Ekobrottsmyndigheten jobb

Lediga jobb hos Ekobrottsmyndigheten

Inköpare
Ekobrottsmyndigheten
Inköpare och upphandlare

Ekobrottsmyndigheten förebygger, upptäcker, avbryter, utreder och lagför ekonomiska brott. Våra 800 medarbetare har olika kompetenser och yrkesroller, såsom åklagare, poliser, ekobrottsutredare, administratörer och andra specialister, som alla arbetar tillsammans mot ekobrott. Det är vår unika styrka. Vill du bli en av oss och bidra till att bekämpa den ekonomiska brottsligheten? Vi söker nu dig som vill arbeta som inköpare på ekonomienheten vid Ekobrottsmyndigheten i Stockholm. Hos oss får du möjlighet att tillsammans med engagerade och kvalificerade kollegor vara med och bidra till att förebygga och bekämpa ekonomisk brottslighet samtidigt som du får goda möjligheter till egen utveckling. Arbetsplats Vid Ekobrottsmyndigheten i Stockholm bedrivs verksamheten vid tre ekobrottskamrar, en finansmarknadskammare och en polisoperativ enhet. Till ekonomienheten i Stockholm söker vi nu en inköpare som vill vara med och jobba med oss under tiden när vår kollega ska vara föräldraledig. På enheten arbetar idag tretton medarbetare. Arbetsuppgifter Som inköpare, tillsammans med övriga medarbetare i gruppen kommer du ha en central och bred roll. Du är en nyckelperson för frågor gällande inköp och ger stöd och service till verksamhetens beställare. Du kommer bland annat att utveckla och stötta i alla former av operativa och taktiska inköpsaktiviteter i nära samverkan med beställaren i verksamheten samt genomföra förnyade konkurrensutsättningar fånga upp och stödja beställare i anskaffningsskedet proaktivt ge råd och stöd till beställare och bevaka samt följa upp ingångna avtal ta fram behovsanalyser, förfrågningar, utvärderingar samverkan med närliggande myndigheter i inköp- och upphandlingsfrågor utbilda och informera verksamheten inom området. Krav Vi söker dig som har högskoleutbildning inom t.ex. teknik, juridik, ekonomi eller en YH-utbildning med inriktning inköp eller annan relevant utbildning och erfarenhet som vi bedömer som likvärdig minst tre års erfarenhet under de senaste tio åren inom inköp från offentlig verksamhet goda kunskaper i LOU god förmåga att hantera Officepaketet och andra digitala verktyg och programvaror mycket god förmåga att kommunicera på svenska i såväl tal som skrift. Det är meriterande om du utöver ovan även har erfarenhet av inköpsarbete på myndighet eller kommun erfarenheter av upphandlingsverktyget (inköpssystem) TendSign eller liknande verktyg erfarenhet av att genomföra upphandlingar. Personliga egenskaper När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor. Vi söker dig som är självgående samt har ett serviceinriktat förhållningssätt. Därför är det viktigt för oss att du har lätt för att kommunicera med andra och har en mycket god förmåga att samarbeta i team för att skapa och upprätthålla goda relationer såväl inom organisationen som med externa aktörer. Du är noggrann och har förmåga att skapa struktur och effektivitet i sitt arbete. För att lyckas i din roll på Ekobrottsmyndigheten så vill och kan du arbeta i enlighet med myndighetens medarbetarpolicy, EBM-modellen. Kontaktpersoner Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Ekonomichef Kristina Larsson, tfn. 010-562 96 44. Fackliga företrädare för Saco-S är Henrik Lundin, tfn 010-562 91 72, för ST Karin Hallström Norberg, 010-562 91 71 och för Polisförbundet Sofia Ask, tfn 010-563 87 10. Information om anställningen Anställningsform: Visstidsanställning Tjänstebenämning: Inköpare Arbetsort: Stockholm Tillträdesdatum: Enligt överenskommelse Lön: Individuell lönesättning tillämpas På Ekobrottsmyndigheten jobbar vi med att utveckla våra medarbetares kompetens och erbjuder därför ett varierat utbildningsprogram. Det finns goda förutsättningar för kompetensutveckling, friskvård samt en bra balans mellan arbete och privatliv. Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs innan beslut om anställning fattas. Ansök Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast den 27 februari 2025. I ditt CV och personliga brev vill vi att du beskriver på vilket sätt du uppfyller våra efterfrågade krav och meriter. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen. Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer via brev till adressen Ekobrottsmyndigheten, Box 22098, 10422 Stockholm. Är du redan registrerad som användare i Easycruit kan du logga in här för att söka tjänsten Varmt välkommen med din ansökan!

Igår
Sista ansökan:
21 februari 2025
Underrättelseanalytiker
Ekobrottsmyndigheten
Planerare och utredare m.fl.

