Lediga jobb i Borlänge

Sök totalt 307 lediga jobb i Borlänge

CNC-operatör till Arcos Hydraulik
Dala Industrisupport AB
Maskinställare och maskinoperatörer, metallarbete

Om tjänsten Är du redo för en spännande utmaning inom tillverkningsindustrin? Vi söker nu en CNC-operatör till vår kund, Arcos Hydraulik i Borlänge. I denna roll blir du en del av ett team som strävar efter att leverera produkter av högsta kvalitet. Du kommer att ansvara för att maskinerna är optimalt inställda och säkerställa en smidig produktionsprocess genom att rigga maskinerna, justera verktyg och köra CNC-maskiner. Genom att noggrant följa ritningar säkerställer du precision och kvalitet i tillverkningen. Ansvarsområden - Rigga och kompensera i maskiner samt köra CNC-program - Programmering och hantering av CNC-styrda maskiner - Säkerställa kvaliteten - Dagligt underhåll och kvalitetssäkring i tillverkningsprocessen Plats: Borlänge Omfattning: Heltid Arbetstider: Dagtid eller skiftgång Om dig Vi lägger stor vikt vid din personlighet och ambition. Är du en erfaren maskinoperatör som vill ta nästa steg i din karriär? Detta kan vara den perfekta möjligheten för dig. Vi söker individer som är nyfikna på att utvecklas och växa inom CNC-området. Du trivs med utmaningar inom programmering, CNC och kontrollmätning, och har en stark förmåga att kommunicera och samarbeta med andra. Kvalifikationer - Verkstadsteknisk utbildning med inriktning mot CNC eller motsvarande erfarenhet - Goda kunskaper i ritningsläsning och mätteknik - Erfarenhet av fräsning och svarvning - B-körkort Meriterande - Erfarenhet av Mazatrol-programmering - Truckkort B2 - Traverskort Om Arcos Arcos Hydraulik är en växande tillverkare av hydraulcylindrar och system för industrin, baserat i Borlänge. Företaget fokuserar på att skapa värde för kunder genom långsiktiga relationer, avancerad teknik och kundanpassade lösningar. Arcos prioriterar en trygg arbetsmiljö där medarbetare trivs och utvecklas både professionellt och personligt. Den familjära atmosfären uppmuntrar till starka relationer och öppen kommunikation. Arcos produkter används inom stålverk, pappersbruk, gruvor och andra industriella applikationer. Företaget omsätter 300 MSEK och har 175 anställda. Arcos Hydraulik är en del av Dacke Industri AB. Läs mer på: arcos.se. Om oss Vi på Dala Industrisupport är en trogen partner inom kompetensförsörjning med över 100 års samlad erfarenhet. Vi kommer själva från industrin och är fullt insatta i branschens alla utmaningar. Vi tror på att viljan att lära sig är minst lika viktig som erfarenhet och vet att kompetensutveckling är lösningen som kommer leda oss in i framtidens industri. Därför satsar vi på att vårda de samarbeten som kommer oss tillhands. Genom att vara närvarande och erbjuda personlig service hjälper vi både företag och medarbetare att nå sin fulla potential. Varmt välkommen med din ansökan!

3 dagar sedan
Sista ansökan:
7 april 2025
Trafiksäkerhetsarbetare Borlänge visstid
Ramudden AB
Anläggningsarbetare

