Comibri Consultings AB jobb

Lediga jobb hos Comibri Consultings AB

Comibri söker Redovisningsassistent

Om jobbet Vi söker dig som är i början av din karriär inom ekonomi och vill utvecklas inom redovisning. Vi vill att du förstår grunderna i redovisning och har några års praktisk erfarenhet inom ekonomi. Vi söker dig som är positiv, tar initiativ och tar ansvar för ditt arbete. Vem söker vi? • Eftergymnasial utbildning inom ekonomi • Något års praktisk erfarenhet inom ekonomiarbete • Grundkunskaper inom Excel • Svenska och engelska obehindrat i tal och skrift • Grunder i bokföring, 1-2 års praktiskt erfarenhet • Meriterande med erfarenhet från ekonomisystem. Vad innebär rollen? • Löpande bokföring • Ankomst registrera fakturor • Bankavstämningar • Internfakturering • Leverantörsreskontra I rollen som redovisningsassistent får du en viktig roll där du tillsammans med resten av vårt team är med och utvecklar, bygger upp ekonomiavdelningen på ett innovativt och internationellt företag. Tillsammans med Redovisningschefen kommer du att arbeta med löpande bokföring, registrera ankomst av fakturor, bankavstämningar, leverantörsreskontra och certifikatflöden. Det ekonomisystem du kommer att arbeta i är Fortnox. Heltids lön är 28 000, 50% erbjuder med god chansar till heltid. Ansöka idag!

20 april 2024
Sista ansökan:
20 maj 2024
Handledare till Uppsala

Deltid Handledare till Uppsala - med chans till heltidsarbete på sikt Jobbcoach/Utbildningscoach Korta fakta om jobbet Anställningsform: Behovsanställning Kvalifikationer Utbildning Krav Eftergymnasial utbildning kortare än två år Språk Meriterande Ukrainska Somaliska Albanska Persiska (Farsi) Arabiska Dari Turkiska Kurdiska Om jobbet Nu söker vi en ny kollega i Uppsala till vårt team. Vi söker en person som vill utmanas och utvecklas i en roll som handledare. För att lyckas i rollen är det viktigt att du brinner för att stötta och motivera andra att nå sina mål och att komma ut i sysselsättning. En av de främsta uppgifterna som handledare är att skapa gedigna ansökningshandlingar till sina deltagare. Vi förutsätter därför att dina ansökningshandlingar är väl genomarbetade och tilltalande. Arbetsuppgifter: I arbetet som handledare har du kontakt med arbetssökanden som behöver extra hjälp med att komma ut på arbetsmarknaden. Ditt jobb kommer bestå av tre huvudsakliga delar. Den första delen är att skapa kontakter med arbetsgivare och matcha ut lämpliga kandidater i jobb eller studier. Den andra delen består i att stötta och rusta arbetssökande att bli mer konkurrenskraftiga på arbetsmarknaden. Den tredje delen av arbetet är administrativt, då deltagarnas utveckling regelbundet ska redovisas till Arbetsförmedlingen. I dina arbetsuppgifter ingår bland annat: Coachande samtal Vägledning mot arbete eller studier Administration, såsom journalföring och rapportering till Arbetsförmedlingen Planering av det egna arbetet samt deltagarnas aktiviteter Hålla i föreläsningar och seminarier Matcha arbetssökande med arbetsgivare Ständigt arbeta med att utöka dina arbetsgivarkontakter Tjänsten: Tjänsten är 50% med goda chanser att på sikt gå upp till heltid. Arbetstider är vardagar under kontorstider. Du kommer att vara placerad i Uppsala och ha ansvar över bemanning av våra öppettider på våra kontor. Tillträde sker när vi har hittat rätt kandidat för tjänsten. Vi lägger stor vikt vid personlighet, då vi letar efter en person som förutom att göra ett bra arbete även passar in i vår personalstyrka. Om dig: Vi tror att du är en målinriktad person, som älskar att stötta och hjälpa andra människor. Du bör vara flexibel, ordningsam och gilla att arbeta både självständigt och i grupp. Du värdesätter olikheter och har förståelse för att människor har olika förutsättningar och kommer från olika kulturer. För att lyckas som handledare behöver du även ha förmågan att inspirera och motivera andra, samt vara insatt i hur det svenska arbetsmarknadssystemet fungerar. Arbetet är till viss del säljande, så har du även en säljande personlighet kommer du vara perfekt för jobbet. Det är meriterande om du har ett stort nätverk, kännedom om den lokala arbetsmarknaden och ett etablerat kontaktnät med arbetsgivare. Som person trivs du att arbeta med människor och har god förmåga att planera och organisera ditt dagliga arbete. Du har god kommunikationsförmåga och det är meriterande med erfarenhet av coachning sedan tidigare. Krav för tjänsten Flytande kunskaper i svenska, i både tal och skrift Goda kunskaper i Microsoft Office-paketet Eftergymnasial utbildning och arbetslivserfarenheter enligt nedanstående krav från Arbetsförmedlingen Meriter Ytterligare språkkunskaper Körkort och tillgång till bil Goda kunskaper av Microsoft Teams Tidigare arbetat inom programmen STOM, KROM eller ROM2 Kandidatexamen i företagsekonomi är önskat. Arbetslivserfarenhet av försäljning För att vara aktuell för tjänsten måste du uppfylla något av följande krav nedan, antingen enligt alternativ 1 eller alternativ 2: Alternativ 1 Du har tillämpad högskoleutbildning eller motsvarande yrkeshögskoleutbildning där du läst minst 180hp. Du har även minst två (2) års sammanlagd arbetslivserfarenhet på heltid. Alternativ 2 Du har minst ett (1) års heltidsstudier på eftergymnasial nivå (60hp eller motsvarande) med minst godkänt resultat. Du har även minst tre (3) års sammanlagd arbetslivserfarenhet på heltid inom något av följande yrken eller arbetsuppgifter: - Arbetsledning med personalansvar. - Rekrytering. - Omställningsarbete för arbetssökande. - Studie- och yrkesvägledning. - Handläggning i personalfrågor (ej enbart personaladministration). - Arbete med arbetslivs- och arbetsmarknadsfrågor. - Arbete med social- och grupp-psykologi. - Karriärvägledning. Var vänlig och skicka med ditt utbildningsintyg i din ansökan. Förtydliga gärna vilket alternativ ovan som du uppfyller. Heltids lön är 28 000, 50% erbjuder med god chansar till heltid. Ansöka idag!

20 april 2024
Sista ansökan:
20 maj 2024