Arlanda Invest Consulting AB jobb

Lediga jobb hos Arlanda Invest Consulting AB

Säljare/Area Sales Manager - Hecksher

Om Hecksher Hecksher är en personlig och dedikerad logistikpartner med kontor i Danmark, Sverige, Norge, Finland och Lettland, som förvandlar kundrelationer till långvariga partnerskap. Med över 220 års erfarenhet inom branschen, är vi ett av de äldsta logistikbolagen i världen. Vi investerar i våra anställda och strävar efter att skapa en inkluderande och utvecklande arbetsmiljö där våra värderingar, engagemang, delaktighet, humor och glädje genomsyrar allt vi gör. Är du en driven och relationsskapande säljare som trivs i en miljö där hållbara logistiklösningar är i fokus? Då kan detta vara din nästa karriärmöjlighet! Om rollen Vi letar efter en ny drivensäljare till vårt säljteam i Sverige.Placeringen för denna roll är på vårtStockholmskontor som ärbeläget i Arlandastad. I rollen som säljare hos osskommer du att spela en nyckelroll i vår verksamhet med fokus på nyförsäljning inom flyg-, sjö- och landtransporter. Din erfarenhet inom speditionsbranschen kommer att vara avgörande när du bygger och upprätthåller långsiktiga kundrelationer. I rollen som säljare hos osskommer du att arbeta i ett närasamarbete med kollegor runt både iSverige och i andra länder. Denna flexibla och självgåenderoll ger dig möjlighet att utveckla och implementera nya säljstrategier för att nå dinförsäljningsbudget. Tjänsten innebär resor både inom Sverige och internationellt. För att trivas i rollen, tror vi att du: har erfarenhet av försäljning, primärt,inom logistiksbranschen har en prestigelös och strukturerad inställning som hjälper dig att nå dina mål har förmågan att bygga långsiktiga relationer är bra på att förhandla och göra hållbara affärer är en lagspelare Att du är en person som mår bra av att nå toppresultat är för oss en självklarhet. Likväl som att du talar och skriver svenska och engelska obehindrat. B-körkort är ett krav.Ansökan Är du redo för en ny utmaning och känner at du kan addera värde till Hecksher så är du varmt välkommen med din ansökan. I denna roll rapporterar du direkt till VD Sverige. I denna rekrytering samarbetar vi med Vi Rekryterar.nu och har du frågor om rollen så är du varmt välkommen att ringa Mona Wågberg på 073 9500773 eller maila [email protected] Vi intervjuar löpande och rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag som är 2024-05-30.

11 april 2024
Sista ansökan:
28 september 2024
Innesälj/kundtjänstmedarbetare - HiKOKI Power Tools

