The Finance Family AB jobb

Lediga jobb hos The Finance Family AB

Redovisningsansvarig till Meva Energy Group

Har du flera års erfarenhet av ekonomisk rapportering? Drivs du av tanken att arbeta inom en expansiv teknikorganisation där du aktivt bidrar till att forma ett hållbart samhälle för framtida generationer? Med huvudkontor i Göteborg expanderar detta erfarna team snabbt och du har möjlighet att vara en del av en spännande tillväxtresa. Nu söker vi en redovisningsansvarig med koncernperspektiv och vi hoppas att vi väckt ditt intresse!  Meva Energy utvecklar, tillverkar och säljer system för gas eller kraft- och värmeproduktion baserad på förgasning av förnybar biomassa. Tekniken är unik genom en patenterad förgasningsmetod som kan hantera andra generationens biobränsle i form av pulver och spån för kostnadseffektiv energiproduktion i industriell skala. Med stöd i en anläggning uppstartad för kommersiell produktion och en pågående installation för väletablerade kunder, ser vi framför oss en stark tillväxt de kommande åren.  På Meva Energy blir du del av ett team med duktiga och erfarna kollegor, där du får jobba nära affären och utveckla bolagets ekonomistyrning och rapportering.    Din roll som redovisningsansvarig på Meva Energy  För att trivas i denna roll inspireras du av att bidra i en fas där bolaget utvecklas och finansfunktionen växer i komplexitet och volym. Här får du möjligheten att utveckla vår ekonomiska redovisning nära affärsverksamheten. Rollen som Redovisningsansvarig utgår från att formulera det principiella till att implementera i effektiva processer och rapportera en tydlig och välintegrerad koncern.  I nuläget tar vi stöd av externa redovisningsbyråer med mycket av det löpande arbetet men du kommer att vara övergripande ansvarig. Du planerar och samordnar, för närvarande bolag i Sverige och Polen, och strävar mot kontinuerliga process- och kvalitetsförbättringar. Du trivs även med det praktiska av arbetet och uppskattar dialog med kollegor kring olika aspekter av bolagets ekonomi. Tillsammans definierar vi långsiktiga utvecklingsmål som stödjer och utvecklar verksamheten framåt.  Du kommer ingå i ett team på tre personer i ett nära samarbete med CFO Fredrik Ahlström.  På frågan vad Meva Energy kan erbjuda berättar Fredrik:  På Meva Energy blir du en del av en grupp engagerade medarbetare som brinner för sitt område och att nå resultat. Vi värdesätter entreprenörsanda och ger förutsättningar för att kompetenta medarbetare ska kunna fortsätta utvecklas. Här bjuds du in till teamet som skall kommersialisera en ny teknik globalt och inte minst uppnå storskaliga miljöförbättringar från ett minskat fossilberoende. Vem söker vi?  Du har ett stort intresse av rapportering framför allt ur ett koncernperspektiv och du trivs med att jobba verksamhetsnära.  Vi ser gärna att du har en relevant högskoleutbildning inom redovisning eller motsvarande samt erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Goda kunskaper i svenska redovisningsregler (K3) samt i internationella redovisningsregler (IFRS) är en förutsättning i denna roll. Det är meriterande om du har internationell erfarenhet gärna från bolag inom tillverknings- eller processindustrin.  Som person ser du helheten men har samtidigt öga för detaljerna. Du är analytisk, noggrann och trivs med att arbeta lösningsorienterat och proaktivt. Du är en prestigelös lagspelare med god kommunikativ förmåga, som trivs med många kontaktytor. Goda kunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift är en förutsättning för att lyckas i denna roll. Likaså krävs det goda systemkunskaper, gärna från någon av de större systemplattformarna.    Har du några frågor är du varmt välkommen att kontakta: Rekryteringskonsult Susanne Areschoug, 0730-983870. [email protected]  Här kan du läsa mer om Meva Energy: https://mevaenergy.com/  Här läser du mer om The Finance Family: https://financefamily.se/  Eftersom vi arbetar med löpande urval och intervjuer, så rekommenderar vi dig att inte vänta med att söka tjänsten!  Varmt välkommen med din ansökan – du kommer att göra skillnad!

