Lediga jobb i Sundbyberg
Sök totalt 216 lediga jobb i Sundbyberg
Som projektingenjör inom programmet i Förbifart Stockholm på Trafikverket är du med och underlättar vardagen för invånare och företagare i hela Sverige. Det gör du genom att vara med och bidra till framtidens infrastruktur. Projektingenjör till sektion installation Arbetsuppgifter Som projektingenjör på sektion installation i Förbifart Stockholm är du ett stöd till ledningen. Det innebär att du jobbar med avtal, ekonomi, behörigheter, uppföljning av utbildningar, introduktion av nya medarbetare, administration, sektionsaktiviteter och generellt stöd till projekten. Du bistår sektionsledningen i löpande frågor och möten. Övrig information Vill du ha en flexibel vardag med möjlighet att arbeta hemifrån? I den här rollen kan du jobba på distans upp till två dagar i veckan. I denna rekrytering används webbaserade tester som en del i urvalet. Intervjuer är planerade att ske via Skype vecka 35. För att undvika att du missar viktig information om din ansökan behöver du se till att hålla dig uppdaterad via "Min karriärsida"! Vi använder främst mail (från mejladress: [email protected]) för att göra utskick och kallelser. Kolla din inkorg och även skräppost/SPAM regelbundet under denna tid för att vara säker på att du får all information från oss! Du kan med fördel även lägga till den mejladressen i dina mejlkontakter. #LI-Hybrid Kvalifikationer För att lyckas som projektingenjör så har du en god samarbetsförmåga och kan arbeta effektivt med andra, då rollen innebär många kontaktytor både internt och externt. Du har en förmåga att driva frågor självständigt och utveckla rutiner. Vidare är du strukturerad och kan planera ditt arbete väl, hålla deadlines och slutföra det du påbörjat. Du är en kommunikativ person som förmedlar information tydligt och anpassar ditt budskap efter mottagaren. Vi söker dig som har: eftergymnasial utbildning alternativt annan utbildning i kombination med erfarenhet som vi bedömer som likvärdig flerårig aktuell erfarenhet som projektingenjör i installations- och infrastrukturprojekt i stora projektorganisationer erfarenhet av att ansvara för introduktion av nya medarbetare erfarenhet från beställarorganisation erfarenhet av att hantera konsultavtal erfarenhet av ekonomihantering körkort för personbil har goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift Det är också önskvärt om du har: erfarenhet av att ansvara för större arrangemang, t.ex. konferens, mässa eller platsdagar Ansökan De frågor som du får besvara när du skickar in din ansökan kommer att ligga till grund för det första urvalet vi gör. Om det inte står något annat i annonsen vill vi att du bifogar ditt CV. Vi har slutat begära in personligt brev eftersom vi inte har med det som del av urvalsunderlaget. Om du har skyddade personuppgifter ska du kontakta ansvarig chef för rekryteringen så att din ansökan blir hanterad enligt särskilda rutiner. Rekryterande chef är på semester och kommer finnas tillgänglig när hon är tillbaka vecka 31. Fram tills dess finns Jonas Engfeldt tillgänglig för att besvara eventuella frågor och funderingar via: [email protected] Inom Stora projekt leder vi flera av Trafikverkets allra största investeringsprojekt . Vi arbetar med helheten - från planläggning och byggnation till färdig väg eller järnväg. Hela tiden med fokus på smarta lösningar och effektiv projektledning. Hos oss arbetar du med kollegor och olika intressenter, alla med sina kunskaper och erfarenheter, för att skapa hållbara transportlösningar. På Trafikverket jobbar vi med att göra Sverige närmare. Vi tror på att en förening av olika erfarenheter, bakgrunder och perspektiv är den bästa grunden för att bygga en arbetsplats fri från diskriminering och en miljö där alla trivs och gör sitt bästa. Vi tror på mångfald där den gemensamma nämnaren är pålitlighet, engagemang och mod. För det är så vi bäst representerar vårt samhälle.
På Migrationsverket arbetar vi med en av vår tids stora samhällsfrågor – migrationen. Totalt är vi cirka 6 000 personer här, och vi har ett ovanligt viktigt jobb! Analytiker till nationella kontrollenheten Migrationsverket söker en analytiker till nationella kontrollenheten i Sundbyberg. Har du den personlighet och professionella kapacitet vi söker? Då kan vi erbjuda ett stimulerande och omväxlande arbete. Om nationella kontrollenheten Nationella kontrollenheten har till uppgift att upptäcka, förhindra och förebygga alla former av brott mot och missbruk av Migrationsverkets processer och som utgör ett hot mot Sveriges säkerhet eller drabbar de svenska välfärdssystemen. På enheten samordnas Migrationsverkets arbete mot organiserad brottslighet och nationell säkerhet. Enheten har en omfattande intern och extern samverkan gällande flera olika typer av brott mot våra processer. Genom operativ analys bidrar enheten till att identifiera sårbarheter i myndighetens processer