Lediga jobb i Leksand
Sök totalt 39 lediga jobb i Leksand
Hos oss i Region Dalarna får du ett meningsfullt arbete där du kan göra skillnad. Tillsammans arbetar vi för ett hållbart Dalarna med utvecklingskraft i länets alla delar. Folktandvården Region Dalarnas vision är att erbjuda Sveriges bästa tandvård med de stoltaste medarbetarna. Vi erbjuder moderna och välutrustade kliniker, goda möjligheter till kompetensutveckling och ett framsynt ledarskap. Våra värderingar - öppenhet, respekt och ansvar - ska prägla hela verksamheten. Folktandvården Region Dalarna har 20 allmäntandvårdskliniker och specialisttandvård inom samtliga specialiteter. Vi bedriver sjukhustandvård, egen tandteknisk verksamhet och har även en folkhälsofunktion som arbetar för att utöka kunskapen kring munhälsa och satsar på förebyggande tandvård Leksand är synonym med sina 94 byar i dalromantisk stil och kulturgårdar med stort historiskt värde. Leksand har både Österdalälven och Siljan centralt på orten. Kommunen kan erbjuda många aktiviteter både under vinter och sommarhalvåret som tex vandring, skidåkning, skridskoåkning och i Leksandshallen finns det bad, motionssim, gym, relax och workout. I kommunen finns både stora och små företag. Vi har också mycket bra tågförbindelser till bland annat Stockholm och Arlanda. Tandsköterska till Folktandvården Leksand Arbetsuppgifter På Folktandvården i Leksand arbetar idag tandläkare, hygienist, tandsköterskor, kliniksamordnare och verksamhetschef. Vi arbetar helt digitalt i vårt journalsystem (T4) samt med röntgen och avtryckskanner. Vi arbetar gärna i teamtandvård. Övrig information Kvalifikationer Vi söker dig som har tandsköterskeexamen. Erfarenhet av arbete som tandsköterska och datasystemet T4 är meriterande. Du har goda kunskaper i det svenska språket, såväl skriftligt som muntligt. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Vi ser gärna att du arbetar bra tillsammans med andra människor och kommunicerar med både arbetskamrater och patienter på ett lyhört och smidigt sätt. Du tycker att omhändertagande och service ingår som en naturlig del av arbetet samt att det är självklart att göra patienten delaktig i möjliga behandlingsalternativ. Vidare är du bra på att organisera och prioritera arbetet på ett effektivt sätt. Vi lägger stor vikt vid en god introduktion. Hör gärna av dig om du har frågor eller vill komma och se hur vi har det! Folktandvården Dalarna samarbetar med andra arbetsgivare i länet angående medflyttarfrågor genom Rekryteringslots. Rekryteringslots fungerar som stöd och lots för din medflyttande partner, så att hen också hittar ett passande jobb i er nya hemmaregion. För ytterligare information se www.rekryteringslots.se Intervjuer sker löpande under ansökningstiden. Ansökan Vi använder främst mail (från mejladress: [email protected]) för att göra utskick och kallelser. Kolla din inkorg och även skräppost/SPAM regelbundet under denna tid för att vara säker på att du får all information från oss. Om du är eller tidigare har varit anställd i Region (Landstinget) Dalarna kommer vi att ta interna referenser från din nuvarande eller tidigare chef, om du blir aktuell för anställning. Läs mer om Region Dalarna, vår värdegrund, arbetsmiljö och förmåner, samt vilka kontroller som görs innan anställning: Jobba med oss - Region Dalarna Vi har gjort vårt medieval och vill därför ej bli kontaktade av andra säljbolag eller rekryteringsföretag. Fackliga kontaktuppgifter Fackförbund - Region Dalarna
