Leksands kommun jobb

Lediga jobb hos Leksands kommun

HR-generalist

Vikarierande HR-generalist till Leksands kommun Är du en person som har en stark drivkraft, innovationsförmåga och stort intresse för HR-området och vill medverka till värdeskapande insatser för kommunen? Leksands kommuns HR-team söker nu en ny kollega. Bli med på vår fortsatta resa att skapa värde för alla Leksands kommuns verksamheter! Höjdpunkter med jobbet: • Se dina värdeskapande insatser ha effekt på kommunens förändring & utvecklingsarbete och för dom vi är till för. • Samarbeta med dedikerade och inkluderande kollegor. • Glädje och gemenskap. Dina arbetsuppgifter Rollen som HR-generalist är bred och du arbetar utifrån HR-avdelningens mål och uppdrag. Då vår HR-avdelning är i en stark utvecklingsfas kommer du att få arbeta med och driva varierande uppdrag och insatser inom hela HR-området. I rollen som HR-generalist ger du ett löpande nära stöd till sektorns chefer inom varierande operativa HR- frågor som t ex kompetensförsörjning, rehabiliteringsärenden, arbetsrätt och arbetsmiljö med mera. Att hålla i interna utbildningar är en del av tjänsten och omvärldsbevakning är en naturlig del av arbetet. Tjänsten är ett vikariat på heltid fram till 31/12-2024 och du rapporterar till HR-chef. Vi tillämpar individuell lönesättning och möjlighet till distansarbete finns. Din profil • Vi söker dig som har högskoleutbildning med inriktning mot HR eller motsvarande och det är meriterande med flerårig arbetslivserfarenhet inom operativt och strategiskt HR-arbete. • • Erfarenhet av HR-arbete inom politiskt styrd organisation är meriterande. • • Vi ser att du har goda datakunskaper och ett intresse för att arbeta med digitala system. • För att trivas i rollen som HR-generalist har du förmågan att driva ditt arbete framåt och du trivs med ett arbete med varierande arbetsuppgifter. Du har en god förmåga till struktur, helhetssyn och övergripande strategier. Vi ser utveckling och ständiga förbättringar som en viktig del i rollen och i HR-avdelningens arbete. Du är nyfiken och har initiativförmågan att ta våra processer vidare och längre, till exempel genom hjälp av AI.  Som HR-generalist är du proaktiv i att skapa meningsfulla samarbeten, strävar efter att skapa förtroende i dina relationer och du samarbetar väl med andra både internt och externt. I ditt arbete är du självgående och du trivs med att ha en social roll där det förekommer representation och muntliga framföranden i olika forum. Sist men inte minst kommunicerar du på ett tydligt och pedagogiskt sätt, både muntligt och skriftligt. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Om arbetsplatsen HR-avdelningen består av fyra HR-strateger, en rekryteringsspecialist och en HR-chef. Vårt team präglas av inkludering, nyfikenhet och att hjälpa våra verksamheter nå längre. Vi lär av varandra och delar med oss av våra olika kompetenser inom teamet – det skapar arbetsglädje! Vi erbjuder dig För oss är det viktigt att alla våra medarbetare hittar en balans mellan jobb och hem, känner trygghet i sin anställning och en ökad livskvalitet genom att jobba i kommunen. Lyckas vi med det lyckas vi också med vår gemensamma uppgift. Vi arbetar aktivt med att skapa en arbetsplats som ger alla medarbetare rätt förutsättningar att göra ett bra jobb. Vi vill att all verksamhet ska ha ett hälsofrämjande synsätt och vi strävar efter ett rikt arbetsinnehåll, arbetstillfredsställelse, gemenskap och personlig utveckling för alla medarbetare. Vi ser kompetensutveckling som självklart och nödvändigt. Alla medarbetare ska vara rätt rustad för sitt arbete och därför uppmuntrar vi våra medarbetare att vidareutvecklas genom exempelvis kurser, utbildningar och nätverkande. På vår hemsida har vi samlat information om hur det är att arbeta hos oss. För mer information vänligen se www.leksand.se/jobbahososs  För dig som sökande har vi möjlighet att erbjuda medflyttandeservice, se vidare www.rekryteringslots.se Din ansökan  För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Leksands kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via länken. Ansökningshandlingarna består av CV och personligt brev. Sista ansökningsdatum Din ansökan vill vi ha senast den 17:e maj. Ansökningar granskas löpande och intervjuer kan påbörjas innan ansökningstiden löpt ut. Välkommen med din ansökan!

26 april 2024
Sista ansökan:
17 maj 2024
Planarkitekt och planarkitekt med samordnaransvar