och system och föreslå åtgärder för att minimera eller eliminera dessa sårbarheter Huvudsakliga arbetsuppgifter Delta i den myndighetsgemensamma satsningen för organiserad brottslighet på nationell nivå. Ha ett delat ansvar för enhetens analytiska arbete, inklusive framtagande av enhetens analyser och rapporter i frågor gällande hot, brott eller missbruk av myndighetens processer. Omhänderta, analysera och sammanställa information inom ansvarsområdet. Ansvara för beredningar och underlag av aktuella frågor kopplade till ansvarsområdet. Bidra till enhetens analysarbete vad gäller t.ex. uppslag, expertis och underlag samt enhetens löpande arbete och verksamhetsutveckling överlag vad gäller t.ex. remisshantering, verksamhetsplanering och genomförande av enhetsöverskridande aktiviteter och uppdrag Vem är du? Du arbetar bra med komplexa frågor, gör korrekta avvägningar och prioriteringar och har en god analytisk förmåga. Analyserar och bryter ner problem i sina beståndsdelar och lägger samman komplex information och olika typer av hänsynstaganden och visar omdöme vid uttalanden, agerande och beslut. Du har en god specialistkunskap och underhåller kontinuerligt din kunskap samt är en kunskapsresurs för andra. Vidare är du självständig, tar initiativ, agerar enligt egen övertygelse och uppnår resultat. Du är även flexibel, prestigelös och har en mycket god samarbetsförmåga. I vårt arbete som statstjänstemän ställs även höga krav på omdöme och en hög säkerhets -och sekretessmedvetenhet. Krav: - Akademisk utbildning om minst 120hp med juridisk-, samhällsvetenskaplig-, eller beteendevetenskaplig inriktning. - Erfarenhet av myndighetssamverkan på nationell nivå med brottsförebyggande arbete. - Erfarenhet av arbete med analys och metodutveckling och rapportering. - Kunskap inom förvaltningsrättsliga ärenden. - God kommunikativ förmåga och att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska och engelska. - Goda kunskaper i Officepaketet; Word, Excel och Power Point. - Svenskt medborgarskap. Meriter: - Erfarenhet av arbete med underrättelseanalys. - God kunskap om de rättsliga förutsättningarna för Migrationsverkets arbete. - Erfarenhet av samordning och implementering av arbetssätt och metoder. - God kunskap om Migrationsverkets verksamhet, uppdrag och processer. - Erfarenhet av arbete på Migrationsverket. Upplysningar Anställningsform: Tillsvidareanställning med eventuell provtjänstgöring Arbetstid: Kontorsarbetstider Placering: Sundbyberg Tillträde för befattningen: Enligt överenskommelse Anställningsförmåner: Läs mer om våra förmånerhttps://www.migrationsverket.se/Om-Migrationsverket/Jobba-hos-oss/Vart-uppdrag-och-arbete.html Vi tillämpar individuell lönesättning. Sista ansökningsdag är 4 aug 2025 och vi tar emot din ansökan via vårt rekryteringssystem Vill du veta mer Vill du veta mer om tjänsten går det bra att kontakta enhetschef Jessica Rundblom. Vill du veta mer om rekryteringsprocessen går det bra att kontakta [email protected] _________________________________________________________________________________________________________ Om rekryteringsprocessen För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar därför alla sökande och strävar efter en jämn könsfördelning och mångfald. Som statlig myndighet rekryterar vi efter förtjänst och skicklighet. På https://www.arbetsgivarverket.se/jobba-statligt/fragor-och-svar/Hur-ser-rekryteringsprocessen-ut-for-statliga-jobb/ kan du läsa mer om vad det innebär. Vi använder urvalsfrågor under ansökningen. Besvara dem så utförligt du kan eftersom dina svar har betydelse för om du är kvalificerad att gå vidare i rekryteringen eller inte. I vissa rekryteringar använder vi också tester för att bedöma hur väl din skicklighet stämmer överens med tjänsten du söker. Vid en eventuell intervju kan du även få svara på frågor kopplat till säkerhet. Vill du komma i kontakt med fackliga företrädare finns kontaktuppgifter till Saco-S, Seko och ST längst ned på sidan ”Lediga jobb och intresseanmälan” på migrationsverket.se: https://www.migrationsverket.se/Om-Migrationsverket/Jobba-hos-oss/Lediga-jobb-och-intresseanmalan.html För att arbeta på Migrationsverket behöver du ha rätt att vistas och arbeta i Sverige på någon av dessa grunder: svenskt medborgarskap (krav för vissa tjänster), nordiskt medborgarskap, EU-medborgarskap eller permanent uppehållstillstånd. Om du har skyddade personuppgifter, eller annan information som du själv bedömer som skyddsvärd, ska du kontakta [email protected] innan du gör din ansökan så berättar vi mer om våra säkerhetsrutiner. https://www.migrationsverket.se/om-migrationsverket/jobba-hos-oss/lediga-jobb/fragor-och-svar-om-att-soka-jobb-hos-oss.html#svid12_6ac04684195a004dfdb2c7 Migrationsverkets rekryteringar sker helt i vår egen eller upphandlade leverantörers regi. Vi ber därför om att inte få telefonsamtal och mejl från rekryteringsföretag och annonsförsäljare.
