Administratör inom socialtjänst
Lerums kommun
Övriga kontorsassistenter och sekreterare

Lerums kommun är känd för sina natursköna platser med sjöar och skog. Kommunen har 3200 medarbetare och 43 000 invånare men räknar med att växa rejält inom de närmsta åren. Lerum ligger endast 20 minuters resväg från Göteborg och står idag inför en utvecklingsintensiv period med många spännande projekt på gång, allt ifrån skola till bostäder. Kommunen arbetar för att säkra både god service, hög välfärd och ett blomstrande företagsklimat. Verksamhetsområde Myndighet ansvarar för myndighetsutövning inom socialtjänst. I verksamhetsområdet finns sju enheter varav administrativa enheten är en av dem. I den administrativa enhetens ansvar ingår socialtjänstens reception, hantering av post, beställningar, fakturahantering, avgiftshandläggning, utbildning i säkerhet med mera. Kommunen befinner sig i arbetet med att ställa om till den nya socialtjänstlagen och i det arbetet kommer den administrativa enheten att ha en viktig roll. Enheten består av cirka nio medarbetare som tillgodoser verksamhetsområdet med administrativt stöd. Medarbetarna tar stort ansvar och har ett gott samarbete både inom den egna enheten och med övriga enheter. Till socialtjänstens reception kommer besökande som behöver få stöd och hjälp i olika frågor. Vi söker nu dig som med kunskap och engagemang vill vara med oss i att kvalitetssäkra, utveckla och digitalisera administrationen inom Lerums socialtjänst. Intervjuer kommer att ske löpande. ARBETSUPPGIFTER I ditt uppdrag kommer du bland annat att jobba med: • Beställningar • Chefsstöd • Fakturahantering • Kontrollera avtal för köpta platser utifrån gällande ramverk  • Posthantering • Receptionsarbete • Ev. avgiftshandläggning KVALIFIKATIONER Utbildning Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning med administrativ inriktning, alternativt en gymnasial utbildning i kombination med flerårig erfarenhet från administrativt arbete. Erfarenhet Det är meriterande att du har erfarenhet av administrativt arbete i en kommun, region eller statlig myndighet samt att du har erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter inom socialtjänst. Personliga egenskaper Det är viktigt att du är noggrann, är administrativt skicklig och har en hög servicekänsla. Du tar ett stort eget ansvar, har god datorvana och är bra på att formulera dig på svenska i tal och skrift. Arbetet ställer krav på att du kan arbeta självständigt och ta egna initiativ. Du behöver också vara öppen för att tänka nytt och vilja leverera lösningar på olika problem. Du behöver kunna hantera snabbt uppkomna situationer och frågor. Det är också viktigt att du är självgående, flexibel, noggrann, strukturerad och slutför de uppgifter du har tagit dig an inom givna tidsramar samt att du trivs med att jobba tillsammans med andra. Du förväntas ha ett stort intresse för att utveckla och effektivisera administrativa processer. Vi är varandras arbetsmiljö och därför är det viktigt att du tillsammans med oss vill skapa ett välfungerande arbetsklimat där vi gör varandra bättre. Den här tjänsten kräver på plats-arbete och arbetstiden är förlagd enligt nedan med viss möjlighet till flexibilitet. Måndagar kl. 08:00-18:00 Tisdagar-Onsdagar-Torsdagar kl. 08:00-16:30 Fredagar kl. 08:00-15:00 Tillträde enligt överenskommelse. Välkommen med din ansökan! ÖVRIGT Utvecklingen i Lerums kommun ska vara hållbar och vår styrning utgår från de globala målen i Agenda 2030. Vi tror att våra olikheter berikar och utvecklar individen, verksamheten och samhället positivt. Som arbetsgivare arbetar Lerums kommun aktivt för jämställdhet och mångfald och mot all form av diskriminering och kränkande särbehandling. Vi värnar om en god arbetsmiljö där du kan kombinera arbete och fritid. Som anställd hos oss får du tillgång till en rad förmåner, som friskvårdsbidrag och personalvårdsprogram. Läs mer om våra personalförmåner här: https://lerum.se/dina-formaner Som anställd i Lerums kommun kan det förekomma krav på att använda personligt Bank-ID i tjänsten för legitimering i till exempel systeminloggning eller annan verifiering. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen ber vi dig skicka in din ansökan via den här länken, och inte via e-post eller pappersformat. Varmt välkommen med din ansökan! Inför den här rekryteringen har vi redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda. Vi undanber oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

9 dagar sedan
Sista ansökan:
6 juli 2025
Rörnätstekniker
Lerums kommun
VVS-montörer m.fl.

