Lediga jobb i Ludvika
Sök totalt 498 lediga jobb i Ludvika
Tycker du om att träffa människor och ge kunder service i världsklass? Kul! Vi söker dig som vill arbeta i vår fina butik! Vi vill att du ska ha rätt attityd och inställning samt gillar att arbeta. Det är viktigt att du vill göra kunderna nöjda och gör alltid ditt bästa för både kunderna och dina medarbetare. Du tycker om att sprida glädje på arbetet och som person är du även ödmjuk, driven och inspirerande. Vi uppskattar om du har en lokal kännedom och är öppen för att kunna arbeta under butikens alla öppettider. Vi erbjuder en rolig och stimulerande arbetsplats med fantastiska kollegor där du får möjlighet att arbeta i en spännande miljö nära våra kunder. Är du intresserad av att jobba tillsammans med oss? Som försäljningschef färskvaror ansvarar du för att säkerställa drift och att hålla färskvarusidan i framkant vad gäller högsta kvalitet, vardag som helg. Du ska ha ett brinnande intresse av mat och att vilja utveckla dina medarbetare. Du skall vara nyfiken, engagerad och framåt. Exempel på arbetsuppgifter: Personalansvar för hela färskvarusidan (Chark, mejeri och frukt och grönt) Medarbetarsamtal och uppföljning Leda, utveckla och inspirera Budget och uppföljning av nyckeltal Ansvar för avdelningen och dess drift och lönsamhet Sortimentsarbete Dagligt arbete i Min Butik/Store office samt AoB Säkerställa goda rutiner, och tillsammans med avdelningsansvariga ta fram och revidera rutiner Egenkontroll Ledningsgruppsarbete HACCP Kompetens: Bred butikserfarenhet, kunskap inom butikens olika avdelningar. Budget- och resultatansvar. Personalansvar och erfarenhet av att leda andra. BLU (butiksledarutbildning) eller liknande är ett krav. Du ansöker genom att svara på några frågor och skickar därefter in en kort videointervju.
Hos oss i Region Dalarna får du ett meningsfullt arbete där du kan göra skillnad. Tillsammans arbetar vi för ett hållbart Dalarna med utvecklingskraft i länets alla delar. Nu finns chansen att bli en del av ett härligt team på BUP- mottagningen i Ludvika, ett team där alla brinner för att hjälpa barnen, ungdomarna och deras familjer. Barn och Ungdomspsykiatrin Dalarna erbjuder specialistvård för barn och ungdomar tom 18 år med allvarlig psykisk ohälsa. Vårt verksamhetsområde är brett och rymmer frågeställningar kring psykisk ohälsa som förekommer hos barn från nyföddhetsperioden till tonårsperiodens slut. I samarbete med alla professioner och dess breda kunskap kommer du att vara med och bedriva barnpsykiatriskt utrednings- och behandlingsarbete med barn, ungdomar och deras familjer som söker hjälp vid vår mottagning. Psykiatrisjuksköterska/sjuksköterska - BUP-mottagningen - Ludvika Arbetsuppgifter Som sjuksköterska på en BUP-mottagning har du tillsammans med läkare bland annat ansvar för medicinska uppföljningar. Medicin uppföljning kan vara med patienter som har diagnos ADHD, Autism, depression, ångest, sömnstörning och/eller andra tillstånd. Patientbesök sker på mottagningen eller via appen min vård. Som sjuksköterska har du även tillsammans med dina kollegor ansvar för TELEQ- medicinsk rådgivning. I din roll som sjuksköterska deltar du även i bedömningar av nya och pågående patienter och på sikt kan det komma att bli aktuellt med grupputbildningar. Arbete på övriga BUP-mottagningar kan komma att bli aktuellt framledes. Övrig information Kvalifikationer Krav: är legitimerad sjuksköterska Meriterande: har erfarenhet av arbete inom barn- och ungdomspsykiatri har specialistsjuksköterskeexamen inriktning psykiatri Som nyanställd Psykiatrisjuksköterska/sjuksköterska på BUP i Ludvika erbjuds du under ditt första år hos oss, mentorskap av kollega samt introduktionsutbildning. Individuellt inskolningsschema utformas i dialog till alla nya medarbetare. Det finns även tillgång till handledning och yrkesträffar tillsammans med andra sjuksköterskor inom BUP Dalarna. Arbetstiden är förlagd på dagtid, måndag- fredag mellan klockan 8-17 med möjlighet till flextid om verksamheten tillåter. Region Dalarna tillämpar friskvårdsbidrag med 2000 kr/ år. Vill du bli en del av ett härligt