Agera Kvinnojour jobb

Lediga jobb hos Agera Kvinnojour

Utbildare volontärsamordnare

Vi söker nu en medarbetare som ska utveckla vår utbildningsverksamhet, det utåtriktade arbetet samt bistå med samordning av våra volontärer deltid. (Tips - tjänsten kan kombineras med vår helgpersonaltjänst som är ute nu för att öka tjänstgöringsgraden om så önskas). Agera Kvinnojour är en ideell förening som bildades 2014 och tillhör riksorganisationen Unizon. Vi arbetar för ett samhälle fritt från våld. Hos oss står kvinnorna och barnen i fokus och vi arbetar utifrån en respekt för alla människors lika värde. Vårt skyddat boende har plats för 9 kvinnor med medföljande barn. I vår externa samtalsmottagning erbjuder vi stödsamtal till stödsökande personer. Utöver det skyddade boendet och samtalsmottagningen arbetar vi utåtriktat för att öka medvetenhet om kvinnor och barns utsatthet för våld i nära relationer samt med utveckling av den egna organisationen. Kvinnojouren har i dagsläget 11 anställda och cirka 35 volontärer knutna till verksamheten. Vi söker en utbildare och volontärsamordnare Som utbildare och volontärsamordnare arbetar du för att utbilda volontärer till våra stödverksamheter, samordning av volontärer samt med det utåtriktade arbetet både utbildningar och den utåtriktade kommunikationen. Du som söker har relevant utbildning för tjänsten och har erfarenhet av att arbeta med våld i nära relationer på en kvinnojour, socialtjänsten eller liknande. Du är inte rädd att rycka in där det behövs och har en god samarbetsförmåga samt förmåga att arbeta självständigt. Du behöver ha god planerings- och initiativförmåga, vara lyhörd och ha lätt att anpassa dig till olika människor och situationer. Du ska kunna prioritera i ditt arbete, vara flexibel och klara många bollar i luften. Du behöver också vara beredd på att ta eget ansvar för arbetsuppgifter då arbetsplatsen är liten och utgörs av dig och kollegor. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Arbetsuppgifter Att arbeta på kvinnojour handlar om att ge stöd och vägleda till ett liv utan våld. Den dagliga kontakten med kvinnor och barn utgör basen i arbetet samtidigt som arbetsuppgifterna kan vara varierande. Dina vanliga arbetsuppgifter kommer huvudsakligen vara att: Ansvara för rekrytering och samordning av volontärer till våra stödverksamheter. Föreläsa/utbilda om våld i nära relation och relaterade ämnen samt informera om Agera Kvinnojour. Ansvarar för den utåtriktade kommunikationen i nära samarbete med verksamhetschefen. Utföra sedvanliga kontorsuppgifter. Bidra till verksamhetsutveckling och metodutveckling utifrån verksamhetens mål och syfte. Bistå verksamhetschefen i utåtriktat arbete. Andra arbetsuppgifter kan förekomma om du har spännande idéer för det utåtriktade arbetet! Kvalifikationer Erfarenhet av utåtriktat arbete Erfarenhet av volontärsamordning Erfarenhet av utbildningsarbete För tjänsten krävs att du har relevant utbildning. Erfarenhet av arbetet med våld i nära relationer. Du har goda språkkunskaper i svenska i tal och skrift. Du ska ha mycket god datorvana. Meriterande Du har erfarenhet av stödsamtal med vuxna och barn Erfarenhet av arbete på kvinnojour, socialtjänsten eller annan social verksamhet. Vi värdesätter förmåga till självständigt arbete och samarbetsförmåga högt. Övrigt Varmt välkommen att maila din ansökan till [email protected] Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Vi ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Vi undanbeder oss bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Dina uppgifter behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen GDPR. Om lön Lön enligt överenskommelse. Ange löneanspråk i ansökan. Om anställningsvillkor Vi erbjuder en timanställning med tillträde enligt överenskommelse. Tjänsten kan övergå till en fast anställning senare. Tjänsten kan kombineras med vår helgpersonaltjänst för att öka tjänstgöringsgraden (se annons ute nu). Kvällar och helger kan förekomma vid behov. Innan anställning kommer utdrag ur Polisens belastningsregister att begäras. Vi är anslutna till Arbetsgivarförbundet FREMIA.