Lerums kommun är känd för sina natursköna platser med sjöar och skog. Kommunen har 3200 medarbetare och 43 000 invånare men räknar med att växa rejält inom de närmsta åren. Lerum ligger endast 20 minuters resväg från Göteborg och står idag inför en utvecklingsintensiv period med många spännande projekt på gång, allt ifrån skola till bostäder. Kommunen arbetar för att säkra både god service, hög välfärd och ett blomstrande företagsklimat. ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifterna kretsar huvudsakligen kring revisionsbyte av vattenmätare i abonnenternas fastigheter. I arbetet ingår planering och tidsbokning med kund, att upprätta kontakt med abonnenter, avläsning av vattenmätare manuellt och via fjärravläsning, nyinstallation av vattenmätare och avstängningar, samt administrera vattenmätare via datasystem och sköta vattenmätarlagret. Då vi jobbar med fjärravlästa vattenmätare är analysering av mätdata en naturlig del av arbetet då enheten digitaliserar med fasta nätverk och andra tekniska system. Det innebär att uppsättning av antenner och signalförstärkare även är en viktig del av arbetet. Som anställd på VA-enheten kan andra arbetsuppgifter bli aktuella, som exempelvis att bistå med stöd i övriga underhållet eller i rörlagen. Beredskapsarbete kan förekomma. KVALIFIKATIONER B-körkort är ett krav då du ska ta dig till våra abonnenter. Att obehindrat kommunicera på svenska både muntligt och skriftligt är viktigt då arbetet innebär mycket administrativt arbete i form av texthantering, kontakt med allmänheten och övriga intressenter. Som rörnätstekniker bör ha en god datorvana. Detta krävs för att kunna rapportera mätarbyten, söka i kundregister, med mera. Du ska även kunna använda smartphone, surfplatta och dator då detta för oss är lika viktiga verktyg som skiftnyckeln och polygripen. Erfarenhet av liknande arbete är meriterande. Du är flexibel, noggrann, ansvarstagande och har bra ordningssinne och hög servicekänsla. Det är viktigt att du alltid sätter kunden i fokus och brinner för service samt att du är en god människokännare. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. ÖVRIGT I rollen som rörnätstekniker kan du bli föremål för säkerhetsprövande samtal. Utvecklingen i Lerums kommun ska vara hållbar och vår styrning utgår från de globala målen i Agenda 2030. Vi är cirka 3 000 medarbetare som tillsammans jobbar för att erbjuda god service och skapa välfärd för kommunens cirka 42 000 invånare. Vi tror att våra olikheter berikar och utvecklar individen, verksamheten och samhället positivt. Som arbetsgivare arbetar Lerums kommun aktivt för jämställdhet och mångfald och mot all form av diskriminering och kränkande särbehandling. Vi vill främja en god arbetsmiljö där det går att kombinera arbete, föräldraskap och fritid. Vi erbjuder förmåner så som friskvård och personalvårdprogram. Som anställd i Lerums kommun kan det förekomma krav på att använda personligt Bank-ID i tjänsten för legitimering i t.ex. systeminloggning eller annan verifiering. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen ber vi dig skicka in din ansökan via den här länken, och inte via e-post eller pappersformat. Varmt välkommen med din ansökan! Inför den här rekryteringen har vi redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda. Vi undanber oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp. Rekrytering kommer att ske löpande.

10 dagar sedan
Sista ansökan:
3 juli 2025
Hållbarhetsstrateg med inriktning folkhälsa
Lerums kommun
Planerare och utredare m.fl.