Vill du tillsammans med oss arbeta för säkra arbetsplatser? Vi söker nu Trafiksäkerhetsarbetare som under vår högsäsong kan hoppa in och skapa säkra arbetsplatser med stor omtanke om människors trygghet och arbetsmiljö. Om tjänsten Som Trafiksäkerhetsarbetare kommer du att leverera och hämta material efter beställning från våra kunder samt sätta upp skyltar, barriärer, stängsel och övriga skyddsanordningar för att skapa säkra arbetsplatser längs vägar. Du ansvarar också för in- och utlastning av material samt sorterar och förflyttar material på depån. Du kommer även att arbeta som trafikvakt och lots. Det går i korthet ut på att reglera trafiken vid avstängningar, kommunicera med trafikanter och hänvisa till alternativa vägar. Tjänsten är en särskild visstidsanställning med placering i Borlänge. Du kommer att bli erbjuden arbetspass som du kan tacka ja eller nej till. Inga avtalade arbetstider eller omfattning finns. Om dig Vi söker dig som är flexibel, tycker om att ta ansvar och självständigt söker lösningar utifrån kundens behov. Har du ett gott ordningssinne och tycker om service kommer du att lyckas i rollen. Vidare vill vi att du, liksom oss, värnar om trafiksäkerhet och en trygg arbetsmiljö. B-körkort och goda kunskaper i svenska i tal och skrift är ett krav, har du BE- eller C-körkort ser vi det som meriterande. Vi arbetar som ett team där alla samarbetar och ställer upp för varandra. Om oss På Ramudden brinner vi för att skapa säkra arbetsplatser genom anpassade lösningar och omtanke om människors trygghet. Med 90 depåer runt om i Norden erbjuder vi uthyrningsprodukter, tjänster och helhetslösningar för att säkerställa trygga arbetsplatser i trafikerade miljöer. Vårt syfte är att alla ska komma hem oskadda varje dag - oavsett om det gäller våra medarbetare, de som arbetar på plats, eller förbipasserande.  Detta erbjuder vi dig Som vår nya kollega kan du se fram emot ett framåtblickande företag med stor entreprenörsanda, en stark sammanhållning och en stabil arbetsplats. Vi vet att alla duktiga medarbetare är vår största tillgång. Därför satsar vi extra mycket på kompetensutveckling och fortbildning av alla i personalen. Övrigt Vi välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Rekryteringen sker löpande, välkommen med din ansökan!

3 dagar sedan
Sista ansökan:
19 april 2025
VD till Siljan Schakt
Lundin & Boström Hr AB
Verkställande direktörer m.fl.

