Lediga jobb i Lerum
Sök totalt 129 lediga jobb i Lerum
Lerums kommun är känd för sina natursköna platser med sjöar och skog. Kommunen har 3200 medarbetare och 43 000 invånare men räknar med att växa rejält inom de närmsta åren. Lerum ligger endast 20 minuters resväg från Göteborg och står idag inför en utvecklingsintensiv period med många spännande projekt på gång, allt ifrån skola till bostäder. Kommunen arbetar för att säkra både god service, hög välfärd och ett blomstrande företagsklimat. ARBETSUPPGIFTER Vi söker tre Hälsolotsar med olika inriktning exempelvis arbetsterapeut och specialist undersköterska då vi skapar nya arbetssätt och roller för att möta den nya Socialtjänstlagen. Som Hälsolots på Hälsofrämjande enheten i Lerums kommun arbetar du personcentrerat med personer med kognitiv svikt och andra i behov av stöd. Målsättningen med det förebyggande arbetet är att möjliggöra för personer att fortsätta bo hemma, vara aktiva, undvika social isolering och få en meningsfull vardag. Som Hälsolots stödjer du utifrån personens behov och egna mål, vilket kan innebära att lotsa till mötesplats, dagverksamhet och myndighet inom Lerums kommun, eller annan verksamhet i civilsamhället. Arbetet inkluderar även att arbeta i dagverksamhet och mötesplatser samt motivationsarbete och att stödja i digitala hjälpmedel. Arbetet innebär tät kontakt med många olika professioner inom kommunen, regionen och civilsamhället. Du är själv med och påverkar utvecklingen av uppdraget utifrån behov vi ser. KVALIFIKATIONER 1. Specialist undersköterska , 100 %. 2. Undersköterska med erfarenhet av dagverksamhet och arbete med personer med kognitiva sjukdomar, 80 %. 3. Arbetsterapeut, 50 %. Körkort är ett krav. ÖVRIGT Tjänsten är tidsbegränsad men det finns goda möjligheter till förlängning alternativt tillsvidareanställning.
Lerums kommun är känd för sina natursköna platser med sjöar och skog. Kommunen har 3200 medarbetare och 43 000 invånare men räknar med att växa rejält inom de närmsta åren. Lerum ligger endast 20 minuters resväg från Göteborg och står idag inför en utvecklingsintensiv period med många spännande projekt på gång, allt ifrån skola till bostäder. Kommunen arbetar för att säkra både god service, hög välfärd och ett blomstrande företagsklimat. ARBETSUPPGIFTER Vi söker tre Hälsolotsar med olika inriktning exempelvis arbetsterapeut då vi skapar nya arbetssätt och roller för att möta den nya Socialtjänstlagen. Som Hälsolots på Hälsofrämjande enheten i Lerums kommun arbetar du personcentrerat med personer med kognitiv svikt och andra i behov av stöd. Målsättningen med det förebyggande arbetet är att möjliggöra för personer att fortsätta bo hemma, vara aktiva, undvika social isolering och få en meningsfull vardag. Som Hälsolots stödjer du utifrån personens behov och egna mål, vilket kan innebära att lotsa till mötesplats, dagverksamhet och myndighet inom Lerums kommun, eller annan verksamhet i civilsamhället. Arbetet inkluderar även att arbeta i dagverksamhet och mötesplatser samt motivationsarbete och att stödja i digitala hjälpmedel. Arbetet innebär tät kontakt med många olika professioner inom kommunen, regionen och civilsamhället. Du är själv med och påverkar utvecklingen av uppdraget utifrån behov vi ser. KVALIFIKATIONER 1. Specialistundersköterska inom demensområdet, 100 %. 2. Undersköterska med erfarenhet av dagverksamhet och arbete med personer med kognitiva sjukdomar, 80 %. 3. Arbetsterapeut, 50 %. Körkort är ett krav. ÖVRIGT Tjänsten är tidsbegränsad men det finns goda möjligheter till förlängning alternativt tillsvidareanställning.
