Lediga jobb i Gävle
Hitta ditt nästa jobb i Gävle enkelt och snabbt. Utforska vårt urval av lediga jobb i Gävle med mångfaldiga möjligheter inom olika sektorer. Sök idag för din framtid!
Jobbify är en jobbplattform för erfarna kandidater. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: Vi är ett expansivt börsnoterat bolag, som i ett högt tempo bygger och förvaltar hyresbostäder. Idag är vi verksamma från Köpenhamn i söder till Gävle i norr. Våra arbetsledare, inom vår byggavdelning, stöttar projektledaren i byggprojekten från grus till hus. Vi letar nu efter en arbetsledare till våra byggprojekt i Gävle. Dina arbetsuppgifter Som arbetsledare på K-Fastigheter har du en operativ roll i genomförandet av ett byggprojekt. Du stöttar vår projektledare under projektets gång ute på plats. Tillsammans med projektledare planerar du byggprojektet, samordnar planeringen av underentreprenörer och planerar logistiken på arbetsplatsen. Du kommer att arbeta med registreringar/inskrivningar av underentreprenörer, löpande arbete med leveranstidplaner samt löpande arbete med uppmärkning, utsättning mm. Du kommer också att genomföra dagliga kontroller och ronderingar av bygget. Du kommer att vara en del av ett team bestående av entreprenadingenjör, projektledare och arbetsledare som leder projekt i städerna runt Mälardalen. Du rapporterar till arbetschefen för öst inom affärsområde Bygg. Din profil Vi letar efter dig som har en eftergymnasial utbildning inom bygg och som har jobbat något år i en liknande roll som arbetsledare inom husbyggnation. Vidare söker vi en person som trivs med att vara närvarande ute på bygget. För att trivas hos oss tror vi att du är flexibel och van vid att ta egna initiativ. I ditt arbetssätt är du noggrann, strukturerad och van vid att hålla högt tempo i det du gör. Du är lösningsorienterad, arbetar långsiktigt och är bra på att hantera flera uppgifter samtidigt utan att brista i kvalitét. Vad vi kan erbjuda dig Utöver pension, försäkringar, förskottssemester, friskvårdsbidrag och hälsoundersökningar, erbjuder vi dig en gemenskap utöver det vanliga! Vi är en omtänksam och engagerad arbetsplats där vi ser att enkelhet och korta beslutsvägar håller ur ett evighetsperspektiv. Nyligen har vi, av Karriärföretagen, blivit utsedda till ett karriärföretag för 2025, se K-Fastigheter - Karriärföretagen (karriarforetagen.se)! Vill du veta mer? Tjänsten är placerad med arbetsort i Gävle, regionkontoret ligger i Solna där vissa möten kan förekomma. Du kommer att arbeta heltid och tjänsten är en tillsvidareanställning hos K-Fastigheter. Sök tjänsten via jobb.k-fastkoncernen.se, senast den 25 maj 2025. För mer information eller vid frågor, kontakta rekryterande chef Mattias Karlsson, [email protected] eller HR-generalist Evita Svenle, [email protected]
Landströms Bemanning AB är ett mindre, familjärt bemanningsföretag med ett stort engagemang. Vi är i en spännande tillväxtfas och söker nu fler duktiga medarbetare som vill växa tillsammans med oss! Just nu söker vi erfarna markarbetare till ett långsiktigt projekt i Gävle. Arbetsuppgifter: Arbetet består av varierande mark- och anläggningsarbeten. Kvalifikationer: Erfarenhet av mark- och anläggningsarbete God arbetsmoral och noggrannhet Förmåga att arbeta både självständigt och i team Meriterande: B-körkort Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och vi söker dig som är ansvarstagande, engagerad och strukturerad med ett starkt kvalitetstänk och god samarbetsförmåga. Vi erbjuder: Långsiktigt heltidsuppdrag Boende finns vid behov Möjlighet till utveckling inom yrkesområdet Familjär och engagerad arbetsmiljö Konkurrenskraftig lön enligt kollektivavtal Tillträde: Omgående eller enligt överenskommelse. Skicka in din ansökan via e-post eller kontakta oss via telefon. Vi arbetar med löpande urval - vänta inte med att höra av dig!
