Lediga jobb i Luleå

Utforska vårt urval av lediga jobb i Luleå inom olika branscher. Sök nu för en spännande karriär i norra Sveriges blomstrande stad. Hitta ditt drömjobb i Luleå idag!

Jobba Hemifrån Nu

Sök jobbet som säljare på Svensk Mötesbokning för att jobba hemifrån nu! Pratar du flytande svenska & vill jobba hemifrån nu? Sök jobbet nu! När du har sökt jobbet kommer du att få boka en telefonintervju. Svara i tid till telefonintervjun för att få jobbet & jobba hemifrån nu. Sök Nu! 😃 Erbjuds: ∙ Hög provision ∙ Jobba hemifrån ∙ Sälj- & produktutbildning Krav: ∙ Flytande svenska i tal & skrift ∙ Vill sälja & har jobbat som telefonförsäljare ∙ Har dator, internet & headset

26 april 2024
Sista ansökan:
26 maj 2024
Sjuksköterska i Norra Sverige

Information om uppdraget: Sjuksyrra AB söker en erfaren leg. sjuksköterska iNorra Sverige Som sjuksköterska på hematologen kommer dina arbetsuppgifter att bestå av dagligt omhändertagande av hematologiska och allmänmedicinska patienter. Arbetet innebär mycket cytostatika och läkemedelshantering arbete medtransfusioner av blod, trombocyter och plasma, genomför provtagningar av blod, benmärg, likvor m.m.. Det är viktigt med en personcentrerad vård med patienten i fokus och det är därför viktigt med ett bra teamarbete mellan våra olika kompetenser i gruppen. Lön inom 24 timmarNär du arbetar hos oss behöver du inte längre vänta på lönen. Med flexibel lön har du möjlighet att följa din lön dagligen och göra uttag av din intjänade lön när du vill och behöver det.Krav: Legitimerad sjuksköterska med minst 2 års arbetslivserfarenhet. Erfarenhet från hematologivård. Vana att hantera cytostatika. Var:Norra Sverige Omfattning: 139% Tidsperiod:1 Maj (v/b 29/4) – 31 Maj (v/b 27/5) Arbetstider:Enligt överenskommelse Journalsystem:VårdAdministrativt System (VAS).Sista ansökningsdag:27 April 2024 Vi erbjuder: Lön inom 24 timmar efter avslutat arbetspass En personlig kontaktperson som finns här för dig under hela ditt uppdrag Snabb service och flexibla schemalösningar Bra ersättning för din erfarenhet och kompetens Tjänstepension från första arbetade timmen Fullt försäkringsskydd till, på och från arbetet genom Svedea och FORA Behjälplighet med boende om du söker uppdrag på annan ort Jourtillgänglighet dygnet runt årets alla dagar Vilka är vi på Sjuksyrra AB?Med Sjuksyrra AB som din arbetsgivare är din primära arbetsplats ute på golvet där du och din kompetens behövs men du är även välkommen på en fika eller lunch på vårt kontor i Stockholm. Vi är ett personligt bemanningsföretag med visionen att ge sjuksköterskor en varierande och stimulerande karriär. Vi finns alltid nära till hands och värnar om personliga relationer. Våra grundpelare är hög kvalitét, personlighet och flexibilitet. Tack för att du tar dig tiden att söka denna tjänst! Vi ser fram emot din ansökan, men vänta inte för länge för tillsättandet av denna tjänst kan komma att ske löpande.

