Kammarkollegiet jobb

Lediga jobb hos Kammarkollegiet

Försäkringshandläggare till Kammarkollegiets Försäkringsavdelning
Kammarkollegiet
Försäkringssäljare och försäkringsrådgivare

Är du en driven serviceinriktad person med högskoleexamen inom statsvetenskap, ekonomi eller juridik och har du arbetat inom försäkringsområdet tidigare? Då kan du vara den vi söker! Kammarkollegiet fungerar som kapitalförvaltare, försäkringsbolag, upphandlare och juridisk byrå för statsförvaltningen. Bland våra många uppdrag från riksdag och regering ingår att försäkra den statliga verksamheten. Kammarkollegiets försäkringsavdelning fungerar helt enkelt som statens försäkringsbolag där vi arbetar med riskhantering och skadereglering för statliga myndigheter och stiftelser. Vår verksamhet omfattar försäkringsområdena person, resor, verksamhet och fordon, totalt ett 30-tal olika försäkringsprodukter. Kammakollegiets försäkringsavdelning finns i Karlstad och har cirka 40 anställda fördelade på tre enheter och en stab. Kammarkollegiet genomför en omfattande digitalisering av hela verksamheten och på försäkringsavdelningen pågår en förändring av våra interna arbetssätt och utveckling av e-tjänster för våra kunder. Vi söker nu en försäkringshandläggare till den administrativa enheten på Försäkringsavdelningen. På enheten arbetar fem försäkringshandläggare och tre administratörer. Vi ansvarar för att teckna, förvalta och aktivt hålla försäkringsavtal uppdaterade samt ge information och service gentemot kund avseende innehåll i avtal. Enheten ansvarar även för avdelningsgemensam administration med hantering av inkommande ärenden, posthantering och arkivering samt kontroll av utbetalningar för skadeersättning, fakturor m.m. Arbetsbeskrivning Inom enheten och avdelningen pågår ett arbete med att utveckla våra arbetssätt och metoder som du blir en aktiv del i vilket ställer krav på förmåga att se lösningar och att aktivt bidra till verksamhetens utveckling. Samtidigt behöver du ha erfarenhet och förmåga att kunna dokumentera analyser och utredningar i skrift. Tjänsten innebär även att analysera försäkringsavtals och försäkringsprodukters ekonomiska utfall. Det innebär att du behöver ha förmåga att förstå uppsatta ekonomiska beräkningsmodeller. Vi ser även att det är av stor vikt att du har en hög digital mognad. I rollen som försäkringshandläggare arbetar du även brett med samtliga försäkringsprodukter vad gäller förlängning och nyteckning av försäkringsavtal. Du svarar på frågor och ger rådgivning till våra kunder och försäkrade. Arbetet innebär mycket kundkontakt, genom e-post men också via telefon, vilket ställer krav på att du är serviceinriktad och har ett öppet bra förhållningssätt i kontakten med kunder och andra intressenter. För att lyckas i rollen behöver du ha erfarenhet och hög förmåga i att formulera dig i skrift. Är du vår nya kollega? Vi söker dig som har: • Universitets- eller högskoleexamen inom statsvetenskap, ekonomi, juridik eller motsvarande • Mycket goda kunskaper i Word och Excel • Minst sex månaders erfarenhet från arbete inom staten • Hög digital mognad • Erfarenhet av att genomföra och dokumentera utredningar, antingen genom arbetslivserfarenhet eller genomförd universitets- eller högskoleutbildning.     Det är meriterande om du har:  • Minst sex månaders erfarenhet av arbete som försäkringshandläggare eller från liknande arbete inom försäkringsområdet. • Erfarenhet från administrativt arbete med mycket kundkontakter på telefon och via e-post • Erfarenhet och kunskap, genom tidigare arbete eller utbildning, i att kunna analysera stor mängd data och se statistiska samband. Som person är du självständig, noggrann och kvalitetsmedveten. Vi ser att du är nyfiken, initiativrik och drivs av att identifiera problem och föreslå lösningar. Du har mycket god samarbetsförmåga samt en stark servicekänsla. Du är driven och positiv, analytisk, flexibel