Om HiKOKI HiKOKI Power Tools Sweden är en ledande leverantör av elverktyg, spikverktyg, klipp-/bockmaskiner, infästning och tillhörande kringprodukter till den svenska proffsmarknaden. Huvudsakliga distributionskanaler är återförsäljande fackhandel och kedjor inom bygg och industri. Produktportföljen innefattar i huvudsak varumärken som HiKOKI, Bendof, Basso och MFT. Vi söker nu efter dig som sätter kunden i fokus! I denna rekrytering samarbetar vi med Vi Rekryterar.nu och alla ansökningar och frågor hanteras via dem. Om rollen I rollen som innesälj/kundtjänstmedarbetare hos HiKOKI kommer du att vara vår förste kontakt ut mot våra kunder och samarbetspartners. Det är därför viktigt för oss att du är en person som värnar om varumärket, alltid sätter kunden i fokus och vill hitta en lösning för att få en nöjd kund. Denna roll är central i bolaget ochdu har en varierande roll där ingen dag är den andra lik. Du kommer bygga långsiktiga relationer genom att ha många kontaktytor, med bland annat säljare, återförsäljare, kunder och kollegor. Arbetsuppgifter i huvudsak; Orderhantering (telefon/mail) Säljsupport (Stöd för fältsäljare via telefon/mail) Aktivt ringa till kunder vid bl.a. kampanjer Produkt administration (prislistor/produktinformation) Hjälpa kunder med allmänna frågor kring produkter och tjänster Ta emot och hanteraserviceärenden Vem är du? För denna roll är det viktigt att du gillar utmaningar och att lösa problem, har en förmåga att ta egna beslut samt ser hög servicegrad som en självklarhet. Du behöver vara en driven person, ha ettstrukturerat arbetssätt samt att Du trivs med att arbeta självständigt och under eget ansvar. Du drivs av att arbeta med människor och att hjälpa till med det som behövs. Du har tidigare erfarenhet av att arbeta i en liknande roll, exempelvis som innesäljare, inom kundtjänst och/eller administrativt kombinerat med service. Att du har vana av att haarbetat i affärssystem såsomMS Dynamics AX/SAP eller liknande..Du har en vana att arbeta med Office-paketet, främst Outlook ochExcel, samt CRM-system. Du kan formulera dig på svenska i bådetal och skrift.Det är meriterande om du även har viss branscherfarenhet eller av använda handverktyg i viss mån. Har dunorska eller tyska som extra språk så är det också lite extra positivtmen inget krav. Det är såklartviktigt att du passar in i teamet så vi sätter stort värde i dina personliga egenskaper Ansökan Din placering kommer att vara på HiKOKIs nyrenoverade kontor i Bredden, Upplands-Väsby. I rollen som innesälj/kundtjänstmedarbetare rapporterar du direkt till servicechefen. Dina arbetstider är 0730-1630 med möjlighet till viss flex. Vi ser att du är på plats snarast möjligt. Låterdet spännande att få vara med och bygga vidare på en avdelning, och i ettföretag som strävar framåt.Känner duatt rollbeskrivningen ovan känns som att den är skriven för dig? Tveka då inte att skicka in din ansökan nedaneller ring Mona Wågberg för att få svar på eventuella frågor, 073 9500773. Ansökningar och intervjuer hanteras löpande och tjänsterna kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum som är 2024-05-05 Varmt välkommen med din ansökan här nedan!

8 april 2024
Sista ansökan:
25 september 2024
VD-assistent / kontorschef - vikariat - Stockholm

Vi söker nu efter en VD assistent och kontorschef till vår kund som finns belägen i Stockholm stad. Tjänsten är ett vikariat på ca 12 månader med start i april. I rollen som VD Assistent / kontorschef kommer du att supportera VD i hans dagliga arbete med allt som gör att hans dagar fungerar så optimalt som möjligt. Här kommer du att få arbeta proaktivt i en central och viktig roll. Dagarna kommer att variera men vanligt förekommande arbetsuppgifter är: - Förbereda och administrera kring ledningsgruppsmöten - Ansvara över till VDs mail och kalender - Ansvara för mötesbokning och resor - Leda och ansvara för mindre projekt i bolaget - Proaktivt sammanfatta viktig information till VD och ledning - Ansvara för kontoret Vem är du? Vi söker dig som känner dig helt trygg i rollen som VD-assistent eller Executive Assistant och har jobbat i rollen under flera år. Du behöver också gilla att arbeta i en snabbrörlig miljö och vara van att hantera årshjulet för ledningsgruppen. Som person ser vi att du är självgående, strukturerad och har en hög integritet. Du uppskattar att arbeta proaktivt, lösningsorienterat och du har alltid en hög kvalitet i din leverans. Du är en kommunikativ person som har lätt för att skapa hållbara relationer. Du känner dig trygg i hela Officepaketet och är flytande i både svenska och engelska, i tal och skrift. Uppdraget startar under april månad och är visstidsanställning på 100% Ansökan Känner du igen dig själv i ovan beskrivning och finns tillgänglig för nytt uppdrag under april så tveka inte att skicka in din ansökan direkt. Intervjuer sker löpande och tillsättning sker när vi hittat rätt person.