26 april 2024
Sista ansökan:
27 april 2024
Exekutiv assistent

Lulebo AB är alla Luleåbors eget bostadsföretag. Vi finns till för alla; oavsett ursprung, ålder eller inkomst, och vi arbetar för att tillhandahålla bra bostäder i de flesta delar av Luleå, där medborgarna vill bo. Lulebo är inne på en spännande utvecklingsresa och kommer dom närmsta åren behöva anställa både fler personer och komplettera med nya tjänster. Sedan 2023 har Lulebo plockat hem förvaltningsarbetet och gått från 50 till över 80 anställda och vår tillväxtresa har bara börjat utifrån den utvecklingsfas som Luleå och närområdet är inne i. Vi hoppas att du vill vara med på den resan! Vi har idag ca 7 750 hyreslägenheter (och ett uppdrag att bygga fler), varav drygt 1 000 är studentbostäder och drygt 325 finns i våra fem trygghetsboenden. Vi har också 190 kommersiella lokaler i vårt fastighetsbestånd. Bolaget är kommunägt och ingår i Luleå Kommunföretag AB. Verksamheten utförs av drygt 80 medarbetare inom många olika yrkeskategorier. Lulebos vision är ”Stolt Lulebo” och vi lägger stor vikt vid att skapa både affärsnytta och samhällsnytta i våra bostadsområden Presentation Tycker du om att ge bästa servicen och vara i händelsernas centrum? Då kan vår roll som exekutive assistent vara något för dig. Vi söker en driven och professionell person som kan hantera kraven i ett bolag i utveckling. Som exekutive assistent kommer du att arbeta nära vår vd och ledningsgrupp och stödja dem i deras dagliga arbete. Dina arbetsuppgifter Som exekutive assistent är du en given nyckelperson och du kommer att arbeta nära vd och ledningsgrupp för att se till att vardagen flyter på så smidigt som möjligt. I rollen kommer ditt fokus i första hand vara att stötta vd administrativt med uppgifter så som bokningar, kalender, dokumentation, presentationer, event och möten osv. Att arbeta effektivt är viktigt men du behöver samtidigt vara följsam och flexibel. Som exekutive assistent kommer du tillsammans med vd att forma och bygga rollen, då det är en ny roll i bolaget. Dagarna kommer att variera men i huvudsak bestå av följande arbetsuppgifter: • Koordinera och planera interna och externa möten samt arbetsrelaterade aktiviteter. • Kommunicera med VD:s kontaktytor och stötta med enklare sysslor • Förbereda presentationer, rapporter och andra dokument • Hantera konfidentiell information och kommunikation med hög integritet • Assistera vid specialprojekt och uppgifter enligt behov • Ansvara för ledningsgruppens årshjul dvs inbjudningar, agendor, protokoll, följa upp actions samt tillhörande uppgifter • Föra protokoll och följa upp beslut • Övriga ad hoc-uppgifter och stöd till ledningsgrupp • Ständigt förbättringsarbete och löpande effektivisering av våra dagliga processer Din bakgrund Du är en uppskattad och serviceminded kollega som är en stjärna på att organisera och administrera. Som person är du en kommunikativ och förtroendeingivande samt trivs i ett arbete med många kontaktytor. Du har ett strukturerat arbetssätt och har en god förmåga att prioritera. En viktig del är att du har hög integritet och är prestigelös. Utöver det är du lösningsorienterad och arbetar aktivt för att utveckla processer och verksamheten. • Tidigare erfarenhet av att arbeta som Exekutive Assistant eller liknande roll. • Rätt person är viktig utifrån personliga egenskaper. • Strukturerad, ansvarstagande och bra på att prioritera. • Stark kommunikations- och samarbetsförmåga • Förmåga att arbeta självständigt och ta initiativ • Goda kunskaper i svenska, tal och skrift samt hantera engelska i tal och skrift • Prestigelös och serviceinriktad • Digital kompetens och goda kunskaper i Officepaketet Ansökan Sista ansökningsdag för denna tjänst är den 12 maj 2024. Urval och intervjuer kommer att ske löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Vi tar endast emot ansökningar via ansökningsformuläret på vår hemsida. Om du har frågor om rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Madelene Hansson, HR-chef, via telefon 0920 - 23 67 54 eller [email protected]. Tjänsten avser en tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning och start enligt överenskommelse. Varmt välkommen med din ansökan redan idag! Lulebo har gjort medieval för denna rekrytering och undanber därför all kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.

26 april 2024
Sista ansökan:
12 maj 2024
Undersköterska till Örnäsets hemtjänst!

