Digital marknadsförare till konsultuppdrag
Newr AB
Marknadsanalytiker och marknadsförare m.fl.

Vi söker en digital marknadsförare till ett spännande deltidsuppdrag (cirka 50%) hos en av våra kunder i Stockholm, där en av våra ekonomikonsulter arbetar. Tanken är att uppdraget ska starta i mars och pågå i 6 månader och därefter förlängas om allt fungerar bra. För uppdraget söker vi en konsult som är intresserad av en uppdragsanställning hos Newr. Om rollenI rollen som digital marknadsförare kommer du att arbeta på organisationens huvudkontor och även stödja verksamhetens regionkontor. Du kommer att vara ett bollplank för att hjälpa till att fördela marknadsföringsbudgetar och ge vägledning kring bästa sättet att använda resurser för att nå företagets målgrupper. Du kommer också att lägga en plan och ta fram förslag på hur organisationen bör arbeta med digital kommunikation. Arbetsuppgifterna innefattar: Kartläggning över hur organisationen bör arbeta med digital kommunikation. Skriva och publicera nyhetsbrev, samt skapa och uppdatera innehåll på intranätet och företagets externa hemsida. Ansvara för företagets närvaro på sociala medier, inklusive Facebook, Instagram, TikTok och YouTube. Du ska kunna anpassa budskap till olika målgrupper och följa trender för att optimera engagemang och räckvidd. Strategisk rådgivning till regionkontoren i frågor om marknadsföringsbudget och hjälpa till att ta fram konkreta idéer och förslag för marknadsföring i deras respektive regioner. Din profil Vi söker dig som: Har erfarenhet av digital marknadsföring och är en skicklig kommunikatör. Är självständig, har en förmåga att komma med egna idéer och kan ta initiativ i arbetet. Har goda kunskaper inom sociala medier och vet hur man anpassar kommunikation för olika plattformar och målgrupper. Är analytisk och har en förmåga att följa och förstå digitala trender. Är bra på att skriva och skapa engagerande innehåll, både för interna och externa kanaler. Har erfarenhet av att arbeta med budgetfördelning och kan ge vägledning till andra avdelningar. Talar och skriver på svenska och engelska på en hög nivå. Företaget har kontor i södra Stockholm och erbjuder en hybridmodell. AnsökanVälkommen att skicka in din ansökan. Har du några frågor är du också välkommen att höra av dig via email till [email protected] Vi ser fram emot att höra från dig!

115 dagar sedan
Sista ansökan:
21 augusti 2025
Interim koncernredovisningsansvarig till noterat bolag
Newr AB
Redovisningsekonomer

Vi söker en interim koncernredovisningsansvarig till ett noterat bolag norr om Stockholm. Start för uppdraget är i början av maj och det beräknas pågå i 10 månader. I rollen som interim koncernredovisningsansvarig blir du del av företagets ekonomiavdelning och rapporterar till CFO. I rollen får du det övergripande ansvaret över koncernens redovisning och rapportering. I arbetsuppgifterna ingår: Ansvar över bolagets koncernredovisning Ansvar över rapportering Ansvar för bokslut Ansvar över årsredovisning Kontakt med revisorer vid revision Arbeta för att effektivisera och utveckla koncernens ekonomiprocesser Vi söker dig som har en ekonomisk utbildning. Du har också flerårig erfarenhet från arbete med koncernredovisning och en vana att ha helhetsansvaret för redovisning. Som person är du kommunikativ, noggrann och effektiv i ditt arbete. Välkommen med ansökan!

116 dagar sedan
Sista ansökan:
20 augusti 2025
Interim Senior Redovisningsekonom - Start omgående
Newr AB
Redovisningsekonomer

Vi söker på uppdrag från kund en interim senior redovisningsekonom för ett konsultuppdrag med start omgående. Uppdraget beräknas pågå i 6 månader. I rollen kommer du ingå i en redovisningsavdelning med rapportering till redovisningschef. I arbetsuppgifterna ingår: Löpande redovisning Månads- och årsbokslut Upprättande av årsredovisningar Moms - och skattedeklarationer Inkomstdeklarationer Vi söker dig som har en ekonomisk utbildning och gedigen erfarenhet inom hela redovisningsflödet. Då du kommer ha helhetsansvar för några bolag vilket gör att vi söker vi dig som är självgående. Vi tror också att du är van att sätta dig in i nya roller och arbetsuppgifter snabbt. Företaget har kontor i Solna och möjlighet till hybridarbete finns. Välkommen med ansökan intresse!

