Tullsam AB utökar ytterligare och vi söker nu efter en tulldeklarant till teamet i Arlandastad! Om Tullsam AB Tullsam AB är familjeägt och är helt oberoende samt transportneutrala. Vår styrka ligger i vår kunskap och nära samarbete med kunden. Med lång erfarenhet av tullfrågor, både nationellt och internationellt, skapar vi rutiner och processer som säkerställer att er tullhantering uppfyller alla regler och krav. Vi tror på ett långsiktigt samarbete, då våra kunder är det viktigaste vi har i vår verksamhet. Vår företagsfilosofi går främst ut på att kunna erbjuda våra kunder en hög servicenivå och stor kunskapsbank. Vi på Tullsam fokuserar på hög kvalitet i vårt arbete och kundservice, där vår högsta prioritet alltid är kundens bästa. Om rollen Vi söker nu efter nya kollegor till vårt team och vi letar efter dig som vill vara en del av ett framgångsrikt team. Vi ser gärna att du är en person som är nyfiken på att lära dig mer och som vill utvecklas. Vi ser med fördel att du har en avslutad utbildning som tullspecialist eller liknande. I rollen som customs agent behöver du vara en person som gillar att ha många bollar i luften, du behöver vara van att arbeta i olika Microsoft-program, särskilt Excel. Om du har tidigare erfarenhet inom tull eller logistik är det meriterande, men det viktigaste är att du är en strukturerad, nyfiken och stresstålig individ. Vi lägger stor vikt vid att ditt arbete håller hög kvalitet och att du trivs med att samarbeta i team. Som customs agent kommer du att få intern utbildning för att komma igång i rollen. Därefter ges du kontinuerligt möjlighet att delta i olika utbildningar inom alla områden av tullverksamheten, både online och vid Tullverket i Stockholm. I rollen som customs agent kommer du vara en del av ett härligt team som stöttar varandra för att nå sina mål. Med dator och telefon som dina främsta arbetsverktyg kommer arbetsuppgifterna i huvudsak att bestå av: Kontinuerlig kommunikation med myndigheter, kunder och transportföretag. Skapande av tulldeklarationer för våra kunder. Klassificering av produkter. Övriga administrativa uppgifter. Ansökan Din arbetsplats är belägen på kontoret i Arlandastad, Sigtuna kommun och dina arbetstider är 08:00-17:00 (flextid finns) Känner du igen dig i ovan beskrivning och vill bli en del av vårt framgångsrika team så tveka inte på att skicka in din ansökan idag. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag som är 2025-03-25. Har du frågor kring tjänsten så hör av dig till [email protected]. Din ansökan sker via knappen "ansök" här nedan, ansökningar via mail hanteras ej.
Erfarna lastbilschaufförer sökes till Upplands Väsby (Distribution) För att söka detta jobb kräver vi att du studerar eller har ett annat jobb, minst 50%. Vi söker lastbilschaufförer med C-kort, förarkort och YKB som kör på ett lugnt och säkert sätt, till vår kund som är en stor matgrossist. Du hämtar lastbilen i Upplands Väsby och levererar fina råvaror till alla typer av kök, och träffar trevliga människor. Lastbilen har kylaggregat. Notera att detta är en en behovsanställning med start direkt. Ibland finns det jobb flera dagar i veckan och vissa veckor inte alls. Perfekt för dig med studier eller för dig som vill ha ett extrajobb. Vi söker någon som har: Tidigare erfarenhet av lastbilskörning YKB och förarkort Hög servicekänsla Energi och initiativförmåga Noggrannhet som ledstjärna ...och kör på ett lugnt och säkert sätt? Då är det dig vi letar efter! Vi söker någon som är: Glad, proper och tycker att det är viktigt att hålla tider Trevlig mot både produkter, kollin, kunder och kollegor Ansvarsfull och pigg Arbetstider: Måndag–fredag, 05:00–14:00 eller 09:00–18:00 Ansökan Vi erbjuder dig en glad, engagerad och närvarande konsultchef som hjälper dig på bästa sätt. Har du frågor om rollen så tveka inte att kontakta Morten, [email protected] Vi Bemannar.nu är ett företag i Rosersberg som är verksamt inom bemanning och rekrytering med kollektivavtal och schyssta villkor. Vi brinner för att erbjuda lokal kompetens till våra kunder. Vi som jobbar på Vi Bemannar.nu har lång erfarenhet av rekrytering och tycker att det är väldigt givande och kul att träffa alla olika typer av människor med olika kompetens och att hjälpa dessa till arbete. Låter detta som något för dig? Tveka inte att skicka in din ansökan redan idag! Välkommen med din ansökan!