LULEÅ + VÄRLDENS FRAMTID + GRÖN INDUSTRI + KARRIÄR + UNIVERSITETSSTAD + DRÖMARBETE + TRYGGHET + MIDNATTSLJUS + SKÄRGÅRD + NÄRHET + LIVSPUSSEL + SPELA ROLL + DU Vill du också spela roll? Luleå kommun är en av Norrbottens största arbetsgivare och är en stad med stor framtidstro. Alla våra yrken har något gemensamt; vi har stor betydelse, vi gör skillnad, vi skapar förutsättningar för ett hållbart samhälle och livskvalitet för dagens och morgondagens Luleåbor. Hej! Vad glada vi blir att du är intresserad av den här tjänsten hos oss! Vi söker en ny kollega som vill spela roll för människor i deras vardag tillsammans med vårt härliga gäng på Örnäsets hemtjänst. Vår lokal ligger på Rödkallens väg 10. Här börjar du din arbetsdag och du kör bil, cyklar eller promenerar mellan hembesöken till våra brukare. För att du ska få en trygg grund att stå på när du börjar hos oss erbjuder vi dig praktisk introduktion och ett gäng digitala utbildningar. ARBETSUPPGIFTER Din viktiga roll: • Ge individuellt anpassat stöd och service till våra brukare för att säkerställa en kvalitativ omvårdnad i deras hem. • Delta i ett team av olika yrkesproffs som strävar efter att skapa de bästa förutsättningarna för våra brukare. • Dokumentera i Pulsen Combine enligt socialtjänstlagen. Arbetstiderna är varierande och du arbetar efter schema dag, kväll och helg. KVALIFIKATIONER Du har ett genuint intresse och engagemang för att ge stöd och hjälp till människor i deras vardag. Vidare ska du som söker ha: - Undersköterskeutbildning - Svenskt B-körkort - God digital kompetens Som person är du resultatorienterad, stabil och relationsskapande. Vi lägger stort fokus på dina personliga egenskaper i denna rekrytering. Tillträde enligt överenskommelse. Låter jobbet spännande? Ansök redan nu! Du behöver inte bifoga personligt brev när du ansöker till oss. ÖVRIGT Tillsammans spelar vi en viktig roll. Varje dag, året om, för Luleå. Vi vill skapa goda förutsättningar för dig och ett hållbart arbetsliv. Hos oss är det viktigt att du utvecklas, trivs, mår bra och känner arbetsglädje. Vi har många förmåner som bland annat friskvårdsbidrag och möjlighet att hyra boende i Riksgränsen och Stockholm. Tillsammans jobbar vi för Framtidens Luleå med plats för minst 100 000 Luleåbor. Just nu pågår en omställning och nyetablering av industrin här i norr. Industrierna ställer om till fossilfri produktion och förutsättningarna finns här hos oss. Det innebär stora möjligheter för vår kommun att skapa mer Luleå för fler Luleåbor och öka takten i samhällsutvecklingen. Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka, vi välkomnar medarbetare med olika bakgrund och arbetar för att våra arbetsplatser ska vara tillgängliga för alla. Luleå kommun ser heltid som en rättighet och deltid som en möjlighet. Det är meriterande om du har kunskaper i finska, samiska och/eller meänkieli eftersom dessa nationella minoritetsspråk är vanligt i våra verksamheter. Tips! Nyfiken på Luleå? www.flyttatilllulea.se Nyfiken på jobb? www.lulea.se/ledigajobb Följ oss på Luleå kommuns LinkedIn