Ekobrottsmyndigheten förebygger, upptäcker, avbryter, utreder och lagför ekonomiska brott. Våra 800 medarbetare har olika kompetenser och yrkesroller, såsom åklagare, poliser, ekobrottsutredare, administratörer och andra specialister, som alla arbetar tillsammans mot ekobrott. Det är vår unika styrka. Vill du bli en av oss och delta i bekämpningen av den ekonomiska brottsligheten? Vi söker nu dig som vill arbeta som underrättelseanalytiker vid Ekobrottskansliet i Stockholm. Hos oss får du möjlighet att tillsammans med engagerade och kvalificerade kollegor vara med och bidra till att förebygga och bekämpa ekonomisk brottslighet, samtidigt som du får goda möjligheter till egen utveckling. Arbetsplats Ekobrottskansliet bedriver den polisiära verksamheten vid Ekobrottsmyndigheten i form av utredning, spaning, hemliga tvångsmedel och underrättelseverksamhet. Verksamheten leds och bedrivs på sex olika orter, i Malmö, Göteborg, Linköping, Stockholm, Uppsala och Umeå. I Stockholm finns ett enhetskansli som stödjer verksamheten och det är där du kommer att jobba. Idag är vi 12 medarbetare med olika befattningar som bl.a. analytiker, verksamhetsutvecklare och handläggare på enhetskansliet. Arbetsuppgifter Arbetet innebär i huvudsak att du utifrån myndighetens prioriteringar inhämtar, bearbetar, analyserar och sammanfattar information, dels på egen hand, dels i projektform. I arbetet ingår att identifiera trender och fenomen inom relevanta områden, och omsätta dessa till beslutsunderlag för operativa, strategiska och brottsförebyggande åtgärder. I arbetet som analytiker ingår även att analysera utvecklingen inom ekonomisk brottslighet självständigt och i samverkan med andra ta fram skriftliga strategiska underlag för beslut om inriktning av det polisoperativa arbetet som bedrivs på myndigheten utifrån beställningar inhämta, bearbeta och analysera data och information i syfte att ta fram underlag för operativa, strategiska och brottsförebyggande åtgärder bidra i utvecklingen av underrättelseverksamheten genom att utveckla och implementera relevanta analysmetoder hålla sig uppdaterad på omvärldsutvecklingen inom sitt uppdrag arbeta i databaser och med analysverktyg hålla muntliga presentationer och föredrag. Kvalifikationer Vi söker dig som har polisexamen eller en för verksamheten relevant akademisk examen inom statsvetenskap, nationalekonomi, juridik, kriminologi eller liknande som arbetsgivare bedömer som relevant minst tre års erfarenhet av analysarbete under de senaste fem åren erfarenhet av att använda olika analysmetoder goda kunskaper i Microsoft Office-paketet god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska. Det är meriterande om du utöver ovan även har kunskap om ekonomisk brottslighet erfarenhet av att samordna, koordinera eller driva projekt erfarenhet av liknande arbete i brottsbekämpande myndighet erfarenhet av att samverka i framtagandet av större skriftliga rapporter till stöd för myndighetsledning.   Personliga egenskaper Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor. Vi söker dig som har mycket goda förmågor att arbeta självständigt och som samtidigt tar ansvar för helheten och verksamhetens bästa. Du är en kreativ person. Du har en god analytisk förmåga och arbetar strukturerad i komplexa sammanhang för att kunna prioritera och avgränsa ditt arbete utifrån uppdraget. Arbetsuppgifterna ställer krav på att du har en god samarbetsförmåga och en positiv inställning till att samarbeta med olika yrkesgrupper såväl internt som externt. För att trivas i rollen behöver du ha ett högt sekretessmedvetande och ett kritiskt och sakligt förhållningssätt till ditt arbete. För att lyckas i din roll på Ekobrottsmyndigheten så vill och kan du arbeta i enlighet med myndighetens medarbetarpolicy,  EBM-modellen . Kontaktpersoner Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef Emelie Lindvall, kanslichef, tfn. 070 – 221 49 30. Fackliga företrädare för Saco-S är Henrik Lundin, tfn 010-562 91 72, för ST Karin Hallström Norberg, 010-562 91 71 och för Polisförbundet Sofia Ask, tfn 010-563 87 10. Information om anställningen Anställningsform: Tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning Arbetsort: Stockholm Tillträdesdatum: Enligt överenskommelse Lön: Individuell lönesättning tillämpas På Ekobrottsmyndigheten jobbar vi med att höja våra medarbetares kompetens och erbjuder därför ett varierat utbildningsprogram. Personlig hälsa värdesätts och uppmuntras och det finns goda förutsättningar för kompetensutveckling, friskvård samt en bra balans mellan arbete och privatliv. Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Då tjänsten är placerad i säkerhetsklass är svenskt medborgarskap ett krav och en säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs innan beslut om anställning fattas. Ansök Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev  senast den 21 februari 2025.  I ditt CV och personliga brev vill vi att du beskriver på vilket sätt du uppfyller våra efterfrågade krav och meriter. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen. Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer via brev till adressen: Hantverkargatan 15, Box 22098, 104 22 Stockholm. Varmt välkommen med din ansökan!