Siljan Schakt Entreprenad AB har över 30 års erfarenhet och bred kompetens inom markentreprenader. Vi är i dagsläget 35 anställda med gedigna kompetenser och specialistkunskaper inom Projektering, Kalkylering och produktion för både Total- och utförandeentreprenader. Vi erbjuder marknaden kompletta tjänster inom markarbete av typen Infrastruktur som vägbyggnationer, beläggning och vatten- och avloppsområdet samt industri från planering och projektering till byggnation och idrifttagning. Vi finns idag etablerade i Borlänge, Orsa och Smedjebacken med platskontor. Vi har även egen maskinpark och övriga resurser på respektive etableringsort. De senaste åren har vi utvecklat ett gott samarbete med de större Bygg & Anläggningsföretagen, Kommuner och industrier i Dalarna och även i Mellansverige. Exempel på det är Gasums stora investering i en Biogasfabrik i Borlänge där Siljan Schakt Entreprenad AB är markentreprenör, investeringen omfattar totalt 720 mkr. Siljan Schakt är en del av industrigruppen Infrea. Med verksamheter inom affärsområdena Mark & Anläggning samt Vatten & Avlopp förvaltar och utvecklar vi bolag med lokal närvaro och stark entreprenörskraft. Inom Infrea står dotterbolagen i fokus med rätt förutsättningar att växa och fortsätta utvecklas. Infrea omsätter 2 miljarder och är noterade på Stockholmsbörsen, Nasdaq. Siljan Schakt står inför en spännande tillväxtfas och vi söker nu en strategisk och engagerad ledare som kan ta oss till nästa nivå. Läs mer om VD tjänsten nedan. Om Siljan Schakt Siljan Schakt har en stark position på marknaden och spelar en avgörande roll i regionens samhällsbyggande. Vi har nyligen genomfört omfattande utvecklingsarbete och står nu inför nya spännande möjligheter med stora investeringar och projekt i sikte inom vårt Marknadssegment i Dalarna. Rollen som VD Som VD på Siljan Schakt har du det övergripande ansvaret för både den strategiska och operativa verksamheten. Du leder en kompetent organisation med en väl fungerande ledningsgrupp och engagerade medarbetare. Ditt uppdrag är att driva affärsutveckling, stärka vår position på marknaden och säkerställa en långsiktigt hållbar och lönsam verksamhet. Dina huvudsakliga ansvarsområden: ✅ Affärs- och verksamhetsutveckling - Sätta strategiska mål och driva affärsplaner ✅ Ledarskap - Inspirera och utveckla våra medarbetare samt leda ledningsgruppen ✅ Ekonomi och hållbarhet - Säkerställa en effektiv och långsiktigt hållbar verksamhet ✅ Relationer och nätverk - Vara företagets ansikte utåt och stärka samarbeten med kunder och partners ✅Organisation - Fortsätta att utveckla vår organisation mot att bli det moderna entreprenadbolaget. Vem vi söker Du är en erfaren och trygg ledare som kombinerar strategiskt tänkande med operativt engagemang. Du motiveras av att bygga starka team, skapa affärsnytta och driva utveckling. Med din kommunikativa och inspirerande ledarstil får du medarbetarna att växa och trivas. Vi ser gärna att du har: ✔ Erfarenhet från ledande befattningar, gärna inom anläggnings- eller byggbranschen ✔ Förmåga att driva förändringsarbete och affärsutveckling ✔ En relevant utbildning eller motsvarande erfarenhet ✔ Stark relationsbyggande och kommunikativ förmåga Ansökan I denna rekrytering samarbetar Siljan Schakt med Lundin & Boström. Skicka in din ansökan via www.lundinbostrom.se. Vid frågor, kontakta Per Männikkö på 070-592 90 80. Vi intervjuar löpande, så skicka in din ansökan snarast! Sista ansökningsdag är 14 april. Varmt välkommen att bli en del av Siljan Schakts framtid!

3 dagar sedan
Sista ansökan:
14 april 2025
Trafiksäkerhetsarbetare säsong Borlänge
Ramudden AB
Anläggningsarbetare

Vill du vara en del av vårt engagerade team och bidra till trygga arbetsplatser i Borlänge? Vi söker nu Trafiksäkerhetsarbetare inför säsongen 2025. Om tjänsten Som Trafiksäkerhetsarbetare ansvarar du för att leverera och hämta material efter beställning från våra kunder. Du transporterar material och sätter upp skyltar, barriärer, stängsel och övriga skyddsanordningar för att skapa säkra arbetsplatser. I tjänsten ingår även att arbeta som trafikvakt och lots. Det går i korthet ut på att reglera trafiken vid avstängningar, kommunicera med trafikanter och hänvisa till alternativa vägar. När du inte är ute längs vägen är du på vår depå och tar hand om vårt material och våra kunder. Du ansvarar för in- och utlastning av material samt sorterar och förflyttar material på depån. Tjänsten är en säsongsanställning med start i april/maj. Ordinarie arbetstid är förlagd till dagtid, men natt- och helgjobb kan förekomma. Du utgår från vår depå i Borlänge. Om dig Vi söker dig som är flexibel, tycker om att ta ansvar och självständigt söker lösningar utifrån kundens behov. Har du ett gott ordningssinne och tycker om service kommer du att lyckas i rollen. Vidare vill vi att du, liksom oss, värnar om trafiksäkerhet och en trygg arbetsmiljö. C-körkort och goda kunskaper i svenska i tal och skrift är ett krav. Vi arbetar som ett team där alla samarbetar och ställer upp för varandra. Om oss På Ramudden brinner vi för att skapa säkra arbetsplatser genom anpassade lösningar och omtanke om människors trygghet. Med 90 depåer runt om i Norden erbjuder vi uthyrningsprodukter, tjänster och helhetslösningar för att säkerställa trygga arbetsplatser i trafikerade miljöer. Vårt syfte är att alla ska komma hem oskadda varje dag - oavsett om det gäller våra medarbetare, de som arbetar på plats, eller förbipasserande.  Detta erbjuder vi dig Vi vet att alla duktiga medarbetare är vår största tillgång. Därför satsar vi extra mycket på kompetensutveckling och fortbildning av personalen. Vi har även en friskvårdssatsning som vi kallar "Passion for health" med fokus på att vi skall må bra i vardagen, stärka sammanhållningen och leva hälsosammare. Som medarbetare hos oss kan du ta del av många olika förmåner inom hälsa, friskvård och fritid. Läs mer på https://www.ramudden.se/passionforhealth Övrigt Vi välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Är du den vi söker? Skicka in din ansökan idag och bli en del av vårt team! Rekryteringen sker löpande.

