Lediga jobb i Ludvika
Sök totalt 498 lediga jobb i Ludvika
Har du en passion för undervisning och vill göra en meningsfull insats genom att hjälpa icke-svensktalande medarbetare att behärska det svenska språket? Då kan detta vara en perfekt möjlighet för dig! Skicka in din ansökan redan idag, vi tillämpar löpande urval! OM TJÄNSTEN Acolad är en välrenommerad global ledare inom språk- och innehållslösningar, som är engagerad i att tillhandahålla språkutbildning, översättning och lokaliseringstjänster av högsta kvalitet inom olika branscher. Med sin expertis och sitt engagemang för kulturell mångfald hjälper Acolad till att överbrygga språkbarriärer och stöder internationella medarbetare i att anpassa sig till nya miljöer. Din roll kommer att fokusera på att främja förståelse och förbättra kommunikationen för att utveckla de språkkunskaper som krävs i det dagliga arbetet – oavsett om det sker individuellt, tillsammans med en kollega eller i en större grupp. Du kommer att få tillgång till omfattande lektionsmaterial och stöd från Acolad, men du behöver själv ha tillgång till en egen laptop/dator med tillhörande pålitlig internetuppkoppling för lektionsplanering och förberedelser. ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter Som svensklärare för Acolad kommer du att ge språkundervisning till icke-svensktalande medarbetare på ett välkänt företag i Ludvika. Du kommer att hålla cirka en till tre lektioner per vecka, där varje lektion är 90 minuter. Dessa lektioner kommer att utföras på plats. Du planerar och förbereder engagerande lektioner utifrån det material som tillhandahålls. Du skapar en stödjande lärmiljö anpassad för vuxna elever i en professionell miljö, och ger även kulturella insikter för att hjälpa medarbetare att integreras smidigt i den svenska arbetskulturen. VI SÖKER DIG SOM - Har en pågående utbildning till lärare eller annat som bedöms likvärdigt. Alternativt om du har en annan huvudsaklig sysselsättning om minst 50% och har tidigare arbetslivserfarenhet av att undervisa - Har svenska som modersmål eller kan uppvisa TISUS, Swedex eller annat certifikat på att du besitter de språkkunskaper som krävs - Har god organisations- och kommunikationsförmåga - Är självständig och kan skapa en motiverande lärmiljö - Har goda IT-kunskaper och är bekväm med MS Office - Har goda kunskaper i engelska då det används i intern samverkan Det är meriterande om du har - Tidigare erfarenhet som lärare - Erfarenhet av att undervisa i svenska språket För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Social - Ordningsam - Ansvarstagande Övrig information - Plats: Ludvika - Omfattning: Cirka en till tre lektioner per vecka, 90 minuter per tillfälle - Startdatum: Mitten på augusti - Du måste ha: Tillgång till en egen laptop/dator och en stabil internetuppkoppling för lektionsplanering och förberedelser Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
Are you passionate about teaching and do you want to make a meaningful impact by helping non-Swedish-speaking employees master the Swedish language? If so, this role is for you! Acolad is seeking a dedicated Swedish instructor. OM TJÄNSTEN Acolad is a renowned global leader in language and content solutions, committed to providing top-quality language training, translation, and localization services across various industries. Known for its expertise and commitment to cultural diversity, Acolad helps bridge language barriers and supports international employees in adapting to new environments. Your role will focus on promoting understanding and enhancing communication to improve the language skills necessary for daily work, whether that work takes place individually, with a colleague, or in a larger group setting. You’ll receive comprehensive lesson materials and support from Acolad, and you must have access to a personal laptop/computer and a reliable internet connection for lesson planning and preparation. ARBETSUPPGIFTER Work tasks As a Swedish Language Instructor for Acolad, you will provide language training to non-Swedish-speaking employees at a prominent company in Ludvika. You’ll conduct approximately one to three 90-minute sessions per week on-site, carefully planning and preparing engaging lessons based on provided materials. You’ll create a supportive learning environment tailored to adult learners in a professional setting, while also offering cultural insights to help employees integrate smoothly into Swedish workplace culture. VI SÖKER DIG SOM - Current student pursuing a teaching qualification or similar educational background, with a minimum study load of 50% or someone looking to work part-time with limited and variable number of working hours. - Native or fluent proficiency in both Swedish and English or a TISUS, Swedex or other formal proof of language proficiency - Strong organizational and communication skills. - Ability to work independently and create a motivating learning environment. - Sufficient IT skills, with proficiency in MS Office tools. - Working proficiency in English for internal co-operation at Acolad and as support language for the students. It is meritorious if you have - Previous experience as a teacher - Experience in teaching the Swedish language To succeed in the role, your personal skills are: - Social - Orderly - Responsible Additional Information - Location: On-site in Ludvika - Schedule: Approximately one to three sessions per week, 90 minutes each - Start Date: Middle of August - You must have: Access to a personal laptop/computer and a reliable internet connection for lesson planning and preparation Our recruitment process This recruitment process is handled by Academic Work and it is our client’s wish that all questions regarding the position is directed to Academic Work. Our selection process is continuous and the advert may close before the recruitment process is completed if we have moved forward to the next phase. The process includes two tests: one personality test and one cognitive test. The tests are tools to find the right talent for the right position, to enable equality, diversity, and a fair process.