tvärprofessionellt team där alla hjälps åt och stöttar varandra, tveka inte att skriva en ansökan till oss på BUP Borlänge. Vi ser fram emot att få träffa dig! Ansökan Vi använder främst mail (från mejladress: [email protected]) för att göra utskick och kallelser. Kolla din inkorg och även skräppost/SPAM regelbundet under denna tid för att vara säker på att du får all information från oss. Om du är eller tidigare har varit anställd i Region (Landstinget) Dalarna kommer vi att ta interna referenser från din nuvarande eller tidigare chef, om du blir aktuell för anställning. Läs mer om Region Dalarna, vår värdegrund, arbetsmiljö och förmåner, samt vilka kontroller som görs innan anställning: Jobb och utbildning - Region Dalarna Vi har gjort vårt medieval och vill därför ej bli kontaktade av andra säljbolag eller rekryteringsföretag. Detta arbete innebär direkt och regelbunden kontakt med barn och/eller ungdomar. Innan erbjudande om anställning kan ske, måste du som sökande uppvisa utdrag ur Polisens belastningsregister i obrutet kuvert alternativt via ett digitalt registerutdrag, enligt lag 2013:852 eller 2000:873. Mer information finns här: Belastningsregistret - begär utdrag (polisen.se). Denna tjänst kräver att du har giltig legitimation för det aktuella yrket. Din yrkeslegitimation kommer att kontrolleras mot Socialstyrelsens register över legitimerad hälso- och sjukvårdspersonal (HOSP) innan eventuellt erbjudande om anställning. Läs mer här: Registret över legitimerad hälso- och sjukvårdspersonal (HOSP) - Socialstyrelsen. Fackliga kontaktuppgifter Fackförbund - Region Dalarna
Hos oss i Region Dalarna får du ett meningsfullt arbete där du kan göra skillnad. Tillsammans arbetar vi för ett hållbart Dalarna med utvecklingskraft i länets alla delar. Vi söker en distriktssköterska/sjuksköterska till vårt team på Ludvika vårdcentral! Ludvika kommun är belägen i Västerbergslagen i södra Dalarna, intill sjön Väsman. Här finns gott om natursköna strövområden, vackra sjöar för sommarens bad eller vinterns tur på långfärdsskridskor och goda förbindelser till storstad. Ludvika vårdcentral har drygt 15 500 listade patienter och är en av två regiondrivna vårdcentraler i Ludvika kommun. På vårdcentralen arbetar ett stort team med ca 70 anställda i olika professioner: Specialister i allmänmedicin, ST-läkare, AT-läkare, underläkare, distriktssköterskor, sjuksköterskor, specialistsjuksköterskor, undersköterskor, samtalsterapeuter, psykolog, sjukgymnaster, arbetsterapeuter, rehab-koordinator, vårdsamordnare och medicinska sekreterare. Vårdcentralen är belägen på Ludvika lasarett, som idag inte är ett akutsjukhus utan närmaste akutmottagning finns i Falun. Vi har även en filial i Grängesberg som idag bemannas en halv dag i veckan med en undersköterska. Vårt mål är att du som medarbetare ska trivas, känna arbetsglädje och kunna utvecklas på jobbet. Vi strävar efter en god och individanpassad introduktion. Distriktssköterska/Sjuksköterska till Ludvika vårdcentral Arbetsuppgifter Vi söker nu Dig som är distriktssköterska eller sjuksköterska och har ett intresse av primärvård! Som distriktssköterska/sjuksköterska hos oss erbjuder vi dig ett utmanande och omväxlande jobb i ett högt tempo. Jobbet innefattar telefonrådgivning, egen bedömningsmottagning där Du i samråd med läkare bedömer patienter, distriktssköterske-/sjuksköterskemottagning och specialistsköterskemottagning. Önskvärt om Du har ett intresse för astma/KOL, diabetes eller demens då vi gärna ser att Du har en egen specialistmottagning. På vårdcentralen möter Du patienter i alla åldrar och situationer där Du självständigt bedömer patientens behov av vård. Övrig information Kvalifikationer Vi söker dig som: är legitimerad sjuksköterska, gärna med vidareutbildning till distriktssköterska behärskar det svenska språket i tal och skrift (C1-nivå) Det är meriterande om: du har kunskaper i Take Care/Cosmic erfarenhet av telefonrådgivning inklusive RGS Du skall ha ett intresse för primärvård och gärna tidigare erfarenhet av arbete på vårdcentral alternativt arbetat på annan mottagning. Du har god kommunikativ förmåga