25 mars 2024
Sista ansökan:
28 april 2024
Senior projektcontroller till AF Gruppen

Vill du vara med och säkerställa att våra bolag i AF Gruppen Sverige har en effektiv ekonomistyrning som hjälper oss att nå uppsatta mål? Till vår ekonomiavdelning söker vi dig som är resultatdriven, en fena på att analysera siffror och som vågar utmana oss så att vi tillsammans når bättre resultat. Gillar du dessutom att arbeta verksamhetsnära och lösningsorienterat - då är det här en roll för dig. AF Gruppen Sverige rekryterar nu till en spännande och utvecklande roll som Senior Projektcontroller med placering i Göteborg. Arbetet innefattar en del resor, huvudsakligen finns våra projekt lokaliserade i Stockholm, Göteborg och Malmö. Arbetsuppgifter Som Senior Projektcontroller rapporterar du till koncernens CFO i Sverige. På bolagsnivå arbetar du tätt ihop med respektive VD för att säkerställa en bra ekonomiuppföljning och du bidrar till att vi fattar kloka beslut i våra bolag. Initialt gäller tjänsten fem av AF Gruppen Sveriges affärsdrivande bolag. I några av dessa har vi controllers anställda, de – liksom våra projektchefer – är också viktiga kollegor i arbetet med att skapa ekonomiuppföljning som gör skillnad. Till din hjälp har du även en controller på ekonomienheten i Göteborg. Som specialist på projektcontrolling vill vi också att du för din kunskap vidare, både genom utbildningar och i de löpande möten du har med bolagens medarbetare. Utöver detta kommer du att: - Aktivt bidra i framtagandet av prognoser för projekten tillsammans med platschef, projektchef och VD - Stödja projekten i hanteringen av kommersiella villkor, riskstyrning samt successiv vinstavräkning - Förankra och följa upp processer och rutiner för ekonomisk styrning av projekten - Aktivt bidra i arbetet med framtagande av årlig budget tillsammans med platschef, projektchef och VD - Utbilda projektbaserade medarbetare inom projektcontrolling För att lyckas i denna roll tror vi att: - Du har relevant högskole- eller universitetsutbildning - Du har flerårig erfarenhet som controller, gärna i proekt och i bygg- och anläggningsbranschen - Du har god affärsförståelse Mer om dig Du är så klart övertygad om att ekonomistyrning är ett effektivt verktyg för att verksamheterna ska nå sina mål. Som person är du pragmatisk samtidigt som din analysförmåga och skarpa blick för siffror levererar ett mervärde till verksamheten. Vidare är du en god kommunikatör och duktig på att bygga relationer och förtroende.. Det är även viktigt att du är tillgänglig för våra bolag – vi vill att du ska vara deras naturliga bollplank och att du finns där när de behöver dig. Genom din erfarenhet och ditt yrkeskunnande tror vi att du har en hög arbetskapacitet för såväl dagliga frågor som i större förändringsarbeten. Vi erbjuder På AF Gruppen Sverige blir du en del av en grupp engagerade yrkesmän som brinner för sitt område och att nå resultat. Vi vill vara bland de bästa i branschen. På AF Gruppen tror vi att det finns ett samband mellan trivsel och prestation. Vidare värdesätter vi entreprenörsanda och ger förutsättningar för att kompetenta medarbetare ska kunna fortsätta att utvecklas. Vi erbjuder flexibel arbetstid, goda utvecklingsmöjligheter och härliga kollegor! AF Gruppen Sverige är en ledande entreprenör- och industrikoncern och är en av de koncerner inom bygg- och anläggningsbranschen som växer allra snabbast i Sverige. Vi erbjuder tjänster inom bygg, anläggning, miljö och projektutveckling. Idag är vi drygt 1 000 medarbetare i elva bolag som tillsammans omsätter drygt 7 miljarder SEK. AF Gruppen Sverige är en del av den ledande norska koncernen AF Gruppen med 5 500 medarbetare och en omsättning på drygt 31 miljarder NOK. AF Gruppen Sverige skapar värden för medarbetare, kunder och ägare, och bidrar samtidigt till att lösa viktiga samhällsutmaningar. Vårt motto är att vi röjer upp från gårdagen och bygger för framtiden. Läs mer på: https://afgruppen.se I denna rekryteringsprocess samarbetar AF Gruppen med The Finance Family och Marianne Seal. För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Marianne Seal på The Finance Family 0701 660863 , [email protected] Du är varmt välkommen med din ansökan!