Svenska kraftnät är en av de viktigaste aktörerna för en hållbar energiomställning. Som Avtalshandläggare erbjuds du ett av Sveriges viktigaste samhällsbyggnadsjobb. Hos oss på division Nät får du vara med att bygga ut och underhålla transmissionsnätet. För att möta samhällets behov behöver vi bygga 30 mil ledningar och driftsätta 20 stationer per år. Ansök idag och få chansen att vara med och lysa upp Sverige! Om tjänsten Som Avtalshandläggare på Svenska kraftnät kommer du bli involverad i de största och mest komplexa infrastrukturprojekten i Sverige under de kommande åren och bidra till den framtida elförsörjningen. Till detta kommer du att jobba med och utbyta erfarenheter med kollegor som verkat länge inom branschen. Enheten Avtalshantering på Svenska kraftnät har i uppgift att stödja våra program och projekt med olika stödfunktioner där avtalshandläggning är en av dessa funktioner. Avtalshandläggning är en ny funktion som är under utveckling. Avtalshandläggarens systematiska och strukturerade arbete med Svenska kraftnäts avtal inom investeringsverksamheten ska bidra till att förbättra de finansiella och operativa resultaten samt minimera risker. Du förväntas att tillsammans med närmaste chef bidra till att löpande utveckla tjänsten, som kommer bland annat omfamna avtalskoordinering/-samordning och stöttning till program och projekt i andra avtal, utöver entreprenadavtal. Du kommer huvudsakligen arbeta tillsammans med övriga inom division Nät, som idag består av både interna och externa resurser men även tvärfunktionellt inom Svenska kraftnät dock kan externa kontakter även komma förekomma. I rollen som Avtalshandläggare kommer du jobba nära våra projekt och stötta i synnerhet projektledare men även till viss del program- och huvudprojektledare, i deras arbete med våra övriga avtal utöver entreprenadavtalen, med hjälp av olika stödfunktioner som exempelvis juridik. I rollen som Avtalshandläggare, med reservation för att den är under uppstart, ser vi att du kommer att; • Vara ansvarig för att vara sammanhållande och stötta upp i koordinering av olika avtal (ej entreprenadavtal). • Vara delaktig i kommande system som avtalsdatabas. • Tillsammans med program-, huvudprojekt- eller projektledare och juridik säkerställa kontraktsvillkor. • Vid behov stödja program-, huvudprojekt- eller projektledare med stöd och råd samt ta fram förslag på text. • Vara den sammanhållande länken mellan projekten och Svenska kraftnäts jurister. Tillsammans med kontraktsförvaltningsteamet och andra funktioner inom Svenska kraftnät arbeta förebyggande med förbättringar av avtalshandlingar, arbetssätt, metodik etc. Om dig Skallkrav: Du har ett systematiskt och strukturerat arbetssätt där du är noggrann men även effektiv och resultatorienterad. Du har integritet och är trygg i osäkra sammanhang för att hantera olika utmaningarVi ser även att du är flexibel och kan arbeta självständigt med självledarskap lika bra som att arbeta tillsammans i team. Du har lätt för att skapa nya relationer och ett gott samarbetsklimat. Vidare är det viktigt att du agerar i enlighet med Svenska kraftnäts värderingar samt tänker och agerar strategiskt samt att du har ett brett perspektiv på frågor i ditt arbete. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du har relevant akademisk utbildning eller motsvarande kompetens förvärvad på annat sätt. Vidare har du: • Minst 5 års erfarenhet av att arbeta inom stora och tekniktunga branscher inom infrastruktur såsom väg- eller tåg- eller el-branschen eller liknande. • Flerårig erfarenhet av att arbeta med avtal • Mycket god administrativ förmåga • God kunskap inom MS Office programmen • Mycket god svenska i tal och skrift och behärskar engelska. Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av standardavtal. Vi ser gärna att du har erfarenhet från offentlig verksamhet. Bra att veta • Tjänsten är placerad i Sundbyberg. • Möjlighet till distansarbete upp till 50 % #LI-hybrid • Rollen kan innebära enstaka resor men främst sker möten om det behövs på distans via Skype eller det system Svenska kraftnät tillhandahåller. Vanligaste mötesformen är hybridmöten. • Sista ansökningsdag 22 augusti 2025, vi använder urvalsfrågor istället för personligt brev. • Tjänsten är en tillsvidareanställning. • Förmåner | Svenska kraftnät För frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef Marcus Jacobson på 010-475 8566. För frågor kring rekryteringsprocessen går det bra att kontakta ansvarig rekryterare Caroline Kirschon på 010-350 92 49. Fackliga representanter är Annika Ingeborn, SACO, tel. 010-475 84 77 och Erica Midfjäll, ST, tel. 010 475 87 31, ST, tel. 010-475 84 68. Du når oss också via e-post: [email protected]. Under semesterperioden är svarstiden något längre än normalt och vi återkommer så snart vi får möjlighet. Jobba här – bli en viktig del av vår energiframtid | Svenska kraftnät Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare i samband med rekrytering, vi har upphandlade avtal som gäller för Svenska kraftnät som statlig myndighet. Övrig information Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Innan ett beslut om anställning fattas kommer en säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) att genomföras i de fall befattningen innebär hantering av säkerhetsskyddsklassificerade uppgifter eller deltagande i säkerhetskänslig verksamhet. Om anställningen avser befattning i säkerhetsklass kommer säkerhetsprövningen även att innefatta en registerkontroll och, i vissa fall, en särskild personutredning. För anställning på Svenska kraftnät kan det vara ett krav på svenskt medborgarskap i vissa befattningar. Med anställningen följer en skyldighet att krigsplaceras. För mer information om säkerhetsprövning Svenska kraftnät arbetar för att främja mångfald och motverka diskriminering och ser gärna sökanden med olika bakgrund och erfarenheter till våra rekryteringar. Lär känna Svenska kraftnät och hur det är att arbeta hos oss: Lär känna oss på Svenska kraftnät
Nu söker vi en Biträdande Rektor till vårt förskoleområde som ligger i Lilla Alby i centrala Sundbyberg. I ansvarsområdet ingår i dagsläget två förskolor; Klippan och Kullen. Totalt arbetar ca. 50 medarbetare på förskolorna och enheten har kapacitet för runt 280 barn. Som biträdande rektor har du ett viktigt ansvar i att bistå rektor att följa upp och analysera enhetens resultat. Uppdraget är att arbeta nära verksamheterna för att tillgodose varje förskolas behov på bästa sätt inom vårt förskoleområde. Det är rektor som delegerar ansvarsområden och arbetsuppgifter till den biträdande rektorn utifrån de behov som förskolorna har. Vid tillfälligt behov ersätter du rektor. I din roll som biträdande rektor har du visst personal- och verksamhetsansvar, genomför medarbetar- och lönesamtal, har kontakt med vårdnadshavare, utför administrativa uppgifter i form av egen kontroll fastighet SBA och du är aktiv i det systematiska arbetsmiljöarbetet. Du ansvarar även för bemanning, resursplanering, schemaläggning och verksamhetsutveckling. I uppdraget ingår också arbetsuppgifter som är enhetsövergripande till