Culpeo People & Culture Partner AB jobb

Lediga jobb hos Culpeo People & Culture Partner AB

Redovisningskonsult till Dagertun

Vår tillväxtresa fortsätter. Därför letar vi nu en ny kollega som tillsammans med oss hjälper våra kunder att prestera bättre och öka sin tillväxt! Dagertun erbjuder kvalificerade tjänster inom redovisning, företagsrådgivning, affärsutveckling och interima uppdrag. Här får du varierande uppdrag med den perfekta mixen av spännande utmaningar tillsammans med kund samtidigt som du arbetar inom redovisningsområdet. Om du precis som oss har driv, är nyfiken och alltid strävar efter att ge det där lilla extra kan du vara precis den vi söker. Om rollen Vi arbetar med både stora och små kunder där uppdraget varierar. Hos de mindre kunderna arbetar du främst med löpande redovisning, löneadministration och bokslut. Hos de större kunderna finns även behov av andra tjänster så som interima uppdrag, kapitalrationaliseringsprojekt, ledningsstöd, investeringsberedning och finansieringsfrågor. Utifrån din profil och dina drivkrafter har vi möjlighet att påverka uppdrag och arbetsinnehåll. Vi är flexibla och lyhörda och anpassar din första tid på jobbet efter dig samtidigt som du matchar detta med vilja att lära, nyfikenhet, engagemang och mycket energi. Din profil Det viktigaste för oss är dina personliga egenskaper. För att trivas och lyckas i rollen som redovisningskonsult behöver du vara driven, ansvarstagande och ha förmåga att kunna arbeta självständigt. Utifrån din erfarenhet, utbildningsnivå och egna ambitioner försöker vi sedan anpassa och skräddarsy dina arbetsuppgifter – allt för att du ska kunna växa och utmanas samtidigt som du känner dig trygg i din roll. Oavsett om du är senior med bred erfarenhet inom ekonomi och redovisning eller är nyexaminerad ekonomistudent så kan du vara den perfekta kandidaten för oss. Det viktigaste är att du vill arbeta med redovisning och har de personliga egenskaper vi letar efter. Om Dagertun Dagertun jobbar med både stora och mindre kunder inom tre affärsområden; ekonomi, affärs- och verksamhetsutveckling och interima uppdrag. Vi arbetar både med etablerade bolag och startups där våra nätverk och kompetenser hjälper uppdragsgivare att snabbt utvecklas och skapa tillväxt. Vi är ett gäng ambitiösa, målmedvetna och ödmjuka människor som tycker om att ha kul. Hos oss är det prestigelöst. Alla som vill ta ett stort ansvar får ansvar och möjlighet att påverka sitt uppdrag och sin roll utifrån egna ambitioner och målsättningar. Hos oss är du aldrig ensam, du har alltid en lika ambitiös kollega att fråga om du undrar över något. Vi sitter i en av Luleås finaste lokaler mitt i stan. På Dagertun är vi mån om vår personal. Vi erbjuder exempelvis friskvårdsbidrag, möjlighet att delvis jobba på distans och vi åker på gemensamma resor. Därutöver deltar alla våra medarbetare även i vårt årliga vinstutdelningsprogram, Dagertun Incentive. Ansökan I den här rekryteringen samarbetar vi med Culpeo People and Culture Partner. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult John Bergmark, [email protected], mobil 070-238 62 95. Låter det här som en intressant möjlighet? Urval och intervjuer kommer att ske löpande så välkommen med din ansökan redan idag. Sista ansökningsdag är 27 maj 2024.