Vill du vara med och bidra till ett hållbart Gävleborg? Då är Länsstyrelsen Gävleborg arbetsplatsen för dig. Nu söker vi en projektekonom till enheten för social hållbarhet. På enheten finns även projektledare och projektmedarbetare. Enheten består av totalt 14 medarbetare som arbetar med olika uppdrag inom folkhälsa, mänskliga rättigheter, jämställdhet och integration. Ta chansen att söka ett roligt och utvecklande arbete! Projektbeskrivning Samverkan Gävleborg 2022 Projektet är finansierat från asyl-, migration- och integrationsfonden. Projektets syfte och mål är att främja integrationen av tredjelandsmedborgare i Gävleborgs län. Med utvecklad samverkan mellan aktörer vill projektet bidra till en effektivare integrationsprocess samt minska de strukturella hindren för målgruppen att etablera sig i samhället och komma närmare arbetsmarknaden. Detta samverkansprojekt leds av Länsstyrelsen Gävleborg som är projektägare. Projektpartnerna består av 8 av länets kommuner, Högskolan i Gävle och en ideell organisation. Projektet startade under hösten 2022 och kommer avslutas under 2026. Om jobbet Som projektekonom vid Länsstyrelsen kommer du ha huvudansvaret för att den ekonomiska redovisningen hanteras korrekt både från projektägare och från projektpartner. Du ansvarar för ekonomisk redovisning och EU-redovisning av projektet Samverkan Gävleborg 2022. För att lyckas med ditt uppdrag krävs ett nära samarbete med projektledare, styrgruppen för projekten och projektets samverkanspartner. Din roll är att vara både stöd och kravställare i det dagliga arbetet. Du ansvarar för löpande ekonomisk redovisning, rapportering, granskning, uppföljning och analys. Du ansvarar även för att sammanställa redovisningsunderlag enligt de krav som ställs från finansiären. Utöver dessa arbetsuppgifter kommer du vara ett administrativt stöd i projektet och stötta den interna projektgruppen utifrån behov. Om dig Vi söker dig med en relevant utbildning på eftergymnasial nivå med inriktning på ekonomi/redovisning/revision. Det är meriterande om du har några års yrkeserfarenhet av budgetplanering och projektekonomi. Erfarenhet av arbete inom EU-finansierade projekt är också meriterande. I rollen som projektekonom bör du kunna uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska. Det är av stor vikt att du är självgående med förmåga att driva dina egna processer vidare. Som person har du ett strukturerat arbetssätt. Du har ett personligt engagemang och är angelägen om att nå resultat. Att leverera med hög kvalitet och att hålla uppsatta tidsplaner är viktigt för dig. Du har ett lösningsfokuserat förhållningssätt, och samarbetar gärna med andra människor för lösa problem. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vill du vara med och påverka framtiden i Gävleborg och vara en del av oss? Välkommen med din ansökan senast den 4 juni. Ansökan Vi ber dig söka tjänsten genom länken i denna annons för att underlätta vår hantering av inkomna ansökningar samt för att säkerställa kvaliteten i vår urvalsprocess. Det är av största vikt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den bedöms gentemot en fastställd kompetensprofil samt mot andra sökande. Om Länsstyrelsen Gävleborg och vårt erbjudande Länsstyrelsens uppdrag är att säkerställa att de beslut Sveriges riksdag och regeringen fattar får så bra effekt som möjligt i länet. Vi arbetar med spännande och utmanande frågor som berör hela länet. Bredden i vårt uppdrag ger dig som medarbetare goda möjligheter att utvecklas och bidra till en långsiktigt hållbar samhällsutveckling för alla i samhället. Vi erbjuder ett intressant arbete och en hållbar arbetsplats med bra anställningsvillkor när det gäller arbetstider, ledigheter, förmåner, trygghet och hälsofrämjande aktiviteter samt möjlighet att arbeta delvis på distans. För oss är det viktigt att våra medarbetare ska trivas och må bra. Idag är vi cirka 250 medarbetare som tillsammans har en bred kompetens och helhetssyn som bidrar till länets utveckling. Hos oss arbetar till exempel biologer, jurister, arkeologer, jägmästare, ekonomer, arkivarier, veterinärer, statsvetare, samhällsplanerare