exempel VFU samordning. Du och rektor arbetar tillsammans med ledningsgruppen för att skapa goda förutsättningar för den pedagogiska kvaliteten och med att understödja en god arbetsmiljö. I Sundbybergs Stad har vi ett nära samarbete mellan förskoleenheterna och vi har flera gemensamma satsningar och nätverk för en ökad likvärdighet som du som biträdande rektor kommer att vara med och leda och utveckla. Vi vill att du som biträdande rektor är ansvarstagande, tydlig, trygg i ditt ledarskap, innovativ och en god kommunikatör. Det är även viktigt att du kan ta ansvar och prioritera, att du är bekväm med att fatta beslut men också är beredd att ta hjälp när det behövs. Du ser helheter och tar hänsyn till det större perspektivet, arbetar mot mål och fokuserar på resultat. Du brinner för förskolan och är innovativ och strategisk i ditt sätt att arbeta för att skapa de bästa förutsättningarna för både barn, föräldrar och medarbetare. Du behöver vara intresserad av och skicklig i administrativa system. Kvalifikationer: • Dokumenterad pedagogisk högskoleutbildning • Dokumenterad erfarenhet av att arbeta som chef inom utbildningssektorn • Erfarenhet av och god kunskap i administrativt arbete • Du behöver ha kunskap och erfarenhet av ekonomisk uppföljning och budgetarbete samt schemaläggning. • Du är en skicklig relationsskapare som utifrån ett coachande förhållningssätt skapar goda relationer med såväl medarbetare som barn och familjer • Du har vana av och känner dig trygg med att leda samtal av olika karaktär • Du har erfarenhet av samt förmåga att skapa och bibehålla en god samverkan med våra fackliga representanter • Du kan självständigt leda och ansvara för VFU-arbetet och hålla i kontakter med universitet och planera och genomföra studenternas VFU utifrån ramen för förskollärarutbildningen Det är meriterande om du: • Har fullgjort eller har pågående rektorsutbildning • Har erfarenhet av VFU-kluster samarbete Förmåner: • Friskvård bidrag om 3.000:-/år via Epassi • Möjlighet till semesterväxling Befattningen är tillsvidareanställningar. 6 månaders provanställning kan komma att tillämpas. Du ansöker via länken nedan genom att bifoga CV och svara på urvalsfrågorna. Intervjuer kommer ske löpande under perioden. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Tillträde enligt överenskommelse. Sista ansökningsdag är 4 augusti 2025. Urval kommer att påbörjas den 11 augusti. Vi tar inte emot ansökningar via e-post. För att bli aktuell för denna tjänst krävs examensbevis som styrker din behörighet samt giltigt utdrag ur belastningsregistret för arbete i förskola. Tjänsten tillsätts om erforderliga beslut fattas. Vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster. Övrig information En stor del av vår verksamhet klassas som samhällsviktig verksamhet. Tjänsten kan komma att krigsplaceras inom ramen för Sundbybergs stads roll i totalförsvaret.
Vi är alla olika. Och det är härligt! Vi anställer inte människor efter en viss mall utan efter vem du är. För oss är driv och personlighet viktigare än erfarenhet och bakgrund. Det går bra för oss, och vi växer så det knakar. Nu söker vi fler glada medarbetare med rätt inställning och vilja att utvecklas! Om jobbet Tjänsten avser: Tillsvidareanställning på 26 timmar i veckan, provanställning tillämpas. Tillträde: 2025-08-17 eller enligt överenskommelse. Arbetstider: Du kommer att variera mellan att arbeta tidig morgon, dagtid, kvällar och helger. Krav: Gymnasial utbildning, goda kunskaper i svenska (tal och skrift). Vi välkomnar sökande i alla åldrar, men med anledning av Arbetsmiljölagen ska du ha fyllt 18 år. Vi söker dig som vill bli en del av vårt härliga gäng på Willys Sundbyberg Esplanaden! Tjänsten innebär kort och gott att du, tillsammans med dina kollegor, bidrar till att erbjuda våra kunder bra och hållbar mat till riktigt bra priser. Du är en viktig del av butiksteamet som ser till att ge våra kunder den bästa butiksupplevelsen. Här kommer lite mer om tjänsten: Tillsammans med dina kollegor sköter du den omväxlande dagliga driften på färskvaruavdelningen. Du kan räkna med att få många steg på stegräknaren! Du ser till att våra kylar och hyllor är välfyllda och ser fina ut. Du ser till att det är rent och snyggt i butiken. Du tar aktivt del i beställningar och säljplanering och bidrar till att butiken når sina försäljnings- och lönsamhetsmål. Du hjälper våra kunder till rätta och möter dem med kunskap, fingertoppskänsla och ett stort leende. Du hjälper våra kunder i kassan eller något av våra andra utcheckningsalternativ. Om oss Det är inte alla som passar att jobba hos oss. Men många tycker att det är kul! För oss är rätt inställning och vilja att utvecklas viktigare än erfarenhet och utbildning. Hos oss får du jobba ihop med ett helt team av sköna personligheter med olika bakgrunder, kunskaper och perspektiv. Lite mer om oss kommer här: Vi är ansluta till Handelsanställdas kollektivavtal där schyssta villkor som pension, försäkringar och bra OB-ersättning ingår. Du får friskvårdsbidrag, personalrabatt och personalerbjudanden efter en tids anställning. Hållbarhet är viktigt för oss och vi arbetar till exempel alltid med att minska matsvinn i och utanför våra butiker. Vi ger dig bra möjligheter att växa genom olika ansvarsområden och utbildningar. Många som börjat sin resa som butiksmedarbetare på Willys är idag teamchefer, butikschefer eller har en specialistroll på vårt kontor. Du får erfarenheter – om t ex försäljning, service och om att driva butik – som du kommer att ha nytta av oavsett vad du väljer att göra längre fram. Läs mer om hur det är att jobba hos oss här. Om dig Du gillar mat, människor och försäljning lika mycket som vi! För oss spelar det ingen roll om du är vegan eller köttfantast, äter tacos en fredag eller en tisdag. Det fina med dig är att du är du. Och det är just det vi letar efter. Du vill lära dig nya saker och utvecklas. Du har positiv inställning och vill ha roligt på jobbet. Du ser när något behöver göras, kavlar upp ärmarna och får det gjort. Du har lätt för att samarbeta med andra – hos oss jobbar vi tillsammans som ett lag! Du har god IT- och datorvana, är noggrann och har inga problem att navigera i olika system. Det är en fördel om du har jobbat i butik eller med service, men det är inte ett krav. Du pratar, skriver och förstår svenska. Många av våra kunder talar fler språk än det, så om du gör detsamma är det toppen! Om du vill veta mer om vad tjänsten innebär, kontakta Dawit Westin, [email protected]. Vi ser gärna att du vid intresse skickar din ansökan så snart som möjligt, då tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag den 2025-07-24. Vi tar endast emot ansökningar via våra jobbsidor. För att ta reda på om just du är den vi söker så innehåller vår rekryteringsprocess både tester och intervjuer. Vi gör även bakgrundskontroll vid samtliga rekryteringar. Läs mer: Så går det till när du söker jobb inom Axfood Observera att vi inte under denna rekryteringsprocess kommer be dig logga in med ditt Bank-id eller scanna någon QR-kod. Vid frågor kontakta Medarbetarsupporten på [email protected].