7 dagar sedan
Sista ansökan:
21 februari 2025
Kammarchef

Ekobrottsmyndigheten förebygger, upptäcker, avbryter, utreder och lagför ekonomiska brott. Våra 800 medarbetare har olika kompetenser och yrkesroller, såsom åklagare, poliser, ekobrottsutredare, administratörer och andra specialister, som alla arbetar tillsammans mot ekobrott. Det är vår unika styrka. Vill du bli en av oss och delta i bekämpningen av den ekonomiska brottsligheten? Vi söker nu en kammarchef till Ekobrottsmyndigheten i Göteborg. Hos oss får du möjlighet att tillsammans med engagerade kollegor vara med och bidra till att förebygga och bekämpa ekonomisk brottslighet samtidigt som du får goda möjligheter till egen utveckling. Arbetsplats Ekobrottsmyndigheten är en myndighet med specialister som bedriver en heltäckande brottsbekämpning genom att förebygga, upptäcka, avbryta, utreda och lagföra ekonomiska brott. Alla kompetenser och yrkesroller är samlade under samma tak och vi arbetar tillsammans för att bidra till ökad trygghet och minskad brottslighet genom att bekämpa ekonomisk kriminalitet. På myndigheten arbetar ca 800 medarbetare med olika kompetenser såsom åklagare, poliser, civila utredare, administratörer och andra specialister. Vi arbetar tillsammans i fasta eller tillfälliga team. Vårt arbete omfattar brottsförebyggande arbete, underrättelseverksamhet samt utredning och lagföring. Vi arbetar också aktivt för att återföra brottsvinster. Vårt arbete genomsyras av ett brottsförebyggande perspektiv. Brottsbekämpningen förutsätter en nära och systematisk samverkan med andra myndigheter och ett välutvecklat internationellt samarbete. Vid Ekobrottsmyndigheten i Göteborg bedrivs verksamheten vid två ekobrottskamrar och en polisoperativ enhet, samt genom brottsförebyggande handläggare. Till första ekobrottskammaren i Göteborg söker vi nu en chefsåklagare tillika kammarchef. Dina arbetsuppgifter Som kammarchef leder och styr du kammaren mot myndighetens uppsatta mål i ett nära samarbete med vice kammarchef och kammarkommissarien. Tillsammans ansvarar ni för ledning, styrning och uppföljning av det operativa arbetet som sker på kammaren. På kammaren arbetar administratörer, åklagare, utredare och poliser. Tillsammans arbetar de olika kompetenserna i team utifrån uppdraget för att effektivt utreda och lagföra ekonomisk brottslighet. Som kammarchef på Ekobrottsmyndigheten skapar du förutsättningar för ett aktivt medarbetarskap som främjar utveckling av verksamheten och dess medarbetare. Dina egenskaper och kvalifikationer Vi söker dig som har Intresse för människor och ledarskap God förmåga att samverka och skapa resultat tillsammans med andra God förståelse för utrednings- och lagföringsprocessen och vad som kännetecknar en framgångsrik förundersökning Gedigen erfarenhet som åklagare Meriterande Chefserfarenhet Erfarenhet av att leda förändrings- och utvecklingsarbete med goda resultat Erfarenhet av att bidra till ett gott samarbetsklimat och effektivitet i komplicerade brottsutredningar rörande ekonomisk eller annan brottslighet Intresse för, och erfarenhet av, näringslivsförhållanden och annan särskild kunskap med anknytning till myndighetens verksamhetsområden Egenskaper Du är en stabil person med mycket god samarbetsförmåga, gott omdöme och hög integritet. Du har god kommunikativ förmåga och uttrycker dig väl i både tal och skrift. Du har en god analytisk förmåga och kan snabbt sätta dig in i komplexa frågeområden. Du är drivande och har ett intresse för förändrings- och utvecklingsfrågor. Du är lyhörd, men kan fatta beslut och har förmåga att arbeta målinriktat ur ett verksamhets- och arbetsgivarperspektiv. Så leder vi på Ekobrottsmyndigheten Som chef på Ekobrottsmyndigheten förväntas du leda utifrån  Ekobrottsmyndighetens ledarkriterier . För att lyckas i din roll på Ekobrottsmyndigheten så vill och kan du arbeta i enlighet med myndighetens medarbetarpolicy,  EBM-modellen. Det innebär t ex att du: Fattar beslut, gör prioriteringar och bidrar med resurser utifrån hela verksamhetens bästa. Följer utvecklingen i omvärlden och utmanar och inspirerar medarbetare och kollegor till nytänkande. Har ett aktivt och dialogbaserat ledarskap där du bygger tillitsfulla relationer och skapar förutsättningar för medarbetarnas inre motivation. Sätter samman arbetsgrupper som präglas av tydliga roller och uppdrag samt ett tryggt samarbetsklimat där allas kompetens tas till vara. Föregår med gott exempel och visar i ord och handling att du är väl förtrogen med myndighetens arbetsgivarpolitik och den statliga värdegrunden. Reflekterar över ditt ledarskap och arbetar kontinuerligt med din utveckling genom att be om och ge välmenande återkoppling. När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågan att leda i enlighet med Ekobrottsmyndighetens ledarkriterier. Övrigt Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering vid första ekobrottskammaren i Göteborg. Tillträde efter överenskommelse. Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Då tjänsten är placerad i säkerhetsklass är svenskt medborgarskap ett krav och en säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs innan beslut om anställning fattas. Vänligen ta del av riktlinjer för ” Anställningsrådet ” om vad sökande ansvarar för, så att korrekt underlag inkommer med ansökan. Kontakt Information om anställningen lämnas av rekryterande chef, avdelningschef Annette Olsson tfn 010-562 95 50. Fackliga företrädare för Saco-S Henrik Lundin tfn 010-562 91 72, för ST Karin Hallström Norberg tfn 010-562 91 71 och för Polisförbundet Sofia Ask tfn 010-563 87 10. Välkommen med din ansökan via ”skicka din ansökan” senast den 20 februari.