3 dagar sedan
Sista ansökan:
19 april 2025
CFS Larm söker Projektledande Tekniker
Lundin & Boström Hr AB
Elektronikreparatörer och kommunikationselektriker m.fl.

CFS Larm är synonymt med säkerhet. Vi är ett komplett säkerhetsföretag som kombinerar lång erfarenhet med hög teknisk kompetens. Sedan starten på 80-talet har vi hjälpt människor med larm, kameraövervakning, trygghetslarm, inbrottsskydd, lås och annat som rör säkerhet. CFS Larm har ett gediget kunnande och en lång erfarenhet av branschen. Vi är certifierad anläggarfirma i larmklass 2. CFS Larm är en del av Prosero Security group www,prosero.com CFS Larm är en ledande aktör inom säkerhetslösningar för företag. Vi erbjuder tjänster inom inbrottslarm, passersystem, mekaniskt inbrottsskydd och kameraövervakning. För att möta den ökande efterfrågan på våra tjänster söker vi nu en Projektledande tekniker som vill vara med och utveckla vår verksamhet! Hos oss på CFS Larm handlar allt om leverans. Vi är ett företag där "leverans är nyckeln till framgång" och där resultat räknas. Vårt fokus ligger på att alltid leverera det vi lovar – i tid, med hög kvalitet och med kunden i centrum. Det är vår kultur och det som gör oss framgångsrika. För att möta den ökande efterfrågan på våra tjänster söker vi nu en Projektledande tekniker som delar vårt driv och vill vara med och utveckla vår verksamhet! Om rollen Som Projektledande tekniker hos oss får du en varierad och utvecklande roll där du ansvarar för både teknisk installation och projektledning. Du kommer att arbeta med installation, service och underhåll av larm-, kamera- och passersystem samt ansvara för hela projektförloppet – från planering och kundkontakt till driftsättning och uppföljning. I din roll blir du en nyckelperson som säkerställer att våra projekt levereras enligt högsta standard, och du fungerar även som tekniskt stöd och rådgivare för både kunder och kollegor. Vårt kontor finns i Borlänge, men du kan även utgå från andra orter om det önskas. Vem är du? Vi söker dig som har erfarenhet av säkerhetsteknik, elinstallation eller nätverksteknik och som trivs med att arbeta självständigt såväl som i team. Du har en god teknisk förståelse och ett problemlösande förhållningssätt som gör att du kan hantera både installation och projektledning på ett effektivt sätt. För att lyckas i rollen behöver du ha en strukturerad arbetsmetodik, ett driv att slutföra projekt med hög kvalitet samt en förmåga att skapa och upprätthålla goda kundrelationer. Vi erbjuder Hos oss får du ett spännande och varierande arbete där du får stor frihet i din roll. Du kommer att arbeta med marknadsledande säkerhetssystem och får möjlighet att kontinuerligt utvecklas genom utbildningar inom branschen. Vi värdesätter en familjär och samarbetsinriktad arbetsmiljö där vi stöttar varandra och ser till att varje medarbetare får rätt förutsättningar för att lyckas. Som en del av vårt team får du chansen att växa tillsammans med oss och bidra till att skapa säkra och innovativa lösningar för våra kunder. Låter det intressant? I den här rekryteringen samarbetar CFS Larm med Lundin & Boström och du lämnar in din ansökan på hemsidan www.lundinbostrom.se Har du frågor så kontaktar du Peter Boström på 073-826 71 00. Vi kan komma att göra urval och intervjuar löpande men sista ansökningsdag är 2025-04-15. Varmt välkommen med din ansökan!