Hos oss i Region Dalarna får du ett meningsfullt arbete där du kan göra skillnad. Tillsammans arbetar vi för ett hållbart Dalarna med utvecklingskraft i länets alla delar. Vårdavdelningen är en del av specialistkliniken Medicin Geriatrik och Rehabilitering. Vi har 34 slutenvårdsplatser där vi vårdar patienter vid två sektioner, den ena innehållande geriatrik och rehabiliteringsplatser och vid den andra vårdar vi patienter med olika internmedicinska akuta tillstånd. Våra stora patientgrupper är infektionspatienter och patienter med kardiologiska tillstånd, KOL/Astma samt geriatriska patienter och patienter som är i behov av rehabilitering efter stroke eller ortopediska tillstånd. Hos oss ges du en noggrann inskolning utifrån dina tidigare erfarenheter och vi tillhandahåller internutbildningar. Dag, kväll och helgtjänstgöring ingår. Möjlighet att vara delaktig i planeringen av sitt schema finns. Undersköterska till Medicin Geriatrik och Rehabilitering, Ludvika Arbetsuppgifter Undersköterskeuppgifter vid slutenvårdsavdelning innebär ett ansvarstagande teamarbete. Du arbetar självständigt och patientnära med omvårdnad och mobilisering av patienterna. Andra vanligt förekommande arbetsuppgifter är riskbedömningar, såromläggningar och provtagningar. Övrig information Kvalifikationer Vi söker dig som: är utbildad undersköterska som har gått Vård- och omsorgsprogrammet eller yrkespaketet Vård och omsorg på vuxenutbildningen. Meriterande är: tidigare erfarenhet av specialistsjukvård, avdelningsarbete eller akutsjukvård tidigare erfarenhet av rehabilitering Ansökan Har du skyddade personuppgifter? Ansök inte via systemet. Kontakta istället rekryterande chef direkt. Vi använder främst mail (från mejladress: [email protected]) för att göra utskick och kallelser. Kolla din inkorg och även skräppost/SPAM regelbundet under denna tid för att vara säker på att du får all information från oss. Om du är eller tidigare har varit anställd i Region (Landstinget) Dalarna kommer vi att ta interna referenser från din nuvarande eller tidigare chef, om du blir aktuell för anställning. Läs mer om Region Dalarna, vår värdegrund, arbetsmiljö och förmåner, samt vilka kontroller som görs innan anställning: Jobba med oss - Region Dalarna Vi har gjort vårt medieval och vill därför ej bli kontaktade av andra säljbolag eller rekryteringsföretag. Varmt välkommen med din ansökan till en stabil klinik och trevlig arbetsplats med fantastiska kollegor. Hör gärna av dig om du har några frågor eller funderingar. Fackliga kontaktuppgifter Fackförbund - Region Dalarna