och kan anpassa dig efter verksamhetens behov. Du trivs i att ha varierande arbetsuppgifter. Vi lägger mycket stor vikt vid dina personliga egenskaper. Kammarkollegiet eftersträvar mångfald och värdesätter de kvaliteter den tillför verksamheten. Vi sätter kompetensen i fokus och välkomnar alla sökande oavsett kön, könsidentitet och könsuttryck, etnisk och social tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, funktionsförmåga, sexuell läggning och ålder. Mer information Tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning. Tjänsten är placerad i Karlstad. Tillträde snarast, enligt överenskommelse. Ansökan I denna rekrytering vill vi inte att du bifogar ett personligt brev, för att kunna göra en rättvis och likvärdig bedömning av dig som sökande använder vi oss i stället av urvalsfrågor. Vi ber dig därför att svara på frågorna så utförligt som möjligt så att vi kan avgöra hur väl du matchar den efterfrågade kompetensen. Bifoga även ditt CV. Välkommen med din ansökan senast den 17 augusti 2025. Kontaktpersoner Om du har några frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Fabian Österman, enhetschef, [email protected]. Har du frågor om rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Elin Hallström, HR-specialist, [email protected]. Fackliga kontaktpersoner: Karin Edstrand, SACO-S, [email protected] Lisa Ericsson, ST, [email protected] Övrigt Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligen men bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Kammarkollegiet – en myndighet utöver det vanliga. Vi fungerar som kapitalförvaltare, försäkringsbolag, upphandlare och juridisk byrå för statsförvaltningen med över 35 olika uppdrag från riksdag och regering. Även Allmänna arvsfonden och Den offentliga omställningsorganisationen finns hos oss. Trots uppdragens variation har de gemensamt att det krävs både bredd och spetskompetens för att utföra dem. På Kammarkollegiet arbetar cirka 350 personer – framför allt jurister, ekonomer och kvalificerade handläggare. Myndigheten finns i Stockholm, Karlstad och Härnösand.

12 dagar sedan
Sista ansökan:
17 augusti 2025
Skadereglerare för personskador till Kammarkollegiets Försäkringsavdelning
Kammarkollegiet
Skadereglerare och värderare

Är du nyfiken på att jobba med reglering av personskador eller andra skador? Har du en akademisk utbildning inom det samhällsvetenskapliga området, har arbetat med handläggning i flera år och har intresse för att medverka i vår digitala utveckling av arbetssätt? Då kan vi erbjuda dig en spännande tjänst på vår försäkringsavdelning där du får möjlighet att växa tillsammans med kompetenta kollegor! Kammarkollegiet fungerar som kapitalförvaltare, försäkringsbolag, upphandlare och juridisk byrå för statsförvaltningen. Bland våra många uppdrag från riksdag och regering ingår att försäkra den statliga verksamheten. Kammarkollegiets försäkringsavdelning fungerar helt enkelt som statens försäkringsbolag där vi arbetar med riskhantering och skadereglering för statliga myndigheter och stiftelser. Vår verksamhet omfattar försäkringsområdena person, resor, verksamhet och fordon, totalt ett 30-tal olika försäkringsprodukter. Kammakollegiets försäkringsavdelning finns i Karlstad och har cirka 40 anställda fördelade på tre enheter och en stab. Kammarkollegiet genomför en omfattande digitalisering av hela verksamheten och på försäkringsavdelningen pågår en förändring av våra interna arbetssätt och utveckling av e-tjänster för våra kunder. Arbetsbeskrivning Vi söker nu tre nya medarbetare som kan förstärka vår personskadeenhet. En av tjänsterna innebär att du handlägger personskador genom att självständigt genomföra medicinska och andra utredningar, analyser och bedöma olika typer av underlag. Du begär in kompletteringar via telefon, mejl och brev i kontakt med försäkrade, vårdgivare och myndigheter. I denna tjänst ingår att göra kvalificerade bedömningar