Är du en kreativ och engagerad planarkitekt som vill arbeta med detaljer såväl som helheten i spännande stads- och samhällsutvecklingsprojekt och vara med i förverkligandet av framtidens Leksand, kan det här vara jobbet för dig! Leksands kommuns Plan- och kartavdelning söker nu två nya kollegor, en planarkitekt och en planarkitekt med samordnaransvar.  Höjdpunkter med jobbet: • Möjligheten att vara en del av spännande projekt som formar samhället för framtiden. • Samarbeta med dedikerade och inkluderande kollegor. • Vara en del i ett team med där vi lär av varandra och delar med oss av våra olika kompetenser. Dina arbetsuppgifter Som planarkitekt i Leksand ansvarar du för och projektleder planuppdrag genom hela planprocessen från vision till färdigt planförslag och kommer arbeta med många spännande och utmanande uppgifter. Du kommer arbeta med både detalj- och översiktsplanering och vara en viktig del av samhällsutvecklingen i Leksands kommun där du arbetar i nära samarbete med dina kollegor inom detalj- och översiktsplanering, exploatering, strategisk planering, bygg och miljö m.fl. Arbetet innebär förutom täta kontakter med medarbetare även kontakter med politiker, allmänheten samt offentliga aktörer som t.ex. länsstyrelsen, markägare och konsulter. Tjänsten som planarkitekt med samordnaransvar innebär även att du ger direkt stöd och coachar övriga planarkitekter i deras projekt och dagliga arbete med bland annat planrelaterade bedömningar och avvägningar samt i kontakten med interna och externa parter så att det sker samordnat, enhetligt och rättssäkert. Tillsammans med plan- och kartchef och övriga teamet identifierar och arbetar du med utvecklingsfrågor, effektivisering och förbättring av det dagliga arbetet för att sedan processleda framtagande och vidareutveckling av beslutade arbetssätt, rutiner och metoder samt bidrar med situationsmässiga tolkningar och bedömningar av praxis. Detta är två heltidstjänster tillsvidare. Vi tillämpar individuell lönesättning och möjlighet till distansarbete finns. Din profil • Vi söker dig som är högskoleutbildad planeringsarkitekt, landskapsarkitekt, samhällsplanerare eller motsvarande med inriktning mot fysisk planering eller har annan utbildning som av arbetsgivaren anses motsvarande. • Du har erfarenhet av att arbeta med samhällsplanering och har god kunskap i plan- och bygglagen och miljöbalken. • Du har dessutom god förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska, då arbetet innebär att skriva och kvalitetssäkra olika underlag och dokument. • I rollen som planarkitekt med samordnaransvar söker vi dig som dessutom har några års erfarenhet av gruppledarskap och coachning där du drivit projekt kopplade till fysisk planering. Vi söker dig som är drivande och engagerad, arbetar strukturerat och lösningsfokuserat samt trivs med att arbeta i team. Ditt relationsskapande förhållningssätt är en viktig förutsättning för att skapa goda resultat och ett bra samarbete. Din förmåga att göra avvägningar mellan olika frågor i planprocessen är en styrka i ditt arbete. Du kommer med nya angreppsätt och arbetar mål- och resultatfokuserat, kan omsätta idéer till verklighet. För tjänsterna krävs att du planerar och organiserar arbetet på ett effektivt sätt samt är noggrann med kvaliteten. Du är vidare en trygg, stabil person med god samarbetsförmåga.   Vi erbjuder dig ett spännande och omväxlande arbete där du både får möjlighet till stort eget ansvar och till ett gott samarbete med dina kollegor. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. B-körkort är en förutsättning för tjänsten. Om arbetsplatsen Genom progressiv samhällsplanering bidrar sektor samhällsutveckling till att skapa en attraktiv kommun där både yngre och äldre har goda levnadsförutsättningar med tillgång till goda livs- och boendemiljöer samt rikt och aktivt kultur, idrotts – och friluftsliv. Våra verksamheter bygger på professionalitet, kvalitet, omtanke och engagemang. Sektorn består av sju avdelningar; plan- och karta, strategisk planering, näringsliv, myndighet, tillväxt, kultur samt fritid och totalt är vi ca 75 anställda.  Inom plan- och kartavdelningen är vi 9 medarbetare samt chef som arbetar teambaserat kring våra uppdrag. Vi lär av varandra och delar med oss av våra olika kompetenser inom teamet – det skapar arbetsglädje! Vi erbjuder dig För oss är det viktigt att alla våra medarbetare hittar en balans mellan jobb och hem, känner trygghet i sin anställning och en ökad livskvalitet genom att jobba i kommunen. Lyckas vi med det lyckas vi också med vår gemensamma uppgift. Vi arbetar aktivt med att skapa en arbetsplats som ger alla medarbetare rätt förutsättningar att göra ett bra jobb. Vi vill att all verksamhet ska ha ett hälsofrämjande synsätt och vi strävar efter ett rikt arbetsinnehåll, arbetstillfredsställelse, gemenskap och personlig utveckling för alla medarbetare.  På vår hemsida har vi samlat information om hur det är att arbeta hos oss. För mer information vänligen se www.leksand.se/jobbahososs  För dig som sökande har vi möjlighet att erbjuda medflyttandeservice, se vidare www.rekryteringslots.se Din ansökan  För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Leksands kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via länken. Ansökningshandlingarna består av CV och personligt brev. Din ansökan vill vi ha senast den 8:e maj. Ansökningar granskas löpande och intervjuer kan påbörjas innan ansökningstiden löpt ut. Välkommen med din ansökan!