Lerums kommun är känd för sina natursköna platser med sjöar och skog. Kommunen har 3200 medarbetare och 43 000 invånare men räknar med att växa rejält inom de närmsta åren. Lerum ligger endast 20 minuters resväg från Göteborg och står idag inför en utvecklingsintensiv period med många spännande projekt på gång, allt ifrån skola till bostäder. Kommunen arbetar för att säkra både god service, hög välfärd och ett blomstrande företagsklimat. Vill du vara med och forma och driva hållbarhetsarbetet i en växande kommun? Lerums kommun söker nu en engagerad hållbarhetsstrateg med inriktning mot folkhälsa som vill bidra till ett samhälle där alla invånare ges förutsättningar till god och jämlik hälsa. Här i Lerums kommun jobbar vi målmedvetet för att på ett hållbart sätt skapa en bra tillvaro och en bra framtid för våra invånare samtidigt som vi ställer om vår egen verksamhet för att kunna möta den. Du kommer att arbeta kommunövergripande från en central position nära förvaltningens högsta chefer och samtidigt samarbeta tätt med medarbetare i alla delar av organisationen. ARBETSUPPGIFTER Som hållbarhetsstrateg med inriktning mot folkhälsa är ditt huvudsakliga uppdrag att planera, driva, samordna, utveckla, analysera och rapportera det sociala hållbarhetsarbetet inom kommunen. Det innebär bland annat att du verkar för att arbetet med folkhälsa och social hållbarhet bedrivs strategiskt och tvärsektoriellt, att du ansvarar för att arbetet bedrivs utifrån regionala och kommunala styrdokument, att du ansvarar för framtagande av plan, uppföljning och ekonomisk redovisning av folkhälsoarbetet och att du analyserar och tillgängliggör aktuell statistik över hälsoläget i kommunen. Du samverkar regionalt inom folkhälsoområdet i syfte att stärka det lokala arbetet. Lerums kommun arbetar aktivt med att bli en mer datadriven kommun och du kommer utifrån ditt ansvarsområdet bidra i den utvecklingen. Uppdraget inkluderar också att analysera kommunens sociala hållbarhetsmål och -indikatorer, samt andra nyckeltal, och utifrån dessa analyser identifiera behov av åtgärder. Du kommer också att delta i, och leda, olika projekt/satsningar och processer kopplade till området. Rollen innebär att självständigt strukturera och leda sitt eget arbete inom ramen för ditt ansvarsområde. Därför förutsätts ett stort eget ansvarstagande, stor förståelse och förmåga till att självständigt driva processer samt en stor förståelse för förankringsarbete och beredningsarbete inom förvaltning och politik.  Inom ramen för den här rollen ryms flera uppdrag såsom att delta i utvecklingen av kommunens övergripande hållbarhetsarbete, driva självständiga utredningar med mer. Arbetsuppgifterna kan vara av både strategisk och operativ karaktär. Några exempel på projekt eller satsningar där du förväntas ta en drivande roll är LUPP, ANDTS-nätverket, suicidpreventiv plan, jämställdhetsintegrering och arbetet mot våld i nära relationer. KVALIFIKATIONER • Högskole- eller universitetsexamen inom social hållbarhet, folkhälsa eller motsvarande relevant område. • Minst 2 års erfarenhet av strategiskt folkhälsoarbete. • Erfarenhet av offentlig förvaltning och kommunala verksamheter. • Stark kommunikativ förmåga och vana att samarbeta med olika aktörer. Meriterande är om du har erfarenhet av arbetsledande befattning, t.ex. som chef. Du behöver kunna se möjligheter och ha en stark drivkraft att vilja leda och utveckla folkhälsoarbetet inom kommunen. För det krävs en mycket god samarbetsförmåga och att du är kommunikativ, med förmåga att engagera både interna och externa intressenter. Du behöver också kunna hantera komplexa och tvärsektoriella projekt i en politiskt styrd organisation. Vi lägger stor vikt vid din personliga lämplighet för rollen. Provanställning kan komma att tillämpas. ÖVRIGT Utvecklingen i Lerums kommun ska vara hållbar och vår styrning utgår från de globala målen i Agenda 2030. Vi tror att våra olikheter berikar och utvecklar individen, verksamheten och samhället positivt. Som arbetsgivare arbetar Lerums kommun aktivt för jämställdhet och mångfald och mot all form av diskriminering och kränkande särbehandling. Vi värnar om en god arbetsmiljö där du kan kombinera arbete och fritid. Som anställd hos oss får du tillgång till en rad förmåner, som friskvårdsbidrag och personalvårdsprogram. Läs mer om våra personalförmåner här: https://lerum.se/dina-formaner Som anställd i Lerums kommun kan det förekomma krav på att använda personligt Bank-ID i tjänsten för legitimering i till exempel systeminloggning eller annan verifiering. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen ber vi dig skicka in din ansökan via den här länken, och inte via e-post eller pappersformat. Varmt välkommen med din ansökan! Inför den här rekryteringen har vi redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda. Vi undanber oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

10 dagar sedan
Sista ansökan:
20 juli 2025
Gitarrlärarvikariat
Lerums kommun
Övriga pedagoger med teoretisk specialistkompetens

Lerums kommun är känd för sina natursköna platser med sjöar och skog. Kommunen har 3200 medarbetare och 43 000 invånare men räknar med att växa rejält inom de närmsta åren. Lerum ligger endast 20 minuters resväg från Göteborg och står idag inför en utvecklingsintensiv period med många spännande projekt på gång, allt ifrån skola till bostäder. Kommunen arbetar för att säkra både god service, hög välfärd och ett blomstrande företagsklimat. ARBETSUPPGIFTER En av våra gitarrlärare skall vara föräldraledig så därför söker vi en vikarie. Det finns goda möjligheter till förlängning av vikariat.  Som gitarrlärare hos oss kommer du att undervisa barn och unga, både individuellt och i grupp, samt leda ensembler inom pop- och rockgenren.  En viktig del av arbetet är att delta i konserter, föreställningar och andra publika evenemang, där du tillsammans med kollegor och elever bidrar till att synliggöra verksamheten utåt. Under dessa evenemang ser du och dina kollegor till att den teknik som behövs finns på plats. Tillsammans med ämneslaget medverkar du även i det pedagogiska utvecklingsarbetet och i den övergripande verksamhetsplaneringen. Samverkan med externa aktörer, som föreningar och andra kulturutövare, kan också förekomma. Arbetet sker främst under eftermiddagar och kvällar, men viss helgtjänstgöring kan förekomma. Arbetet är förlagt till olika lokaler på flera platser i kommunen, vilket innebär att du behöver vara flexibel och ha en god förmåga att skapa relationer i olika miljöer. Det är också av stor vikt att du har lätt för att bygga förtroendefulla kontakter med elevernas vårdnadshavare. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har en gedigen bakgrund inom musik och ett starkt engagemang för undervisning. För att lyckas i rollen behöver du uppfylla följande krav: • Musiklärarutbildning eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig • Förmåga att undervisa på både akustisk gitarr och elgitarr • Bred genrekompetens • Tidigare erfarenhet av att arbeta med barn och unga • Erfarenhet av att leda och undervisa i pop/rock-ensemble • Kunskap i att hantera PA-system och grundläggande ljudteknik • B-körkort, då undervisningen sker på olika platser inom kommunen Stor vikt läggs vid personlig lämplighet och god samarbetsförmåga. Du bör trivas i en dynamisk miljö där flexibilitet och initiativförmåga är viktiga egenskaper. Vi ser det som meriterande om du har: • Erfarenhet av att använda digitala verktyg i undervisningen, såsom inspelningsprogram, appar eller lärplattformar • God gehörs- och improvisationsförmåga, särskilt inom populärmusik • Erfarenhet av att leda ensembler i andra genrer som exempelvis folk, världsmusik eller jazz. ÖVRIGT Utvecklingen i Lerums kommun ska vara hållbar och vår styrning utgår från de globala målen i Agenda 2030. Vi tror att våra olikheter berikar och utvecklar individen, verksamheten och samhället positivt. Som arbetsgivare arbetar Lerums kommun aktivt för jämställdhet och mångfald och mot all form av diskriminering och kränkande särbehandling. Vi värnar om en god arbetsmiljö där du kan kombinera arbete och fritid. Som anställd hos oss får du tillgång till en rad förmåner, som friskvårdsbidrag och personalvårdsprogram. Läs mer om våra personalförmåner här: https://lerum.se/dina-formaner Som anställd i Lerums kommun kan det förekomma krav på att använda personligt Bank-ID i tjänsten för legitimering i till exempel systeminloggning eller annan verifiering. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen ber vi dig skicka in din ansökan via den här länken, och inte via e-post eller pappersformat. Rekrytering påbörjas så fort vi får in relevanta ansökningar och tjänsten kan därmed komma att tillsättas innan ansökningsperioden tagit slut. Vid eventuell intervju kommer arbetsprov att genomföras, med elevmedverkan. Varmt välkommen med din ansökan! Inför den här rekryteringen har vi redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda. Vi undanber oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