22 mars 2024
Sista ansökan:
20 maj 2024
Redovisningsansvarig till OptiGroup AB

OptiGroup söker nu en redovisningsansvarig till vårt Group Accounting Team. Vi söker dig som kan din redovisning och vill vara en del av en internationell koncern i stark tillväxt!Du kommer att rapportera till Head of Group Accounting och ingå i ett team om fem personer. Hela HQ Finance Team som, förutom Group Accounting, består av Business Controlling, Treasury och Corporate Governance sitter tillsammans vid Södra Porten i Mölndal.Vi söker dig som vill jobba i ett sammansvetsat team och ansvara för redovisningen för OptiGroup AB samt några mindre koncernbolag, tillsammans med en kollega. Du arbetar med att säkerställa att redovisningen följer rutiner och riktlinjer för att bibehålla kvalitet och korrekta siffror.   Rollen innefattar i huvudsak: • Löpande bokföring för OptiGroups koncernbolag • Självständigt utföra månads- och årsbokslut inklusive kontoavstämningar, kontoanalyser, avstämning av interna mellanhavanden med andra koncernbolag och rapportering • Periodiseringar och ränte- och valutaberäkningar • Skattedeklarationer, momsfrågor och periodisk sammanställning • Ansvara för upprättande av årsredovisning av OptiGroups koncernbolag • Kontakt med myndigheter och revisorer • Cashpoolhantering för ett 100-tal bolag • Stötta verksamheten i diverse ekonomiska frågor • Ad-hoc frågor och utredningar • Utveckling och förbättring av rutiner och processer för redovisningsfunktionen Vi söker dig som har: • Civilekonom eller motsvarande akademisk examen  • Flera års praktiskt erfarenhet från kvalificerade redovisningspositioner, gärna internationella noterade bolag med transaktionsintensiv verksamhet • Samtliga koncernbolag har euro som redovisningsvaluta varför tidigare erfarenhet av eurobolag är ett stort plus • Goda kunskaper i både svenska och engelska i tal och skrift • Goda kunskaper i svenska redovisningsregler (K3) samt i internationella redovisningsregler (IFRS) • God systemkunskap med erfarenhet från större affärssystem (gärna SAP och AARO) och Excel För att trivas hos oss: Du arbetar operativt idag med redovisning och drivs av att effektivisera rutiner och processer inom ekonomiområdet. Rollen som redovisningsansvarig på OptiGroup innebär att arbeta högt och lågt och du bör vara bekväm med att även arbeta med allt från leverantörsreskontra, kontoavstämningar till månadsbokslut och rapportering, samt upprättande av årsredovisningar.  Som person är du strukturerad, noggrann och självgående. Du organiserar och planerar arbetet i förväg och har förmåga att hålla kontroll på att alla uppgifter blir hanterade och levererade på utsatt deadline. Har förmåga att själv strukturera och driva ditt arbete, prioriterar och agerar självständigt. Du är prestigelös och nyfiken, samt har en god kommunikativ förmåga och trivs med att ha många kontaktytor. Självklart trivs du i en samarbetsorienterad miljö med högt tempo där du får ta ansvar och även utvecklas i takt med företagets utvecklingsresa. För att trivas är det också viktigt att du känner dig bekväm att kommunicera på engelska i både tal och skrift då koncernspråket är engelska med majoriteten av dotterbolagen spridda runt om i Europa. Om oss: OptiGroup, med en nettoomsättning på cirka 1,5 miljarder EUR och 2 400 anställda, är en ledande europeisk distributionskoncern. Bolagen inom OptiGroup förser mer än 105 000 B2B-kunder främst inom städ & facility management, hotell & restaurang, hälso- & sjukvård, tillverkande industri och den grafiska sektorn med produkter och kundanpassade försörjningslösningar som förbättrar effektiviteten och bidrar till en mer framgångsrik verksamhet. OptiGroups huvudkontor ligger i Mölndal. För mer information, besök www.OptiGroup.com. I denna rekryteringsprocess samarbetar OptiGroup med The Finance Family och Marianne Seal. För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Marianne Seal på The Finance Family 0701 660863, [email protected] Intervjuer pågår löpande, skicka därför gärna in din ansökan omgående! .

