Linneahusen AB jobb

Lediga jobb hos Linneahusen AB

Housekeeper på timmar i centrala Helsingborg

Vi söker en ny kollega till ett litet hotell i Helsingborg. Hotellet ligger väldigt centralt. Vi är ett litet team där alla kommer bra överens och vi har en positiv och trevlig attityd till varandra. Hotellet har 29 rum, två trapphus och fem våningar. Arbetet går i huvudsak ut på att bädda rent, städa hotellrum, korridorer, hiss och trapphus samt ta hand om tvättleveranser. Tjänsten är på timmar. Innan sommaren handlar det om främst helger och extrapass. Under sommaren kommer behovet att öka. Arbetstiderna är främst mellan klockan 10:00 och 15:00 som är fönstret mellan avflyttande och inflyttande gäster. Det är under den här tiden som vi måste rengöra och bädda om till nästa gäst. För att kunna erbjuda vår personal mer timmar så erbjuder vi även hemstäd till privatpersoner, i huvudsak på vintern när det är mindre att göra på hotellet. Det är inget krav att du som söker skall vilja jobba med hemstäd. Vi söker dig som är glad och energisk och som inte räds att hugga i. Det är meriterande att du som söker tjänsten har erfarenhet från lokalvård sedan tidigare, helst från hotellstäd. Vi lär dig allt du behöver veta för att känna dig trygg och göra ett bra jobb. Vi ber vänligt men bestämt att endast personer som vill ha tjänsten och bor i Helsingborg ansöker. Vi får många svar från folk som uttryckligen inte vill ha något jobb men som är tvingade att söka jobb, och det slösar bara på allas tid. Är du intresserad av tjänsten så skriv i ditt mail vad du har för erfarenhet av hotellstäd och bifoga ditt cv med referenser. Mail utan text kommer inte läsas. Passar utmärkt som extrajobb för exempelvis pensionär eller studenter! Start snarast! Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

19 april 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024
Strukturerad, social och kreativ problemlösare

Vem är vi? Linneahusen är en koncern som idag utgörs av fem bolag med fyra olika verksamhetsområden: Hotelldrift, fastighetsförädling, hyresbostäder och tillfälliga tjänstebostäder. Vem är du? Vi tror att du är boende i/kring Malmö, har körtkort och egen bil. Du har ett stort kontaktnät, är mycket social och är inte rädd för att ta för dig. Beskrivning av rollen Vi söker nu att expandera vårt team med en projektledare i Malmöregionen. Rollen är väldigt omväxlande och i det dagliga arbetet ingår bland annat: - Att sälja våra tjänster till svenska och utländska företag, och finna kreativa sätt att hitta kunden och få in bokningar. - Kontakt med fastighetsägare, förhandla och "köpa in" bostäder. - Upprätta avtal och se till att fakturorna hanteras korrekt av vår ekonomiavdelning. - Planera inköp av möbler, inredning, städning och logistik. - Montera möbler, iordningsställa bostäder. - Besiktningar, kundvård, hantera felanmälningar. - Avlasta hotellcheferna vid behov (bemanna telefonen/arbeta i bokningssystemet) - Avlasta VD. Mycket går att göra på distans, men för oss är det viktigt att ha regelbundna möten på kontoret i Malmö. Sammanfattningsvis så söker vi en strukturerad, social och kreativ problemlösare som inte är rädd för att kavla upp armarna och göra det som krävs. Språk Flytande engelska och svenska i tal och skrift, övriga språkkunskaper kan vara meriterande. Bil och körkort B-körkort. Tillgång till egen bil är ett krav inledningsvis. Lön Fast och/eller provisionsbaserad lön enligt överenskommelse. Ansökan Skicka ansökan via e-post och skriv lite kort om dig själv, varför du söker tjänsten och vad som gör dig speciell. Ansökningar med endast en bilaga eller direktansökningar från ex Indeed kommer ej beaktas. För att kontrollera att sökande har läst hela annonsen ombeds du att i rubriken skriva med ordet "apelsin". Tack!

10 april 2024
Sista ansökan:
10 maj 2024