Hitachigymnasiet i Ludvika startade 1995 som en av Sveriges första friskolor och gick tidigare under namnet ABB Industrigymnasium. Det är en attraktiv skola med goda resultat och målsättningen är att vara en av Sveriges bästa teknikutbildningar. Vi har ett nära samarbete med Hitachi Energy och har sedan januari 2023 flyttat in i deras lokaler. Det ger oss en fantastisk möjlighet att utveckla vårt samarbete med företaget. Hitachi Energy har ett stort behov av att rekrytera kompetens och vi ser oss som en viktig del i deras långsiktiga kompetensförsörjning, men också för andra företag i Ludvika med omnejd. Vår utbildning har ett fokus på teknik, hållbarhet och entreprenörskap. Vår vision är att Vi utbildar för en bättre värld. Med ett stabilt fundament av kunskap inom teknik, natur- och samhällsvetenskap ger vi våra elever förutsättningar att förstå de större sammanhangen. De får möjlighet att utveckla ledarskap och samarbetsförmåga och genom nära samverkan med näringsliv och akademi får de inte bara aktuella insikter från omvärlden utan också kontaktvägar och kunskaper inom världsledande teknik och modern forskning. Vi ger nästa generation kunskap och redskap för att med mod och drivkraft anta framtidens utmaningar. Läs mer om Hitachigymnasiet på www.hitachigymnasiet.se. Om Hitachigymnasiet Hitachigymnasiet är en attraktiv skola som erbjuder ett nationellt teknikprogram med två inriktningar, produktionsteknik och teknikvetenskap. På skolan går 106 elever. Vi har fokus på hög kvalitet i undervisningen, samarbete både internt i skolan och externt med andra aktörer. Skolan ägs och drivs av Industritekniska gymnasiet Bergslagen AB. Hitachigymnasiet har tre systerskolor: Hitachigymnasiet i Västerås, Vattenfallgymnasiet och Mälardalens International School. Varje skola har sin egen profil som är kopplad till respektive företagspartner och varje skola har sin egen identitet. Skolorna har en gemensam vision och strategi som vi tillsammans arbetar med. Om uppdraget Vi söker en legitimerad gymnasielärare i ämnena matematik och fysik från och med höstterminen 2025. Meriterande är även andra ämnen i legitimationen samt specialpedagogisk kompetens. Var med och utveckla Hitachigymnasiet tillsammans med oss! Din profil Är du genuint nyfiken på hur vi tillsammans med våra elever kan göra världen bättre? Vill du vara med och skapa framtidens spjutspets och vara en viktig del i den långsiktiga kompetensförsörjningen? Brinner du för teknik, innovation och hållbarhet? Då är det här jobbet rätt för dig! Vi erbjuder Tjänsten är en, vid lärarlegitimation, tillsvidareanställning på heltid/deltid med sex månaders provanställning. Har du frågor kring tjänsten, kontakta rektor Erik Norgren på telefon nr 010-4984338. Intervjuer görs löpande och anställning kan komma att ske före sista ansökningsdag. Välkommen med din ansökan redan idag!