och kommunikatörer. För att arbeta hos oss är det viktigt att du delar statens gemensamma värdegrund och respekterar våra värdeord Handlingskraft, Professionalitet och Förståelse. De vägleder oss i arbetet och beskriver vårt förhållningssätt till varandra, medborgarna och andra intressenter. Vi strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla. Länsstyrelsen är en HBTQI-certifierad arbetsplats. Vi tror på allas lika möjligheter och en personalsammansättning som speglar länets befolkning. Därför hoppas vi att du som söker kan bidra till att öka vår mångfald genom din bakgrund och kompetens. Läs mer om Länsstyrelsen Gävleborg på vår hemsida https://www.lansstyrelsen.se/gavleborg Inför rekryteringsarbetet har Länsstyrelsen tagit ställning till rekryteringskanaler och gjort vårt medieval. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare och rekryteringssajter.
Hos oss möter du tempot, teamkänslan och möjligheten att göra verklig skillnad – varje dag. På akutmottagningen är vi 130 engagerade kollegor som tillsammans tar emot över 100 patienter per dygn. Vi arbetar nära i tvärprofessionella team där samarbete, snabba beslut och trygghet för patienten står i fokus. Här befinner du dig mitt i händelsernas centrum med goda möjligheter att utvecklas och växa i din roll. Välkommen till oss! ARBETSUPPGIFTER Du arbetar tätt tillsammans med sjuksköterskor och läkare inom flera olika specialiteter som kirurgi, ortopedi, medicin, barn med flera. Ditt arbete är varierat, utvecklande och du får snabbt en bred kompetens. Hos oss uppmuntras du att ta initiativ, växa i din roll och vara delaktig i att utveckla både arbetssätt och arbetsmiljö. Huvudsakliga arbetsuppgifter • övervakning av patientens vitalparametrar • förebyggande av trycksår och fall • uppföljning av patientens nutrition och elimination • sårbehandling • EKG-tagning • venprovtagning • förhindra smittspridning genom basala hygienrutiner och klädregler. Hos oss får du • bli en del av ett engagerat, hjälpsamt och kompetent team som stöttar varandra och har roligt tillsammans • introduceras på ett tryggt sätt tillsammans med en erfaren undersköterska • utvecklingsmöjligheter genom interna utbildningar och scenarioövningar. Vi bryr oss om dig som medarbetare och erbjuder förmåner som skapar trygghet, hälsa och utveckling oavsett var du befinner dig i livet. Läs mer här: https://www.regiongavleborg.se/jobb-och-utbildning/jobba-i-region-gavleborg/dina-formaner/ KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har ett genuint intresse för akutsjukvård och som trivs i en roll där tempot är högt och insatserna betyder mycket för dem vi möter. Du är trygg, lyhörd och van att samarbeta nära med andra. Du kan snabbt se vad som behöver göras, agera med omdöme och du möter både patienter och kollegor med respekt, omtanke och engagemang. För att lyckas i rollen krävs • utbildning till undersköterska • erfarenhet av arbete inom akutsjukvård. Erfarenhet av arbete på akutmottagning är meriterande. Vi använder tester som en del i urvalsprocessen. Vi ser fram emot att läsa din ansökan! ÖVRIGT Med 7 500 medarbetare är vi länets största arbetsgivare. Det ger oss styrka att driva utvecklingen framåt för ett livskraftigt Gävleborg. Vårt uppdrag är spännande och komplext. Oavsett vilken roll du har hos oss hjälper du invånarna i länet och gör nytta i samhället. Vi ligger i framkant i samhällsutvecklingen och satsar på att du som medarbetare ska få växa och utvecklas. Hos oss får du använda hela din kraft för att tillsammans med dina kollegor skapa framtidens Gävleborg. Hälso- och sjukvårdsnämndförvaltningens cirka 6500 medarbetare arbetar tillsammans för att ge länets invånare de bästa förutsättningarna för ett aktivt liv med ökad livskvalitet. Genom att tillhandahålla god och nära vård i hela länet lägger vi grunden för ett starkt och friskt Gävleborg. Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare: Vi har redan beslutat var vi vill synas med våra platsannonser samt vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa annonsplats eller tjänster för pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.