22 mars 2024
Sista ansökan:
12 april 2024
Junior payroll coordinator

Till en av alla våra trevliga kunder söker vi nu en junior payroll coordinator. Uppdraget startar under april och tanken är att man ska vilja bli fast anställd hos företaget. Det här är en delad roll mellan ekonomi och payroll. Dina arbetsuppgifter består bland annat av: • Samarbete med payroll partners för de utländska dotterbolagen så de får korrekt information och underlag • Kontroll av löner • Hantera tidrapportering • Stötta HR • Stötta Ekonomifunktionen i projekt och andra arbetsuppgifter Vi ser gärna att du har arbetat i någon roll tidigare som payroll coordinator, har erfarenhet av olika system och excel. Du gillar att ha många kontaktytor och gillar att driva och engagera dig i olika frågor. Du talar och skriver svenska och engelska obehindrat. Har du frågor är du varmt välkommen att höra av dig! Jeanette Elm 070-353 55 73, [email protected] P.S. Vi jobbar kompetensbaserat och önskar därför inget personligt brev. Urval sker löpande.

20 mars 2024
Sista ansökan:
5 april 2024
Business Controller till Easy-Laser AB

Vill du vara en del av ett engagerat och innovativt bolag som utvecklar, tillverkar och säljer laserbaserade mätinstrument? Kan du din redovisning men brinner mer för att göra analyser och rapporter som stöttar verksamheten? Då kan denna roll som Business Controller vara något för just dig! Till Easy-Laser i Mölndal söker vi nu en Business Controller som är riktigt vass på att skapa rapporter i BI system! Du kommer att arbeta nära verksamheten och i ett tätt samarbete med CFO. Du kommer ansvara för att utveckla den interna rapporteringen och att hitta proaktiva lösningar för att förbättra effektiviteten i det finansiella beslutsstödet. Här är det viktigt att kunna sin redovisning, men framför allt förstå helheten. Rollen är ny varför det finns stora möjligheter för rätt person att påverka och utveckla rollen i samarbete med CFO, som du också rapporterar till.   Dina huvudsakliga arbetsuppgifter som business controller: -Utveckla rapporter och lösningar för att förbättra effektiviteten i det finansiella beslutsstödet, det kan till exempel vara att stötta;  • ekonomiavdelningen i framtagandet av kostnad- och lönsamhetsanalyser samt månatligt rapportpaket. •  säljavdelningen i arbetet med säljprognoser och prislistor •  R&D med projektuppföljningar och liknande. -Vara delaktig i att säkerställa att korrekt data presenteras -Vara en nyckelperson i företagets budgetprocess -Systemadministratör i företagets nya molnbaserade affärssystem Rambase Kvalifikationer och erfarenhet Vi söker dig som har ett affärstänk och ett brinnande intresse för att ta fram rapporter som stöttar och utvecklar verksamheten. Du har en relevant ekonomiutbildning och har arbetat affärsnära med controlling i några år. Du har mycket goda kunskaper i Excel och är en van användare av BI-verktyg. Du är van att strukturera data och visualisera den på ett anpassat sätt för olika målgrupper.  För att lyckas i rollen krävs en god förståelse för såväl det finansiella som det systemtekniska. Detta för att på ett framgångsrikt sätt kunna identifiera verksamhetens behov och omsätta det i praktiska lösningar. Tidigare arbete med budgetprocessen är meriterande.   Personliga egenskaper Som person är du positiv och har en god analytisk förmåga. Du trivs med att arbeta verksamhetsnära och proaktivt. För att trivas i rollen ser vi att du är strukturerad, relationsskapande och har en känsla för såväl helheten som detaljerna. Vidare har du hög ambition på kvalitet och har lätt att se ekonomiska samband och lösningar på problem.  Du är serviceinriktad, prestigelös och arbetar lika bra självständigt som i grupp Stämmer ovanstående in på dig? Då kan vi erbjuda dig en roll i ett spännande bolag där medarbetarna trivs tillsammans.   Om Easy-LaserEasy-Laser AB är ett innovativt företag som utvecklar, tillverkar och säljer laserbaserade mätinstrument för industriellt bruk. Vi hanterar hela kedjan från idé till färdig produkt och tillsammans med våra återförsäljare löser vi uppriktningsproblem för användare i mer än 70 länder runt om i världen. På Easy-Laser ger vi arbetsmiljö-, jämställdhets- och mångfaldsfrågor hög prioritet och vi strävar efter att alla medarbetare skall få maximera sin potential. Vi finns i trevliga lokaler i ett expansivt område i Mölndal och har ca 80 medarbetare. Företaget ingår i den framgångsrika Indutrade koncernen. Vill du veta mer om Easy-Laser läs på www.easylaser.com.   Vi erbjuder dig Som anställd blir du en del av ett expansivt bolag med en stark position på marknaden. Vi är ett familjärt företag med en stark företagskultur, där det är viktigt att alla har möjlighet att bidra. Vi träffas ofta för gemensamma aktiviteter, både under och efter arbetstid. Du kommer att få möjlighet att arbeta i en internationell miljö och samarbeta med människor från många olika kulturer.  Tjänstgöringsgrad: Heltid. Placering: Jolens industriområde, Mölndal.  Tillträde: Enligt överenskommelse. Lön och förmåner: Marknadsmässig lön. Kollektivavtal (Teknikavtalet) inkl tjänstepension, sjukvårdsförsäkring, friskvårdsbidrag och friskvårdstid, vinstdelningssystem, flextid, subventionerad massage mm.   Vi har i denna rekrytering valt att samarbeta med The Finance Family och har du några frågor är du varmt välkommen att kontakta Susanne Areschoug, på 0730-98 38 70 eller [email protected]    Varmt välkommen med din ansökan – du kommer att göra skillnad!