23 april 2024
Sista ansökan:
9 maj 2024
Grundskolelärare F-3

Vi behöver dig och vi tror att du skulle trivas hos oss, där lugnet från naturen och utsikten över älven och ängarna, skapar goda förutsättningar till en trivsam arbetsmiljö.    Dina arbetsuppgifter  I dina arbetsuppgifter ingår det att planera, genomföra, utvärdera, dokumentera och utveckla undervisningen, utifrån styrdokument (Skollagen och Läroplanerna). Som lärare på skolan samarbetar och samverkar du med andra kollegor på skolan  och inom kommunen. Genom arbetslagsmöten och kollegiala utvecklingsarbeten bidrar du med dina erfarenheter och håller dig ajour med forskning kring undervisning och lärande. I tjänsten ingår pedagogisk lunch, rasttillsyn och bussvärd. På vår skola vill vi att varje elev ska få möjlighet att utvecklas och nå sin fulla potential. För att nå dit behöver vi de absolut bästa pedagogerna. Därför ska alla våra lärare: - Planera, genomföra och utvärdera verksamheten med utgångspunkt från nationella mål och riktlinjer. - Tillämpa en variation av arbetssätt, uttrycksformer och utveckla våra lärmiljöer. - Ta tillvara på  elevernas behov, intressen och erfarenheter för att öka delaktigheten och motivationen hos eleverna. - Inta ett demokratiskt, empatiskt samt låg affektivt förhållningsätt. Där det sociala lärandet kombinerat med undervisning (kunskapsuppdraget), stimulerar till elevens utveckling och lärande. -Ha höga förväntningar på eleverna, kunskap är viktigt.  På skolan arbetar vi  tätt tillsammans med skolans andra professioner , samarbeta med vårdnadshavare och hålla dig ajour kring dokumentation, IUP:er och åtgärdsprogram, kring de elever som du undervisar. Om arbetsplatsen Ullvi skola har en god lärmijö såväl utomhus som inomhus. Vi har under flera år arbetat akivt med att utveckla skolans pedagogiska, sociala och fysiska lärmiljö. På skolan har vi organiserat oss i en förskolklass och i B-form genom klass 1-2, klass 3-4 och klass 5-6. Vi arbetar tillsammans genom att ha halvklass eller delningar i flera ämnen.  På skolan tror vi att vi når längre genom att arbeta tillsammans och ha roligt på jobbet.  Din profil Vi söker dig som har en lärarlegitimation mot de yngre åldrarna. Det är meritierande om du har behörighet att undervisa i flera ämnen. Vi erbjuder dig För oss är det viktigt att alla våra medarbetare hittar en balans mellan jobb och hem, känner trygghet i sin anställning och en ökad livskvalitet genom att jobba i kommunen. Lyckas vi med det lyckas vi också med vår gemensamma uppgift. Vi arbetar aktivt med att skapa en arbetsplats som ger alla medarbetare rätt förutsättningar att göra ett bra jobb. Vi vill att all verksamhet ska ha ett hälsofrämjande synsätt och vi strävar efter ett rikt arbetsinnehåll, arbetstillfredsställelse, gemenskap och personlig utveckling för alla medarbetare. Vi ser kompetensutveckling som självklart och nödvändigt. Alla medarbetare ska vara rätt rustad för sitt arbete och därför uppmuntrar vi våra medarbetare att vidareutvecklas genom exempelvis kurser, utbildningar och nätverkande. På vår hemsida har vi samlat information om hur det är att arbeta hos oss och vilka mervärden och förmåner du har som medarbetare. För mer information vänligen se www.leksand.se/jobbahososs  För dig som sökande har vi möjlighet att erbjuda medflyttandeservice, se vidare www.rekryteringslots.se Din ansökan För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Leksands kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via länken. Ansökningshandlingarna består av CV och personligt brev.   Omfattning:  Tjänsten är på 90% och sträcker sig minst ett läsår.  Sista ansökningsdatum Vilken sista ansökningsdatum är 19 maj Tillsättning sker efter överenskommelse, men senast till skolstart i augusti 2024. Vi rekryterar löpande så det är bra om du skickar in din ansökan så fort som möjligt.  Läs mer på www.leksand.se och följ oss på sociala medier. Välkommen med din ansökan!

22 april 2024
Sista ansökan:
21 maj 2024
Sjuksköterska natt! Välkommen till oss i Leksand!

Vill du ha ett jobb där dina insatser gör skillnad? Är det viktigt för dig att få jobba med människor? Då kan det vara dig vi söker! Dina arbetsuppgifter Du kommer att ha omväxlande och intressanta uppdrag, både planerade och oplanerade. En stor del i arbetet innebär att göra akuta, kliniska bedömningar både i patientens hem samt per telefon med boendepersonal eller hemtjänsten. Variationen i uppdraget är stor och du får mycket tillbaka i form av personlig utveckling och olika utmaningar, vilket ger dig en bred kompetens som sjuksköterska. I arbetsuppgifterna ingår handledning och stöttning till omvårdnadspersonal.  Ditt arbete är fritt och självständigt och består av bedömning, prioritering, planering och uppföljning av hälso- och sjukvårdsinsatser samt omvårdnadsåtgärder.  Tjänsten innefattar 68,93% natt. Du har möjlighet att arbeta 100% där övrig tid är pooltjänstgöring. Vi tillämpar individuell lönesättning.  Din profil Du är legitimerad sjuksköterska och har jobbat några år i yrket. Du lyssnar, kommunicerar och löser situationer på ett konstruktivt sätt. Ditt engagemang för arbete med människor är stort och ditt bemötande pedagogiskt och gott. Du har god fömåga att handleda och delegera omvårdnadspersonal, ge stöd och skapa trygghet. Du kan arbeta självständigt och ta beslut utifrån dina egna bedömningar.  Vi är övertygade om att olikheter berikar och strävar därför efter att våra medarbetare speglar samhällets mångfald.  Om oss Allt fler människor får hälso- och sjukvård i hemmet och sjuksköterskan är en viktig del i utvecklingen till en god och nära vård. På hälso-, sjukvård- och rehabiliteringsenheten (HSR) arbetar sjuksköterskor, arbetsterapeuter och fysioterapeuter. Vi samverkar med varandra, patienter och vårdpersonal på särskilt boende, inom ordinärt boende samt på gruppbostäder. Som sjuksköterska natt hos oss får du verkligen nyttja bredden på dina kunskaper då du kommer att få arbeta över hela vår verksamhet.  Nu söker vi en ny kollega. Du kommer att ingå i en stabil, samarbetsorienterad och omtänksam arbetsgrupp. Vi är en enhet som värdesätter att du kommer med nya ideer och perspektiv i syfte att förbättra vår verksamhet. Din delaktighet är viktig för oss! Vi erbjuder dig För oss är det viktigt att alla våra medarbetare hittar en balans mellan jobb och hem, känner trygghet i sin anställning och en ökad livskvalitet genom att jobba i kommunen. Lyckas vi med det lyckas vi också med vår gemensamma uppgift. Vi arbetar aktivt med att skapa en arbetsplats som ger alla medarbetare rätt förutsättningar att göra ett bra jobb. Vi vill att all verksamhet ska ha ett hälsofrämjande synsätt och vi strävar efter ett rikt arbetsinnehåll, arbetstillfredsställelse, gemenskap och personlig utveckling för alla medarbetare. Vi ser kompetensutveckling som självklart och nödvändigt. Alla medarbetare ska vara rätt rustad för sitt arbete och därför uppmuntrar vi våra medarbetare att vidareutvecklas genom exempelvis kurser, utbildningar och nätverkande. På vår hemsida har vi samlat information om hur det är att arbeta hos oss och vilka mervärden och förmåner du har som medarbetare. För mer information se www.leksand.se/jobbahososs  För dig som sökande har vi möjlighet att erbjuda medflyttandeservice, se vidare www.rekryteringslots.se Sista ansökningsdatum Vänligen bifoga personligt brev och CV till din ansökan. Din ansökan vill vi ha senast 240513. B-körkort, är ett krav för denna tjänst. Välkommen med din ansökan!