3 dagar sedan
Sista ansökan:
15 april 2025
Skolfotografer till IST Foto
IST Group AB
Fotografer

Skolfotografer hösten 2025 till IST Foto På IST strävar vi efter att utveckla produkter och lösningar som gör skillnad i samhället, det gör vi genom att effektivisera och digitalisera skolan. Vi drivs av vår vision att alla har rätt till en bra skola och att vi med vår erfarenhet, kunskap och teknik möjliggör till ett fortsatt lärande. Nu söker vi skolfotografer i Dalarna, som vill fotografera på skolor under höstens skolfotosäsong 2025! Om oss IST Foto tillhandahåller fotografering pa elever och personal till kommuner, skolor, och vårdnadshavare över hela Sverige. Vi ar ett teknikbaserat företag som har en framskjuten plats som teknikutvecklare och fotoforetag inom traditionellt skolfoto. Om jobbet Vi söker dig som under höstens skolfotosäsong (augusti-november) vill åka ut till inbokade skolor och fotografera porträttbilder på elever. Arbetet innebär en hel del resor därav kan övernattningar eventuellt bli aktuella. Vi tillhandahåller dig en introduktionsutbildning och förser dig med en komplett fotoutrustning. Har du egen fotoutrustning ser vi det som en stor fördel. Om dig Vi söker dig som har goda fotokunskaper i kombination med ett gediget intresse och förmåga att fotografera. Som fotograf arbetar du självständigt under eget ansvar, därav stor betydelse att du ar ordningsam och punktlig. Vi ser att du i sociala situationer har en god förmåga att i positiv anda samspela med andra. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och social kompetens då du blir företagets ambassadör ute på fältet. Det faller sig naturligt för dig att arbeta med barn och ungdomar och vi ser med fördel att du har tidigare erfarenhet av det. Du har god datorvana och behärskar svenska språket väl i både tal och skrift. Du har korkort samt tillgang till bil som anvands i tjansten mot milersattning. Din ansökan Låter det här intressant? Ansök redan idag via http://career.ist.com. Tjänsten kan vara som frilans eller som säsongsanställd. Urval sker löpande så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt, dock senast 31 maj 2025. Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef Peter Gerbendahl [email protected] eller [email protected]. Varmt välkommen med din ansökan!

3 dagar sedan
Sista ansökan:
31 maj 2025
1:e socialsekreterare till Krimgruppen
Borlänge kommun
Socialsekreterare