26 april 2024
Sista ansökan:
10 maj 2024
Erfaren utvecklare inom Java eller .Net

Erfaren utvecklare inom Java eller .Net Vill du vara med och skapa framtidens it-lösningar för människor, organisationer och en hållbar framtid? Härligt, det vill vi också! Vilka är vi? Vi är ett teknikoberoende it-konsultbolag som ger dig möjlighet att utvecklas tillsammans med trevliga kollegor i en inspirerande miljö. Bra arbetsvillkor och en sund balans mellan arbete och fritid ingår självklart! Vi är idag drygt 300 medarbetare worldwide med kontor i Skellefteå, Stockholm, Uppsala, Malmö, Luleå, Boston, Longmont, Dallas, Singapore/Indonesien. Om rollen Vi är it-konsulter och tycker det är bland det coolaste man kan vara! Som konsult ges du möjlighet att jobba med olika typer av kunder, projekt, leveranser och tekniker. Du kan med andra ord få möjlighet att både bredda och spetsa till din kompetens och erfarenhet. Tillsammans med din konsultchef hittar ni uppdrag som passar dig och Ductus bäst. Den här rollen innebär att du kommer att ingå i vårt affärsområde IT Solutions. Vi utvecklar och underhåller it-lösningar för lokala företag, organisationer och myndigheter. Många av våra kunder efterfrågar konsulter med Java-kompetens och för dig som har några års erfarenhet har vi många spännande uppdrag. Vi har stor variation i våra uppdrag så det finns goda möjligheter att välja de uppdrag som passar din kompetens och ambition bäst. Som konsult jobbar du ofta i team med kollegor från Ductus, kunden och/eller andra konsultbolag. Du bör ha: Erfarenhet av Java eller .Net Ramverk och olika teknologier inom Java eller .Net Middleware – exempelvis köer och relationsdatabaser Hantering av kod – exempelvis GIT Kontainerhantering – exempelvis Docker, Kubernetes, etc. Svenska och engelska i både tal och skrift. Meriterande: Eftergymnasial utbildning inom systemutveckling, datavetenskap eller annan likvärdig utbildning är meriterande. Vem söker vi? Vi söker dig som gillar teknik, människor och hållbarhet. Som person är du en ödmjuk och ansvarstagande lagspelare som med ett stort mått nyfikenhet både lär av andra och delar med dig av kunskaper. Att bemöta kunder och kollegor på ett vänligt och proffsigt tycker du är självklart. Dessa egenskaper speglar vår värdegrund som vi har sammanfattat i det vi kallar vårt Ductus-hjärta: Tillit, Samarbete, Empati och Innovation. På Ductus är vi övertygade om att en inkluderande och diversifierad arbetsplats ger bäst förutsättningar att möta våra kunders behov. Vi strävar efter att spegla samhällets mångfald och därför välkomnar vi verkligen ALLA som känner igen sig i vår värdegrund. Vad erbjuder vi? Hos oss får du en arbetsplats där du får utrymme att växa. Vi erbjuder löpande kompetensutveckling som du själv är med och påverkar och du har alltid tillgång till företagets samlade kunskapsbas som stöd i ditt arbete. Din närmaste chef kommer att stötta dig genom frekventa 1:1-samtal där ni stämmer av läget. För oss är gemenskap och sammanhållning viktigt. Förutom att vi har väldigt roligt tillsammans på jobbet så arrangerar vi också sociala aktiviteter utanför arbetstid för de som kan och vill. Vi vet att en trevlig arbetsmiljö, balans i livet och god hälsa är en förutsättning för att du ska må bra och nå din fulla potential. Våra kontor är därför alltid central belägna och vi erbjuder flexibla arbetstider och bra förmåner som exempelvis kollektivavtal och friskvårdsbidrag. Avslutningsvis har vi gemensamma träningspass för alla som arbetar hos oss, detta då vi vill uppmuntra och erbjuda rörelse och alla hälsofördelar det innebär. Om tjänsten Ort: Luleå Omfattning: Heltid Tillträde: Enligt överenskommelse För mer information Kontakta Lars Frisk på vårt Luleå-kontor om du vill veta mer om företaget eller om möjligheten till jobb på Ductus. Du når Lars enklast på mail: [email protected] Besök gärna vår karriär-sida där du kan läsa mer om vårt Luleå-kontor: Luleå – Ductus. Ansökan Välkommen med din ansökan via www.ductus.global/careers. Urval sker löpande, så hör av dig redan idag!