Lerums kommun är känd för sina natursköna platser med sjöar och skog. Kommunen har 3200 medarbetare och 43 000 invånare men räknar med att växa rejält inom de närmsta åren. Lerum ligger endast 20 minuters resväg från Göteborg och står idag inför en utvecklingsintensiv period med många spännande projekt på gång, allt ifrån skola till bostäder. Kommunen arbetar för att säkra både god service, hög välfärd och ett blomstrande företagsklimat. * Bemanningsenhetens uppdrag är att anställa timvikarier och tillsätta arbetspass för korttidsfrånvaro och ökad arbetsbelastning inom sektor Utbildning, Stöd och omsorg samt Måltidsservice. Du kommer till en arbetsplats där högt i tak, utveckling och samarbete över gränserna är en självklarhet. Tillsammans arbetar vi för att ge en god service i mötet med vikarier och verksamheter. Vi som arbetar här är bemanningsplanerare. systemförvaltare och rekryterare, under ledning av enhetschef. Vi arbetar på plats i centrala Lerum, i öppet kontorslandskap. Som bemanningsplanerare har du årsarbetstid, men kommer vara schemalagd. Som tidigast kan du börja 06:30 och senaste arbetspasset slutar 16:30. ARBETSUPPGIFTER Som bemanningsplanerare har du tillsammans med dina kollegor det övergripande ansvaret kring bemanningsplanering av timvikarier inom sektor Stöd och omsorg, Måltidsservice och Utbildning. Du servar verksamheternas behov av personal genom att planera och prioritera timvikarier till vakanta arbetspass. För att kunna tillgodose behoven har du dagligen dialog med timvikarier, verksamhetens samordnare/administratörer och chefer samt med Bemanningsenhetens rekryterare. I dina arbetsuppgifter ingår även att kommunicera med och stötta timanställda i arbetsrelaterade frågor, bland annat för att tillgodose intresset för hur de önskar arbeta. På Bemanningsenheten arbetar vi långsiktigt genom förbättringsarbete för att bevara god personalförsörjning och identifierar framtidens bemanningsbehov. Dina mest förekommande arbetsuppgifter är: • Tillsätta arbetspass med timvikarier • Besvara frågor på telefon och mail • Administrera anställningar och arbetspass i Time Care Pool och Heroma KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är handlingskraftig och har förmåga att se till helheten. Du ser samarbete som en självklarhet, men trivs även med att självständigt strukturera och driva arbetet framåt. Du har en god förmåga att skapa och förvalta relationer samt har förståelse för människors olikheter. Då det periodvis är högt tryck på Bemanningsenheten är det viktigt att kunna ställa om och hantera snabba förändringar, vara lösningsorienterad samt ha lätt för att göra och följa prioriteringar. Det ställer även krav på en god kommunikativ förmåga. Gymnasieexamen och goda kunskaper i svenska språket, såväl tal som skrift är ett krav. Du behöver även ha goda kunskaper i Office-paketet. Meriterande är: • erfarenheter av arbete med bemanningsplanering • kunskaper i Heroma • kunskaper i Time Care Pool där du bokat personal på arbetspass • kunskaper inom arbetsrätt och kollektivavtal • vidareutbildning inom bemanningsplanering Provanställning kan bli aktuellt. Varmt välkommen med din ansökan! ÖVRIGT Utvecklingen i Lerums kommun ska vara hållbar och vår styrning utgår från de globala målen i Agenda 2030. Vi är cirka 3 000 medarbetare som tillsammans jobbar för att erbjuda god service och skapa välfärd för kommunens cirka 42 000 invånare. Vi tror att våra olikheter berikar och utvecklar individen, verksamheten och samhället positivt. Som arbetsgivare arbetar Lerums kommun aktivt för jämställdhet och mångfald och mot all form av diskriminering och kränkande särbehandling. Vi vill främja en god arbetsmiljö där det går att kombinera arbete, föräldraskap och fritid. Vi erbjuder förmåner så som friskvård och personalvårdprogram. Som anställd i Lerums kommun kan det förekomma krav på att använda personligt Bank-ID i tjänsten för legitimering i t.ex. systeminloggning eller annan verifiering. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen ber vi dig skicka in din ansökan via den här länken, och inte via e-post eller pappersformat. Varmt välkommen med din ansökan! Inför den här rekryteringen har vi redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda. Vi undanber oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.