Vill du bidra till gott socialt arbete och samtidigt uppnå din fulla potential? Till vår avtalskommun söker vi en socionom som har minst tre års erfarenhet av myndighetsutövning inom kommunal verksamhet. Känner du att det är dags att ta nästa steg i karriären och vill veta mer om konsultlivet, eller är du redan socionomkonsult och intresserad av att bredda ditt professionella nätverk? Oavsett om du föredrar att arbeta som anställd eller underkonsult ser vi fram emot att du kontaktar oss. Vi berättar gärna mer om uppdraget och hur det är att arbeta som socionomkonsult. Vi ser fram emot din kontakt! Arbetsuppgifter Du kommer att vara anställd av oss och uthyrd för att utföra sedvanliga arbetsuppgifter som socialsekreterare inom socialtjänstens utredningsenhet för ekonomiskt bistånd. I tjänsten ingår myndighetsutövning med handläggning och dokumentation för vuxna och familjer enligt SoL. Det ingår även ansvar för planering och uppföljning av insatser med interna och externa uppdragstagare. Du arbetar nära våra uppdragsgivares anställda och du har dagligt stöd av en arbetsledare och en förste socialsekreterare. Även om det står en kommun i annonsen kan uppdragen finnas på annan plats. Vi erbjuder Du kommer att vara anställd av Socionomera Bemanning AB. Som konsult hos oss erbjuds du goda och flexibla arbetsvillkor samt tydlighet kring vad som förväntas av dig. Vi månar om att du ska trivas och må bra i rollen som socionomkonsult och vi söker alltid långa samarbeten och relationer. Vi kan bland annat erbjuda dig: Schyssta anställningsvillkor enligt vårt kollektivavtal med Akademikerförbunden En lön som du förtjänar och en transparent lönepolicy Tjänstepension genom Collectum som anses ha ett av marknadens bästa pensionslösningar Försäkringar som grupplivsförsäkring och sjukförsäkring via Fora Introduktion och regelbunden arbetsmiljöuppföljning Intern och extern handledning Friskvårdspeng och fortbildningspeng Stöd av konsultchefer som själva är socionomer Snabb och smidig personlig service En arbetsgivare som lägger stort fokus på hållbart och etiskt agerande inom socionombemanning Ansökan Du är varmt välkommen att skicka in din ansökan till oss. Vill du hellre börja med att höra mer så är du välkommen att kontakta oss via [email protected] eller 040-300 352. Efter att vi har lärt känna varandra bestämmer du var, när och i vilken omfattning du vill arbeta, och vi bevakar att du matchas mot lämpliga uppdrag. Vi har fler än 100 ramavtal, som för dig innebär ett brett urval av intressanta uppdrag. Våra konsultchefer är socionomer med lång erfarenhet av arbete inom socialtjänsten vilket gör att vi har god kännedom om våra uppdragsgivares behov och dina villkor. Vi är vana problemlösare och vi kan erbjuda stöttning utifrån dina behov under hela uppdragsperioden. Om oss Socionomera Bemanning AB är ett auktoriserat bemanningsbolag och vi är specialiserade på uthyrning av socionomer. Vi är övertygade om att så gott som alla som väljer att arbeta med ett människovårdande yrke har omtanke om sina medmänniskor som främsta anledning. Vi vill göra allt vi kan för att underlätta för organisationer och personer som väljer att bry dig. Nordens största affärstidning Dagens Industri har utsett oss till Gasellvinnare och Skåne Läns snabbast växande bolag två år i rad, 2022 och 2023. Vill du hjälpa oss att ta nästa steg i utvecklingen? Läs mer om oss på vår hemsida www.socionomera.se.