The opportunity The Business Title Information System Project Manager will be responsible for driving and managing internal projects within the organization. This role requires strong leadership, meticulous planning, and effective communication skills to ensure that projects are completed on time, within scope, and aligned with the company's strategic goals. “Are you ready to take your project management skills to the next level? We are seeking a talented and motivated individual to lead our internal improvements projects with precision and excellence. This role offers an exciting opportunity to make a significant impact within our organization and drive successful projects outcomes.” – Lars Lindgren, Manager Information Systems. How you’ll make an impact Project Planning and Coordination: Develop comprehensive project plans that outline key activities, timelines, and resource requirements. Stakeholder Engagement: Identify and involve relevant stakeholders throughout the project lifecycle. Progress Monitoring and Reporting: Track and monitor project progress against established milestones and objectives. Governance and Compliance: Establish and maintain project governance structures to ensure effective decision-making and accountability. Risk Management: Identify potential project risks and develop mitigation strategies. Team Leadership and Development: Lead, motivate, and support project teams to achieve project goals and objectives. Your background You have a Bachelor's degree in Project Management, Business Administration, or a related field. Proven experience in managing internal projects within a corporate environment, ability to inspire and guide project teams towards achieving common goals. Strong knowledge of project management methodologies and tools Excellent communication, negotiation, and interpersonal skills to engage stakeholders and present project updates. Ability to manage multiple projects simultaneously and prioritize tasks effectively. Strong analytical, problem-solving and organizational skills to manage project documentation, schedules, and resources. What we offer Collective agreement Flexible working time Health care and wellness allowance Fantastic career possibilities within Hitachi Energy both within Sweden and globally Mentor to support you throughout onboard phase Various trainings and education supporting employee development Diversified company with over 70+ nationalities working in Sweden Supplementary compensation for parental leave Employee Benefit Portal with thousands of discounts and perks More about us Are you ready for a new exciting challenge? Does the above description sound like you? Welcome to apply! Applications will be reviewed on an ongoing basis, so don’t delay – apply today! Recruiting Manager Lars Lindgren, [email protected], will answer your questions about the position. Union representatives – Sveriges Ingenjörer: Mikael Hjort, +46 107-38 29 86; Unionen: Fredrik Holmgren, +46 107-38 21 85; Ledarna: Frank Hollstedt, +46 107-38 70 43. All other questions can be directed to Talent Acquisition Partner Fredrik Söder, [email protected]
I Ludvika är barn och ungdomar viktiga! Det visar vi genom att göra barnen och ungdomarna till navet i den kommunala organisationen. De flesta resurser riktade till barn och ungdomar har samlats under en och samma nämnd. Där finns förskola, grundskola, anpassad grundskola och även individ-och familjeomsorgen. Gemensamt för samtliga verksamheter är ett medvetet kvalitetsarbete för att ständigt utveckla och förbättra arbetet med barn och ungdomar. Välkommen med ansökan till Ludvika anpassade grundskola! Som lärarassistent i Ludvika anpassade grundskola med placering på Björkås skola blir du en i laget där vi jobbar tillsammans för att vara den bästa skolan/fritidshem för varje elev som går hos oss. I vårt lag så jobbar du tillsammans med speciallärare, specialpedagoger, förskollärare, lärare, lärarassistenter och ämneslärare (slöjd, idrott, musik, HKK, AKK). På vår arbetsplatshar vi en positiv och lugn stämning där alla har en viktig roll och är lika värdefulla. Vi har en hög personaltäthet med många möjligheter för att utveckla skolan och fritidshemmets undervisning. Klasserna är uppbyggda med en pedagog och lärarassistenter utifrån behov som finns i just den klassen. Är du ny lärarassistent i vår verksamhet får du handledning av erfarna speciallärare/specialpedagoger/lärare/förskollärare. Fritidshemmet har en pedagogiskt ansvarig och så lärarassistenter utifrån antalet elever och behov. Vår vision är ”viktigt på riktigt” och vi utformar den bästa undervisningen för varje elev utifrån styrdokument och lagar med fokus på framtiden och självständighet. Här har vi möjligheter att forma skolan och fritidshemmet utifrån elevernas individuella behov och förutsättningar. Arbetsuppgifter Som lärarassistent arbetar du med att avlasta lärarna, stötta elever under skoldagen/skolresan. Lärarassistent är delaktig i undervisningen på olika sätt tex stöttar elever eller håller undervisning som samplaneras