På Migrationsverket arbetar vi med en av vår tids stora samhällsfrågor – migrationen. Totalt är vi cirka 6 000 personer här, och vi har ett ovanligt viktigt jobb! Migrationsverket söker expert till enheten för operativ analys. Har du den personlighet och professionella kapacitet vi söker? Då kan vi erbjuda ett stimulerande och omväxlande arbete. Om enheten för operativ analys Enheten för operativ analys har till uppgift att upptäcka, förhindra och förebygga alla former av brott mot och missbruk av Migrationsverkets processer och som utgör ett hot mot Sveriges säkerhet eller drabbar de svenska välfärdssystemen. På enheten samordnas Migrationsverkets arbete mot arbetslivskriminalitet, människohandel och felaktiga utbetalningar. Enheten har en omfattande tipshantering och intern och extern samverkan gällande flera olika typer av brott mot våra processer. Huvudsakliga arbetsuppgifter Som expert kommer du delta och bidra till enhetens arbete mot välfärdsbrottslighet, människohandel och arbetslivskriminalitet samt förvaltning och vidareutveckling av enhetens interna och externa samverkan och mellan myndighetens olika samverkansuppdrag. I rollen ingår att: - Bidra till enhetens löpande arbete och verksamhetsutveckling överlag vad gäller t.ex. remisshantering, verksamhetsplanering och genomförande av enhetsöverskridande aktiviteter och uppdrag - Initiera och driva utvecklingsarbete inom ansvarsområdet, internt och i samverkan med andra myndigheter - Leda myndighetens interna arbete inom ansvarsområdet - Omhänderta, analysera och sammanställa information inom ansvarsområdet. - Ansvara för beredningar och underlag av aktuella frågor kopplade till ansvarsområdet. - Säkerställa och tillhandahålla kunskap och utbildningar. - Delta och/eller ansvara för externa samverkansforum och Migrationsverkets externa kontakter inom ansvarsområdet. - Bidra till enhetens analysarbete vad gäller t.ex. uppslag, expertis och underlag. - Omhänderta och ansvara för specifika uppdrag inom ansvarsområdet vid behov. Vem är du? Du tänker strategiskt och har ett brett perspektiv på frågor. Du är noggrann och medveten om mål och kvalitet och lägger stor vikt vid att leva upp till dessa krav. Du är initiativrik och har en god analytisk förmåga. Vidare är du flexibel, prestigelös och har en mycket god samarbetsförmåga. Tjänsten ställer krav på planerings- och samordningsförmåga. I vårt arbete som statstjänstemän ställs även höga krav på omdöme och en hög säkerhets -och sekretessmedvetenhet. Krav: - Akademisk utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant för befattningen. - Erfarenhet av samordning på strategisk nivå. - Erfarenhet av planerings- och uppföljningsarbete. - Erfarenhet av arbete med analys, metodutveckling och förändringsarbete. - God kommunikativ förmåga och att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska och engelska. - Goda kunskaper i Officepaketet; Word, Excel och Power Point. - Svenskt medborgarskap. Meriter: - Erfarenhet av att leda och driva frågor. - God kunskap om de rättsliga förutsättningarna för Migrationsverkets arbete. - Erfarenhet av samordning och implementering av arbetssätt och metoder. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) kommer föregå beslut om anställning varför krav på svenskt medborgarskap ställs på denna tjänst. Upplysningar Anställningsform: Tillsvidare med 6 månaders provanställning Arbetstid: Kontorsarbetstider Placering: Sundbyberg, Göteborg eller Malmö Tillträde för befattningen: Snarast enligt överenskommelse Vi tillämpar individuell lönesättning. Läs mer om våra anställningsförmåner https://www.migrationsverket.se/om-migrationsverket/jobba-hos-oss/om-att-jobba-hos-oss.html Vill du veta mer Vill du veta mer om tjänsten går det bra att kontakta biträdande enhetschef Jessica Rundblom. Vill du veta mer om rekryteringsprocessen går det bra att kontakta [email protected] Ansökan Välkommen med din ansökan senast den 4 augusti 2025. Vi tar emot din ansökan via vårt rekryteringssystem. _________________________________________________________________________________________________________ Om rekryteringsprocessen För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar därför alla sökande och strävar efter en jämn könsfördelning och mångfald. Som statlig myndighet rekryterar vi efter förtjänst och skicklighet. På https://www.arbetsgivarverket.se/jobba-statligt/fragor-och-svar/Hur-ser-rekryteringsprocessen-ut-for-statliga-jobb/ kan du läsa mer om vad det innebär. Vi använder urvalsfrågor under ansökningen. Besvara dem så utförligt du kan eftersom dina svar har betydelse för om du är kvalificerad att gå vidare i rekryteringen eller inte. I vissa rekryteringar använder vi också tester för att bedöma hur väl din skicklighet stämmer överens med tjänsten du söker. Vid en eventuell intervju kan du även få svara på frågor kopplat till säkerhet. Vill du komma i kontakt med fackliga företrädare finns kontaktuppgifter till Saco-S, Seko och ST längst ned på sidan ”Lediga jobb och intresseanmälan” på migrationsverket.se: https://www.migrationsverket.se/Om-Migrationsverket/Jobba-hos-oss/Lediga-jobb-och-intresseanmalan.html För att arbeta på Migrationsverket behöver du ha rätt att vistas och arbeta i Sverige på någon av dessa grunder: svenskt medborgarskap (krav för vissa tjänster), nordiskt medborgarskap, EU-medborgarskap eller permanent uppehållstillstånd. Om du har skyddade personuppgifter, eller annan information som du själv bedömer som skyddsvärd, ska du kontakta [email protected] innan du gör din ansökan så berättar vi mer om våra säkerhetsrutiner. https://www.migrationsverket.se/om-migrationsverket/jobba-hos-oss/lediga-jobb/fragor-och-svar-om-att-soka-jobb-hos-oss.html#svid12_6ac04684195a004dfdb2c7 Migrationsverkets rekryteringar sker helt i vår egen eller upphandlade leverantörers regi. Vi ber därför om att inte få telefonsamtal och mejl från rekryteringsföretag och annonsförsäljare.
