Lantmäteriet jobb

Lediga jobb hos Lantmäteriet

Administratör inom säkerhet och säkerhetsskydd, Gävle
Lantmäteriet
Planerare och utredare m.fl.

Lantmäteriet är den myndighet som kartlägger Sverige. Till våra uppgifter hör också att registrera och säkra ägandet av alla fastigheter samt hantera deras gränser. Nu söker vi dig som har ett starkt samhällsengagemang. Verksamhetsområde Säkerhet och säkerhetsskydd leder och samordnar Lantmäteriets verksamhet som berörs av säkerhets-, säkerhetsskydds- och beredskapsrelaterad lagstiftning och kommer att bli din arbetsplats. ARBETSUPPGIFTER Som administratör inom verksamhetsområde Säkerhet och säkerhetsskydd kommer du att vara ett viktigt stöd i det dagliga arbetet. Du kommer att arbeta med varierande administrativa uppgifter inom områdena säkerhet, säkerhetsskydd, informationssäkerhet och beredskap. Uppgifterna innebär att hantera och registrera dokument, diarieföra, samordna möten och skriva protokoll. Lantmäteriet är en beredskapsmyndighet och du som administratör kommer att hantera administrationen kring Lantmäteriets beredskaps- samt krigsorganisation inklusive krigsplacering. Inom säkerhetsskyddet är det särskilt administrationen inom personalsäkerhet som kommer att vara aktuellt. I arbetsuppgifterna ingår även att identifiera utvecklingsbehov, föreslå förbättringar och arbeta med kontinuerlig verksamhetsutveckling. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har gymnasieexamen samt flerårig erfarenhet av kvalificerat administrativt arbete inom offentlig sektor. Du har goda kunskaper i svenska språket och kan uttrycka dig väl i både tal och skrift. För att nå framgång i arbetet behöver du snabbt kunna sätta dig in i olika digitala verktyg. Du ska även behärska Officepaketet och ha kunskaper att arbeta på avancerad nivå i Excel. Det är meriterande om du har en eftergymnasial utbildning som är relevant för tjänsten och verksamhetsområdet. Det är även meriterande om du har erfarenhet av säkerhetsskyddsarbete och/eller har arbetat med totalförsvarsfrågor. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker dig som är resultatorienterad, strukturerad och arbetar organiserat och planerar ditt arbete väl. Du slutför det som påbörjats och håller deadlines. Vidare är det viktigt att du är samarbetsorienterad och fokuserar på det gemensamma målet.   Tjänsten kräver integritet, lojalitet och att du har hög säkerhetsmedvetenhet. Du har även förmåga att fokusera under press och kan hantera variation i din arbetsbelastning. Du är självgående, lösningsorienterad och kan ställa om ditt fokus då verksamheten kräver det. Tjänsten är säkerhetsklassad vilket innebär att du måste vara svensk medborgare samt att en säkerhetsprövning med registerkontroll och säkerhetsprövningsintervju kommer att genomföras innan anställning. Lantmäteriet är en beredskapsmyndighet och som anställd kan du komma att krigsplaceras vid myndigheten. ÖVRIGT Lantmäteriet är i ständig utveckling och det är också alla vi som jobbar här, våra medarbetare är vår viktigaste resurs för att lyckas med vårt uppdrag. I medarbetarskapet ingår att vi agerar utifrån den statliga värdegrunden och våra värdeord: service, öppenhet och handlingskraft. Som medarbetare på Lantmäteriet ska du kunna förena arbete med fritid och ha en bra balans i livet. När verksamheten tillåter har du bland annat möjlighet att utföra dina arbetsuppgifter till stor del på annan plats än kontoret. Läs mer om vårt erbjudande på lm.se/jobbahososs För att skicka in din ansökan, klicka på länken i annonsen. Vi arbetar med kompetensbaserad rekrytering och fokuserar på din kompetens för att bedöma dig och andra kandidater objektivt. Vi önskar att du inte bifogar något foto till din ansökan. Du som har skyddade personuppgifter ska inte lägga in din ansökan i vårt rekryteringssystem, istället ber vi dig kontakta rekryterande chef. Vi undanber oss alla erbjudanden om rekryterings- och annonshjälp.

Igår
Sista ansökan:
17 augusti 2025
Informationssäkerhetshandläggare, Gävle
Lantmäteriet
Planerare och utredare m.fl.

