efter en inhyrningsperiod hos Wikan personal förväntas anställningen övergå i en tillsvidareanställning hos Elme Spreader AB. Ansökningar tas endast emot via vår hemsida, www.wikan.se. Sista ansökningsdag är den 29/9. Eventuella frågor besvaras av Andreas, 044-5906507. Välkommen med din ansökan! Om Wikan Personal Wikan Personal är din personliga och lokala arbetsgivare i bemanningsbranschen. Vårt breda kontaktnät hjälper dig som har rätt inställning och kompetens, till arbete. Vi verkar i flera olika branscher, vilket öppnar många dörrar för dig i jakten på nästa jobb. Vi lägger fokus på vår personal, deras välmående och utveckling. Vi kan personal. Wikan Personal är ett auktoriserat och etablerat bemannings- och rekryteringsföretag. Med lokal förankring vill vi hjälpa företag och organisationer med kompetent och välmotiverad personal. Wikan har kontor på 15 orter i Sverige, omsätter ca 450 Msek och har omkring 1000 anställda. Läs mer på www.wikan.se
Experis är ett ledande konsultbolag inom IT/Tech i Sverige och del av den globala koncernen ManpowerGroup. Som konsult och 3D koordinator hos Experis får du chansen att avancera snabbt. Tillsammans lägger du och din konsultchef upp en plan som möter dina karriärmål. Hos oss har du en trygg anställning och kan se fram emot både spännande arbetsuppgifter och ett nätverk av trevliga och kompetenta kollegor. Vad erbjuder vi? Har du en passion för handling och kreativitet? Vill du vara en del av många människors drömmar samt arbeta tillsammans med 3D artister, modellörer och inredare? Då kan detta vara rätt möjlighet för dig! På detta jobb erbjuds du en utmanande position i en kreativ miljö, med höga förväntningar på 3D-produkters funktionalitet och kvalitet. Du kommer att arbeta i ett expansivt och framgångsrikt företag med en hög wow-faktor. Som konsult via Experis kan vi erbjuda dig möjligheter och erfarenhet av att arbeta i en internationell organisation med högt tempo. Vilka utmaningar erbjuder vi? Du kommer vara med och säkerställa all relevant information och alla komponenter före och under 3D-produktion, detta genom att bland annat delta på möte med uppdragsgivare, göra produkt- och provanalyser, arbeta med rätt förväntningar på leveranser, produktionsmetoder, projektfiler och slutgiltiga godkännanden av 3D-produktionen. * Du kommer att utföra arbete och konfiguration av 3D modeller i olika format. * Du kommer tillsammans med ditt team även vara ansvarig för administrativa uppgifter i samband med produktionen av 3D-modeller inklusive 3D-modellarkivet och uppdateringen av nyckeltal. * Du kommer se till att alla 3D-produktioner produceras enligt servicenivåavtalet, enligt internt uppsatta riktlinjer, ramverk och teknisk pipeline, samtidigt som du också utmanar våra sätt att arbeta. * Det finns möjlighet att få arbeta i olika projekt och goda utvecklingsmöjligheter inom 3D avdelningen. Vem är du? Du har en passion för bilder och för hantverket i arbetet. Du är motiverad och har entusiasm för att utvecklas, lära och dela kunskap och erfarenheter. Du brinner för att arbeta i ett högt tempo och framtidsorienterad miljö. Du arbetar bra under föränderliga förutsättningar, är ansvarsfull och har förmågan att arbeta självständigt. Vi önskar även att du har: * Erfarenhet av 3D-arbete och programvaror, till exempel 3D Studio Max. * Kunskaper inom 3D modellering och texturering. * Erfarenhet av Adobe CS och MS Office programmen. * Erfarenhet av att planera, koordinera och administrera projekt av olika komplexitet. * Erfarenhet av att läsa teknisk dokumentation. * Goda kunskaper i engelska, både i tal och skrift. * Det är också väldigt meriterande om du har CAD-erfarenhet och erfarenhet av SolidWorx. Att arbeta som konsult hos Experis: Vi kan erbjuda dig arbete i ett stabilt och positivt team med stor arbetsglädje. Du har förmånen att verka i en miljö med stor erfarenhet och bred kompetens där nya och spännande utmaningar finns för dig med hög ambitionsnivå och arbetskapacitet. Vi har partnerskap med både stora och mindre företag över hela världen, och vår specialistkunskap om marknaden gör att vi snabbt kan hitta rätt jobbmöjlighet för dig. Vi är experter på att se varje individs unika potential. Det är så vi lyckas matcha dig med ett företag där du kommer att trivas, utvecklas och inspireras.