Söker köksbiträde i Sverige Vi söker ett köksbiträde med 1–2 års erfarenhet från restaurangkök. Du ska vara ansvarstagande, stresstålig och ha god samarbetsförmåga. Tidigare arbete i kök är ett krav.
Svenska kraftnät är en nyckelaktör i energiomställningen. Vår IT-division växer för att möjliggöra en fördubblad elproduktion och en fossilfri framtid. Med den senaste tekniken ökar vi både infrastrukturens kapacitet och utvecklingstakten inom digitalisering och processer. Vi söker en förvaltningsledare IT till vårt viktiga förvaltningsobjekt Elberedskap och Säkerhet, vilket innehåller verksamhetskritiska system med höga krav på tillgänglighet, säkerhet och funktion. Om tjänsten Rollen som förvaltningsledare IT på Svenska kraftnät innebär tätt samarbete med erfarna kollegor inom enheten som förvaltar och vidareutvecklar våra system. Den medför även att du blir en viktig länk i en samhällsviktig verksamhet och du ges ett stort ansvar i ett av Svenska Kraftnäts förvaltningsobjekt. Dina arbetsuppgifter innebär arbetsledning av flertalet resurser, planering tillsammans med förvaltningsledaren som ansvarar för verksamhetsdelen av objektet och rapportering till objektägare respektive objektägare IT. Arbetet drivs i nära samarbete med systemansvariga IT och du kommer att hantera frågeställningar på olika nivåer; operativt, taktiskt och strategiskt. Ditt ansvar blir bl.a. att säkerställa att överenskomna åtaganden mellan IT-avdelningen och verksamheten uppfylls. Du kommer att kunna sätta din prägel på arbetssätt i syfte att driva såväl förändrings- som förbättringsarbete. Vidare kommer du, tillsammans med andra förvaltningsledare att arbeta med generell verksamhetsutveckling inom applikationsförvaltning och utveckling. Rollen innebär även att • skapa förvaltningsplan och medverka i budgetprocessen • driva arbetet mot beslutad förvaltningsplan, planera och leda arbetet och initiera utvecklingsaktiviteter i nära samarbete med verksamheten • ansvara för IT-systemens budget och resursallokering, hantera leverantörer och sköta uppföljning och rapportering till IT och verksamheten Teamet består idag främst av systemansvariga och IT-specialister som hanterar applikationsdrift och support för ett flertal applikationer och system. Som Förvaltningsledare IT tillhör du enheten Beredskap och Säkerhetsapplikationer där du ansvarar för att skapa goda förutsättningar för utveckling och förvaltning av applikationer och system inom elberedskap och säkerhet. Svenska kraftnät erbjuder dig en arbetsplats i en komplex och spännande miljö där nya behov och krav driver vår verksamhet framåt. Du arbetar med att ständigt förbättra vår kapacitet kring drift, IT-säkerhet, rutiner och kringtjänster. Om dig Skallkrav Vi söker dig som är bekväm i att leda andra och är van att arbeta strategiskt med förvaltnings- eller utvecklingsfrågor. Du är mån om helheten och är van att väga in olika perspektiv i dina beslut. Som ledare är du mål- och resultatorienterad samtidigt som du är mån om att inkludera ditt team för en gemensam väg framåt. Du är som person trygg och stabil och har lätt för att bygga relationer såväl inom teamet som gentemot externa parter. Du behöver också vara uthållig och strukturerad i ditt arbetssätt. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du har en har utbildning från högskola eller universitet inom datasystemvetenskap, systemutveckling eller liknande, alternativt motsvarande kompetens förvärvad på annat sätt. Du har även • minst fem års erfarenhet som förvaltningsledare IT med ansvar för arbetsledning av minst fem medarbetare • minst tre års erfarenhet av att hantera och ansvara för avtal och avtalsförhandlingar med leverantörer • minst tre års erfarenhet av prognos- och budgetarbete • mycket god förmåga att kommunicera på svenska och engelska, både muntligt och skriftligt Vi ser det som meriterande om du har • ansvarat för system/tjänster inom säkerhetskänslig verksamhet • erfarenhet av strategisk och operativ IT säkerhet • arbetat inom offentlig verksamhet • erfarenhet av IT infrastruktur • arbetat med ITIL, PM3 eller motsvarande Bra att veta • Tjänsten är placerad i Sundbyberg. • Möjlighet till distansarbete upp till 50 % #LI-hybrid. • Resor kan förekomma i enstaka fall för denna tjänst • Sista ansökningsdag är den 13 augusti 2025. I samband med ansökan kommer du att besvara ett antal frågor. Vi önskar att du bifogar ditt CV på svenska, men inget personligt brev. • Tjänsten är en tillsvidareanställning. • Förmåner | Svenska kraftnät Vid frågor om tjänsten, kontakta gärna • Rekryterande chef Erik Westling, 010 475 85 95 • Ansvarig rekryterare Victoria Waltenberg, 010 350 90 45 • Annika Ingeborn, SACO, 010 475 87 72 • Erica Midfjäll, ST, 010 475 87 31 Du når oss också via e-post: [email protected]. Våra svarstider kan vara lite längre under semesterperioden. Jobba här – bli en viktig del av vår energiframtid | Svenska kraftnät Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare i samband med rekrytering, vi har upphandlade avtal som gäller för Svenska kraftnät som statlig myndighet. Övrig information Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Innan ett beslut om anställning fattas kommer en säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) att genomföras i de fall befattningen innebär hantering av säkerhetsskyddsklassificerade uppgifter eller deltagande i säkerhetskänslig verksamhet. Om anställningen avser befattning i säkerhetsklass kommer säkerhetsprövningen även att innefatta en registerkontroll och, i vissa fall, en särskild personutredning. För anställning på Svenska kraftnät kan det vara ett krav på svenskt medborgarskap i vissa befattningar. Med anställningen följer en skyldighet att krigsplaceras. För mer information om säkerhetsprövning Svenska kraftnät arbetar för att främja mångfald och motverka diskriminering och ser gärna sökanden med olika bakgrund och erfarenheter till våra rekryteringar. Lär känna Svenska kraftnät och hur det är att arbeta hos oss: Lär känna oss på Svenska kraftnät