av personskador och att utifrån det sammanlagda underlaget fatta beslut som går i linje med skadeståndsrätt, våra försäkringsvillkor och personskadepraxis. Vi söker även två som handlägger skador inom våra student- och reseförsäkringar genom att självständigt genomföra utredningar, analyser, bedöma olika typer av underlag samt begära in kompletteringar. Utifrån det sammanlagda underlaget fattar du beslut som går i linje med våra försäkringsvillkor och praxis. I de här två tjänsterna ingår även bedömningar av personskador enligt ovan och prövning av egendoms- och ansvarsskador. En stor del av vår handläggning och kommunikation sker på engelska. Är du vår nya kollega? Vi söker dig som har: • akademisk utbildning som Kammarkollegiet bedömer relevant för tjänsten, gärna inom det samhällsvetenskapliga området • erfarenhet förvärvad genom antingen studier eller arbetsliv där du analyserat information och utifrån det dragit egna slutsatser och fattat självständiga beslut • flera års aktuell och relevant erfarenhet från utredande eller skadereglerande handläggningsuppgifter • mycket god förmåga att arbeta med digitala system och verktyg • förmåga att på ett mycket tydligt och välformulerat sätt kunna uttrycka dig på svenska och engelska både muntligt och skriftligt Som person är du drivande, ansvarstagande och trivs med att arbeta i grupp tillsammans med kollegor. Du har en mycket god samarbetsförmåga, är analytisk, noggrann och kvalitetsmedveten. Du är positiv och flexibel och kan anpassa dig efter verksamhetens behov. Du trivs med att ha breda och varierande arbetsuppgifter. Du har intresse för att utveckla våra arbetsprocesser tillsammans med kollegor som bidrar till arbetsgruppens och verksamhetens utveckling. Du har en god kommunikativ förmåga och kan snabbt sätta dig in i nya arbetsuppgifter och arbetssätt. Vi lägger mycket stor vikt vid dina personliga egenskaper. Kammarkollegiet eftersträvar mångfald och värdesätter de kvaliteter den tillför verksamheten. Vi sätter kompetensen i fokus och välkomnar alla sökande oavsett kön, könsidentitet och könsuttryck, etnisk och social tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, funktionsförmåga, sexuell läggning och ålder. Mer information Tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning. Tjänsterna är placerade på vårt fina aktivitetsbaserade kontor i Karolinen, Karlstad. Tillträde snarast, enligt överenskommelse. Ansökan I denna rekrytering vill vi inte att du bifogar ett personligt brev, för att kunna göra en rättvis och likvärdig bedömning av dig som sökande använder vi oss i stället av urvalsfrågor. Vi ber dig därför att svara på frågorna så utförligt som möjligt så att vi kan avgöra hur väl du matchar den efterfrågade kompetensen. Bifoga även ditt CV. Välkommen med din senast den 17 augusti 2025. Kontaktpersoner Om du har några frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Erland Törngren, enhetschef, e-post: [email protected] eller telefon 054-22 12 20. Har du frågor om rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Elin Hallström, HR-specialist, [email protected]. Fackliga kontaktpersoner:  Karin Edstrand, SACO-S, [email protected] Lisa Ericsson, ST, [email protected] Övrigt Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligen men bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Kammarkollegiet – en myndighet utöver det vanliga. Vi fungerar som kapitalförvaltare, försäkringsbolag, upphandlare och juridisk byrå för statsförvaltningen med över 35 olika uppdrag från riksdag och regering. Även Allmänna arvsfonden och Den offentliga omställningsorganisationen finns hos oss. Trots uppdragens variation har de gemensamt att det krävs både bredd och spetskompetens för att utföra dem. På Kammarkollegiet arbetar cirka 350 personer – framför allt jurister, ekonomer och kvalificerade handläggare. Myndigheten finns i Stockholm, Karlstad och Härnösand.