119 dagar sedan
Sista ansökan:
17 augusti 2025
Interim Finance Manager/Business Controller till bolag i centrala Stockholm
Newr AB
Controller

Vi söker på uppdrag från kund en Interim Finance Manager till ett spännande bolag i centrala Stockholm. Uppdraget har start i början/mitten av mars och pågår under 12 månader. Omfattningen av uppdraget är mellan 50-80 %. Kunden erbjuder hybridarbete. Vi söker dig med några års erfarenhet av redovisning och business controlling och som är intresserad av att gå vidare mot och utvecklas i en roll som CFO/Finance Manager. (Du behöver inte ha tidigare erfarenhet i en roll som CFO eller Finance Manager). I rollen som Finance Manager kommer du att ha helhetsansvar över företagets ekonomifunktion. I ekonomiavdelningen ingår också 2 andra ekonomer. Du arbetar både strategiskt och operativt. I arbetsuppgifterna ingår: Helhetsansvar över företagets ekonomifunktion Rapportering till VD, styrelse och ägare Månads- och årsbokslut Budget, uppföljning och analys Ansvar över den löpande redovisningen Verksamhetsstyrning och affärsutveckling Utveckling av rutiner, riktlinjer och finansiella arbetssätt Vara delaktig i investeringsrundor Kvalifikationer och personliga egenskaper Vi söker dig och har en ekonomiutbildning samt några års erfarenhet av redovisning och business controlling. Du har god kunskap inom analys och resultatuppföljning. Vi tror också att du har goda systemkunskaper, däribland i Excel. Välkommen med ansökan omgående!

123 dagar sedan
Sista ansökan:
13 augusti 2025
Interim Business Controller för kortare projekt med omgående start
Newr AB
Controller

Vi söker nu en interim business controller med goda redovisningskunskaper för ett projektuppdrag till en växande företagsgrupp beläget i centrala Stockholm. Vi söker dig som har erfarenhet att arbeta verksamhetsnära i nära relation med affärsområdeschefer med olika typer av försäljnings- och lönsamhetsanalyser samt identifiera andra kostnadseffektiviseringar. Önskad start inom 2 veckor och löper initialt 3 månader. Kontakta Pontus Palmborg vid intresse, [email protected]

129 dagar sedan
Sista ansökan:
7 augusti 2025
Purchasing Manager till ICANIWILL
Newr AB
Inköps-, logistik- och transportchefer