och kan samarbeta med andra men också arbeta självständigt och fatta egna beslut. Du har god empatisk förmåga, ett professionellt arbetssätt och ett gott bemötande. Vi lägger stor vikt på personliga egenskaper. Ansökan Vi använder främst mail (från mejladress: [email protected]) för att göra utskick och kallelser. Kolla din inkorg och även skräppost/SPAM regelbundet under denna tid för att vara säker på att du får all information från oss. Om du är eller tidigare har varit anställd i Region (Landstinget) Dalarna kommer vi att ta interna referenser från din nuvarande eller tidigare chef, om du blir aktuell för anställning. Läs mer om Region Dalarna, vår värdegrund, arbetsmiljö och förmåner, samt vilka kontroller som görs innan anställning: Jobba med oss - Region Dalarna Vi har gjort vårt medieval och vill därför ej bli kontaktade av andra säljbolag eller rekryteringsföretag. Detta arbete innebär direkt och regelbunden kontakt med barn och/eller ungdomar. Innan erbjudande om anställning kan ske, måste du som sökande uppvisa utdrag ur Polisens belastningsregister i obrutet kuvert alternativt via ett digitalt registerutdrag, enligt lag 2013:852 eller 2000:873. Mer information finns här: Belastningsregistret - begär utdrag (polisen.se). Denna tjänst kräver att du har giltig legitimation för det aktuella yrket. Din yrkeslegitimation kommer att kontrolleras mot Socialstyrelsens register över legitimerad hälso- och sjukvårdspersonal (HOSP) innan eventuellt erbjudande om anställning. Läs mer här: Registret över legitimerad hälso- och sjukvårdspersonal (HOSP) - Socialstyrelsen. Intervjuer sker löpande, välkommen med din ansökan redan idag!
Har du erfarenhet av att leda projekt inom teknik och energi? Vi på Jefferson Wells söker en erfaren projektledare för ett spännande konsultuppdrag hos vår kund i energibranschen i Ludvika. I denna roll får du möjlighet att arbeta med projekt av varierande storlek och komplexitet, samtidigt som du bidrar till kundens framgång. Vill du ta nästa steg i din karriär som projektledare? Skicka in din ansökan redan idag! Ort: Ludvika Start: 2025-03-03 Uppdragslängd: Konsultuppdrag till 2026-02-27 Om jobbet som Projektledare Som projektledare kommer du att ha en central roll i att leda och driva projekt hos vår kund inom energibranschen. Du ansvarar för projektets genomförande, kontraktsefterlevnad och kundnöjdhet. Ditt arbete omfattar också att hantera avvikelser, förhandlingar och att säkerställa att projektmålen uppnås enligt tidplan och budget. Vanligt förekommande arbetsuppgifter: * Leda genomförandet av kundprojekt och interna projekt. * Säkerställa att alla aktiviteter utförs i enlighet med riktlinjer, avtal och kvalitetsstandarder. * Hantera förhandlingar och kontrakt med leverantörer och kundrepresentanter. * Ansvara för projektets ekonomi, tidplan och leverans. * Motivera och styra projektteamet mot uppsatta mål. Den vi söker Vi söker dig som har erfarenhet av att leda projekt av varierande storlek och komplexitet. Du har en teknisk utbildning och en god förmåga att strukturera, planera och driva projekt i en dynamisk miljö. Som person är du kommunikativ, lösningsorienterad och drivs av att nå uppsatta mål. För att lyckas i rollen ser vi gärna att du har: * Minst 3 års erfarenhet av projektledning inom teknik eller energi. * Ingenjörsexamen eller motsvarande relevant teknisk utbildning, alternativt teknisk bakgrund med 10-15 års arbetslivserfarenhet. * Goda kunskaper i engelska Om Jefferson Wells Jefferson Wells är specialister på kompetensförsörjning av chefer och specialister. Genom att vi har några av Sveriges mest attraktiva verksamheter och varumärken som kunder har vi stora möjligheter att erbjuda utvecklande uppdrag över tid. Våra konsultchefer har gedigen kunskap inom just ditt område, som konsult hos oss är din karriär och utveckling alltid i fokus. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om kandidatens potential, får vi såväl talanger som verksamheter att växa och utvecklas. Hur du ansöker För att söka tjänsten klickar du på "Ansök nu" och skapar ett konto hos oss. Välkommen med din ansökan!
