STOCKHOLMS STADSMISSION jobb

Lediga jobb hos STOCKHOLMS STADSMISSION

Erfaren lönekoordinator med utpräglad känsla för service

Är du vår lönekoordinator? Vi söker dig med utpräglad servicekänsla till vårt starka HR-team. Du har ett stort intresse för löneprocessen och vill vara med och ge våra chefer ett professionellt stöd i ett brett spektrum av löne- och HR-frågor. Om rollen Vi outsourcar vår lönehantering där Apsia tar över under hösten och har inrättat en ny kvalificerad roll som lönekoordinator. I rollen som lönekoordinator erbjuds du ett varierat arbete där du får arbeta brett med HR- och lönerelaterade frågor. Rollen innebär många kontaktytor i hela vår organisation och du kommer bland annat att: - Vara vår seniora lönekoordinator med ansvara för att kvalitetssäkra inrapporterad data inför lönehantering - Verka som vår professionella kravställare internt respektive till Aspia som hanterar vår löneadministration - Verka som första kontaktperson gentemot Aspia - Driva förändrings- och förbättringsprocesser inom rapportering och lönerelaterade frågor - Identifiera kostnadsökningar i löneprocessen - Följa upp ett delegerat budgetansvar för lönehanteringsprocessen - Genomföra utbildningar för chefer och medarbetare för att säkerställa och förenkla den interna rapporterings- och löneprocessen - Bistå chefer med stöd i frågor kopplade till vårt HRM-system och andra digitala HR-relaterade system - Hantera och besvara löpande frågor i vårt ärendehanteringssystem - Självständigt driva och delta i utvecklingsprojekt relaterade till vårt HRM-system men också andra projekt kopplat till HR I rollen som lönekoordinator kommer du vidare att arbeta med att upprätta anställningsavtal, schemaläggning, tolka kollektivavtal, uppdatera personalhandboken och delta i olika effektiviseringsprojekt inom HR-området. Du ingår i HR-team bestående av åtta personer och du rapporterar till HR-chef. Du har : - Flerårig erfarenhet av att arbeta som lönekoordinator/lönespecialist eller motsvarande - Erfarenhet av kvalificerad HR- och löneadministration och tidigare erfarenhet av arbete med schemaläggning - Erfarenhet av att arbeta med outsourcade löner sedan tidigare och med dessa kunskaper vet du hur på bästa sätt samarbetar mot en extern lönepart - Goda kunskaper i Office-paketet - Erfarenhet av att arbeta i en personalintensiv verksamhet - Erfarenhet av att självständigt driva och delta i utvecklingsprojekt relaterade till lön Det är meriterande om du har erfarenhet av Flex HRM och Flex Payroll. Då tjänsten innehåller tolkning av kollektivavtal har du grundläggande arbetsrättsliga kunskaper. Du har en förmåga att, på ett tydligt sätt, dela med dig av dina kunskaper och du är mån om struktur och ordning. Du har en utpräglad känsla för service och ett förtroendeingivande sätt där du uppfattas som trygg med ett lösningsorienterat mindset. Du trivs i en ansvarsfull roll där du har lätt att driva ditt eget arbete framåt och som person är du noggrann och nyfiken. Framförallt tycker du om att utveckla, lära nytt och jobba med ständiga förbättringar med stort intresse för processfrågor. Du är en duktig kommunikatör med god förmåga att uttrycka dig både muntligt och skriftligt på svenska och du har god samarbetsförmåga. Självklart identifierar du dig med Stockholms Stadsmissions värdegrund. Övrigt om tjänsten - Tillsvidareanställning på heltid med sex månaders inledande provanställning. - Tillträde enligt överenskommelse med hänsyn till ev. uppsägningstid. Ansökan I denna rekrytering har Stockholms Stadsmission valt att ta bort det personliga brevet ur rekryteringsprocessen. Istället ställer vi urvalsfrågor vid ansökan för att få veta mer om din motivation/intresse samt hur väl du uppfyller tjänstens kravprofil. Tester via vår samarbetspartner JobMatch kan förekomma i rekryteringsprocessen. Välkommen med din ansökan! Stockholms Stadsmission är en idéburen organisation som arbetar för att skapa ett mänskligare samhälle för alla. Detta gör vi genom att arbeta med social omsorg, utbildning och arbetsintegration. Något som vi gjort ända sedan 1853 då vi bildades för att hjälpa dem som hade det sämst i samhället. Vårt mål är att alla ska få nya livschanser, stärka sin egenmakt och vara delaktiga i samhället. Stockholms Stadsmission erbjuder människor akut hjälp, råd och stöd till sociala rättigheter, boende, arbetsträning samt utbildning för att förebygga och bryta utanförskap. Vårt främsta verktyg är att människor stärker sin tro på sig själva och sin egen förmåga. På så sätt skapar vi tillsammans ett hållbart och mänskligare samhälle för alla.