Hos oss i Region Dalarna får du ett meningsfullt arbete där du kan göra skillnad. Tillsammans arbetar vi för ett hållbart Dalarna med utvecklingskraft i länets alla delar. Leksands Vårdcentral har cirka 90 personer anställda. Vi arbetar enligt Vårdvalsuppdrag. Upptagningsområdet med Leksands kommun som utgångspunkt innefattar en befolkning på drygt 15000 invånare. På Rehabenheten arbetar idag sex sjukgymnaster/fysioterapeuter, två arbetsterapeuter och en rehab assistent. Vi har ett gott samarbete på enheten samt även med övriga yrkeskategorier på Vårdcentralen. Vi arbetar i stora lokaler med bl.a. träningshall. Vi söker nu en medarbetare på ett långtidsvikariat då två av våra medarbetare ska vara deltidslediga en period, bl.a. för forskningsarbete. Sjukgymnast/Fysioterapeut vikariat 100% Leksands Vårdcentral Arbetsuppgifter Arbetet som sjukgymnast/fysioterapeut består av poliklinisk undersökning och behandling, telefonrådgivning, chatt funktion i 1177, Hälsosamtal för 50-åringar, gruppverksamhet (t.ex. artrosskola, balansgrupp, KOL skola), deltagande i teamverksamhet (t.ex. multimodalt team/smärtpatienter), samt bedömningsmottagning på vårdcentralens läkarmottagning. Patientmöten sker via telefon/digitalt eller i fysiska besök på enheten. Vårdcentralens uppdrag är för närvarande måndag till fredag 8-17. Övrig information Kvalifikationer Vi söker dig som är legitimerad fysioterapeut/sjukgymnast tycker om att arbeta i team, är positiv och serviceinriktad. kan dokumentera och har lätt för att uttrycka dig i svenskt tal och skrift. Det är meriterande om du har erfarenhet från arbete inom primärvård har utbildning i OMT steg 1 eller likvärdig utbildning har Axelina utbildning Arbetet är till stor del självständigt vilket gör att du behöver ha god struktur i ditt arbetssätt, god initiativförmåga och lätt för att ställa om vid snabba förändringar. God samarbets- och kommunikationsförmåga är en förutsättning och vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet samt goda referenser från tidigare arbetsplatser/praktikplatser. Ansökan Vi använder främst mail (från mejladress: [email protected]) för att göra utskick och kallelser. Kolla din inkorg och även skräppost/SPAM regelbundet under denna tid för att vara säker på att du får all information från oss. Om du är eller tidigare har varit anställd i Region (Landstinget) Dalarna kommer vi att ta interna referenser från din nuvarande eller tidigare chef, om du blir aktuell för anställning. Läs mer om Region Dalarna, vår värdegrund, arbetsmiljö och förmåner, samt vilka kontroller som görs innan anställning: Jobb och utbildning - Region Dalarna Vi har gjort vårt medieval och vill därför ej bli kontaktade av andra säljbolag eller rekryteringsföretag. Detta arbete innebär direkt och regelbunden kontakt med barn och/eller ungdomar. Innan erbjudande om anställning kan ske, måste du som sökande uppvisa utdrag ur Polisens belastningsregister i obrutet kuvert alternativt via ett digitalt registerutdrag, enligt lag 2013:852 eller 2000:873. Mer information finns här: Belastningsregistret - begär utdrag (polisen.se).