26 april 2024
Sista ansökan:
27 maj 2024
El-tekniker till Nordkonsult

Väx med oss på Nordkonsult – vi söker nu en El-tekniker Har du en bakgrund som elektriker och intresserad av att jobba för en arbetsgivare med ambitionen att vara världens bästa? Är det viktigt för dig att dina dagar är varierade och fulla av nya utmaningar med goda möjligheter till utveckling? Nordkonsult är en konsultfirma som levererar kvalificerade tekniska konsulttjänster och helhetsleveranser till norra regionens teknik- och industriföretag. Företaget etablerades 2014 och vi har växt i stadig takt sedan dess. I dag är vi drygt 54 anställda i de nybyggda lokalerna på Bergnäsets industriområde i Luleå. Som El-tekniker hos oss kommer du att vara en del av vår el- och automationsavdelning och bli delaktig i allt från mindre montagearbeten till installation och idrifttagning av våra maskinleveranser. Är du en av oss? För oss är det viktigt att våra kunder får en smidig lösning med leveranser som håller hög kvalitet. Vi vill därför att du är serviceinriktad med ett högt säkerhetstänk och att du är mån om att etablera goda kundkontakter. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och vill att du har en förmåga att ta egna initiativ och planera ditt arbete. Du behöver kunna kommunicera och koordinera ditt arbete tillsammans med kunder och kollegor inom andra yrkesgrupper. Du är noggrann och ordningsam och bra på att se lösningar och hantera problem som uppstår. Som företag är vi lyhörda och flexibla och ser individen. Vi vill att våra medarbetare ska utvecklas efter sina egna förutsättningar och är måna om ett inkluderande klimat där alla är lika mycket värda och har samma chans att påverka kulturen och arbetsprocesserna. Mångfald ger fler perspektiv och vi strävar efter diversifiering, varför vi gärna ser kvinnliga sökande. Vi erbjuder flera förmåner, som friskvård och vidareutbildningar. Ambition och driv uppskattas och om intresse finns får du som anställd möjlighet att prova på andra intressanta roller inom företaget. Formella krav: • Du är utbildad elektriker och har ECY-certifikat. Det är meriterande om du har några års erfarenhet av arbete som elektriker, gärna inom industrin. • Körkort B är ett krav Arbetstid dagtid/vardagar Anställningen är en tillsvidaretjänst på heltid och tillträde sker enligt överenskommelse. Urval och intervjuer sker löpande, tveka inte med din ansökan. Låter det intressant och vill du veta mer? www.nordkonsult.nu I denna rekrytering samarbetar vi med Culpeo, People and Culture. Kontaktperson: John Bergmark

22 april 2024
Sista ansökan:
26 maj 2024
Clean and Dry Room Specialist

Clean and Dry Room Specialist | Sodexo Bli vår kollega och sök till rollen som Clean and Dry Room Specialist. Du kommer att få en nyckelroll där du inte bara har det övergripande ansvaret för den dagliga verksamheten utan också leder vägen för kvalitetsförbättringar och metodutveckling inom teknisk renhet och kemikaliehantering hos vår kund Northvolt. Vi på Sodexo är vi mer än bara ett företag – vi är en global kraft som arbetar för att förbättra människors livskvalitet varje dag. Med 430 000 medarbetare i 45 länder är vår passion att förse 80 miljoner människor med enastående service inom catering, facilities management, medarbetarförmåner och hushållsnära tjänster. "Sodexo, it all starts with the everyday" Om rollen I rollen som Clean and Dry Room Specialist har du ett övergripande drift- och samordningsansvar för teknisk renhet hos vår kund Northvolt. Detta innebär bland annat att tillsammans med kunden utveckla metoder för rengöring och kemikaliehantering av ”Clean and dry rooms” samt utbilda och träna ny och befintlig personal. Du har nära kontakt och samarbetar mycket med både kund och leverantörer. Vidare bidrar du med din expertis inom säkerhet och miljö – för ett bra resultat krävs en säker arbetsmiljö. Rollen innebär stora påverkansmöjligheter och en möjlighet för dig att självständigt bygga upp och sedan driva vår utveckling tillsammans med vår kund. Du kommer tillhöra vårt kontor i Skellefteå och ingår i vår lokala ledningsgrupp. Resor i tjänsten kan förekomma. Din profil Som grund har du en ingenjörsexamen som du kompletterat med några års arbetslivserfarenhet, gärna inom labb, läkemedelsindustri eller tillverkningsindustri. Vi tror att du trivs med att analysera och arbeta med metodutveckling och har du dessutom kunskap av ständiga förbättringar är detta ett plus. Vi ser gärna att du har erfarenhet av lean/kaizen som arbetssätt. Som person är du analytisk där du löser problem utan att missa de långsiktiga strategierna och ser logik och samband i komplex information eller miljö. Du ser helheten och arbetar strukturerat och metodiskt. Du är kommunikativ och pedagogisk till sättet samt har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska. Om Sodexo och vad vi erbjuder Sodexo är världsledande inom service som förbättrar livskvaliteten varje dag för våra kunder. Vi är stolta över att skapa en arbetsmiljö där våra medarbetare kan växa och utvecklas och vi är en arbetsplats som främjar mångfald och inkludering. Vi erbjuder konkurrenskraftiga förmåner och möjligheter till karriärutveckling i en internationell koncern. Andra exempel på förmåner är årsbonus, volontärarbete på arbetstid och friskvårdbidrag. Vi har stort fokus på hälsa och säkerhet i en flexibel och dynamisk miljö. Ansökan: I den här rekryteringen samarbetar vi med Culpeo People and Culture Partner. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult John Bergmark, [email protected], mobil 070-238 62 95 alternativt rekryteringskonsult Anna-Karin Posse, [email protected], mobil 072-225 87 55. Låter det här som en intressant möjlighet? Urval och intervjuer kommer att ske löpande så välkommen med din ansökan redan idag. Sista ansökningsdag är 17 maj 2024. Vi ser fram mot din ansökan!