3 april 2024
Sista ansökan:
3 maj 2024
Helgpersonal till kvinnojour

Agera kvinnojour utökar bemanningen av det skyddade boendet och behöver därför extra personal för helgarbete. Tips - (Se vår utbildningssamordnare tjänst som är utannonserad - som kan kombineras med helgpersonaltjänsten för att uppnå högre tjänstgöringsgrad) Om Agera Agera Kvinnojour är en ideell förening som bildades 2014 och är medlem i riksorganisationen Unizon. Vi arbetar för ett samhälle fritt från våld. Kvinnojouren har i dagsläget 8 anställda och cirka 35 volontärer knutna till verksamheten. Hos oss står kvinnorna och barnen i fokus och vi arbetar utifrån en respekt för alla människors lika värde. Vårt skyddat boende har plats för 10 kvinnor med medföljande barn. Vi erbjuder också stödsamtal till stödsökande personer via vår samtalsmottagning. Om jobbet Vi söker nu 1 - 2 till timanställda med minst 2 års erfarenhet av att arbeta med våldsutsatta personer på en kvinnojour eller annan stödverksamhet och som inte är rädd att rycka in där det behövs. Även ideellt arbete med målgruppen är meriterande. Under helgerna behöver vi nu ha personal på plats för att kunna fånga upp kvinnor vid behov och ge stöd i olika frågor. Vidare att hjälpa till med den praktiska driften av boendemiljön som är så viktigt för att kvinnorna och barnen ska ha det bra och trivas. Som viktigt komplement i verksamheten behöver du ha god planerings- och initiativförmåga, vara lyhörd och ha lätt att anpassa dig till olika människor och situationer. Du behöver kunna jobba strukturerat och driva ditt arbete framåt utifrån uppsatta mål. Arbetet är resultatorienterat där kvinnors och barns välmående är i fokus. Du behöver kunna känna dig trygg med att jobba självständigt och vara beredd på att ta eget ansvar för arbetsuppgifter. Arbetet sätter höga krav på kommunikationsförmågan samt förmågan att hantera stress i akuta situationer. Arbetsuppgifter Vara tillgänglig i boendet för att kunna utgöra ett stöd till kvinnorna vid behov Överlämning till och kommunikation med kollegor Den dagliga driften i boendet Praktiskt stöd till kvinnor kan förekomma Administrativa arbetsuppgifter såsom posthantering, kvittohantering, sammanställning av statistik etc Barnpassning kan förekomma vid behov Utflykter med boende kvinnor och barn kan förekomma vid behov Ta emot placeringar Skyddat boende är en akut:- och behovsstyrd verksamhet varför andra arbetsuppgifter kan förekomma Kvalifikationer 2 års erfarenhet av arbete med målgruppen våldsutsatta kvinnor och barn Erfarenhet av arbete på kvinnojour eller annan social verksamhet Adekvat utbildning för arbetsuppgifterna Du ska ha goda språkkunskaper i svenska i tal och skrift Du ska ha god datorvana Meriterande Språkkunskaper utöver svenska Vi värdesätter förmåga till självständigt arbete och samarbetsförmåga högt Övrigt Vi ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Tjänsterna kan tillsättas löpande varför vi uppmanar alla att ansöka så fort som möjligt. Innan anställning kommer utdrag ur Polisens belastningsregister att begäras. Vi är anslutna till Arbetsgivarförbundet FREMIA. Dina uppgifter behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen GDPR. Omfattning: deltid Arbetstid: fredagar och helger, dagtid och kväll, veckodagar kan förekomma om du har möjlighet.

3 april 2024
Sista ansökan:
3 maj 2024