Lediga jobb i Linköping

Här hittar du 1419 lediga jobb i Linköping. Upptäck spännande karriärmöjligheter i Östergötlands hjärta med vårt omfattande utbud av aktuella jobbannonser.

English speaking Account Manager to Linköping

About this position TaxiCaller is looking to expand our sales them with an Account Mangager who will primarily work with our leads and customers in North America. TaxiCaller has a strong inbound strategy, and you will mostly work with assigned qualified leads. A lead is a taxi company (or other kinds of transportation companies) who is looking to upgrade their dispatch system. You will work with the full sales cycle from first demo to a closed deal. After the deal is closed you as an account manager will work together with our excellent support team to make sure we keep our great customer retention. The sales will mainly be done via web meetings and phone, so travelling will not be required for this position. It is a very developing job in an international environment where you will interact with a lot of people every day. About you We are looking for a person who has excellent skills in closing sales. * You should have a proven track record with a couple of years’ experience in B2B sales. * You need to be fluent in English with no accent. * You need to have a good drive and be able to work independently. * You have good analytical skills and you are pedagogical. You don't have to be able to speak Swedish, since TaxiCaller is a true international company with colleagues and customers from all over the world. We see it as positive if: * You also speak a third language, e.g. French. * You have previous experience in working with international SaaS sales. About TaxiCaller TaxiCaller was founded in 2011 and has developed a cloud-based taxi dispatch system with support for iPhone and Android apps which quickly reached international success and is currently used by taxi companies throughout the world. TaxiCaller's dispatch system is groundbreaking because we use the latest technology in both web solutions and smartphones. We are experiencing strong demand for our product and because of that we need to strengthen our sales department.

24 maj 2024
Sista ansökan:
24 juni 2024
Sjuksköterska i Södra Sverige

Information om uppdraget: Sjuksyrra AB söker en erfaren leg. sjuksköterska iSödra Sverige Som sjuksköterska på hjärtintensiven vårdar du patienter med instabila kardiologiska sjukdomar så som STEMI, arytimer och hjärtsvikt och du tolkar också ambulans-EKG.Du leder omvårdnadsarbetet i team tillsammans med undersköterkan och arbetar tätt tillsamman med specialist läkare och där är viktigt att du person tar stort ansvar och har en god samarbetsförmåga. Lön inom 24 timmarNär du arbetar hos oss behöver du inte längre vänta på lönen. Med flexibel lön har du möjlighet att följa din lön dagligen och göra uttag av din intjänade lön när du vill och behöver det. Krav: Legitimerad sjuksköterska med minst 2 års arbetslivserfarenhet. Erfarenhet från HIA eller kardiologi. Goda kunskaper inomEKG-tolkning så som STEMI och arytmier. Var:Södra Sverige Omfattning: 100% Tidsperiod:juni 2024 Arbetstider:Enligt överenskommelse Journalsystem: MeliorSista ansökningsdag:2024-05-28 Vi erbjuder: Lön inom 24 timmar efter avslutat arbetspass En personlig kontaktperson som finns här för dig under hela ditt uppdrag Snabb service och flexibla schemalösningar Bra ersättning för din erfarenhet och kompetens Tjänstepension från första arbetade timmen Fullt försäkringsskydd till, på och från arbetet genom Svedea och FORA Behjälplighet med boende om du söker uppdrag på annan ort Jourtillgänglighet dygnet runt årets alla dagar Vilka är vi på Sjuksyrra AB?Med Sjuksyrra AB som din arbetsgivare är din primära arbetsplats ute på golvet där du och din kompetens behövs men du är även välkommen på en fika eller lunch på vårt kontor i Stockholm. Vi är ett personligt bemanningsföretag med visionen att ge sjuksköterskor en varierande och stimulerande karriär. Vi finns alltid nära till hands och värnar om personliga relationer. Våra grundpelare är hög kvalitét, personlighet och flexibilitet. Tack för att du tar dig tiden att söka denna tjänst! Vi ser fram emot din ansökan, men vänta inte för länge för tillsättandet av denna tjänst kan komma att ske löpande.