Lerums kommun är känd för sina natursköna platser med sjöar och skog. Kommunen har 3200 medarbetare och 43 000 invånare men räknar med att växa rejält inom de närmsta åren. Lerum ligger endast 20 minuters resväg från Göteborg och står idag inför en utvecklingsintensiv period med många spännande projekt på gång, allt ifrån skola till bostäder. Kommunen arbetar för att säkra både god service, hög välfärd och ett blomstrande företagsklimat. ARBETSUPPGIFTER Inom anpassad vuxenutbildning läser i dagsläget 21 elever. Eleverna läser både i skolans lokaler och i lokalerna på daglig verksamhet. Majoriteten av eleverna läser på grundläggande nivå. Du kommer tillsammans med en kollega organisera och bedriva undervisning för målgruppen. Du kommer att arbeta som lärare med samtliga kurser och ämnesområden inom anpassad vuxenutbildning. Som lärare ansvarar du för att undervisningen utgår från gällande kursplaner och styrdokument. Du skapar en god samverkan med vårdnadshavare, personalen på daglig verksamhet samt elevernas stödboenden. Dessutom deltar du i utvecklingsarbetet på skolan. Du har nära samarbete med övriga funktioner inom vuxenutbildningen så som studie- och yrkesvägledare, specialpedagog samt rektor. Du kommer att nätverka med andra vuxenutbildningar som erbjuder anpassad vuxenutbildning för att skapa samsyn kring bedömning, tillgänglighet, utformning och upplägg av kurser. KVALIFIKATIONER Du är speciallärare med behörighet för årskurs 1-9, gärna med inriktning mot läs- och skrivutveckling. Erfarenhet av anpassad skola är meriterande. Du som är grundskolelärare eller gymnasielärare och har erfarenhet från anpassad skola är också välkommen att söka tjänsten. Vi söker dig som känner ett engagemang och en vilja att skapa goda pedagogiska lärmiljöer för denna målgrupp. Du kan tänka i nya banor och på ett systematiskt sätt bidra till ökad kvalité i utbildningen och är utvecklingsinriktad med förmågan att se helheter. Du är väl förtrogen med verksamhetens styrdokument och analyserar, utvärderar och utvecklar verksamheten utifrån elevernas förutsättningar och behov. Du har förmåga att individualisera och utgå från varje elevs tidigare erfarenhet, behov, förutsättningar och mål. Du använder formativ undervisning där IKT är en naturlig del i lärprocessen. Du trivs med att arbeta i en miljö som ställer höga krav på ansvarstagande, självständighet, flexibilitet, handlingskraft och social kompetens. Tjänsten som lärare på anpassad vuxenutbildning är på 50% men om din kompetens matchar vårt behov kan tjänstens omfattning utökas med arbetsuppgifter inom vår stödverksamhet i Lärcentrum. Lärcentrum erbjuder handledning och mentorskap för elever inom vuxenutbildningen som behöver extra stöd för att nå kursmålen, med fokus på läs- och skrivstöd samt anpassat stöd i både grundläggande och gymnasiala kurser. ÖVRIGT Lerums vuxenutbildning erbjuder en mängd kurser och utbildningar inom SFI, grundläggande och gymnasial vuxenutbildning samt anpassad utbildning för vuxna. Förutom fristående kurser inom allmänna ämnen har vi utbildningar inom vård och omsorg, lärling samt yrkeshögskolan. Kurser inom grundläggande vuxenutbildning samt allmänna ämnen erbjuds via en extern utbildningsanordnare. Vuxenutbildningen har totalt ca 600 studerande. Vuxenutbildningens elever utgör en mycket heterogen grupp med olika bakgrund, förutsättningar och erfarenheter. Det ställer höga krav på dig att ha förmåga att arbeta flexibelt och individanpassat utifrån varje elevs behov. Utvecklingen i Lerums kommun ska vara hållbar och vår styrning utgår från de globala målen i Agenda 2030. Vi tror att våra olikheter berikar och utvecklar individen, verksamheten och samhället positivt. Som arbetsgivare arbetar Lerums kommun aktivt för jämställdhet och mångfald och mot all form av diskriminering och kränkande särbehandling. Vi värnar om en god arbetsmiljö där du kan kombinera arbete och fritid. Som anställd hos oss får du tillgång till en rad förmåner, som friskvårdsbidrag och personalvårdsprogram. Läs mer om våra personalförmåner här: https://lerum.se/dina-formaner Som anställd i Lerums kommun kan det förekomma krav på att använda personligt Bank-ID i tjänsten för legitimering i till exempel systeminloggning eller annan verifiering. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen ber vi dig skicka in din ansökan via den här länken, och inte via e-post eller pappersformat. Varmt välkommen med din ansökan! Inför den här rekryteringen har vi redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda. Vi undanber oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp. Tillträde efter överenskommelse. Vi tillämpar provanställning. Rekrytering och urvalsprocess sker löpande