19 mars 2024
Sista ansökan:
18 april 2024
Specialist inom AML och Fraud till bank

The Finance Family söker för kunds räkning en AML & Fraud Specialist till en bred och varierande roll till en bank i Stockholm.Tjänsten är en direktrekrytering och du kommer att bli anställd hos den aktuella banken. Om rollen och arbetsuppgifter:I rollen arbetar du både med AML-relaterade arbetsuppgifter såväl som inom bedrägeriområdet.Rollen är bred och varierande och du kommer bland annat att arbeta med följande: • interna kontroller inom AML • vara bidragande till den allmänna riskbedömningen • utföra bedrägeriutredningar & hantera bankförfrågningar gällande bedrägerier • PEP/RCA och sanktionskontroll • rapportering till avdelning Compliance • hantera kundklagomål • transaktionsmonitorering • kvalitetskontrollera offboardingrapporter Kvalifikationer och erfarenhet:Vi söker dig som har minst 4 års erfarenhet av AML-relaterat arbete, gärna i olika roller. Erfarenhet av transaktionsmonitorering och bedrägerier sedan tidigare är ett krav. Vidare har du även en relevant akademisk utbildning, exempelvis inom juridik eller ekonomi. Du kommunicerar obehindrat på både svenska och engelska, samt är analytiskt lagd. På den aktuella avdelningen lägger man ett stort värde i nya idéer som kan utveckla gruppens arbetssätt, så rollen passar dig som är nytänkande och har en positiv attityd. Placeringsort: Stockholm Ansökan Intervjuer och urval kommer att ske löpande, så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt. Se till att namn och kontaktuppgifter finns med i ditt CV.Tänk på detta innan du skickar in din ansökan (i enlighet med GDPR-lagstiftningen)• Din ansökan ska ej innehålla personuppgifter kring civilstatus, familjesituation/barn, etniskt ursprung, ålder, politiska åsikter, religiös eller filosofisk övertygelse, medlemskap i fackförening, eller hälsorelaterad information. Vi ser fram emot din ansökan! .