Lantmäteriet är den myndighet som kartlägger Sverige. Till våra uppgifter hör också att registrera och säkra ägandet av alla fastigheter samt hantera deras gränser. Nu söker vi dig som har ett starkt samhällsengagemang. Verksamhetsområde Säkerhet och säkerhetsskydd leder och samordnar Lantmäteriets verksamhet som berörs av säkerhets-, säkerhetsskydds- och beredskapsrelaterad lagstiftning och kommer att bli din arbetsplats. ARBETSUPPGIFTER Information är en av Lantmäteriets viktigaste tillgångar. Den är en förutsättning för att kunna bedriva verksamheten och vår information har stor betydelse för samhället och Sveriges säkerhet. Vår information måste därför förvaltas och skyddas på ett tillfredställande sätt mot hot och risker. Som informationssäkerhetshandläggare kommer du att stödja myndighetens informationssäkerhetschef, som har ett övergripande ansvar för att leda och samordna arbetet med informationssäkerhet, inklusive säkerhetsskyddsdimensionen. I uppdraget ingår att förvalta och utveckla processer och metoder för att genomföra informationsklassningar och riskanalyser för informationssäkerhet. Du tar fram utbildnings- och övrigt informationsmaterial samt utbildar inom området informationssäkerhet. Vidare tar du fram metoder för uppföljning av informationssäkerhet.  En viktig del i arbetet är att stödja övriga verksamhetsområden i frågor som rör informationssäkerhet och du kommer att arbeta tillsammans med koordinatorerna från verksamhetsområdena för att utveckla arbetsprocesser och lösa specifika uppgifter. Du identifierar utvecklingsbehov, föreslår förbättringar där du ser att det behövs och arbetar med kontinuerlig verksamhetsutveckling. I rollen har du många kontaktytor och genom omvärldsbevakning håller du dig uppdaterad inom ditt kompetensområde. Vid behov samverkar du även med interna och externa samarbetspartners med fokus på löpande utveckling. Utifrån dina tidigare kompetenser kan rollen utvecklas och komma att innebära andra arbetsuppuppgifter kopplat mot informationssäkerhet. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har aktuell erfarenhet av informationssäkerhetsarbete inom offentlig sektor och som har en högskoleutbildning inom relevant område, alternativt yrkeserfarenhet som bedöms likvärdig. Det är även viktigt att du har mycket god förmåga att kommunicera på svenska i både tal och skrift.  Det är meriterande om du har vana att föra dialoger och hålla presentationer både internt och externt utifrån olika behov och mottagare. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker dig som är resultatorienterad, strukturerad och arbetar organiserat och planerar ditt arbete väl. Du slutför det som påbörjats och håller deadlines. Vidare är det viktigt att du är samarbetsorienterad och fokuserar på det gemensamma målet.   Tjänsten kräver integritet, lojalitet och att du har hög säkerhetsmedvetenhet. Du har även förmåga att fokusera under press och kan hantera variation i din arbetsbelastning. Du är självgående, lösningsorienterad och analytisk och ser logik och samband i komplex information eller miljö samt kan ställa om ditt fokus då verksamheten kräver det. Tjänsten är säkerhetsklassad vilket innebär att du måste vara svensk medborgare samt att en säkerhetsprövning med registerkontroll och säkerhetsprövningsintervju kommer att genomföras innan anställning. Lantmäteriet är en beredskapsmyndighet och som anställd kan du komma att krigsplaceras vid myndigheten. ÖVRIGT Lantmäteriet är i ständig utveckling och det är också alla vi som jobbar här, våra medarbetare är vår viktigaste resurs för att lyckas med vårt uppdrag. I medarbetarskapet ingår att vi agerar utifrån den statliga värdegrunden och våra värdeord: service, öppenhet och handlingskraft. Som medarbetare på Lantmäteriet ska du kunna förena arbete med fritid och ha en bra balans i livet. När verksamheten tillåter har du bland annat möjlighet att utföra dina arbetsuppgifter till stor del på annan plats än kontoret. Läs mer om vårt erbjudande på lm.se/jobbahososs För att skicka in din ansökan, klicka på länken i annonsen. Vi arbetar med kompetensbaserad rekrytering och fokuserar på din kompetens för att bedöma dig och andra kandidater objektivt. Vi önskar att du inte bifogar något foto till din ansökan. Du som har skyddade personuppgifter ska inte lägga in din ansökan i vårt rekryteringssystem, istället ber vi dig kontakta rekryterande chef. Vi undanber oss alla erbjudanden om rekryterings- och annonshjälp.

Igår
Sista ansökan:
17 augusti 2025
Säkerhetsskyddshandläggare, Gävle
Lantmäteriet
Planerare och utredare m.fl.