3 maj 2024
Sista ansökan:
20 maj 2024
Ombud till BoKlara

Vill du göra skillnad för personer i hemlöshet? Sök rollen som ombud hos oss! BoKlara är dels ett akutboende och en öppen dagverksamhet för kvinnor i hemlöshet. I rollen som ombud arbetar du på uppdrag av den enskilde, i syfte att stärka deltagarens egenmakt. Du har ett varierat arbete där du arbetar för att personer i hemlöshet ska ha tillgång till välfärd, boende och möjlighet att få basbehov tillgodosedda. LAB, MI och TMO är självklara utgångspunkter i ditt bemötande av deltagare. Du kommer bl.a. att ta fram och följa upp deltagares individuella planer tillsammans med deltagaren, vara stöd i att ta kontakt med och tolka information från olika myndigheter och andra parter samt samordna och delta i möten med t.ex. socialtjänsten tillsammans med deltagare. Din roll är mobil och du förväntas kunna följa och stötta deltagare i möten med till exempel vården. Du förväntas även hålla i ärendedragningar. Motivationsarbete är en stor del av din arbetsvardag och du tar stort ansvar för att stödja deltagare till en positiv förändring. En del i arbetet innefattar att möta deltagare med varierande grad av sjukdomsinsikt, där förutsättningar för att inleda ett ombudsuppdrag inte alltid finns. I situationer där deltagare bedöms må så dåligt att de utgör en fara för sig själva eller andra måste ombud ibland göra orosanmälningar. I din roll ingår dokumentation och du avlastar övriga kollegor vid behov. Verksamheten är i ständig utveckling och vi vill ser fram emot att du delar med dig av din kunskap i syfte att utveckla verksamheten. Vi söker dig som har socionomutbildning eller motsvarande högskole-/universitetsutbildning arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har: - Minst två års erfarenhet av arbete med personer i hemlöshet med aktivt missbruk och/eller psykisk ohälsa - Erfarenhet av att arbeta med dokumentation som verktyg i arbetet - Erfarenhet av myndighetsutövning med inriktning vuxna - Goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift Det är meriterande om du har erfarenhet av nätverksarbete med socialtjänst, psykiatri och andra för målgruppen relevanta myndigheter. För att lyckas i rollen är du självgående, strukturerad och har god samarbetsförmåga. Vidare är du uthållig, tydlig och har förmåga att sätta dig in i andras situation. Du är en problemlösare där du använder din kreativitet för att uppnå bästa möjliga resultat för deltagarna i verksamheten. Välkommen med din ansökan! Stockholms Stadsmission är en idéburen organisation som arbetar för att skapa ett mänskligare samhälle för alla. Detta gör vi genom att arbeta med social omsorg, utbildning och arbetsintegration. Något som vi gjort ända sedan 1853 då vi bildades för att hjälpa dem som hade det sämst i samhället. Vårt mål är att alla ska få nya livschanser, stärka sin egenmakt och vara delaktiga i samhället. Stockholms Stadsmission erbjuder människor akut hjälp, råd och stöd till sociala rättigheter, boende, arbetsträning samt utbildning för att förebygga och bryta utanförskap. Vårt främsta verktyg är att människor stärker sin tro på sig själva och sin egen förmåga. På så sätt skapar vi tillsammans ett hållbart och mänskligare samhälle för alla.

