Socialsekreterare

Sök bland 179 lediga jobb som Socialsekreterare och börja ditt nya yrkesliv idag!

Socialsekreterare Barn- och familjeenheten
Härnösands kommun
Socialsekreterare

Som medarbetare i Härnösands kommun är ditt främsta uppdrag att tillsammans med dina kollegor ge god service till invånare och gäster. Vår kultur ska präglas av tillit, nyfikenhet och lärande och vi vill att du ska ha ett långsiktigt hållbart arbetsliv. Vi är övertygade om att vårt förhållningssätt till varandra och vårt arbete har en direkt koppling till invånarnas upplevelse av våra välfärdstjänster. Vi är också säkra på att jämlikhet och mångfald utvecklar och höjer kvaliteten på våra verksamheter. Vi uppmuntrar ett livslångt lärande och ger dig möjlighet till utveckling och karriär. Vill du göra skillnad för barn och familjer? Vi söker socialsekreterare till Barn- och familjeenheten! Vi söker dig som vill vara med att utveckla famtidens socialtjänst. Här arbetar du i en verksamhet med fokus på barn och ungas bästa, där du blir en del av ett engagerat team på cirka 40 medarbetare. Vi söker dig som är trygg i din yrkesroll, kreativ och engagerad! Verksamhet Som socialsekreterare på Barn- och familjeenheten arbetar du med utredningar och insatser för barn och unga i åldern 0-18 år och deras familjer, i enlighet med gällande lagstiftning. Enheten är indelad i flera grupper, såsom mottagning, utredning, insatser (placeringar av barn och unga), familjerätt och öppenvård. Du kommer främst arbeta med myndighetsutövning och tillsammans med dina kollegor säkerställa att rätt insatser sätts in i varje enskilt ärende. Enhetens öppenvård erbjuder insatser inom öppenvård, vilket innefattar förebyggande och uppsökande verksamhet, råd- och stödsamtal samt stöd och behandling. Insatserna sker på uppdrag av socialsekreterare vid både Barn- och familjeenheten samt Ekonomi- och vuxenenheten. Vi använder metodstödet Barns Behov i Centrum (BBIC) för att strukturera vårt arbete, och vår dokumentation sker i verksamhetssystemet LifeCare. Du har även stöd från administrativ personal som underlättar det administrativa arbetet, vilket frigör tid för klientkontakt och insatser. Vi har även en reception som ingår i verksamheten, och som arbetar på uppdrag av barn- och familjeenheten samt ekonomi- och vuxenenheten. Hos oss får du arbeta i en verksamhet som lägger stor vikt vid tillgänglighet, service och rättssäkerhet, men framför allt har vi ett stort fokus på barnrättsperspektivet. Vi arbetar för att sätta in tidiga, lättillgängliga och förebyggande insatser som gör skillnad för barn och familjer. Samverkan med andra enheter och aktörer är en viktig del av vårt arbete, vilket gör oss starkare i våra uppdrag. Arbetsuppgifter Som socialsekreterare arbetar du med myndighetsutövning, enligt Socialtjänstlagen (SoL) och Lagen med särskilda bestämmleser om vård av unga (LVU). Du ansvarar för att utreda behov av stöd och hjälp för barn, unga och deras föräldrar, samt för att fatta beslut om och följa upp insatser enligt dessa lagar. Ditt arbete omfattar handläggning, dokumentation samt ett processinriktat arbete med familjerna vi möter. I rollen ingår även social beredskap några helger per år.   Nära arbetsledning av samordnare och extern handledning ingår i arbetet. Vi söker dig som  - har socionomexamen, det är ett krav. - kan uttala dig väl i tal och skrift på svenska. Vi anser det vara meriterande med - erfarenhet av myndighetsutövning inom den sociala barnavården. - erfarenhet av handläggnings- och dokumentationskunskap enligt BBIC - erfarenhet av att arbeta i verksamhetssystemet Lifecare samt övrig datorvana. För att lyckas i ditt arbete som socialsekreterare och för att trivas hos oss tror vi att du är ansvarstagande, strukturerad, flexibel och lojal. Du har ett professionellt bemötande och god initiativförmåga, vilket gör att du kan arbeta självständigt. Erfarenhet och kunskap om ett lösningsfokuserat förhållningssätt är meriterande. Som person är du positiv och har lätt för att samarbeta och kommunicera med de personer som berörs av ditt arbete. Stor vikt läggs på personlig lämplighet.  Övrig information Hybridarbete erbjuds i viss omfattning efter överenskommelse med chef.  Förtroendearbetstid tillämpas och är en individuell överenskommelse mellan chef och arbetstagare. Flexibel arbetstid/flextid kan också erbjudas.  Intervjuer sker löpande så vänta inte med din ansökan. En till två visstidsanställningar på 6 månader beroende på erfoderliga beslut och ev möjlighet till förlängning. Körkort krävs för tjänsten. Lön Individuell lönesättning tillämpas. Härnösand i Höga Kusten är platsen för dig som gillar det nära och enkla livet. Här kan du bo nära havet, naturen och kulturen. Vad du än är intresserad av så finns det bara några minuter bort. Ena stunden på jobbet – i nästa på havet, i skogen eller på konsthallen. Välkommen till Härnösand! Säkerhetsprövning Vissa befattningar är placerade i säkerhetsklass och då kommer en säkerhetsprövning med registerkontroll att genomföras innan beslut om anställning fattas. Du behöver i vissa fall vara svensk medborgare, men får gärna ha utländsk bakgrund. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen vill vi att du söker tjänsten via denna annons. Vi tar inte emot ansökningar på annat sätt. Om du har skyddad identitet kontakta ansvarig rekryterare.   Härnösand i Höga Kusten är platsen för dig som gillar det nära och enkla livet. Här kan du bo nära havet, naturen och kulturen. Vad du än är intresserad av så finns det bara några minuter bort. Ena stunden på jobbet – i nästa på havet, i skogen eller på konsthallen. Välkommen till Härnösand! Säkerhetsprövning Vissa befattningar är placerade i säkerhetsklass och då kommer en säkerhetsprövning med registerkontroll att genomföras innan beslut om anställning fattas. Du behöver i vissa fall vara svensk medborgare, men får gärna ha utländsk bakgrund. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen vill vi att du söker tjänsten via denna annons. Vi tar inte emot ansökningar på annat sätt. Om du har skyddad identitet kontakta ansvarig rekryterare.