15 mars 2024
Sista ansökan:
14 april 2024
Group Financial Controller till Scania

For an English version, please scroll down Scania har målsättningen att driva omställningen till ett hållbart transportsystem genom att utveckla säkra, smarta och energieffektiva transportlösningar som är bättre för både människorna och vår planet. Vi söker nu en Group Financial Controller som vill bidra till utvecklingen och förstärka vårt team! På Scania trivs man och blir kvar. Ulrika, Head of Group Financial Reporting Legal och din blivande chef säger: ”Jag söker dig som har ett driv och som värdesätter samarbete. Det är bra om du har ett stort systemintresse med tanke på vårt kommande systembyte. Hos oss har vi högt i tak och ett vänligt arbetsklimat”. Du kommer att tillhöra funktionen Group Accounting där vi ansvarar för koncernredovisning, konsolidering och uppföljning av Scaniakoncernen. Vi rapporter och analyserar koncernens ekonomiska resultat till Scanias ledning, till moderbolaget Traton AG och till marknaden. Tjänsten är placerad på Scanias huvudkontor i Södertälje, men då vi tror på flexibilitet erbjuder vi dig möjligheten att arbeta på distans ett par dagar i veckan. Här får du ta ett stort eget ansvar samtidigt som du kan bolla komplexa redovisningsfrågor med dina kompetenta kollegor i ett av Sveriges största bolag. I rollen kommer du bland annat att: • Ansvara för redovisning och rapportering för Scaniagruppens investeringar i intressebolag, joint ventures samt övriga bolag. • Ansvara för redovisning och rapportering av marknadsvärdering av innehav • Arbeta med konsolidering och rapportering av Scaniagruppens kassaflöde, resultat- och balansräkning  • Delta i upprättande av årsredovisning och delårsrapporter För att lyckas i rollen behöver du: • Högskoleexamen inom ekonomi • Erfarenhet av operativt koncernredovisningsarbete alternativt revision av större koncerner • God systemförståelse • Tala och skriva engelska obehindrat Utöver en trevlig arbetsplats erbjuder Scania en rad förmåner som t ex direktbuss från Stockholm via Scania Job Express, arbetstidsförkortning, flexibla arbetstider liksom hybridarbete för att nämna några. Här kan du läsa mer om Scania: https://www.scania.com/ Varmt välkommen med din ansökan! I denna rekrytering samarbetar Scania med The Finance Family och har du några frågor är du varmt välkommen att kontakta Hanna eller Eva:  [email protected] eller 0707-909 606 [email protected] eller 0708-344 723 P.S. Du behöver inte bifoga något personligt brev. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.   English version Scania’s purpose is to drive the shift towards a sustainable transport system, creating a world of mobility that is better for business, society and the environment. We are now looking for a Group Financial Controller who will contribute to the development and strengthening of our team! At Scania you enjoy working and it is easy to stay for a long time! Ulrika, Head of Group Financial Reporting Legal and your future manager says: "I´m looking for someone who has drive and who values cooperation. It’s good if you have an interest in systems in view of our upcoming system change. With us you can express your opinion and we have a friendly working climate”. You will belong to the Group Accounting function where we are responsible for group accounting, consolidation and follow-up of the Scania Group. We report and analyze the group´s financial results to Scania´s management, to the parent company Traton AG and to the market. The position is located at Scania´s head office in Södertälje, but we embrace flexibility and offer you the opportunity to work remotely a couple of days a week. Here you have the opportunity to take on a great deal of personal responsibility whilst at the same time you can discuss  complex accounting issues with your competent colleagues in one of Sweden´s largest companies. In the role, you will, amongst other things be: • Responsible for accounting and reporting the Scania group´s investments in associated companies, joint ventures and other companies. • Responsible for accounting and reporting of market valuation of holdings • Work with consolidation and reporting of the Scania group´s cash flow, income statement and balance sheet • Participate in the preparation of the annual report and interim reports To succeed in the role you need: • University degree in business administration • Experience of operational group accounting work or audit of larger groups • Proficient system user • Fluent in English, both spoken and written In addition to a pleasant workplace, Scania offers a range of benefits such as direct bus from Stockholm via Scania Job Express, shorter and flexible working hours as well as hybrid work to name a few. Welcome with your application! You can read more about Scania at: https://www.scania.com/ In this recruitment, Scania collaborates with The Finance Family and if you have any questions, you are most welcome to contact Hanna or Eva: [email protected] or 0707-909 606 [email protected] or 0708-344 723 P.S. You do not need to attach a personal letter. Selection takes place continuously and the position may be filled before the application deadline.