Lantmäteriet är den myndighet som kartlägger Sverige. Till våra uppgifter hör också att registrera och säkra ägandet av alla fastigheter samt hantera deras gränser. Nu söker vi dig som har ett starkt samhällsengagemang. Verksamhetsområde Säkerhet och säkerhetsskydd leder och samordnar Lantmäteriets verksamhet som berörs av säkerhets-, säkerhetsskydds- och beredskapsrelaterad lagstiftning och kommer att bli din arbetsplats. ARBETSUPPGIFTER Säkerhetsskydd handlar om att skydda den information och de verksamheter som är av betydelse för Sveriges säkerhet mot spioneri, sabotage, terroristbrott och vissa andra hot. I rollen som säkerhetsskyddshandläggare har du fokus på säkerhetsskyddsfrågor kopplat till informationssäkerhet, fysisk säkerhet och personalsäkerhet. Du ansvarar för att handlägga säkerhetsskyddsfrågor och bidra till säkerhets- och säkerhetsskyddsarbetet inom Lantmäteriet. Du kommer att medverka i arbetet med säkerhetsprövningsprocessen och säkerställa att aktuell lagstiftning följs samt att det finns en systematik i arbetet. Du kommer även att driva egna ärenden, delta i kravställning, uppföljning, kontroller samt hantera och anmäla säkerhetshotande händelser eller verksamhet. I arbetsuppgifterna ingår även att identifiera utvecklingsbehov, föreslå förbättringar och arbeta med kontinuerlig verksamhetsutveckling. I rollen har du många kontaktytor och genom omvärldsbevakning håller du dig uppdaterad inom ditt kompetensområde. Vid behov samverkar du även med interna och externa samarbetspartners med fokus på löpande utveckling. Utifrån dina tidigare kompetenser kan rollen utvecklas och komma att innebära andra arbetsuppuppgifter kopplat mot säkerhetsskydd. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har aktuell erfarenhet av säkerhetsskyddsarbete inom offentlig sektor och som har en högskoleutbildning inom relevant område, alternativt yrkeserfarenhet som bedöms likvärdig. Det är även viktigt att du har mycket god förmåga att kommunicera på svenska i både tal och skrift.  Det är meriterande om du har vana att föra dialoger och hålla presentationer både internt och externt utifrån olika behov och mottagare. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker dig som är resultatorienterad, strukturerad och arbetar organiserat och planerar ditt arbete väl. Du slutför det som påbörjats och håller deadlines. Vidare är det viktigt att du är samarbetsorienterad och fokuserar på det gemensamma målet.   Tjänsten kräver integritet, lojalitet och att du har hög säkerhetsmedvetenhet. Du har även förmåga att fokusera under press och kan hantera variation i din arbetsbelastning. Du är självgående, lösningsorienterad och analytisk och ser logik och samband i komplex information eller miljö samt kan ställa om ditt fokus då verksamheten kräver det. Tjänsten är säkerhetsklassad vilket innebär att du måste vara svensk medborgare samt att en säkerhetsprövning med registerkontroll och säkerhetsprövningsintervju kommer att genomföras innan anställning. Lantmäteriet är en beredskapsmyndighet och som anställd kan du komma att krigsplaceras vid myndigheten. ÖVRIGT Lantmäteriet är i ständig utveckling och det är också alla vi som jobbar här, våra medarbetare är vår viktigaste resurs för att lyckas med vårt uppdrag. I medarbetarskapet ingår att vi agerar utifrån den statliga värdegrunden och våra värdeord: service, öppenhet och handlingskraft. Som medarbetare på Lantmäteriet ska du kunna förena arbete med fritid och ha en bra balans i livet. När verksamheten tillåter har du bland annat möjlighet att utföra dina arbetsuppgifter till stor del på annan plats än kontoret. Läs mer om vårt erbjudande på lm.se/jobbahososs För att skicka in din ansökan, klicka på länken i annonsen. Vi arbetar med kompetensbaserad rekrytering och fokuserar på din kompetens för att bedöma dig och andra kandidater objektivt. Vi önskar att du inte bifogar något foto till din ansökan. Du som har skyddade personuppgifter ska inte lägga in din ansökan i vårt rekryteringssystem, istället ber vi dig kontakta rekryterande chef. Vi undanber oss alla erbjudanden om rekryterings- och annonshjälp.

Igår
Sista ansökan:
17 augusti 2025
Senior projektledare, Gävle
Lantmäteriet
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

