VikaVimo är ett byggföretag i Mora som hanterar alla typer av byggprojekt med genomtänkta och kostnadseffektiva lösningar där allsidighet och kvalitet är vår största styrka. Oavsett om det är planering och design, nybyggnation eller renoveringar, är vi experter på att förverkliga våra kunders byggprojekt, allt från stora entreprenader såsom brf:er och industrihallar till större rot-projekt och fastighetsservice. Med fokus på kvalitet och service levererar vi pålitliga lösningar för alla behov! Med ett fokus och engagemang har vi under åren ökat vår kapacitet och idag är vi 35 medarbetare, allt från snickare, arbetsledare, ingenjörer och administratörer och det som började med att bygga timmerhus har nu mynnat ut i ett komplett byggföretag. Vi söker nu ytterligare en engagerad arbetsledare som vill ta nästa steg i karriären och utvecklas mot en mer ansvarsfull roll! Om jobbet I rollen som arbetsledare kommer du att ansvara för att kalkylera och följa upp dina projekt, samtidigt som du leder arbetet på plats och ser till att allt flyter på enligt tidsplan och budget. Du kommer att arbeta nära både kunder, underentreprenörer och kollegor, där du skapar och upprätthåller goda relationer för att säkerställa framgångsrika projekt. Din vardag kommer vara varierad med fokus på planering, samordning och leda teamet samt att ansvara för säkerhet och kvalitetssäkring ute på bygget. Om dig Vi ser gärna att du som söker har utbildning inom byggteknik eller att du har erfarenhet som arbetsledare och kalkylering inom branschen, men vi välkomnar även dig som är snickare med ambitionen att utvecklas och ta nästa steg i din karriär mot en arbetsledande roll med kalkylansvar. Som person har du goda ledaregenskaper och är affärsdriven, med förmågan att tänka långsiktigt och fatta välgrundade beslut. Du är kommunikativ och har lätt för att skapa förtroende och goda samarbeten. Ditt arbetssätt är strukturerat, du är initiativrik och kan planera och arbeta proaktivt. Tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter är en fördel, oavsett om det kommer från utbildning eller praktisk erfarenhet. Det är också viktigt att du har god datorvana, eftersom mycket av arbetet sker digitalt och att du är strukturerad i ditt arbetssätt. B-körkort är ett krav, och vi kan erbjuda förmånsbil om så önskas. Har du erfarenhet från byggservice och har arbetat med försäkringsskador är det meriterande, men inte ett krav. Vi erbjuder Vi erbjuder en stimulerande arbetsmiljö där du får stort eget ansvar och möjlighet att utvecklas i din roll. Här arbetar du med varierande projekt och får chansen att påverka och bidra på riktigt. Oavsett om du redan har den tekniska utbildningen eller om du har arbetat praktiskt som snickare, kommer vi att ge dig möjligheten att växa och utvecklas i din yrkesroll. Urval och intervjuer sker löpande så skicka in din ansökan så snart som möjligt och senast 9 mars. Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen kontakta Sofia Wester, 0739344394, [email protected]
VikaVimo är ett byggföretag i Mora som hanterar alla typer av byggprojekt med genomtänkta och kostnadseffektiva lösningar där allsidighet och kvalitet är vår största styrka. Oavsett om det är planering och design, nybyggnation eller renoveringar, är vi experter på att förverkliga våra kunders byggprojekt, allt från stora entreprenader såsom brf:er och industrihallar till större rot-projekt och fastighetsservice. Med fokus på kvalitet och service levererar vi pålitliga lösningar för alla behov! Med ett fokus och engagemang har vi under åren ökat vår kapacitet och idag är vi 35 medarbetare, allt från snickare, arbetsledare, ingenjörer och administratörer och det som började med att bygga timmerhus har nu mynnat ut i ett komplett byggföretag. Vi söker nu en driven arbetsledare som vill ta nästa steg i karriären och utvecklas mot en mer ansvarsfull roll! Om jobbet I rollen som arbetsledare kommer du att ansvara för att kalkylera och följa upp dina projekt, samtidigt som du leder arbetet på plats och ser till att allt flyter på enligt tidsplan och budget. Du kommer att arbeta nära både kunder, underentreprenörer och kollegor, där du skapar och upprätthåller goda relationer för att säkerställa framgångsrika projekt. Din vardag kommer vara varierad med fokus på planering, samordning och leda teamet samt att ansvara för säkerhet och kvalitetssäkring ute på bygget. Om dig Vi ser gärna att du som söker har utbildning