Ll´Amice Gävle Vi erbjuder en äkta italiensk meny med populära klassiker samt ett brett utbud av dryck. Fokus ligger på service, hantverk och känsla – en upplevelse av Neapel som följer hela vårt koncept. Neapel är pizzans födelseort och därför finns såklart vår goda pizza på menyn. Vi erbjuder dig en trygg och välkomnande arbetsplats där du blir en del av ett lag som hjälper varandra för att nå samma mål. Vi söker dig som är serviceinriktad och trivs med att möta gäster och deras förväntningar. Som person är du social, flexibel och lösningsorienterad. Vi ser gärna att du har erfarenhet från liknande anställning. Tjänsten är en behovs- eller timanställning och vi söker extra medarbetare som behärskar á la carte servering. Maila ditt CV och personliga brev till [email protected] Märk din ansökan med Serveringspersonal Vi anställer löpande, så vänta inte med att skicka in din ansökan! Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.
Om arbetsplatsen Högskolan i Gävle är en av Sveriges populäraste högskolor. Vi erbjuder ett 60-tal utbildningsprogram och 330 fristående kurser inom humaniora, vård och medicin, samhälls- och naturvetenskap samt teknik. Vi har 19 000 studenter, 750 anställda och ett samlat campus i vackra omgivningar. Högskolan har fyra strategiska forskningsområden som fokuserar på samhällsutmaningar: Hållbar stadsutveckling, hälsofrämjande arbete, innovativt lärande och intelligent industri. Sedan 2023 är Högskolan en del i Europauniversitet EU GREEN som arbetar för att stärka kvaliteten inom den högre utbildningen i EU samt ökat utbyte för både studenter och anställda. Högskolans vision är Förstahandsvalet för alla som vill göra skillnad. Vi erbjuder bland annat: - God arbetsmiljö: medarbetarundersökningen visar hög trivsel och arbetsglädje - Generöst friskvårdsbidrag, i topp bland Sveriges lärosäten - Flexibelt arbetssätt Vid avdelningen för industriell ekonomi, industridesign och maskinteknik på Högskolan i Gävle bedrivs utbildning och forskning inom industriell ekonomi, industridesign och maskinteknik. En gemensam utgångspunkt för verksamheten är att utveckla kunskapen om industriella produkter, tjänster och processer med hänsyn till social, ekonomisk och ekologisk hållbarhet. Avdelningen har en stark koppling till det omgivande samhället och studenter, lärare och forskare arbetar i nära samarbete med näringsliv och myndigheter. Till avdelningen för industriell ekonomi, industridesign och maskinteknik söker vi nu en forskare i industriell ekonomi. Du anställs på ett år med möjlighet till förlängning med en omfattning på 50%. Tillträde snarast. Tjänsteställe är Gävle. Arbetsuppgifter Som forskare i industriell ekonomi ägnar du huvuddelen av din arbetstid åt forskning, vilket inkluderar att initiera, genomföra och rapportera forskning, ansöka om och erhålla forskningsmedel