8 dagar sedan
Sista ansökan:
20 februari 2025
GD-koordinator
Ekobrottsmyndigheten
Planerare och utredare m.fl.

Ekobrottsmyndigheten förebygger, upptäcker, avbryter, utreder och lagför ekonomiska brott. Våra 800 medarbetare har olika kompetenser och yrkesroller, såsom åklagare, poliser, ekobrottsutredare, administratörer och andra specialister, som alla arbetar tillsammans mot ekobrott. Det är vår unika styrka. Är du en strukturerad och serviceinriktad person som vill arbeta med varierande arbetsuppgifter? Då kan detta vara ett roligt och intressant jobb för dig . Stabsenheten på Ekobrottsmyndigheten söker nu dig som vill bidra till att utveckla det administrativa stödet till vår generaldirektör. Tillsammans bidrar vi som arbetar på Ekobrottsmyndigheten till att förebygga och bekämpa ekonomisk brottslighet. Stabsenheten  ansvarar för planering, analys och uppföljning av myndighetens verksamhet. Enheten har ett samordningsansvar för myndighetens interna styrning och kontroll av verksamheten, budgetunderlag, årsredovisning och externa besök till myndigheten.   Arbetsuppgifter GD-koordinatorns viktigaste roll är att stödja generaldirektörens arbete med planering, administration och att koordinera olika möten och resor. I arbetsuppgifterna ligger också att samordna utåtriktade aktiviteter och att hantera kontakter med andra myndigheter. För det här jobbet måste du ha en hög grad av integritet och känna dig bekväm med att arbeta självständigt och periodvis även i högt tempo. Därför behöver du vara välorganiserad och ha bra kommunikations- och nätverksfärdigheter. Som GD-koordinator ingår du i stabsenheten och kommer där att vara en stödjande kraft i stabsenhetens arbetsuppgifter. Du kommer även att arbeta i nära samverkan med myndighetens ledningsgrupp.  Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att bestå av att: samordna, planera och boka interna och externa möten, inkl. ta fram agendor, medverka i förberedelser till beslut av generaldirektören, chefsmöten och beredningar, ge administrativt stöd, däribland diarieföring, till generaldirektören och stabsenheten administrativt bistå stabenheten i enhetens uppgifter, söka och samla in data, sammanställa underlag av olika slag initiera och driva utveckling inom dina arbetsområden. Krav Vi söker dig som har: gymnasieexamen minst fem års aktuell erfarenhet av kvalificerat administrativt arbete med motsvarande uppgifter i en stödjande roll mot en högre chef i offentlig verksamhet mycket goda kunskaper i Officepaketet, vana att arbeta i ärendehanteringssystem mycket goda kunskaper i svenska lätt att uttrycka dig i tal och skrift. Det är meriterande om du utöver ovan även har: aktuell och relevant erfarenhet av att arbeta som GD-sekreterare eller liknande befattning, goda kunskaper om myndighetsstyrning och de dokument som styr och vägleder myndigheter erfarenhet av att samordna utåtriktade aktiviteter och evenemang erfarenhet av att arbeta med diarieföring goda kunskaper i engelska. Personliga egenskaper Vi vill att du är: serviceinriktad, metodisk och skapar ordning och reda bekväm med att självständigt planera och strukturera ditt arbete bra på att samarbeta och kan se var din insats behövs, du är prestigelös i ditt förhållningssätt trygg, stabil och har integritet flexibel och kan hantera många uppgifter parallellt utan att ge avkall på kvaliteten i arbetet har god förmåga att etablera och bibehålla goda relationer internt och externt. För att lyckas i din roll på Ekobrottsmyndigheten så vill och kan du arbeta i enlighet med myndighetens medarbetarpolicy,  EBM-modellen. Ekobrottsmyndigheten lägger stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor. Kontaktpersoner Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta stabschef Ann Lemne, tfn. 010-562 90 05. Fackliga företrädare för Saco-S Henrik Lundin, tfn 010-562 91 72, för ST Karin Hallström Norberg, 010-562 91 71 och för Polisförbundet Sofia Ask, tfn 010-563 87 10. Information om anställningen Anställningsform:  Tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning Arbetsort:  Stockholm Tillträdesdatum:  Enligt överenskommelse Lön:  Individuell lönesättning tillämpas På Ekobrottsmyndigheten jobbar vi strategiskt med att utveckla våra medarbetares kompetens och erbjuder därför ett varierat utbildningsprogram. Det finns goda förutsättningar för kompetensutveckling, friskvård samt en bra balans mellan arbete och privatliv. Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs innan beslut om anställning fattas. Ansök Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast den 13 februari.  I ditt CV och personliga brev vill vi att du beskriver på vilket sätt du uppfyller våra efterfrågade krav och meriter. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen. Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer  EBM2025-159  via brev till adressen: Hantverkargatan 15, 104 22 Stockholm. Varmt välkommen med din ansökan!