23 april 2025
Sista ansökan:
16 maj 2025
Socialsekreterare Barn- och familjeenheten
Härnösands kommun
Socialsekreterare

Som medarbetare i Härnösands kommun är ditt främsta uppdrag att tillsammans med dina kollegor ge god service till invånare och gäster. Vår kultur ska präglas av tillit, nyfikenhet och lärande och vi vill att du ska ha ett långsiktigt hållbart arbetsliv. Vi är övertygade om att vårt förhållningssätt till varandra och vårt arbete har en direkt koppling till invånarnas upplevelse av våra välfärdstjänster. Vi är också säkra på att jämlikhet och mångfald utvecklar och höjer kvaliteten på våra verksamheter. Vi uppmuntrar ett livslångt lärande och ger dig möjlighet till utveckling och karriär. Vill du göra skillnad för barn och familjer? Vi söker en socialsekreterare till Barn- och familjeenheten! Vi söker dig som vill vara med att utveckla famtidens socialtjänst. Här arbetar du i en verksamhet med fokus på barn och ungas bästa, där du blir en del av ett engagerat team på cirka 40 medarbetare. Vi söker dig som är trygg i din yrkesroll, kreativ och engagerad! Verksamhet Som socialsekreterare på Barn- och familjeenheten arbetar du med utredningar och insatser för barn och unga i åldern 0-18 år och deras familjer, i enlighet med gällande lagstiftning. Enheten är indelad i flera grupper, såsom mottagning, utredning, insatser (placeringar av barn och unga), familjerätt och öppenvård. Du kommer främst arbeta med myndighetsutövning och tillsammans med dina kollegor säkerställa att rätt insatser sätts in i varje enskilt ärende. Enhetens öppenvård erbjuder insatser inom öppenvård, vilket innefattar förebyggande och uppsökande verksamhet, råd- och stödsamtal samt stöd och behandling. Insatserna sker på uppdrag av socialsekreterare vid både Barn- och familjeenheten samt Ekonomi- och vuxenenheten. Vi använder metodstödet Barns Behov i Centrum (BBIC) för att strukturera vårt arbete, och vår dokumentation sker i verksamhetssystemet LifeCare. Du har även stöd från administrativ personal som underlättar det administrativa arbetet, vilket frigör tid för klientkontakt och insatser. Vi har även en reception som ingår i verksamheten, och som arbetar på uppdrag av barn- och familjeenheten samt ekonomi- och vuxenenheten. Hos oss får du arbeta i en verksamhet som lägger stor vikt vid tillgänglighet, service och rättssäkerhet, men framför allt har vi ett stort fokus på barnrättsperspektivet. Vi arbetar för att sätta in tidiga, lättillgängliga och förebyggande insatser som gör skillnad för barn och familjer. Samverkan med andra enheter och aktörer är en viktig del av vårt arbete, vilket gör oss starkare i våra uppdrag. Arbetsuppgifter Som socialsekreterare arbetar du med myndighetsutövning, enligt Socialtjänstlagen (SoL) och Lagen med särskilda bestämmleser om vård av unga (LVU). Du ansvarar för att utreda behov av stöd och hjälp för barn, unga och deras föräldrar, samt för att fatta beslut om och följa upp insatser enligt dessa lagar. Ditt arbete omfattar handläggning, dokumentation samt ett processinriktat arbete med familjerna vi möter. I rollen ingår även social beredskap några helger per år.   Nära arbetsledning av samordnare och extern handledning ingår i arbetet. Vi söker dig som  - har socionomexamen, det är ett krav. - kan uttala dig väl i tal och skrift på svenska. Vi anser det vara meriterande med - erfarenhet av myndighetsutövning inom den sociala barnavården. - erfarenhet av handläggnings- och dokumentationskunskap enligt BBIC - erfarenhet av att arbeta i verksamhetssystemet Lifecare samt övrig datorvana. För att lyckas i ditt arbete som socialsekreterare och för att trivas hos oss tror vi att du är ansvarstagande, strukturerad, flexibel och lojal. Du har ett professionellt bemötande och god initiativförmåga, vilket gör att du kan arbeta självständigt. Erfarenhet och kunskap om ett lösningsfokuserat förhållningssätt är meriterande. Som person är du positiv och har lätt för att samarbeta och kommunicera med de personer som berörs av ditt arbete. Stor vikt läggs på personlig lämplighet.  Övrig information Hybridarbete erbjuds i viss omfattning efter överenskommelse med chef.  Förtroendearbetstid tillämpas och är en individuell överenskommelse mellan chef och arbetstagare. Flexibel arbetstid/flextid kan också erbjudas.  Intervjuer sker löpande så vänta inte med din ansökan. Tillsvidareanställning. Körkort krävs för tjänsten. Lön Individuell lönesättning tillämpas. Härnösand i Höga Kusten är platsen för dig som gillar det nära och enkla livet. Här kan du bo nära havet, naturen och kulturen. Vad du än är intresserad av så finns det bara några minuter bort. Ena stunden på jobbet – i nästa på havet, i skogen eller på konsthallen. Välkommen till Härnösand! Säkerhetsprövning Vissa befattningar är placerade i säkerhetsklass och då kommer en säkerhetsprövning med registerkontroll att genomföras innan beslut om anställning fattas. Du behöver i vissa fall vara svensk medborgare, men får gärna ha utländsk bakgrund. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen vill vi att du söker tjänsten via denna annons. Vi tar inte emot ansökningar på annat sätt. Om du har skyddad identitet kontakta ansvarig rekryterare.     Härnösand i Höga Kusten är platsen för dig som gillar det nära och enkla livet. Här kan du bo nära havet, naturen och kulturen. Vad du än är intresserad av så finns det bara några minuter bort. Ena stunden på jobbet – i nästa på havet, i skogen eller på konsthallen. Välkommen till Härnösand! Säkerhetsprövning Vissa befattningar är placerade i säkerhetsklass och då kommer en säkerhetsprövning med registerkontroll att genomföras innan beslut om anställning fattas. Du behöver i vissa fall vara svensk medborgare, men får gärna ha utländsk bakgrund. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen vill vi att du söker tjänsten via denna annons. Vi tar inte emot ansökningar på annat sätt. Om du har skyddad identitet kontakta ansvarig rekryterare.