Har du gedigen erfarenhet av projektledning och söker en ny spännande utmaning? Vi på Jefferson Wells söker en erfaren Senior projektledare till vår kund inom energibranschen i Ludvika. I denna roll kommer du att leda komplexa kundprojekt inom industri och anläggningsverksamhet. Har du en bakgrund inom bygg- och förändringsledning samt erfarenhet av facility management? Då kan detta vara rätt uppdrag för dig! Skicka in din ansökan redan idag. Ort: Ludvika Start: 2025-03-10 Uppdragslängd: Konsultuppdrag till 2025-12-31, med chans till förlängning Omfattning: Heltid, hybridarbete (2 dagar på distans) Om jobbet som Senior projektledare Som Senior projektledare blir du ansvarig för att leda och driva projekt från start till mål. Du säkerställer att projekt genomförs enligt tidsplan, budget och kvalitet samtidigt som du hanterar risker och möjligheter. Rollen innebär ett nära samarbete med både interna och externa intressenter, inklusive leverantörer och kunder, och kräver en affärsmässig och lösningsorienterad inställning. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: * Leda och ansvara för projektleveranser enligt tid, budget och kvalitetsmål * Skapa och följa upp projektplaner, ekonomiska mål och resursallokering * Hantera avtal, förhandlingar och eventuella avvikelser med leverantörer och kunder * Bygga och bibehålla starka relationer med intressenter och säkerställa kundnöjdhet * Driva förändrings- och förbättringsprocesser inom projekten * Ansvara för riskhantering och säkerställa efterlevnad av säkerhets- och kvalitetskrav Den vi söker Vi söker dig som har en gedigen bakgrund inom projektledning, gärna inom industriella och tekniska projekt. Du har en god förmåga att hantera komplexa projekt och har erfarenhet av att arbeta med flera intressenter samtidigt. För att lyckas i rollen ser vi att du är strukturerad, drivande och har en stark kommunikativ förmåga. Vi ser gärna att du har: * Minst 6 års erfarenhet av projektledning, gärna inom större eller komplexa projekt * Relevant teknisk utbildning, exempelvis en ingenjörsexamen, eller motsvarande arbetslivserfarenhet * Erfarenhet av bygg- och förändringsledning är meriterande * Erfarenhet av facility management och industriella projekt * Stark kommunikations- och samarbetsförmåga * Förmåga att arbeta självständigt och hantera flera uppgifter parallellt * Flytande kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift Om Jefferson Wells Jefferson Wells är specialister på kompetensförsörjning av chefer och specialister. Genom att vi har några av Sveriges mest attraktiva verksamheter och varumärken som kunder har vi stora möjligheter att erbjuda utvecklande uppdrag över tid. Våra konsultchefer har gedigen kunskap inom just ditt område, som konsult hos oss är din karriär och utveckling alltid i fokus. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om kandidatens potential, får vi såväl talanger som verksamheter att växa och utvecklas. Ansökan Låter detta som din nästa utmaning? Vi arbetar med löpande urval, så skicka in din ansökan redan idag! Välkommen till Jefferson Wells.