8 dagar sedan
Sista ansökan:
13 februari 2025
Verksamhetscontroller med kvantitativ kompetens

Ekobrottsmyndigheten förebygger, upptäcker, avbryter, utreder och lagför ekonomiska brott. Våra 800 medarbetare har olika kompetenser och yrkesroller, såsom åklagare, poliser, ekobrottsutredare, administratörer och andra specialister, som alla arbetar tillsammans mot ekobrott. Det är vår unika styrka. Är du en drivande verksamhetscontroller som vill medverka till effektiv brottsbekämpning genom uppföljning och analyser av Ekobrottsmyndighetens verksamhet? Vi söker nu en kvantitativt inriktad verksamhetscontroller till stabsenheten. Hos oss får du möjlighet att tillsammans med engagerade och kvalificerade kollegor vara med och bidra till att förebygga och bekämpa ekonomisk brottslighet samtidigt som du får goda möjligheter till egen utveckling. Arbetsplats Du kommer att jobba på stabsenheten på Ekobrottsmyndighetens huvudkontor i Stockholm. Vi ansvarar bland annat för planering, analys och uppföljning av myndighetens verksamhet inkl. verksamhetsstatistiken. Du arbetar i nära samverkan med övriga medarbetare på enheten, men även med övriga enheter inom Ekobrottsmyndigheten och andra myndigheter inom rättskedjan. Idag är vi 8 medarbetare som jobbar på enheten. Vi har ett brett ansvar för styrning och uppföljningsfrågor och enheten har därmed medarbetare med olika kompetens. På enheten finns bland annat en statistiker, en verksamhetscontroller, en analytiker och två stabshandläggare med bred styrningskompetens. Vi vill nu förstärka och komplettera gruppen med en person som har goda kvantitativa kunskaper. Arbetsuppgifter Som verksamhetscontroller hos oss kommer du att vara en viktig part i utvecklingen av vår verksamhetsuppföljning och analysförmåga inom myndigheten. Du bidrar i utvecklingen av statistiken, rapporter och databaser. Underlagen som tas fram är viktiga för planering, uppföljning och utveckling av Ekobrottsmyndighetens verksamhet. Du kommer att använda dina goda kunskaper inom kvantitativa metoder och din förmåga att omsätta dataanalyser och uppföljning av verksamheten till besluts- och informationsunderlag för den operativa verksamheten, myndighetsledningen och regeringen.   I arbetsuppgifterna ingår bland annat att ta fram, sammanställa, analysera och presentera uppföljning och statistiska underlag till interna och externa intressenter uppdatera och utveckla myndighetens statistik och verksamhetsuppföljning ge stöd i dataanalysfrågor utifrån de behov som finns inom Ekobrottsmyndighetens olika delar arbeta med regeringsuppdrag om bedömningar av verksamhetsvolymer i brottmålsprocessen. Krav Vi söker dig som har högskoleexamen eller -utbildning med inriktning mot kvantitativa analyser (till exempel inom statistik eller nationalekonomi) eller annan utbildning tillsammans med erfarenhet som vi bedömer relevant aktuell och flerårig erfarenhet av att arbeta med verksamhetsnära dataanalyser som underlag för utveckling, planering och/eller resultatredovisning erfarenhet av att ta fram, sammanställa och presentera statistiska analyser och underlag mycket goda kunskaper i Excel goda kunskaper i PowerPoint.   Det är meriterande om du utöver ovan även har erfarenhet av att arbeta i QlikView eller liknande system kunskaper i SAS, Visual Analytics eller motsvarande BI-verktyg erfarenhet av att jobba med analyser inom rättsväsendet. Personliga egenskaper När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor. Vi söker dig som har goda kunskaper inom analys (kvantitativa metoder) samt en förmåga att omsätta dataanalyser och uppföljning till olika typer av underlag. Du är pedagogisk och tydligt i din kommunikation och är van att kommunicera både skriftligt och muntligt. Som person har du lätt för att samarbeta och skapa goda arbetsrelationer med olika typer av samarbetspartner. Du är strukturerad i ditt arbetssätt. Du är utvecklingsinriktad och ser gärna möjligheter. För att lyckas i din roll på Ekobrottsmyndigheten så vill och kan du arbeta i enlighet med myndighetens medarbetarpolicy,  EBM-modellen. Kontaktpersoner Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef Ann Lemne, stabschef på tfn 010-562 90 05. Fackliga företrädare för Saco-S är Henrik Lundin, tfn 010-562 91 72, för ST Karin Hallström Norberg, 010-562 91 71 och för Polisförbundet Sofia Ask, tfn 010-563 87 10. Information om anställningen Anställningsform: Tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning Tjänstebenämning: Verksamhetscontroller Arbetsort: Stockholm Tillträdesdatum: Enligt överenskommelse Lön: Individuell lönesättning tillämpas På Ekobrottsmyndigheten jobbar vi med att utveckla våra medarbetares kompetens och erbjuder därför ett varierat utbildningsprogram. Det finns goda förutsättningar för kompetensutveckling, friskvård samt en bra balans mellan arbete och privatliv. Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Då tjänsten är placerad i säkerhetsklass är svenskt medborgarskap ett krav och en säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs innan beslut om anställning fattas. Ansök Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast den 19 februari 2025. I ditt CV och personliga brev vill vi att du beskriver på vilket sätt du uppfyller våra efterfrågade krav och meriter. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen. Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer via brev till adressen Ekobrottsmyndigheten, Box 22098, 10422 Stockholm. Är du redan registrerad som användare i Easycruit kan du logga in här för att söka tjänsten. Varmt välkommen med din ansökan!

9 dagar sedan
Sista ansökan:
19 februari 2025
Ekorevisor
Ekobrottsmyndigheten
Planerare och utredare m.fl.