11 dagar sedan
Sista ansökan:
1 juli 2025
Gitarrlärare 40% tillsvidare
Lerums kommun
Övriga pedagoger med teoretisk specialistkompetens

Lerums kommun är känd för sina natursköna platser med sjöar och skog. Kommunen har 3200 medarbetare och 43 000 invånare men räknar med att växa rejält inom de närmsta åren. Lerum ligger endast 20 minuters resväg från Göteborg och står idag inför en utvecklingsintensiv period med många spännande projekt på gång, allt ifrån skola till bostäder. Kommunen arbetar för att säkra både god service, hög välfärd och ett blomstrande företagsklimat. Kulturskola erbjuder undervisning i musik, dans, teater, bild och film för barn och unga i Lerum. Vi har ett engagerat lärarlag på ca 30 lärare som arbetar för att utveckla våra elevers kreativitet och uttrycksförmåga. Nu söker vi en driven och flexibel gitarrlärare som vill vara en del av vårt team. ARBETSUPPGIFTER Som gitarrlärare hos oss kommer du att undervisa barn och unga, både individuellt och i grupp, samt leda ensembler inom pop- och rockgenren. Vi söker dig som är engagerad i gruppundervisningens möjligheter och vill vara med och utveckla den delen av vår verksamhet. En viktig del av arbetet är att delta i konserter, föreställningar och andra publika evenemang, där du tillsammans med kollegor och elever bidrar till att synliggöra verksamheten utåt. Tillsammans med ämneslaget medverkar du även i det pedagogiska utvecklingsarbetet och i den övergripande verksamhetsplaneringen. Samverkan med externa aktörer, som föreningar och andra kulturutövare, kan också förekomma. Arbetet är förlagt till olika lokaler på flera platser i kommunen, vilket innebär att du behöver vara flexibel och ha en god förmåga att skapa relationer i olika miljöer. Det är också av stor vikt att du har lätt för att bygga förtroendefulla kontakter med elevernas vårdnadshavare. Tjänsten är på deltid och i nuläget schemalagd till måndagar och tisdagar. Arbetet sker främst under eftermiddagar och kvällar, men viss helgtjänstgöring kan förekomma KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har en gedigen bakgrund inom musik och ett starkt engagemang för undervisning. För att lyckas i rollen behöver du uppfylla följande krav: • Musiklärarutbildning eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig • Förmåga att undervisa på både akustisk gitarr och elgitarr • Bred genrekompetens, med särskilt fokus på pop och rock • Tidigare erfarenhet av att arbeta med barn och unga • Erfarenhet av att leda och undervisa i pop/rock-ensemble • Kunskap i att hantera PA-system och grundläggande ljudteknik • B-körkort, då undervisningen sker på olika platser inom kommunen Stor vikt läggs vid personlig lämplighet och god samarbetsförmåga. Du bör trivas i en dynamisk miljö där flexibilitet och initiativförmåga är viktiga egenskaper. Vi ser det som meriterande om du har: • Erfarenhet av att använda digitala verktyg i undervisningen, såsom inspelningsprogram, appar eller lärplattformar • God gehörs- och improvisationsförmåga, särskilt inom populärmusik • Erfarenhet av att leda ensembler i andra genrer ÖVRIGT Utvecklingen i Lerums kommun ska vara hållbar och vår styrning utgår från de globala målen i Agenda 2030. Vi tror att våra olikheter berikar och utvecklar individen, verksamheten och samhället positivt. Som arbetsgivare arbetar Lerums kommun aktivt för jämställdhet och mångfald och mot all form av diskriminering och kränkande särbehandling. Vi värnar om en god arbetsmiljö där du kan kombinera arbete och fritid. Som anställd hos oss får du tillgång till en rad förmåner, som friskvårdsbidrag och personalvårdsprogram. Läs mer om våra personalförmåner här: https://lerum.se/dina-formaner Som anställd i Lerums kommun kan det förekomma krav på att använda personligt Bank-ID i tjänsten för legitimering i till exempel systeminloggning eller annan verifiering. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen ber vi dig skicka in din ansökan via den här länken, och inte via e-post eller pappersformat. Rekrytering påbörjas så fort vi får in relevanta ansökningar och tjänsten kan därmed komma att tillsättas innan ansökningsperioden tagit slut. Vid eventuell intervju kommer arbetsprov att genomföras, med elevmedverkan. Varmt välkommen med din ansökan! Inför den här rekryteringen har vi redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda. Vi undanber oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