24 maj 2024
Sista ansökan:
28 maj 2024
Sjuksköterska i Södra Sverige

Information om uppdraget: Sjuksyrra AB söker en erfaren leg. sjuksköterska iSödra Sverige Som sjuksköterska på hjärtintensiven vårdar du patienter med instabila kardiologiska sjukdomar så som STEMI, arytimer och hjärtsvikt och du tolkar också ambulans-EKG.Du leder omvårdnadsarbetet i team tillsammans med undersköterkan och arbetar tätt tillsamman med specialist läkare och där är viktigt att du person tar stort ansvar och har en god samarbetsförmåga. Lön inom 24 timmarNär du arbetar hos oss behöver du inte längre vänta på lönen. Med flexibel lön har du möjlighet att följa din lön dagligen och göra uttag av din intjänade lön när du vill och behöver det. Krav: Legitimerad sjuksköterska med minst 2 års arbetslivserfarenhet. Erfarenhet från HIA eller kardiologi. Goda kunskaper inomEKG-tolkning så som STEMI och arytmier. Var:Södra Sverige Omfattning: 100% Tidsperiod:Juli 2024 Arbetstider:Enligt överenskommelse Journalsystem: MeliorSista ansökningsdag:2024-05-28 Vi erbjuder: Lön inom 24 timmar efter avslutat arbetspass En personlig kontaktperson som finns här för dig under hela ditt uppdrag Snabb service och flexibla schemalösningar Bra ersättning för din erfarenhet och kompetens Tjänstepension från första arbetade timmen Fullt försäkringsskydd till, på och från arbetet genom Svedea och FORA Behjälplighet med boende om du söker uppdrag på annan ort Jourtillgänglighet dygnet runt årets alla dagar Vilka är vi på Sjuksyrra AB?Med Sjuksyrra AB som din arbetsgivare är din primära arbetsplats ute på golvet där du och din kompetens behövs men du är även välkommen på en fika eller lunch på vårt kontor i Stockholm. Vi är ett personligt bemanningsföretag med visionen att ge sjuksköterskor en varierande och stimulerande karriär. Vi finns alltid nära till hands och värnar om personliga relationer. Våra grundpelare är hög kvalitét, personlighet och flexibilitet. Tack för att du tar dig tiden att söka denna tjänst! Vi ser fram emot din ansökan, men vänta inte för länge för tillsättandet av denna tjänst kan komma att ske löpande.

24 maj 2024
Sista ansökan:
28 maj 2024
Sjuksköterska i Södra Sverige

Information om uppdraget: Sjuksyrra AB söker en erfaren leg. sjuksköterska iSödra Sverige Medicinklinikens uppdrag är att ge specialiserad vård inom det invärtes medicinska området med alla dess grenspecialiteter. Dina arbetsuppgifter kommer att bestå av vanligt förekommande sjuksköterskeuppgifter såsom patientarbete, anhörigkontakt, arbetsledning, teamarbete, dokumentation, läkemedelshantering etc. Avdelningen arbetar aktivt med att sjuksköterskan skall ha tid och möjlighet att fokusera på och planera sina arbetsuppgifter. Därför har de arbetsuppgifter som kan utföras av annan yrkeskategori lyfts bort från sjuksköterskan. Lön inom 24 timmarNär du arbetar hos oss behöver du inte längre vänta på lönen. Med flexibel lön har du möjlighet att följa din lön dagligen och göra uttag av din intjänade lön när du vill och behöver det. Krav: Legitimerad sjuksköterska med minst 2 års arbetslivserfarenhet. Erfarenhet från medicin. Var:Södra Sverige Omfattning: 100% Tidsperiod:20240601 - 20240831 Arbetstider:Enligt överenskommelse Journalsystem: CosmicSista ansökningsdag:2024-05-28 Vi erbjuder: Lön inom 24 timmar efter avslutat arbetspass En personlig kontaktperson som finns här för dig under hela ditt uppdrag Snabb service och flexibla schemalösningar Bra ersättning för din erfarenhet och kompetens Tjänstepension från första arbetade timmen Fullt försäkringsskydd till, på och från arbetet genom Svedea och FORA Behjälplighet med boende om du söker uppdrag på annan ort Jourtillgänglighet dygnet runt årets alla dagar Vilka är vi på Sjuksyrra AB?Med Sjuksyrra AB som din arbetsgivare är din primära arbetsplats ute på golvet där du och din kompetens behövs men du är även välkommen på en fika eller lunch på vårt kontor i Stockholm. Vi är ett personligt bemanningsföretag med visionen att ge sjuksköterskor en varierande och stimulerande karriär. Vi finns alltid nära till hands och värnar om personliga relationer. Våra grundpelare är hög kvalitét, personlighet och flexibilitet. Tack för att du tar dig tiden att söka denna tjänst! Vi ser fram emot din ansökan, men vänta inte för länge för tillsättandet av denna tjänst kan komma att ske löpande.