samt handleda doktorander. En central del av din anställning är att bidra till att öka externa forskningsmedel, stödja implementeringen av beviljade projekt, öka den vetenskapliga produktionen samt stärka samverkan med det omgivande samhället. Din arbetsplats är vid Högskolan i Gävle, där merparten av din arbetstid är förlagd. Kvalifikationer Behörighetskrav för anställningen är doktorsexamen i industriell ekonomi eller annat ämne som arbetsgivaren finner likvärdigt med en ämnesfördjupning inom: Behörighetskrav för anställningen är doktorsexamen i industriell ekonomi eller annat ämne som arbetsgivaren finner likvärdigt med en ämnesfördjupning inom informationslogistik. Informationslogistik handlar om att säkerställa att rätt information finns tillgänglig i rätt format, vid rätt tidpunkt, för rätt mottagare, vilket är avgörande för effektivitet i dagens komplexa försörjningskedjor. Det är en disciplin i gränslandet mellan logistik, IT, och verksamhetsutveckling. Informationslogistik är relevant för flera sektorer ex. tillverkning, logistik, och sjukvård. Därutöver ska du ha: - Förmåga att initiera, genomföra och rapportera forskning av hög vetenskaplig kvalitet. - Förmåga att söka och erhålla externa medel för forskning samt att driva egna forskningsprojekt. - Förmåga att samverka inom relevanta nationella eller internationella forskningsnätverk samt med omgivande samhälle. - Förmåga att arbeta självständigt och ta egna initiativ. - Förmåga att samarbeta och skapa goda relationer internt och externt. - Förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på både svenska och engelska. Det är meriterande om du har: - Erfarenhet av doktorandhandledning. Vid tillsättningen kommer även att beaktas hur den sökande kan stärka och komplettera avdelningens forskning inom ämnesområdet. Ansökan Välkommen med din ansökan innehållande: 1) Personligt brev som beskriver intresset för den sökta tjänsten samt kunskaper, färdigheter och erfarenheter som lämpar sig för den sökta tjänsten (max 2 sidor). 2) CV som strukturerat sammanfattar alla relevanta kunskaper, färdigheter och erfarenheter för den sökta tjänsten. 3) Examensbevis och annan studiedokumentation. 4) Vetenskapliga publikationer. 5) Referenser och eventuella rekommendationsbrev. Kontakt Per Hilletofth, avdelningschef Tel: 073-6546096 E-post: [email protected] Övrigt Högskolan i Gävle eftersträvar en jämn könsfördelning och ett aktivt arbete med lika villkor i alla delar av organisationen. Inför denna rekrytering har Högskolan i Gävle tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediasäljare och liknande.
Vi söker vikarier till två av våra kunder i Gävle. Arbetet innebär att hjälpa en person i det dagliga livet med allt från personlig hygien till aktiviteter utanför hemmet. Gärna tidigare erfarenhet från jobbet som personlig assistent.