Svenska kraftnät är en nyckelaktör i energiomställningen. Vår IT-division växer för att möjliggöra en fördubblad elproduktion och en fossilfri framtid. Med ny teknik ökar vi både infrastrukturens kapacitet och utvecklingstakten inom digitalisering och processer. Om tjänsten Som IT-projektledare arbetar du tillsammans med medarbetare inom IT och övrig verksamhet. Du projektleder inom IT-förvaltning, IT-utveckling, införande av nya IT-system och digitalisering av verksamheten. Som stöd har du projektmodellen PPS som i delar är anpassad till Svenska kraftnäts behov. Utöver PPS styrs vi som statligt affärsverk av riktlinjer, anvisningar och instruktioner. Du kommer att tillhöra enheten Elmarknadsapplikationer på IT-divisionen. Enheten ansvarar för applikationer som styr bud, balansering och avräkning på el-marknaden. Vi kommer tillsammans med övriga överföringssystemoperatörer i Norden och Europa inom de närmaste åren genomföra stora förändringar inom IT och digitalisering på el-marknaden. Rollen innebär att bli en del i transformationen. Arbetsuppgifter: • Planera, leda, samordna och administrera projektet genom alla projektfaser samt lämna över till förvaltningsorganisation. • Stötta projektägare/beställare i att fram projektdirektiv och underlag enligt Svenska kraftnäts anvisningar samt styr- och projektmodeller. • Driva aktiviteter och löpande rapportera framdrift och risker till styrgrupp samt löpande informera olika intressentgrupper. • Ansvara för projektets budget och resursallokering. • Hantera leverantörer och leverantörskontakter. • Vid behov upphandla enligt Svenska kraftnäts direktiv och processer (t ex LOU). • Bidra till förvaltningsplanen och budgetprocessen. Om dig Skallkrav: Vi söker dig som skapar tillit, förtroende och goda relationer. Du kan hantera många kontaktytor, förstår vikten av gott samarbete och att framdrift skapas tillsammans med övrig verksamhet i samverkan. Vidare är du resultatinriktad, strukturerad och noggrann i ditt arbetssätt, tar gärna initiativ och du trivs i en föränderlig organisation som växer. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vidare ser vi att du har högskole-/universitetsutbildning (120p/180hp) inom IT, data eller systemvetenskap eller motsvarande kompetens förvärvad på annat sätt. Du har även: • Flerårig aktuell och relevant erfarenhet av att arbeta som IT-projektledare. • Aktuell och relevant erfarenhet av att arbeta med verksamhetskritiska IT-system med höga krav på informationssäkerhet i en komplex IT-miljö. • Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift. Vi ser det som meriterande om du har: • Certifikat inom projektledning t ex PPS, Prince2 eller XLPM. • Erfarenhet av att ta fram funktionella och icke funktionella krav. • Erfarenhet av att leda införandet av informations- eller affärssystem. • Erfarenhet av strukturerad förändringsledning, tex ADKAR. Bra att veta • Tjänsten är placerad i Sundbyberg, Stockholm • Möjlighet till distansarbete upp till 50 % • Sista ansökningsdag är 2025-08-25. Vi använder urvalsfrågor istället för personligt brev. • Tjänsten är en tillsvidareanställning • Förmåner | Svenska kraftnät Kontakta gärna rekryterande chef Per Lundblad, tel. nr. 072-560 15 01 alternativt ansvarig rekryterare Maria Sahlén, tel. nr. 010-489 20 27 ([email protected]). Fackliga representanter är Annika Ingeborn, SACO, 010 475 87 72 och Mikael Hedenheim ST, 010 475 84 68. Du når oss också via e-post: [email protected] Under semestertider nås vi på mail och svarstiden kan vara längre än vanligt. Jobba här – bli en viktig del av vår energiframtid | Svenska kraftnät Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare i samband med rekrytering, vi har upphandlade avtal som gäller för Svenska kraftnät som statlig myndighet. Övrig information Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Innan ett beslut om anställning fattas kommer en säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) att genomföras i de fall befattningen innebär hantering av säkerhetsskyddsklassificerade uppgifter eller deltagande i säkerhetskänslig verksamhet. Om anställningen avser befattning i säkerhetsklass kommer säkerhetsprövningen även att innefatta en registerkontroll och, i vissa fall, en särskild personutredning. För anställning på Svenska kraftnät kan det vara ett krav på svenskt medborgarskap i vissa befattningar. Med anställningen följer en skyldighet att krigsplaceras. För mer information om säkerhetsprövning Svenska kraftnät arbetar för att främja mångfald och motverka diskriminering och ser gärna sökanden med olika bakgrund och erfarenheter till våra rekryteringar. Lär känna Svenska kraftnät och hur det är att arbeta hos oss: Lär känna oss på Svenska kraftnät
