Lediga jobb i Ludvika

Sök totalt 255 lediga jobb i Ludvika

Vi söker montörer till Rolling Mill Service

Om oss Hej! Det är vi som är Clockwork. Enligt Bolagsverket tillhör vi bemanningsbranschen men vi ser det inte som att vi arbetar med bemanning (inte bekvinning heller, för den delen) – vi jobbar med människor! Visst, vi rekryterar chefer och specialister, vi kompetensförsörjer industrier, teknikbolag, handelsföretag och andra, vi hjälper skolor att höja sin kompetens och vi matchar talanger och förmågor mot arbetsmarknadens behov. Men vårt erbjudande handlar egentligen om en enda sak: kraften att gå framåt. Därför säger vi hellre att vi är i ”bättre-framtids-branschen”. Med hög kompetens, personligt engagemang och ett prestigelöst arbetssätt är det vår ambition att varje dag vara en laddstation för människor och företag som vill utvecklas. Du kan hämta kraft hos oss i över tjugo städer från Stockholm i söder till Luleå i norr. Läs gärna mer på www.clockworkpeople.se Om företaget Rolling Mill Service AB är ett litet och mycket stabilt företag, som har sitt säte i Smedjebacken. Företaget startade sin verksamhet 1989 och har cirka 50 anställda. Rolling Mill Service har över 50 års erfarenhet av montage, service, underhåll och reparationer inom gruv-, stål- och valsverksindustrin, såväl i Sverige som internationellt. Målsättning är snabba leveranser och personal med erforderlig utrustning på avtalad tid för att minimera stopptider i industrin. Läs gärna mer på: https://www.rollingmill.se/ Dina arbetsuppgifter I denna tjänst kommer du att vara involverad i monteringen av nya maskiner som kommer att användas inom gruvdrift, särskilt bergborrmaskiner. Montagearbetet är mycket varierande och flexibelt eftersom dessa maskiner är komplexa och innehåller avancerad mekanik. Du kommer att samarbeta med andra montörer som en del av ett arbetslag, och det är ert gemensamma ansvar att tillsammans montera maskinen inom den angivna tidsramen. Arbetsomfattning: Heltid Uppdragsperiod: Tjänsten börjar omedelbart och sträcker sig minst i sex månader framåt, med möjlighet till förlängning. Din profil Vi letar efter dig som brinner för mekanik! Om du även har erfarenhet av att meka med fordon eller olika maskiner på din fritid är det en stor fördel. Det är särskilt meriterande om du har kunskaper inom hydraulik och har tidigare arbetat med entreprenadmaskiner eller tunga fordon. Som person bör du vara positiv och öppen samt trivas i arbetsmiljöer där samarbete är viktigt. Du är engagerad i ditt arbete och har förmågan att driva projekt från början till slut. Noggrannhet, ordningssinne och förmågan att arbeta strukturerat är egenskaper vi värderar högt. Om du innehar truck- och traverskort, samt har grundläggande förmåga att läsa ritningar, är det också positivt. Ange alla dina kompetenser och behörigheter i din ansökan. Vi ser fram emot att välkomna dig till vårt team och dela din tekniska passion och engagemang med oss. Vi arbetar för en jämn könsfördelning och ser gärna kvinnliga sökande till den här tjänsten. Som konsult hos Clockwork blir du en del av vårt team av kompetenta kollegor som alla arbetar mot målet att vara en resurs för företag och individer som strävar efter utveckling. Ansökan Vi jobbar med löpande urval så skicka in din ansökan redan nu via clockworkpeople.se Har du några frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Konsultchef Marcelos Doverholt på tel: 0733512723 alternativt via mejl: [email protected] Vi ser fram emot din ansökan!

15 april 2024
Sista ansökan:
5 maj 2024
Vi söker dig som vill jobba skift inom industrin