19 mars 2024
Sista ansökan:
5 september 2024
Sales Engineer - Fjärrvärme/kyla

Vi söker nu en resultatorienterad och engagerad säljare till rollen som Sales Engineer med placering hos vår kund i Arlandastad. Om företaget I över 60 år har vår kund varit en internationellt marknadsledande tillverkare, känd för sina högteknologiska och energieffektiva lösningar inom fjärrvärme och fjärrkyla. Vårt åtagande, långt före sin tid, är idag viktigare än någonsin. Om rollen Som Sales Engineer ansvarar du inte bara för att skapa tillväxt genom bearbetning av nya och befintliga kunder utan också för att strategiskt sätta din försäljningsbudget och arbeta för att uppnå den. Du kommer att bearbeta och utveckla kunder inom VVS-installation och konsultation, med fokus på fjärrvärme och fjärrkyla. Dina arbetsuppgifter inkluderar att bygga långsiktiga kundrelationer, genomföra försäljningsplaner och vara ett tekniskt stöd för både kunder och företaget. Erfarenhet och kompetenser Vi söker dig som drivs av att göra lönsamma affärer. Teknisk bakgrund är ett krav. Viktiga kvalifikationer inkluderar förmåga att bygga och bibehålla långsiktiga kundrelationer, utmärkta kommunikations- och förhandlingsfärdigheter samt en självgående och resultatinriktad inställning. Körkort och flytande kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift, är en självklarhet. Ansökan Om du brinner för att skapa starka kundrelationer och har en passion för tekniska lösningar inom VVS, ser vi fram emot din ansökan. Intervjuer sker löpande, och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag den 2024-02-28. Har du frågor kring tjänsten, kontakta [email protected]. Ansökningar via mail hanteras ej.

18 mars 2024
Sista ansökan:
31 juli 2024
Kontorsassistent - Rosenqvist Fastigheter

Om Rosenqvist Fastigheter Rosenqvist Fastigheter - en dynamisk och engagerad aktör att växa med. Vi äger, utvecklar och förvaltar mark och verksamhetslokaler, med det starkt växande Stockholm/Mälardalen som huvudsakligt verksamhetsområde. Nu söker vi efter en serviceinriktad kontorsassistent! Om rollen I rollen som kontorsassistent kommer du att vara behjälplig kring uthyrningsprocessen av kommersiella ytor, serva och vårda kontorshotellet inom koncernen och uppdatera information till våra hyresgäster i våra nyproduktionsprojekt och i befintliga förvaltningsfastigheter. Du kommer att vara den direkta kontakten med våra befintliga hyresgäster för att lyssna in och ständigt se hur vi kan göra saker bättre och underlätta för dem. Du kommer att assistera administrativt i hela uthyrningsprocessen, från vakans till uthyrd lokal. I den processen ingår bl.a. marknadsföring, dialog med spekulanter, visning av fastigheter/kontorsutrymmen, avtal- och registerhantering. Du är spindeln i nätet och hanterar även uppdateringar av vår hemsida och sociala medier. Arbetsuppgifter i huvudsak; - Ta emot besökare - Utföra ärenden - Hålla snyggt och rent i kontorets lokaler - Ansvara för enklare inköp till kontoret, administrera beställningar, posthantering - Bokning av mötesrum - Bistå vid kund- och marknadsaktiviteter - Uppdatering av sociala medier och hemsida - Hantering av Pondus Pro (Fastighetssystem) Vem är du? Vi tror på hållbara anställningar och för att passa in i rollen som kontorsassistent hos oss så ser vi att du är en positiv och självgående person som är nyfiken och vill lära dig nya saker. Vi ser att du kan hantera flera olika arbetsuppgifter parallellt och förstår värdet av att vi vill att våra hyresgäster och besökare skall vara nöjda med oss. Att du har arbetat med fastigheter tidigare är inte krav utan vi lägger stor vikt vid din personlighet och viljan att lära dig nya saker. Flytande svenska och engelska i tal och skrift är ett måste likväl som utvecklad datorvana av program som excel och word. Att du är van med att uppdatera sociala medier är för oss en självklarhet, våra övriga system lär du dig på plats. B-körkort är ett måste. Ansökan Känner du igen i ovan beskrivning och tror att detta är ett jobb och ett företag du kan utvecklas inom så tveka inte att söka. Vid frågor om tjänsten så är du välkommen att kontakta Mona Wågberg på Vi Rekryterar. nu som också är en av våra hyresgäster. Mona når du på 073 9500773 eller via mail [email protected]. Varmt välkommen med din ansökan via knappen nedan, ansökningar via mail hanteras ej. Sista ansökningsdag är det 31:a mars men kan komma att tillsättas innan då intervjuer sker löpande.