Om tjänsten: Vi söker en erfaren och trygg personlig assistent till en 26-årig tjej i Gråbo. Du har en naturlig omsorgsförmåga, ser det där lilla extra och är på en stabil plats i livet. Du vågar ta initiativ och skapar en trygg, meningsfull vardag för henne. Din erfarenhet gör att du kan hantera både planerade och oväntade situationer med lugn och professionalism. Vår uppdragsgivare har ett omfattande vårdbehov och behöver assistans dygnet runt, inklusive dubbelbemanning. Trots att hon inte talar, förstår hon allt och kommunicerar med hjälpmedel. Som assistent spelar du en nyckelroll i hennes vardag och hjälper henne att vara delaktig både personligt och socialt. Tidigare erfarenhet av personlig assistans eller utbildning som undersköterska är särskilt meriterande och kan vara avgörande för att kunna ge det stöd och den omsorg som krävs. Tjänsten avser 80% fast schemarad med arbetstider under dag, kväll samt helg. Vem är du? Du är en trygg och pålitlig person med ett genuint engagemang för att hjälpa andra. Med en positiv inställning och initiativförmåga ser du vad som behövs och skapar en meningsfull och säker vardag för vår uppdragsgivare. Stabil och ansvarsfull – du hanterar både planerade och oväntade situationer med lugn och trygghet. Fysisk och flexibel – du har god kroppsstyrka och kan assistera vid förflyttningar. Erfarenhet eller intresse av alternativ kommunikation – meriterande men inget krav. Engagerad och lyhörd – du ser detaljerna som gör skillnad i vardagen. Personlig kemi och humor – viktigt för en god arbetsrelation. Rökfri – för en hälsosam arbetsmiljö. Dina arbetsuppgifter: Som assistent spelar du en central roll i hennes vardag och möjliggör hennes delaktighet både personligt och socialt. Ditt arbete innebär att: Stödja vid förflyttningar, måltider och personlig hygien. Hjälpa till med träningsövningar och dagliga aktiviteter. Hantera medicinska hjälpmedel (slemsug, hostmaskin, inhalator etc). Använda och förstå alternativa kommunikationsverktyg. Omfattning: Tjänsten är på 80 % med ett rullande schema som inkluderar dag-, kvälls- och helgpass. Inför start erbjuds introduktionspass som timanställd för att du ska känna dig trygg i din roll. För en fast schemarad behöver du vara ansvarsfull, självständig och flexibel. Under inskolningen är det viktigt att du visar engagemang, tar initiativ och vill utvecklas för att senare kunna arbeta mer självständigt. Vad erbjuder vi dig? Att arbeta som personlig assistent är mer än ett jobb – det är ett sätt att underlätta vardagen för någon annan och samtidigt känna att du bidrar med något viktigt. Vi uppskattar din kompetens och ditt engagemang, och vi ser varje individ som en värdefull del av vårt team. Hos oss erbjuds du: Interna utbildningar för att stärka din kompetens och trygghet i rollen. Handledning och stöd i vardagen från vårt erfarna team. Förmånliga anställningsvillkor enligt kollektivavtal. Ett generöst friskvårdsbidrag för dig med fast tjänst. Hos oss blir du en viktig del av ett arbetslag där alla strävar mot samma mål. Du får en arbetsplats där du blir sedd, uppskattad och där din insats är betydelsefull. Vill du veta mer om oss på ENKV och vårt arbetssätt? Läs gärna mer om vår vision och våra värderingar här! Rekryteringsprocess/ anställningsvillkor Vi hör löpande av oss till dem som är aktuella för ett första samtal. Tjänsten tillsätts så snart vi hittat rätt person för oss. Bakgrundskontroller genomförs som en rutin för de kandidater som är aktuella i processen och polisutdrag begärs alltid ut vid anställning hos minderårig. ENKV arbetar enligt Barnkonventionen så om tjänsten du söker innefattar arbete med en minderårig uppdragsgivare kommer rekryteringen innehålla ytterligare steg där barnets vilja och önskemål kring rekryteringen säkerställs. Villkor för anställning: Om du går vidare i rekryteringsprocessen kommer du att behöva styrka din identitet och att du har rätt att arbeta i Sverige. För att kunna signera ditt anställningsavtal och kommande tidrapporter krävs att du har ett BankID. För att säkerställa kompetens och kvalitet i assistansutförandet ska nyanställda genomgå en webbaserad introduktionsutbildning, som tar cirka en timme, inom en månad från anställningens start, men helst redan innan anställningen påbörjas. Läs mer här. Tillträde: Omgående. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. Ser du fram emot att spela en viktig roll i en medmänniskas liv och samtidigt växa professionellt? Skicka in din ansökan redan idag och bli en del av vårt stödjande team! Varmt välkommen med din ansökan!