Company Description IKEA is on a constant journey to create a better everyday life for the many people by continuously reinvent us as we continue to grow and develop to meet and exceed our customers’ needs. We will transform our digital capabilities, bringing core business processes, people, data & technology together - an enabler for IKEA to become an even better home furnishing company in the future. A journey that needs passionate people who embrace change, dare to question, and want to make a difference. If that sounds like you, come and join us. Supply Chain Development (SCD) is one of the business units at IKEA Supply and we are on an exciting journey! We are growing to meet our development agenda, thus, we are looking for Solution Architect within area of Supply Chain Planning Development within SCD. Job Description Do you have good communication skills, embrace change, highly adaptable, self-driven leader, capability to learn new skills and a team player? While Solution Architect is your core competence, you will be given the opportunity to grow into a “multi-skilled Developer” where you will be assigned tasks based on business needs. Therefore, your responsibilities may varies depending on the match between your different competences and business needs. This gives you the ability to grow and learn in different domains and skills. If this is what you have been seeking, continue reading and reflect in your application how you, with your experience, knowledge, motivation and capabilities will contribute and grow into a “multi-skilled Developer” working in an Agile environment. As a Solution Architect you will mainly work with following: Shape ideas – in close collaboration with relevant internal and external stakeholders – into concrete, robust and appropriate solution architectures (high level design) and transition roadmaps (for implementation) that achieve the business outcome for a fast-growing business (for running business and initiatives). Secure that the solution architecture reflects customer and co-worker experience, time to market, sharing and collaboration, functional, technical, infrastructure, operational, security, financial, social and environmental considerations. Actively contribute to the resolution of conflicting requirements. Secure that the transition roadmaps reflect the level of uncertainty of the future state. Balance the transformations of foundational building blocks with continues business value delivery. Communicate the solution architectures and transition roadmaps to relevant internal and external stakeholders within and across organisation(s). Seek understanding and agreement to ensure aligned and consistent solution implementations across IKEA. Ensure that the solution architecture and roadmaps comply with relevant policies, principles, rules and standards. Align with agreed IT landscape architectures, its vision and goals and transition roadmaps. Suggest changes when compliance hinders business value. Ensure that the agreed solution architectures and transition roadmaps guide the scoping of business initiatives, the low-level design and govern the implementation of solutions. Pro-actively identify and advise on opportunities to deliver better business result (e.g. related to technology trends and players, roadmaps, customer value, cost, benefits, impact, risks, dependencies). Collaborate closely with IT suppliers, influence them with IKEA requirements and have a critical dialog about proposals to secure the best result for IKEA. Participate in cross area design board to secure holistic architecture decisions, developing the architecture capability at IKEA and technology identification and selection. Lead solution architecture activities within the assigned area e.g. the creation, revision and implementation of vision and goals, standards and reference solution architectures (reusable for the enterprise), handling of deviations and exceptions, ensuring architecture requirements for life cycle management of products and services, perform design reviews, provide guidance for service improvements and service transition. Qualifications We offer a challenging role in a constant changing and global environment, you will be able to drive and strongly influence the future in the assigned Digital Products. A background working with Supply Chain Modelling, Optimization, Simulation and Data Engineering will be an added advantage. To be successful in this role you need to have: Achieve long-term sustainable business result together with realizing short term opportunities; deliver better solutions for IKEA from idea to reality. Desire to deeply understand information technology and its best implementation for IKEA. Collaborate and communicate with IKEA people building trust and partnership and reach common goals. Good understanding of the IKEA business model – strategies, roadmaps, priorities, processes, organisations, concepts, policies, IKEA IT landscapes Extensive understanding of the assigned technical area and inter-dependencies both within and outside the organisation (the assigned commercial off-the-shelf solutions and/or IKEA build solutions, their functionality, build-in key concepts and structure, components or modules, and their implementation at IKEA) Good understanding of digital technologies/trends, industry standards, application and infrastructure market, and digital practices with potential to benefit or impact IKEA. Good understanding of IKEA enterprise architecture framework and modelling techniques. Good knowledge about software and infrastructure development practices. Additional information Does this sound like your next challenge? We look forward to receiving your application in English. Please note that we will be interviewing continuously, which means that we may close the application process earlier than stated if we find the right candidate. This position is based in Älmhult, Sweden Apply as soon as possible but no later than 20 Sept. 2024. For questions regarding the recruitment process, please contact People & Culture Recruiter Katie Pettersson, [email protected]. For more information about the position, please contact Hiring Manager Stephanie Soong, [email protected]. We look forward to receiving your application.
Visar 1 till 10 av 118 jobb