12 dagar sedan
Sista ansökan:
17 augusti 2025
Ramavtalsförvaltare till våra IT Ramavtal på Statens inköpscentral
Kammarkollegiet
Inköpare och upphandlare

Vill du vara en del av ett kompetent team på en utvecklingsinriktad myndighet som präglas av högt driv och samarbetsförmåga där allas kompetens tas till vara? Vi fortsätter växa och söker nu dig med tidigare erfarenhet av upphandlings- eller avtalsrelaterad verksamhet inom IT området. Har du även ett intresse för offentlig upphandling? Då är detta ett jobb för dig. Statens inköpscentral är en avdelning inom Kammarkollegiet som ansvarar för upphandlingen och förvaltningen av samordnade ramavtal för varor och tjänster åt andra statliga myndigheter. Inom IT- och telekomområdet kan ramavtalen även användas av kommuner och regioner. Statens inköpscentral har ca 2300 ramavtal fördelat på 38 ramavtalsområden och med ca 800 leverantörer. Avdelningen tillhandahåller samordnade ramavtal för andra myndigheter för att åstadkomma mer förmånliga villkor. Vår vision är att tillhandahålla rätt ramavtal i rätt tid. Det innebär att verksamheten ska vara behovsdriven, affärsmässig och juridiskt korrekt så att ramavtalen blir ett naturligt val för upphandlande myndigheter. Vi på enheten för ramavtalsförvaltning är för närvarande 25 medarbetare med stort engagemang och bred erfarenhet av offentlig upphandling. Vi utökar vår verksamhet och därför finns det nu möjlighet att bli en av våra nya kollegor! Arbetsbeskrivning Tjänsten som ramavtalsförvaltare innebär mycket kontakter med avropande myndigheter och ramavtalsleverantörer, i en organisation med mycket sakkompetens och juridisk expertis. Vi jobbar ofta i grupp och ser oss själva som problemlösare. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att löpande förvalta upphandlade ramavtal vilket innebär kontakter både med myndigheter som nyttjar ramavtalen och ramavtalsleverantörer. Du ger stöd och hjälp till avropande myndigheter via telefon, e-post och i möten samt informerar och ordnar seminarier inom de avtalsområden som du ansvarar för. Du ansvarar även för att ta fram vägledande material för att underlätta för beställare vid avrop från ramavtalen. I tjänsten ingår att arrangera uppföljningsmöten med leverantörer, att sammanställa och analysera statistik, samt att omvärldsbevaka. I tjänsten som ramavtalsförvaltare deltar du även i avtals- och leverantörsuppföljningar för de ramavtal du ansvar för. Du kommer dessutom att medverka i förstudiearbetet och upphandlingsprojekt för kommande ramavtal. Är du vår nya kollega? Att arbeta på Kammarkollegiet innebär att du får ett stort eget ansvar och möjlighet till personlig utveckling. Vi ser att du har ett stort engagemang för offentlig upphandling och avtalsförvaltning där du vill stödja avropande myndigheter och leverantörer. Vi söker dig som har: • För tjänsten relevant universitets- eller högskoleexamen som civil- eller högskoleingenjör, systemvetare alternativt annan relevant utbildning som tillsammans med erfarenhet sammantaget bedöms som likvärdig • Minst fem års erfarenhet av upphandlings- eller avtalsrelaterad verksamhet inom IT området • Kunskap om LOU • Mycket goda kunskaper i svenska • Goda kunskaper i engelska Det är meriterande om du har:  • Praktisk erfarenhet av offentlig upphandling eller inköp från näringslivet • Erfarenhet av att arbeta på en central inköpsfunktion med många olika beställare • Erfarenhet av förvaltning av avtal inom något av våra IT ramavtalsområden • Erfarenhet av att jobbat på en IT-avdelning, t ex som IT-chef, beställare, eller kravställare Som person har du ett strukturerat arbetssätt där du tar stort ansvar och är självgående i ditt arbete. Du har lätt för att skapa och behålla goda relationer samt har en god service- och samarbetsförmåga. För tjänsten krävs även att du har en mycket god kommunikativ förmåga där du känner dig trygg i att tala inför både större och mindre grupper där du har förmågan att på ett pedagogiskt sätt förmedla komplex information. Vi lägger mycket stor vikt vid dina personliga egenskaper. Kammarkollegiet eftersträvar mångfald och värdesätter de kvaliteter den tillför verksamheten. Vi sätter kompetensen i fokus och välkomnar alla sökande oavsett kön, könsidentitet och könsuttryck, etnisk och social tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, funktionsförmåga, sexuell läggning och ålder. Mer information Tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning. Tjänsten är placerad i Stockholm. Tillträde snarast enligt överenskommelse. Vi sitter i fina, aktivitetsbaserade lokaler i Gamla stan i centrala Stockholm, med möjlighet att delvis arbeta på distans utifrån verksamhetens behov. Ansökan I denna rekrytering vill vi inte att du bifogar ett personligt brev, för att kunna göra en rättvis och likvärdig bedömning av dig som sökande använder vi oss i stället av urvalsfrågor. Vi ber dig därför att svara på frågorna så utförligt som möjligt så att vi kan avgöra hur väl du matchar den efterfrågade kompetensen. Välkommen med din ansökan senast den 18 augusti 2025. Kontaktpersoner Om du har frågor om tjänsten kan du kontakta Anneli Buverius, chef enheten för ramavtalsförvaltning, tel 08-700 09 51. Har du frågor om rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Elin Hallström, HR-specialist, [email protected].  Fackliga kontaktpersoner: Karin Edstrand, SACO-S, [email protected] Lisa Ericsson, ST, [email protected] Övrigt Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligen men bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Kammarkollegiet – en myndighet utöver det vanliga. Vi fungerar som kapitalförvaltare, försäkringsbolag, upphandlare och juridisk byrå för statsförvaltningen med över 35 olika uppdrag från riksdag och regering. Även Allmänna arvsfonden och Den offentliga omställningsorganisationen finns hos oss. Trots uppdragens variation har de gemensamt att det krävs både bredd och spetskompetens för att utföra dem. På Kammarkollegiet arbetar cirka 350 personer – framför allt jurister, ekonomer och kvalificerade handläggare. Myndigheten finns i Stockholm, Karlstad och Härnösand.