19 april 2024
Sista ansökan:
13 maj 2024
3-6 lärare i textilslöjd och gärna ytterligare ämne

Varje dag arbetar vi med att möjliggöra alla barns utveckling och lärande! Vi söker dig som vill vara med och leda elevernas lärande i framförallt textilslöjd på både anpassad grundskola och grundskola i Insjön. Dina arbetsuppgifter I dina arbetsuppgifter ingår det att arbeta utifrån grundskolans styrdokument (Skollagen och Lgr 11) tillsammans med lärarkollegor. Vidare har du eget ansvar för planering, genomförande, dokumentation och uppföljning av den undervisning du genomför. Du medverkar i analys och utveckling av skolverksamheten tillsammans med övriga lärare och skolledning. I uppdraget kan visst mentorskap för en mindre angiven elevgrupp ingå. Utöver undervisning ingår även elevtillsyn och pedagogisk måltid i arbetsuppgifterna.  Tjänsten är 65% textilslöjd och tillsvidare. Anställningsgraden kan öka om den sökande har fler ämnen. Vi tillämpar individuell lönesättning. Om arbetsplatsen Vi arbetar i två sk Hjul (låg och mellan) där legitimerade lärare är navet och resurspedagoger i Däck utvecklar elevstödet. Vi har elevhälsoteam nära och har specialpedagog, skolsköterska och kurator på skolan flera dagar i veckan, och tillgång till skolpsykolog vid behov. Vi utvecklar just nu relationsarbetet lärare-elev via ett forskningsprojekt IBIS-CM, med stöd av Uppsala universitet. Så gott som alla lärare med legitimation på skolan har VFU lärarutbildning och tar emot lärarstudenter och vi värnar forskningsförankring och beprövad erfarenhet.   Din profil Vi söker dig som har intresse för undervisningsutveckling via klassrumsarbete. Lärarlegitimation är ett krav och då framförallt i textilslöjd, men legitimation i ytterligare ämne är önskvärt då det kan höja sysselsättningsgraden från 65 till 100%.  Du har en god förmåga att samarbeta med såväl kollegor som elever och vårdnadshavare. Det innebär att du involverar eleverna i det pedagogiska planeringsarbetet och ser till att vårdnadshavarna är väl informerade om elevernas skolsituation. Vi erbjuder dig För oss är det viktigt att alla våra medarbetare hittar en balans mellan jobb och hem, känner trygghet i sin anställning och en ökad livskvalitet genom att jobba i kommunen. Lyckas vi med det lyckas vi också med vår gemensamma uppgift. Vi arbetar aktivt med att skapa en arbetsplats som ger alla medarbetare rätt förutsättningar att göra ett bra jobb. Vi vill att all verksamhet ska ha ett hälsofrämjande synsätt och vi strävar efter ett rikt arbetsinnehåll, arbetstillfredsställelse, gemenskap och personlig utveckling för alla medarbetare. Vi ser kompetensutveckling som självklart och nödvändigt. Alla medarbetare ska vara rätt rustad för sitt arbete och därför uppmuntrar vi våra medarbetare att vidareutvecklas genom exempelvis kurser, utbildningar och nätverkande. På Insjöns skola får du nära stöd och samarbete med kollegor, elevhälsan och skolledning. Den dagliga navigeringen får du hjälp med av våra kunniga och engagerade skoladministratörer. I kommunövergripande träffar kan du vidga dina kunskaper med hjälp av kollegor på andra skolor. Vi tänker att vi alltid gör saker bättre tillsammans. På vår hemsida har vi samlat information om hur det är att arbeta hos oss och vilka mervärden och förmåner du har som medarbetare. För mer information vänligen se www.leksand.se/jobbahososs  För dig som sökande har vi möjlighet att erbjuda medflyttandeservice, se vidare www.rekryteringslots.se Din ansökan För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Leksands kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via länken. Ansökningshandlingarna består av CV och personligt brev. Sista ansökningsdatum 10 maj 2024 Tillsättning efter överenskommelse dock tidigast 7 augusti 2024   Läs mer www.leksand.se   Välkommen med din ansökan!