Ekobrottsmyndigheten förebygger, upptäcker, avbryter, utreder och lagför ekonomiska brott. Våra 800 medarbetare har olika kompetenser och yrkesroller, såsom åklagare, poliser, ekobrottsutredare, administratörer och andra specialister, som alla arbetar tillsammans mot ekobrott. Det är vår unika styrka. Vill du bli en av oss och delta i bekämpningen av den ekonomiska brottsligheten? Vi söker nu dig som vill arbeta som ekorevisor på ekobrottskammaren i Uppsala. Hos oss får du möjlighet att tillsammans med engagerade och kvalificerade kollegor vara med och bidra till att förebygga och bekämpa ekonomisk brottslighet samtidigt som du får goda möjligheter till egen utveckling. Arbetsplats Ekobrottsmyndigheten  är en myndighet med specialister som bedriver en heltäckande brottsbekämpning genom att förebygga, upptäcka, avbryta, utreda och lagföra ekonomiska brott. Alla kompetenser och yrkesroller är samlade under samma tak och vi arbetar tillsammans för att bidra till ökad trygghet och minskad brottslighet genom att bekämpa ekonomisk kriminalitet. På myndigheten arbetar ca 650 medarbetare med olika kompetenser såsom åklagare, poliser, civila utredare, administratörer och andra specialister. Vi arbetar tillsammans i fasta eller tillfälliga team. Vårt arbete omfattar brottsförebyggande arbete, underrättelseverksamhet samt utredning och lagföring. Vi arbetar också aktivt för att återföra brottsvinster. Vårt arbete genomsyras av ett brottsförebyggande perspektiv. Brottsbekämpningen förutsätter en nära och systematisk samverkan med andra myndigheter och ett välutvecklat internationellt samarbete. Ekobrottskammaren i Uppsala  bedriver ekobrottsbekämpning i Uppsala, Västmanlands och Gävleborgs län. Kammaren är belägen i centrala Uppsala och består av omkring 35 medarbetare. Till ekobrottskammaren i Uppsala söker vi nu en ekorevisor. Arbetsuppgifter Som ekorevisor är ditt huvudsakliga ansvar att biträda i åklagarledda utredningar med fördjupad kunskap inom ekonomi eller skatterätt. I arbetsuppgifterna ingår bl.a. att: Under förundersökningsprocessens gång granska räkenskaper, göra kvalificerade ekonomiska utredningar, analyser och utlåtanden inom ekonomi och skatterätt Samla in utredningsmaterial, säkra bevisning och undersöka olika ekonomiska eller skattemässiga konsekvenser Hålla eller delta vid förhör Vid behov biträda åklagaren under domstolsförhandlingen eller avlägga vittnesmål i domstol Krav Vi söker dig som har: Civilekonomexamen eller liknande ekonomisk utbildning med inriktning mot redovisning Erfarenhet av kvalificerat redovisningsarbete; t.ex. en bakgrund som auktoriserad eller godkänd revisor eller skatterevisor, redovisnings- eller ekonomiansvarig eller liknande Gedigen kunskap om redovisning, god redovisningssed och skatteregler Goda datorkunskaper inom Microsoft Office-paketet Mycket goda kunskaper i svenska i både tal och skrift Erfarenhet av att analysera räkenskapsinformation och strukturera stora mängder information Det är meriterande om du utöver