12 dagar sedan
Sista ansökan:
18 augusti 2025
Risk manager till Försäkringsavdelningen
Kammarkollegiet
Säkerhetsinspektörer m.fl.

Har du gedigen erfarenhet av riskhantering och säkerhetsfrågor? Vill du använda din kompetens för att stärka och utveckla riskhanteringsarbetet inom den statliga sektorn? Hos oss får du en unik möjlighet att bidra till ett tryggare myndighetssverige – samtidigt som du får en bred kunskap i statliga myndigheters uppdrag och arbete. Kanske är det just dig vi söker! Försäkringsavdelningen på Kammarkollegiet fungerar som statens försäkringsbolag där vi arbetar med riskhantering och skadereglering för statliga myndigheter och stiftelser. Vi hanterar försäkringar för områdena verksamhet, person, resor, och fordon. Försäkringsavdelningen har drygt 40 medarbetare och erbjuder ett nytt aktivitetsbaserat kontor i Karolinen, Karlstad. Vår verksamhet genomgår just nu en omfattande digitalisering där vi utvecklar e-tjänster och plattformar för att säkerställa effektivare handläggning och hög service. Arbetsbeskrivning I denna roll blir du en av fyra risk managers som arbetar både uppsökande och förebyggande nära ansvariga ute på myndigheterna. Du hjälper dem i deras arbete med systematiskt risk- och säkerhetsarbete och informerar om skadeförebyggande åtgärder kopplat till deras verksamhet både vad gäller fysiska risker och risker kopplat till beteenden. Inför och efter varje riskrondsbesök sammanställer du information och underlag för att tydliggöra förväntningar på myndigheterna inför besöket och uppföljande åtgärder efter besöket. Resultatet av riskrondbesöket förmedlas även vidare in i försäkringsverksamheten och kan bland annat utgöra underlag för premiesättning, villkor och fortsatta dialoger. Vi arbetar också aktivt med att förbättra riskmedvetenheten inom staten och att integrera förebyggande åtgärder som ett naturligt led i vår försäkringsverksamhet varför du som risk manager kommer att arbeta nära våra skadereglerare och försäkringsanalytiker. Du utgör ett stöd och bollplank för bedömning av vilka risker som kan försäkras in, behov av villkor och säkerhetsföreskrifter samt stöd i skaderegleringen när en skada inträffat. Är du vår nya kollega? Vi söker dig som har en akademisk utbildning som Kammarkollegiet bedömer relevant för tjänsten samt minst tre års erfarenhet av att arbeta med riskhantering och säkerhetsfrågor. Du behöver även ha erfarenhet av att arbeta systematiskt med riskanalyser i en organisation där du självständigt har gjort analyser och tagit fram rekommenderade åtgärder. Du kan exempelvis ha arbetat i motsvarande roll på ett försäkringsbolag eller med att bedöma och hantera större operativa risker på ett större företag eller myndighet. Du kan även ha arbetat med att utforma olika säkerhetslösningar för kunder som ska se över eller bygga upp sitt skal- och brandskydd. Eftersom en del resor ingår i tjänsten är B-körkort ett krav. Meriterande för tjänsten är risk- eller brandingenjörsutbildning samt gedigen tidigare erfarenhet av att arbeta med riskhantering med inriktning mot fysisk säkerhet och skalskydd. Har du erfarenhet av att driva projekt ses det som meriterande då du tillsammans med kollegor kommer att driva, organisera och utbilda myndighetssverige i rikshanteringsfrågor. Vi söker dig som uppskattar att vara ute och arbeta i verksamheter, är inspirerande och trygg i din roll samt som har ett ödmjukt förhållningssätt. Du är analytisk och systematisk i ditt tillvägagångssätt. Du har god förmåga att självständigt strukturera och planera ditt arbete utifrån ett strategiskt och övergripande perspektiv. Förmåga till helhetsperspektiv är också en viktig egenskap i denna roll. Du har god förmåga att samarbeta och kommunicera i tal och skrift, är tydlig i din kommunikation och kommer med väl underbyggda förslag och rekommendationer. Du är pedagogisk och har förmågan motivera och engagera din omgivning. Naturligtvis har du ett eget driv och god förmåga att arbeta såväl självständigt som tillsammans med andra. Vi lägger mycket stor vikt vid