24 maj 2024
Sista ansökan:
28 maj 2024
Arbetsterapeut till mobila rehab-teamet

Välkommen till en värderingsstyrd organisation Nu behövs en vikarie till vårt härliga team i Linköping! Söker du ett jobb med flexibilitet och möjlighet att styra ditt arbete är detta något för dig! Mobila rehabteamet består idag av ett otroligt härligt gäng som arbetar både individuellt men även gemensamt både över professionerna inom rehab. Ett samarbete med sjuksköterska och omvårdnadspersonal i team är även det naturliga inslag i arbetet. Vårt mobila team besöker särskilda boenden för äldre i Linköping med omnejd. Beskrivning av tjänsten Som arbetsterapeut i vårt mobila rehabteam är det krav att du är legitimerad arbetsterapeut. Erfarenhet från liknande arbete är meriterande. Vi arbetar med individuell introduktion och mentorskap. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Vikariat på 100 % tjänstgöringsgrad, lägre grad kan diskuteras Arbetstider mån-fre Tillträdesdatum är omgående eller enligt överenskommelse Körkort är ett krav Sök idag och bli en del avvårt härliga team! Stämmer denna beskrivning in på dig? Du vill arbeta på en arbetsplats där du tillsammans med ditt team kan göra skillnad och ert engagemang uppskattas. Du trivs med att skapa goda relationer med kunder och vill skapa värde för dem och deras anhöriga. Du skulle beskriva dig själv som en serviceinriktad och ansvarsfull person som brinner för att hjälpa andra. Du vill vara en del i ett engagerat gäng med härliga kollegor som stöttar varandra och ser till att trivas på jobbet. Det här kan vi erbjuda dig Stort utbud av arbetsplatser & yrkesroller Utbildningar Utvecklingsmöjligheter Karriärvägar Personalförmåner Trygga anställningsvillkor Digitala arbetsverktyg Ambitiöst & strukturerat kvalitetsarbete Platt organisation med korta beslutsvägar Om Attendo Attendo är ett av Sveriges ledande vård- och omsorgsföretag. Mångfald värderas högt, vårt arbete ska stärka individen och vi arbetar för att ge utmärkt service både till våra kunder och kollegor. Attendo verkar i en platt organisation, är en trygg arbetsgivare, med kollektivavtal, avtalsförsäkringar och det finns stora möjligheter att utvecklas. All vår omsorg utgår från mänskliga möten – stunder i vardagen där vi visar att vi bryr oss om varandra. På Attendo kallar vid det med hjärta för omsorg. Attendos ledord är Omtanke, Engagemang och Kompetens. Vi går igenom ansökningarna löpande. Före anställning ska utdrag ur belastningsregistret tillsammans med giltig fotolegitimation visar upp. Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd. Låt oss tillsammans utveckla framtidens viktigaste bransch!