Vill du också bli en del av Team GK? Vi på GK arbetar med att utveckla, bygga och driva smarta tekniska lösningar som minskar klimatbelastningen från gamla och nya byggnader. Oavsett vilken typ av byggnad vi arbetar med, strävar vi efter lösningar som tar hänsyn till både dagens användare och kommande generationer. GK är en skandinavisk teknisk entreprenör och servicepartner, och våra yrkesarbetare utgör kärnan i vår verksamhet. Hos GK får du möjlighet att både planera, koordinera och utföra uppdrag. Arbetet innebär både teknisk problemlösning och kontakt med kunder. Vad kan GK erbjuda dig? Hos oss på GK är vi måna om varandra. Tillsammans tar vi ansvar, skapar förändring och en inkluderande arbetsplats där alla har utrymme att synas och utvecklas. Vi erbjuder: Goda utvecklingsmöjligheter Bra kollegor som lär sig av varandra och vill varandra väl En trygg och säker arbetsgivare Bra förmåner som bruksbil, pension, försäkringar och ett friskvårdsbidrag på 5000 kr Hur kommer ditt uppdrag att se ut? Våra kunder är både stora och små och de anlitar oss i samband med service, nybyggnationer eller mindre ombyggnationer. Som VS-montör arbetar du efter givna förutsättningar, ritningar och beskrivningar med installation och montering. Uppgifterna inkluderar montering av komponenter, anslutning av system, arbete med ritningar och samarbete med andra yrkesgrupper. Du kommer bli en del av ett härligt team som består av montörer, projektledare och chefer. Hos oss blir din kompetens och ditt engagemang viktig för att vi ska kunna fortsätta att arbeta i den absoluta framkanten av den tekniska utvecklingen och ta och behålla vår position på marknaden. Din bakgrund: Certifierad VS-montör Minst fem års yrkeserfarenhet inom området. Du har erfarenhet av att arbeta som servicemontör eller entreprenadmontör. God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska är en förutsättning för tjänsten God datavana Du har B-körkort Ansökan Är du redo att ta första steget till en spännande resa tillsammans med oss på GK? Då är du välkommen med din ansökan! Hos oss kan du söka utan CV och ansökningsbrev. Istället ber vi dig att besvara några korta frågor. Ansökan skickas elektroniskt via vårt rekryteringssystem. Vi tillämpar löpande urval i den här rekryteringen så skicka in din ansökan med en gång. För den här tjänsten kan det bli aktuellt att du som slutkandidat får göra en ekonomisk och juridisk bakgrundskontroll. Syftet med bakgrundskontrollen är inte att sålla bort utan kontrollen görs för att både du och vi ska känna oss trygga med anställningen. Hör av dig till rekryterande chef om du vill veta mer om bakgrundskontrollen och varför den görs. På GK kan du vara dig själv och förvänta dig att bli respekterad, oavsett var du kommer ifrån eller vem du älskar. Mångfald och inkludering handlar för oss om att erkänna och respektera varandra att hitta styrka i det som gör oss lika och olika. Kvalificerade kandidater som känner igen sig i våra värderingar inkluderande, nyfiken och ansvarstagande uppmuntras att ansöka hos oss.
Lantmäteriet är den myndighet som kartlägger Sverige. Till våra uppgifter hör också att registrera och säkra ägandet av alla fastigheter samt hantera deras gränser. Nu söker vi dig som har ett starkt samhällsengagemang. Det myndighetsgemensamma verksamhetsområdet består av stödjande och styrande enheter som bistår Lantmäteriets övriga verksamhetsområden. Här är du med och ser till att vardagen fungerar! Hos oss får du utvecklas i en viktig samhällsfunktion där din kompetens och ditt engagemang är vår främsta resurs. ARBETSUPPGIFTER Verksamhetsområde Ekonomi på Lantmäteriet ansvarar för att samordna arbetet inom redovisning, uppföljning och controlling samt reskontrahantering. Vidare ansvarar verksamhetsområdet för finansiell planering, kontinuerlig uppföljning och analys, årsredovisning samt inköp och upphandling. Nu söker vi en enhetschef till en ny enhet inom verksamhetsområdet, som kommer ansvara för att leda och utveckla arbetet med verksamhetsplanering, uppföljning och intern styrning och kontroll inom Lantmäteriet. Rollen är central för att säkerställa att verksamheten bedrivs effektivt, målinriktat och i enlighet med gällande regelverk och myndighetsförordningen. Som enhetschef bidrar du till att skapa struktur, enhetlighet och god kvalitet i arbetssätt och processer och bidrar till framtagande av styrande dokument, riktlinjer och rutiner. Du ansvarar för att utveckla och