MidSale Consulting söker nu efter en person som är energisk och ambitiös för att bli en del av vårt team. Vi är ett företag som har passion för försäljning, kvalité och personlig utveckling. Vi arbetar idag med stora och välkända varumärken som vi förmedlar genom face-2-face försäljning. Som en del av vårt team kommer du att arbeta i en härlig och rolig arbetsmiljö där du kommer ha möjligheten att utvecklas och ta din karriär till nästa nivå. Vi söker en person med en god social förmåga som uppskattar mötet med olika människor. Du bör ha en stor drivkraft och tävlingsinstinkt för att kunna prestera på toppnivå och vara med att konstant höja våra försäljningsmål. Vi ser att du trivs i att arbeta i ett team som både utmanar och stöttar dig på en daglig basis. I rollen hos oss kommer du att arbeta med några av de mest spännande produkterna på marknaden, med en stor igenkänningsfaktor som kommer underlätta ditt arbete att leverera högsta möjliga resultat. Vi erbjuder konkurrenskraftiga löner och bonusar för att belöna ditt hårda arbete och engagemang. Vi vill se våra anställda växa och utvecklas och erbjuder därmed också gedigna utbildningar i flera steg och stora möjligheter till karriärsutveckling. Du kommer att omringas av dedikerade personer som finns där för att stötta och hjälpa dig att nå dina mål. Tror du dig passa i en resultatinriktad och utmanade arbetsroll där du kan ha en direkt påverkan på din och vår framgång? Sök då idag och bli en del av MidSale Consulting! Tjänsten är en heltidstjänst och arbetsorten är Dalarna. Du utgår från vårt kontor i Borlänge. Intervjuer sker löpande så skicka in din ansökan redan idag!
The opportunity Looking to take your HRBP career to new heights? Join Hitachi Energy Power Transformers, a global leader in the energy sector, and become a vital part of our team as HRBP! Help us support our business and our flagship production of Power Transformers in Ludvika to make the entire organization even more future-proof and more efficient. This is your chance to make a difference and contribute to a sustainable energy future. We offer you a great place to work, a lot of own responsibilities, a company full of fantastic people and many opportunities to develop yourself, both personally and professionally. “I joined Hitachi Energy to be a part of the amazing journey we have in front of us, it will be challenging, energizing and extremely fun. With me as a manager, you will have full trust to drive your area of expertise, and I will support you whenever you need a sparring partner. Let’s do this together, lets create a sustainable energy future for all, with a world-class workplace” - Mikaela Winberg, HR Manager at Power Transformers Ludvika. How you’ll make an impact Serve as a visionary partner to the Power Transformers business unit, providing expert HR guidance and support. Champion and oversee innovative local HR initiatives and projects. Collaborate with the leadership team to develop and implement forward-thinking HR strategies, policies, and programs. Foster the growth and development of the factory, ensuring a dynamic work environment. Lead transformative organizational change initiatives, including restructuring, talent management, and cultural projects. Empower managers with coaching and support on employee relations and performance management, while analyzing HR metrics to enhance employee engagement and retention. Your background Bachelor's degree in human resources, Business Administration, or a related field (Master's degree is a plus). Proven project management skills with several years of experience. Excellent communication, negotiation, and interpersonal skills, with the ability to work in a complex matrix organization and international environment. In-depth knowledge of HR principles, practices, labor relations, and legal regulations in Sweden. Strong understanding of talent acquisition, performance management, training and development, and employee relations. Analytical mindset with the ability to interpret data and provide meaningful insights. More about us Are you ready for an exciting new challenge? Does the above description sound like you? Applications will be reviewed on an ongoing basis, so don’t delay – apply today! Recruiting Manager Mikaela Winberg, [email protected] will answer your questions about the position. Union representatives - Sveriges Ingenjörer: Karolina Czechowski, +46 730-73 41 15; Unionen: Olle Ruzicka, +46 107-38 31 44; Ledarna: Christer Fridlund, +46 107-38 29 12. All other questions can be directed to Talent Acquisition Partner Elias Ströberg, [email protected]