Lerums kommun är känd för sina natursköna platser med sjöar och skog. Kommunen har 3200 medarbetare och 43 000 invånare men räknar med att växa rejält inom de närmsta åren. Lerum ligger endast 20 minuters resväg från Göteborg och står idag inför en utvecklingsintensiv period med många spännande projekt på gång, allt ifrån skola till bostäder. Kommunen arbetar för att säkra både god service, hög välfärd och ett blomstrande företagsklimat. * Bemanningsenhetens uppdrag är att anställa timavlönade och tillsätta arbetspass för korttidsfrånvaro och ökad arbetsbelastning inom sektor Utbildning, Stöd och omsorg samt Måltidsservice. Du kommer till en arbetsplats där högt i tak, utveckling och samarbete över gränserna är en självklarhet. Tillsammans arbetar vi för att ge en god service i mötet med vikarier och verksamheter. Vi som arbetar här är bemanningsplanerare. systemförvaltare och rekryterare, under ledning av enhetschef. Vi arbetar på plats i centrala Lerum. ARBETSUPPGIFTER Som rekryterare kommer du sköta rekryteringar av timavlönade till sektor Stöd & omsorg, Utbildning och Måltidservice. Du följer Bemanningsenhetens rekryteringsprocess och gör en helhetsbedömning av kandidaternas lämplighet för tjänsten. I ditt arbete har du kontakt med chefer, samordnare och timvikarier. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är: • Urval av kandidater • Intervjuer på telefon och digitalt • Referenstagning • Beslut om anställning och lönesättning tillsammans med enhetschef • Administrera anställningar • Onboarding (boka introduktion och skicka information vid nyanställning) KVALIFIKATIONER Du ser samarbete som en självklarhet, men trivs även med att självständigt strukturera och driva arbetet framåt. Du har en god förmåga att skapa och förvalta relationer samt har förståelse för människors olikheter. Då det periodvis är högt tryck på Bemanningsenheten är det viktigt att kunna ställa om och hantera snabba förändringar. Du har examen i personal- och/eller arbetsvetenskap och tidigare erfarenhet av volymrekrytering av timvikarier inom områdena Stöd och omsorg, Förskola/Skola och Måltidsverksamhet om minst ett år. Du har erfarenhet av arbete i Heroma Portal, Time Care Pool, Visma Recruit, Refapp och Time Care MA. Meriterande är att ha god kunskap om Lerums kommuns verksamheter. Tillträde omgående. Varmt välkommen med din ansökan! ÖVRIGT Utvecklingen i Lerums kommun ska vara hållbar och vår styrning utgår från de globala målen i Agenda 2030. Vi är cirka 3 000 medarbetare som tillsammans jobbar för att erbjuda god service och skapa välfärd för kommunens cirka 42 000 invånare. Vi tror att våra olikheter berikar och utvecklar individen, verksamheten och samhället positivt. Som arbetsgivare arbetar Lerums kommun aktivt för jämställdhet och mångfald och mot all form av diskriminering och kränkande särbehandling. Vi vill främja en god arbetsmiljö där det går att kombinera arbete, föräldraskap och fritid. Vi erbjuder förmåner så som friskvård och personalvårdprogram. Som anställd i Lerums kommun kan det förekomma krav på att använda personligt Bank-ID i tjänsten för legitimering i t.ex. systeminloggning eller annan verifiering. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen ber vi dig skicka in din ansökan via den här länken, och inte via e-post eller pappersformat. Varmt välkommen med din ansökan! Inför den här rekryteringen har vi redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda. Vi undanber oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.
Lerums kommun är känd för sina natursköna platser med sjöar och skog. Kommunen har 3200 medarbetare och 43 000 invånare men räknar med att växa rejält inom de närmsta åren. Lerum ligger endast 20 minuters resväg från Göteborg och står idag inför en utvecklingsintensiv period med många spännande projekt på gång, allt ifrån skola till bostäder. Kommunen arbetar för att säkra både god service, hög välfärd och ett blomstrande företagsklimat. Arbetsmarknadsenheten är en utförarenhet med uppdrag från Lerums försörjningsstöd men även uppdrag från Arbetsförmedlingen, Försäkringskassan och Västra Götalands Regionen. Vi söker nu en ny kollega, välkommen till oss som arbetsmarknadshandläggare! ARBETSUPPGIFTER I ditt uppdrag som Arbetsmarknadshandläggare i Lerum ingår att arbeta nära individer vars förutsättningar att nå arbetsmarknaden eller en utbildning behöver klargöras. I jobbet ingår det att planera och organisera arbetsmarknadsorientering och att utreda arbetsförmåga (praktiska utföranden) för att stötta individer att närma sig självförsörjning. Du kommer att jobba gemensamt med kollegor på enheten men har egna ärenden och genomför individuella utvecklings- och utbildningsinsatser