med pedagoger. Som lärarassistent i vårt fritidshem är du delaktig i aktiviteter/undervisning och stöttar eleven med det de behöver. Det är ett fysiskt arbete som kan innebära tunga lyft och att man ibland behöver snabba ben. Utifrån att många saknar verbal kommunikation så kan det bli en ljudnivå på olika sätt. Lärarassistenterna är delaktiga i verksamhetens utvecklingsområden på skolan och på fritidshemmet. Kvalifikationer Vi söker dig med en lärarassistentutbildning, barnskötarutbildning eller någon likvärdig utbildning. Erfarenheter av att arbetat i skolans värld, av barn med flerfunktionsnedsättning och medicinsk kunskap är meriterande. Kuskap om hjälpmedel o AKK (alternativ kommunikation) är också meriterande. En blick för att läsa av gester och miner när det inte finns en verbal kommunikation. För att arbeta i vårt lag behöver du både kunna arbeta självständigt och i nära samarbete med andra. Vara lösningsfokuserad, flexibel, prestigelös och nyfiken på att lära dig mer. Personliga egenskaper så som att hålla sig lugn, klara stressade miljöer/situationer, möta utåtagerande individer och vara ansvarstagande. Du ska ha B-körkort för att kunna köra skolans minibuss. Du får gärna vara insatt i dataprogrammet In print och har du ett digitalt intresse är det meriterande. Utdrag från belastningsregistret (för skolan) behöver kunna visas upp om du blir kallad på intervju. Det här får du av oss! Förutom att arbeta med spännande frågor i varierande vardag får du möjligheter att bli en del av en organisation som upprätthåller viktiga samhällsfunktioner för innevånarna i Ludvika kommun. Som anställd hos oss har du bland annat tillgång till fritidsvårdsförmåner, goda möjligheter till kompetensutveckling och växling av semesterdagstillägg. Läs gärna på ludvika.se under rubriken jobba hos oss. I Ludvika kommun arbetar vi efter vår värdegrund Lagandan som består av fyra principer: Relation, Glädje, Lärande och Driv. Den bygger på samverkan och samarbete, en vi-känsla och en vilja att fortsätta utvecklas. Det är med lagandan som vi tar oss an vårt uppdrag och strävan mot vår vision om att vara framtidens, tillväxtens och möjligheternas kommun. Anställningsform Tjänsten är en tillsvidare anställning på heltid. Semesteranställning Tillträde: 250811 eller enligt överenskommelse Antal platser: 1 Övrig information I enlighet med Lag (2013:852) om registerkontroll av personer som ska arbeta med barn, krävs att du som erbjuds tjänsten kan uppvisa ett utdrag ur Polismyndighetens belastningsregister. Detta önskar vi att du liksom din legitimation medtar vid eventuell intervju. Tjänsten tillsätts utifrån inflöde av elever. Upplysningar Rektor Eva Johansson [email protected] Arbetstagarorganisation: Kommunal via växeln 0240-86 000 Ansökan Välkommen med din ansökan senast den 250604. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem. Vi undanber oss alla erbjudanden om kandidatförmedling samt annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Välkommen att höra av dig så berättar vi mer!
The Opportunity HVDC in Ludvika, Sweden is looking for a Material Coordinator to join the team. HVDC is a product group in Hitachi Energy, which develops, manufactures, and sells DC transmission systems on a global market. HVDC technology is used to transmit electricity over long distances and for power transmission via submarine cables, as well as to connect power systems. At Hitachi Energy, you will have the opportunity to work for a leading technology company that is committed to sustainability and environmental responsibility. We are looking for 1 Material Coordinator to join our team! It is a wide position where you will handle, prioritize, and plan materials, and you will get great opportunities for learning and development. Our team culture is flexible, transparent, and cooperative. How you’ll make an impact Supporting projects and the service department regarding material related questions. Maintenance and handling of material in our ERP system (SAP4Hana/Reiwa). Create and keeping track of orders. Updating delivery times and stock levels. Prioritization of material distribution. Create packing-lists. Preparing material to be shipped to site. Handling of pre-purchases requisitions. Your background Minimum 2 years work experience in similar areas (e.g administration or planning). Good skills in any enterprise recourse planning tool is a merit. (Especially SAP4Hana.) Fluency in Swedish and English both written and spoken. As a person you have good social skills, you are independent, responsible and comfortable with taking own initiative, follow up the ongoing process and ask the right questions to the right person. What we offer Collective agreement Flexible working time Health care and wellness allowance Fantastic career possibilities within Hitachi Energy both within Sweden and globally Mentor to support you throughout onboard phase Various trainings and education supporting employee development Diversified company with over 70+ nationalities working in Sweden Supplementary compensation for parental leave Employee Benefit Portal with thousands of discounts and perks More benefits could be connected to this specific role More about us Are you ready for an exciting new challenge? Does the above description sound like you? Applications will be reviewed on an ongoing basis, so don’t delay – apply today! Recruiting Manager Daniel Moren, [email protected], will be happy to answer your questions regarding this position. Union representatives - Sveriges Ingenjörer: Mikael Hjort, +46 107-38 29 86; Unionen: Fredrik Holmgren, +46 107-38 21 85; Ledarna: Frank Hollstedt, +46 107-38 70 43. All other questions should be directed to Talent Partner Eva Schölin, [email protected]