Är du en person som får energi av att vara i en roll som hjälper människor och vill skapa bättre förutsättningar för Leksands kommuns invånare? Vill du också få chansen att fullt ut få stöd och tid att utföra dina uppdrag i en kommun där allt är nära? Då kan det vara dig vi söker! Höjdpunkter med jobbet • Ett arbete där det är nära till engagerade arbetskamrater, arbetsledning och ledning • Omväxlande, ingen dag är den andra lik • Tid och möjlighet att fullt ut fokusera på att utföra dina uppdrag och göra skillnad för människor. Visste du att i Leksands kommun erbjuder vi hybridarbete, arbete på distans upp till två dagar i veckan. Som socialsekreterare har du fem extra lediga dagar varje år, utöver dina semesterdagar samt möjlighet till semesterväxling. Varje medarbetare i kommunen erbjuds friskvårdsbidrag. Dina arbetsuppgifter Socialsekreterare i vuxengruppen ansvarar för handläggning av ärenden som rör vuxna. Handläggningen kan innefatta både mottagning och bedömning av orosanmälningar, utredning samt uppföljning av insatser. Socialsekreterarna leds av 1:e socialsekreterare och enhetschef. Socialtjänsten är i en spännande tid, med en omställning mot den nya socialtjänstlagen, där vi ska arbeta mer förebyggande, tillgängligt, jämställt och kunskapsbaserat. I din roll som socialsekreterare hos oss kommer du ha en viktigt del i omställningsarbetet och våra förnyade arbetssätt. Arbetsuppgifterna utförs både självständigt och i samverkan, både internt och med externa samarbetspartners. I rollen är det korta beslutsvägar där du alltid kan söka stöd hos din chef och närmaste medarbetare. Som socialsekreterare på IFO i Leksand får du arbeta med engagerade kollegor, utvecklas och arbeta med Sveriges viktigaste jobb. Vi söker en tillsvidaretjänst på 100 %. Din profil • Du är utbildad socionom eller har annan likvärdig utbildning. • Har du erfarenhet av arbete i en liknande roll med myndighetsutövning sedan tidigare är det meriterande. • Då arbetsuppgifterna innebär löpande dokumentation krävs god kännedom om Socialtjänstlagen (SoL) samt att du kan hantera digitala arbetsverktyg. • Erfarenhet av verksamhetssystemet Lifecare är meriterande. • B-körkort är ett krav. För att klara av tjänsten behöver du vara en trygg och stabil person med god självinsikt och som kan skilja på det personliga och det professionella. Du behöver även vara en fena på att planera, organisera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt och hålla uppsatta tidsramar. Då tjänsten innebär att du jobbar med människor som kan befinna sig i en svår social och utsatt situation förväntas du visa omdöme vid uttalanden, ageranden och beslut samt vara tillmötesgående i ditt bemötande och ha en god samarbetsförmåga. Om arbetsplatsen Inom IFO vuxenmöter vi vuxna och deras familjer som har behov av insatser i olika former. Vi lägger stort fokus på intern och extern samverkan för att ge bästa möjliga stöd och hjälp till våra medborgare. Vår styrka är att vi är måna om, och ställer upp för varandra och skapar arbetsglädje även i svåra situationer. Vi är alla olika men kompletterar varandra på ett bra sätt! Sociala sektorn är den största av fyra sektorer i Leksands kommun. Sektorn ansvarar för omsorg av äldre och personer med funktionsnedsättning, socialpsykiatri, hälso- och sjukvård (HSR), individ och familjeomsorg (IFO), öppenvård och myndighetsutövning och består av cirka 550 tillsvidareanställda medarbetare och 200 vikarier. Vi erbjuder dig För oss är det viktigt att alla våra medarbetare hittar en balans mellan jobb och hem, känner trygghet i sin anställning och en ökad livskvalitet genom att jobba i kommunen. Lyckas vi med det finns det goda förutsättningar att också lyckas med vår gemensamma uppgift, som är: Vi gör det vi ska genom att ta gemensamt ansvar för vårt demokratiska uppdrag, använda våra resurser klokt och alltid hålla fokus på dem vi är till för. Vi gör det bra och är stolta över vårt arbete och de resultat vi når, och vi välkomnar engagerade och modiga medarbetare som vill utveckla och förbättra tillsammans med oss. Vi gör det tillsammans genom att samarbeta och lära av varandra. Dialogen är viktig för oss, och vi hittar nya lösningar tillsammans med dem vi är till för, med tillit, omtanke och respekt. Vi strävar efter ett hälsofrämjande arbetsklimat, arbetstillfredsställelse, gemenskap och personlig utveckling. Kompetensutveckling är en självklarhet, och vi uppmuntrar våra medarbetare att vidareutvecklas genom kurser, utbildningar och nätverkande. På vår hemsida har vi samlat information om hur det är att arbeta hos oss och. För mer information vänligen se www.leksand.se/jobbahososs För dig som sökande har vi möjlighet att erbjuda medflyttandeservice, se vidare www.rekryteringslots.se Din ansökan För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Leksands kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via länken. Ansökningshandlingarna består av CV och personligt brev. Om anställning blir aktuell behöver du uppvisa ett utdrag ur belastningsregistret. Sista ansökningsdatum Sista ansökningsdatum 2024-11-11 Intervjuer och tillsättning av tjänst sker löpande. Läs mer www.leksand.se Välkommen med din ansökan!