Möjligheten Vi söker en nyfiken och motiverad inköpare till Capacitors & Surge Arresters i Ludvika. Du kommer ingå i vårt Value Chain team och vara en del av en nyskapad organisation som haft stor tillväxt senaste året. Du kommer få arbeta tillsammans med drivna och kunniga kollegor i en organisation där vi tillsammans löser dagliga utmaningar och just nu bygger en stabil grund för framtiden. Som inköpare ansvarar du för inköp av utvalda produkter som ingår i vår slutleverans till kund. Du kommer ha ett tätt samarbete med flertalet olika avdelningar såsom SCM, planering, projektledning och konstruktion. För att lyckas i rollen bör du ha erfarenhet från inköp, vara noggrann, strukturerad samt lösningsorienterad. Vi har en enormt spännande resa framför oss med stor tillväxt kommande år. Som inköpare får du möjlighet att bidra till vår tillväxtresa genom att tillsammans med teamet utveckla våra inköpsprocesser. Hur du kommer att påverka Inköp av material för produktion samt omkostnadsmaterial Ansvarig för bevakning av inköpen så vi får orderbekräftelser samt leverans i tid Skicka prognoser till leverantörer för att säkerställa framtida leveranser Analys av artiklars förbrukning och uppdatering av förrådsparametrar så att inköpen optimeras Säkeställa goda relationer med nyckelleverantörer för att främja ett fungerande samarbete Din bakgrund Flerårig erfarenhet från producerande verksamhet, inom inköp/logistik/planering Som person tar du stort eget ansvar, är strukturerad, målfokuserad och jobbar mot ständiga förbättringar Du är en lagspelare och lösningsorienterad Du behärskar engelska och svenska flytande i både tal och skrift Kunskap i SAP eller liknande affärssystem är meriterande Vad vi erbjuder Kollektivavtal Flexibla arbetstider Företagshälsovård och friskvårdsbidrag Fantastiska karriärmöjligheter inom Hitachi Energy, inom Sverige såväl som globalt Utbildningar och kurser som bidrar till personlig och professionell utveckling Diversifierat företag med över 70+ nationaliteter representerade inom den svenska organisationen Kompletterande bidrag vid föräldraledighet Förmånsportal med över tusen förmåner och rabatter More about us Our flexible working practices help you optimize personal and business performance while creating an environment where all employees can develop their skills and grow. More information: Recruiting Tobias Brisvåg, [email protected] will answer your questions about the position. Union representatives - Sveriges Ingenjörer: Philip Bengtsson, +46 107-38 25 17; Unionen: Michael Fosselius, +46 107-38 46 19; Ledarna: Frank Hollstedt, +46 107-38 70 48. All other questions can be directed to Talent Acquisition Partner Renee Lundgren, [email protected]. Don’t hesitate – apply today and let us learn more about you and the unique contributions you can bring to our team!
Har du gedigen erfarenhet av HSE och brinner för att skapa en säker och hållbar arbetsmiljö? Vi på Jefferson Wells söker nu en Business Health, Safety and Environment Manager för ett spännande konsultuppdrag i Ludvika. Uppdraget innebär att du stöttar vår kund inom fastighetsprojekt och säkerställer efterlevnad av HSE-regelverk. Låter detta som din nästa utmaning? Skicka in din ansökan redan idag! Ort: Ludvika Start: 2025-02-17 Uppdragslängd: 2025-12-31 Övrigt: Möjlighet till 50-60% distansarbete, kan diskuteras. Om jobbet som Business Health, Safety and Environment Manager Som Business HSE Manager kommer du att fungera som expert inom fastighetsprojekt och ha en central roll i att utveckla och implementera strategier för att säkerställa efterlevnad av HSE-regelverk. Du samarbetar tätt med andra HSE-specialister, chefer, skyddsombud, leverantörer och entreprenörer för att skydda både människor och miljö. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: * Agera HSE-expert i fastighetsprojekt och driva förbättringsarbete. * Säkerställa efterlevnad av lagar, förordningar och standarder inom HSE. * Följa trender och uppdateringar inom regelverk samt implementera förbättringar. * Samverka med intressenter för att minimera risker och främja hälsa och säkerhet. * Bidra till en hållbar och ansvarsfull arbetsmiljö. Den vi söker Vi söker dig som har flera års erfarenhet inom HSE, gärna från industriföretag eller liknande verksamhet. Du är en förtroendeingivande person med förmåga att kommunicera effektivt på alla nivåer i organisationen. Ditt arbetssätt är strukturerat, självständigt och problemlösande, samtidigt som du trivs i en dynamisk miljö. För att lyckas i rollen ser vi att du har: * Flera års erfarenhet av arbete inom HSE, företrädesvis inom industri eller liknande. * Erfarenhet av projektledning är mycket meriterande. * Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. * Erfarenhet av byggprojekt, Seveso-lagstiftning, avfallshantering, entreprenörshantering och/eller elsäkerhet är meriterande. * Engagemang för hållbarhet och en säker arbetsmiljö. Låter detta som en roll för dig? Vi arbetar med löpande urval så skicka in din ansökan så snart som möjligt. Varmt välkommen med din ansökan!