The opportunity The BI & Data Analytics Manager is a pivotal role within organizations that harness the power of data to drive decision-making and operational efficiency. This position involves leading a team of advanced developers and ensuring the successful implementation and maintenance of AI/BI solutions within the HVDC portfolio. “The role of the BI & Data Analytics Manager is crucial for leveraging data to enhance business operations and drive growth. With responsibilities ranging from team management to technical development and innovation, this position demands a blend of leadership, technical expertise, and a forward-thinking approach. By fostering a culture of continuous improvement and exploring new technologies, the BI & Data Analytics Manager ensures the HVDC business remains competitive and efficient in a rapidly evolving landscape” – Lars Lindgren, Manager Information Systems. How you’ll make an impact Team Leadership: Managing and developing a team of skilled developers, ensuring they have the necessary resources and support to excel in their roles. Customer Engagement: Engaging in discussions with internal customers within the organization to understand their needs and translate them into actionable solutions. Development: Overseeing the development of AI and BI solutions tailored to the HVDC portfolio, ensuring they meet the required specifications and standards. Testing: Ensuring rigorous testing of solutions to identify and rectify any issues, guaranteeing high-quality and reliable outputs. Maintenance: Maintaining and updating AI/BI solutions to cater to evolving business needs and technological advancements. Competence Development: Continuously developing the competence of the team by providing training and exploring new technologies to enhance the business's scalability and efficiency. Your background Leadership: Strong leadership background with the ability to motivate and guide a team towards achieving their goals. Technical Expertise: In-depth knowledge of AI, BI, and data analytics tools and technologies. Communication: Excellent communication skills to collaborate effectively with internal customers and stakeholders. Problem-Solving: Proficiency in identifying problems and developing innovative solutions. Project Management: Ability to manage multiple projects simultaneously, ensuring timely and successful delivery. Continuous Learning: Commitment to continuous learning and staying updated with the latest advancements in AI and BI. What we offer Collective agreement Flexible working time Health care and wellness allowance Fantastic career possibilities within Hitachi Energy both within Sweden and globally Mentor to support you throughout onboard phase Various trainings and education supporting employee development Diversified company with over 70+ nationalities working in Sweden Supplementary compensation for parental leave Employee Benefit Portal with thousands of discounts and perks More about us Are you ready for a new exciting challenge? Does the above description sound like you? Welcome to apply! Applications will be reviewed on an ongoing basis, so don’t delay – apply today! Recruiting Manager Lars Lindgren, [email protected] will answer your questions about the position. Union representatives – Sveriges Ingenjörer: Mikael Hjort, +46 107-38 29 86; Unionen: Fredrik Holmgren, +46 107-38 21 85; Ledarna: Frank Hollstedt, +46 107-38 70 43. All other questions can be directed to Talent Acquisition Partner Fredrik Söder, [email protected]
As a Production Scheduler, you will be responsible for planning, organizing, and coordinating production activities to ensure a smooth and efficient workflow within our transformers manufacturing facility. You will play a critical role in aligning production schedules with operational goals, optimizing resource utilization, and ensuring timely delivery of products to meet customer and project requirements. If you’re structured, curious, and enjoy working with others, we’ll give you the tools and support to grow into a confident and capable production planner. In this role, you’ll be at the heart of our operations — helping forecast, plan, and follow up on production. You’ll also contribute to improving how we work, collaborating with teams across project planning, supply chain, and production. Your Responsibilities: Generating