Nu söker vi en vikarie till ekonomiskt bistånd. Är du en person som får energi av att vara i en roll som hjälper människor och vill skapa bättre förutsättningar för Leksands kommuns invånare? Vill du också få chansen att fullt ut få stöd och tid att utföra dina uppdrag i en kommun där allt är nära? Då kan det vara dig vi söker! Höjdpunkter med jobbet • Ett arbete där det är nära till engagerade arbetskamrater, arbetsledning och ledning • Omväxlande, ingen dag är den andra lik • Tid och möjlighet att fullt ut fokusera på att utföra dina uppdrag och göra skillnad för människor. Visste du att i Leksands kommun erbjuder vi hybridarbete, arbete på distans upp till två dagar i veckan. Varje medarbetare i kommunen erbjuds friskvårdsbidrag. Dina arbetsuppgifter Socialsekreterare i vuxengruppen ansvarar för handläggning av ärenden som rör vuxna, främst ekonomiskt bistånd. Handläggningen kan innefatta både mottagning och bedömning av anmälningar, ansökningar, utredningar samt uppföljning av insatser. Socialsekreterarna leds av 1:e socialsekreterare och en enhetschef. Socialtjänsten går mot en spännande tid där vi ser framemot att arbeta med den omställning som krävs utifrån den nya socialtjänstlagen, där vi ska arbeta mer förebyggande, tillgängligt, jämställt och kunskapsbaserat. I din roll som socialsekreterare hos oss kommer du ha en viktigt del i omställningsarbetet och våra förnyade arbetssätt. Arbetsuppgifterna utförs både självständigt och i samverkan, både internt och med externa samarbetspartners. I rollen är det korta beslutsvägar där du alltid kan söka stöd hos din chef och närmaste medarbetare. Som socialsekreterare på IFO i Leksand får du arbeta med engagerade kollegor, utvecklas och arbeta med Sveriges viktigaste jobb. Vi söker ett vikariat på 100 % under perioden omgående- 1 maj. Din profil • Du är utbildad socionom eller har annan likvärdig utbildning. • Har du erfarenhet av arbete med ekonomiskt bistånd sedan tidigare är det meriterande. • Då arbetsuppgifterna innebär löpande dokumentation krävs god kännedom om Socialtjänstlagen (SoL) samt att du kan hantera digitala arbetsverktyg. • Erfarenhet av verksamhetssystemet Lifecare är meriterande. • B-körkort är ett krav. För att klara av tjänsten behöver du vara en trygg och stabil person med god självinsikt och som kan skilja på det personliga och det professionella. Du behöver även vara en fena på att planera, organisera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt och hålla uppsatta tidsramar. Då tjänsten innebär att du jobbar med människor som kan befinna sig i en svår social och utsatt situation förväntas du visa omdöme vid uttalanden, ageranden och beslut samt vara tillmötesgående i ditt bemötande och ha en god samarbetsförmåga. Om arbetsplatsen Inom IFO vuxen möter vi vuxna och deras familjer som har behov av insatser i olika former. Vi lägger stort fokus på intern och extern samverkan för att ge bästa möjliga stöd och hjälp till våra medborgare. Vår styrka är att vi är måna om, och ställer upp för varandra och skapar arbetsglädje även i svåra situationer. Vi är alla olika men kompletterar varandra på ett bra sätt! Sociala sektorn är den största av fyra sektorer i Leksands kommun. Sektorn ansvarar för omsorg av äldre och personer med funktionsnedsättning, socialpsykiatri, hälso- och sjukvård (HSR), individ och familjeomsorg (IFO), öppenvård och myndighetsutövning och består av cirka 550 tillsvidareanställda medarbetare och 200 vikarier. Vi erbjuder dig För oss är det viktigt att alla våra medarbetare hittar en balans