29 april 2024
Sista ansökan:
12 maj 2024
Ombud till BoKlara

Vill du göra skillnad för personer i hemlöshet? Sök rollen som ombud hos oss! BoKlara är dels ett akutboende och en öppen dagverksamhet för kvinnor i hemlöshet. I rollen som ombud arbetar du på uppdrag av den enskilde, i syfte att stärka deltagarens egenmakt. Du har ett varierat arbete där du arbetar för att personer i hemlöshet ska ha tillgång till välfärd, boende och möjlighet att få basbehov tillgodosedda. LAB, MI och TMO är självklara utgångspunkter i ditt bemötande av deltagare. Du kommer bl.a. att ta fram och följa upp deltagares individuella planer tillsammans med deltagaren, vara stöd i att ta kontakt med och tolka information från olika myndigheter och andra parter samt samordna och delta i möten med t.ex. socialtjänsten tillsammans med deltagare. Din roll är mobil och du förväntas kunna följa och stötta deltagare i möten med till exempel vården. Du förväntas även hålla i ärendedragningar. Motivationsarbete är en stor del av din arbetsvardag och du tar stort ansvar för att stödja deltagare till en positiv förändring. En del i arbetet innefattar att möta deltagare med varierande grad av sjukdomsinsikt, där förutsättningar för att inleda ett ombudsuppdrag inte alltid finns. I situationer där deltagare bedöms må så dåligt att de utgör en fara för sig själva eller andra måste ombud ibland göra orosanmälningar. I din roll ingår dokumentation och du avlastar övriga kollegor vid behov. Verksamheten är i ständig utveckling och vi vill ser fram emot att du delar med dig av din kunskap i syfte att utveckla verksamheten. Vi söker dig som har socionomutbildning eller motsvarande högskole-/universitetsutbildning arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har: - Minst två års erfarenhet av arbete med personer i hemlöshet med aktivt missbruk och/eller psykisk ohälsa - Erfarenhet av att arbeta med dokumentation som verktyg i arbetet - Erfarenhet av myndighetsutövning med inriktning vuxna - Goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift Det är meriterande om du har erfarenhet av nätverksarbete med socialtjänst, psykiatri och andra för målgruppen relevanta myndigheter. För att lyckas i rollen är du självgående, strukturerad och har god samarbetsförmåga. Vidare är du uthållig, tydlig och har förmåga att sätta dig in i andras situation. Du är en problemlösare där du använder din kreativitet för att uppnå bästa möjliga resultat för deltagarna i verksamheten. Välkommen med din ansökan! Stockholms Stadsmission är en idéburen organisation som arbetar för att skapa ett mänskligare samhälle för alla. Detta gör vi genom att arbeta med social omsorg, utbildning och arbetsintegration. Något som vi gjort ända sedan 1853 då vi bildades för att hjälpa dem som hade det sämst i samhället. Vårt mål är att alla ska få nya livschanser, stärka sin egenmakt och vara delaktiga i samhället. Stockholms Stadsmission erbjuder människor akut hjälp, råd och stöd till sociala rättigheter, boende, arbetsträning samt utbildning för att förebygga och bryta utanförskap. Vårt främsta verktyg är att människor stärker sin tro på sig själva och sin egen förmåga. På så sätt skapar vi tillsammans ett hållbart och mänskligare samhälle för alla.