Lantmäteriet är den myndighet som kartlägger Sverige. Till våra uppgifter hör också att registrera och säkra ägandet av alla fastigheter samt hantera deras gränser. Nu söker vi dig som har ett starkt samhällsengagemang. Utveckling och IT är en betydelsefull del i Lantmäteriets verksamhet där vi arbetar tillsammans med övriga verksamhetsområden i både strategiska, taktiska och operativa frågor. Vårt uppdrag är att bidra till utvecklingen av Lantmäteriets verksamhet genom att tillhandahålla effektiva lösningar och tjänster. Våra ledord är verksamhetsnytta, säkerhet, innovation och arbetsglädje. Vi har flera stora intressanta utvecklingsprojekt på gång som alla bidrar till samhällets utveckling och där behöver vi dig! ARBETSUPPGIFTER Som senior projektledare kommer du att leda och driva projekt inom ramen för Lantmäteriets beslutade utvecklings- och förvaltningsportfölj. Du kommer att ha ett övergripande ansvar för respektive utvecklingssatsning. Det innebär att du leder, driver och planerar projekt inom ramen för tid, kostnad och produktkvalitet samt ansvarar för leveransen inom ramen för beslutad plan. Rollen innebär även att kunna kliva in och arbeta bredare med uppdrag som berör Lantmäteriet i sin helhet.  Arbetet innebär att förtydliga mål och inriktning samt undanröja hinder och hjälpa dina medarbetare/team att växa på ett sätt som passar en lättrörlig organisation. Rollen innefattar även att coacha, uppmuntra, inspirera och skapa rätt förutsättningar för medarbetare/team att effektivt kunna leverera värde utifrån verksamhetens behov. Vidare handlar ditt ledarskap om att bygga en tillitsfull organisation och öka transparensen på alla nivåer.  Du kommer att arbeta nära både verksamhet och leveransteam inom systemutvecklingsområdet. Leveransteamen arbetar enligt agila utvecklingsmetoder och har stort inflytande på det egna arbetet och tar ansvar för den dagliga planeringen. Agila arbetssätt är en del av vägen till framgång i vårt arbete och här ser vi gärna att du är med och bidrar till att vidareutveckla det. Som senior projektledare rapporterar du till funktionschefen och deltar i funktionens arbete. Inom funktionen förväntas du bidra aktivt till att utveckla profession, ledarskap och arbetssätt samt omvärldsbevaka inom området. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har gedigen erfarenhet av att arbeta som projektledare, utifrån etablerade projektmodeller, och som har erfarenhet av att leda verksamhets- och IT-projekt. Du har lett ett flertal systemutvecklingsprojekt (eller motsvarande) och är van vid att leda och facilitera möten med tvärfunktionella grupper. Du har erfarenhet av att driva större komplexa projekt, från start till slut, med många beroenden och är van vid att hantera samverkan mellan flera berörda aktörer. Du har även erfarenhet av att leda i förändring och har förmåga att hantera situationer när allt inte är tydligt. För tjänsten krävs god IT-kunskap och mycket god förmåga att uttrycka sig på svenska i tal och skrift. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete inom statlig verksamhet samt har erfarenhet av att arbeta i projekt med behov av juridiska utredningar. Även erfarenhet av agila arbetsmetoder är meriterande. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och söker dig som arbetar målmedvetet och strukturerat och som har förmåga att planera, organisera och slutföra det som påbörjats inom givna tidsramar. Du samarbetar bra med andra och har lätt för att skapa och bibehålla nya relationer. Du har även förmåga att anpassa din kommunikation utifrån situation och person. Vidare är du kreativ och kan tänka i nya banor samtidigt som du har förmåga att se helheten och sätta saker i ett större sammanhang.   Tjänsten är säkerhetsklassad vilket innebär att du måste vara svensk medborgare samt att en säkerhetsprövning med registerkontroll och säkerhetssamtal kommer att genomföras innan anställning. ÖVRIGT Lantmäteriet är i ständig utveckling och det är också alla vi som jobbar här, våra medarbetare är vår viktigaste resurs för att lyckas med vårt uppdrag. I medarbetarskapet ingår att vi agerar utifrån den statliga värdegrunden och våra värdeord: service, öppenhet och handlingskraft. Som medarbetare på Lantmäteriet ska du kunna förena arbete med fritid och ha en bra balans i livet. När verksamheten tillåter har du bland annat möjlighet att utföra dina arbetsuppgifter till stor del på annan plats än kontoret. Läs mer om vårt erbjudande på lm.se/jobbahososs För att skicka in din ansökan, klicka på länken i annonsen. Vi arbetar med kompetensbaserad rekrytering och fokuserar på din kompetens för att bedöma dig och andra kandidater objektivt. Vi önskar att du inte bifogar något foto till din ansökan. Du som har skyddade personuppgifter ska inte lägga in din ansökan i vårt rekryteringssystem, istället ber vi dig kontakta rekryterande chef. Utifrån semesterperiod är rekryterande chef anträffbar från vecka 33. Fackliga representanter är anträffbara för frågor från vecka 34. Vi undanber oss alla erbjudanden om rekryterings- och annonshjälp.

Igår
Sista ansökan:
20 augusti 2025
Administratör, Gävle
Lantmäteriet
Övriga kontorsassistenter och sekreterare