Om oss Hej! Det är vi som är Clockwork. Enligt Bolagsverket tillhör vi bemanningsbranschen men vi ser det inte som att vi arbetar med bemanning (inte bekvinning heller, för den delen) – vi jobbar med människor! Visst, vi rekryterar chefer och specialister, vi kompetensförsörjer industrier, teknikbolag, handelsföretag och andra, vi hjälper skolor att höja sin kompetens och vi matchar talanger och förmågor mot arbetsmarknadens behov. Men vårt erbjudande handlar egentligen om en enda sak: kraften att gå framåt. Därför säger vi hellre att vi är i ”bättre-framtids-branschen”. Med hög kompetens, personligt engagemang och ett prestigelöst arbetssätt är det vår ambition att varje dag vara en laddstation för människor och företag som vill utvecklas. Du kan hämta kraft hos oss i över tjugo städer från Stockholm i söder till Luleå i norr. Läs gärna mer på www.clockworkpeople.se Om företaget I denna tjänst blir du anställd av Clockwork och arbetar på uppdrag hos vår kund. Arbetet som konsult hos Clockwork ger dig ett brett kontaktnät, goda karriärmöjligheter samt riktigt goda chanser att påverka såväl arbetssituation som personlig utveckling. Som anställd hos oss får du en attraktiv anställning med marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, friskvårdsbidrag, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal. För oss är gemenskap och uppskattning viktigt, därför får du en nära och personlig kontakt med din konsultchef som stödjer och utvecklar ditt arbete under hela anställningstiden. För att passa in i rollen som konsult ser vi att glädje, engagemang och affärsmässighet speglar din personlighet. Dina arbetsuppgifter Nu söker vi industrimedarbetare till våra kunder i Ludvika. Vanligt förekommande arbetsuppgifter kan vara truckkörning, maskinövervakning samt avancerad eller enklare montering. Var just du kommer arbeta beror på dina erfarenheter, intressen och där vi tror du matchas bäst. Arbetstider: 2-skift, 3-skift, ständig natt eller dagtid. Andra skift kan komma att förekomma. Tjänsten inleds som en 6 månaders visstidsanställning med goda möjligheter till förlängning eller en fast anställning direkt hos någon av våra kunder. Din profil Vi söker dig som vill ta nästa steg i din personliga utveckling inom industrin. Är du praktiskt lagd och intresserad av teknik kommer du trivas bra hos någon utav våra kunder. Om du har tidigare erfarenhet från industrin, förmåga att läsa ritningar och/eller har truck- och traverskort är det ett stort plus men stor vikt kommer läggas vid dina personliga egenskaper. Vi värdesätter glädje, engagemang och positiv inställning. Det är även viktigt att du är flexibel att ta dig an olika typer av arbetsuppgifter, trivs med att samarbeta och ser egna initiativ som en naturlig del av arbetsvardagen. Ansökan Är du redo att ta dig an ett utvecklande jobb och tycker att det här låter som något för dig? Då tar vi gärna emot din ansökan redan idag, då urval sker löpande under ansökningstiden och tjänsterna kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Skicka in din ansökan på www.clockworkpeople.se senast 2024-05-08. Vi arbetar för en jämn könsfördelning och ser gärna kvinnliga sökande till den här tjänsten. Vid frågor kring tjänsten kontakta Marcelos Doverholt på 073-351 27 23 eller [email protected] alternativt Lovisa Greus på 070-821 53 51 eller [email protected]. Svar kan komma att dröja men alla kandidater kommer att få återkoppling. Varmt välkommen med din ansökan!