25 april 2024
Sista ansökan:
21 oktober 2024
Processledare - bidrag

En verksamhetsnära stabsroll med uppdrag att identifiera finansieringslösningar och genomföra bidragsansökningar Bakgrund Stockholms Stadsmission bedriver arbete inom en rad olika områden för att bekämpa utanförskap med målsättning att alla ska ha tillgång till bostad, arbete, utbildning, mat, värme och gemenskap. Organisationen har växt snabbt under de senaste 10 åren och detta ställer ökade krav på en noggrann och effektiv hantering av ekonomi, kvalitet- och hållbarhetsfrågor, inköp och kontinuerligt arbete med att hitta finansieringslösningar. Rollen ingår i Finansieringsteamet som består av Processledare Bidrag och Processledare Anbud. Teamet ingår i Enheten Ekonomi och Hållbarhet där medarbetarna inom controlling, redovisning, inköp, kvalitet och miljö också ingår. Enheten arbetar för hela Stockholms Stadsmissions verksamhet med 650 medarbetare och 700 volontärer. 2023 hade Stockholms Stadsmission verksamhetsintäkter motsvarande ca 620 msek. Om tjänsten Stockholms Stadsmission söker nu en Processledare Bidrag med den övergripande arbetsuppgiften att stödja verksamheterna i att identifiera finansieringslösningar och genomföra bidragsansökningar. Processledare Bidrag arbetar i nära samarbete med verksamheterna för att proaktivt identifiera verksamheternas behov och utvecklingsmöjligheter och hitta passande finansieringslösningar med målsättningen att stötta fler i samhället. I rollen ingår följande ansvarsområden/arbetsuppgifter; - Stödja verksamheterna i att identifiera finansieringslösningar till befintlig och ny verksamhet - Ta fram och kvalitetssäkra ansökningsunderlag till olika utlysningar, exempelvis EU-fonder, statliga/kommunala projekt- och verksamhetsbidrag - Stötta verksamheter i att säkerställa återrapporteringen i enlighet med finansiärernas krav - Omvärldsbevaka avseende möjliga bidragsmöjligheter till organisationens olika områden - Ansöka och fördela medel via riksföreningen - Förankra bidragsansökningar hos chefer och i finansieringsforum - Säkerställa att projekt bedrivs enligt projektansökningar genom att sitta i styrgrupp Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med placering på Stockholms Stadsmissions kontor i Sickla. Vi tillämpar 6 månaders provanställning. Tillträde snarast enligt överenskommelse. Profil vi söker Vi söker dig med: - Erfarenhet av projektverksamhet - Erfarenhet av projektansökningar och återrapportering (vana att ta fram underlag och beskrivande skriva texter, dokumentera och producera rapporter - Erfarenhet av projektledning och/eller processledning - Erfarenhet av ansökningsprocessen hos EU-fonder (till exempel AMIF, ESF) - Sakkunskap inom socialt arbete - Erfarenhet av budgetarbete - God IT-vana (främst Office 365, lätt för att lära nya system) - Erfarenhet av effektmätning är meriterande - Erfarenhet av andra former av offentlig finansiering, exempelvis upphandling, är meriterande För att du ska lyckas och trivas i rollen krävs att du är självgående, strukturerad och noggrann. Du har lätt för att skapa relationer och att samarbeta. Du är stresstålig och har förmåga att prioritera bland arbetsuppgifter. Du trivs med ständigt förbättringsarbete och har förmåga att prioritera och behålla fokus på dina arbetsuppgifter i en organisation som präglas av återkommande organisatoriska förändringar på grund av beslut och händelser i samhället och i omvärlden och organisationens egen strävan efter effektiva och relevanta arbetssätt. Du vill arbeta för ett mänskligare samhälle och delar vår värdegrund. Du vill arbeta för ett mänskligare samhälle och delar vår värdegrund. Frågor och ansökan I denna rekrytering har Stockholms Stadsmission valt att samarbeta med Constatera Search & Interim. Om du har frågor kontakta gärna rekryteringskonsult Lotta Belfrage Palmqvist,[email protected], 0722-522 373. Ansök senast 6 maj 2024 med CV och ansökningsbrev via www.constatera.se Urval och intervjuer sker löpande. Det är aktuellt att söka tjänsten så länge annonsen är publicerad. Svara på följande frågor i din ansökan: 1. Varför är denna tjänst och idéburna organisation intressant för dig? 2. Hur uppfyller du kravprofilen i annonsen (svara gärna tydligt och konkret om dina matchande erfarenheter och personliga egenskaper)? Välkommen med din ansökan! Stockholms Stadsmission är en idéburen organisation som arbetar för att skapa ett mänskligare samhälle för alla. Detta gör vi genom att arbeta med social omsorg, utbildning och arbetsintegration. Något som vi gjort ända sedan 1853 då vi bildades för att hjälpa dem som hade det sämst i samhället. Vårt mål är att alla ska få nya livschanser, stärka sin egenmakt och vara delaktiga i samhället. Stockholms Stadsmission erbjuder människor akut hjälp, råd och stöd till sociala rättigheter, boende, arbetsträning samt utbildning för att förebygga och bryta utanförskap. Vårt främsta verktyg är att människor stärker sin tro på sig själva och sin egen förmåga. På så sätt skapar vi tillsammans ett hållbart och mänskligare samhälle för alla.

18 april 2024
Sista ansökan:
6 maj 2024