Lantmäteriet är den myndighet som kartlägger Sverige. Till våra uppgifter hör också att registrera och säkra ägandet av alla fastigheter samt hantera deras gränser. Nu söker vi dig som har ett starkt samhällsengagemang. För att hus, broar och vägar ska kunna byggas behövs kunskap om Sveriges geografi och fastigheter. Genom att kartlägga verkligheten och tillhandahålla aktuell information om landets topografi och infrastruktur bidrar du därför till grunden för ett hållbart och fungerande samhälle. ARBETSUPPGIFTER Som administratör kommer du att ge administrativt stöd inom enheten Geostab. I arbetsuppgifterna ingår exempelvis att ta fram agendor och material inför möten, föra mötesanteckningar, boka resor, lokaler och konferenser samt bevaka och administrera vår brevlåda. I din roll kommer du även ansvara för att säkerställa en god dokumentationsstruktur samt administrera och hantera olika arbetsgrupper i dokumentationsverktyget Antura. Enheten Geostab ansvarar för att i samverkan ta fram och besluta nationella specifikationer för fastighets- och geografisk information, samt att säkerställa nationell åtkomst till datamängderna som öppna data. Samordning och samverkan sker i den nationella infrastrukturen, kallad Nationella geodataplattformen (NGP), med fokus på realisering av datamängder och nyttor inom samhällsbyggnadsprocessen. Enheten ansvarar också för arbete med och kring Geodatarådet. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som minst har en gymnasieexamen och flerårig arbetslivserfarenhet som administratör. Du har mycket goda kunskaper i Officepaketet och andra digitala dokumentationsverktyg, exempelvis Wiki. Du har även erfarenhet av att arbeta i Antura. Tjänsten kräver att du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska både i tal och skrift. Vi ser det som meriterande om du har arbetslivserfarenhet från offentlig förvaltning samt om du har för tjänsten relevant påbyggnadsutbildning. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och vill att du är serviceinriktad och har god samarbetsförmåga. Du är lösningsorienterad och har god förmåga att organisera och planera ditt arbete samt levererar ditt arbete inom givna tidsramar. Även i pressade situationer behåller du lugnet och hanterar stress på ett konstruktivt sätt. Tjänsten innebär kontakter både internt och externt, därför är det viktigt att du har mycket god förmåga att uttrycka dig på både svenska och engelska i såväl tal som skrift. För tjänsten krävs att du har hög personlig integritet då du kommer att få tillgång till din chefs mejlbrevlåda. Tjänsten hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras innan anställning. ÖVRIGT På Lantmäteriet arbetar vi med att säkra ägandet av fastigheter och att tillgängliggöra geodata till samhället och vi är myndigheten som tar ledning i digitaliseringen av samhällsbyggnadsprocessen. Lantmäteriet är i ständig utveckling och det är också alla vi som jobbar här, våra medarbetare är vår viktigaste resurs för att lyckas med vårt uppdrag. I medarbetarskapet ingår att vi agerar utifrån den statliga värdegrunden och våra värdeord: service, öppenhet och handlingskraft. Som medarbetare på Lantmäteriet ska du kunna förena arbete med fritid och ha en bra balans i livet. När verksamheten tillåter har du bland annat möjlighet att utföra dina arbetsuppgifter till stor del på annan plats än kontoret. Läs mer om vårt erbjudande på lm.se/jobbahososs För att skicka in din ansökan, klicka på länken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771- 693 693. Vi undanber oss alla erbjudanden om rekryterings- och annonshjälp. I denna rekrytering tillämpas 6 månaders provanställning.

6 dagar sedan
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Systemutvecklare inom OpenText Exstream/StreamServe, Gävle
Lantmäteriet
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