15 april 2024
Sista ansökan:
8 maj 2024
Operatör | Ludvika

Vi söker operatörer till industrin i Ludvika! Har du en industriteknisk utbildning samt erfarenhet inom industrin? Är du en person som trivs med högt tempo och problemlösning i en organisation med teknik i framkant? Vill du bidra till en hållbar framtid för energiindustrin? Välkommen med din ansökan redan idag! Om rollen I rollen som operatör kommer du att hantera processutrustning och maskiner för att omvandla råmaterial eller halvfärdiga delar till komponenter eller färdiga delar för en slutprodukt i rätt tid och med rätt kvalitet. Du utför arbetet enligt standardprocesser och säkerhetsriktlinjer, där det är viktigt med noggrannhet och känsla för kvalitet. Kvalifikationer • Industriteknisk utbildning • Tidigare erfarenhet av industriarbete, gärna inom CNC eller automation • Meriterande med traverskort, truckkort och skylift Som person söker vi dig med förmåga att arbeta noggrant och kvalitetsmedvetet. Du har lätt för att samarbeta och kommunicera med dina kollegor. Om anställningen • Placeringsort: Ludvika • Tjänstgöringsgrad: Heltid, skiftarbete • Tillträde: Omgående/Enligt överenskommelse • Konsultuppdrag, visstidsanställning sex månader med chans till förlängning/övertag av kund Kontaktuppgifter och ansökan Skicka in din ansökan med CV via länken nedan. Vi värdesätter personlig lämplighet mycket högt. Urval och intervjuer kommer att genomföras löpande, så vi uppmanar dig att ansöka så snart som möjligt. Vid frågor om tjänsten, vänligen kontakta ansvarig rekryterare Emeline Lindroth på [email protected]. Lernia är vägen framåt Lernia utvecklar framtidens arbetskraft. Det gör vi genom att utbilda, matcha, bemanna och rekrytera. Snabbt och utan krångel löser vi arbetsmarknadens behov så att människor och företag kan nå sin fulla potential. Det har varit vår uppgift i över hundra år. Lernia omsatte 3,3 miljarder kronor 2022 och finns över hela landet. Vi utbildade och coachade 19 900 personer och förmedlade 11 500 bemanningskonsulter. 13 700 personer fick möjlighet till nytt jobb genom våra tjänster. Konsultuppdraget Att jobba som bemanningskonsult på Lernia är utvecklande och omväxlande. Du har samma rättigheter som hos en traditionell arbetsgivare, men fler tillfällen att pröva på olika arbetsuppgifter och arbetsplatser. Det ger dig unika möjligheter att känna efter vilken yrkesroll som passar just dig. Vi omfattas av ett kollektivavtal tecknat mellan Bemanningsföretagen och samtliga förbund inom LO samt ett kollektivavtal tecknat mellan Bemanningsföretagen och Unionen och Akademikerförbunden. Det innebär att du har samma villkor och trygghet som i vilket annat företag som helst som omfattas av kollektivavtalen. Till exempel har du fem veckors semester och en garantilön – oavsett om du för tillfället har ett uppdrag eller inte. Vi erbjuder dessutom alla våra anställda friskvårdsbidrag och en tjänst för rådgivning vid personliga problem. Välkommen med din ansökan!

15 april 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Montör | Ludvika

Vi söker montörer till industrin i Ludvika! Har du en industriteknisk utbildning eller erfarenhet inom industrin? Är du en person som trivs med högt tempo och problemlösning i en organisation med teknik i framkant? Vill du bidra till en hållbar framtid för energiindustrin? Välkommen med din ansökan redan idag! Om rollen I rollen som montör hjälper du enheten att uppnå de uppsatta produktionsmålen genom att följa system och processer. Rollen kräver att du hanterar maskiner och utrustning på verkstadsgolvet korrekt. Du läser och tolkar tekniska diagram/instruktioner för montering av produkter/system/paneler samt utför monteringsarbetet för att producera produkterna. Arbetet utförs vanligtvis manuellt eller med lätta handverktyg. Vissa roller kan kräva arbete på höga höjder. Kvalifikationer • Industriteknisk utbildning • Tidigare erfarenhet av industriarbete • Meriterande med traverskort, truckkort och skylift • Meriterande med verktygsvana och ritningsläsning Som person söker vi dig med förmåga att arbeta noggrant och kvalitetsmedvetet. Du har lätt för att samarbeta och kommunicera med dina kollegor. Om anställningen • Placeringsort: Ludvika • Tjänstgöringsgrad: Heltid, skiftarbete • Tillträde: Omgående/Enligt överenskommelse • Konsultuppdrag, visstidsanställning sex månader med chans till förlängning/övertag av kund Kontaktuppgifter och ansökan Skicka in din ansökan med CV via länken nedan. Vi värdesätter personlig lämplighet mycket högt. Urval och intervjuer kommer att genomföras löpande, så vi uppmanar dig att ansöka så snart som möjligt. Vid frågor om tjänsten, vänligen kontakta ansvarig rekryterare Emeline Lindroth på [email protected]. Lernia är vägen framåt Lernia utvecklar framtidens arbetskraft. Det gör vi genom att utbilda, matcha, bemanna och rekrytera. Snabbt och utan krångel löser vi arbetsmarknadens behov så att människor och företag kan nå sin fulla potential. Det har varit vår uppgift i över hundra år. Lernia omsatte 3,3 miljarder kronor 2022 och finns över hela landet. Vi utbildade och coachade 19 900 personer och förmedlade 11 500 bemanningskonsulter. 13 700 personer fick möjlighet till nytt jobb genom våra tjänster. Konsultuppdraget Att jobba som bemanningskonsult på Lernia är utvecklande och omväxlande. Du har samma rättigheter som hos en traditionell arbetsgivare, men fler tillfällen att pröva på olika arbetsuppgifter och arbetsplatser. Det ger dig unika möjligheter att känna efter vilken yrkesroll som passar just dig. Vi omfattas av ett kollektivavtal tecknat mellan Bemanningsföretagen och samtliga förbund inom LO samt ett kollektivavtal tecknat mellan Bemanningsföretagen och Unionen och Akademikerförbunden. Det innebär att du har samma villkor och trygghet som i vilket annat företag som helst som omfattas av kollektivavtalen. Till exempel har du fem veckors semester och en garantilön – oavsett om du för tillfället har ett uppdrag eller inte. Vi erbjuder dessutom alla våra anställda friskvårdsbidrag och en tjänst för rådgivning vid personliga problem. Välkommen med din ansökan!