12 mars 2024
Sista ansökan:
23 augusti 2024
Sales Engineer - Fjärrvärme/kyla

Vi söker nu en resultatorienterad och engagerad säljare till rollen som Sales Engineer med placering hos vår kund i Arlandastad. Om företaget I över 60 år har vår kund varit en internationellt marknadsledande tillverkare, känd för sina högteknologiska och energieffektiva lösningar inom fjärrvärme och fjärrkyla. Vårt åtagande, långt före sin tid, är idag viktigare än någonsin. Om rollen Som Sales Engineer ansvarar du inte bara för att skapa tillväxt genom bearbetning av nya och befintliga kunder utan också för att strategiskt sätta din försäljningsbudget och arbeta för att uppnå den. Du kommer att bearbeta och utveckla kunder inom VVS-installation och konsultation, med fokus på fjärrvärme och fjärrkyla. Dina arbetsuppgifter inkluderar att bygga långsiktiga kundrelationer, genomföra försäljningsplaner och vara ett tekniskt stöd för både kunder och företaget. Erfarenhet och kompetenser Vi söker dig som drivs av att göra lönsamma affärer. Teknisk bakgrund är ett krav. Viktiga kvalifikationer inkluderar förmåga att bygga och bibehålla långsiktiga kundrelationer, utmärkta kommunikations- och förhandlingsfärdigheter samt en självgående och resultatinriktad inställning. Körkort och flytande kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift, är en självklarhet. Ansökan Om du brinner för att skapa starka kundrelationer och har en passion för tekniska lösningar inom VVS, ser vi fram emot din ansökan. Intervjuer sker löpande, och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag den 2024-02-28. Har du frågor kring tjänsten, kontakta [email protected]. Ansökningar via mail hanteras ej.

12 februari 2024
Sista ansökan:
31 juli 2024
Field Based Generator Technician- Stockholm

We're the global leader in providing energy solutions that help businesses grow and communities thrive. We work as a team and we’re proud of the difference we make to customers, to local communities, and towards a sustainable future for the world. We’re looking for field based generator technician to join our growing team in Sweden. Why Aggreko? Here are some of the perks and rewards. - Attractive salary and good pension and insurance schemes, as well as bonus opportunities. - Pleasant working environment with challenging tasks in an international environment - Development opportunities within the company - Service vehicle What you’ll do: - You will be responsible for the serviving and maintenance of our generators on our customers sites. - You will be respobsible for troubleshooting and the repair of equipment failures. - You will support the handling and cleaning of equipment in preparation of rental. - You may be asked or required to work after regular business hours including nights, weekends, and holidays. You’ll have the following skills and experience: - You will have experience servicing generators/UPS systems/ Large engines (HGV's). - You will have a valid driving license that enables you to drive in Sweden - You will be authorised to work in Sweden. Find out more and apply now. Bring your energy. Grow your career.

