EQuality Rekrytering & Interim AB jobb

Lediga jobb hos EQuality Rekrytering & Interim AB

Interim Brand Manager till Skånemejeriers ostteam

Vi har ett glapp p.g.a. en föräldraledighet och behöver en Interim Brand Manager under perioden 12/8 2024-31/8 2025. Om det är möjligt skulle vi även vilja att du jobbar två veckor i juli, den 3/7-14/7 2024. Som Brand Manager inom ostteamet på Skånemejerier spelar du en avgörande roll i företagets utveckling genom att ansvara för och utveckla varumärkesaffären. Skånemejerier har hjärtat i Skåne och sitt huvudkontor i Malmö, vilket gör att du kommer befinna dig mitt i pulsen av verksamheten. Skånemejerier som varumärke är Sveriges näst största mejerivarumärke och Lactalis, som Skånemejerier tillhör, är världens största mejerikoncern. Inom ostkategorin finns både egenproducerade ostar samt imponerade ostar från koncernen, främst dessertostar. Skånemejeriers egna ostar produceras i Kristianstad. Vad innebär rollen? I rollen som Interim Brand Manager kommer du framför allt att ansvara för Skånemejeriers egna ostvarumärken samt vissa spännande projekt för de internationella varumärkena. För dessa kommer du att arbeta med såväl långsiktiga planer som planer och aktiviteter samt marknadsbudgeten för innevarande år. I rollen kan du även komma att supporta övriga personer i marknadsteamet. I teamet finns idag två Brand Managers och en Projektledare. Du kommer att rapportera till Marknadschefen för ostkategorin. Du kommer att ansvara för analys, målgruppsdefinition, positionering, varumärkesarkitektur, innovationsutveckling, kommunikation och designstrategi. Du blir "väktaren av varumärket" och konsumenternas röst in i företaget. Arbetet sker både självständigt, inom marknadsteamet och i samarbete med övriga medarbetare och avdelningar (ex. säljorganisationen, R&D, kvalitet och kategori). Du kommer även att arbeta i olika tvärfunktionella projektteam. Erfarenheter och kvalifikationer Professionella meriter Universitetsutbildning inom marknadsföring, ekonomi eller motsvarande FMCG erfarenhet Erfarenhet av brand management är meriterande (ex. ansvar för varumärke, kategori, kommunikation) Grundläggande kunskap om marknadsföring, ex. strategiska segmenteringsverktyg, produkt- och varumärkespositionering, marknadsplan, kvalitativa och kvantitativa marknadsundersökningar, distribution/merchandising, media, kampanjer Erfarenhet av att ha arbetat med Nielsen Erfarenhet av att driva projekt är meriterande Flytande svenska och engelska i tal och skift Personliga egenskaper Nyfiken och "hungrig" Tycker det är spännande och roligt att gå in under en period och göra skillnad för dessa varumärken Duktig på analys Bra på att både arbeta självständigt och i team Noggrann Om Skånemejerier Skånemejerier är det ledande mejeriföretaget i södra Sverige, en utmanare nationellt och en del av världens största mejerikoncern Lactalis. Vi är ett företag som värnar om värdena i det närproducerade och styrkorna i att samarbeta globalt. Vägledda av ambition, engagemang och enkelhet arbetar alla våra medarbetare mot samma mål – att utveckla och producera riktigt bra mat som både smakar och gör gott. I vårt sortiment finns närproducerade mejerivaror, Sveriges mest köpta juice och ostspecialiteter från Sverige och Europa, under ett paraply av älskade och välkända varumärken. Vår vision är att bli Sveriges mest hållbara mejeri, och då handlar det inte bara om att erbjuda produkter som är bra för både människa, djur och miljö, utan också om att vara en hållbar arbetsplats. Vi värnar om arbetsglädje, gott ledarskap, givande samarbeten och en välkomnande, stabil och inkluderande arbetsmiljö. Redan tidigt i karriären får du möjlighet att utveckla din expertis, ta egna initiativ och påverka vår gemensamma väg framåt. Vi har fötterna i den skånska myllan men blicken ut mot världen. Här får du tillgång till ett internationellt nätverk med 85 000 kollegor i nästan 100 länder. Beroende på vilken roll du har hos oss kan du ha utbyte med kollegor i såväl Frankrike som övriga länder. Övrig information På Skånemejerier arbetar vi för en säker, god och drogfri arbetsmiljö. Externa slutkandidater till tjänsten kommer därför att bli ombedda att presentera ett utdrag ur belastningsregistret, genomföra ett drogtest samt i förekommande fall erbjudas hälsoundersökning på vår Företagshälsovård. Som en del i vårt förebyggande arbete så genomför vi kontinuerligt slumpvisa alkohol- och drogtester. Ansökan Skicka in din ansökan så snart som möjligt, då vi arbetar med ett löpande urval. Sista ansökningsdagen är fredagen den 10/5. Skånemejerier samarbetar i denna rekrytering med EQuality. Har du några frågor är du varmt välkommen att kontakta Jennifer Friman på EQuality: Mail: [email protected] Tel: 0703-20 12 12