detailed production schedules based on the production plan, to maximize the use of resources and meet established production specifications and schedules. Executing daily, plant-level materials requirement planning (MRP) to create and manage production requirements to meet the production delivery schedules and ensure on time delivery to all customers. Establishing the sequence and lead time of each operation to meet shipment dates per the master schedule/plan obtained from the Production Planners. Monitoring performance to schedule, identifying key root causes for deviation and implementing relevant improvement actions. Supporting Production Planners with clear communication of any production capacity issues, and details of material availability. Your Background You are engaged, structured, and have a strong ability to identify and understand logical flows and interdependencies. You hold a university degree or a vocational qualification (YH/KY) in production planning, industrial engineering, or a related field — or have equivalent work experience in similar roles. You have excellent communication skills in both Swedish and English, enabling effective collaboration across teams. Prior experience in a similar role is highly beneficial. Proficiency in planning tools and MS Office, particularly Excel, is required. Familiarity with Lean Production principles and methodologies is considered an advantage. Experience working in a production environment, preferably within larger industrial or manufacturing companies, is also advantageous. What We Offer Collective agreement Flexible working time Health care and wellness allowance Fantastic career possibilities within Hitachi Energy both within Sweden and globally Various trainings and education supporting employee development Diversified company with over 70+ nationalities working in Sweden Supplementary compensation for parental leave Employee Benefit Portal with thousands of discounts and perks More benefits could be connected to this specific role More About Us This role is based in Ludvika. Applications will be reviewed on an ongoing basis, so do not hesitate to apply already today! Recruiting Manager Fredrik Vinnhed, [email protected] will answer your questions about the position. Union representatives - Sveriges Ingenjörer; Philip Bengtsson, +46 107 38 25 17; Ledarna: Frank Hollstedt, +46 10 7387043; Unionen: Michael Fosselius, +46 107 38 46 19. All other questions can be directed to Talent Acquisition Partner Johanna Davidsson Drakou, [email protected]
Västerbergslagens utbildningsförbund, VBU, är ett kommunalförbund som bedriver gymnasial utbildning, vuxenutbildning, yrkeshögskoleutbildning och uppdragsutbildning. Vi arbetar på uppdrag av Ludvika och Smedjebackens kommuner. VBU har ca 250 anställda, ca 1 800 elever och omsätter ca 225 Mkr. Vår verksamhet bedrivs i Ludvika, Smedjebacken och Grängesberg. Mer information om våra olika skolor hittar du på vår hemsida. Vi söker nu dig som är utbildad speciallärare/lärare som har tidigare erfarenheter av elever med intellektuell funktionsnedsättning.Du kan även vara en pedagog som har tidigare erfarenheter och intresse/vilja av att utbilda dig mer. Du har ett stort intresse av att arbeta med och lära dig mer om våra ungdomar på den anpassade gymnasieskolan. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Dina arbetsuppgifter Du kommer att ha klassläraransvar i en av våra två klasser, där eleverna läser det individuella programmet och därmed ämnesområden. Detta innebär att du har ett övergripande pedagogiskt ansvar gällande elevernas kunskapsutveckling utifrån gällande styrdokument. Du leder och organiserar arbetet i klassen och utvecklar ett bra teamwork tillsammans med lärarassistent och de personliga assistenterna. Du förväntas även ha ett gott samarbete med vårdnadshavare och eventuella myndigheter. Kvalifikationer. Speciallärare/specialpedagog med specialicering mot intellektuell funktionsnedsättning Utbildad lärare med erfarenheter av den anpassade skolformen Du har vana att använda digitala verktyg i din undervisning. Du ska ha förmåga att samarbeta i team. Vara lösningsfokuserad och kreativ. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet Meriterande Erfarenhet av arbete med barn/ungdomar med NPF Kunskaper i AKK. B-körkort. Om anställningsvillkoren Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid (ferietjänst) med start enligt överenskommelse. Vi tillämpar provanställning 6 månader samt begär utdrag ur belastningsregistret vid anställning. Om ansökan Du ansöker genom att registrera din profil och bifoga ett personligt brev och CV i vårt rekryteringssystem. Sista ansökningsdag är den 20/6-2025. Intervjuer sker löpande och tillsättning kan ske innan sista ansökningsdag. Varmt välkommen med din ansökan! Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Kontaktpersoner Daniel Grenehag Rektor anpassade gymnasieskolan 0240 - 667789 [email protected] Sveriges Lärare Expeditionen 0240-86758
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 498 jobb