24 maj 2024
Sista ansökan:
28 juni 2024
Chef för lokalsamordning

Chef för lokalsamordning Tjänsten är placerad inom Utbildningsförvaltningen som är en av åtta förvaltningar i Linköpings kommun. Vi arbetar för att erbjuda en utbildning med hög kvalitet, från förskola till vuxenutbildning, som ger Linköpingsborna de bästa förutsättningarna att växa, utveckla sina kunskaper och nå sin fulla potential. Vill du förbättra vardagen, framtiden och livskvaliteten för Linköpingsborna? Hos oss kan du kombinera viktiga uppdrag med en meningsfull vardag. Välkommen till oss!  Dina arbetsuppgifter Som chef för lokalsamordningen kommer du att leda arbetet att säkerställa en effektiv och ändamålsenlig lokalsamordning inom utbildningsförvaltningen och du kommer att ansvara för förvaltningens lokalprocesser. Kontaktytan riktas främst mot utbildningsförvaltningens verksamheter samt mot andra förvaltningar och det kommunala fastighetsbolaget Lejonfastigheter. Arbetsuppgifterna växlar mellan det strategiska och det operativa. En prioriterad del i uppdraget är att driva och aktivt bidra i arbets-/utvecklingsprocesser som syftar till att säkra lokaleffektiva lösningar som både möter dagens och framtidens behov. I uppdraget ingår även att genomföra utredningar, skriva och kvalitetssäkra tjänsteskrivelser samt framtagande av planer inom ansvarsområdet. Ytterligare områden kan bli aktuella inom uppdraget. Nuvarande chef har exempelvis personalansvar för förvaltningens säkerhetssamordnare och är involverade i dessa processer. Du rapporterar till avdelningschefen för staben och du förväntas bidra aktivt till hela avdelningens arbete och utveckling. Du kommer också att leda, samordna och delta i olika samverkansgrupper inom kommun- och förvaltningsorganisationen. Den här tjänsten är en strategiskt viktig roll där förmågan att driva och säkerställa leverans i olika uppdrag avgörande. Din arbetsplats Din arbetsplats är på utbildningskontoret som ligger i centrala Linköping vid Stora torget. Vid utbildningskontoret arbetar förvaltningens högsta ledning samt våra stödfunktioner. Organisatoriskt ingår lokalsamordningen i utbildningsförvaltningens stabsavdelning och du har personalansvar för tre medarbetare som tillsammans med dig arbetar med att: leda och samordna förvaltningens lokalstrategiska arbete ta fram och följa upp förvaltningens lokalförsörjningsplaner omhänderta verksamheternas lokalbehov ta fram och presenterar beslutsunderlag (tjänsteskrivelser) för ärenden inom dina ansvarsområden delta och leder projektgrupper för förstudier i ny-, ombyggnads och utvecklingsprojekt bidra till skapa förutsättningar för kostnadseffektivt nyttjande av verksamheternas lokaler och att lokalprocessen synkroniseras med förvaltningens ekonomi- och budgetprocesser samt verksamhetsplanering Du som söker Vi söker dig med erfarenhet av lokalförsörjningsfrågor och/eller fastighetsplanering. Du har akademiskt utbildning med relevant inriktning, alternativt motsvarande kunskaper förvärvade genom flerårig arbetslivserfarenhet inom lokalförsörjningsfrågor. Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av att ha arbetat med strategisk fastighetsutveckling, fastighetsekonomiska processer och projektledning. Även erfarenhet av att ha arbetat i politiskt styrd organisation är meriterande. Uppdraget innebär att du kommer skriva och presentera beslutsunderlag varför du måste ha goda kunskaper i svenska språket i tal och i skrift. För att lyckas i uppdraget behöver du vara mål- och resultatinriktad, engagerad och ha förmågan att säkerställa leveranser inom givna tidsramar. Du kan även snabbt ändra ditt synsätt och förhållningssätt. Som person är du trygg i dig själv och din egen förmåga. Kravet på affärsmässighet kommer att vara hög. Du kommer att vara kravställare och måste både vara tydlig och ha god förmåga att samarbeta och att skapa och vårda goda relationer. Samverkan såväl inom som utanför enheten är en viktig del av uppdraget. Du är också strukturerad och har lätt för att planera och prioritera ditt arbete. Vi lägger även stor vikt vid god analytisk förmåga och din förmåga att arbeta med komplexa problem. Som chef står du för ett tillitsbaserat ledarskap som ger handlingsutrymme för dina medarbetare, skapar engagemang och uppmuntrar till kunskapsutveckling och lärande. Övrig information När du söker en tjänst i Linköpings kommun registrerar du din ansökan genom inloggning via e-legitimation (såsom BankID eller FrejaID) istället för e-postadress. Saknar du e-legitimation? Vänligen kontakta [email protected] så hjälper vid dig med registrering. Sista ansökningsdag 16 juni. Om Linköpings kommun Linköping är platsen där du möter framtiden. Här finns en snabbt växande stad med hållbarhet, högteknologi och nytänkande i fokus. Vår stad är en välkomnande och livsvänlig plats. En stad där allt är möjligt. Nu söker vi dig, som tillsammans med oss vill förbättra vardagen, framtiden och livskvalitén för Linköpingsborna. Som arbetsgivare har vi höga ambitioner. Vi arbetar ständigt med att hitta nya vägar för att på bästa sätt möta våra gemensamma utmaningar. Vill du vara med på resan?