23 april 2025
Sista ansökan:
16 maj 2025
Socialsekreterare till Barnenheten i Hägersten-Älvsjö stadsdelsförvaltning
Stockholms kommun
Socialsekreterare

Stockholm – vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner. Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss – för stockholmarna. Hägersten-Älvsjö är en av 11 stadsdelsförvaltningar i Stockholms stad med drygt 3000 medarbetare. I dag är vi ett av stadens största stadsdelsområden med ca 130 000 invånare. I Hägersten-Älvsjö har du nära till staden, kommunikationer och naturen. Vi erbjuder en dynamisk arbetsplats med möjligheter för dig att utvecklas i din roll. Välkommen till oss Vi söker dig som vill jobba med oss på barnenheten! På vår enhet stöttar vi varandra och prioriterar en positiv arbetsmiljö där alla känner sig välkomna och uppskattade. Barnenheten består av en enhetschef och två utredningsgrupper med en gruppledare i varje grupp. Gruppledaren leder våra medarbetare i det dagliga arbetet. På barnenheten arbetar socialsekreterare med skiftande bakgrund och kompetens, vilket vi ser som en styrka. Vi har stort fokus på barns delaktighet och bemötande. Vi erbjuder För att få en bra start på din nya arbetsplats lägger vi stor vikt vid din introduktion och du får stöd av våra mentorer och gruppledare. Introduktionen sker som mest intensivt under ditt första anställningsår. Det innebär både enskild stöttning men även metod- och processutveckling i större grupp. Som socialsekreterare kommer du att erbjudas Signs of Safety-introutbildning. Du får tillgång till intern och extern handledning samt möjlighet att ta del av stadens stora utbildningsutbud. Vi tillämpar vinter- och sommararbetstid samt flextid. Du får friskvårdsbidrag à 3000 kronor per år och har möjligt att ansöka om semesterväxling. Läs mer om förmåner i Stockholm stad på: https://jobba.stockholm/formaner/ Om du blir aktuell för tjänsten görs rekryteringen i två steg. Först träffar du chef/gruppledare på intervju och sedan ett möte med socialsekreterare på enheten. Din roll Du kommer att arbeta i en av våra utredningsgrupper med utredning och uppföljning av insatser enligt SoL och LVU för barn 0-12 år och deras familjer. Arbetet som socialsekreterare är varierande och betydelsefullt. Du genomför utredningar enligt SoL och LVU, samt följer upp beviljade insatser. Vi arbetar enligt BBiC (Barns behov i centrum) och Signs of Safety, med stöd av bl.a. EARL, och MI (motiverande samtal). Arbetet innebär också nära samverkan med både interna och externa samarbetspartners såsom förskola, skola, BVC, BUP och polis m.fl. Du kommer att ingå i en lärande organisation och du får möjlighet att bidra till den proaktiva anpassningen av det arbetssätt vi långsiktigt skapar för att möta framtidens socialtjänst med tidiga, förebyggande och kvalitativa insatser för våra målgrupper. Din kompetens och erfarenhet Vi söker dig som har: - Socionomexamen - God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift - Erfarenhet som socialsekreterare inom myndighet barn och unga Det är meriterande med: - Utbildning och erfarenhet av att arbeta med Signs of safety - Utbildning i samtal med barn - Utbildning och erfarenhet av riskbedömningsinstrument EARL, I-risk. Som socialsekreterare behöver du vara trygg och stabil samt ha en hög grad av personlig mognad. Du behöver ha en god empatisk förmåga och kunna skapa goda relationer med barn och deras familjer samt alla de parter som du samverkar med. Du arbetar både självständigt och strukturerat genom att planera, organisera och prioritera ditt arbete väl. Du arbetar bra med komplexa frågor och kan snabbt analysera situationer, lösa problem och fatta beslut. Du kan se möjligheter, förmedla hopp och bemöta människor på ett respektfullt sätt. Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

23 april 2025
Sista ansökan:
7 maj 2025
Socialsekreterare till Vuxenenheten
Säffle kommun
Socialsekreterare