Social-och arbetsmarknadsförvaltningen består av tre verksamheter. Verksamhet 1 innefattar Individ-och familjeomsorgen (IFO) och består av Barn- och familjeenheten, Mottagning- och förebyggandeenheten, Enheten för sociala insatser barn och unga samt enheten för sociala insatser Vuxen. Vår enhet Barn- och familjeenheten (BFE) består av 7 team; Familjerätt, Familjehem, Krimgrupp, tre Barn- och unga team en utredningsgrupp, en placeringsgrupp samt två kombogrupper där man arbetar med utredning samt öppenvårdsinsatser samt tre VINR-handläggare som ingår i kombogrupp. Varje team leds av en 1:e socialsekreterare och utöver detta finns även två biträdande enhetschefer och en enhetschef på enheten. Vi söker nu en driven och kunnig 1:e socialsekreterare till vår Krimgrupp! Självklart lockar vår värdegrund dig! - Jag finns här för Borlängebon - Jag gillar utmaningar - Jag möter varje människa med öppenhet Vi erbjuder idag våra medarbetare: - Introduktion - Utbildning inom t ex MI, Signs of saftey, BBIC, ASI - dagligt handläggarstöd - närhet till chefer - systematiskt kvalitetsarbete som alla är en del av - metodstöd - flextid - friskvårdsbidrag - aktivt arbetsmiljöarbete och mycket mer! ARBETSUPPGIFTER Krimgruppen består utöver en 1:e socialsekreterare av 7 socialsekreterare som alla brinner för målgruppen. Krimgruppen arbetar med Borlängebor i åldrarna 0 100 år. Målgruppen är barn- och unga med hög risk för fortsatt normbrytande beteende samt vuxna med en tyngre kriminalitet, yrkeskriminella samt avhoppare och deras familjer. Socialsekreterarnas arbete omfattar sedvanlig handläggning avseende barn- och ungaärenden samt vuxenärenden, man utreder Borlängebons behov enligt RBM (risk, behov och mottaglighet). I gruppen finns en socialsekreterare som är samordnare för SIG- och avhopparverksamhet. Krimgruppen samverkar brett med många olika aktörer såsom vår egen öppenvård, lotsar, polis, kriminalvård, skola och Bup för att nämna några. Som 1:e socialsekreterare arbetsleder du dina socialsekreterare, du leder gruppen i teammöten där ni arbetar enligt SOFS (signs of safety), du leder enskilda ärendegenomgångar, du medverkar i lönesamtal och rekryteringar. Du arbetar med rutiner, riktlinjer och utveckling som avser arbetsområdet. Du ingår i Barn- och familjeenhetens (BFE) ledningsgrupp och har en nära samverkan med övriga 1:e socialsekreterare. KVALIFIKATIONER • Socionomexamen • B-körkort • Du har mycket mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska. • Erfarenhet av arbete inom socialtjänsten. Önskvärt är erfarenhet av myndighetsutövning barn, unga och vuxna, SoL, LVU och LVM. Meriterande: • Utbildning i MI, BBIC, Signs of safety, utbildning i Kriminalitet som livsstil • Kunskaper i verksamhetssystemet VIVA • Ledarskapsutbildning • Erfarenhet av arbetsledning inom socialtjänsten eller annan myndighet • Kunskap om och arbete med RBM, lul/ungdomstjänst/ungdomsvård • Kunskap om kontraktsvård/vårdvistelse • Kunskap om avhoppare/avhopparverksamhet • Kunskap om samsjuklighet, NPF mm. Personliga egenskaper: Vi söker dig som gillar socialt arbete, samverkan och utmaningar! Som en del i BFE:s ledningsgrupp lägger vi stor vikt vid att du har en mycket god samarbetsförmåga. Du är ansvarstagande och trygg så du kan fatta kloka beslut för borlängebon. Du har en förmåga att se helheten och att leda effektivt mot verksamhetens mål. Du har ett engagemang, en kreativitet och en lyhördhet som bidrar till den enskilde medarbetarens, enhetens och arbetsgruppens utveckling. Du har en god förmåga att arbeta coachande. Du är stresstålig, lugn och tydlig då arbetet ibland kan vara både utmanande och krävande. Du har lätt för att sätta gränser, fatta beslut och du är en modig ledare! Urval och intervju kommer att ske löpande så skicka in din ansökan redan idag. ÖVRIGT I samband med intervju behöver du som kandidat uppvisa bevis om medborgarskap i Sverige/EU/EES eller giltigt arbets- uppehållstillstånd. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Borlänge kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan via länken digitalt och inte på annat sätt. Välkommen med din ansökan! ANNONSSÄLJARE OCH KANDIDATFÖRMEDLINGSFÖRETAG UNDANBEDES VÄNLIGT OCH BESTÄMT!