24 maj 2024
Sista ansökan:
16 juni 2024
Biträdande administrativ chef

Tjänsten är placerad inom Utbildningsförvaltningen som är en av åtta förvaltningar i Linköpings kommun. Vi arbetar för att erbjuda en utbildning med hög kvalitet, från förskola till vuxenutbildning, som ger Linköpingsborna de bästa förutsättningarna att växa, utveckla sina kunskaper och nå sin fulla potential. Vill du förbättra vardagen, framtiden och livskvaliteten för Linköpingsborna? Hos oss kan du kombinera viktiga uppdrag med en meningsfull vardag. Välkommen till oss! Dina arbetsuppgifter Som biträdande administrativ chef tillhör du den administrativa enheten, vilken är en del av utbildningsförvaltningens stabsavdelning. Inom den administrativa enheten arbetar ca 30 medarbetare. Enheten hanterar områden inom bland annat myndighetsutövning och myndighetsbeslut, registratur, förvaltningens centrala administration, digitalisering och processutveckling. I ditt uppdrag ingår bland annat att ta fram tjänsteskrivelser, rapporter, föredra ärenden i nämnd, aktualitetspröva och revidera riktlinjer/rutiner inom ansvarsområdet samt att delta i andra uppdrag/projekt inom enheten. Du rapporterar till chefen för den administrativa enheten och du ingår i stabsavdelningens ledningsgrupp. En viktig del av uppdraget är att tillsammans med den administrativa chefen bidra till enhetens samlade prestationer. En annan viktig uppgift är att skapa förutsättningar för medarbetarna att uppnå en god samverkan i syfte att skapa en stabil organisation där arbetstoppar kan hanteras och utvecklingsarbete prioriteras. Du kommer att driva insatser för att digitalisera och automatisera processer för att skapa effektivare flöden i handläggningen. Chefsuppdraget omfattas av ett förordnande som chef under 3 år med en tillsvidareanställning inom grundprofessionen som tjänsteperson inom Linköpings kommun. Din arbetsplats Din arbetsplats är på utbildningskontoret som ligger i centrala Linköping vid Stora torget. Vid utbildningskontoret arbetar förvaltningens högsta ledning samt stödfunktioner. Du kommer förutom att vara biträdande chef för administrativa enheten ha det direkta chefsansvaret för ett kansli som idag har 15 medarbetare inom den administrativa enheten. Enheten ha bland annat har i uppdrag att handlägga val av olika slag inom barnomsorg, förskoleklass/grundskola, gymnasieantagning samt skolskjuts. Du som söker Du har högskole-/universitetsexamen med inslag av juridik, samhälls- och/eller statsvetenskap alternativt annan akademisk utbildning vilken arbetsgivaren ser som relevant för uppdraget. Du har också erfarenhet av: arbete inom politiskt styrd organisation utrednings- och analysarbete att förbereda och föredra ärenden/rapporter arbete med processutveckling Det är meriterande om du har: arbetat med juridiska frågor arbetat med myndighetsbeslut genomfört utvecklings- och förändringsarbete erfarenhet av utveckling av processer med stöd av digitalisering arbetat i ledningsfunktion, chefserfarenhet För att lyckas i uppdraget måste du vara mål- och resultatinriktad och ha förmågan att också ändra din inriktning om målen förändras. Som person är du trygg i dig själv och i din förmåga. Du är flexibel och ser möjligheter i förändringar. Som chef står du för ett tillitsbaserat ledarskap som ger handlingsutrymme för dina medarbetare, skapar engagemang och uppmuntrar till kunskapsutveckling och lärande. Din förmåga att samarbeta och att samverka måste vara hög och du har lätt för att skapa och att vårda goda relationer. Du har lätt för att kommunicera på ett tydligt och konstruktivt sätt. Uppdraget innebär att du kommer skriva och presentera beslutsunderlag varför du måste ha goda kunskaper i svenska språket i tal och i skrift Vi lägger stor vikt vid din analytiska förmåga och din förmåga att arbeta med komplexa problem liksom det är viktigt att du har lätt för att se olika frågor ur ett helhetsperspektiv. Välkommen! Övrig information När du söker en tjänst i Linköpings kommun registrerar du din ansökan genom inloggning via e-legitimation (såsom BankID eller FrejaID) istället för e-postadress. Saknar du e-legitimation? Vänligen kontakta [email protected] så hjälper vid dig med registrering. Sista ansökningsdag 16 juni Om Linköpings kommun Linköping är platsen där du möter framtiden. Här finns en snabbt växande stad med hållbarhet, högteknologi och nytänkande i fokus. Vår stad är en välkomnande och livsvänlig plats. En stad där allt är möjligt. Nu söker vi dig, som tillsammans med oss vill förbättra vardagen, framtiden och livskvalitén för Linköpingsborna. Som arbetsgivare har vi höga ambitioner. Vi arbetar ständigt med att hitta nya vägar för att på bästa sätt möta våra gemensamma utmaningar. Vill du vara med på resan?