inom byggteknik eller att du har erfarenhet som arbetsledare och kalkylering inom branschen, men vi välkomnar även dig som är snickare med ambitionen att utvecklas och ta nästa steg i din karriär mot en arbetsledande roll med kalkylansvar. Som person har du goda ledaregenskaper och är affärsdriven, med förmågan att tänka långsiktigt och fatta välgrundade beslut. Du är kommunikativ och har lätt för att skapa förtroende och goda samarbeten. Ditt arbetssätt är strukturerat, du är initiativrik och kan planera och arbeta proaktivt. Tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter är en fördel, oavsett om det kommer från utbildning eller praktisk erfarenhet. Det är också viktigt att du har god datorvana, eftersom mycket av arbetet sker digitalt och att du är strukturerad i ditt arbetssätt. B-körkort är ett krav, och vi kan erbjuda förmånsbil om så önskas. Har du erfarenhet från byggservice och har arbetat med försäkringsskador är det meriterande, men inte ett krav. Vi erbjuder Vi erbjuder en stimulerande arbetsmiljö där du får stort eget ansvar och möjlighet att utvecklas i din roll. Här arbetar du med varierande projekt och får chansen att påverka och bidra på riktigt. Oavsett om du redan har den tekniska utbildningen eller om du har arbetat praktiskt som snickare, kommer vi att ge dig möjligheten att växa och utvecklas i din yrkesroll. Urval och intervjuer sker löpande så skicka in din ansökan så snart som möjligt och senast 9 mars. Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen kontakta Sofia Wester, 0739344394, [email protected]
Drömmer du om att arbeta som snickare i hjärtat av Dalarna, omgiven av vacker natur och ett härligt gäng? Vi söker nu duktiga och engagerade snickare till vår kund som har en stark förankring i regionen och som kan erbjuda en arbetsplats där ingen dag är den andra lik. Vår kund har varierande projekt som sträcker sig från nybyggnationer av drömhus till flexibla byggserviceuppdrag. Om jobbet Som snickare kommer du att arbeta med allt från stomresning och montering av väggar, tak och golv till finsnickeri. Du kommer få arbeta med om- och nybyggnationer, entreprenader till försäkringsskador alltid med kvalitet och kundens behov i fokus. Om dig Vi ser gärna som söker har yrkesbevis som träarbetare eller har likvärdig erfarenhet inom yrket. Det viktigaste är för oss är att du är engagerad, intresserad och driven. Du har en yrkesstolthet och vill ständigt utvecklas i din roll. Du är professionell i ditt bemötande och drivs av att leverera kvalitet i ditt arbete. Du har lätt för att samarbeta och är flexibel i ditt arbetssätt. Vi kan erbjuda dig möjligheten att få bo och arbeta omgiven av skogar, sjöar och fjäll. Här får du vara en del av ett sammansvetsat och positivt team som stöttar varandra och har kul tillsammans. Urval görs löpande, skicka in en ansökan så snart du kan! Vi vill att det ska vara lätt för dig att skicka in din ansökan och har valt att arbeta med urvalsfrågor och tagit bort möjligheten att skicka in personligt brev.
Vi har en stor efterfrågan på redovisnings- och lönekonsulter just nu och söker brett efter både dig mer flera års erfarenhet som är redo att axla ett nytt, spännande uppdrag likväl som dig som är ny inom området. Om jobbet Arbetsuppgifterna kan vara allt från löpande redovisning, års- och månadsbokslut, avstämningar, löneadministration, avtalsfrågor och koncernbokslut. Andra uppgifter kan vara att upprätta kund- och leverantörsreskontra, budgetarbete och prognoser. Exempel på arbetsuppgifter kan vara kontrollerar in- och utbetalningar, betala in och kontrollerar skatt, moms och arbetsgivaravgifter, löpande månadsbokslut och sammanställa årsbokslut efter räkenskapsårets utgång. Vi tror att du har bra koll på hur en årsredovisning upprättas och har förståelse för posterna på både resultat och balanssidan. Du agerar stöd till VD och ledningsgrupp genom att analysera ekonomisk historik, likviditet och uppföra andra ekonomiska kalkyler och ta fram nyckeltal. Inom löneområdet arbetar du brett med allt från löpande lönehantering, beräkningar, arbetsgivardeklaration, rapportering, redovisning kopplat till lön samt strategisk rådgivning. Du sätter upp strukturer och rutiner i digitala system, beräknar förmåner, tar fram nyckeltal och statistik. Alltid med företagets viktigaste resurs i fokus: de anställda! Du kommer vara en central del i att utveckla administrationen och digitalisera processerna vilket