11 dagar sedan
Sista ansökan:
1 juli 2025
Stödassistenter BmSS
Lerums kommun
Vårdare, boendestödjare

Lerums kommun är känd för sina natursköna platser med sjöar och skog. Kommunen har 3200 medarbetare och 43 000 invånare men räknar med att växa rejält inom de närmsta åren. Lerum ligger endast 20 minuters resväg från Göteborg och står idag inför en utvecklingsintensiv period med många spännande projekt på gång, allt ifrån skola till bostäder. Kommunen arbetar för att säkra både god service, hög välfärd och ett blomstrande företagsklimat. ARBETSUPPGIFTER Vi längtar efter dig! Vill du bli vår nya kollega? Vi söker nu två stödassistenter till Björkebacken, en på 100 % och en på 80 %. Du arbetar tillsammans med övriga stödassistenter, stödpedagog, samordnare och enhetschef med att stödja, motivera och serva hyresgästerna i ett liv med goda levnadsvillkor. Arbetet utgår alltid från varje individs individuella behov, resurser och förmågor. Som stödassistent jobbar du för ökad självständighet, känslan av delaktighet och inflytande för hyresgästerna både i deras hem och ute i samhället. Vi lägger stort fokus på ett pedagogiskt bemötande, alternativ kommunikation och dokumentation. Till grund för arbetet finns hyresgästens genomförandeplan. Du kommer att vara ansvarig stödperson till en eller flera hyresgäster och ha ett stort ansvar i att behoven och stödet efterlevs. Du behöver samverka med, för den enskilde, viktiga personer och instanser så som anhöriga och myndigheter. Vi erbjuder dig ett meningsfullt och omväxlande arbete med möjlighet att göra skillnad. På Björkebacken arbetar vi med rullande åttaveckorsschema i Timecare. Tjänstgöring sker i regel varannan helg. Intervjuer kommer att ske löpande så vänta inte med din ansökan. KVALIFIKATIONER •         Vi söker någon som vågar arbeta med utveckling och förändring. •         Vi söker dig som har för tjänsten relevant utbildning så som Omvårdnadsprogrammet eller annan utbildning och erfarenhet som arbetsgivaren finner likvärdig. Det är meriterande om du har tidigare erfarenheter av arbete av målgruppen inom LSS och BmSS. Du har god kunskap av att dokumentera i verksamhetssystem och du har god förmåga att formulera dig både muntligt och i skrift på svenska. Önskvärt är att du har dokumenterad erfarenhet av att ha arbetat med tydliggörande pedagogik, AKK eller liknande. Du som person är positivt inställd till ditt uppdrag, är tydlig i din kommunikation och en god kollega och medarbetare. Du behöver kunna anpassa och prioritera arbetet efter det behov hyresgästerna och verksamheten kräver. Körkort är meriterande. Tjänsten tillsätts under förutsättning att tjänsten inte behöver tas i anspråk för redan tillsvidareanställda medarbetare. Intervjuer sker löpande under rekryteringsperioden. Före erbjudande om anställning ska ett godtagbart utdrag ur Polismyndighetens belastningsregister uppvisas. ÖVRIGT Utvecklingen i Lerums kommun ska vara hållbar och vår styrning utgår från de globala målen i Agenda 2030. Vi tror att våra olikheter berikar och utvecklar individen, verksamheten och samhället positivt. Som arbetsgivare arbetar Lerums kommun aktivt för jämställdhet och mångfald och mot all form av diskriminering och kränkande särbehandling. Vi värnar om en god arbetsmiljö där du kan kombinera arbete och fritid. Som anställd hos oss får du tillgång till en rad förmåner, som friskvårdsbidrag och personalvårdsprogram. Läs mer om våra personalförmåner här: https://lerum.se/dina-formaner Som anställd i Lerums kommun kan det förekomma krav på att använda personligt Bank-ID i tjänsten för legitimering i till exempel systeminloggning eller annan verifiering. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen ber vi dig skicka in din ansökan via den här länken, och inte via e-post eller pappersformat. Varmt välkommen med din ansökan! Inför den här rekryteringen har vi redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda. Vi undanber oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

12 dagar sedan
Sista ansökan:
6 juli 2025
Enhetschef Arbetsmarknad
Lerums kommun
Chefer inom socialt och kurativt arbete