3 dagar sedan
Sista ansökan:
13 april 2025
AnnSam söker Arbetsterapeut! Uppdrag v24-33 Äldrevård i Borlänge
Annsam AB
Arbetsterapeuter

AnnSam AB, som bemannat vården med sjuksköterskor sedan 1999, söker nu Arbetsterapeut för uppdrag i Borlänge!   Perioden: 2025.06.09 - 2025.08.15 Arbetstid:   Dagtid, 7.30-16.00   Erfarenhet:  Arbetsterapeut och trygg i din yrkesroll.   Journalsystem: Combine Ev. övrigt: Hör av dig för mer information. Körkortskrav.   Ref. nr: 250321 Att arbeta som Bemanningssjuksköterska hos AnnSam: Vi på AnnSam är måna om att tillsätta rätt Sjuksköterska  till rätt uppdrag, detta för att ha nöjd personal och nöjda kunder. Hos oss kan du få uppdrag på heltid, deltid eller extra pass när du vill tjäna lite extra. Du kan även hyras ut som underkonsult om du ha ett eget bolag. Rollen som bemanningssköterska innebär att du ansvarar för bedömning och uppföljning av patienternas vårdbehov. Deltar i ronder, medicinsk planering och utförande. Du samarbetar på ett positivt och handledande sätt med omvårdnadspersonal samt ansvarar för att erbjuda kvalitativ vård.   AnnSam erbjuder sina konsulter: - Tydlig och ärlig information. - Personlig kontakt och service. - Konkurrenskraftiga löner. - Timlön utbetalas månadsvis alt. var 14:e dag. - Tjänstepensions lösning. - Möjlighet till löneväxling. - Semesterersättning. - Sjuklön. - Reseersättning vid arbete på annan ort. - Försäkring under ditt arbete. - Inskolning så att du kan känna dig trygg. - Boende i samband med uppdraget. - Arbeta som underkonsult via eget bolag. För att bli anställd hos oss så behöver du:   - Godkänd svensk Sjuksköterskeleg. - Erfarenhet som leg. sjuksköterska, minst 1 år.   - Kunna uttrycka dig väl på svenska i både tal och skrift.   - Vana av att arbeta med databaserade journalsystem. - B-Körkort kan vara ett krav på vissa uppdrag. - Meriterande är ett Varmt hjärta och ett Glatt leende!   Om AnnSam AB:   AnnSam AB är ett personligt bemanningsföretag vars ägare och VD har en lång erfarenhet som Sjuksköterska och av att bedriva vårdbemanning.   För att hålla hög kvalitet fokuserar vi på uthyrning av Allmän Sjuksköterskor, Specialist Sjuksköterskor, Arbetsterapeuter och Fysioterapeuter.   Vårt mål är att alltid ha en nära och personlig kontakt med både kunder och personal, vi erbjuder dig god service och ett nära samarbete.       AnnSam har avtal med häften av Sveriges kommuner och även regionernas nationella avtal vilket ger bemanningsuppdrag i stora delar av Sverige. Berätta gärna för oss var du önskar uppdrag så söker vi i vår kundbas!   Välkommen till AnnSam, vi  har bemannat vården med Sjuksköterskor sedan 1999. Hos oss kan du känna dig trygg!       Se samtliga vår uppdrag på vår hemsida, vi ser fram emot din ansökan!   www.annsam.se   [email protected] Tel: 016-55 12  450

3 dagar sedan
Sista ansökan:
1 april 2025
Personliga assistenter sökes för sommarvikariat
Vi Omsorg i Sverige AB
Personliga assistenter