kan röra sig från implementering av ett projekt- och tidredovisningssystem, effektivisera flödet av leverantörsfakturor eller förbättra ekonomiuppföljningen. I detta ingår även att på ett bra sätt kunna kommunicera med dina interna kollegor, bolagets kunder och fångar upp deras behov och levererar något de förstår och har nytta av. Om dig Vi söker dig som är utbildad ekonom på högskola eller via yrkesutbildning, helst med några års erfarenhet av löpande redovisning och bokslut. Meriterande är om du är auktoriserad. Har du haft en roll som konsult, controller eller ekonomiansvarig är det meriterande. Dina personliga egenskaper är viktiga och vi tror att du är en strukturerad och analytisk person som gillar att driva processer och affärer framåt på ett lösningsorienterat sätt. Du är flexibel och ödmjuk som person med en stor förståelse för interna utmaningar där du kommer med lösningar för våra kunders verksamheter. Du kommer ha mycket kontakt med andra människor vilket förutsätter att du kan kommunicera på ett enkelt och förståeligt sätt samt stimuleras av ett självständigt arbete. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta proaktivt med att hitta nya uppdrag och kunder. Urvalsprocessen sker löpande Vi vill rekrytera både jämställt och baserat på kompetens samt göra det enkelt för dig som kandidat att söka våra tjänster, därför har vi valt att använda oss av urvalsfrågor istället för personligt brev i denna process! För frågor eller funderingar är du välkommen att kontakta oss på Boss Business Partner, Evelyn Hult 070-2578212 eller Sofia Wester 073-9344394
Vi söker en erfaren CNC-operatör för vårkunds räkning i Ludvika-området för start omgående! Företaget är ett framstående familjeföretag med över 40 års erfarenhet inom tillverkning och reparation av slit- och reservdelar. De är i en expansiv fas och har nyligen investerat i en ny, modern verkstadshall där du kommer att ha möjlighet att arbeta i en högteknologisk och fräsch miljö. Företagets ledord är snabba leveranser, hög kvalitet och personlig service. Om dig Vi söker dig som är självgående och har några årserfarenhet att arbeta som CNC-operatör. Du har programmeringsvana och kan hantera allt från ritning till färdig detalj via ISO-programmering. God kunskap i att mäta detaljer efter ritning liksom erfarenhet av att arbeta med korta serier. Vi önskar att duhar vana av svarvning med drivna verktyg och det är meriterande om duarbetat med liknandemaskiner och styrsystem som Fanuc, Siemens och Okuma OSP 300. Som person är du en lagspelare som trivs med att samarbeta och bidra till teamet. Du är noggrann och har en stark yrkesstolthet som gör att du alltid strävar efter attleverera kvalitet. Du är kommunikativ och har förmågan att lära ut dina kunskaper vidare till dina kollegor. Vad vi erbjuder Vår kunderbjuder sina anställda tryggaanställningsvillkor med arbetstid 7-16 medmöjlighet till flextid. Du får arbeta i en modern verkstad med god stämning och nära samarbete med kollegorna. Generöst friskvårdsbidrag och goda möjligheteratt delta i olika friskvårdsaktiviteter. Skicka in din ansöka snarast, intervjuer sker löpande. Detta är en direkt anställning av företaget och anställningens påbörjas så snart som möjligt. Vid frågor om tjänsten och rekryteringsprocessen kontakta Sofia Wester, [email protected], 0739344394
Har du erfarenhet av service och reparation av entreprenadmaskiner, industrimaskiner eller personbilar? Vi ser ett ökat behov av servicetekniker, verkstadsmekaniker och teamledareute hos våra kunder och söker nu dig som vill ta nästa steg i karriären! Om jobbet Som servicetekniker utför du fältservice, diagnostik och reparationer av entreprenad- och industrimaskiner. Arbetsområdet för dig som resande servicetekniker kan täcka hela Dalarna eller delar av Svealandoch innebär resor till olika kundanläggningar. Du jobbar med felsökningsutrustning och reser med servicebil. Arbete kan innebära jour och beredskap samt planerade besök. Som verkstadsmekaniker/tekniker arbetar du med underhåll och reparationer i verkstadsmiljö, inklusive renovering av maskinkomponenter eller andra typer av maskiner.Då vi har kunder inom olika branscher kan det innebära allt från industrimaskiner till personbilar. Vi söker även dig som har erfarenhet eller är intresserad av att ta nästa steg och arbetasom teamledare/arbetsledare ute på verkstad eller i en serviceorganisation. Tjänsten innebär då att ansvara för att leda