Nu rekryterar vi en Purchasing Manager till ICANIWILL som är ett av Sveriges snabbast växande e-handelsbolag med fokus på sportmode. Som Purchasing Manager på ICIW kommer du att ha en central position i organisationen. I rollen kommer du att ha det övergripande ansvaret för inköp och upphandling av hela produktsortimentet inom bolaget. Ditt arbete kommer att vara avgörande för att upprätthålla goda relationer med våra leverantörer och partners. Du kommer ha ett tätt samarbete med produktutveckling, design och controlling för att säkerställa en effektiv och lönsam produktportfölj. Du leder och utvecklar ett inköpsteam bestående av två direktrapporterande inköpare och rapporterar till Chief Operating Officer. Ansvarsområden Fullt ansvar för inköp och upphandling av hela ICANIWILL-sortimentet Sourcing och utvärdering av nya leverantörer och produktionspartners, främst i Asien Bygga och underhålla starka relationer med fabriker och tygleverantörer för långsiktiga samarbeten Prognostisera försäljning av produktgrupper och presentera åtgärder för att säkerställa lagertillgänglighet Hantera data och insikter kopplat till trender Säkerställa att inköp och produktion sker enligt företagets hållbarhets- och kvalitetsstandarder Ansvara för att förbättra inköpsprocesser och supply chain-strategier för att optimera lagerhållning och leveranssäkerhet Rätt kandidat för rollen -Vi ser att du har relevant utbildning och cirka 5 års erfarenhet av strategiskt och operativt inköpsarbete inom mode, textil eller närliggande bransch. Erfarenhet från eget varumärke är ett krav -Stark förståelse för produktionsprocesser inom textil- och materialutveckling -God förmåga att analysera och optimera inköpskostnader och marginaler -Erfarenhet från E-handelsbolag -God systemvana och erfarenhet av att arbeta i affärssystem och inköpsverktyg -Flytande svenska och engelska i tal och skrift Meriterande -Dokumenterad erfarenhet av sourcing och förhandling med leverantörer i Asien -Tidigare erfarenhet av personalledning och att utveckla ett team -Erfarenhet av att arbeta med hållbarhet och CSR inom inköp Personliga egenskaper -Vi söker dig som är relationsbyggande och som verkligen förstår vikten av att skapa långsiktiga och positiva samarbeten både internt och externt -Har stark förhandlingsförmåga och affärsmannaskap -Du är strukturerad och analytisk med ett strategiskt mindset -Har förmåga att hantera flera projekt och leverantörsrelationer samtidigt -Du har ett entreprenöriell mindset och en passion för att driva verksamheten framåt Vad erbjuder ICIW dig? I rollen får du ett stort ansvar samt möjlighet att utveckla både företaget, dig själv och inköpsfunktionen på ett ledande och expansivt bolag inom e-commerce. Hos ICIW blir du en del av ett snabbväxande och energiskt team där du har drygt 40 kollegor på olika avdelningar. ICIW sitter i attraktiva lokaler på Torsplan med bland annat gym i huset och en egen takterrass i anslutning från kontoret. Du erbjuds även fina villkor och en arbetsgivare som jobbar med en aktiv personalkultur. Join us! Ansökan Start för tjänsten är så snart som möjligt med hänsyn till uppsägningstid. Rollens omfattning är 100%. Låter detta som rätt nästa steg för dig? Då ser vi fram emot din ansökan! Vi intervjuar löpande så tveka inte att ansöka redan idag. Har du frågor om tjänsten? Kontakta Josefin Cicek-Häggqvist på [email protected] ansvarig rekryterare på Newr. Om ICANIWILL De senaste åren har ICANIWILL inte bara växt som företag och varumärke, vi har även lyckats inspirera och motivera tusentals människor runt om i världen att våga satsa och kämpa för sina livsmål. Vi vill att våra kläder, vårt varumärke och vårt mantra ska hjälpa dig inse att du har allt du behöver för att uppnå dina mål och drömmar inom dig. Oavsett om det är inom träning, hälsa eller arbete, Du kan göra det. Du kommer nå ditt mål! Idag är vi dryga 40 personer som arbetar heltid med att utveckla och förfina våra produkter och vår service. Vi hoppas att den familjekänsla vi försöker skapa i företaget, där vi stöttar varandra och våra kunder under deras resa, skall genomsyra det vi gör och vi hoppas att just Du vill vara en del av ICANIWILL-Familjen.

137 dagar sedan
Sista ansökan:
30 juli 2025
Konsultuppdrag inom kundreskontra till ehandelsbolag
Newr AB
Ekonomiassistenter m.fl.

Vi söker omgående en erfaren och självgående konsult inom kundreskontra för ett uppdrag på 3-4 månader. Fokus kommer att ligga på att hantera och effektivisera företagets arbete med kundfordringar, framförallt inom områdena debt collection och historiska betalningar. Du kommer även att vara delaktig i att utveckla hållbara och långsiktiga processer tillsammans chefen för kundreskontra. Huvudsakliga arbetsuppgifter: Arbeta med inkassofrågor och kundkontakt för att driva in utestående betalningar. Identifiera och reda ut historiska omatchade betalningar. Bidra till utvecklingen och implementeringen av nya processer för att säkerställa långsiktig stabilitet inom kundreskontrateamet Samarbeta med företagets chef för kundreskontra för att sätta hållbara processer och rutiner framöver. Bakgrund och erfarenhet: Vi söker dig som är kommunikativ och som är van ta beslut och att arbeta självständigt. Du har flerårig erfarenhet inom kundreskontra. Erfarenhet av att jobba med kundreskontraprocesser, gärna relaterat till factoring och hantering av omatchade betalningar, är meriterande. Det är också meriterande med erfarenhet av inkasso samt om du arbetat i Netsuite. Uppdraget har start omgående och pågår initialt 3-4 månader. Kunden har kontor i centrala Stockholm. Det finns möjlighet att jobba på distans 1 dag i veckan. Välkommen med din ansökan!