18 april 2024
Sista ansökan:
10 maj 2024
Måltidssamordnare särskilda boenden

Ta chansen och bli en del av våra dedikerade team på våra särskilda boenden. Nu söker vi flera nya medarbetare till rollen som måltidssamordnare, så har du energin och förmågan att utveckla, inspirera och genomföra meningsfulla måltidsupplevelser till våra boende, då kan det här vara rollen för dig! Höjdpunkter med jobbet: • Möjlighet driva utveckling • Dedikerade och inkluderande medarbetare • Bidra till ökat välmående för våra äldre Dina arbetsuppgifter I rollen som måltidssamordnare är målet att bidra till att skapa glädje och livskvalitet i vardagen för våra äldre, samtidigt som du arbetar mot att öka kunskapen om måltidernas betydelse. Du kommer att ha en central roll i att säkerställa en hög kvalitet på måltidsupplevelsen för våra äldre. Dina huvudsakliga ansvarsområden och arbetsuppgifter innefattar att sammanföra och leda kostråd, samt att utbilda, inspirera och informera om måltidens betydelse för våra brukare. Du kommer att vara ansvarig för att säkerställa att relevanta måltidsdokument och rutiner finns tillgängliga och att dessa implementeras, utvärderas och revideras i samarbete med arbetsgruppen och kostrådet. Vidare kommer du att genomföra måltidsobservationer och egenkontroller, samt samverka med Kostenheten och andra professioner inom verksamheten. Din roll omfattar även att planera och förbereda måltider vid speciella tillfällen och aktiviteter, samt att samordna beställningar. Du kommer att vara delaktig i att skapa trevliga måltidsupplevelser där du tar hänsyn till kulturella samt individuella önskemål och behov.  I rollen ingår det samtidigt att du aktivt deltar i omvårdnadsarbetet. Detta är tillsvidaretjänster på heltid, beroende på vilket särskilt boende du jobbar på kommer omvårdsarbetet vara mer eller mindre omfattande. Du rapporterar till ansvarig Enhetschef. Din profil • Utbildning/kurser inom kost och hälsa, mat och måltider för äldre eller annat som arbetsgivaren bedömer likvärdigt. • Meriterande med undersköterskeutbildning. • Du har ett stort intresse för mat, nutrition och anpassade måltider, innefattande de olika delarna i Livsmedelsverkets Måltidsmodell, riktlinjer gällande måltider inom vård och omsorg samt livsmedelssäkerhet och svinnhantering. • Du har goda kunskaper inom områdena etik, bemötande, salutogent förhållningssätt och den nationella värdegrunden. • God datorvana, talar och skriver flytande svenska. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Vi ser att du är flexibel och självgående, redo att ta egna initiativ för att förbättra och utveckla våra måltidsupplevelser. Din kreativitet kommer väl till pass när du skapar trevliga måltidsupplevelser som tar hänsyn till både kulturella och individuella preferenser och behov. Med din kvalitetsmedvetenhet säkerställer du att varje måltid blir en höjdpunkt för våra äldre. Vi förväntar oss att du är en lyhörd människa med ett stort intresse för att möta människor i olika livssituationer med respekt och en förmåga att se till deras bästa efter varje individs enskilda förmågor. Du behöver också ha en empatisk förmåga och ett bra förhållningssätt gentemot dem du möter. Om arbetsplatsen Du kommer jobba på ett våra särskilda boenden som är fyra till antalet. Läs mer om våra boenden här. Särskilt boende vänder sig till äldre som inte längre kan bo kvar hemma på grund av ett ökat vård- och omsorgsbehov. På boendet arbetar omvårdnadspersonal dygnet runt för att hjälpa de äldre. Arbetet utgår från individens fysiska, psykiska samt sociala behov. Vi erbjuder dig För oss är det viktigt att alla våra medarbetare hittar en balans mellan jobb och hem, känner trygghet i sin anställning och en ökad livskvalitet genom att jobba i kommunen. Lyckas vi med det lyckas vi också med vår gemensamma uppgift. Vi arbetar aktivt med att skapa en arbetsplats som ger alla medarbetare rätt förutsättningar att göra ett bra jobb. Vi vill att all verksamhet ska ha ett hälsofrämjande synsätt och vi strävar efter ett rikt arbetsinnehåll, arbetstillfredsställelse, gemenskap och personlig utveckling för alla medarbetare. Vi ser kompetensutveckling som självklart och nödvändigt. Alla medarbetare ska vara rätt rustad för sitt arbete och därför uppmuntrar vi våra medarbetare att vidareutvecklas genom exempelvis kurser, utbildningar och nätverkande. På vår hemsida har vi samlat information om hur det är att arbeta hos oss. För mer information vänligen se www.leksand.se/jobbahososs  För dig som sökande har vi möjlighet att erbjuda medflyttandeservice, se vidare www.rekryteringslots.se Din ansökan För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Leksands kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via länken. Ansökningshandlingarna består av CV och personligt brev. Om anställning blir aktuell behöver du uppvisa utdrag ur belastningsregistret. Sista ansökningsdatum Skicka in din ansökan senast den 10:e maj. Vi hanterar ansökningar löpande och tillsättningen av de vakanta rollerna kan ske innan ansökningstiden löpt ut. Tillsättning sker efter överenskommelse. Läs mer www.leksand.se Välkommen med din ansökan!