mellan jobb och hem, känner trygghet i sin anställning och en ökad livskvalitet genom att jobba i kommunen. Lyckas vi med det finns det goda förutsättningar att också lyckas med vår gemensamma uppgift, som är: Vi gör det vi ska genom att ta gemensamt ansvar för vårt demokratiska uppdrag, använda våra resurser klokt och alltid hålla fokus på dem vi är till för. Vi gör det bra och är stolta över vårt arbete och de resultat vi når, och vi välkomnar engagerade och modiga medarbetare som vill utveckla och förbättra tillsammans med oss. Vi gör det tillsammans genom att samarbeta och lära av varandra. Dialogen är viktig för oss, och vi hittar nya lösningar tillsammans med dem vi är till för, med tillit, omtanke och respekt. Vi strävar efter ett hälsofrämjande arbetsklimat, arbetstillfredsställelse, gemenskap och personlig utveckling. Kompetensutveckling är en självklarhet, och vi uppmuntrar våra medarbetare att vidareutvecklas genom kurser, utbildningar och nätverkande. På vår hemsida har vi samlat information om hur det är att arbeta hos oss och. För mer information vänligen se www.leksand.se/jobbahososs För dig som sökande har vi möjlighet att erbjuda medflyttandeservice, se vidare www.rekryteringslots.se Din ansökan För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Leksands kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via länken. Ansökningshandlingarna består av CV och personligt brev. Om anställning blir aktuell behöver du uppvisa ett utdrag ur belastningsregistret. Sista ansökningsdatum Sista ansökningsdatum 2024-11-11 Intervjuer och tillsättning av tjänst sker löpande. Läs mer www.leksand.se Välkommen med din ansökan!
Hos oss i Region Dalarna får du ett meningsfullt arbete där du kan göra skillnad. Tillsammans arbetar vi för ett hållbart Dalarna med utvecklingskraft i länets alla delar. Att göra ST inom primärvården i Dalarna innebär ett spännande uppdrag med stor variation av patientmöten. Vi arbetar utifrån perspektivet att se hela människan och tar ett brett ansvar för individens välmående och tillfrisknande. Vi söker dig som tillsammans med oss vill vara med att bygga en god och nära vård för våra invånare. Vid natursköna Siljansringen, i Västerdalarnas blomstrande bygd och till topparna i norr söker vi fler ST-läkare inom allmänmedicin till flera vårdcentraler, med Mora i mitten till våra mer lands-och glesbygdsprofilerade vårdcentraler runt om. Områdets storslagna natur och breda utbud av aktiviteter bjuder in till unika möjligheter vid sidan av arbetet. Här finns en stark sammanhållning mellan kollegor och team. Du ingår också i nätverket för ST-läkare allmänmedicin i regionen. Följande vårdcentraler i området söker ST-läkare för tillsättning under vintern 2025: Vårdcentral Leksand Vårdcentral Malung Vårdcentral Mora Vårdcentral Orsa Vårdcentral Rättvik Är du intresserad finns mer information om varje vårdcentral i länken nedan, och vill du söka till en eller två av dessa söker du genom denna annons. Här kan du söka ST-tjänster - Region Dalarna För dig som vill arbeta som ST-läkare inom allmänmedicin erbjuder vi ett tillägg på 5000 kr per månad som betalas ut efter att halva ST-utbildningen är genomförd. Vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag och tillgång till träningslokaler, gruppträning och gym på våra större anläggningar. ST-läkare allmänmedicin till Leksand, Malung, Mora, Orsa, Rättvik Arbetsuppgifter Tjänsten innebär vanligt förekommande arbetsuppgifter på en vårdcentral så som egen mottagning, barnhälsovård samt vård och samverkan med