dina personliga egenskaper. Mer information Anställningen är en tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning. Tillträde snarast (enligt överenskommelse). Tjänstgöringsorten är Karlstad med möjlighet till distansarbete 1-2 dagar/vecka. Arbetet innebär omkring 15 resor per år, de flesta över dagen. Du har stor möjlighet att själv påverka planeringen och styra när resorna förläggs. Eftersom tjänsten är säkerhetsklassad krävs svenskt medborgarskap och en säkerhetsprövning kommer att genomföras innan beslut om anställning. Kammarkollegiet eftersträvar mångfald och värdesätter de kvaliteter den tillför verksamheten. Vi sätter kompetensen i fokus och välkomnar alla sökande oavsett kön, könsidentitet och könsuttryck, etnisk och social tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, funktionsförmåga, sexuell läggning och ålder. Ansökan Vi vill ha dina ansökningshandlingar på svenska och för en mer inkluderande rekryteringsprocess tar vi inte emot några personliga brev. Vi använder i stället urvalsfrågor som vi ber dig besvara så utförligt som möjligt så att vi kan avgöra hur väl du matchar den efterfrågade kompetensen. Välkommen med din ansökan senast den 12 augusti 2025. Kontaktpersoner Vi samarbetar i denna rekrytering med Jefferson Wells. Om du har frågor kring rollen eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Therese Thunström på [email protected]. Fackliga kontaktpersoner: Karin Edstrand, SACO-S, [email protected] Lisa Ericsson, ST, [email protected] Övrigt Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligen men bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Kammarkollegiet – en myndighet utöver det vanliga. Vi fungerar som kapitalförvaltare, försäkringsbolag, upphandlare och juridisk byrå för statsförvaltningen med över 35 olika uppdrag från riksdag och regering. Även Allmänna arvsfonden och Den offentliga omställningsorganisationen finns hos oss. Trots uppdragens variation har de gemensamt att det krävs både bredd och spetskompetens för att utföra dem. På Kammarkollegiet arbetar cirka 350 personer – framför allt jurister, ekonomer och kvalificerade handläggare. Myndigheten finns i Stockholm, Karlstad och Härnösand.

12 dagar sedan
Sista ansökan:
12 augusti 2025
Handläggare med fokus på barn, ungdomar och brottsförebyggande effekter
Kammarkollegiet
Planerare och utredare m.fl.

Är du en erfaren och självgående handläggare som vill vara med och bidra till ett bättre samhälle för barn och unga? Vi söker nu handläggare till Allmänna arvsfondens viktiga arbete med att finansiera utvecklingsprojekt för våra målgrupper. Allmänna arvsfonden finansierar varje år hundratals viktiga utvecklingsprojekt i civilsamhället samt byggnation av ideella föreningars lokaler och anläggningar. Vi finansierar projekt i syfte att förbättra livet för fondens målgrupper. Exempel på verksamheter som har startat eller byggts upp som arvsfondsprojekt är färdtjänst, personlig assistans, hjälptelefonen vid BRIS, Glada Hudik-teatern, Cirkus Cirkör, Friends och Självmordslinjen. Arvsfondsavdelningen på Kammarkollegiet är uppdelad i fem enheter. Arvsenheten företräder Allmänna arvsfonden när den är arvinge eller testamentstagare. De tre projektenheterna och enheten för stöd och kontroll är delar av kansliet och bereder projektansökningar inför beslut av Arvsfondsdelegationen. Förutom fördelning av medel bedriver kansliet även uppföljnings- och utvärderingsarbete samt en omfattande kommunikationsverksamhet. Arbetsbeskrivning Vi söker dig som vill arbeta med handläggning av projektansökningar och projektredovisningar med fokus på barn och ungdomar ur ett brottsförebyggande och trygghetsskapande perspektiv. Handläggningen sker i samarbete med kollegorna på kansliet samt med utomstående referenspersoner. Som handläggare ansvarar du för och följer projekt från bedömning av inkommen ansökan till godkännande av projektets slutredovisning. I arbetet som handläggare ingår att representera Allmänna arvsfonden i möten med civilsamhällets organisationer, granska ansökningstexter och