15 april 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Familjärt säljteam Ludvika

Är du ute efter ett arbete där du kan ha kul på jobbet och även bli framgångsrik så passar du in i vårt team. Hos oss får du har möjligheten att ingå i ett sammansvetsat team med oss där vi stöttar och gläds åt varandras framgångar. Försäljning är ett fantastiskt roligt arbete med nya erfarenheter och upplevelser varje dag . Det vi erbjuder Dig är: *Grundlig försäljningsutbildning *Vidareutbildning, feedback och stimulans *Goda möjligheter att avancera inom företaget. Skräddarsytt efter dina önskemål *Du har betalt för varje kundbesök du gör Heltid 24 500 kr + provision på allt du säljer. Vi söker dig som ser saker från den positiva sidan och har ett leende på läpparna. Du är framåt, nyfiken och gillar utmaningar. Att du har någon erfarenhet av försäljning är en merit men inget vi kräver. Däremot så är humor och envishet ett stort plus. Du har körkort & tillgång till egen bil. Som försäljare kommer du att sälja Clear Sky som är ett av världens mest hälsosamma Luftreningssystem. Man kan även skura golv, putsa fönster, kemtvätta helt utan kemikalier mm. Gå gärna in på vår hemsida och läs mer. Dina besök bokas upp av vår bokningsavdelning. Det innebär att du som säljare åker ut på förbokade besök, anpassade efter ett schema som du är med och utformar tillsammans med oss veckovis. Ansökningarna bearbetas löpande och för den som är tillgänglig redan nu, finns möjligheten att matchas mot uppdrag omgående. Bifoga Cv och ditt personliga brev i din ansökan! Välkommen med din din ansökan redan idag! Produkten: Världshälsoorganisationen (WHO) uppskattar att mer än en byggnad av fyra har problem med inomhusluftkvalitet. Inomhusluften är mer förorenad än utomhusluften (5 till 100 gånger, US EPA). Luftföroreningar inomhus rankas som en hög prioriterad hälsorisk - det är rankat på 5:e plats som en orsak till ohälsa i världen (WHO). 90% av vår tid spenderar vi inomhus. Clear Sky är en unik kvalitetsprodukt med en av marknadens bästa garantier och är en portabel luftrenare med flera funktioner. Den har funnits på marknaden i över 25 år och säljs idag i 25 länder över hela världen. Clear Sky tilldelades 2016 Plus X Award för sin höga kvalitet, design, användarvänlighet och funktion. #workatclearsky Lönetyp: Heltid 24 500 kr + provision på allt du säljer.