Välkommen till oss! I Säffle kommun både kan, vill och vågar vi. Tillsammans bygger vi en hållbar och demokratisk kommun genom tillit, ansvar och engagemang. Vi i Säffle kommun strävar efter att skapa en dynamik och inkluderande gemenskap där invånarna känner sig trygga och engagerade, så har vi formulerat vår vision om hur vi vill leva i Säffle 2035. Beskrivning Vi söker två socialsekreterare till vår enhet för Vuxna vid Individ- och familjeomsorgen (IFO) i Säffle. Båda tjänsten gäller tillsvidare och tillsätts efter överenskommelse. IFO i Säffle är en välfungerande verksamhet som arbetar med ekonomiskt bistånd, barn och deras familjer samt vuxna med missbruk och våld i nära relation. Inom vår verksamhet finns även såväl socialsekreterare som behandlingsgrupp som arbetar i öppenvård samt en familjecentral för förebyggande arbete i samverkan med regionen. Från 1 januari 2025 ligger också socialpsykiatrins insatser så som boendestöd, dagverksamhet och stödboende under IFO. Enheten för Vuxna har ett gott arbetsklimat och består av nio socialsekreterare, en behandlare, en förste socialsekreterare och en enhetschef.  Vi erbjuder friskvårdsbidrag och möjlighet till fria bad i vårt nya fina badhus. Arbetsuppgifter Som socialsekreterare vid Vuxenenheten arbetar du med handläggning av förekommande ärenden gällande ekonomiskt bistånd, sociala kontrakt, egna medel, skadligt bruk och beroende, samt våld i nära relation enligt SoL och LVM. Vi har delat in handläggare i mottagningsfunktion för hela enheten, ekonomiskt bistånd med fokus på samordning, ekonomiskt bistånd med viss samordning, våld i nära relation samt vuxna med skadligt bruk och beroende. Det är än oklart inom vilken del som tjänsterna kommer ligga. Som handläggare är man både beslutsfattare och ansvarig för att driva ärendet framåt, genom bland annat upprättade genomförandeplaner. Det arbetet bedrivs tillsammans med individen själv och i samarbete med andra professioner både inom socialförvaltningen och utanför, så som med kommunens arbetsmarknadsenhet, vuxenutbildningen, bostadsbolag och regionen. Vi arbetar med ständig utveckling och förbättring av våra arbetssätt och är därför aktiva i flera projekt så som Värmland SamArbetar, Yrkesväg, Värmlands Unga i Arbete, Bostad först och Backa barnet.  Som nyanställd kommer du ha regelbunden handledning med förste socialsekreterare samt även ha extern handledning. Som nyanställd får du även en mentor i arbetsgruppen och en genomtänkt introduktion.  Kvalifikationer Vi söker dig som har socionomexamen eller annan akademisk universitetsexamen som arbetsgivaren anser likvärdig. Meriterande är erfarenhet från arbetsområdet, gärna som socialsekreterare.   Som person är du stabil och trygg i din roll. Du är tydlig i din kommunikation och har förmåga att sätta dig in i andras situation. Du är strukturerad i ditt arbetssätt, har mycket god samarbetsförmåga samt god förmåga att arbeta självständigt. Vi söker dig som ser möjligheter framför hinder och tror på förändring och som har viljan att vara en del av vårt team Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Villkor För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Säffle kommun tillämpar rökfri arbetstid. Vi undanber oss kontakt med annonsförsäljare och övriga media i den här rekryteringen. Intervjuer sker löpande så tjänsten kan komma bli tillsatt innan ansökningstiden går ut. Så vänta inte med din ansökan.  För vidare information om våra verksamheter besök: https://www.saffle.se/ Läs mer om Säffle kommuns förmåner på vår http://jobb.saffle.se/ För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Säffle kommun tillämpar rökfri arbetstid. Vi undanber oss kontakt med annonsförsäljare och övriga media i den här rekryteringen.

23 april 2025
Sista ansökan:
18 maj 2025
Socialsekreterare Familjeenheten
Kumla kommun
Socialsekreterare

Söker du en ny utmaning? Vill du bidra med insatser för att hjälpa utsatta familjer? Vi söker en ny medarbetare till vårt team. Här kommer du till en sammanhållen enhet med stort fokus på utvecklingsarbeten som främjar barns delaktighet. Vi har en stabil och välfungerande socialtjänst med rimlig arbetsbelastning och ordnad ekonomi. Våra medarbetare drivs av ett starkt engagemang för både vår målgrupp och för att utföra ett bra socialt arbete. Det är en blandad grupp med både lång och kort erfarenhet som aktivt bidrar till att hålla en god arbetsmiljö för att trivas på jobbet. Enheten drivs av en ledningsgrupp bestående av två enhetschefer och fyra gruppledare. Gruppen har lång samlad erfarenhet av socialtjänstens arbete med barn och familj. Familjeenheten består av två olika arbetsgrupper. Myndighetsgruppen med mottagning, utredare samt barnföljare, familjehemssekreterare och familjerätt. Öppenvården med familjebehandlare, fältgruppen, kurator på familjecentralen och HVB samt stödboende verksamhet. Enhetens uppbyggnad främjar samarbetet och skapar ett team runt familjerna som finns i vår verksamhet. Den aktuella tjänsten är en utredartjänst placerad i myndighetsgruppen som består av två förhandsbedömare, sju utredare, två barnföljare, två familjehemssekreterare och en familjerättssekreterare. Enhetschef leder verksamheten tillsammans med två gruppledare som fördelar ärenden samt handleder i det dagliga arbetet. ARBETSUPPGIFTER Som utredande socialsekreterare kommer du arbeta med utredningar och uppföljningar av barn och ungdomar. I arbetet kommer du jobba i nära samverkan med övriga kollegor på enheten. Arbetet som utredare bygger mycket på mötet med barn och deras föräldrar, men också på möten med andra samhällsaktörer som finns runt barnet. Vi ser att ditt främsta verktyg som utredare kommer att vara din förmåga att samtala och därigenom genuint och respektfullt möta andra människor. Vi jobbar aktivt och strukturerat med ett nära stöd, både för att du ska kunna lyckas i detta svåra uppdrag men även för att du kontinuerligt ska kunna utvecklas i din utredarroll och känna dig trygg på jobbet. Enheten leds av två enhetschefer med gemensamt verksamhetsansvar. Arbetsmiljö och personalansvaret är uppdelat utifrån myndighet och öppenvård. Individ och familjeomsorgen i Kumla värnar om kompetensutveckling av våra medarbetare. Varje år tar vi fram en kompetensutvecklingsplan där verksamhetens behov matchas mot medarbetarnas behov av kompetensutveckling. En del av vår kompetensutveckling är att vi har ett aktivt arbete gällande MI. MI är en av de metoder som ska genomsyra hela vår verksamhet och som alla medarbetare och chefer får utbildning i. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är engagerad och ansvarstagande och trivs med att arbeta självständigt. Du har förmågan att vara flexibel och har en god social förmåga. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Du behöver ha socionomexamen och meriterande är utbildning i samt erfarenhet av BBIC samt MI. Vi ser gärna att du har arbetat med myndighetsutövning och har erfarenhet från handläggning av barn/familjeärenden. Körkort B är ett krav. Intervjuer kommer att ske löpande under annonseringstiden. Välkommen med din ansökan redan idag! ÖVRIGT Du söker tjänsten via Offentliga jobbs elektroniska ansökningsblankett. Tillsättningen av tjänsten kommer grunda sig på de uppgifter du lämnar och därför är det av största vikt att du är noggrann när du fyller i din ansökan. I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställningen kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen. Har du skyddade personuppgifter? Kontakta HR-avdelningen direkt på telefon 019-588 000 så hjälper vi dig med en säker ansökan. Vi undanber oss kontakt med annonsörer och bemannings- och rekryteringsföretag. Kumla kommun är en tillväxtkommun som ligger centralt i Örebro län och har drygt 22 500 invånare. I kommunen finns framgångsrika företag, ett rikt kultur- och fritidsutbud, god kommunal service samt utmärkta kommunikationer. Kumlas Vision 2040 innebär Kumla är en trygg, familjevänlig plats där människor känner en samhörighet och ett sammanhang. Den blomstrande och gröna småstaden har bostäder, men även de jobb, den service och det utbud som behövs för en komplett vardag. Vi känner oss stolta över vårt Kumla! För att se lite av det som hände under 2023 klicka här: https://youtu.be/xaWHncAO8jg?si=eM60O_6E8d9pAk4E