The opportunity The team at HVDC Products are designing, manufacturing, testing, and managing the converter valves for HVDC and SVC applications. Hitachi Energy is looking for a Valve Cooling Project Engineer, and your main responsibility is to ensure the design of cooling system is with the right quality and right cost. Valve cooling system is a pressurized closed loop system with air cooled heat exchangers to dissipate power losses generated in high power converter valves. It is designed to meet the specific requirements regarding performance, reliability, with minimized maintenance. Our systems consist of pumps, vessels, filters, measuring devices, air cooled heat exchangers or liquid to liquid heat exchangers, interconnecting piping and redundant control and protection systems. We welcome applications from both experienced and junior professionals who are eager to take their career to the next level. We are interested in knowing more about you and what you can contribute, so do not hesitate to apply even if you do not meet all the requirements. This position is based in Ludvika, Sweden. How you’ll make an impact Ensure projects delivery through, from requirement specification to the commissioning of the cooling systems on our customer sites. Responsible to create the requirement for the cooling systems and participate testing of the cooling systems for HVDC projects and service projects. Support tender team technically for technical solutions and cost calculation. Assist valve cooling projects engineer – electrical and control to deliver project through, from requirement specification to testing of the cooling systems and assist commissioning engineer regarding commissioning issues. If interested be involved in customer or internal training as a trainer The role will also consist of both design and coordination work, and you will be the link between the different HVDC departments in Hitachi Energy and the suppliers within the project. The position requires travelling and working at suppliers’ facilities to perform system test (a period of two-week, a few times per year) and if needed to HVDC sites as a support to commissioning and service work. Living company core values of safety and integrity, which means taking responsibility for your own actions while caring for your colleagues and the business. There is a possibility to work partly remotely after agreement with recruiting manager. Your background You hold a Bachelor or Master degree within electrical and electronics, mechanical, thermodynamic engineering or equal through experience. Experienced professionals or fresh out of university – we are interested in all kinds of people. You are practical and interested in technology, relevant work experience is a merit, your personality and interest are of high importance. You are analytical and self-driven with a deep technical interest. You are an easy learner with excellent problem-solving skills and structured approach to work. With your strong communicative and collaborative skills, you build trust for long term business relationships and contribute to a great team spirit. Since you will be working in a global, multicultural environment, we expect you to be fluent in English, written and spoken alike. What we offer Collective agreement Flexible working time Health care and wellness allowance Fantastic career possibilities within Hitachi Energy both within Sweden and globally Mentor to support you throughout onboard phase Various trainings and education supporting employee development Diversified company with over 70+ nationalities working in Sweden Supplementary compensation for parental leave Employee Benefit Portal with thousands of discounts and perks More benefits could be connected to this specific role More about us Are you ready for an exciting new challenge? Does the above description sound like you? Applications will be reviewed on an ongoing basis, so don’t delay – apply today! More information: Recruiting Manager, Marcello Souza, [email protected], will answer your questions about the position. For Sweden, Union representatives – Sveriges Ingenjörer: Mikael Hjort, +46 107-38 29 86; Unionen: Fredrik Holmgren, +46 107-38 21 85; Ledarna: Frank Hollstedt, +46 107-38 70 43. All other questions can be directed to Talent Acquisition Partner Par Lyckbring, [email protected]
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 498 jobb