18 april 2024
Sista ansökan:
17 maj 2024
HR Manager SMS-Group

Vill du bidra till utvecklingen av en mer hållbar industri och ha en nyckelroll i etableringen av vår verksamhet i Boden? SMS är en global koncern med 14 400 anställda som står för framtidsorienterad teknik och service inom anläggningskonstruktion och maskinteknik för metallindustrin. Vårt mål är att bana väg för en koldioxidneutral och hållbar metallindustri. I samband med vårt partnerskap med H2 Green Steel etablerar vi nu vår organisation i Boden och vi söker en erfaren HR Manager som lockas och drivs av nya utmaningar. Vi erbjuder stora utvecklings- och karriärmöjligheter för dig som har stor ambition och vilja. Om rollen: Rollen erbjuder en unik möjlighet att vara en del i ledningen av en spännande etableringsfas för SMS i Boden. Det är ett utmanande och spännande arbete med stor påverkansmöjlighet, i en dynamisk och mångkulturell miljö. Som HR Manager har du huvudansvaret för alla HR relaterade frågor för vår verksamhet i Boden. Arbetsuppgifterna spänner från övergripande och strategiska ledningsfrågor till konkreta operativa frågor. I rollen ingår att utveckla och implementera HR-policy och HR-strategier så att de både överensstämmer med våra globala riktlinjer och samtidigt anpassas till den svenska arbetsmarknaden. Som HR Manager har du en central roll i att bygga upp en sund företagskultur som främjar såväl medarbetarnas välbefinnande som organisationens framgång. Dina ansvarsområden kopplar tydligt till att skapa attraktionskraft för nya talanger och att synliggöra vårt arbetsgivarvarumärke. En stor del av arbetet initialt är att utforma effektiva rekryteringsstrategier för att bygga upp vår organisation och på ett professionellt sätt hantera komplexa frågor kring anställningsvillkor och förmåner. Rollen innefattar även uppbyggnaden av löneutbetalningsrutiner i samarbete med vårt Shared Service Center. Rollen innefattar också att se till att lagar och förordningar inom arbetsmiljöområdet efterlevs och följs upp samt att koncernens ledningssystem för miljö och arbetsmiljö implementeras. Att bygga nätverk och skapa goda och förtroendefulla relationer med våra samarbetspartner är en viktig del i ditt uppdrag. Resor i tjänsten förekommer, även utomlands. Din profil: Som person är du ansvarstagande, modig och driven som har förmåga att se möjligheter och lösningar på komplexa problem och utmaningar. Du är duktig på att kommunicera och engagera och du ser värdet i att bygga nätverk och långsiktiga relationer. För att ha framgång i rollen tror vi att du har; • Universitetsutbildning inom HR eller relaterat område. • Minst 5 års erfarenhet av kvalificerat HR-arbete och tidigare erfarenhet av ledande befattning. • Goda kunskaper i svensk arbetsrätt och den svenska arbetsmarknadens villkor, kunskaper kring skatte- och försäkringsfrågor. • Erfarenhet av att stödja och styra organisationsutveckling och förändringsledning. • Flytande i svenska och engelska, både i tal och skrift. Kan du dessutom tyska så är det positivt. • Har du tidigare erfarenhet av att bygga upp en verksamhet så är det meriterande. Om SMS Group Vi använder vår 150-åriga erfarenhet och digitala expertis för att kontinuerligt förse industrin med innovativa produkter och processer. Vårt mål är att bana väg för en koldioxidneutral och hållbar metallindustri. SMS är en ledande partner för utmanande industriprojekt och vi stöttar våra kunder under hela livscykeln för deras anläggningar. Som ett globalt företag sysselsätter vi mer än 14 400 personer på över 100 platser. Det ger din karriär internationella utsikter. Vi söker dig som är redo att ta en aktiv roll i ett företag med högteknologiska lösningar, ett brett digitaliseringsprogram samt med 100 procent kundfokus. Ansökan I den här rekryteringen samarbetar vi med Culpeo People & Culture Partner. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Karin Larsson, [email protected], mobil 070-627 43 32. Låter det här som en intressant möjlighet? Urval och intervjuer kommer att ske löpande, tillsättning kan ske innan sista ansökningsdag så välkommen med din ansökan redan idag. Sista ansökningsdag är 12 maj 2024. Vi ser fram mot din ansökan!

14 april 2024
Sista ansökan:
12 maj 2024