23 april 2025
Sista ansökan:
8 maj 2025
Socialsekreterare till Boendeenheten
Lunds kommun
Socialsekreterare

Om rollen och dina arbetsuppgifter Boendeenheten arbetar med att minska och motverka hemlöshet i Lunds kommun och enheten består av - Kvarbo, vårt vräkningsförebyggande team  - Akutboende, stöd och rådgivning av bostadssökande åt personer i akut hemlöshet - Stödlägenheter, utredningar av bistånd till bostad med stöd med exempelvis bostad först - Social förtur och tillfälliga bostäder till våldsutsatta Sammanlagt är vi 11 medarbetare med varierande bakgrund, erfarenhet och kompetens men med stark sammanhållning och gott samarbete. Vi arbetar gentemot hela Arbetsmarknads- och socialförvaltningen, samverkar med serviceförvaltningens bostadsorganisation, kommunala och privata hyresvärdar i mötet med kommunens medborgare. Vi sitter i öppet kontorslandskap med flexibla arbetsplatser beroende på uppgift, har en egen lunchrestaurang i huset och nära till centralstationen och Lunds stadskärna. Arbetsuppgifter Som socialsekreterare på boendeenheten utreder du ansökan om bistånd till stödlägenhet, s.k. sociala andrahandskontrakt, vilket innebär att du har myndighetsutövning och ansvarar för att utreda, bevilja, följa upp och avsluta beviljade insatser. Inom teamet har du fyra kollegor och stöd av förste socialsekreterare. Tjänsten innehåller en hel del dokumentation vilket kräver att du har erfarenhet av skriftligt utredningsarbete och dokumentation. Tjänsten innebär att du arbetar med utredning av bistånd till stödlägenhet. Det ingår även att planera för överlåtelse av hyreskontrakt och göra uppföljningar med socialrådgivare och brukare både i stödlägenheten och på arbetsplatsen. Vi söker dig  Du har en socionomexamen samt minst ett års erfarenhet av arbete som socialsekreterare med erfarenhet av utredningsarbete gentemot vuxna. Uppdraget innebär att du behöver vara självgående och ha ett tydligt och strukturerat sätt att arbeta och prioritera din arbetsdag. För att kunna utreda och dokumentera krävs att du har tillräckligt goda kunskaper i svenska i tal och skrift. Som utredare krävs en god samarbetsförmåga och förmåga att planera tillsammans med brukare och andra samarbetsparter internt och externt. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Meriterande om du har erfarenhet av myndighetsutövning, utredning av bistånd till stödlägenhet/sociala andrahandskontrakt i Lifecare. Samt om du har gått CAN skattningsutbildning, MI, kunskaper i hyresjuridik och Bostad först B körkort är meriterande men inte ett krav. Annonsen gäller ett vikariat för en medarbetare som ska gå på föräldraledighet från juni 2025 och cirka ett år framåt. Intervjuer kommer att hållas löpande under annonsens publicering, där både enhetschef, skyddsombud och medarbetare från enheten deltar. Istället för personligt brev ombeds du besvara urvalsfrågorna i annonsen. Välkommen med din ansökan! Vi erbjuder dig Lunds kommun erbjuder friskvårdsbidrag till alla medarbetare oavsett anställningsform. Du kan använda det till exempelvis gymkort, massage och andra fysiska aktiviteter. Läs mer om våra förmåner här: https://lund.se/arbete-och-lediga-jobb/sa-ar-det-att-arbeta-med-oss/det-har-ger-vi-dig-som-medarbetare Dina ansökningshandlingar är allmänna handlingar och hanteras enligt offentlighetsprincipen. Har du beslut om skyddade personuppgifter ber vi dig kontakta annonsens kontaktperson för alternativ sökväg. Övrigt Dina ansökningshandlingar är allmänna handlingar och hanteras enligt offentlighetsprincipen. Har du beslut om skyddade personuppgifter ber vi dig kontakta annonsens kontaktperson för alternativ sökväg. Vi är en del av arbetsmarknads- och socialförvaltningen där cirka 600 medarbetare ger stöd till de lundabor som behöver socialtjänstens insatser. Tillsammans ser vi till att barn och unga får en så bra uppväxt som möjligt. Vi utgår från hela familjens situation och att ingen ska fara illa. Det handlar om att ge stöd till vuxna med skadligt bruk och beroende eller psykiska funktionsnedsättningar, till dem som behöver ekonomiskt bistånd, god man, förvaltare eller stöd för att kunna studera eller arbeta, samt till flyktingar. Här får du plats att växa. Inom Lunds kommun sätter vi kunskapen i centrum och skapar möjligheter att utvecklas i arbetslivet. Vi erbjuder en inkluderande arbetsmiljö, och chans att påverka och göra skillnad. Vill du bli en av oss?   Vi är en del av arbetsmarknads- och socialförvaltningen där cirka 600 medarbetare ger stöd till de lundabor som behöver socialtjänstens insatser. Tillsammans ser vi till att barn och unga får en så bra uppväxt som möjligt. Vi utgår från hela familjens situation och att ingen ska fara illa. Det handlar om att ge stöd till vuxna med skadligt bruk och beroende eller psykiska funktionsnedsättningar, till dem som behöver ekonomiskt bistånd, god man, förvaltare eller stöd för att kunna studera eller arbeta, samt till flyktingar. Här får du plats att växa. Inom Lunds kommun sätter vi kunskapen i centrum och skapar möjligheter att utvecklas i arbetslivet. Vi erbjuder en inkluderande arbetsmiljö, och chans att påverka och göra skillnad. Vill du bli en av oss?