förvalta myndighetens systematiska arbete med intern styrning och kontroll (ISK) och säkerställer att arbetssätt och processer är enhetliga, dokumenterade och implementerade. Vidare kommer du bidra till att utveckla det gemensamma ledningssystemet för verksamhetsstyrning och verka för att det är känt och tillämpat i hela organisationen och bidra till styrning och strategisk utveckling av myndigheten i nära samverkan med övriga chefer och stödfunktioner. Du leder och samordnar även arbetet med Lantmäteriets verksamhetsplanering och uppföljning och fungerar som stöd till ledningen i frågor som rör uppföljning, riskhantering och intern kontroll. Som enhetschef kommer du ha personal-och arbetsmiljöansvar för enhetens medarbetare och ansvara för kompetensförsörjning, rekrytering och introduktion. Då enheten är nybildad behöver du ha ett stort intresse för att bygga det nya teamet och utveckla verksamheten och teamets arbetsformer tillsammans med medarbetarna. Du leder och följer upp enhetens dagliga arbete och har ett nära, kommunikativt och coachande ledarskap. Du kommer representera enheten i olika samverkansforum internt och externt. Du ingår i verksamhetsområdets ledningsgrupp tillsammans med fyra andra enhetschefer och verksamhetsområdeschefen. Ledningsgruppen skapar resultat gemensamt och du kommer vara en viktig del av laget. Arbetsorten är flexibel inom Stockholm, Uppsala och andra kontor i närheten av Gävleregionen men med behov av regelbunden närvaro på Gävlekontoret. Tjänsten hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras innan anställning. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har en för tjänsten relevant akademisk examen och erfarenhet som chef med personalansvar. Du har dokumenterad erfarenhet av att leda verksamhet inom offentlig sektor, gärna inom intern styrning och kontroll, uppföljning eller verksamhetsplanering. Du har god förståelse för förvaltningsrätt, myndighetsstyrning och relevanta regelverk och är van att arbeta strukturerat och datadrivet med uppföljning och analys. Vi vill att du har erfarenhet av förändringsledning och utvecklingsarbete och god kännedom om ledningssystem, uppföljningsmodeller, riskhantering och intern kontroll. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och ser att du är en strategisk, trygg och tydlig ledare med god kommunikativ förmåga. Ditt ledarskap utmärks av att du anpassar dig och din kommunikation efter person och situation, och du kommunicerar tydligt och balanserat i både tal och skrift. Du har goda chefs- och ledaregenskaper, och visar tillit och förtroende för din omgivning. Du agerar utifrån ett utvecklande och coachande ledarskap och har förmåga att skapa engagemang och entusiasm hos din medarbetare. För att medarbetarna i din verksamhet ska kunna bidra och utvecklas har du som ledare en viktig roll att skapa förutsättningar, ge stöd och aktivt arbeta med uppföljning. Du bidrar tydligt till verksamhetsområdets resultat och vill vara med och utveckla och anpassa verksamheten utifrån rådande och kommande förutsättningar. I rollen har du många interna och externa kontaktytor, och du behöver därför ha god förmåga att samverka med andra och verka för att hitta lösningar som förenar olika intressen. Du har god förståelse för hur komplexa organisationer fungerar och förmågan att förstå den egna verksamhetens del i helheten. ÖVRIGT Lantmäteriet är i ständig utveckling och det är också alla vi som jobbar här, våra medarbetare är vår viktigaste resurs för att lyckas med vårt uppdrag. I medarbetarskapet ingår att vi agerar utifrån den statliga värdegrunden och våra värdeord: service, öppenhet och handlingskraft. Som medarbetare på Lantmäteriet ska du kunna förena arbete med fritid och ha en bra balans i livet. När verksamheten tillåter har du bland annat möjlighet att utföra dina arbetsuppgifter till stor del på annan plats än kontoret. Läs mer om vårt erbjudande på lm.se/jobbahososs För att skicka in din ansökan, klicka på länken i annonsen. Vi arbetar med kompetensbaserad rekrytering och fokuserar på din kompetens för att bedöma dig och andra kandidater objektivt. Vi önskar att du inte bifogar något foto till din ansökan. Du som har skyddade personuppgifter ska inte lägga in din ansökan i vårt rekryteringssystem, istället ber vi dig kontakta rekryterande chef. Urval och intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden. Vi undanber oss alla erbjudanden om rekryterings- och annonshjälp.