Vi rekryterar nu till Koki Group (HiKOKI/Metabo), en ledande aktör inom verktygsbranschen, som växer och söker dig som vill arbeta med teknisk support och administration i en kundnära roll. Om rollenOm rollen I rollen som Tech Support / Administratör / Hotline ansvarar du för kundkontakt och administration kopplad till service och reparationer av verktyg. Du blir en viktig del av serviceorganisationen där du hanterar inkommande samtal och e-post, stöttar kunder med frågor och ser till att reparationer administreras smidigt och effektivt. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar: Kundkontakt Besvara kundfrågor via telefon och e-post gällande reparationer, servicestatus och teknisk support. Ge teknisk vägledning och felsökningshjälp vid behov. Säkerställa ett professionellt och serviceinriktat bemötande i alla kundinteraktioner. Administrativ hantering av reparationer Registrera, följa upp och uppdatera reparationsärenden i systemet. Koordinera med serviceteamet för att säkerställa snabb och korrekt hantering av reparationer. Kommunicera reparationens status och kostnader till kunder. Allmän administration Föra noggrann dokumentation av kundkontakter och reparationsärenden. Stötta serviceteamet med olika administrativa uppgifter för att optimera arbetsflödet. Erfarenhet och kompetenser Vi söker dig som har erfarenhet av kundservice, teknisk support eller administration. Är kommunikativ och trivs med att ha kontakt med kunder via telefon och e-post. Har förmågan att hantera flera uppgifter samtidigt och prioritera effektivt. Har grundläggande teknisk förståelse för elverktyg och schema läsning. Är van vid att arbeta i administrativa system och har goda kunskaper i Microsoft Office. Talar och skriver flytande svenska och engelska. Meriterande norska och danska. Vi erbjuder: En varierad och utvecklande roll hos en etablerad aktör inom verktygsbranschen. En arbetsmiljö där du får möjlighet att bidra och utvecklas inom teknisk support och administration. Placering i Infra City, Upplands Väsby. AnsökanLåter det här som något för dig? Tveka inte att kontakta vår samarbetspartner Vi Rekryterar.nu om du har några frågor. Du når vår rekryteringskonsult Mona Wågberg på [email protected] eller 0739500773. Välkommen med din ansökan redan idag – vi arbetar med löpande urval!
Om rollen Vi söker nu för vår kunds räkning en erfaren CNC-operatör med god kunskap i CAM programmering och ritningsläsning. Vi ser att du drivs av att leverera hög kvalitet både som CNC-operatör och kollega. Arbetstiden är måndag-fredag dagtid. Körkort och bil är ett måste då kommunala kommunikationer är begränsade. Du som söker ska ha erfarenhet av: CAM programmering ritningsläsning Vi söker någon som har: stor erfarenhet av CNC svarvning energi och initiativförmåga positiv inställning till att jobba Vi söker någon som är: glad, proper och tycker att det är viktigt att hålla tider trevlig mot svarven, material och kollegor ansvarsfull och pigg Ansökan Tjänsten är en heltid och arbetsplatsen är norrort Stockholm. Känner du igen dig i ovan beskrivning och vill bli en del av ett framgångsrikt team så tveka inte på att skicka in din ansökan idag. Intervjuer sker löpande och tjänsten tillsätts så fort vi har rätt kandidat. Har du frågor kring tjänsten så hör av dig till [email protected]. Din ansökan sker via knappen "ansök" här nedan, ansökningar via mail hanteras ej. Välkommen med din ansökan här nedan!