15 april 2024
Sista ansökan:
29 april 2024
Stjärnsäljare sökes i Ludvika🏆

Att ha jobbat med försäljning har alltid varit en bra språngbräda i karriären, oavsett vad du har för planer för framtiden. Givetvis ser vi ett stort värde i alla som stannar och gör livslång karriär i vårt företag, men flera chefer och ledare i andra branscher har fått sina jobb tack vare den meriterande säljutbildningen de fått hos oss. Vi erbjuder Dig: En grundlig säljutbildning Förbokade kundbesök av vår bokningsavdelning Anpassat flexibelt arbetsschema Löpande vidareutbildning Feedback och stimulans Motiverande tävlingar och företagsresor (Vi ser gärna att ditt pass är uppdaterat, då vi ofta åker till varmare platser!) Goda möjligheter att avancera inom företaget Teambuilding och Kick-offer Du kommer att marknadsföra multimaskinen Clear Sky, ett av världens mest hälsosamma och miljövänliga luftreningssystem. Man kan även skura golv, putsa fönster, kemtvätta helt utan kemikalier, mm. Gå gärna in på vår hemsida och läs mer. Du har körkort & tillgång till egen bil. Villkor, lön och förmåner Inget är viktigare för oss än att du känner dig trygg i din anställning. Därför har säljarna hos Bright Nature AB: * Heltidslön på 24 500 kr i månaden * En av marknadens högsta provisioner ovanpå grundlönen * Trygghetsförsäkring * Tjänstegrupplivförsäkring * Provanställning i 6 månader som övergår i en tillsvidareanställning om inget annat överenskommes Ett par röster om jobbet ”Vi får mycket stöd och tips på hur vi kan förbättra oss. Man har daglig kontakt med säljcoach/gruppledare som checkar in och kollar läget om man behöver hjälp med något, vilket gör att man känner sig sedd.” – Angelica, 30 år ”Jag var själv nöjd kund till företaget i flera år innan jag sökte jobbet och har nu jobbat här i över 10 år. Jag gör bara nån demo per dag och har anpassat schemat för att hinna med min yoga och övriga fritidsintressen.” – Pernilla, 67 år Om Clear Sky Clear Sky tillverkas och monteras helt för hand på sin egen fabrik i Tyskland. Clear Sky har en mängd olika funktioner och användningsområden. Den är i grunden en portabel luftrenare med många olika användningsområden. Den kan bl.a. rekonditionera bilen invändigt, rengöra mattor, tvätta fönster, m.m utan kemikalier. I samtliga moment renar den samtidigt luften upp till 99,9996%. Produkten är 100 % återvinningsbar och är mycket energisnål, en kvalitetsprodukt med en av marknadens bästa garantier. Den har funnits på marknaden i över 20 år och säljs idag i 49 länder över hela världen med drygt 10 000 medarbetare och en årlig omsättning på ca 7,5 miljarder kr. Välkommen in med din ansökan redan idag! Sökord Säljare, flexibelt schema, grundlön, hög provision, tävlingar, miljövänligt

15 april 2024
Sista ansökan:
29 april 2024
Sommarvikarie till Ludvika Kommuns växel

Växeln söker en sommarvikarie. Våra kunder är Ludvika kommun, LudvikaHem AB, Ludvika Kommunfastigheter AB, Västerbergslagens Utbildningsförbund och WessmanBarken Vatten och Återvinning AB, och såklart de som ringer till oss för att få hjälp. kommunikation -och växel är en enhet inom kommunstyrelsens förvaltning. Där ligger ansvaret för kommunens växel och telefoni samt kommunikationsfrågor, både operativt och strategiskt. Detta sker bland annat genom arbete i olika nätverk, genom stöd till förvaltningarna i kommunikation både internt och externt. Ansvaret för utveckling och drift av hemsidan och intranät ligger på enheten. Kommunens officiella sociala mediekanaler drivs av kommunikatörerna efter inspel från verksamheterna. Tillsammans med alla andra medarbetare i Ludvika arbetar vi tillsammans utifrån Lagandan som är vår värdegrund. Hörnpelarna består av relationer, glädje, lärande och driv. Genom vår värdegrund skapar vi tillsammans en gemensam syn på hur vi tar oss an vårt uppdrag och får en arbetsplats som präglas av professionalitet, trivsel och sammanhållning. Arbetsuppgifter  Arbetet består idag huvudsakligen av att förmedla telefonsamtal till rätt person. Växeln bemannar även receptionen i stadshuset och tar emot besökare samt svarar på enklare frågor. Växeln administrerar även det som rör telefoni så som felanmälan, ger support till användare beträffande olika funktioner så som kodning av telefon, röstbrevlådor och schemasättning av svarsgrupper. Kvalifikationer Vi vill att du som söker har minst 3-årig gymnasieutbildning, gärna kompletterad med relevant eftergymnasial utbildning som arbetsgivaren bedömer lämplig. Du ska ha god datorvana och kunna uttrycka dig väl på svenska, engelska och gärna ytterligare ett språk. Finska är meriterande då Ludvika kommun är finskt förvaltningsområde. Har du erfarenhet som växeltelefonist ses det som meriterande. Då arbete kan förekomma i reception och andra vanligt förekommande arbetsuppgifter på ett kansli är det viktigt att du har en god administrativ förmåga och ett intresse av att utveckla dina kunskaper inom dessa områden. Du ska vara van vid att ge ett gott bemötande både internt och externt, ha mycket god serviceanda och en bra kommunikativ förmåga, även vid hög arbetsbelastning. Det är även viktigt att du är noggrann. Då du arbetar i en mindre grupp ställer detta krav på samarbetsförmåga och prestigelöshet. Anställningsvillkor Vikariat, heltid/dagtid fr.o.m v 23 t.o.m. v 35. Tillträde enligt överenskommelse. Kontaktperson Chef, Jessica Rosengren 0240-866 56 Facklig kontaktperson Vision, nås via kommunens växel 0240-860 00 Ansökan Välkommen med din ansökan senast den 28 april. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem. Vi undanber oss alla erbjudanden om kandidatförmedling samt annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