17 april 2024
Sista ansökan:
10 maj 2024
Aktivitetssamordnare särskilt boende

Ta chansen och bli en del av våra dedikerade team på våra särskilda boenden. Nu söker vi flera nya medarbetare till rollen som aktivitetssamordnare, så har du viljan och förmågan att utveckla kreativa och meningsfulla aktiviteter till våra boende, då kan det här vara rollen för dig! Höjdpunkter med jobbet: • Möjlighet driva utveckling • Dedikerade och inkluderande medarbetare • Bidra till ökat välmående för våra äldre Dina arbetsuppgifter Som Aktivitetssamordnare spelar du en central roll i att planera och koordinera en mångfald av aktiviteter för våra brukare. Dina huvudsakliga ansvarsområden inkluderar samordning av aktivitetsombud i samarbete med hälso- och sjukvården, ledning av aktivitetsråd och utformning av individuella aktivitetsplaner. Du tar också initiativ i att utveckla kulturaktiviteter genom kontakt med kulturförvaltningen och bokning av artister. Vidare är du delaktig i att främja samarbetet med externa utförare och frivilliga verksamheter, samtidigt som du inspirerar och stödjer dina kollegor på avdelningarna med aktiviteter på individ- och gruppnivå. För att säkerställa en trivsam vårdmiljö ansvarar du även för att nödvändigt aktivitetsmaterial finns tillgängligt på avdelningarna. I rollen ingår det samtidigt att du aktivt deltar i omvårdnadsarbetet. Detta är tillsvidaretjänster på heltid, beroende på vilket särskilt boende du jobbar på kommer omvårdsarbetet vara mer eller mindre omfattande. Du rapporterar till ansvarig Enhetschef. Din profil • Du är utbildad undersköterska, äldrepedagog, arbetsterapeut eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer stämmer överens med ansvarsområdet och arbetsuppgifterna. • Förmåga och erfarenhet av att organisera och leda social verksamhet. • Erfarenhet av likvärdig tjänst.  • Erfarenhet av digitalt arbete inom vård- och omsorg. • Du har goda kunskaper inom områdena etik, bemötande, salutogent förhållningssätt och den nationella värdegrunden. • God datorvana, talar och skriver flytande svenska. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Som aktivitetssamordnare är det avgörande att du är självgående och tar initiativ i att skapa meningsfulla och stimulerande aktiviteter för våra brukare. Din kreativitet och kulturella medvetenhet är nyckelfaktorer när det gäller att utveckla och genomföra diverse kulturaktiviteter och sociala evenemang, precis som du bör ha förmåga att organisera och leda dem. Att vara kvalitetsmedveten är också av yttersta vikt, precis som du behöver vara strukturerad i ditt arbete och se till att varje detalj är noggrant planerad och genomförd. Vi förväntar oss att du är en lyhörd människa med ett stort intresse för att möta människor i olika livssituationer med respekt och en förmåga att se till deras bästa efter varje individs enskilda förmågor. Du behöver ha en empatisk förmåga och ett bra förhållningssätt gentemot dem du möter samt vara flexibel och kunna anpassa dig efter olika förutsättningar.  Om arbetsplatsen Du kommer jobba på ett våra särskilda boenden som är fyra till antalet. Läs mer om våra boenden här. Särskilt boende vänder sig till äldre som inte längre kan bo kvar hemma på grund av ett ökat vård- och omsorgsbehov. På boendet arbetar omvårdnadspersonal dygnet runt för att hjälpa de äldre. Arbetet utgår från individens fysiska, psykiska samt sociala behov. Vi erbjuder dig För oss är det viktigt att alla våra medarbetare hittar en balans mellan jobb och hem, känner trygghet i sin anställning och en ökad livskvalitet genom att jobba i kommunen. Lyckas vi med det lyckas vi också med vår gemensamma uppgift. Vi arbetar aktivt med att skapa en arbetsplats som ger alla medarbetare rätt förutsättningar att göra ett bra jobb. Vi vill att all verksamhet ska ha ett hälsofrämjande synsätt och vi strävar efter ett rikt arbetsinnehåll, arbetstillfredsställelse, gemenskap och personlig utveckling för alla medarbetare. Vi ser kompetensutveckling som självklart och nödvändigt. Alla medarbetare ska vara rätt rustad för sitt arbete och därför uppmuntrar vi våra medarbetare att vidareutvecklas genom exempelvis kurser, utbildningar och nätverkande. På vår hemsida har vi samlat information om hur det är att arbeta hos oss. För mer information vänligen se www.leksand.se/jobbahososs  För dig som sökande har vi möjlighet att erbjuda medflyttandeservice, se vidare www.rekryteringslots.se Din ansökan För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Leksands kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via länken. Ansökningshandlingarna består av CV och personligt brev. Om anställning blir aktuell behöver du uppvisa utdrag ur belastningsregistret. Sista ansökningsdatum Skicka in din ansökan senast den 10:e maj. Vi hanterar ansökningar löpande och tillsättningen av de vakanta rollerna kan ske innan ansökningstiden löpt ut. Tillsättning sker efter överenskommelse. Läs mer www.leksand.se Välkommen med din ansökan!

17 april 2024
Sista ansökan:
10 maj 2024
Kvalitetsledare särskilt boende

Ta chansen och bli en del av våra dedikerade team på våra särskilda boenden. Nu söker vi flera nya medarbetare till rollen som kvalitetssledare, så har du viljan och förmågan att driva kvalitetsarbete med en hög standard, då kan det här vara rollen för dig! Höjdpunkter med jobbet: • Möjlighet driva utveckling • Dedikerade och inkluderande medarbetare • Bidra till ökat välmående för våra äldre Dina arbetsuppgifter Som Kvalitetsledare blir du i din roll nära medarbetarna genom arbetsledning och handledning. Du ansvarar för att fördela och omfördela arbetsuppgifter, hantera korttidsbemanning och att utveckla ett effektivt och strukturerat arbetssätt genom beprövade metoder. Din roll inkluderar att organisera, planera och säkra efterlevnaden av riktlinjer och rutiner, samtidigt som du säkerställer att information inom verksamheten och till boende/närstående förmedlas. I tjänsten ska du också säkerställa kvaliteten i det dagliga arbetet, från vårdinsatser till genomförandeplaner och handlingsplaner. Du bistår enhetschefen med operativa uppgifter som gör det möjligt att sätta och utveckla strategier. I rollen ingår det samtidigt att du aktivt deltar i omvårdnadsarbetet. Detta är tillsvidaretjänster på heltid, beroende på vilket särskilt boende du jobbar på kommer omvårdsarbetet vara mer eller mindre omfattande. Du rapporterar till ansvarig Enhetschef. Din profil • Du är utbildad undersköterska och det är meriterande med specialistutbildning. • Flera års erfarenhet av arbete som undersköterska samt erfarenhet av demensvård. • Erfarenhet av likvärdig tjänst. Erfarenhet från ledarskap är meriterande för denna roll. • Erfarenhet av digitalt arbete inom vård- och omsorg. • Du har goda kunskaper gällande lagstiftning inom äldreomsorgen samt inom områdena etik, bemötande, salutogent förhållningssätt och den nationella värdegrunden. • God datorvana, talar och skriver flytande svenska. Vi ser gärna att du har kunskaper i personalplanering och det är meriterande med erfarenhet av kollektivavtal, arbetsrätt, branschanpassad ekonomi och arbetsmiljö. För rollen som kvalitetsledare behöver du vara ekonomiskt medveten och ha förmågan att hantera resurser på ett effektivt sätt, samtidigt som du är kreativ och kan tänka utanför boxen för att kunna hitta flexibla lösningar när behovet av det finns. Med din kvalitetsmedvetenhet och förmåga att leda och samarbeta sätter du en hög standard på arbetet som utförs och bidrar därmed till en harmonisk arbetsmiljö. Att också vara strukturerad underlättar organiseringen och planeringen av arbetsuppgifter samt säkerställer efterlevnaden av riktlinjer och rutiner. Vi förväntar oss att du är en lyhörd människa med ett stort intresse för att möta människor i olika livssituationer med respekt och en förmåga att se till deras bästa efter varje individs enskilda förmågor. Du behöver ha en empatisk förmåga och ett bra förhållningssätt gentemot dem du möter samt vara flexibel och kunna anpassa dig efter olika förutsättningar.  Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Om arbetsplatsen Du kommer jobba på ett våra särskilda boenden som är fyra till antalet. Läs mer om våra boenden här. Särskilt boende vänder sig till äldre som inte längre kan bo kvar hemma på grund av ett ökat vård- och omsorgsbehov. På boendet arbetar omvårdnadspersonal dygnet runt för att hjälpa de äldre. Arbetet utgår från individens fysiska, psykiska samt sociala behov. Vi erbjuder dig För oss är det viktigt att alla våra medarbetare hittar en balans mellan jobb och hem, känner trygghet i sin anställning och en ökad livskvalitet genom att jobba i kommunen. Lyckas vi med det lyckas vi också med vår gemensamma uppgift. Vi arbetar aktivt med att skapa en arbetsplats som ger alla medarbetare rätt förutsättningar att göra ett bra jobb. Vi vill att all verksamhet ska ha ett hälsofrämjande synsätt och vi strävar efter ett rikt arbetsinnehåll, arbetstillfredsställelse, gemenskap och personlig utveckling för alla medarbetare. Vi ser kompetensutveckling som självklart och nödvändigt. Alla medarbetare ska vara rätt rustad för sitt arbete och därför uppmuntrar vi våra medarbetare att vidareutvecklas genom exempelvis kurser, utbildningar och nätverkande. På vår hemsida har vi samlat information om hur det är att arbeta hos oss. För mer information vänligen se www.leksand.se/jobbahososs  För dig som sökande har vi möjlighet att erbjuda medflyttandeservice, se vidare www.rekryteringslots.se Din ansökan För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Leksands kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via länken. Ansökningshandlingarna består av CV och personligt brev. Om anställning blir aktuell behöver du uppvisa utdrag ur belastningsregistret. Sista ansökningsdatum Skicka in din ansökan senast den 10:e maj. Vi hanterar ansökningar löpande och tillsättningen av de vakanta rollerna kan ske innan ansökningstiden löpt ut. Tillsättning sker efter överenskommelse. Läs mer www.leksand.se Välkommen med din ansökan!