ovan även har: God vana av att arbeta med olika bokföringsprogram Kunskaper i obeståndsrätt Erfarenhet av arbete med brottsutbytesfrågor Erfarenhet från revisionsarbete, rättsväsendet eller Skatteverket Erfarenhet av utredningsarbete och att hålla förhör Goda kunskaper i engelska i tal och skrift Personliga egenskaper När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor. Vi söker dig som är en lagspelare som tar ansvar för helheten och verksamhetens bästa. Du är ansvarstagande, engagerad och prestigelös. Du arbetar strukturerat, noggrant och effektivt samt trivs i en utvecklingsorienterad miljö. Du är även analytisk och pedagogisk. Arbetsuppgifterna ställer krav på god samarbetsförmåga och en positiv inställning till att samarbeta med olika yrkesgrupper såväl internt som externt. För att lyckas i din roll på Ekobrottsmyndigheten så vill och kan du arbeta i enlighet med myndighetens medarbetarpolicy,  EBM-modellen. Kontaktpersoner Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta kammarchefen i Uppsala, Eva-Lotta Johansson, tfn. 010-562 94 65. Fackliga företrädare för Saco-S är Henrik Lundin, tfn 010-562 91 72, för ST Karin Hallström Norberg, 010-562 91 71 och för Polisförbundet Sofia Ask, tfn 010-563 87 10. Information om anställningen Anställningsform: Tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning Tjänstebenämning: Ekorevisor Arbetsort: Uppsala Tillträdesdatum: Enligt överenskommelse Lön: Individuell lönesättning tillämpas På Ekobrottsmyndigheten jobbar vi med att utveckla våra medarbetares kompetens och erbjuder därför ett varierat utbildningsprogram. Personlig hälsa värdesätts och uppmuntras och det finns goda förutsättningar för kompetensutveckling, friskvård samt en bra balans mellan arbete och privatliv. Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Då tjänsten är placerad i säkerhetsklass är svenskt medborgarskap ett krav och en säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs innan beslut om anställning fattas. Ansök Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast den 7 februari 2025. I ditt CV och personliga brev vill vi att du beskriver på vilket sätt du uppfyller våra efterfrågade krav och meriter. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Om du fortsätter din ansökan digitalt kommer din ansökan hanteras via Ekobrottsmyndighetens rekryteringsstöd Visma Easycruit. Ekobrottsmyndigheten behandlar dina personuppgifter i enlighet med reglerna i EU:s dataskyddsförordning (2016/679) och annan tillämplig dataskyddsreglering. Läs mer om vår hantering av personuppgifter på  https://www.ekobrottsmyndigheten.se/om-webbplatsen/dina-personuppgifter/ . Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen. Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer  EBM2025-55  via brev till adressen Hantverkargatan 15, Box 22098, 104 22 Stockholm. Varmt välkommen med din ansökan!

21 dagar sedan
Sista ansökan:
7 februari 2025
Utredningsanalytiker
Ekobrottsmyndigheten
Planerare och utredare m.fl.