På division System får du arbeta med elsystemets mest spännande utmaningar – från drifttimmen här och nu till planeringen 40 år framåt. Den stora komplexiteten och utvecklingsmöjligheterna gör vårt arbete både stimulerande och betydelsefullt. Här får du ett unikt helhetsperspektiv på elsystemet och samarbetar nära kollegor för att säkerställa en trygg, hållbar och effektiv elförsörjning. Om tjänsten Som portföljledare inom division System får du en nyckelroll i att driva och samordna arbetet med vår projektportfölj – en av fyra delportföljer inom verksamheten. Du säkerställer att rätt projekt startas, genomförs och följs upp på ett effektivt och strategiskt sätt. Portföljens processer och styrverktyg har utvecklats de senaste åren och nu söker vi dig som både kan förvalta och vidareutveckla dem. Arbetet sker i nära samverkan med ledning, resursplanering och andra divisioner. Exempel på arbetsuppgifter: • Ta fram besluts- och rapporteringsunderlag till delportföljrådet genom att sammanställa information från pågående projekt/program samt leda möten med rådets ledningsgrupp. • Säkerställa att portföljen är aktuell och korrekt genom att ansvara för kvalificerings-, rapporterings-och uppföljningsprocessen. • Inför nya projekt driva och samordna beredningsarbetet, inklusive nyttobedömning, kontroll av genomförbarhet och att rätt förutsättningar finns på plats, samt ta fram förslag till prioritering för beslut i portföljrådet. • Säkerställa att portföljens styrverktyg, såsom prioritetslista, långsiktig plan och beroendekartor är uppdaterade och kommuniceras till berörda i verksamheten. • Stödja arbetet att identifiera nya projekt och initiativ för att nå Svenska kraftnäts strategiska mål. • Delta i och driva utveckling av portföljstyrning samt verksamhetsutveckling inom enheten, avdelningen och mellan divisioner. Du kommer att tillhöra enheten Systemprojekt som idag består av tjugotre medarbetare och ett flertal konsulter. Det är en öppen och trevlig enhet med medarbetare i olika åldrar. Vi har en god stämning där vi hjälper och stöttar varandra. Enhetens ansvar innefattar projektledning, planering, uppföljning samt samordning av divisionens projektportfölj. Om dig Skallkrav: Som person är du strukturerad och planerar ditt arbete på ett effektivt och organiserat sätt. Du är trygg i osäkra situationer, vågar stå upp för dina åsikter med tydlighet och respekt, samt skiljer på sak och person. Det gör att du kommunicerar öppet och konstruktivt, vilket bygger förtroende och främjar goda samarbeten över organisatoriska gränser. Eftersom rollen bidrar till verksamhetens övergripande utveckling behöver du också vara analytisk och kunna navigera komplexa frågeställningar ur flera perspektiv, med fokus på långsiktiga mål. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vidare har du en akademisk examen inom ett för tjänsten relevant område eller motsvarande kunskap förvärvad på annat sätt som Svenska kraftnät bedömer likvärdigt. Du har även: • Mångårig erfarenhet av att arbeta i en operativ, strategisk och förvaltande roll inom projekt- och/eller portföljstyrning. • Vana av att agera på strategisk nivå och gentemot högre ledningsgrupper. • Erfarenhet av att driva projekt- och utvecklingsarbete. • Stor erfarenhet av tvärfunktionellt arbete, gärna i en större organisation. • En mycket god förmåga att förstå och kunna uttrycka dig på svenska och engelska i tal och skrift. Det är meriterande om du har kunskap och erfarenhet av: • Att arbeta i rollen som projektledare för verksamhetsutvecklingsprojekt. • Att arbeta med implementering av verksamhetsnära IT. • Arbetslivserfarenhet från energibranschen. Bra att veta • Tjänsten är placerad i Stockholm/Sundbyberg • Möjlighet till distansarbete upp till 50 % #LI-hybrid • Resor kan förekomma i begränsad utsträckning • Sista ansökningsdag 18 augusti 2025. Vi använder urvalsfrågor istället för personligt brev. • Tjänsten är en tillsvidareanställning • Förmåner | Svenska kraftnät Vid frågor om tjänsten kontakta rekryterande chef Elisabeth Larsson, tel. 010 475 84 75. Vid frågor om rekryteringsprocessen kontakta ansvarig rekryterare Linda Mattsson. Fackliga representanter är Annika Ingeborn, SACO, 010 475 87 72 och Erica Midfjäll ST, 010 475 87 31. Du når oss också via e-post: [email protected] Under sommartid är svarstiden något längre än vanligt pga. semestertider. Jobba här – bli en viktig del av vår energiframtid | Svenska kraftnät Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare i samband med rekrytering, vi har upphandlade avtal som gäller för Svenska kraftnät som statlig myndighet. Övrig information Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Innan ett beslut om anställning fattas kommer en säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) att genomföras i de fall befattningen innebär hantering av säkerhetsskyddsklassificerade uppgifter eller deltagande i säkerhetskänslig verksamhet. Om anställningen avser befattning i säkerhetsklass kommer säkerhetsprövningen även att innefatta en registerkontroll och, i vissa fall, en särskild personutredning. För anställning på Svenska kraftnät kan det vara ett krav på svenskt medborgarskap i vissa befattningar. Med anställningen följer en skyldighet att krigsplaceras. För mer information om säkerhetsprövning Svenska kraftnät arbetar för att främja mångfald och motverka diskriminering och ser gärna sökanden med olika bakgrund och erfarenheter till våra rekryteringar. Lär känna Svenska kraftnät och hur det är att arbeta hos oss: Lär känna oss på Svenska kraftnät
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 216 jobb