24 maj 2024
Sista ansökan:
16 juni 2024
Biträdande administrativ chef

Tjänsten är placerad inom Utbildningsförvaltningen som är en av åtta förvaltningar i Linköpings kommun. Vi arbetar för att erbjuda en utbildning med hög kvalitet, från förskola till vuxenutbildning, som ger Linköpingsborna de bästa förutsättningarna att växa, utveckla sina kunskaper och nå sin fulla potential.Vill du förbättra vardagen, framtiden och livskvaliteten för Linköpingsborna? Hos oss kan du kombinera viktiga uppdrag med en meningsfull vardag. Välkommen till oss!  Dina arbetsuppgifter Som biträdande administrativ chef tillhör du den administrativa enheten, vilken är en del av utbildningsförvaltningens stabsavdelning. Inom den administrativa enheten arbetar ca 30 medarbetare. Enheten hanterar områden inom bland annat myndighetsutövning och myndighetsbeslut, registratur, förvaltningens centrala administration, digitalisering och processutveckling. I ditt uppdrag ingår bland annat att ta fram tjänsteskrivelser, rapporter, föredra ärenden i nämnd, aktualitetspröva och revidera riktlinjer/rutiner inom ansvarsområdet samt att delta i andra uppdrag/projekt inom enheten. Du rapporterar till chefen för den administrativa enheten och du ingår i avdelningschefen för stabens ledningsgrupp. En viktig del av uppdraget är att tillsammans med den administrativa chefen bidra till enhetens samlade prestationer. En annan viktig uppgift är att skapa förutsättningar för medarbetarna att uppnå en god samverkan i syfte att skapa en stabil organisation där arbetstoppar kan hanteras och utvecklingsarbete prioriteras. Du kommer att driva insatser för att digitalisera och automatisera processer för att skapa effektivare flöden i handläggningen. Chefsuppdraget omfattas av ett förordnande som chef under 3 år med en tillsvidareanställning inom grundprofessionen som tjänsteperson inom Linköpings kommun. Din arbetsplats Din arbetsplats är på utbildningskontoret som ligger i centrala Linköping vid Stora torget. Vid utbildningskontoret arbetar förvaltningens högsta ledning samt stödfunktioner. Du kommer förutom att vara biträdande chef för administrativa enheten ha det direkta chefsansvaret för ett kansli som idag har 15 medarbetare inom den administrativa enheten. Enheten ha bland annat i uppdrag att handlägga val av olika slag inom barnomsorg, förskoleklass/grundskola, gymnasieantagning samt skolskjuts. Du som söker Du har högskole-/universitetsexamen med inslag av juridik, samhälls- och/eller statsvetenskap alternativt annan akademisk utbildning vilken arbetsgivaren ser som relevant för uppdraget. Du har också erfarenhet av: • arbete inom politiskt styrd organisation • utrednings- och analysarbete • att förbereda och föredra ärenden/rapporter • arbete med processutveckling  Det är meriterande om du har: • arbetat med juridiska frågor  • arbetat med myndighetsbeslut • genomfört utvecklings- och förändringsarbete • erfarenhet av utveckling av processer med stöd av digitalisering • arbetat i ledningsfunktion, chefserfarenhet För att lyckas i uppdraget måste du vara mål- och resultatinriktad och ha förmågan att också ändra din inriktning om målen förändras. Som person är du trygg i dig själv och i din förmåga. Du är flexibel och ser möjligheter i förändringar. Som chef står du för ett tillitsbaserat ledarskap som ger handlingsutrymme för dina medarbetare, skapar engagemang och uppmuntrar till kunskapsutveckling och lärande. Din förmåga att samarbeta och att samverka måste vara hög och du har lätt för att skapa och att vårda goda relationer. Du har lätt för att kommunicera på ett tydligt och konstruktivt sätt.   Uppdraget innebär att du kommer skriva och presentera beslutsunderlag varför du måste ha goda kunskaper i svenska språket i tal och i skrift Vi lägger stor vikt vid din analytiska förmåga och din förmåga att arbeta med komplexa problem liksom det är viktigt att du har lätt för att se olika frågor ur ett helhetsperspektiv.    Välkommen! Övrig information När du söker en tjänst i Linköpings kommun registrerar du din ansökan genom inloggning via e-legitimation (såsom BankID eller FrejaID) istället för e-postadress. Saknar du e-legitimation? Vänligen kontakta ansvarig HR-konsult eller chef, så hjälper de dig att registrera din ansökan. Tillträde: Enligt överenskommelse Anställningsform: Tillsvidareanställning Sysselsättningsgrad: 100 % Antal lediga befattningar: 1 Ref. nr: 12993 I denna ansökan bifogar du inget personligt brev Om Linköpings kommun Linköping är platsen där du möter framtiden. Här finns en snabbt växande stad med hållbarhet, högteknologi och nytänkande i fokus. Vår stad är en välkomnande och livsvänlig plats. En stad där allt är möjligt. Nu söker vi dig, som tillsammans med oss vill förbättra vardagen, framtiden och livskvalitén för Linköpingsborna. Som arbetsgivare har vi höga ambitioner. Vi arbetar ständigt med att hitta nya vägar för att på bästa sätt möta våra gemensamma utmaningar. Vill du vara med på resan?