17 april 2024
Sista ansökan:
10 maj 2024
HR-strateg

Är du en person som har en stark drivkraft, innovationsförmåga och stort intresse för HR-området och vill medverka till värdeskapande insatser för kommunen? Leksands kommuns HR-team söker nu en ny kollega. Bli med på vår fortsatta resa att skapa värde för alla Leksands kommuns verksamheter! Höjdpunkter med jobbet: • Se dina värdeskapande insatser ha effekt på kommunens förändring & utvecklingsarbete och för dom vi är till för. • Samarbeta med dedikerade och inkluderande kollegor. • Glädje och gemenskap. Dina arbetsuppgifter Rollen som HR-strateg är bred och du arbetar utifrån HR-avdelningens mål och uppdrag. Du är med och driver utvecklingsprojekt inom hela HR-området. Som HR-strateg arbetar du inom hela kommunen samtidigt som du arbetar dedikerat gentemot en sektor inom kommunen. Arbetet mot sektorerna innebär att delta i deras ledningsgrupp och bl a informera och ha dialog inom aktuella HR-frågor. På så sätt bidrar du till att utveckla och stödja chefernas kompetenser inom olika HR-processer. I rollen som HR-strateg ger du ett löpande nära stöd till sektorns chefer inom varierande frågor som t ex förhandlingar, kompetensförsörjning, rehabiliteringsärenden, arbetsrättsfrågor och arbetsmiljöfrågor med mera. Du har en nyckelfunktion i det strategiska arbetet inom kompetensförsörjnings-området utifrån kommunens vision om att vara en attraktiv arbetsgivare samt kommunens kompetensförsörjningsprogram och handlingsplan. Du kommer att processleda och driva det strategiska och operativa arbetet inom främst kompetensförsörjning tillsammans med teamet inom HR. Även andra fokusområden kan komma att vara aktuella. Att hålla i interna utbildningar är en del av tjänsten och omvärldsbevakning är en naturlig del av arbetet. Detta är en heltidstjänst tillsvidare och du rapporterar till HR-chef. Vi tillämpar individuell lönesättning och möjlighet till distansarbete finns. Din profil • Vi söker dig som har högskoleutbildning med inriktning mot HR och flerårig arbetslivserfarenhet inom strategiskt HR arbete. • Erfarenhet av HR-arbete inom politiskt styrda organisationer är meriterande samt tidigare erfarenhet av att arbeta med kompetensförsörjning på en strategisk nivå. • Vi ser att du har goda datakunskaper och ett intresse för att arbeta med digitala system. Det är meriterande med kunskap och användning av AI inom HR-arbete. För att trivas i rollen som HR-strateg har du förmågan att driva ditt arbete framåt och du trivs med ett arbete med varierande arbetsuppgifter. Du har en god förmåga till struktur, helhetssyn och övergripande strategier. Vi ser utveckling och ständiga förbättringar som en viktig del i rollen och i HR-avdelningens arbete. Du är nyfiken och har initiativförmågan att ta våra processer vidare och längre, till exempel genom hjälp av AI. Som HR-strateg är du proaktiv i att skapa meningsfulla samarbeten, strävar efter att skapa förtroende i dina relationer och du samarbetar väl med andra både internt och externt. I ditt arbete är du självgående och du trivs med att ha en social roll där det förekommer representation och muntliga framföranden i olika forum. Sist men inte minst kommunicerar du på ett tydligt och pedagogiskt sätt, både muntligt och skriftligt. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Om arbetsplatsen HR-avdelningen består av fyra HR-strateger, en rekryteringsspecialist och en HR-chef. Vårt team präglas av inkludering, nyfikenhet och att hjälpa våra verksamheter nå längre. Vi lär av varandra och delar med oss av våra olika kompetenser inom teamet – det skapar arbetsglädje! Vi erbjuder dig För oss är det viktigt att alla våra medarbetare hittar en balans mellan jobb och hem, känner trygghet i sin anställning och en ökad livskvalitet genom att jobba i kommunen. Lyckas vi med det lyckas vi också med vår gemensamma uppgift. Vi arbetar aktivt med att skapa en arbetsplats som ger alla medarbetare rätt förutsättningar att göra ett bra jobb. Vi vill att all verksamhet ska ha ett hälsofrämjande synsätt och vi strävar efter ett rikt arbetsinnehåll, arbetstillfredsställelse, gemenskap och personlig utveckling för alla medarbetare. Vi ser kompetensutveckling som självklart och nödvändigt. Alla medarbetare ska vara rätt rustad för sitt arbete och därför uppmuntrar vi våra medarbetare att vidareutvecklas genom exempelvis kurser, utbildningar och nätverkande. På vår hemsida har vi samlat information om hur det är att arbeta hos oss. För mer information vänligen se www.leksand.se/jobbahososs  För dig som sökande har vi möjlighet att erbjuda medflyttandeservice, se vidare www.rekryteringslots.se Din ansökan  För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Leksands kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via länken. Ansökningshandlingarna består av CV och personligt brev. Sista ansökningsdatum Din ansökan vill vi ha senast den 5:e maj. Ansökningar granskas löpande och intervjuer kan påbörjas innan ansökningstiden löpt ut. Välkommen med din ansökan!