Lantmäteriet är den myndighet som kartlägger Sverige. Till våra uppgifter hör också att registrera och säkra ägandet av alla fastigheter samt hantera deras gränser. Nu söker vi dig som har ett starkt samhällsengagemang. Utveckling och IT är en betydelsefull del i Lantmäteriets verksamhet där vi arbetar tillsammans med övriga verksamhetsområden i både strategiska, taktiska och operativa frågor. Vårt uppdrag är att bidra till utvecklingen av Lantmäteriets verksamhet genom att tillhandahålla effektiva lösningar och tjänster. Våra ledord är verksamhetsnytta, säkerhet, innovation och arbetsglädje. Vi har flera stora intressanta utvecklingsprojekt på gång som alla bidrar till samhällets utveckling och där behöver vi dig! Fortbildning för våra medarbetare är en viktig del för Lantmäteriet och vi möjliggör för olika typer av fortbildning ex. har vi Oreillys hela digitala utbildningspaket, events som Innovation days och Advent of Code. ARBETSUPPGIFTER Nu söker vi en systemutvecklare med intresse för att jobba med CCM-system (CCM är ett system för att hantera och effektivisera utgående kommunikation med kunder, exempelvis OpenText/StreamServe). Du kommer att vara en del av ett agilt leveransteam som jobbar både med förvaltning och utveckling av Lantmäteriets utdatasystem som bygger på OpenText Exstream. Arbetet innefattar allt från kravinsamling, utveckling, konfiguration, tester (manuella och automatiserade) samt driftsättning.  Vi arbetar med OpenText Exstream: Storyteller, Xmlin, scriptning, AFP, postprocessing via Docbroker samt arkivering via Collector. Andra tekniker vi använder är Java, Spring Boot, MS SQL, Oracle, Power Shell script och servermiljöer i både Windows och Linux. Vi arbetar med att öka automatiseringsgraden när det gäller test och använder bland annat OpenText Output Batch Compare. Vi ger alla medarbetare stort förtroende och tillit och du förväntas bidra till vår gemensamma trivsel, känsla av trygghet och tillhörighet. All kommunikation sker på svenska, både muntligt och skriftligt. Tjänsten är säkerhetsklassad och kräver svenskt medborgarskap samt säkerhetsprövning. Placeringen är på vårt huvudkontor i Gävle. Hos oss har du möjlighet att utföra arbetsuppgifter till stor del på annan plats än kontoret. Det är verksamheten och gällande regelverk som styr. Vi kallar det den hybrida arbetsplatsen. Trivs du med att arbeta tillsammans med andra? Vill du ta eget ansvar, få möjlighet att påverka ditt arbete och jobba med moderna arbetssätt? Då kommer du att trivas hos oss! KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har en högskoleutbildning inom IT eller att du har införskaffat dig motsvarande kunskap på annat sätt som vi bedömer likvärdig. Det kan exempelvis vara att du har gymnasieexamen/annan högskoleutbildning och arbetat med systemutveckling. För rollen krävs det att du kan kommunicera på svenska på ett tydligt och konstruktivt sätt, både muntligt och skriftligt. För att lyckas i rollen ser vi att du har flerårig arbetslivserfarenhet av att ha jobbat med systemutveckling samt att du har ett intresse kring CCM-system (CCM är ett system för att hantera och effektivisera utgående kommunikation med kunder, exempelvis OpenText/StreamServe).  Det är meriterande om du har kunskap inom Java, Spring/Spring Boot, test, testautomation, Git, CCM-system samt servermiljöer i Windows/Linux. Det är även meriterande om du har erfarenhet av agila arbetssätt exempelvis Scrum eller Kanban.  Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och ser att du är strukturerad, samarbetsorienterad och anpassar dig för att hitta win-win-lösningar genom ett prestigelöst arbetssätt mot våra gemensamma mål. Du tycker om att jobba i team och har lätt att skapa goda relationer och föra en dialog. Du förväntas bidra till vår gemensamma trivsel, känsla av trygghet och tillhörighet! Tjänsten är säkerhetsklassad vilket innebär att du måste vara svensk medborgare samt att en säkerhetsprövning med registerkon troll och säkerhetssamtal kommer att genomföras innan anställning. ÖVRIGT Lantmäteriet är i ständig utveckling och det är också alla vi som jobbar här, våra medarbetare är vår viktigaste resurs för att lyckas med vårt uppdrag. I medarbetarskapet ingår att vi agerar utifrån den statliga värdegrunden och våra värdeord: service, öppenhet och handlingskraft. Som medarbetare på Lantmäteriet ska du kunna förena arbete med fritid och ha en bra balans i livet. När verksamheten tillåter har du bland annat möjlighet att utföra dina arbetsuppgifter till stor del på annan plats än kontoret. Läs mer om vårt erbjudande på lm.se/jobbahososs För att skicka in din ansökan, klicka på länken i annonsen. Vi arbetar med kompetensbaserad rekrytering och fokuserar på din kompetens för att bedöma dig och andra kandidater objektivt. Vi önskar att du inte bifogar något foto till din ansökan. Du som har skyddade personuppgifter ska inte lägga in din ansökan i vårt rekryteringssystem, istället ber vi dig kontakta rekryterande chef. Vi undanber oss alla erbjudanden om rekryterings- och annonshjälp. I denna rekrytering kan 6 månaders provanställning komma att tillämpas.

16 dagar sedan
Sista ansökan:
21 juli 2025
Handläggare Fastighetsinskrivning, Härnösand
Lantmäteriet
Planerare och utredare m.fl.