och samordna arbetet på olika uppdrag, inklusive kontakt med kunder och planering av resurser. Om dig Vi söker dig som har erfarenhet av service och reparation av entreprenad-, industri- eller specialmaskiner. Du är lösningsorienterad och gillar att arbeta självständigt såväl som i team. B-körkort är ett krav och C är meriterande. Som person är du flexibel, trivs med frihet under ansvar och ser det som en möjlighet att få resa i tjänsten. För teamledarrollen ser vi gärna att du har tidigare erfarenhet av att leda personal, sköta den daglig drift och planering men det är inget krav. Detta är en spontanansökan till oss på Boss Business Partneroch vi intervjuar passande kandidater löpande. Skicka in din ansökan så snart du kan och berätta varför just du skulle passa i någon utav dessa roller. Kontakt För frågor om tjänsterna, vänligen kontakta Sofia Wester, 0739344394, [email protected]
Boss Business Partner sköter det mesta som rör våra kunders medarbetare så som rekrytering, struktur och planering, regelverk och policyers, arbetsplatskultur, värdegrunder och teambuilding. Vi arbetar nära företagsledning, styrelse och ägare ofta som ledningsstöd eller interim HR. Med vår erfarenhet hjälper vi kunderna att utveckla sina företag kopplat till vision och mål med en stor förståelse för de utmaningar och möjligheter de står inför. Vi erbjuder även våra kunder interimlösningar och möjligheten att hyra in konsulter. Efterfrågan på våra tjänster ökar och vi söker dig som vill jobba som konsult ute hos någon av våra kunder. Vi söker främst dig med erfarenhet inom; Ekonomi- ekonomiassistent, controller, ekonomiansvarig, ekonomichef, redovisning Hållbarhet- strateg, projektledare och chefer HR- administratör, generalist, arbetsmiljö- och arbetsrättsspecialist Inköp- assistent, strategisk eller operativ inköpare Kundservice- kundmottagare, säljare och administratörer Om dig Vi söker dig som trivs med att arbeta i en föränderlig miljö och har en förmåga att snabbt anpassa dig till nya sammanhang. Som konsult hos oss är det viktigt att du är flexibel och snabbt kan hitta din plats i olika företag och organisationer. Du har en naturlig förmåga att kommunicera och samarbeta med olika typer av människor och känner dig trygg i att bidra med din expertis oavsett bransch eller uppdragets karaktär. Vi ser att du är lösningsorienterad, självgående och tycker om att ta dig an nya utmaningar. Med ditt driv och din professionella inställning bidrar du till att våra kunder får den bästa lösningen på sina behov. Tidigare erfarenhet av konsultuppdrag är meriterande, men viktigast är att du har rätt inställning och vilja att utvecklas i rollen. Vi tittar löpande på ansökningar som kommer till oss så tveka inte att skicka in ditt CV eller skriv en rad om dig själv. Vid frågor är du välkommen att kontakta oss, Sofia [email protected] eller Evelyn [email protected]
Boss Business Partner sköter det mesta som rör våra kunders medarbetare så som rekrytering, struktur och planering, regelverk och policyers, arbetsplatskultur, värdegrunder och teambuilding. Vi arbetar nära företagsledning, styrelse och ägare ofta som ledningsstöd eller interim HR. Med vår erfarenhet hjälper vi kunderna att utveckla sina företag kopplat till vision och mål med en stor förståelse för de utmaningar och möjligheter de står inför. Vi erbjuder även våra kunder interimlösningar och möjligheten att hyra in konsulter. Efterfrågan på våra tjänster ökar och vi söker dig som vill jobba som konsult ute hos någon av våra kunder. Vi söker främst dig med erfarenhet inom; Ekonomi- ekonomiassistent, controller, ekonomiansvarig, ekonomichef, redovisning Hållbarhet- strateg, projektledare och chefer HR- administratör, generalist, arbetsmiljö- och arbetsrättsspecialist Inköp- assistent, strategisk eller operativ inköpare Kundservice- kundmottagare, säljare och administratörer Om dig Vi söker dig som trivs med att arbeta i en föränderlig miljö och har en förmåga att snabbt anpassa dig till nya sammanhang. Som konsult hos oss är det viktigt att du är flexibel och snabbt kan hitta din plats i olika företag och organisationer. Du har en naturlig förmåga att kommunicera och samarbeta med olika typer av människor och känner dig trygg i att bidra med din expertis oavsett bransch eller uppdragets karaktär. Vi ser att du är lösningsorienterad, självgående och tycker om att ta dig an nya utmaningar. Med ditt driv och din professionella inställning bidrar du till att våra kunder får den bästa lösningen på sina behov. Tidigare erfarenhet av konsultuppdrag är meriterande, men viktigast är att du har rätt inställning och vilja att utvecklas i rollen. Vi tittar löpande på ansökningar som kommer till oss så tveka inte att skicka in ditt CV eller skriv en rad om dig själv. Vid frågor är du välkommen att kontakta oss, Sofia [email protected] eller Evelyn [email protected]