kommunen. Detta varvas med kurser och sidotjänstgöring. Tjänstens innehåll följer målbeskrivningen enligt SOFS 2015/2021. För din utveckling finns goda förutsättningar för att bygga kompetensen som specialist inom allmänmedicin. Vi erbjuder professionellt stöd i form av handledare och studierektor och engagerade administratörer som hjälper dig med exempelvis bokning av sidotjänstgöringar och kurser. Övrig information Kvalifikationer Vi söker dig med stort intresse för allmänmedicin. Du är lätt att samarbeta med samtidigt som du driver och tar ansvar över ditt eget arbete, är motiverad och har god självinsikt. Du har de kunskaper, färdigheter och förhållningssätt som krävs under specialistutbildningen. Du kan kommunicera med patienter och kollegor obehindrat. Vi bygger för framtiden och ser gärna att du har ett intresse av ett mer långsiktigt samarbete och en vilja att bidra till att utveckla primärvården. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. För att vara aktuell för tjänsten krävs giltig svensk läkarlegitimation samt i förekommande fall intyg om godkänd bastjänstgöring alternativt att du vid tjänstens tillträde har fått det. Det går med andra ord bra att söka i slutet av AT eller BT. Ansökan: Du som söker har möjlighet att söka till flera vårdcentraler. Ange ditt första och eventuella andrahandsalternativ i ansökan. I din ansökan vill vi att du har följande dokument bifogade: CV och personligt brev För tjänsten relevanta intyg och rekommendationsbrev (om sådana finns) Intervjuer kan ske löpande under ansökningstiden. För tjänsten kan det vara aktuellt med inledande provanställning. Ansökan Vi använder främst mail (från mejladress: [email protected]) för att göra utskick och kallelser. Kolla din inkorg och även skräppost/SPAM regelbundet under denna tid för att vara säker på att du får all information från oss. Om du är eller tidigare har varit anställd i Region (Landstinget) Dalarna kommer vi att ta interna referenser från din nuvarande eller tidigare chef, om du blir aktuell för anställning. Läs mer om Region Dalarna, vår värdegrund, arbetsmiljö och förmåner, samt vilka kontroller som görs innan anställning: Jobb och utbildning - Region Dalarna Vi har gjort vårt medieval och vill därför ej bli kontaktade av andra säljbolag eller rekryteringsföretag. Detta arbete innebär direkt och regelbunden kontakt med barn och/eller ungdomar. Innan erbjudande om anställning kan ske, måste du som sökande uppvisa utdrag ur Polisens belastningsregister i obrutet kuvert alternativt via ett digitalt registerutdrag, enligt lag 2013:852 eller 2000:873. Mer information finns här: Belastningsregistret - begär utdrag (polisen.se). Fackliga kontaktuppgifter SYLF Dalarna - [email protected]
Är du en noggrann och kvalitetsmedveten person som älskar att arbeta med händerna? Har du erfarenhet av eller stort intresse för måleri och vill arbeta i en kreativ miljö där fokus ligger på detaljer och högsta kvalitet? Då har vi jobbet för dig! Allmoge Snickerier i Leksand är specialister på att skapa vackra, hantverksmässiga lösningar för torp, villor, slott och herrgårdar. Vår vision är att bidra till en vackrare värld, lyckligare människor och en bättre miljö. Vi är ett mindre företag med korta beslutsvägar där du får möjligheten att arbeta med produkter som du kan känna stolthet över. Läs mer om oss på www.allmoge.se. Om tjänsten Som produktionsmedarbetare hos oss kommer du att arbeta med bland annat tillverkning, montering, glasning och målning av våra handgjorda dörrar. Du blir en del av ett mindre