137 dagar sedan
Sista ansökan:
30 juli 2025
Interim Koncernredovisningsansvarig
Newr AB
Redovisningsekonomer

Vi söker en interim koncernredovisningsansvarig till ett fastighetsbolagför ett längre uppdrag med start relativt omgående (mars/april).Vi söker dig som har erfarenhet att ha det övergripande ansvaret för koncernredovisning, konsolidering, börsrapportering och årsredovisning, allt i enlighet med IFRS, inom fastighetsbranschen. Kunden har kontor strax norr omStockholm.Kontakta Pontus Palmborg vid intresse,[email protected]

141 dagar sedan
Sista ansökan:
26 juli 2025
Ekonomiassistent för konsultuppdrag - Uppsala
Newr AB
Ekonomiassistenter m.fl.

Nu söker vi en ekonomiassistent inom leverantörsreskontra till ett bolag i Uppsala under en föräldraledighet.Detta är ett konsultuppdrag med start senast i början av april och uppdraget löper cirka sex månader med möjlighet till förlängning. Om rollenDu blir en del av ett relativt slimmat team där du får en väsentlig roll hos kundbolaget.I rollen sköter du huvudsakligen leverantörsreskontransamtidigt som du kommer vara delaktig under ett systembyte.Uppdraget kommer innebära att du förmodligen arbetar hela sommaren.Omfattningen för tjänsten är heltid 100% och du utgår från vår uppdragsgivares kontor i Uppsala. Vem söker vi?Vi söker dig som har 3-5 års erfarenhet inom leverantörsreskontra och är systemkunnig då bolaget kommer genomgå ett systembyte.Då du även kommer arbeta under sommaren så är det bra om du även har erfarenhet kring andra delar utöver leverantörsreskontran då du kommer avlasta andra kollegor inom andra områden under denna period.Uppdragsgivaren ser helst att du är bosatt i Uppsala.Personliga egenskaperVi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och ser gärna att du är positiv, social och driven. Du arbetar bra självständigt där du tar ansvar för dina arbetsuppgifter och vid utrymme gärna stöttar dina kollegor.Låter detta som en tjänst för dig? Ansök redan idag!Urval och av kandidater sker löpande, så tveka inte på att ansöka redan idag! Har du någon fråga eller fundering är du varmt välkommen att höra av dig till ansvarig på Newr - Pontus Palmborg, [email protected]

142 dagar sedan
Sista ansökan:
25 juli 2025
Ekonomiassistent - konsultuppdrag till bolag i Stockholm
Newr AB
Ekonomiassistenter m.fl.

Nu söker vi en ekonomiassistent inom kundreskontra som även har erfarenhet frånleverantörsreskontran, till ett stort bolag beläget i centrala Stockholm. Detta är ett konsultuppdrag med start relativt omgående. Uppdraget löper drygt sex månader och för rätt person kan det därefter vara möjligt med en anställning på kundföretaget. Om rollenDu blir en del av ett relativt slimmat team där du får en väsentlig roll hos kundbolaget. I rollen sköter du huvudsakligen kundreskontran samtidigt som du stöttar med vissa delarinom levreskontran. I rollen kommer du även arbeta med att vidareutvecklabefintliga processer och rutiner.Du kommer attingå ett team om cirka 6-7 personer där du huvudsakligen arbetar nära en till person.Tillsammans arbetar ni för att nå gemensamma mål och uppfylla förväntade resultat.Omfattningen för tjänsten är heltid 100% och du utgår från vår uppdragsgivares kontor i Stockholm. Bolaget tillämpar en hybrid arbetsmodell där man kan arbeta upp till2 dagar hemifrån. Vem söker vi?Vi söker dig som är trygg i din roll som ekonomiassistent och som har tidigare erfarenhet av arbete med kundreskontra samtleverantörsreskontra.Du har tidigare erfarenhet att se över och arbeta med vidareutveckling avprocesser och rutiner inom ditt arbetsområde.Personliga egenskaperVi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och ser gärna att du är positiv, social och driven. Du arbetar bra självständigt där du tar ansvar för dina arbetsuppgifter och vid utrymme gärna stöttar dina kollegor.Låter detta som en tjänst för dig? Ansök redan idag!Urval och av kandidater sker löpande, så tveka inte på att ansöka redan idag! Har du någon fråga eller fundering är du varmt välkommen att höra av dig till ansvarig på Newr - Pontus Palmborg, [email protected]

143 dagar sedan
Sista ansökan:
24 juli 2025