Teamleader till nordiskt kundcenter hos KOKI Vill du leda och utveckla kundservice för hela Norden? Vi söker nu en Teamleader till vårt nordiska kundcenter i Sverige – en nyckelroll för dig som trivs i en operativ och koordinerande position där du får möjlighet att påverka och förbättra kundupplevelsen varje dag. Om HiKOKI HiKOKI Power Tools Sweden är en ledande leverantör av elverktyg, spikverktyg, klipp-/bockmaskiner, infästning och tillhörande kringprodukter till den svenska proffsmarknaden. Huvudsakliga distributionskanaler är återförsäljande fackhandel och kedjor inom bygg och industri. Produktportföljen innefattar i huvudsak varumärken som HiKOKI, Bendof, Basso och MFT. Om rollen Som Teamleader för vårt nordiska kundcenter ansvarar du för att säkerställa en högkvalitativ och effektiv kundservice för Sverige, Danmark, Norge och Island. Du har ett funktionellt ansvar för teamet där du leder det dagliga arbetet, driver förbättringsprojekt och samarbetar nära logistikpartner (3PL) och interna avdelningar. Rollen är både operativ och strategisk – här får du kombinera din erfarenhet av kundservice med din förmåga att optimera processer och arbetsflöden. Dina arbetsuppgifter inkluderar: Säkerställa att inkommande ärenden hanteras snabbt och professionellt Fördela och prioritera arbetsuppgifter för optimal service Stötta teamet med kunskap i komplexa ärenden och processer Samarbeta med logistikpartner för att hantera orderflöden och reklamationer Analysera KPI:er och kundserviceärenden samt föreslå förbättringar Koordinera med logistik, försäljning och IT för smidiga processer Onboarda och utbilda nya medarbetare Identifiera och implementera förbättringsåtgärder för ökad effektivitet och kundnöjdhet Vi söker dig som har: Minst 3 års erfarenhet av kundservice, orderhantering eller logistik Erfarenhet av att leda och koordinera arbete utan direkt personalansvar Goda kunskaper i ERP-system, orderhantering och CRM Flytande svenska och engelska i tal och skrift (kunskaper i danska eller norska är meriterande) Förmåga att analysera och driva processförbättringar Erfarenhet av att arbeta i en snabbrörlig, kundfokuserad miljö Teknisk kompetens – meriterande system: Affärssystem: Navision Orderhantering: Nexmart, Nexmart Sales App (iPad), MAP Portal CRM & Kommunikation: Microsoft Dynamics CRM, Lime CRM, Teams Övrigt: Office 365, Intune Company Portal Vem är du? Vi tror att du är en person som gillar att ta initiativ och som drivs av att förbättra både processer och kundupplevelser. Du är kommunikativ och har lätt för att förmedla komplex information på ett tydligt och pedagogiskt sätt. Din flexibilitet gör att du trivs i en dynamisk miljö, och du har en naturlig förmåga att stötta och engagera ditt team. Om tjänsten: Placering: Bredden, Upplands-Väsby Anställningsform: Heltid Ansök idag! Vi gör urval löpande, så vänta inte med att skicka in din ansökan. Har du frågor om tjänsten? Kontakta oss på Vi Rekryterar .nu om du har några frågor om rollen – Mona Wågberg, [email protected] eller ring 073 9500773 Vi ser fram emot att höra från dig!
Om rollen Vi söker nu för vår kunds räkning en erfaren CNC-operatör med god kunskap i CAM programmering och ritningsläsning. Vi ser att du drivs av att leverera hög kvalitet både som CNC-operatör och kollega. Arbetstiden är måndag-fredag dagtid. Körkort och bil är ett måste då kommunala kommunikationer är begränsade. Du som söker ska ha erfarenhet av: CAM programmering ritningsläsning Vi söker någon som har: stor erfarenhet av CNC svarvning energi och initiativförmåga positiv inställning till att jobba Vi söker någon som är: glad, proper och tycker att det är viktigt att hålla tider trevlig mot svarven, material och kollegor ansvarsfull och pigg Ansökan Tjänsten är en heltid och arbetsplatsen är norrort Stockholm. Känner du igen dig i ovan beskrivning och vill bli en del av ett framgångsrikt team så tveka inte på att skicka in din ansökan idag. Intervjuer sker löpande och tjänsten tillsätts så fort vi har rätt kandidat. Har du frågor kring tjänsten så hör av dig till [email protected]. Din ansökan sker via knappen "ansök" här nedan, ansökningar via mail hanteras ej. Välkommen med din ansökan här nedan!