26 april 2024
Sista ansökan:
26 juni 2024
AnnSam söker Sjuksköterskor! ☀️ Uppdrag v24-33 i Luleå

AnnSam AB, som bemannat vården med sjuksköterskor sedan 1999, söker nu Allmänsjuksköterskor för uppdrag i Luleå!   Perioden: 2024.06.10 - 2024.08.18 Arbetstid: Dag, kväll, natt samt helg. Erfarenhet: 2 år som  Allmänsjuksköterska och trygg i din yrkesroll. HLR-S Vuxen och barn. Journalsystem: VAS Ev. övrigt: Hör av dig så berättar vi mer. Ref.nr: AKU240426-21 , 240426 Att arbeta som Bemanningssjuksköterska hos AnnSam: Vi på AnnSam är måna om att tillsätta rätt Sjuksköterska  till rätt uppdrag, detta för att ha nöjd personal och nöjda kunder. Hos oss kan du få uppdrag på heltid, deltid eller extra pass när du vill tjäna lite extra. Du kan även hyras ut som underkonsult om du ha ett eget bolag. Rollen som bemanningssköterska innebär att du ansvarar för bedömning och uppföljning av patienternas vårdbehov. Deltar i ronder, medicinsk planering och utförande. Du samarbetar på ett positivt och handledande sätt med omvårdnadspersonal samt ansvarar för att erbjuda kvalitativ vård.   AnnSam erbjuder sina konsulter: - Tydlig och ärlig information. - Personlig kontakt och service. - Konkurrenskraftiga löner. - Timlön utbetalas månadsvis alt. var 14:e dag. - Tjänstepensions lösning. - Möjlighet till löneväxling. - Semesterersättning. - Sjuklön. - Reseersättning vid arbete på annan ort. - Försäkring under ditt arbete. - Inskolning så att du kan känna dig trygg. - Boende i samband med uppdraget. - Arbeta som underkonsult via eget bolag. För att bli anställd hos oss så behöver du:   - Godkänd svensk Sjuksköterskeleg. - Erfarenhet som leg. sjuksköterska, minst 1 år.   - Kunna uttrycka dig väl på svenska i både tal och skrift.   - Vana av att arbeta med databaserade journalsystem. - B-Körkort kan vara ett krav på vissa uppdrag. - Meriterande är ett Varmt hjärta och ett Glatt leende!   Om AnnSam AB:   AnnSam AB är ett personligt bemanningsföretag vars ägare och VD har en lång erfarenhet som Sjuksköterska och av att bedriva vårdbemanning.   För att hålla hög kvalitet fokuserar vi på uthyrning av Allmän Sjuksköterskor, Specialist Sjuksköterskor, Arbetsterapeuter och Fysioterapeuter.   Vårt mål är att alltid ha en nära och personlig kontakt med både kunder och personal, vi erbjuder dig god service och ett nära samarbete.     AnnSam har avtal och bemanningsuppdrag i stora delar av Sverige, hos både offentliga och privata aktörer. Berätta gärna för oss var du önskar uppdrag så söker vi i vår kundbas! Välkommen till AnnSam, vi  har bemannat vården med Sjuksköterskor sedan 1999. Hos oss kan du känna dig trygg!   Se samtliga vår uppdrag på vår hemsida, vi ser fram emot din ansökan!   www.annsam.se   [email protected] Tel: 016-55 12  450

26 april 2024
Sista ansökan:
12 maj 2024
Bli kundmottagare hos ISOPARTNER!

