Actionaid International Sweden jobb

Lediga jobb hos Actionaid International Sweden

CRM- och lojalitetsansvarig (vik)

Nu söker vi dig som är en fena på CRM och marketing automation för att fortsätta utveckla vår givarkommunikation under ett spännande vikariat. ActionAids uppdrag är att bekämpa fattigdom och orättvisor, och vi tror att varje interaktion är en möjlighet att göra skillnad. Här har du chansen att använda din expertis för att göra en verklig positiv påverkan för flickors och kvinnors rättigheter. Om rollen Som CRM- och lojalitetsansvarig har du givaren i fokus. Du producerar engagerande kommunikation som bygger lojalitet och höjer värdet på vår givarbas, framför allt via e-post och sms. I rollen ingår även löpande analys och utvärdering av gåvor och givarbeteende kopplat till våra investeringar. Du säkerställer att vi har tydliga och effektiva rutiner för att hantera och bearbeta gåvor och givare i vårt CRM-system. Huvudsakliga arbetsuppgifter Ansvara för givarresan och utvecklingen av våra flöden för onboarding och andra faser i givarlivscykeln Producera engagerande kommunikation och återkoppling till givare (framför allt nyhetsbrev och sms, men även postala utskick) Analysera givar- och gåvodata för att utvärdera insamlingsaktiviteter och resultat Ansvara för löpande underhåll och utveckling av våra system för CRM och marketing automation Samarbeta med övriga teamet inom insamling och kommunikation för att skapa och genomföra effektiva kampanjer Kvalifikationer Rollen förutsätter att du: Har flerårig erfarenhet av arbete med CRM och marketing automation Har utbildning inom kommunikation, marknadsföring eller motsvarande kunskaper inhämtade på annat sätt Talar och skriver flytande svenska och engelska Har goda färdigheter i Excel och gärna Power BI Meriterande: Tidigare erfarenhet av insamling och ideell organisation Har arbetat i CRM-systemet Softronic Charity och/eller MA-systemet Rule Vi tror på mångfald och inkludering. Om du inte uppfyller alla de angivna kvalifikationerna men känner att du har relevant erfarenhet eller färdigheter som skulle vara till nytta för rollen, uppmanar vi dig att ändå skicka in din ansökan och berätta mer om dig själv. Personliga egenskaper Till den här rollen söker vi dig som är analytisk, kreativ och tekniskt kunnig. Du är en duktig kommunikatör och har en fallenhet för att skapa målgruppsanpassade budskap som berör. Det är en självklarhet för dig att arbeta datadrivet och ständigt utvärdera aktiviteter och testa nytt. Du blir en del av ett sammansvetsat team där det är en självklarhet att ställa upp för varandra och hugga i där det behövs. Anställningsvillkor Tjänsten är ett vikariat på ett år med möjlighet till förlängning. Tjänsten är på heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Vi erbjuder friskvårdsbidrag och en friskvårdstimme i veckan. Tjänsten är placerad på ActionAid Sveriges kontor på Södermalm i Stockholm. Vi erbjuder flexibla arbetsmöjligheter som inkluderar minst tre dagar på kontoret samt möjlighet till distansarbete i övrigt. Ansökningsprocess Välkommen med din ansökan till [email protected] senast den 12 maj, märkt “Ansökan CRM- och lojalitetsansvarig”. Vänligen observera att vi endast behandlar fullständiga ansökningar som skickas in via den angivna mejladressen. Fullständig ansökan består av ditt introduktionsbrev och ditt CV. Skicka gärna din ansökan så snart som möjligt då intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Har du frågor kring tjänsten kontakta gärna Jennifer Vidmo: [email protected] Vi ser fram emot din ansökan! Om ActionAid ActionAid Sverige är en biståndsorganisation och del i den globala ActionAid-federationen som finns i 46 länder. Vi arbetar för att bekämpa fattigdom och orättvisor och har ett särskilt fokus på flickors och kvinnors rättigheter, eftersom jämställdhet är en förutsättning för hållbar utveckling. ActionAid Sveriges uppdrag är att stötta och samla in medel till verksamhet internationellt och nationellt, att driva egna projekt samt kommunicera och jobba för påverkan inom organisationens kärnfrågor.