Ekobrottsmyndigheten förebygger, upptäcker, avbryter, utreder och lagför ekonomiska brott. Våra 800 medarbetare har olika kompetenser och yrkesroller, såsom åklagare, poliser, ekobrottsutredare, administratörer och andra specialister, som alla arbetar tillsammans mot ekobrott. Det är vår unika styrka. Vill du bli en av oss och bidra till att bekämpa den ekonomiska brottsligheten?  Vi söker nu dig som vill arbeta som utredningsanalytiker på andra ekobrottskammaren i Malmö. Hos oss får du möjlighet att tillsammans med engagerade och kvalificerade kollegor vara med och bidra till att förebygga och bekämpa ekonomisk brottslighet samtidigt som du får goda möjligheter till egen utveckling. Arbetsplats Vid Ekobrottsmyndigheten i Malmö bedrivs verksamheten vid två ekobrottskamrar och en polisoperativ enhet. Till andra ekobrottskammaren i Malmö söker vi nu en utredningsanalytiker. Arbetsuppgifter Som utredningsanalytiker medverkar du i brottsutredningar och arbetar i team där åklagare, administratörer, poliser och andra utredare med särskild kompetens inom exempelvis revision och forensik kan ingå. I arbetsuppgifterna ingår bl.a. att: Bearbeta och analysera omfattande informationsmängder, främst inhämtade från olika källor i elektronisk form, i brottsutredningar Strukturera information och visualisera den för att ge en bild av ett brottsupplägg, ett brottsligt tillvägagångssätt eller händelseförlopp, eller delar därav Upprätta analyspromemorior om iakttagelser och slutsatser i brottsutredningar och i förekommande fall avlägga vittnesmål om dessa iakttagelser och slutsatser i domstol Genomföra andra utredningsåtgärder vid behov Bidra till kunskapsspridning, metodutveckling och förbättrade arbetssätt i verksamheten Krav Vi söker dig som har: Akademisk examen inom ett för verksamheten relevant område eller motsvarande kunskap och erfarenhet förvärvad på annat sätt Arbetslivserfarenhet från de senaste 5 åren av att strukturera, bearbeta, analysera och presentera stora informationsmängder Goda datorkunskaper och är en van användare av Microsoft Office-paketet Goda kunskaper i svenska i både tal och skrift Goda kunskaper i engelska Det är meriterande om du utöver ovan även har: God kunskap och erfarenhet av operativ analys God kunskap och erfarenhet av brottsutredning Kunskap och erfarenhet av Analyst’s Notebook Kunskap och erfarenhet av hemliga tvångsmedel Kunskap och erfarenhet av programmering och databashantering Kunskap och erfarenhet av datakommunikation i telenät och över internet Personliga egenskaper När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor. Vi söker dig som är en lagspelare som tar ansvar för helheten och verksamhetens bästa. Du är ansvarstagande, engagerad och prestigelös. Du arbetar strukturerat, noggrant och effektivt samt trivs i en utvecklingsorienterad miljö. Du är även analytisk och pedagogisk. Arbetsuppgifterna ställer krav på god samarbetsförmåga och en positiv inställning till att samarbeta med olika yrkesgrupper såväl internt som externt. För att lyckas i din roll på Ekobrottsmyndigheten så vill och kan du arbeta i enlighet med myndighetens medarbetarpolicy,  EBM-modellen. Kontaktpersoner Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta   vice kammarchef Ola Lavie, tfn. 010-562 95 81. Fackliga företrädare för Saco-S är Henrik Lundin, tfn 010-562 91 72, för ST Karin Hallström Norberg, 010-562 91 71 och för Polisförbundet Sofia Ask, tfn 010-563 87 10. Information om anställningen Anställningsform : Tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning Tjänstebenämning : Utredare Arbetsort :Malmö Tillträdesdatum : Enligt överenskommelse Lön : Individuell lönesättning tillämpas På Ekobrottsmyndigheten jobbar vi med att utveckla våra medarbetares kompetens och erbjuder därför ett varierat utbildningsprogram. Det finns goda förutsättningar för kompetensutveckling, friskvård samt en bra balans mellan arbete och privatliv. Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Då tjänsten är placerad i säkerhetsklass är svenskt medborgarskap ett krav och en säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs innan beslut om anställning fattas. Ansök Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast den 21 januari . I ditt CV och personliga brev vill vi att du beskriver på vilket sätt du uppfyller våra efterfrågade krav och meriter. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen. Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer via brev till adressen Ekobrottsmyndigheten, Box 22098, 10422 Stockholm. Är du redan registrerad som användare i Easycruit kan du logga in här för att söka tjänsten Varmt välkommen med din ansökan!

28 dagar sedan
Sista ansökan:
21 februari 2025