Är du en serviceinriktad lagspelare? Har du erfarenhet från butik eller lager och vill arbeta i en kundorienterad organisation som expanderar? Då kan det vara dig vi söker för tjänsten som kundmottagare till ISOPARTNER i Luleå. Information om företaget ISOPARTNER som är en etablerad grosshandel inom Teknisk Isolering söker nu kundmottagare till kommande filial Luleå, som startar upp under våren 2024. ISOPARTNER AB är sedan många år en av landets ledande grossist av teknisk isolering, lösningar inom plåt, brandskydd och akustik. Med deras produkter bidrar de till en minskad energiförbrukning, förbättrat inomhusklimat och skydd mot brandspridning. Sedan starten har de framgångsrikt levererat material tillsammans med tekniska lösningar och expertis kring dessa över hela landet. Idag arbetar de från fem filialer från Malmö, Göteborg, Växjö, till Årsta och Solna i Stockholm. De är glada att nu starta upp en filial i Luleå. Närhet och personlig service från engagerad personal, branschkännedom och en hög materialkompetens bidrar till att allt fler isolerings entreprenörer väljer ISOPARTNER som sin huvudsakliga leverantör. Företagsnamnet ISOPARTNER speglar att deras kunder inte bara är kunder, de är partners och målet är att stärka deras konkurrensförmåga så att de lyckas. Information om tjänsten Professionals Nord söker för ISOPARTNERS räkning kundmottagare. Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Professionals Nord och att du anställs direkt hos ISOPARTNER. Rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord, och eventuella frågor om tjänsten kan riktas till [email protected]. Arbetsuppgifter I tjänsten som kundmottagare ansvarar du för att ta emot och hjälpa kunder i butik och på telefon. Kunderna är hantverkare och du svarar på frågor om bland annat produkter och priser. De har trivsamma lokaler på nyetableringen i Luleå där du arbetar dagtid 07-16. Där får du möjlighet att vara med från början och bygga filialen med att skapa ett härligt team, som sätter fokus på både trivsel och service. Organisationen kännetecknas av en vänskaplig och serviceinriktad kultur där kunden står i fokus samtidigt som alla hjälps åt inom företaget. Du kommer till exempel att: • Ta emot och registrera kundorder. • Se till så att varor blir plockade och utlevererade enligt plocklistor med scanner. • Kontrollera, prissätta och registrera returer • Informerar om produkter, priser och leveransvillkor • Lastning och lossning av gods, samt planering av körschema Vi söker dig som: Gillar att ha nära relation med kunder och leverantörer och har erfarenhet från VVS eller byggbranschen. Krav för tjänsten är truckkort och körkort och det är fördelaktigt om du har arbetat i ERP system med orderhantering. Utöver det är det meriterande med erfarenhet från teknisk isolering, plåt eller lager. Vi tror att dina personliga egenskaper är avgörande för hur väl du kommer trivas i rollen. Du bör ha hög social kompetens och vara kommunikativ. Vidare är du är en lagspelare och trivas att arbeta i team. Vi sätter stort värde på service, kunskap samt att skapa och vårda relationer, då du är ansiktet utåt på filialen. START: Enligt överenskommelse OMFATTNING: Heltid STAD: Luleå URVAL: Sker löpande KOLLEKTIVAVTAL: Lager och E handel KONTAKT: Lisa Bäckström ([email protected].) Sök tjänsten genom att klicka på "sök jobbet" nedan. Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Om du vill kan du även skapa en användare och ladda upp ditt CV och personliga brev. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta [email protected]. #ISOPARTNER #kundmottagare #lager

26 april 2024
Sista ansökan:
26 maj 2024
Lagerchef till JIAB Ställningsmontage

Vi söker en kunnig, engagerad och arbetande lagerchef till JIAB Ställningsmontage i Luleå. Krav på dig som söker tjänsten: Trevlig och samarbetsvillig: Vi värdesätter en positiv attityd och god kommunikationsförmåga. Som lagerchef kommer du att interagera med personal och kunder, så social kompetens är viktigt. Proaktivt tankesätt: Att kunna arbeta framåt och se lösningar som förbättrar verksamheten och materialflödet. Service: JIAB står för extremt god service och det kravet ställer vi på våra medarbetare. Oavsett om servicen är mot kund, kollega eller någon annan. B-körkort: Som lägst ska du inneha ett giltigt B-körtkort. Meriterande erfarenheter: Kompetens inom lagerhantering, logistik etc Kunskap inom byggnadsställningar. Är du dessutom är bekant med HAKI:s ställningssystem är det stort plus. Har du traktorkort så är det ett stort plus. Men det är något som vi kan hjälpa dig med om du är just den vi söker. Arbetsuppgifter: Ansvarig för lagerverksamheten vilket inkluderar mottagning, lagring och leverans av varor. Säkerställa att lagerprocesser följer företagets riktlinjer och standarder. Hantera interna transporter och övrig logistik tillsammans med Platschef. Samarbeta med andra avdelningar inom företaget för att optimera vardagen och lagerfördelningen. Vi tillämpar 6 månaders provanställning.