Lerums kommun är känd för sina natursköna platser med sjöar och skog. Kommunen har 3200 medarbetare och 43 000 invånare men räknar med att växa rejält inom de närmsta åren. Lerum ligger endast 20 minuters resväg från Göteborg och står idag inför en utvecklingsintensiv period med många spännande projekt på gång, allt ifrån skola till bostäder. Kommunen arbetar för att säkra både god service, hög välfärd och ett blomstrande företagsklimat. Är du intresserad av ett utvecklande arbete som enhetschef på Sektor Stöd och Omsorg i Lerums kommun. Då skall du du söka denna tjänsten.  Tjänsten tillhör Arbetsmarknadsenheten (AME) och ligger under verksamhetsområde Arbetsliv och Stöd där även Försörjningsstöd, Enheten för mottagande och integration (EMI) samt Boendestöd ligger. Vi är idag en verksamhetschef, fyra enhetschefer och en verksamhetsutvecklare i ledningsgruppen.  Du kommer att ansvara för arbetet på Arbetsmarknadsavdelningen som arbetar på uppdrag från Socialtjänsten, Arbetsförmedlingen, KAA och EMI där insatserna främst syftar till att se och stärka individens förutsättningar till egenförsörjning. Arbetsmarknadsenheten strävar efter att erbjuda deltagarna en variation av insatser och olika arbetsuppgifter. Insatserna utgår ifrån individens behov och vad hen klarar av, ibland kombinerar man flera insatser. Samtliga insatser sker i en alkohol- och drogfri miljö. ARBETSUPPGIFTER Som chef har du personal-, budget- och arbetsmiljöansvar för din verksamhet. Du värnar god arbetsmiljö och ser dina medarbetare som din främsta resurs. Du har förmåga att hantera utmaningar och svårigheter på ett tryggt och eftertänksamt sätt. Du vågar ta obekväma beslut samt agerar med tydlighet där oklarheter råder.  Enheten har två enhetschefer i ett delat ledarskap. Verksamheten vill fortsatt vara samma enhetsområde då man ser en vinst att fortsätta med påbörjat samarbete mellan de olika områdena EMI och AME. Enhetscheferna kommer att arbeta tillsammans med frågor kring strategi för enhetsområdet men ha uppdelat personalansvar. Utlyst tjänst kommer att ha personalansvaret för Arbetsprövningsenhet, arbetet med ACTivera och Naturarbetsgrupp. KVALIFIKATIONER Du har slutförd högskoleutbildning inom beteendevetenskap, socionomexamen eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.  Du har goda kunskaper om arbetsmarknadsrealretande insatser samt relevant regelverk. Du har god kännedom om rehabiliteringsprocesser samt arbetsförmågeutredningar. Du har kunskap och erfarenhet av samverkan med Arbetsförmedlingen och Försäkringskassan. Vi ser gärna att du har god erfarenhet av arbetsmarknadsfrågor och är väl insatt i gällande lagstiftning samt mångårig erfarenhet av att metodhandleda ärenden kring arbetsmarknad.  Det är meriterande med tidigare ledarskap från offentlig verksamhet, helst inom område Arbetsmarknad samt meriterande med kunskaper inom välfärdsteknik. Det är viktigt att du är kommunikativ och tydlig och behärskar svenska i tal och skrift. Du har en god datorvana. B-körkort är ett krav.  Du arbetar utvecklingsorienterat och strukturerat samt har förmåga att kunna skapa största möjliga nytta med tillgängliga resurser. Du har ett helhetstänk i att utveckla verksamheter i samverkan med andra. Du har även god samarbetsförmåga och kan engagera andra.  Du har ett professionellt förhållningssätt och bidrar till ett fungerande arbetsklimat inom organisationen och i samverkan med andra aktörer så som fackliga organisationer, externa och interna samarbetspartners.  Vi vill stödja dig i ditt ledarskap! Vi förväntar oss att våra chefer som ledare agerar autentiskt, föredömligt med personlig omtanke och har förmågan att inspirera och motivera dem vi leder. I Lerums kommun arbetar vi med utvecklande ledarskap och därför får du som chef hos oss en grundutbildning samt vidareutveckling inom ramen för kommunens Ledarskapsplattform. Se våra ledare berätta mer om ledarskapsutvecklingen: https://lerum.se/ledarskapsutveckling Ledarskapsplattformen ska ge dig som chef och ledare rätt förutsättningar för ditt uppdrag. Du som tillsvidareanställd chef i Lerums kommun ges en unik möjlighet att utveckla dig med hjälp av modeller samt arbeta med hur du kan förbättra hela ditt ledarskap och dina ledarskapsbeteenden, oavsett din erfarenhetsnivå. Chefer i Lerums kommun förväntas formulera en egen personlig utvecklingsplan som bygger på det utvecklande ledarskapet. ÖVRIGT Utvecklingen i Lerums kommun ska vara hållbar och vår styrning utgår från de globala målen i Agenda 2030. Vi tror att våra olikheter berikar och utvecklar individen, verksamheten och samhället positivt. Som arbetsgivare arbetar Lerums kommun aktivt för jämställdhet och mångfald och mot all form av diskriminering och kränkande särbehandling. Vi värnar om en god arbetsmiljö där du kan kombinera arbete och fritid. Som anställd hos oss får du tillgång till en rad förmåner, som friskvårdsbidrag och personalvårdsprogram. Läs mer om våra personalförmåner här: https://lerum.se/dina-formaner Som anställd i Lerums kommun kan det förekomma krav på att använda personligt Bank-ID i tjänsten för legitimering i till exempel systeminloggning eller annan verifiering. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen ber vi dig skicka in din ansökan via den här länken, och inte via e-post eller pappersformat. Varmt välkommen med din ansökan! Inför den här rekryteringen har vi redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda. Vi undanber oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