Boss Business Partner sköter det mesta som rör våra kunders medarbetare så som rekrytering, struktur och planering, regelverk och policyers, arbetsplatskultur, värdegrunder och teambuilding. Vi arbetar nära företagsledning, styrelse och ägare ofta som ledningsstöd eller interim HR. Med vår erfarenhet hjälper vi kunderna att utveckla sina företag kopplat till vision och mål med en stor förståelse för de utmaningar och möjligheter de står inför. Vi erbjuder även våra kunder interimlösningar och möjligheten att hyra in konsulter. Efterfrågan på våra tjänster ökar och vi söker dig som vill jobba som konsult ute hos någon av våra kunder. Vi söker främst dig med erfarenhet inom; Ekonomi- ekonomiassistent, controller, ekonomiansvarig, ekonomichef, redovisning Hållbarhet- strateg, projektledare och chefer HR- administratör, generalist, arbetsmiljö- och arbetsrättsspecialist Inköp- assistent, strategisk eller operativ inköpare Kundservice- kundmottagare, säljare och administratörer Om dig Vi söker dig som trivs med att arbeta i en föränderlig miljö och har en förmåga att snabbt anpassa dig till nya sammanhang. Som konsult hos oss är det viktigt att du är flexibel och snabbt kan hitta din plats i olika företag och organisationer. Du har en naturlig förmåga att kommunicera och samarbeta med olika typer av människor och känner dig trygg i att bidra med din expertis oavsett bransch eller uppdragets karaktär. Vi ser att du är lösningsorienterad, självgående och tycker om att ta dig an nya utmaningar. Med ditt driv och din professionella inställning bidrar du till att våra kunder får den bästa lösningen på sina behov. Tidigare erfarenhet av konsultuppdrag är meriterande, men viktigast är att du har rätt inställning och vilja att utvecklas i rollen. Vi tittar löpande på ansökningar som kommer till oss så tveka inte att skicka in ditt CV eller skriv en rad om dig själv. Vid frågor är du välkommen att kontakta oss, Sofia [email protected] eller Evelyn [email protected]
Boss Business Partner sköter det mesta som rör våra kunders medarbetare så som rekrytering, struktur och planering, regelverk och policyers, arbetsplatskultur, värdegrunder och teambuilding. Vi arbetar nära företagsledning, styrelse och ägare ofta som ledningsstöd eller interim HR. Med vår erfarenhet hjälper vi kunderna att utveckla sina företag kopplat till vision och mål med en stor förståelse för de utmaningar och möjligheter de står inför. Vi erbjuder även våra kunder interimlösningar och möjligheten att hyra in konsulter. Efterfrågan på våra tjänster ökar och vi söker dig som vill jobba som konsult ute hos någon av våra kunder. Vi söker främst dig med erfarenhet inom; Ekonomi- ekonomiassistent, controller, ekonomiansvarig, ekonomichef, redovisning Hållbarhet- strateg, projektledare och chefer HR- administratör, generalist, arbetsmiljö- och arbetsrättsspecialist Inköp- assistent, strategisk eller operativ inköpare Bygg och anläggning - projektledare, arbetsledare och byggnadsingenjör Om dig Vi söker dig som trivs med att arbeta i en föränderlig miljö och har en förmåga att snabbt anpassa dig till nya sammanhang. Som konsult hos oss är det viktigt att du är flexibel och snabbt kan hitta din plats i olika företag och organisationer. Du har en naturlig förmåga att kommunicera och samarbeta med olika typer av människor och känner dig trygg i att bidra med din expertis oavsett bransch eller uppdragets karaktär. Vi ser att du är lösningsorienterad, självgående och tycker om att ta dig an nya utmaningar. Med ditt driv och din professionella inställning bidrar du till att våra kunder får den bästa lösningen på sina behov. Tidigare erfarenhet av konsultuppdrag är meriterande, men viktigast är att du har rätt inställning och vilja att utvecklas i rollen. Vi tittar löpande på ansökningar som kommer till oss så tveka inte att skicka in ditt CV eller skriv en rad om dig själv. Vid frågor är du välkommen att kontakta oss, Sofia [email protected] eller Evelyn [email protected]
Välj ett jobb för att visa detaljer