6 februari 2024
Sista ansökan:
9 juli 2024
Servicetekniker - generatorer

Aggreko Sweden is expanding and as part of our expansion we are experiencing growth in all our product areas. To meet this growth, we require that we also strengthen the team expertise, and we are looking for an additional Service Technicians who will be based at our Site in Stockholm to join our team. Job description - The job role includes maintenance of Aggreko's products at our workshop as well as installation, commissioning, and maintenance of rental packages on customer sites. - Troubleshooting and repair of equipment failures. - Handling and cleaning of equipment in preparation of rental. What we need from you - Technical Electrical and Mechanical understanding - Good organisational skills - Be able to represent the company on customer sites - Good Oral and written presentation skills in Swedish and English - Self motivated and proactive work ethic - Be able to work with heavy equipment and materials - Good computer skills - Work in a multicultural environment - Have a positive "we can solve this" attitude - Valid driving license - Forklift licence - You may be asked or required to work after regular business hours including nights, weekends, and holidays. HSE Aggreko has a strong commitment to HSE, and Quality Control (QHSE) and all of our employees are expected to act like owners by being responsible and accountable for QHSE compliance. - Contribute towards the QHSE culture by showing the required behaviours and values that drive continuous improvement and a sustainable workplace - Act like an owner by being responsible and accountable for QHSE compliance and demonstrating knowledge and commitment to QHSE Management System requirements - Understand and effectively manage QHSE risks associated with our activities and operations in a timely manner What we can offer - Attractive salary and good pension and insurance schemes, as well as bonus opportunities. - Pleasant working environment with challenging tasks in an international environment - Development opportunities within the company About Aggreko Around the world, people, businesses, and countries are striving for a better future. A future that needs power and the right conditions to succeed. We’re the people who keep the lights on and control temperature. We are hiring immediately for a Temperature Control Technician based out of our Stockholm depot- a role that is critical in making sure our customers get the electricity, heating and cooling they need. Why Aggreko? Here are some of the perks and rewards. - Roles where you can make a direct contribution to the success of the business - A focus on continued personal development  - Refer a friend scheme - Pension Scheme - opportunity to save for your retirement with generous company contribution How to apply? In this recruitment, we are collaborating with our Swedish supplier Vi Rekryterar.nu. If you have any questions about the role or the process, pls don't hesitate to contact Mona Wågberg at [email protected] or call 073 9500773 Submit your application below

25 januari 2024
Sista ansökan:
23 maj 2024
Service Engineer - Servicetekniker

Aggreko Sweden is expanding and as part of our expansion we are experiencing growth in all our product areas. To meet this growth, we require that we also strengthen the team expertise, and we are looking for an additional Service Technicians who will be based at our Site in Stockholm to join our team. Job description - The job role includes maintenance of Aggreko's products at our workshop as well as installation, commissioning, and maintenance of rental packages on customer sites. - Troubleshooting and repair of equipment failures. - Handling and cleaning of equipment in preparation of rental. What we need from you - Technical Electrical and Mechanical understanding - Good organisational skills - Be able to represent the company on customer sites - Good Oral and written presentation skills in Swedish and English - Self motivated and proactive work ethic - Be able to work with heavy equipment and materials - Good computer skills - Work in a multicultural environment - Have a positive "we can solve this" attitude - Valid driving license - Forklift licence - You may be asked or required to work after regular business hours including nights, weekends, and holidays. HSE Aggreko has a strong commitment to HSE, and Quality Control (QHSE) and all of our employees are expected to act like owners by being responsible and accountable for QHSE compliance. - Contribute towards the QHSE culture by showing the required behaviours and values that drive continuous improvement and a sustainable workplace - Act like an owner by being responsible and accountable for QHSE compliance and demonstrating knowledge and commitment to QHSE Management System requirements - Understand and effectively manage QHSE risks associated with our activities and operations in a timely manner What we can offer - Attractive salary and good pension and insurance schemes, as well as bonus opportunities. - Pleasant working environment with challenging tasks in an international environment - Development opportunities within the company About Aggreko Around the world, people, businesses, and countries are striving for a better future. A future that needs power and the right conditions to succeed. We’re the people who keep the lights on and control temperature. We are hiring immediately for a Temperature Control Technician based out of our Stockholm depot- a role that is critical in making sure our customers get the electricity, heating and cooling they need. Why Aggreko? Here are some of the perks and rewards. - Roles where you can make a direct contribution to the success of the business - A focus on continued personal development  - Refer a friend scheme - Pension Scheme - opportunity to save for your retirement with generous company contribution How to apply? In this recruitment, we are collaborating with our Swedish supplier Vi Rekryterar.nu. If you have any questions about the role or the process, pls don't hesitate to contact Mona Wågberg at [email protected] or call 073 9500773 Submit your application below

7 november 2023
Sista ansökan:
25 april 2024