17 dagar sedan
Sista ansökan:
20 augusti 2025
Pedagog i fritidshem
Lerums kommun
Barnskötare

Lerums kommun är känd för sina natursköna platser med sjöar och skog. Kommunen har 3200 medarbetare och 43 000 invånare men räknar med att växa rejält inom de närmsta åren. Lerum ligger endast 20 minuters resväg från Göteborg och står idag inför en utvecklingsintensiv period med många spännande projekt på gång, allt ifrån skola till bostäder. Kommunen arbetar för att säkra både god service, hög välfärd och ett blomstrande företagsklimat. ARBETSUPPGIFTER Vi söker en pedagog till vårt fritidshem. Som pedagog kommer du arbeta i ett åldershomogent arbetslag med tre klasser. Du kommer att vara en del av verksamheten under skoltid genom att till exempel vara stöd i en klass eller i mindre sammanhang. Under fritidstiden är du en av pedagogerna på fritidshemmet och deltar i verksamheten. Du har ett nära samarbete med dina kollegor i arbetslaget. Utifrån din kunskap om vad som underlättar lärandet för eleverna bidrar du med stöd och lösningar när det gäller tydliggöranden, hjälpmedel och struktur i den fysiska och psykosociala miljön. Du kommer att vara delaktig i att genomföra och följa upp den pedagogiska verksamheten tillsammans med arbetslaget där lärare har det yttersta ansvaret för undervisningen. KVALIFIKATIONER • Utbildning till fritidsledare, elevassistent, stödpedagog, barnskötare eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. • Du arbetar bra i team men kan också ta eget ansvar och vara en god vuxen förebild i allt du gör. • Kunskap om lågaffektivt bemötande och tydliggörande pedagogik i både teori och praktik. • Uppdragsmedvetenhet där målet alltid är att varje elev ska nå så långt som möjligt i sitt lärande och sociala utveckling. • Erfarenhet från fritidsverksamhet. Meriterande är erfarenhet av arbete i skola och att du kan lämna goda referenser från tidigare arbete med barn/elever som visar att du kan omsätta dina kunskaper i praktiken. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. ÖVRIGT Utvecklingen i Lerums kommun ska vara hållbar och vår styrning utgår från de globala målen i Agenda 2030. Vi tror att våra olikheter berikar och utvecklar individen, verksamheten och samhället positivt. Som arbetsgivare arbetar Lerums kommun aktivt för jämställdhet och mångfald och mot all form av diskriminering och kränkande särbehandling. Vi värnar om en god arbetsmiljö där du kan kombinera arbete och fritid. Som anställd hos oss får du tillgång till en rad förmåner, som friskvårdsbidrag och personalvårdsprogram. Läs mer om våra personalförmåner här: https://lerum.se/dina-formaner Som anställd i Lerums kommun kan det förekomma krav på att använda personligt Bank-ID i tjänsten för legitimering i till exempel systeminloggning eller annan verifiering. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen ber vi dig skicka in din ansökan via den här länken, och inte via e-post eller pappersformat. Varmt välkommen med din ansökan! Rekrytering påbörjas så fort vi får in relevanta ansökningar och tjänsten kan därmed komma att tillsättas innan ansökningsperioden tagit slut.  Inför den här rekryteringen har vi redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda. Vi undanber oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

25 dagar sedan
Sista ansökan:
4 augusti 2025
Timvikarier till förskola
Lerums kommun
Barnskötare