23 april 2025
Sista ansökan:
14 maj 2025
Socialsekreterare till vägledningsteamet
Malmö kommun
Socialsekreterare

Ref: 20251085 Arbetsuppgifter Vi söker nu en socialsekreterare som vill vara med i vårt vägledningsteam om fem medarbetare.    Vi erbjuder ett fritt arbete med stor möjlighet att påverka innehållet i din arbetsdag. Vi jobbar intensivt med ett mindre antal unga malmöbor med psykisk ohälsa, där vi anpassar metod efter varje individs behov. Du kommer att arbeta i tät kontakt med unga vuxna 18-29 år som uppbär ekonomiskt bistånd och upplever psykisk ohälsa, och bistå i deras inträde på arbetsmarknaden. Detta innefattar såväl att bryta isolering som att etablera och stötta i kontakter med vården. Arbetet innebär både egna kontakter med unga vuxna såväl som att vägleda till rätt instans. I kontakten med de unga vuxna handlar arbetet mycket om att möta den unge på olika arenor och du behöver därför tycka om att vara flexibel och röra dig utanför kontoret och mellan olika platser under dagen. För att öka möjligheten till självförsörjning använder vi olika arbetssätt och metoder att nå fram till unga vuxna med psykisk ohälsa. Vägledningsteamet samverkar med Ung Malmö inom arbetsmarknadsavdelningen och ekonomiskt bistånd riktade till unga, som tillsammans utvecklar arbetet med målgruppen. Tjänsten är en tidsbegränsad anställning till och med den 12 juni 2026. För dig som redan har en tillsvidareanställning inom Malmö stad kan det finnas möjlighet att söka tjänstledighet från din nuvarande tjänst.  Vi välkomnar även externa sökanden och ser gärna att du som har relevant erfarenhet och kompetens söker tjänsten. Malmö stad strävar efter en mångfald av perspektiv och bakgrunder – något vi ser som en tillgång i vårt arbete Kvalifikationer Vi söker dig som är socionom. Du ska även ha minst 3 års erfarenhet av socialt arbete. Det är meriterande om du har: • Erfarenhet av arbete med psykisk ohälsa • Erfarenhet av arbete med unga vuxna • Erfarenhet av samverkan mellan myndigheter • Kunskap om ekonomiskt bistånd • Erfarenhet av myndighetsutövning • Utbildning i MI  Vi söker dig som har ett stort engagemang för socialt arbete och ett genuint intresse för samhällsfrågor. Du värdesätter mötet med klienter och ser det som en central del av ett framgångsrikt socialt arbete. Ditt bemötande är professionellt, du har en god samarbetsförmåga och visar både förståelse och intresse för andra människor. Du har lätt för att skapa och bevara goda relationer och arbetar alltid med klientens bästa i fokus. Vi ser gärna att du är en ansvarstagande och initiativrik person som kan arbeta självständigt, fatta beslut och säkerställa att uppgifter genomförs inom uppsatta tidsramar. Du är trygg i dig själv och har förmågan att hantera krav och motgångar, samtidigt som du kan behålla lugnet i pressade situationer. Vidare är du strukturerad och har en god förmåga att planera, organisera och prioritera ditt arbete. Du använder din tid effektivt och sätter upp tydliga mål. Med ett starkt klientfokus och ett resultatinriktat arbetssätt strävar du alltid efter att skapa positiva förändringar. Arbetet kräver att du har goda datorkunskaper, en välutvecklad administrativ förmåga samt att du kan uttrycka dig väl i både tal och skrift på svenska. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet för tjänsten.  Om arbetsplatsen Tjänsten har placering på Eriksfältsgatan 28A. Vi arbetar för att ha en bra stämning på arbetsplatsen, goda skratt, utmaningar, nära ledarskap och stöttande kollegor; det som ger positiv energi på jobbet. Vi mycket stolta över vår verksamhet och det vi åstadkommer. Som anställd hos oss erbjuds du introduktion, intern och extern handledning, metodutveckling, friskvårdsbidrag, flexibel arbetstid och möjlighet till semesterväxling.  Vid Sveriges största arbetsmarknads- och socialförvaltning jobbar 2500 medarbetare varje dag för att stärka Malmöbor. Tillsammans med Malmöborna vill vi öka möjligheterna till egen försörjning, minska hemlöshet, bidra till att barn och unga ska få bra uppväxtvillkor och verka för att nyanlända ska få goda förutsättningar. Det är ett viktigt och roligt arbete, men långt ifrån enkelt. Sök jobb hos oss, du kommer att göra skillnad. Malmö stads verksamheter är organiserade i 14 förvaltningar. Vårt gemensamma uppdrag är att skapa välfärd och hållbar samhällsutveckling. Tillsammans med Malmöborna utvecklar vi en ännu bättre stad att bo, verka och vara i; olikheter, livserfarenheter och talanger gör Malmö till en smart stad i hjärtat av Europa. Världens kunskap finns här. Läs om Malmö stad som arbetsgivare här malmo.se/jobb Information om tjänsten Anställningsform: Vikariat tom mitten på juni 2026 med eventuell möjlighet till förlängning.  Omfattning: Heltid Antal tjänster: 1 Tillträde: 18/8-25 eller enligt överenskommelse.  Övrigt Intervjuer planeras att hållas vecka 20 på Eriksfältsgatan 28A. Observera att vi i Malmö stad tagit bort det personliga brevet från ansökningsprocessen och ersatt det med urvalsfrågor, detta för en mer inkluderande rekryteringsprocess och en effektiv kandidatupplevelse för dig som söker jobb hos oss. Dina svar blir en viktig del i vårt urvalsarbete. Malmö stad strävar efter att medarbetarna ska representera den mångfald som finns i vår stad. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan uppfylla Malmöbornas behov.