26 april 2024
Sista ansökan:
26 maj 2024
Projektingenjör till Svevia Luleå

Att bygga och sköta om vägar och infrastruktur är stort. Att bidra till samhällsutvecklingen är ännu större. Hos oss får du göra både och. Nu söker vi en projektingenjörtill vår anläggningsverksamhet i Luleå. Inom Svevia kombinerar vi det lilla företagets gemenskap och lagkänsla med storföretagets stabilitet. Här får du möjlighet att utvecklas som en specialist på väg – med engagemang, samarbete och ansvar. Ditt uppdrag som ProjektingenjörSom projektingenjör kommer du att arbeta med uppföljning och avstämning av projektekonomi och kontraktsadministration. Som Projektingenjör ingår varierande arbetsuppgifter såsom: Delaktig vid uppföljning av projekt såväl uppstart, genomförande och avslut Hantering av underrättelser och ÄTOR Kontraktsadministration samt administration av projektplaner Bistå med att upprätta alternativkalkyler Kvalitets-, miljö- och arbetsmiljöarbete inkluderande dokumentation. Stöd vid mindre projektinköp Du kommer att vara en viktig nyckelperson i projekt där arbetet leds arbetsledare och platschef. För hög kvalitet och effektiv produktionsstyrning använder vi Svevias ledningssystem och övriga styrande processer, rutiner och regelverk i arbetet inom alla våra projekt. Projekten vi genomför innehåller ofta en variation av olika anläggningstekniker såsom mark, VA, betong och broreparation. Våra projekt ligger huvudsakligen i Norrbottens län. Resor förekommer i tjänsten men du utgår från vårt kontor som är placerat i Luleå. Vem är du? Vi söker dig som har utbildning eller alternativt en erfarenhet inom branschen i rollen som projektingenjör, administratör, arbetsledare, mättekniker eller liknande. Du kanske har erfarenheti entreprenadjuridik, ett öga för siffror och gärna ett intresse för KMA-frågor. Du har B-körkort och god datavana. Vidare söker vi dig som fokuserar på resultatet, ser potentiella risker och följer upp de ekonomiska följderna av egna aktiviteter. Du agerar på eget initiativ och är handlingskraftig. Med väl sammansvetsade arbetslag anlägger vi Sverige från grunden – i betong, stål, trä, sten och jord. Och vi gör det genom att bygga vägar, broar, kajer och betongkonstruktioner för industri, stat och kommun. Dessutom bryter vi ny mark och banar väg för VA-nät, vindkraftsparker samt exploateringsområden. Vi har också specialenheter inom grundläggning och marksanering. Tillsammans med Svevias övriga verksamheter inom vägdrift och beläggning blir du en viktig kugge i ett större samhällsmaskineri. Det öppnar nya möjligheter för innovation och problemlösning. Varför Svevia? Hos oss blir du snabbt en i gänget och vi månar om att vara en arbetsplats för alla. Beslutsvägarna är korta, det är lätt att påverka och göra sin röst hörd. Vi har karriärvägarna för dig som både vill bli chef och ledare eller vill utvecklas i din befintliga yrkesroll. Det är som lag vi skapar framgång. Det är så vi gör affärer och genererar resultat. Det är så vi får stad och land att fungera. Vill du dela väg med oss? Ansökan och information Du ansöker enkelt genom att skicka in ditt CV och svara på några urvalsfrågor. Vår rekryteringsprocess bygger på ett kompetensbaserat arbetssätt, det är en förutsättning för att rekrytera kvalitetssäkert, inkluderande och fördomsfritt. Därför vill vi inte ha ett personligt brev. Arbetspsykologiska tester är en del av urvalet. Skicka in din ansökan snarast möjligt och som senast den 19 maj. Urval görs löpande. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta platschef Simon Kättström på [email protected] Vi har tagit ställning till annonsering, vilket gör att vi inte önskar säljsamtal för ytterligare frågor kring annonsering, rekrytering eller bemanning.