12 mars 2024
Sista ansökan:
2 april 2024
Ekonomiansvarig till Autorola

Söker du en spännande och utvecklande roll där du får arbeta självständigt i en ”start-up” miljö med intressanta produkter i en internationell miljö är detta rollen för dig!  Autorola Sweden AB är den svenska delen av det större företaget Autorola Group som finns i 19 länder runt om i världen och har sitt huvudkontor i Danmark. Företaget är ledande i Europa inom IT-lösningar för fordonsbranschen samt online-auktioner för begagnade bilar.  I rollen som ekonomiansvarig kommer du självständigt att ansvara för all löpande bokföring i bolaget. Du kommer även att arbeta med analys, prognoser och nyckeltal och vara ett bollplank till Country Manager. Du blir en del av ett internationellt nätverk med dina kollegor i motsvarande position i de andra Autorola bolagen runt omkring i världen. Huvudsakliga arbetsuppgifter: • Fakturering  • In- och utbetalningar • Momsredovisning • Månadsbokslut samt månadsavstämningar • Årsredovisning • Budgetering • Analys av verksamheten • Presentation av månadsresultat och nyckeltal lokalt och för HQ. • Vissa administrativa uppgifter Vi söker dig som har relevant utbildning och flera års arbetslivserfarenhet inom redovisning och som behärskar såväl svenska som engelska i tal och skrift. För att trivas i rollen är du självgående, prestigelös och flexibel. Vidare är du lösningsorienterad, strukturerad och analytisk.  Som ekonomiansvarig rapporterar du till Country Manager, Yngvar Paulsen som beskriver Autorola som ett bolag som arbetar lösningsorienterat och flexibelt. Bolaget växer och utvecklas vilket innebär intressanta utmaningar och du erbjuds en spännande roll hos en ledande aktör i Europa inom IT-lösningar för fordonsbranschen och där du då kommer få möjligheten att utvecklas. Autorola har sitt kontor vid Stora Wäsby slott där gratis parkeringsplats finns tillgängligt.  Här kan du läsa mer om Autorola: https://www.autorolagroup.com/   https://autorola.se/ https://www.indicata.se/ Har du några frågor är du varmt välkommen att kontakta någon av oss: Eva Bothén, 070-834 47 23 [email protected] Jeanette Elm, 070- 353 55 73 [email protected]

12 mars 2024
Sista ansökan:
31 mars 2024
Serviceinriktad analytisk ekonom till Tamro AB