samt andra kompetensstärkande och stödjande insatser. Våra målgrupper varierar och en del av arbetet gäller personer med outredd arbetsförmåga där möjlighet till arbete eller utbildning skall utredas. I det arbetet kan det även ingå att samla underlag för utredning om partiell- eller hel sjukersättning. I rollen som arbetsmarknadshandläggare ingår du i ett remissteam där uppdragen fördelas över enheten och från de olika remittenterna. I teamet ingår även delar av övrig personal på arbetsmarknadsenheten Verksamhetens mål är att ge varje individ som kommer i kontakt med enheten kunskap och förståelse för hur arbetsmarknaden fungerar och vilka krav som ställs på den enskilde arbetstagaren på den reguljära arbetsmarknaden. Vi arbetar för att ge den enskilde individen förståelse för vad som behöver utvecklas och vad som behöver tas hänsyn till för att progression mot arbete skall ske. Att dokumentera och sammanställa underlag till uppdragsgivande myndighet och vården ingår också i arbetet. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är som har slutfört minst 180 hp från socionomprogrammet, beteendevetenskaplig linje alternativ socialpedagog. Vi ser att du har arbetslivserfarenhet från liknande uppdrag och erfarenhet av arbete med individer med psykisk ohälsa och beroendeproblematik. För att lyckas i rollen är det viktigt med en god uppfattning om arbetsmarknaden och arbetsgivare, erfarenhet av subventionerade anställningsformer samt kunskap i att sammanställa utredningar i skriftlig dokumentation. Du behöver även ha en förmåga att kontakta arbetsgivare för gemensam planering kring enskild individ så som praktik eller liknanden. Har du tidigare arbetat med personer med funktionsvariationer eller som befinner sig i sociala svårigheter är detta starkt meriterande. Även erfarenhet från arbete med Försäkringskassan och Arbetsförmedlingen är meriterande. Tjänsten ställer krav på god samverkan mellan interna och externa parter och vi ser därför att du är pedagogisk och är bra på att engagera och motivera andra människor. Erfarenhet av verksamhetssystemet Treserva B-körkort är ett krav Sista ansökningsdag är 11 april, men vi kommer ta in kandidater löpande på intervju tills tjänsten är tillsatt. ÖVRIGT Utvecklingen i Lerums kommun ska vara hållbar och vår styrning utgår från de globala målen i Agenda 2030. Vi tror att våra olikheter berikar och utvecklar individen, verksamheten och samhället positivt. Som arbetsgivare arbetar Lerums kommun aktivt för jämställdhet och mångfald och mot all form av diskriminering och kränkande särbehandling. Vi vill främja en god arbetsmiljö där det går att kombinera arbete, föräldraskap och fritid. Vi erbjuder förmåner så som friskvård och personalvårdprogram. Som anställd i Lerums kommun kan det förekomma krav på att använda personligt Bank-ID i tjänsten för legitimering i t.ex. systeminloggning eller annan verifiering. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen ber vi dig skicka in din ansökan via den här länken, och inte via e-post eller pappersformat. Varmt välkommen med din ansökan! Inför den här rekryteringen har vi redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda. Vi undanber oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.
Lerums kommun är känd för sina natursköna platser med sjöar och skog. Kommunen har 3200 medarbetare och 43 000 invånare men räknar med att växa rejält inom de närmsta åren. Lerum ligger endast 20 minuters resväg från Göteborg och står idag inför en utvecklingsintensiv period med många spännande projekt på gång, allt ifrån skola till bostäder. Kommunen arbetar för att säkra både god service, hög välfärd och ett blomstrande företagsklimat. ARBETSUPPGIFTER Är du en engagerad och empatisk person med ett stort hjärta för barns utveckling och lärande? Vill du vara en del av en trygg och stimulerande skolmiljö där du får möjlighet att göra skillnad varje dag? Då kan du vara den vi söker! Vi söker två elevassistenter till vår F-5 skola, där vi arbetar för att ge varje elev de bästa förutsättningarna att utvecklas både socialt och kunskapsmässigt. Som elevassistent arbetar du i klass och på fritidshemmet. Du kan komma att arbeta nära enskilda elever eller mindre grupper för att ge dem stöd i både undervisningen och i sociala sammanhang. Arbetsuppgifter · Arbeta som resurs i klass och på fritidshemmet · Stödja enskilda elever eller mindre grupper i klassrummet · Hjälpa elever att förstå och genomföra sina uppgifter · Stödja elever i sociala sammanhang och under raster · Bidra till en trygg och trivsam skolmiljö. KVALIFIKATIONER Kvalifikationer och erfarenhet · Erfarenhet av arbete med barn och unga, gärna inom skola eller fritidsverksamhet · Pedagogisk utbildning eller utbildning inom barn- och fritidsprogrammet är meriterande · Förmåga att skapa goda relationer och arbeta lösningsfokuserat · Tålamod, flexibilitet och en positiv inställning · Erfarenhet av att arbeta med elever i behov av särskilt stöd är en fördel Vi erbjuder · En stimulerande arbetsplats med engagerade kollegor · Möjlighet att göra verklig skillnad i barns liv · Fortbildning och stöd i din roll som elevassistent · En trygg och utvecklande arbetsmiljö Tjänsten är en visstidsanställning. Tillträde sker enligt överenskommelse. Urval och intervjuer sker löpande, så vänta inte med att skicka in din ansökan! ÖVRIGT Utvecklingen i Lerums kommun ska vara hållbar och vår styrning utgår från de globala målen i Agenda 2030. Vi tror att våra olikheter berikar och utvecklar individen, verksamheten och samhället positivt. Som arbetsgivare arbetar Lerums kommun aktivt för jämställdhet och mångfald och mot all form av diskriminering och kränkande särbehandling. Vi värnar om en god arbetsmiljö där du kan kombinera arbete och fritid. Som anställd hos oss får du tillgång till en rad förmåner, som friskvårdsbidrag och personalvårdsprogram. Läs mer om våra personalförmåner här: https://lerum.se/dina-formaner Som anställd i Lerums kommun kan det förekomma krav på att använda personligt Bank-ID i tjänsten för legitimering i till exempel systeminloggning eller annan verifiering. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen ber vi dig skicka in din ansökan via den här länken, och inte via e-post eller pappersformat. Varmt välkommen med din ansökan! Inför den här rekryteringen har vi redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda. Vi undanber oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.
Lerums kommun är känd för sina natursköna platser med sjöar och skog. Kommunen har 3200 medarbetare och 43 000 invånare men räknar med att växa rejält inom de närmsta åren. Lerum ligger endast 20 minuters resväg från Göteborg och står idag inför en utvecklingsintensiv period med många spännande projekt på gång, allt ifrån skola till bostäder. Kommunen arbetar för att säkra både god service, hög välfärd och ett blomstrande företagsklimat. ARBETSUPPGIFTER Är du en engagerad och kreativ textilslöjdslärare som brinner för att inspirera elever? Vill du vara en del av en trivsam och utvecklande skola där elevernas nyfikenhet och skaparglädje står i fokus? Då kan detta vara tjänsten för dig! Vi söker en lärare i textilslöjd till vår F-5-skola, där vi lägger stor vikt vid praktiskt och estetiskt lärande. Som textilslöjdslärare kommer du att: · Planera och genomföra undervisning i textilslöjd för elever i årskurs 3-5. · Skapa en inspirerande och trygg lärmiljö där eleverna får utveckla sin kreativitet. · Vara en del av skolans arbetslag och bidra till skolans utveckling. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som · Har lärarlegitimation med behörighet i textilslöjd (eller motsvarande erfarenhet). · Har ett kreativt och pedagogiskt arbetssätt där elevens lärande står i centrum. · Trivs med att arbeta i en miljö där samarbete och engagemang är nyckeln till framgång. · Har god förmåga att skapa en trygg och inspirerande lärandemiljö. Vi erbjuder · En skola med engagerade kollegor och härliga elever. · En välutrustad slöjdsal med goda möjligheter för skapande. · En arbetsplats där du har möjlighet att påverka och utveckla undervisningen. Tjänsten är en visstidsanställning. Tillträde sker enligt överenskommelse. Urval och intervjuer sker löpande, så vänta inte med att skicka in din ansökan! ÖVRIGT Utvecklingen i Lerums kommun ska vara hållbar och vår styrning utgår från de globala målen i Agenda 2030. Vi tror att våra olikheter berikar och utvecklar individen, verksamheten och samhället positivt. Som arbetsgivare arbetar Lerums kommun aktivt för jämställdhet och mångfald och mot all form av diskriminering och kränkande särbehandling. Vi värnar om en god arbetsmiljö där du kan kombinera arbete och fritid. Som anställd hos oss får du tillgång till en rad förmåner, som friskvårdsbidrag och personalvårdsprogram. Läs mer om våra personalförmåner här: https://lerum.se/dina-formaner Som anställd i Lerums kommun kan det förekomma krav på att använda personligt Bank-ID i tjänsten för legitimering i till exempel systeminloggning eller annan verifiering. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen ber vi dig skicka in din ansökan via den här länken, och inte via e-post eller pappersformat. Varmt välkommen med din ansökan! Inför den här rekryteringen har vi redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda. Vi undanber oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.