24 maj 2024
Sista ansökan:
16 juni 2024
Chef för lokalsamordning

Tjänsten är placerad inom Utbildningsförvaltningen som är en av åtta förvaltningar i Linköpings kommun. Vi arbetar för att erbjuda en utbildning med hög kvalitet, från förskola till vuxenutbildning, som ger Linköpingsborna de bästa förutsättningarna att växa, utveckla sina kunskaper och nå sin fulla potential.Vill du förbättra vardagen, framtiden och livskvaliteten för Linköpingsborna? Hos oss kan du kombinera viktiga uppdrag med en meningsfull vardag. Välkommen till oss!  Dina arbetsuppgifter Som chef för lokalsamordningen kommer du att leda arbetet att säkerställa en effektiv och ändamålsenlig lokalsamordning inom utbildningsförvaltningen och du kommer att ansvara för förvaltningens lokalprocesser. Kontaktytan riktas främst mot utbildningsförvaltningens verksamheter samt mot andra förvaltningar och det kommunala fastighetsbolaget Lejonfastigheter. Arbetsuppgifterna växlar mellan det strategiska och det operativa. En prioriterad del i uppdraget är att driva och aktivt bidra i arbets-/utvecklingsprocesser som syftar till att säkra lokaleffektiva lösningar som både möter dagens och framtidens behov. I uppdraget ingår även att genomföra utredningar, skriva och kvalitetssäkra tjänsteskrivelser samt framtagande av planer inom ansvarsområdet. Ytterligare områden kan bli aktuella inom uppdraget. Nuvarande chef har exempelvis personalansvar för förvaltningens säkerhetssamordnare och är involverade i dessa processer. Du rapporterar till avdelningschefen för staben och du förväntas bidra aktivt till hela avdelningens arbete och utveckling. Du kommer också att leda, samordna och delta i olika samverkansgrupper inom kommun- och förvaltningsorganisationen. Den här tjänsten är en strategiskt viktig roll där förmågan att driva och säkerställa leverans i olika uppdrag är avgörande. Din arbetsplats Din arbetsplats är på utbildningskontoret som ligger i centrala Linköping vid Stora torget. Vid utbildningskontoret arbetar förvaltningens högsta ledning samt våra stödfunktioner. Organisatoriskt ingår lokalsamordningen i utbildningsförvaltningens stabsavdelning och du har personalansvar för tre medarbetare som tillsammans med dig arbetar med att: • leda och samordna förvaltningens lokalstrategiska arbete • ta fram och följa upp förvaltningens lokalförsörjningsplaner • omhänderta verksamheternas lokalbehov • ta fram och presenterar beslutsunderlag (tjänsteskrivelser) för ärenden inom dina ansvarsområden • deltar och leder projektgrupper för förstudier i ny-, ombyggnads och utvecklingsprojekt • bidrar till att skapa förutsättningar för kostnadseffektivt nyttjande av verksamheternas lokaler och att lokalprocessen synkroniseras med förvaltningens ekonomi- och budgetprocesser samt verksamhetsplanering Du som söker Vi söker dig med erfarenhet av lokalförsörjningsfrågor och/eller fastighetsplanering. Du har akademiskt utbildning med relevant inriktning, alternativt motsvarande kunskaper förvärvade genom flerårig arbetslivserfarenhet inom lokalförsörjningsfrågor. Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av att ha arbetat med strategisk fastighetsutveckling, fastighetsekonomiska processer och projektledning. Även erfarenhet av att ha arbetat i politiskt styrd organisation är meriterande. Uppdraget innebär att du kommer skriva och presentera beslutsunderlag varför du måste ha goda kunskaper i svenska språket i tal och i skrift. För att lyckas i uppdraget behöver du vara mål- och resultatinriktad, engagerad och ha förmågan att säkerställa leveranser inom givna tidsramar. Som person är du trygg i dig själv och din egen förmåga. Kravet på affärsmässighet kommer att vara hög. Du kommer att vara kravställare och måste både vara tydlig och ha god förmåga att samarbeta och att skapa och vårda goda relationer. Samverkan såväl inom som utanför enheten är en viktig del av uppdraget. Du är också strukturerad och har lätt för att planera och prioritera ditt arbete. Vi lägger även stor vikt vid god analytisk förmåga och din förmåga att arbeta med komplexa problem. Som chef står du för ett tillitsbaserat ledarskap som ger handlingsutrymme för dina medarbetare, skapar engagemang och uppmuntrar till kunskapsutveckling och lärande. Övrig information När du söker en tjänst i Linköpings kommun registrerar du din ansökan genom inloggning via e-legitimation (såsom BankID eller FrejaID) istället för e-postadress. Saknar du e-legitimation? Vänligen kontakta ansvarig HR-konsult eller chef, så hjälper de dig att registrera din ansökan. Tillträde: Enligt överenskommelse Anställningsform: Tillsvidareanställning Sysselsättningsgrad: 100 % Antal lediga befattningar: 1 Ref. nr: 13107 I denna ansökan bifogar du inget personligt brev Om Linköpings kommun Linköping är platsen där du möter framtiden. Här finns en snabbt växande stad med hållbarhet, högteknologi och nytänkande i fokus. Vår stad är en välkomnande och livsvänlig plats. En stad där allt är möjligt. Nu söker vi dig, som tillsammans med oss vill förbättra vardagen, framtiden och livskvalitén för Linköpingsborna. Som arbetsgivare har vi höga ambitioner. Vi arbetar ständigt med att hitta nya vägar för att på bästa sätt möta våra gemensamma utmaningar. Vill du vara med på resan?