Vi söker nu efter en skiftledare till vår kund i Rosersberg Om rollen Som skiftledare hos vår kund kommer du att ha en central roll i att driva och leda arbetet på lagret för att säkerställa effektivitet och produktivitet. Du kommer att vara ansvarig för att fördela arbetsuppgifter inom ditt team på ca 10-15 personer för att garantera att mål och deadlines uppfylls. Vidare kommer du vara operativ i det dagliga arbetet tillsammans med ditt team. En stor del av ditt vardagliga arbete kommer inkludera uppgifter som orderhantering, lagerpåfyllnad, kvalitetskontroller samt andra relevanta arbetsuppgifter beroende på verksamhetens behov. Profil och erfarenhet Vi söker efter dig som arbetar som teamledare på ett lager idag eller du som är van att leda och coacha personal. Du kommer att ansvara för för en specifik kund. Du har tidigare erfarenhet av att; leda en grupp av medarbetare fördelat arbetsuppgifter inom gruppen arbetat med produktivitet, effektivitet och processförbättringar handleda och coacha befintlig och ny personal (inkl. bemanning) inom din grupp optimera lagerutrymmen vara en förebild och föregår med gott exempel flytande svenska i tal och skrift är ett måste Om Vi Rekryterar.nu Vi Rekryterar.nu är ett rekryteringsföretag med lång erfarenhet ifrån logistikbranschen. Vi hyr även ut lagerpersonal via vår bemanningsorganisation Vi Bemannar.nu Ansökan Känner du igen i beskrivningen ovan så tveka inte att söka rollen. Vi tar enkom emot ansökningar via vårt system och dit når du genom ansökningsknappen här nedan. Varmt välkommen med din ansökan!
Vi Bemannar.nu söker efter dig med A-truckkort Vi Bemannar.nu finns i Rosersberg och är ett kompetensutvecklande företag med rekrytering och bemanning inom logistik, transport och industri i fokus. Vi har lång erfarenhet av både rekrytering och bemanning och försörjer Arlandaregionen med lokal kompetens. Vi Bemannar.nu söker efter personal med truckkort till vår kund som är belägen i Rosersberg för jobb varje måndag 08-17. För att kunna söka detta jobb måste du kunna uppvisa ett studieintyg eller ett anställningsintyg på minst 50%. Bifoga gärna det i ansökan. För att passa in i rollen som konsult hos oss ser vi gärna att du är en person som bidrar med positiv energi, har lätt för att anpassa dig till nya miljöer och tycker om att ta dig an nya arbetsuppgifter. För just denna roll behöver du ha viss erfarenhet av lagerarbete. Vi söker dig som: Har truckkort A Är stresstålig, noggrann och punktlig Kan prata och läsa svenska obehindrat Gärna plockerfarenhet från lager samt vana att jobba med scanner Vill arbeta i kylrum ca +4 grader Kan lyfta tungt ibland Är trevlig mot både kollin, trucken och kollegor Arbetstider: Endast måndagar 0800-1700 Du blir anställd av Vi Bemannar.nu och uthyrd till kund. Vi erbjuder dig en engagerad, lyhörd och glad konsultchef som finns på plats 1-2 gånger i veckan för att svara på frågor, lyssna på eventuella problem, peppa och se till att alla mår bra. Varmt välkommen att söka!