Vill du göra en positiv skillnad i människors liv? Vi Omsorg söker nu engagerade och flexibla personliga assistenter för sommarvikariat! OM TJÄNSTEN Som personlig assistent hjälper du våra kunder runt om Borlänge med deras dagliga rutiner, personlig omsorg och aktiviteter. Du är en viktig del av deras vardag och ditt arbete bidrar till att de kan leva ett självständigt och aktivt liv. Arbetstiderna varierar och kan omfatta både vardagar och helger, beroende på kundens behov och situation. VI SÖKER DIG SOM Är intresserad av att arbeta som sommarvikarie. Är lyhörd och har ett genuint intresse för att arbeta med människor. Har förmågan att arbeta självständigt och ta eget ansvar. Erfarenhet inom personlig assistans är meriterande, men inget krav. Tjänsterna är främst baserade i Borlänge, men det kan finnas kunder som bor i närliggande områden. Om du kan tänka dig att resa kortare sträckor, uppskattar vi om du anger detta i din ansökan. Låter detta som något för dig? Skicka in din ansökan redan idag, vi ser fram emot att höra från dig! VILKA ÄR VI? Vi Omsorg är ett assistansbolag med hjärtat i Dalarna. Vi finns till för att skapa kvalitativ assistans för våra kunder och strävar efter ständig förbättring för att hålla oss aktuella. Hos oss har kunden ett stort inflytande över vem som ska anställas som assistent och hur assistansen ska utföras. Samtidigt som vi erbjuder våra kunder individspecifik assistans riktar vi stort fokus på våra medarbetare och värnar om deras arbetsmiljö. Vad kan vi erbjuda dig? En utvecklande och lärorik arbetsmiljö Kollektivavtal Förmånskort Aktiviteter för både kunder och assistenter Vill du veta mer om oss? Besök gärna vår hemsida: http://www.viomsorg.se ATT ARBETA PÅ VI OMSORG Som anställd personlig assistent hos oss omfattas du av kollektivavtal samt avtalspension. Du är försäkrad på och till/från arbetet om något oförutsett skulle inträffa. Vi erbjuder friskvårdsbidrag till alla våra anställda. Dessutom anordnar vi aktiviteter som riktar sig både till dig som anställd och till kunden du arbetar med. Vi är måna om att du som medarbetare ska trivas hos oss! För anställning hos oss på Vi Omsorg behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/ DELA KANDIDATER MELLAN BOLAGEN Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. Du ger ditt medgivande i ansökan. FÖR DIG MED ANSTÄLLNINGSSTÖD Om du som söker har rätt till någon form av anställningsstöd tar vi som arbetsgivare på Vi Omsorg även detta i beaktning vid en eventuell anställning. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju.

3 dagar sedan
Sista ansökan:
21 maj 2025
Medicinsk sekreterare med intresse för IT
Prima Vård Sverige AB
Medicinska sekreterare, vårdadministratörer m.fl.

Är du medicinsk sekreterare och gillar IT? Välkommen till oss på Läkarhuset! Vi söker dig som är medicinsk sekreterare med minst 2 års erfarenhet, gärna från primärvården. Hos oss kommer du arbeta till stor del med IT, behörigheter och systemadministration i Take Care. Du kommer vara länken mellan IT och vårdcentralen, vilket gör det naturligt för kollegor att komma till dig för hjälp i första hand. Utöver detta kommer du även arbeta med bl.a. journalskrivning, reception och diverse mindre ansvarsområden. Vi har varierande arbetstider och möjlighet till flex. Möjlighet till distansarbete viss tid kan finnas efter överenskommelse. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Personliga egenskaper vi värdesätter är god samarbetsförmåga, att du tar eget ansvar och är strukturerad med god planeringsförmåga. Intervjuer sker löpande, så skicka in din ansökan redan nu! Om företaget Prima Vårds filosofi bygger på det lokala engagemanget och att den bästa kvalitetsutvecklingen sker genom lokalt engagemang. Prima Vård är ett familjegrundat vårdbolag med verksamhet inom primärvård, barn-och kvinnosjukvård, psykiatri samt företagshälsovård. I bolaget ingår omkring 100 lokala vårdenheter med stor bredd. Intresserad om att läsa mer om Prima Vård? Slå oss gärna en signal eller besök gärna vår hemsida: https://primavard.se/om-prima-vard

3 dagar sedan
Sista ansökan:
4 april 2025