24 maj 2024
Sista ansökan:
22 juni 2024
Security Officer till Saab

Vi söker efter en engagerad individ som vill ta plats inom Saabs säkerhetsfunktion. Här får du chansen att arbeta med spännande projekt och vara en del av ett engagerat team som strävar efter att skapa en säkrare framtid. Om företaget Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 22 000 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare och mer hållbar värld. Saab utvecklar, tillverkar och underhåller avancerade system inom flygteknik, vapen, ledningssystem, sensorer och undervattenssystem. Saab har sitt huvudkontor i Sverige men en global verksamhet där Saab är en del av många nationers försvarsförmåga. Dina arbetsuppgifter Som Security officer kommer du jobba inom säkerhetsfunktionen på Saab och tillhandhålla service till verksamheten samt hantera säkerhetsrelaterade uppgifter. En stor del av din roll kommer att fokusera på säkerhetsprövning, där du bland annat kommer att genomföra samtal, ge stöd vid samtal, koordinera, utveckla och administrera säkerhetsprocesser. Arbetsuppgifterna inkluderar även: - Säkerhetssupport i form av 1st line - Säkerhetshandläggning - Hantering av regelverk kopplat till personalsäkerhet och GDPR - Registrering av handlingar - Inventering av dokument - Bakgrundskontroll - Digitalisering av säkerhetsprocesser - Onboarding, ofboarding samt utbildning kopplat till säkerhet Du blir en del av Group Security på Saab som består av 17 medarbetare spridda över olika platser i Sverige. Din placeringsort kommer att vara i Linköping. Din profil Vi söker dig som har en godkänd gymnasieexamen och några års erfarenhet av en administrativ roll. Utbildning och/eller erfarenhet inom säkerhet är meriterande, likväl utbildning inom juridik eller beteendevetenskap. Du har god systemvana samt behärskar svenska och engelska väl, både i tal och skriv. Eftersom resor kan förekomma i tjänsten är B-körkort ett krav. Du kommer att vara en del av ett team, därför ser vi gärna att du bidrar med positiv energi, flexibilitet och god samarbetsförmåga. Eftersom du kommer att driva flera processer självständigt behöver du vara självgående och ha förmågan att fatta beslut. Du kommer att ha ett brett socialt nätverk som gör att vi söker en kommunikativ person som har lätt för att relatera till sin omgivning. Precis som på många andra företag ingår även en del administrativt arbete, vilket du med fördel hanterar på ett strukturerat och ordningsamt sätt. Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. Ansökningsförfarande Detta är initialt ett konsultuppdrag via Skill, med goda möjligheter till förlängning eller direkt anställning på Saab. Vi kommer att göra ett löpande urval och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Vid frågor angående tjänsten vänligen kontakta ansvarig rekryterare Jonna Svenson på mejladress [email protected]. Låter det som något för dig eller vill veta mer? Varmt välkommen med din ansökan! Om oss Skill är ett modernt kompetensföretag med ett brett tjänsteutbud inom rekrytering, bemanning, hr-tjänster och kompetensutveckling. Vi har en stark kundbas i teknik- och industriföretag samt inom IT och tech. Rätt människor, på rätt plats, kan förändra allt – och när människor växer, växer företag. People change – everything.

24 maj 2024
Sista ansökan:
14 juni 2024