Vi söker nu efter en operativ teamledare till vår kund i Rosersberg. Om rollen Som opertativ teamledare kommer du att ha en central roll i att driva och leda arbetet på lagret för att säkerställa effektivitet och produktivitet för en specifik kund. Du kommer att vara ansvarig för att fördela arbetsuppgifter inom ditt team på ca 15 personer för att garantera att mål och deadlines uppfylls. Vidare kommer du vara aktivt involverad i det dagliga arbetet tillsammans med ditt team. En stor del av ditt vardagliga arbete kommer inkludera uppgifter som orderhantering, lagerpåfyllnad, kvalitetskontroller samt andra relevanta arbetsuppgifter beroende på verksamhetens behov. Profil och erfarenhet Vi söker efter dig som arbetar som operativ teamledare på ett lager idag eller du som är van att leda och coacha personal. Du har tidigare erfarenhet av att; leda en grupp av medarbetare fördela arbetsuppgifter inom gruppen lägga schema arbetat med produktivitet, effektivitet och processförbättringar handleda och coacha befintlig och ny personal (inkl. bemanning) inom din grupp optimera lagerutrymmen vara en förebild och föregår med gott exempel Krav; Truckkort A+B flytande svenska i tal och skrift Ansökan Vi erbjuder dig en glad, engagerad och närvarande konsultchef som hjälper dig på bästa sätt. Har du frågor om rollen så tveka inte att kontakta Morten, [email protected] Vi Bemannar.nu är ett företag i Rosersberg som är verksamt inom bemanning och rekrytering med kollektivavtal och schyssta villkor. Vi brinner för att erbjuda lokal kompetens till våra kunder. Vi som jobbar på Vi Bemannar.nu har lång erfarenhet av bemanning och rekrytering. Vi tycker att det är väldigt givande och kul att träffa olika människor med varierande erfarenheter och kompetenser. Låter detta som något för dig? Tveka inte att skicka in din ansökan redan idag! Vi tar inte emot ansökningar via e-post eller telefon. Varmt välkommen med din ansökan!
Tullsam AB utökar ytterligare och vi söker nu efter en tulldeklarant till teamet i Arlandastad! Om Tullsam AB Tullsam AB är familjeägt och är helt oberoende samt transportneutrala. Vår styrka ligger i vår kunskap och nära samarbete med kunden. Med lång erfarenhet av tullfrågor, både nationellt och internationellt, skapar vi rutiner och processer som säkerställer att er tullhantering uppfyller alla regler och krav. Vi tror på ett långsiktigt samarbete, då våra kunder är det viktigaste vi har i vår verksamhet. Vår företagsfilosofi går främst ut på att kunna erbjuda våra kunder en hög servicenivå och stor kunskapsbank. Vi på Tullsam fokuserar på hög kvalitet i vårt arbete och kundservice, där vår högsta prioritet alltid är kundens bästa. Om rollen Vi söker nu efter nya kollegor till vårt team och vi letar efter dig som vill vara en del av ett framgångsrikt team. Vi ser gärna att du är en person som är nyfiken på att lära dig mer och som vill utvecklas. Vi ser med fördel att du har en avslutad utbildning som tullspecialist eller liknande. I rollen som customs agent behöver du vara en person som gillar att ha många bollar i luften, du behöver vara van att arbeta i olika Microsoft-program, särskilt Excel. Om du har tidigare erfarenhet inom tull eller logistik är det meriterande, men det viktigaste är att du är en strukturerad, nyfiken och stresstålig individ. Vi lägger stor vikt vid att ditt arbete håller hög kvalitet och att du trivs med att samarbeta i team. Som customs agent kommer du att få intern utbildning för att komma igång i rollen. Därefter ges du kontinuerligt möjlighet att delta i olika utbildningar inom alla områden av tullverksamheten, både online och vid Tullverket i Stockholm. I rollen som customs agent kommer du vara en del av ett härligt team som stöttar varandra för att nå sina mål. Med dator och telefon som dina främsta arbetsverktyg kommer arbetsuppgifterna i huvudsak att bestå av: Kontinuerlig kommunikation med myndigheter, kunder och transportföretag. Skapande av tulldeklarationer för våra kunder. Klassificering av produkter. Övriga administrativa uppgifter. Ansökan Din arbetsplats är belägen på kontoret i Arlandastad, Sigtuna kommun och dina arbetstider är 08:00-17:00 (flextid finns) Känner du igen dig i ovan beskrivning och vill bli en del av vårt framgångsrika team så tveka inte på att skicka in din ansökan idag. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag som är 2025-02-25. Har du frågor kring tjänsten så hör av dig till [email protected]. Din ansökan sker via knappen "ansök" här nedan, ansökningar via mail hanteras ej.
Välj ett jobb för att visa detaljer