Kirurgmottagningen i Gävle bedriver både akut och planerad verksamhet inom våra specialiteter urologi, kärl, plastik, övre- och nedre mag/tarm, bröst- och endokrinkirurgi. Vi har läkarmottagningar med undersökningar och behandlingar, sjuksköterskemottagningar, polikliniska operationer och telefonrådgivning. Vi söker nu en sjuksköterska för ett vikariat med fokus på kirurgi. Vill du bli en del av vår härliga arbetsgrupp? Välkommen med din ansökan! ARBETSUPPGIFTER På kirurgmottagningen bedrivs kirurgisk specialistvård med läkar- och sjuksköterskemottagning. Som sjuksköterska hos oss bidrar du till att ge vård av hög kvalité med fokus på patientens säkerhet samt att upprätthålla en god arbetsmiljö. Som sjuksköterska hos oss kommer du bland annat att arbeta med • telefonrådgivning • att assistera vid undersökningar och behandlingar i samband med läkarbesök och polikliniska operationer • remisshantering och tidsbokning till planerade mottagningar. Hos oss får du • vara del av en engagerad och positiv arbetsgrupp med ett bra, nära samarbete med trygga och erfarna kollegor • ett självständigt och varierande arbete med goda möjligheter att vara med och påverka både verksamheten och ditt eget arbete. Läs mer om våra olika förmåner på Region Gävleborgs hemsida! https://www.regiongavleborg.se/jobb-och-utbildning/jobba-i-region-gavleborg/dina-formaner/ KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är positiv och nyfiken i ditt sätt, har ett genuint intresse för kirurgi samt har förmågan att se möjligheter i det du gör. Arbetet kräver att du kan arbeta såväl självständigt som teambaserat samt att du är uppmärksam och tillmötesgående och visar vilja och förmåga att hjälpa andra. Du tar initiativ, arbetar målfokuserat samt har förmågan att fatta egna beslut och kan självständigt driva ditt arbete framåt. Du ser även till verksamhetens helhet och har förmågan att anpassa dig i olika typer av föränderliga situationer samt är öppen för och intresserad av förändring och utveckling. Som sjuksköterska hos oss ska du • vara legitimerad sjuksköterska. För den här tjänsten är det meriterande om du har erfarenhet av kirurgisk vård, mottagningsarbete samt är bekant med vårdsystemet Cosmic. Ansök redan idag, då urval och intervjuer sker löpande. Välkommen med din ansökan! ÖVRIGT Med 7 500 medarbetare är vi länets största arbetsgivare. Det ger oss styrka att driva utvecklingen framåt för ett livskraftigt Gävleborg. Vårt uppdrag är spännande och komplext. Oavsett vilken roll du har hos oss hjälper du invånarna i länet och gör nytta i samhället. Vi ligger i framkant i samhällsutvecklingen och satsar på att du som medarbetare ska få växa och utvecklas. Hos oss får du använda hela din kraft för att tillsammans med dina kollegor skapa framtidens Gävleborg. Hälso- och sjukvårdsnämndförvaltningens cirka 6500 medarbetare arbetar tillsammans för att ge länets invånare de bästa förutsättningarna för ett aktivt liv med ökad livskvalitet. Genom att tillhandahålla god och nära vård i hela länet lägger vi grunden för ett starkt och friskt Gävleborg. Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare: Vi har redan beslutat var vi vill synas med våra platsannonser samt vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa annonsplats eller tjänster för pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 691 jobb