23 april 2025
Sista ansökan:
6 maj 2025
Regionkoordinator mot människohandel
GÖTEBORGS KOMMUN
Socialsekreterare

Vi i socialförvaltningen Centrum arbetar varje dag för att invånarna i centrala Göteborg ska få en bättre vardag. Våra uppdrag inom det sociala området är många och spänner från myndighetsutövning till främjande och förebyggande insatser. Vi arbetar lokalt men har också verksamheter som riktar sig till hela staden för att möta våra invånares behov. Vi vill skapa en likvärdig och effektiv socialtjänst med fokus på tidiga insatser för en mer jämlik stad. Om du söker mål och mening på din färd och vill verka i centrala Göteborg - jobba hos oss! ARBETSUPPGIFTER Är du en orädd person som är redo för nya utmaningar? Vi växer och söker nu ytterligare en regionkoordinator mot prostitution och människohandel för en projektanställning. Missa inte chansen att söka en unik och utvecklande tjänst hos oss! Som regionkoordinator arbetar du med att stötta myndigheter som polis, socialtjänst och migrationsverket i arbetet mot prostitution och människohandel i regionen. Ambitionen är att det sociala perspektivet integreras med det rättsvårdande och att utveckla samverkan mellan berörda myndigheter. Din roll innebär bland annat insatser i samverkan med andra myndigheter samt att delta i olika nätverk. Du arbetar på uppdrag av Jämställdhetsmyndigheten i hela region Väst, med utgångspunkt i Göteborg som är värdkommun för tjänsten. Du arbetar med att ge stödjande insatser och information till personer som utnyttjas i prostitution och människohandel samtliga ändamål. Du arbetar med trygga återvändanden i samverkan med Internationella migrationsorganisationen (IOM) och koordinerar nödvändiga stödinsatser. I ditt uppdrag ingår också ett förebyggande arbete med fokus på kompetenshöjande insatser för interna och externa samarbetspartners. Du ger metodstöd, utbildar och sprider kunskap på regional och nationell nivå i samverkan med berörda myndigheter. Organisatoriskt tillhör Regionkoordinatoruppdraget Kris- och relationsenheten på avdelningen Stadenövergripande uppdrag Barn, familj och trygghet i Socialförvaltningen centrum. Tjänsten kräver att du i vissa fall kan behöva arbeta på obekväm arbetstid. Du erbjuds handledning i syfte att reflektera över och utveckla arbetet. Tjänsten är en projektanställning med varaktighet i ett år med mycket goda möjligheter till förlängning. KVALIFIKATIONER Du har socionomexamen och vi ser gärna att du har en vidareutbildning med systemisk inriktning. Du har flerårig erfarenhet av arbete med myndighetsutövning. Du har erfarenhet av att möta personer i kris. Du har erfarenhet av arbete i samverkan med andra myndigheter. Det är meriterande om du har erfarenhet av utåtriktat arbete och kunskapsspridning. Du har också erfarenhet av att dokumentera, följa upp och rapportera. Du har goda kunskaper i engelska i tal och skrift. Körkort är även ett krav. Eftersom arbetet är behovsinriktat behöver du ha förmåga att vara flexibel och kunna ställa om snabbt och stå ut med att inte alltid veta vad som kommer att hända. Du kan arbeta självständigt samtidigt som du tycker om att samarbeta med andra och du tar ansvar för helheten. Du är en trygg person som är stabil, prestigelös och klarar av att härbärgera komplexa processer och situationer. Du känner dig bekväm med att informera om verksamheten och sprida kunskap om arbetet med målgruppen. Ett gott bemötande och kommunikativt förhållningsätt med förmåga att anpassa kommunikationen efter mottagaren är en förutsättning för uppdraget. Välkommen med din ansökan! ÖVRIGT Då tjänsten är säkerhetsklassad kan det bli aktuellt med säkerhetsprövning, vilket bland annat innebär att du måste ge samtycke till registerkontroll som genomförs av Säkerhetspolisen innan du erbjuds en eventuell anställning. Svenskt medborgarskap är ett krav. I den här rekryteringen kommer du få svara på ett antal frågor där du får beskriva din erfarenhet och kunskap inom området i stället för att skicka ett personligt brev. Göteborgs Stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Vårt uppdrag är att skapa en bra vardag för Göteborgs invånare, besökare och företagare. Som medarbetare i staden har du en trygg anställning med många karriärvägar där du får möjlighet till intressanta och meningsfulla arbetsuppgifter. Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering. Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanbeder vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

23 april 2025
Sista ansökan:
7 maj 2025
Socialsekreterare
Uppsala kommun
Socialsekreterare

Ekonomiskt bistånd Har du erfarenhet av socialt arbete och vill arbeta förändringsinriktat med människor? Är du en stjärna på administration så att du istället kan använda din tid till att möta människor i behov av stöd? Välkommen med din ansökan! Avdelning socialtjänst- ekonomiskt bistånd inom arbetsmarknadsförvaltningen består av mottagningen, sex utredningsenheter, administration och service samt verksamhetsnära stöd. Avdelningens huvudsakliga uppgift är att stötta den enskilde till egen försörjning och utreda rätten till ekonomiskt bistånd i både nya och löpande ärenden. Myndigheten bedriver utvecklingsprojekt och arbetar kontinuerligt med metodutveckling. Vår uppgift är en rättssäker handläggning, ett gott bemötande och stöd till egen försörjning. Vi söker nu två socialsekreterare till utredningsenhet. Ditt uppdrag Jobbet som socialsekreterare består av nära kontakt med personer för att stötta dem ut i självförsörjning. Månadsvis bedöms rätten till ekonomiskt bistånd vilket du ansvarar för att utreda. Du kommer att möta dina klienter regelbundet i personliga besök. Tjänsten innebär även att samverka mycket med andra aktörer. Din bakgrund Vi söker dig som har socionomexamen eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant för tjänsten. Har du utbildning i Motiverande samtal och tidigare erfarenhet av att arbeta inom ekonomiskt bistånd ses det som meriterande. För att lyckas i arbetet behöver du erfarenhet av socialt arbete och myndighetsutövning. Vidare kräver arbetet att du har mycket goda muntliga och skriftliga kunskaper i svenska. Det är meriterande om du har kännedom om socialtjänstlagen och kunskaper i Lifecare. Som person är du empatisk och kan snabbt sätta dig in i någon annans perspektiv eller situation. Du tar initiativ och sätter igång aktiviteter för att uppnå resultat. Vidare är du bra på att samarbeta och relaterar till andra på ett lyhört och smidigt sätt. Du är dessutom bra på att skapa, underhålla och utveckla arbetsmässiga relationer. Sist men inte minst är du bra på att strukturera, planera och prioritera ditt arbete. Upplysningar Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, kontakta: Lisa Rahbek, enhetschef, 018-727 60 68 eller Sureya Saglam, enhetschef, 018-727 57 33. Facklig företrädare: Akademikerförbundet SSR, Camilla Ahlsén Hoff 018-727 24 34 Vision, Tommy Törnberg 018-727 17 44 Har du frågor gällande registrering av din ansökan, kontakta enheten för kompetensförsörjning: 018-727 68 24. I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen. Om vår organisation Välkommen till arbetsmarknadsförvaltningen. Här arbetar vi med arbetsmarknadsinsatser, försörjningsstöd, vuxenutbildning, konsumentfrågor och introduktion av nyanlända. Målet är att alla ska erbjudas möjlighet till egen försörjning. Därför arbetar vi nära näringslivet och arbetslivets parter för att öka möjligheten för personer att etablera sig på arbetsmarknaden. Mer information om hur det är att arbeta i Uppsala kommun hittar du på jobba i Uppsala kommun (https://www.uppsala.se/jobb/) Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp. Dina personuppgifter kommer att användas för att administrera din ansökan inom Uppsala kommun.