Lantmäteriet är den myndighet som kartlägger Sverige. Till våra uppgifter hör också att registrera och säkra ägandet av alla fastigheter samt hantera deras gränser. Nu söker vi dig som har ett starkt samhällsengagemang. I Sverige finns 3,4 miljoner registrerade fastigheter. Hos oss kan du bidra till att säkra ägandet av Sveriges fastigheter genom att informationen i fastighetsregistret är riktig. Du kan också bidra med service till våra kunder och lämna ut information på ett rättssäkert sätt. Ditt arbete lägger bland annat grunden till en fungerade kredit-och fastighetsmarknad. ARBETSUPPGIFTER I din vardag som handläggare kommer du hantera ärenden som varierar i omfattning och komplexitet, vissa är enkla och snabba medan andra tar mer tid. Du analyserar och bedömer olika typer av underlag, begär in kompletteringar via telefon, mejl och brev i kontakt med privatpersoner och organisationer. Med stöd av lagar och regler gör du bedömningar och fattar beslut. I ditt arbete ingår muntlig och skriftlig kontakt med privatpersoner, organisationer och andra myndigheter. Tillsammans med teamet planerar du din egen arbetsdag och driver dina ärenden både självständigt och i samverkan med andra. Arbetet är kvalificerat och du lär dig och får nya kunskaper löpande tillsammans med dina kollegor i teamet. KVALIFIKATIONER Vi söker dig med som har minst 3-årig högskoleförberedande gymnasieutbildning. Det är meriterande att du har läst fristående kurser med relevant juridisk inriktning t ex familjerätt eller fastighetsrätt, alternativt har arbetslivserfarenhet som bedöms likvärdig (erfarenhet av handläggning och beslutsfattande inom offentlig verksamhet eller arbetslivserfarenhet från bank- eller mäklarbranschen). Du har även goda kunskaper i svenska språket och kan uttrycka dig väl i både tal och skrift. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi arbetar i team så det är viktigt att du trivs med att samarbeta med andra. Vi letar därför efter dig som har en god kommunikativ förmåga, är samarbetsorientrad och flexibel. För tjänsten är det också viktigt att du har ett eget driv och förmåga att arbeta efter mål och göra vad som krävs för att uppnå dem på ett strukturerat sätt.  Tjänsten hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras innan anställning. ÖVRIGT Lantmäteriet är i ständig utveckling och det är också alla vi som jobbar här, våra medarbetare är vår viktigaste resurs för att lyckas med vårt uppdrag. I medarbetarskapet ingår att vi agerar utifrån den statliga värdegrunden och våra värdeord: service, öppenhet och handlingskraft. Som medarbetare på Lantmäteriet ska du kunna förena arbete med fritid och ha en bra balans i livet. När verksamheten tillåter har du bland annat möjlighet att utföra dina arbetsuppgifter till stor del på annan plats än kontoret. Läs mer om vårt erbjudande på lm.se/jobbahososs För att skicka in din ansökan, klicka på länken i annonsen. Vi arbetar med kompetensbaserad rekrytering och fokuserar på din kompetens för att bedöma dig och andra kandidater objektivt. Utifrån detta begär vi enbart CV och önskar att du inte bifogar något foto eller personligt brev till din ansökan. Du som har skyddade personuppgifter ska inte lägga in din ansökan i vårt rekryteringssystem, istället ber vi dig kontakta rekryterande chef. Vi undanber oss alla erbjudanden om rekryterings- och annonshjälp.

25 dagar sedan
Sista ansökan:
6 juli 2025
Handläggare Fastighetsinskrivning, Mora
Lantmäteriet
Planerare och utredare m.fl.

Lantmäteriet är den myndighet som kartlägger Sverige. Till våra uppgifter hör också att registrera och säkra ägandet av alla fastigheter samt hantera deras gränser. Nu söker vi dig som har ett starkt samhällsengagemang. I Sverige finns 3,4 miljoner registrerade fastigheter. Hos oss kan du bidra till att säkra ägandet av Sveriges fastigheter genom att informationen i fastighetsregistret är riktig. Du kan också bidra med service till våra kunder och lämna ut information på ett rättssäkert sätt. Ditt arbete lägger bland annat grunden till en fungerade kredit-och fastighetsmarknad. ARBETSUPPGIFTER I din vardag som handläggare kommer du hantera ärenden som varierar i omfattning och komplexitet, vissa är enkla och snabba medan andra tar mer tid. Du analyserar och bedömer olika typer av underlag, begär in kompletteringar via telefon, mejl och brev i kontakt med privatpersoner och organisationer. Med stöd av lagar och regler gör du bedömningar och fattar beslut. I ditt arbete ingår muntlig och skriftlig kontakt med privatpersoner, organisationer och andra myndigheter. Tillsammans med teamet planerar du din egen arbetsdag och driver dina ärenden både självständigt och i samverkan med andra. Arbetet är kvalificerat och du lär dig och får nya kunskaper löpande tillsammans med dina kollegor i teamet. KVALIFIKATIONER Vi söker dig med som har minst 3-årig högskoleförberedande gymnasieutbildning. Det är meriterande att du har läst fristående kurser med relevant juridisk inriktning t ex familjerätt eller fastighetsrätt, alternativt har arbetslivserfarenhet som bedöms likvärdig (erfarenhet av handläggning och beslutsfattande inom offentlig verksamhet eller arbetslivserfarenhet från bank- eller mäklarbranschen). Du har även goda kunskaper i svenska språket och kan uttrycka dig väl i både tal och skrift. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi arbetar i team så det är viktigt att du trivs med att samarbeta med andra. Vi letar därför efter dig som har en god kommunikativ förmåga, är samarbetsorientrad och flexibel. För tjänsten är det också viktigt att du har ett eget driv och förmåga att arbeta efter mål och göra vad som krävs för att uppnå dem på ett strukturerat sätt.  Tjänsten hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras innan anställning. ÖVRIGT Lantmäteriet är i ständig utveckling och det är också alla vi som jobbar här, våra medarbetare är vår viktigaste resurs för att lyckas med vårt uppdrag. I medarbetarskapet ingår att vi agerar utifrån den statliga värdegrunden och våra värdeord: service, öppenhet och handlingskraft. Som medarbetare på Lantmäteriet ska du kunna förena arbete med fritid och ha en bra balans i livet. När verksamheten tillåter har du bland annat möjlighet att utföra dina arbetsuppgifter till stor del på annan plats än kontoret. Läs mer om vårt erbjudande på lm.se/jobbahososs För att skicka in din ansökan, klicka på länken i annonsen. Vi arbetar med kompetensbaserad rekrytering och fokuserar på din kompetens för att bedöma dig och andra kandidater objektivt. Utifrån detta begär vi enbart CV och önskar att du inte bifogar något foto eller personligt brev till din ansökan. Du som har skyddade personuppgifter ska inte lägga in din ansökan i vårt rekryteringssystem, istället ber vi dig kontakta rekryterande chef. Vi undanber oss alla erbjudanden om rekryterings- och annonshjälp.