Lerums kommun är känd för sina natursköna platser med sjöar och skog. Kommunen har 3200 medarbetare och 43 000 invånare men räknar med att växa rejält inom de närmsta åren. Lerum ligger endast 20 minuters resväg från Göteborg och står idag inför en utvecklingsintensiv period med många spännande projekt på gång, allt ifrån skola till bostäder. Kommunen arbetar för att säkra både god service, hög välfärd och ett blomstrande företagsklimat. * Nu söker vi timvikarier till Lerums kommuns skolverksamheter inför höstterminens start, men även för extrajobb omgående.  Lerums kommuns Bemanningsenhet anställer timvikarier för arbete när ordinarie personal är frånvarande. Det kan vara frånvaro under både kortare och längre perioder.  Som timvikarie är du intermittent anställd och får förfrågningar om arbetspass löpande. Förfrågningar kan komma samma dag, men även med längre framförhållning. Via ett digitalt bokningssystem visar du din tillgänglighet och kan göra intresseanmälningar på arbetspass. Du kommer få arbetspass på olika förskolor runtom i kommunen. ARBETSUPPGIFTER Du är en förebild och ett stöd för våra elever samt hjälper till i deras utveckling genom att vägleda, motivera och göra gränsdragningar. Du interagerar med barnen och deltar i deras aktiviteter. Arbetet är varierat och till stora delar självständigt. På förskola kommer du: - hjälpa till vid samling - följa dagens planeringen som ordinarie personal satt upp - hålla i utomhus- och inomhusaktiviteter - stötta barnen vid påklädning - hjälpa till vid blöjbyten och toalettbesök - ta eget ansvar för barngrupp vid raster Som tidigast börjar arbetspassen kl 6:30. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har lätt för sociala sammanhang och snabbt kan knyta kontakt med barnen. Du är företagsam där ansvar och initiativtagande är en självklarhet i ditt arbete. Du är trygg med självständigt arbete och har god förmåga att strukturera och driva arbetet framåt. I grupp är du den som är lyhörd, uppmärksam och samarbetar väl. Vi ser gärna att du har gymnasieexamen. Erfarenhet från serviceyrken eller arbete där du hjälper/stöttar andra människor värderas högt. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. För att få arbeta med barn och ungdomar krävs ett utdrag från Polisens belastningsregister. Du beställer det själv via Polisens hemsida: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/digitalt-registerutdrag/ ÖVRIGT Utvecklingen i Lerums kommun ska vara hållbar och vår styrning utgår från de globala målen i Agenda 2030. Vi tror att våra olikheter berikar och utvecklar individen, verksamheten och samhället positivt. Som arbetsgivare arbetar Lerums kommun aktivt för jämställdhet och mångfald och mot all form av diskriminering och kränkande särbehandling. Som anställd i Lerums kommun kan det förekomma krav på att använda personligt Bank-ID i tjänsten för legitimering i till exempel systeminloggning eller annan verifiering. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen ber vi dig skicka in din ansökan via den här länken, och inte via e-post eller pappersformat. Varmt välkommen med din ansökan! Inför den här rekryteringen har vi redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda. Vi undanber oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

44 dagar sedan
Sista ansökan:
20 juli 2025
Timvikarier till grundskola
Lerums kommun
Elevassistenter m.fl.

Lerums kommun är känd för sina natursköna platser med sjöar och skog. Kommunen har 3200 medarbetare och 43 000 invånare men räknar med att växa rejält inom de närmsta åren. Lerum ligger endast 20 minuters resväg från Göteborg och står idag inför en utvecklingsintensiv period med många spännande projekt på gång, allt ifrån skola till bostäder. Kommunen arbetar för att säkra både god service, hög välfärd och ett blomstrande företagsklimat. * Vi söker timvikarier till Lerums kommuns skolverksamheter inför höstterminens start. Det finns även möjlighet att börja omgående.  Lerums kommuns Bemanningsenhet anställer timvikarier för arbete när ordinarie personal är frånvarande. Det kan vara frånvaro under både kortare och längre perioder.  Som timvikarie är du intermittent anställd och får förfrågningar om arbetspass löpande. Förfrågningar kan komma samma dag, men även med längre framförhållning. Via ett digitalt bokningssystem visar du din tillgänglighet och kan göra intresseanmälningar på arbetspass. Du kommer få arbetspass på olika skolor runtom i kommunen. Du kan arbeta på låg, mellan- och/eller högstadium. ARBETSUPPGIFTER Du är en förebild och ett stöd för våra elever samt hjälper till i deras utveckling genom att vägleda, motivera och göra gränsdragningar. Du interagerar med barnen och deltar i deras aktiviteter. Arbetet är varierat och till stora delar självständigt. Om Grundskola Du håller i lektioner där du leder och organiserar arbetet i klassrummet utifrån ordinarie personals planering. I låg- och mellanstadiet (upp till årskurs 5) bedriver du undervisningen i flera olika ämnen. I högstadiet (från årskurs 6) undervisar du i särskilda ämnen. Andra arbetsuppgifter är att vara en extraresurs i klassrummet och assistera enskilda elever, närvara vid raster och arbeta i fritidsverksamhet. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har lätt för sociala sammanhang och snabbt kan knyta kontakt med barnen. Du är företagsam där ansvar och initiativtagande är en självklarhet i ditt arbete. Du är trygg med självständigt arbete och har god förmåga att strukturera och driva arbetet framåt. I grupp är du den som är lyhörd, uppmärksam och samarbetar väl. Vi ser gärna att du har gymnasieexamen. Erfarenhet från serviceyrken eller arbete där du hjälper/stöttar andra människor värderas högt. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. För att få arbeta med barn och ungdomar krävs ett utdrag från Polisens belastningsregister. Du beställer det själv via Polisens hemsida: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/digitalt-registerutdrag/ ÖVRIGT Utvecklingen i Lerums kommun ska vara hållbar och vår styrning utgår från de globala målen i Agenda 2030. Vi tror att våra olikheter berikar och utvecklar individen, verksamheten och samhället positivt. Som arbetsgivare arbetar Lerums kommun aktivt för jämställdhet och mångfald och mot all form av diskriminering och kränkande särbehandling. Som anställd i Lerums kommun kan det förekomma krav på att använda personligt Bank-ID i tjänsten för legitimering i till exempel systeminloggning eller annan verifiering. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen ber vi dig skicka in din ansökan via den här länken, och inte via e-post eller pappersformat. Varmt välkommen med din ansökan! Inför den här rekryteringen har vi redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda. Vi undanber oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

44 dagar sedan
Sista ansökan:
20 juli 2025