15 april 2024
Sista ansökan:
28 april 2024
Hårdvarukonstruktör

Vill du bidra till den gröna energiomställningen och tillsammans med kollegor bygga anpassade inbyggda styrsystem för att möta våra kunders och världens behov av hållbar, flexibel och säker energi? Då ser vi fram emot att träffa dig! I rollen som Hårdvarukonstruktör på HVDC Service kommer du att vara en del av en avdelning som ansvarar för designen av vårt kontroll och skydds-system vid uppgraderingar av HVDC anläggningar. Du kommer att designa våra kontrollskåp, bestående av datorer och kretskort för mätningar, styrning och beräkningar. Vårt system inkluderar också användargränssnitt som HMI (Human Machine Interface), diagnostikverktyg och IT-infrastruktur samt IT-säkerhet. För detta använder vi vår egenutvecklade realtidsplattform MACH för att uppfylla kraftindustrins standarder. Dina ansvarsområden Du kommer att vara en del av HVDC-teamet och ansvara för hårdvarudesignen i våra kontroll och skyddssystem. Designa layouter och skapa kretsscheman, inklusive kabeldragning, hårdvara och mycket mer. Samarbeta med våra kunder, både internt och externt, för att säkerställa att våra leveranser uppfyller deras krav och standarder. Samarbeta och nätverka med ingenjörskollegor, dela bästa praxis över olika projekt och discipliner. Du kommer att ha möjlighet att resa utomlands och delta i byggandet av några av våra många kraftstationer runt om i världen. Du kommer att ha möjlighet att planera och organisera ditt dagliga arbete tillsammans med ditt projektteam. Din bakgrund Minst 3 års högre utbildning, förslagsvis inom mekanik eller elektrikområdet. Minst 5 års arbetslivserfarenhet inom liknande områden. God förståelse för HVDC-stationer. För att lyckas i denna position bör du vara analytisk och noggrann. Som person ser vi att du är kommunikativ, engagerad och nyfiken. Eftersom att du kommer att vara en del av ett företag som verkar på den globala arenan är det viktigt att du behärskar engelska flytande. Flytande svenska används i vardagen och är därför önskvärt. Vi söker två hårdvarukonströkter till vårt team i Ludvika! Vi värdesätter din potential och personliga engagemang lika mycket som erfarenhet, så tveka inte att skicka in din ansökan även om du inte uppfyller alla krav. Ett team med fantastiskt samarbete och olika bakgrunder väntar på att du ska ansluta dig! Mer om oss Gå med i Hitachi Energy och arbeta i ett team som är engagerat i att skapa en framtid där innovativa digitala teknologier möjliggör större tillgång till renare energi. Vill du vara en del av vår resa? Ta då chansen och ansök idag! Sista dagen att skicka in din ansökan är 6 Maj 2024. Rekryterande chef Daniel Moren, [email protected], svarar gärna på dina frågor om tjänsten. Fackliga representanter – Sveriges Ingenjörer: Mikael Hjort, +46 107-38 29 86, Unionen: Fredrik Holmgren, +46 107-38 21 85, Ledarna: Christer Fridlund, +46107-38 29 12. Alla andra frågor kan riktas till Talent Partner Julia Wiklund, [email protected]. Vi är övertygade om att HVDC (High Voltage Direct Current) teknologi, lösningar för energiöverföring med likström vid höga spänningar, är en långsiktigt hållbar lösning. Tekniken används för energiöverföring över långa avstånd och för att ansluta elnät med minimala förluster. Förutom energiöverföring lindrar HVDC-teknologi även problem med elkvalitet och kan bidra till stabiliteten i anslutna elnät. För havsbaserad vindkraft eller långdistans undervattensöverföring är likström det enda realistiska alternativet för energiöverföring.