25 dagar sedan
Sista ansökan:
6 juli 2025
Handläggare Fastighetsinskrivning, Norrtälje
Lantmäteriet
Planerare och utredare m.fl.

Lantmäteriet är den myndighet som kartlägger Sverige. Till våra uppgifter hör också att registrera och säkra ägandet av alla fastigheter samt hantera deras gränser. Nu söker vi dig som har ett starkt samhällsengagemang. I Sverige finns 3,4 miljoner registrerade fastigheter. Hos oss kan du bidra till att säkra ägandet av Sveriges fastigheter genom att informationen i fastighetsregistret är riktig. Du kan också bidra med service till våra kunder och lämna ut information på ett rättssäkert sätt. Ditt arbete lägger bland annat grunden till en fungerade kredit-och fastighetsmarknad. ARBETSUPPGIFTER I din vardag som handläggare kommer du hantera ärenden som varierar i omfattning och komplexitet, vissa är enkla och snabba medan andra tar mer tid. Du analyserar och bedömer olika typer av underlag, begär in kompletteringar via telefon, mejl och brev i kontakt med privatpersoner och organisationer. Med stöd av lagar och regler gör du bedömningar och fattar beslut. I ditt arbete ingår muntlig och skriftlig kontakt med privatpersoner, organisationer och andra myndigheter. Tillsammans med teamet planerar du din egen arbetsdag och driver dina ärenden både självständigt och i samverkan med andra. Arbetet är kvalificerat och du lär dig och får nya kunskaper löpande tillsammans med dina kollegor i teamet. KVALIFIKATIONER Vi söker dig med som har minst 3-årig högskoleförberedande gymnasieutbildning. Det är meriterande att du har läst fristående kurser med relevant juridisk inriktning t ex familjerätt eller fastighetsrätt, alternativt har arbetslivserfarenhet som bedöms likvärdig (erfarenhet av handläggning och beslutsfattande inom offentlig verksamhet eller arbetslivserfarenhet från bank- eller mäklarbranschen). Du har även goda kunskaper i svenska språket och kan uttrycka dig väl i både tal och skrift. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi arbetar i team så det är viktigt att du trivs med att samarbeta med andra. Vi letar därför efter dig som har en god kommunikativ förmåga, är samarbetsorientrad och flexibel. För tjänsten är det också viktigt att du har ett eget driv och förmåga att arbeta efter mål och göra vad som krävs för att uppnå dem på ett strukturerat sätt.  Tjänsten hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras innan anställning. ÖVRIGT Lantmäteriet är i ständig utveckling och det är också alla vi som jobbar här, våra medarbetare är vår viktigaste resurs för att lyckas med vårt uppdrag. I medarbetarskapet ingår att vi agerar utifrån den statliga värdegrunden och våra värdeord: service, öppenhet och handlingskraft. Som medarbetare på Lantmäteriet ska du kunna förena arbete med fritid och ha en bra balans i livet. När verksamheten tillåter har du bland annat möjlighet att utföra dina arbetsuppgifter till stor del på annan plats än kontoret. Läs mer om vårt erbjudande på lm.se/jobbahososs För att skicka in din ansökan, klicka på länken i annonsen. Vi arbetar med kompetensbaserad rekrytering och fokuserar på din kompetens för att bedöma dig och andra kandidater objektivt. Utifrån detta begär vi enbart CV och önskar att du inte bifogar något foto eller personligt brev till din ansökan. Du som har skyddade personuppgifter ska inte lägga in din ansökan i vårt rekryteringssystem, istället ber vi dig kontakta rekryterande chef. Vi undanber oss alla erbjudanden om rekryterings- och annonshjälp.

25 dagar sedan
Sista ansökan:
6 juli 2025