26 april 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024
Specialistläkare i Hematologi, Sunderby sjukhus

På Hematologen bedrivs vård med både spets och bredd. Vi erbjuder dig en trevlig arbetsplats med meningsfulla och varierande arbetsuppgifter. Teamarbete är viktigt på sektionen och här finns ett team med olika kompetenser där alla brinner för att utveckla hematologin i vårt närsjukvårdsområde. Vi har en mycket god stämning både på sektionen och kliniken. Läs mer om oss på http://www.norrbotten.se/ Arbetsuppgifter Du kommer i första hand att arbeta på Hematologens dagvård, mottagning och vårdavdelning. Vid hematologisektionen vid Sunderby sjukhus sker utredningar, behandlingar och uppföljningar av patienter med blodsjukdomar från hela Norrbotten. Här handläggs de flesta former av akuta och kroniska maligna blod- och lymfkörtelsjukdomar samt benign hematologi. Vi har ett väl upparbetat samarbete med regionsjukhuset i Umeå och med behandlingsenheterna vid sjukhusen i länet. Som specialistläkare arbetar du både inom öppenvård och slutenvård. Öppenvården består av en stor dagvårdsverksamhet för snabba utredningar och behandlingar, samt mottagning som lokalmässigt är integrerad med dagvården. Vårdavdelningen disponerar 5-7 vpl varav 5 isoleringsrum med sluss och här vårdas främst patienter med behov av slutenvård för intensiv cytostatikabehandling (till exempel akuta leukemier eller högmaligna lymfom) och eftervård efter autologa stamcellstransplantationer. Vi är idag 5 specialister och fyra ST-läkare och arbetar alla med hela spektret av hematologiska diagnoser, med möjlighet att profilera sig inom något område. Vi deltar i flera nationella diagnosgrupper, och har sedan många år aktivt deltagit i kliniska läkemedelsprövningar inom de olika diagnosområdena. KC Internmedicin och Geriatrik bedriver även en omfattande verksamhet inom Stroke, Endokrinologi, Gastroenterologi, Geriatrik, Palliativ Medicin och Nefrologi. Det allmänna internmedicinska uppdraget delas mellan sektionerna. Vi har ett tätt samarbete med KC Hjärtsjukvård, som vi bland annat delar jouruppdraget med. Det ges även möjlighet att arbeta på internmedicins allmänna positioner - i nuläget akutmottagningen samt akutvårdsplatserna. Om du är specialist i Internmedicin kan det också vara aktuellt med tjänstgöring i bakjourslinjen. Din bakgrund Vi söker dig med svensk läkarlegitimation med kunskaper i svenska språket på C1 nivå samt med fullgjord specialisttjänstgöring i Hematologi. Meriterande är specialistexamen i Internmedicin och doktorsexamen och aktiv forskning.   Stor vikt läggs vid personliga egenskaper. Du agerar, uttalar dig och tar beslut på ett hänsynsfullt och genomtänkt sätt. Du kommunicerar på ett tydligt sätt. Säkerställer att budskap når fram och att berörda parter förstår vad som förväntas av dem. Du är lojal samt värderar och ser nyttan av samarbete med andra. Ansökan Till ansökan bifogas: Intyg om läkarexamen från det eller de lärosäten där du har fullgjort din grundutbildning. Detta gäller även om du är utbildad i annat EU-land eller i land utanför EU Legitimationsbevis från Socialstyrelsen Specialistbevis från Socialstyrelsen Eventuellt intyg om akademisk grad, exempelvis medicine doktor eller docent, samt datum för disputation och titel på avhandlingen Fullständigt uppdaterad publikationslista, om tillämpligt Intyg/dokumentation om undervisningserfarenhet och eventuellt andra pedagogiska meriter Eventuellt ytterligare dokumenterad meritering avseende exempelvis klinisk kunskap/erfarenhet, kliniskt utvecklingsarbete, ledningserfarenhet och annat som du vill framhålla som meriterande för den sökta tjänsten   Nuvarande befattning ska också framgå i ansökan. Det här erbjuder vi - Utvecklings- och karriärmöjligheter där du får vara med och skapa framtidens hälsa och vård - Hälsofrämjande arbetsplatser med tillgång till friskvårdsaktiviteter och friskvårdsbidrag - Länk till våra förmåner: https://www.norrbotten.se/sv/jobba-hos-oss/anstallningsvillkor-och-utveckling/  Anställningsfakta Vi söker en specialistläkare med möjlighet till tillsvidareanställning. Region Norrbotten tillämpar individuell lönesättning. Välkommen med din ansökan!

26 april 2024
Sista ansökan:
30 september 2024