17 april 2024
Sista ansökan:
12 maj 2024
Insamlingsansvarig (vik)

Är du en strategisk fundraiser som drivs av att nå intäktsmål och resultat? Kan det vara dig vi söker för rollen som insamlingsansvarig? ActionAid bekämpar fattigdom och orättvisor genom att stärka flickors och kvinnors rättigheter. Som insamlingsansvarig blir du en nyckelperson för vår verksamhet i Sverige. Här har du chansen att göra skillnad på riktigt! Om rollen Som insamlingsansvarig kommer du att arbeta aktivt för att öka organisationens intäkter från privatpersoner, med fokus på att värva och behålla månadsgivare. Du är budgetansvarig och analyserar ständigt resultat för att säkerställa goda investeringar. Som insamlingsansvarig behöver du även vara en god relationsbyggare, då du kommer ha kontakter med allt från leverantörer till givare. Rollen är både strategiskt och operativ. Huvudsakliga arbetsuppgifter Övergripande ansvar för privatinsamling. Ansvara för insamlingens planerings-, budgeterings- och uppföljningsarbete. Samordna olika insamlingsaktiviteter och större insamlingskampanjer, ofta med fokus på digital insamling. Kontakt med och kravställning mot leverantörer; såsom Face2Face, Telemarketing, mediabyrå, CRM-system, betalplattformar. Utveckla arbetet för att på olika sätt öka antalet givare som skänker en gåva och bygga relation med dem. Kvalifikationer Rollen förutsätter att du: Har relevant utbildning för tjänsten, till exempel inom marknadsföring, eller motsvarande kunskap inhämtad på annat sätt. Har erfarenhet av att projektleda och driva intäktsarbete, att arbeta operativt och med daglig drift av insamlingsarbete. Talar och skriver flytande svenska och engelska Tidigare erfarenhet av arbete i en insamlingsorganisation Vi tror på mångfald och inkludering. Om du inte uppfyller alla de angivna kvalifikationerna men känner att du har relevant erfarenhet eller färdigheter som skulle vara till nytta för rollen, uppmanar vi dig att ändå skicka in din ansökan och berätta mer om dig själv. Personliga egenskaper Du gillar att räkna och analysera för att skapa de bästa förutsättningarna för organisationens intäkter. Du ser positivt på att arbeta med liten budget och litet team, och har förmågan att kunna prioritera i ditt arbete. Det kommer naturligt för dig att söka innovativa lösningar för att komma framåt och du räds inte att fatta beslut. Kanske befinner du dig redan i en roll där du arbetar med insamling, men känner att det är dags för en ny utmaning där du kan ta på dig ett ännu större ansvar och få möjlighet att fatta betydande beslut självständigt. Vi tror också att du drivs av ett starkt engagemang för jämställdhet och fattigdomsbekämpning. Anställningsvillkor Tjänsten är ett vikariat på ett år med möjlighet till förlängning. Tjänsten är på heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Vi erbjuder friskvårdsbidrag och en friskvårdstimme i veckan. Tjänsten är placerad på ActionAid Sveriges kontor på Södermalm i Stockholm. Vi erbjuder flexibla arbetsmöjligheter som inkluderar minst tre dagar på kontoret samt möjlighet till distansarbete i övrigt. Ansökningsprocess Välkommen med din ansökan till [email protected] senast den 12 maj, märkt “Insamlingsansvarig”. Vänligen observera att vi endast behandlar fullständiga ansökningar som skickas in via den angivna mejladressen. Fullständig ansökan består av ditt introduktionsbrev och ditt CV. Skicka gärna din ansökan så snart som möjligt då intervjuer kan komma att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Har du frågor kring tjänsten kontakta gärna Jennifer Vidmo: [email protected] Vi ser fram emot din ansökan! Om ActionAid ActionAid Sverige är en biståndsorganisation och del i den globala ActionAid-federationen som finns i 46 länder. Vi arbetar för att bekämpa fattigdom och orättvisor och har ett särskilt fokus på flickors och kvinnors rättigheter, eftersom jämställdhet är en förutsättning för hållbar utveckling. ActionAid Sveriges uppdrag är att stötta och samla in medel till verksamhet internationellt och nationellt, att driva egna projekt samt kommunicera och jobba för påverkan inom organisationens kärnfrågor.

17 april 2024
Sista ansökan:
12 maj 2024