23 april 2025
Sista ansökan:
11 maj 2025
Barnhandläggare, Solna stad
Solna kommun
Socialsekreterare

Bli en del av vår erfarna och stabila placeringsgrupp. Vårt mål är att bedriva ett kvalitativt gott socialt arbete utifrån ett helhetsperspektiv kring barnets behov. Är du vår nästa barnhandläggare? Om arbetsplatsen Barn- och ungdomsenheten ansvarar för myndighetsutövning och insatser riktade till barn 0-21 år och deras familjer. Enheten är uppdelad i olika grupper såsom mottagningsgrupp, utredningsgrupp barn, utredningsgrupp ungdom, placeringsgrupp, öppenvård med ett nätverksteam och fältare samt familjerätt.   Placeringsgruppen är en erfaren arbetsgrupp med stort engagemang, hög arbetsglädje och mycket skratt. Gruppen består av tio socialsekreterare och en sektionschef. Gruppen är indelad i två mindre grupper, en familjevårdsgrupp med fyra barnhandläggare och tre familjehemssekreterare samt en HVB-grupp med tre handläggare. För första gången på sju år så slutar nu en barnhandläggare i gruppen då hen flyttar till annan ort och därför finns nu en unik möjlighet att få en barnhandläggartjänst hos oss! Vi erbjuder - ett meningsfullt arbete - rimlig ärendemängd i en stabil arbetsgrupp - extern handledning samt utbildningar. Enheten har också två metodstödjare som stöttar vid behov - semesterväxling och årsarbetstid - bra belägen arbetsplats på Englundavägen i Solna Business Park med goda kommunikationsvägar. Vad innebär arbetet Som barnhandläggare i placeringsgruppen är ditt huvudsakliga fokus det placerade barnet. Du ansvarar för uppföljning och överväganden av vården samt utreder och följer upp eventuella insatser. Handläggningen sker enligt både Socialtjänstlagen (SoL) och enligt Lagen om särskilda bestämmelser om vård av unga (LVU). Du arbetar i nära kontakt med barnet, dess vårdnadshavare, familjehemmet, andra professioner och nätverket runt barnet för att barnet ska få en trygg och stabil vardag. Vi arbetar alltid minst två kollegor i ärenden och du har oftast besök och uppföljningar tillsammans med en familjehemssekreterare. Arbetet innefattar resor både i närområdet men också till andra delar av Sverige. Vem söker vi? Utöver socionomexamen och körkort har du erfarenhet av samtliga eller någon av följande - familjehemsvård - myndighetsutövning  - utredningsarbete med barn eller ungdom.   Det är meriterande om du har arbetat med BBIC och Signs of safety. Vi värdesätter dig som är stabil, flexibel och tar ansvar för ditt arbete. Du är nyfiken på att utveckla nya arbetssätt. Du är relationsskapande och har god samarbetsförmåga. Vidare ser vi att du är uthållig, kreativ och har en förmåga att förmedla hopp på ett respektfullt sätt. Mer information om ansökan Välkommen med din ansökan senast 2025-04-30 Det är en tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse. Urvalet sker löpande och intervjuer kan komma att påbörjas under ansökningstiden. De frågor som du får besvara när du skickar in din ansökan kommer att ligga till grund för det första urvalet vi gör. Om du har frågor är du välkommen att kontakta sektionschef Johan Selander, telefon 08-746 20 68, eller mail [email protected]  Om du inte har ett aktuellt utdrag ur belastningsregistret rekommenderar vi att du beställer ett sådant så snart som möjligt då vi behöver se detta innan du kan börja din anställning som Barnhandläggare. Utdrag ur belastningsregistret får högst vara 1 år gammalt. Vi tar enbart emot ansökningar via vårt rekryteringssystem. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av tjänsten men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster. I Solna arbetar engagerade medarbetare med uppdraget att utveckla staden och välfärden med solnaborna i fokus. Detta gör oss till en spännande och utvecklande organisation att arbeta inom. Socialförvaltningen ansvarar för insatser till barn, ungdomar, familjer, till personer med funktionsnedsättning eller missbruk samt för stöd till brottsoffer och personer i behov av ekonomiskt stöd. Vi ger råd, stöd och handlägger frågor som rör barn- och ungdom, familjerättsfrågor, psykisk funktionsnedsättning och missbruk, samt frågor som rör brottsoffer och försörjningsstöd. Solna är en framtidsstad i tillväxt, unikt belägen mellan Kungliga nationalstadsparkens lugn och storstadens puls. Vår vision är att Solna ska vara en levande och trygg stad, som förenar hållbar utveckling med en god ekonomisk hushållning för att trygga framtidens välfärd. Här finns attraktiva bostäder, framgångsrika företag, utmärkta kommunikationer, förstklassig samhällsservice och ett rikt kultur- och idrottsutbud. Solna stad är nu inne i en spännande utvecklingsfas, befolkningen växer och många företag söker sig hit.

23 april 2025
Sista ansökan:
30 april 2025