16 april 2024
Sista ansökan:
5 maj 2024
Socialsekreterare barn och unga

Vill du göra skillnad för andra? Är du en person som får energi av att vara i en roll som hjälper människor och skapar bättre förutsättningar för ett fungerande samhälle? Har du förmågan att se helheten i ditt arbete och har ett empatiskt förhållningssätt gentemot dina medmänniskor? Då kan det vara dig vi söker! Höjdpunkter med jobbet "Meningsfullt att ha möjlighet att bidra till förändring" "Omväxlande, ingen dag är den andra lik" "Samtal och möten med våra härliga barn och ungdomar" Dina arbetsuppgifter Socialsekreterare inom barn och unga ansvarar för handläggning av barnavårdsärenden i åldrarna 0-18 år (ibland upp till 21 år). Handläggningen kan innefatta både mottagning och bedömning av orosanmälningar, utredning samt uppföljning av insatser.  Socialsekreterarna leds av 1:e socialsekreterare och enhetschef. Arbetsuppgifterna utförs både självständigt och i samverkan, både internt och med externa samarbetspartners. Som socialsekreterare på IFO Barn och Unga får du arbeta med engagerade kollegor, utvecklas och arbeta med Sveriges viktigaste jobb. Vi söker två tillsvidaretjänster på 100 %. Möjlighet finns till hybridarbete, arbete på distans. Din profil Du är utbildad socionom eller innehar annan högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Har du erfarenhet av arbete i en liknande roll sedan tidigare är det meriterande. Då arbetsuppgifterna innebär löpande dokumentation krävs god kännedom om Socialtjänstlagen (SoL) samt att du kan hantera digitala arbetsverktyg. Erfarenhet av verksamhetssystemet Lifecare är meriterande. B-körkort är ett krav. För att klara av tjänsten behöver du vara en trygg och stabil person med god självinsikt och som kan skilja på det personliga och det professionella. Du behöver även vara en fena på att planera, organisera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt och hålla uppsatta tidsramar. Då tjänsten innebär att du jobbar med människor som kan befinna sig i en svår social och utsatt situation förväntas du visa omdöme vid uttalanden, ageranden och beslut samt vara tillmötesgående i ditt bemötande och ha en god samarbetsförmåga. Om arbetsplatsen Sociala sektorn är den största av fyra sektorer i Leksands kommun. Sektorn ansvarar för omsorg av äldre och personer med funktionsnedsättning, socialpsykiatri, hälso- och sjukvård (HSR), individ och familjeomsorg (IFO), öppenvård och myndighetsutövning och består av cirka 550 tillsvidareanställda medarbetare och 200 vikarier. Inom IFO Barn och Unga möter vi barn, ungdomar och deras familjer som har behov av insatser i olika former. Vi lägger stort fokus på intern och extern samverkan för att ge bästa möjliga stöd och hjälp till våra medborgare. Vår styrka är att vi är måna om, och ställer upp för varandra och skapar arbetsglädje även i svåra situationer. Vi är alla olika men kompletterar varandra på ett bra sätt! Vi erbjuder dig För oss är det viktigt att alla våra medarbetare hittar en balans mellan jobb och hem, känner trygghet i sin anställning och en ökad livskvalitet genom att jobba i kommunen. Lyckas vi med det lyckas vi också med vår gemensamma uppgift. Vi arbetar aktivt med att skapa en arbetsplats som ger alla medarbetare rätt förutsättningar att göra ett bra jobb. Vi vill att all verksamhet ska ha ett hälsofrämjande synsätt och vi strävar efter ett rikt arbetsinnehåll, arbetstillfredsställelse, gemenskap och personlig utveckling för alla medarbetare. Vi ser kompetensutveckling som självklart och nödvändigt. Alla medarbetare ska vara rätt rustad för sitt arbete och därför uppmuntrar vi våra medarbetare att vidareutvecklas genom exempelvis kurser, utbildningar och nätverkande. På vår hemsida har vi samlat information om hur det är att arbeta hos oss och. För mer information vänligen se www.leksand.se/jobbahososs För dig som sökande har vi möjlighet att erbjuda medflyttandeservice, se vidare www.rekryteringslots.se Din ansökan För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Leksands kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via länken. Ansökningshandlingarna består av CV och personligt brev. Om anställning blir aktuell behöver du uppvisa ett utdrag ur belastningsregistret. Sista ansökningsdatum Sista ansökningsdatum 2024-05-02. Intervjuer och tillsättning av tjänst sker löpande. Läs mer www.leksand.se Välkommen med din ansökan!

12 april 2024
Sista ansökan:
2 maj 2024