budgetar samt föredra ärenden för Arvsfondsdelegationen. Du kommer även att delta vid externa evenemang och möten, göra projektbesök, delta i internt utvecklingsarbete samt utföra administrativa arbetsuppgifter. En annan viktig del av handläggarnas arbete är att svara på frågor från de som är intresserade av att söka stöd. Bland annat kommer du vara med och bemanna den telefonjour som vi erbjuder. Resor inom Sverige kan ingå i tjänsten. Den första tiden kommer mycket tid att läggas på förberedelser och lansering av en satsning på projekt med brottsförebyggande effekter. Du kommer i den delen att ingå i en intern arbetsgrupp bestående av främst handläggare och kommunikatörer som ska forma vårt erbjudande som projektfinansiär till civilsamhället och offentliga aktörer. Är du vår nya kollega? Vi söker dig som har: • högskole-/universitetsexamen eller motsvarande utbildning som Kammarkollegiet för anställningen bedömer likvärdig • aktuell och flerårig erfarenhet av att ha arbetat med barn- eller ungdomsfrågor genom att du antingen: • har arbetat med handläggning av verksamhetsbidrag/projektbidrag inom offentlig sektor eller • har arbetat med projektansökningar och projektadministration inom civilsamhället • gedigen erfarenhet av civilsamhällets förutsättningar Det är meriterande om du har:  • aktuell erfarenhet av att ha arbetat med brottsförebyggande och/eller trygghetsskapande insatser • aktuell erfarenhet av att ha utformat krav för att få offentliga bidrag och/eller ha arbetat med lansering och marknadsföring av sådana bidrag  Arbetsuppgifterna kräver att du är kommunikativ och har en utvecklad förmåga att sammanfatta och förklara komplicerade sammanhang i både tal och skrift på svenska. Som person är du självgående, strukturerad och serviceinriktad. Du är en god administratör och van att även arbeta med siffror. Det är viktigt att du kan arbeta såväl självständigt som i grupp och att du har en god samarbetsförmåga. Vi lägger mycket stor vikt vid dina personliga egenskaper. Kammarkollegiet eftersträvar mångfald och värdesätter de kvaliteter den tillför verksamheten. Vi sätter kompetensen i fokus och välkomnar alla sökande oavsett kön, könsidentitet och könsuttryck, etnisk och social tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, funktionsförmåga, sexuell läggning och ålder. Mer information Tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning. Tjänsten är placerad i Stockholm. Vi arbetar i fina aktivitetsbaserade lokaler i Gamla stan i centrala Stockholm och erbjuder också möjlighet till visst arbete på distans. Ansökan I denna rekrytering vill vi inte att du bifogar ett personligt brev, för att kunna göra en rättvis och likvärdig bedömning av dig som sökande använder vi oss i stället av urvalsfrågor. Vi ber dig därför att svara på frågorna så utförligt som möjligt så att vi kan avgöra hur väl du matchar den efterfrågade kompetensen. Bifoga även ditt CV. Välkommen med din ansökan senast den 17 augusti 2025. Kontaktpersoner Om du har frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Hans Andersson, enhetschef, telefon 08-700 07 77. Om du har frågor om rekryteringsprocessen, kontakta Elin Hallström, HR-specialist, [email protected]. Fackliga kontaktpersoner:  Karin Edstrand, SACO-S, [email protected] Lisa Ericsson, ST, [email protected] Övrigt Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligen men bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Kammarkollegiet – en myndighet utöver det vanliga. Vi fungerar som kapitalförvaltare, försäkringsbolag, upphandlare och juridisk byrå för statsförvaltningen med över 35 olika uppdrag från riksdag och regering. Även Allmänna arvsfonden och Den offentliga omställningsorganisationen finns hos oss. Trots uppdragens variation har de gemensamt att det krävs både bredd och spetskompetens för att utföra dem. På Kammarkollegiet arbetar cirka 350 personer – framför allt jurister, ekonomer och kvalificerade handläggare. Myndigheten finns i Stockholm, Karlstad och Härnösand.

15 dagar sedan
Sista ansökan:
17 augusti 2025