Välkommen till vår värld! 👑 Vår vision är en värld som mår bra, och du kan hjälpa oss att göra den visionen verklig. Vi tror att meningsfulla arbetsuppgifter, starka teamrelationer och en generös dos skratt skapar en arbetsmiljö som inspirerar och stärker oss och alla våra kunder. Med fokus på både här och nu, samt på framtiden - bidrar vi tillsammans till en värld som mår bra! 🌍🧡🚀 Din roll som farmaceut för Kronans Apotek i Partille och Lerum.Vi söker en driven och engagerad farmaceut till våra apotek Partille Port och Lerum Vårdcentral . Partille Port är beläget i en arkad med bostadsrätter ovan och är omringat av matbutiker, korttidsboende, restauranger och gym. Apoteket i Lerum är beläget intill en vårdcentral och ligger ganska centralt i Lerum. Du kommer arbeta tillsammans med ett härligt team bestående av 5 farmaceuter samt 3 apotekstekniker som gemensamt tar stort ansvar för apoteken och skapar kundupplevelser i världsklass. Det dagliga arbetet är omväxlande och innefattar allt ifrån rådgivning och försäljning av läkemedel och egenvårdsprodukter till att arbeta med lagerhållning, kampanjarbete, kvalité och utveckling. I rollen ingår även följande ansvarsområden och arbetsuppgifter: - Du ansvarar för att expediera ut rätt läkemedel till varje kund och erbjuda bästa möjliga kundrådgivning samt skapa kundupplevelse i världsklass. - Skapa delaktighet inom apoteket och verka för en god gruppdynamik genom bra samarbete med dina kollegor. Partille Port är öppet 10-19 på vardagar, 10-17 på lördagar och 11-17 på söndagar. Lerum Vårdcentral är öppet 08-18 på vardagar och 10-13 på lördagar, söndagar stängt. Vi erbjuder ett sommar vikariat på heltid och du välkomnas till apotekschef Rua Khidhr team. Önskad start kan diskuteras. Vi söker dig som är legitimerad receptarie eller apotekare. För att trivas i rollen tror vi att du brinner för att hjälpa våra kunder till en god läkemedelsanvändning och hälsa. Vi tror också att du trivs allra bäst när du får vara en del av ett engagerat team som arbetar mot tydligt uppsatta mål. På apoteket hjälps vi alla åt med det dagliga arbetet och tillsammans skapar vi en trevlig, välmående och trygg arbetsmiljö där vi växer, har roligt och delar med oss av våra framgångar. Till vår hjälp finns en stark region och serviceorganisation samt kollegor över hela landet. Din ansökanOm detta låter som rätt utmaning för dig tveka inte att skicka din ansökan till oss. Urval och intervjuer kommer att ske löpande. I din ansökan vill vi ha ditt CV eller din LinkedInprofil. Personligt brev? Det kan du skippa! Vi är intresserade av din kompetens, lära känna dig gör vi vid en eventuell intervju. I slutet av rekryteringsprocessen tillämpar vi en bakgrundskontroll på samtliga personer vi vill anställa, oavsett roll eller funktion. Då vi enbart tillämpar detta på slutkandidat informerar vi mer om det längre fram. Har du frågor om tjänsten går det bra att kontakta Apotekschef Rua Khidhr på tel. 070- 198 59 18 Varmt välkommen med din ansökan! 😊 Kärnan inom Kronans Apotek handlar om att vi ska må bra tillsammans. När vi har meningsfulla uppgifter, omfamnar varandras olikheter och delar många skrattar kan vi göra stor skillnad tillsammans. Strävan om att må bra är något vi delar med våra fackliga parter och tillsammans arbetar vi för en värld som mår bra. För att komma i kontakt med facklig representant Stephanie Nielsen från Unionen, maila [email protected] och facklig representant Aisha Karimi från Sveriges Farmaceuter, maila [email protected]. Så vilken väg vill du ta för att upptäcka din fulla potential? Leda, bredda eller djupa – valet är ditt! Vi tror på att varje medarbetare har sin egen unika resa att göra, och vi är här för att stötta dig på den resan. Genom Må-bra samtal och vår kompetenstidsplan skräddarsyr vi en utvecklingsväg som passar just dig. Kanske vill du bli apotekets stjärna i kundservice, eller kanske lockar det dig att dyka djupare in i vår digitala värld? Möjligheterna är oändliga! Vi ser till att varje medarbetare får den utveckling de behöver för att växa och trivas hos oss. Och vem vet, kanske leder den här resan till nya och spännande möjligheter inom Kronans Apotek! Så låt oss tillsammans utforska, lära och växa – för hos oss har resan bara börjat! 🚀
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 129 jobb