Vill du vara del av ett engagerat bolag i en europeisk koncern som gör skillnad för människors välbefinnande och hälsa? Arbetar du med redovisning idag och vill arbeta mer analytiskt. Brinner du för att skapa förbättringar och är dessutom kommunikativ? Då kan denna roll som analytisk ekonom vara något för just dig! Till Tamro´s huvudkontor i Göteborg söker vi nu en analytisk ekonom som vill vara med och göra skillnad! Du kommer att arbeta nära verksamheten i ett team på sex ekonomer och i ett tätt samarbete med Mirja Påhlman, chef för affärsavräkning. I denna roll arbetar du med driva förbättringar och effektiviseringar. Här är det viktigt att kunna sin redovisning men framför allt förstå helheten, se vad som kan förbättras och hur man kan arbeta mer effektivt och kvalitetssäkrat. Rollen är bred och kontaktytorna många, både internt på Tamro och utanför bolaget. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: • Driva förbättringar och effektiviseringar i den egna funktionen och i samverkan med andra funktioner • Implementera avräkningsrutiner vid nya uppdrag och förändringar i pågående uppdrag • Genomföra revisioner av avtal och avräkningar för att säkerställa korrekt debitering. • Genomföra avräkningar och fakturahantering för nya uppdrag och större uppdrag. • Utföra månadsstängning med avräkningar och övergripande kontroller för att säkerställa korrekt resultat i perioden. • Vara ett bollplank till Key Account Managers och Business Controllers avseende avräkningsprocesser. • Vara en representant i Team Tamro vid kundmöten med stora kunder   Kvalifikationer och erfarenhet Vi söker dig som lockas av nya spännande utmaningar och tanken på ett varierande jobb som ger dig nya erfarenheter. Du har en relevant ekonomiutbildning och erfarenhet av arbete som till exempel ekonomiassistent, controller, kvalificerad redovisningsekonom eller annat arbete med liknande analysuppgifter. Du har arbetat med löpande bokföring och avstämningar, vilket är ett måste för att förstå sammanhangen mellan balans och resultat samt kontoavstämningar. Du behöver ha goda färdigheter i Excel för att kunna göra analyser och beräkningsmallar och din affärsengelska måste vara god i tal och skrift. Det är viktigt att kunna uttrycka dig på ett professionellt sätt mot våra kunder samt att kunna förstå avtalstext. För att lyckas i rollen behöver du en vana att arbeta i större affärssystem och vid stora datamängder. Det är meriterande om du arbetat med SAP, E1 eller motsvarande affärssystem med det är absolut inget krav.   Personliga egenskaper Som person är du positiv och har god kommunikativ förmåga samt trivs med att arbeta verksamhetsnära och proaktivt. För att trivas i rollen ser vi att du är självgående, strukturerad, relationsskapande och har ett logiskt och analytisk tänkande. Vidare har du hög ambition på kvalitet och har lätt för att se ekonomiska samband och lösningar på problem. Vi ser att du är affärsmässig och har intresse för affärer och bolaget. Du organiserar och prioriterar aktiviteter effektivt. Har du dessutom ett intresse av digitalisering och automation så är det ett plus. Stämmer ovanstående in på dig? Då kan vi erbjuda dig en roll i en spännande organisation som är en viktig del i svensk läkemedelsförsörjning.   Om Tamro Vi äger inte några apotek – eller några läkemedel för den delen. Det vi däremot har är 100 års erfarenhet av att arbeta med allas bästa för ögonen. Av att se till att läkemedel, hälsoartiklar och sjukvårdsprodukter når fram dit och när de ska. Tamros fokus ligger på att underlätta vardagen för myndigheter, läkemedelstillverkare, apotek, sjukhus, konsumenter och patienter. Vår roll som oberoende bidrar till att skapa en både säker och jämlik tillgång till läkemedel. Något som aldrig får sluta prioriteras av alla aktörer inom vårdsystemet. Vill du veta mer om Tamro, läs på www.tamro.se Vi samarbetar med The Finance Family och har du några frågor är du varmt välkommen att kontakta Marianne Seal på 070-166 08 03 eller [email protected]. Varmt välkommen med din ansökan – du kommer att göra skillnad!

6 mars 2024
Sista ansökan:
20 april 2024
Försäkringsspecialist/administratör med Lumerakompetens, konsult 12 mån

Vi söker för vår kunds räkning en Försäkringsspecialist/administratör inom Liv och Pension med Lumerakompetens.  Uppdraget löper på 1 år och startar i mars eller enligt överenskommelse.Arbetsbeskrivning Administration av utbetalningar av försäkringar inom liv och pension. Då kunden står inför en transformation att successivt byta system till Lumera är tanken att konsulten skall direkt ingå i ett tvärfunktionellt team som ska migrera till systemet Lumera. Migreringen kommer först att ske inom Avtalsområdet. Arbetet kommer ske både i linjen med administration inom utbetalning och projektarbete i transformation till Lumera. Nödvändiga färdigheter - Minst 4 års yrkeserfarenhet som försäkringsadministratör- Ödmjuk- Lagspelare- Nyfiken (vill lära sig nya saker)Meriterande färdigheter - Erfarenhet av att jobba i Lumera- Tycker om att hjälpa och stötta sina kollegor - Noggrannhet - FlexibelSpråkMycket god förmåga att kommunicera på engelska i både tal och skrift.

29 februari 2024
Sista ansökan:
30 mars 2024