15 april 2024
Sista ansökan:
6 maj 2024
Project Interface Manager

HVDC (High Voltage Direct Current) is a product group in Hitachi Energy, which develops, manufacture and sells DC transmission systems on a global market. HVDC technology is used to transmit electricity over long distances and for power transmission via submarine cables. It is also used to connect power systems. Are you ready to join Hitachi Energy for a career with no limits and a place where you can be yourself? We are interested to learn more about you and what you can contribute with so don’t hesitate to apply even though you don’t meet all requirements. Our leaders are the engine for bringing the inclusion and diversity of thought to life and we need you who want to be a part of our journey!  Your responsibilities In this role you are responsible for identifying, managing, and controlling interfaces in one of our complex projects. You help to create a transparent picture of the status of our projects and give recommendations for priorities that lead to optimal progress. By anticipating, understanding, and influencing interfaces in the project, you have a positive impact on the project's deliveries, whether it concerns time, cost and/or quality. You ensure that we always have a good flow of information and communication across the project's internal as well as external interfaces. You work with interfaces in the Engineering part of an EPC (Engineering Procurement Construction) project. In the project, you report to a PEM (Project Engineering Manager), at the same time as you belong to a department with Project Engineering Managers (PEM) and Project Interface Managers (PIM). Your background  You enjoy working in an organization that values transparency and freedom under responsibility, you contribute with positive energy, innovative thinking, and a genuine commitment. You have experience of working in large complex projects, preferably civil engineering projects and you take on challenges with an innovative and problem-solving approach. You are confident in your leadership role and are good at creating long-term relationships, both internally within your project, within HVDC as an organization and with other external stakeholders. As we work in a global organization, you need good knowledge of English. Other languages used within the group are meritorious. We would like you to have a relevant university degree and at least 5 years of experience in project management or similar. If you have experience with HVDC and/or PMI/PMP certifications, it is advantageous. More about us  Are you ready for an exciting new challenge? Does the above description sound like you? Welcome to apply before 15th of May. Applications will be reviewed on an ongoing basis, so don’t delay – apply today!  More information: Recruiting Manager Tomas Jäderblom, [email protected], will answer your questions about the position. Union representatives - Sveriges Ingenjörer: Mikael Hjort, +46 107-38 29 86; Unionen: Fredrik Holmgren, +46 107-38 21 85; Ledarna: Christer Fridlund, +46 107-38 29 12. All other questions can be directed to Talent Partner Fredrik Söder, [email protected].

15 april 2024
Sista ansökan:
15 maj 2024
Housekeeping, BW Grand Hotel Elektra in Ludvika: 9:00-15:00

In everything we do, we believe in being sincerely caring and in chasing perfection, so that we can enjoy and deliver happiness :-) As a housekeeper, your main task is to be responsible for cleaning hotel rooms. You maintain the cleanliness of the hotel and ensure that the hotels' cleaning and service concepts are followed. We are looking for you, who care about delivering good service and you who take your own initiatives. You are professional and personal in your treatment of both guests and colleagues. You must have good physique, cope well with a fast pace working environment, spread positive energy and have a good organizational ability. Previous experience of hotel work in cleaning is an advantage and you must speak and understand English. If you speak Swedish it is an advantage, but not a requirement. --- Working Hours: 9:00 to 15:00 Monday to Friday. Saturday+Sunday 10-15:30 (Every second weekend) (If you are studying SFI, then we can potentially adjust your schedule to match that.) Working Hours: 15-25 hours per week depending on your availability. Start: 1st of May Salary: According to collective agreement Last application day: Selection will take place on an ongoing basis, we therefore recommend that you do not wait with your application! --- For housekeeping, we are always looking for sincerely caring individuals. We look for detail-oriented and dedicated employees who have service and interior design as an interest. Here you get space to be part of a fantastic team of similarly caring employees and contribute to creating a beautiful and inviting hotel that our guests want to come to, stay at and return to. Your contribution is absolutely central for us to be able to deliver high-quality guest experiences. Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

15 april 2024
Sista ansökan:
22 april 2024