22 april 2024
Sista ansökan:
9 oktober 2024
KAM för Coop på Midsona

Det är inte ofta en tung och viktig KAM-roll på ett företag som Midsona blir tillgänglig. Nuvarande KAM för Coop har dock gått vidare och vi söker hans efterträdare. Midsona är ledande i Norden vad gäller naturliga och ekologiska produkter samt hälsolivsmedel. Huvudkontoret ligger i Malmö. Vi kan lova en dynamisk organisation, spännande och hälsosamma produkter och ett riktigt härligt team. Vad innebär rollen? I rollen som Key Account Manager kommer du vara övergripande ansvarig för Coop. Du ansvarar för att driva lönsam tillväxt för såväl Coop som Midsona och för att försäljnings- och resultatmål uppnås. Du kommer att jobba med kategorierna hårt bröd, hälsa (t.ex. bars, proteindryck, kosttillskott), det asiatiska köket, smaksättning (olja, buljong) samt varma drycker.Några av våra välkända varumärken inom dessa kategorier är Friggs, Swebar, Gainomax och Kung Markatta. Några av dina viktigaste ansvarsområden och arbetsuppgifter är: Utveckla och bygga långsiktiga relationer med din kund Utveckla kundstrategier som bidrar till att driva kategoritillväxt hos din kund Maximera befintliga och nya affärsmöjligheter samt bidra med idéer till affärsutveckling Ta fram, genomföra och följa upp kundplaner samt försäljnings- och kostnadsbudget Driva förhandlingar av avtal, priser, sortiment och kampanjer med kund på central nivå Optimera kampanjer, säljdrivande aktiviteter och säljstöd Arbeta nära vår kategoriavdelning och fältsäljorganisation för att driva lönsam försäljning i alla led Kontinuerligt följa upp och analysera försäljning, lönsamhet, distribution, kampanjer, sortiment och säljdrivna aktiviteter Hela tiden sträva efter god kund- och marknadsinsikt samt hålla dig uppdaterad kring vad som händer inom svensk handel, både hos central kund och i butikerna Säkerställa kvalitativa presentationer inför kundmöten Tjänsten är placerad på vårt huvudkontor i Malmö och du rapporterar till Business Manager Retail, Pharmacy & Health Trade. Du kommer att arbeta i nära samarbete med övriga KAM teamet, samt vårt customer brand marketing team, vårt customer service team och våra säljkårer. Erfarenheter och kvalifikationer Vi letar efter en analytisk lagspelare med stort affärsmannaskap. Vi tror att du har minst 3 års framgångsrik och dokumenterad erfarenhet inom DVH i rollen som Key Account Manager (KAM). Alternativt har du arbetat nära KAM, t.ex. som Category Manager. Du har framgångsrikt arbetat med strategisk försäljning och du har erfarenhet av att bygga goda och långsiktiga kundrelationer. I grunden har du troligen en universitetsexamen i ekonomi eller motsvarande, alternativt någon annan form av eftergymnasial utbildning, t.ex. IHM. Du är väl förtrogen med Office-paketet och du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, såväl i tal som i skrift. Du har ett stort eget driv med fokus på att nå mål och skapa resultat. Med hög egen motivation och drivkraft arbetar du hårt för att hitta nya vägar för tillväxt och för att skapa goda resultat. Du har stark analytisk förmåga och med ditt holistiska synsätt har du förmåga att prioritera och planera ditt arbete väl. Du är en kulturbärare och din positiva inställning sprider härlig energi både internt och externt. Du är samarbetsvillig, lyhörd och en god kommunikatör, som har lätt för att skapa och utveckla goda relationer. Vidare är du en duktig förhandlare, stresstålig och trygg i dig själv. Du har ett intresse av våra produkter och du kan känna igen dig i våra värdeord; Care, Trust, Drive och Pride. Om Midsona Midsona är en av de ledande aktörerna i Norden inom en växande marknad för hälsa och välbefinnande. Midsona marknadsför välkända varumärken såsom Friggs, Kung Markatta, Urtekram, Gainomax, Kan Jang, Renässans och MyggA. Våra kunder finns inom dagligvaruhandel, apotek och hälsofackhandeln. Midsona, som är noterat på Stockholmsbörsen, omsatte 2022 drygt 4 miljarder SEK och vi är mer än 600 anställda. Läs gärna mer på www.midsona.se och www.midsona.com Ansökan Skicka in din ansökan så snart som möjligt, då vi arbetar med ett löpande urval. Sista ansökningsdagen är fredag 10/5. Midsona samarbetar i denna rekrytering med EQuality. Har du några frågor är du varmt välkommen att kontakta Jennifer Friman på EQuality: Mail:[email protected] Tel: 0703-20 12 12 Om EQuality Med EQuality får du kvalitet i rekryteringen. Vi får verksamheter framgångsrika genom rätt person på rätt plats.EQuality arbetar branschöverskridande och fokuserar på exekutiva befattningar och nyckelfunktioner. Vi arbetar med executive search, rekrytering & interim samt med tester och kandidatutvärdering. EQuality står för: EQ. Emotionell intelligens är lika viktigt som IQ Equality. Mångfald och jämlikhet är en självklarhet för oss Quality. Vi säkerställer kvalitet i varje rekrytering, både för kund och kandidat e-Quality. Vi arbetar med moderna verktyg för att hitta rätt Vi drivs av värderingarna: Professionellt -Vi kan det vi gör och använder moderna verktyg Transparens -Vi håller dig uppdaterad under hela processen Engagemang -För både kunden och kandidaten,hela vägen

17 april 2024
Sista ansökan:
4 oktober 2024