team som tillsammans skapar produkter som präglas av genuint hantverk och hållbarhet. Arbetet kräver en känsla för detaljer och du kommer att måla och slutföra majoriteten av produkterna med pensel. Tjänsten är på heltid och sker på dagtid. Placeringsort: Leksand. Vem är du? Vi söker dig som har erfarenhet av hantverk och gärna också av arbete inom målning. Det viktigaste är att du har en passion för kvalitet och produktion, är driven och trivs med att arbeta i ett mindre team. Om du har intresse för kvalitetsarbete och gillar att jobba med handgjorda produkter, är detta rätt möjlighet för dig! Vårt erbjudande till dig Vi erbjuder dig en långsiktig arbetsplats där dina idéer och ditt engagemang uppskattas. Hos oss får du arbeta med produkter som har ett mycket gott rykte på marknaden och bidra till att skapa vackra, hållbara miljöer. Här får du möjlighet att utvecklas inom hantverket och vara en del av ett sammansvetsat team där vi alltid strävar efter att leverera högsta kvalitet. Ansök idag! Vi samarbetar med Manpower i rekryteringen, om du har några frågor är du varmt välkommen att kontakta Anna Holmerud på telefon 023-70 55 48 eller via mejl på [email protected]. Sista ansökningsdag är 25 november, men urval sker löpande, så skicka in din ansökan direkt!
Vill du arbeta som personlig assistent och sätta guldkant på människors tillvaro? Vi på Humana söker nu personliga assistenter som vill arbeta med en glad kvinna i 40 års åldern som är boendes i Leksand. I rollen kommer du göra skillnad i människors liv och tillsammans med oss arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv. Om kunden och tjänsten Vår kund är en glad kvinna i 40 års åldern som bor i Leksand. Hon är rullstolsburen och behöver sina assistenters hjälp i sin dagliga livsföring. Kunden har ett omfattande vårdbehov och har bland annat trach (tracheotomi) och peg (gastrostomi), hon är därföri behov av assistans dygnet runt.Du kommer att få hjälpa till med allt som kan tänkas uppkomma i hennes vardag som påklädning och personlig omvårdnad men även en stor del sjukvårdande moment. Kunden är en aktiv person som älskar djur, hon gillar aktiviteter både inomhus och utomhus. Hon uppskattar bland annat att åka på utflykter eller ta en promenad. I rollen som personlig assistent kommer du huvudsakligen att: - hjälpa till med vardagssysslor som matlagning och övriga hushållssysslor - vara behjälplig vid kundens aktiviteter utanför hemmet - hjälpa kunden med dagliga sjukvårdande insatser Arbetstid och tjänstgöringsgrad: Kunden har assistans dygnet runt och tjänsten innefattar varierande arbetstider. Du behöver kunna arbeta dag, kväll och vaken natt. Arbetstiderna är förlagda på både vardagar och helger. Vi söker en assistent som kan arbeta på schemarad. Tjänsten är på ungefär 70%och innefattar dagtid, kvällstid och natt. Du kommer arbeta varannan helg på schema. Lön: Timlönen är fast enligt överenskommelse. Övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal. Tillträde: Enligt överenskommelse men vi ser gärna att du kan börja omgående. Anställningen löper så länge assistansuppdraget varar. Vem är du? Rollen som personlig assistent ställer höga krav på förmågan att skapa goda relationer. Vi söker dig som är social och som är van vid att ta ett stort ansvar. Vi ser att du som söker är glad och positiv med hjärtat på rätt ställe. Du är aktiv och trivs när det finns saker att göra och tycker om djur och natur. För denna tjänst krävs det att du: - har goda kunskaper i svenska, både i tal och i skrift - har B-körkort - är rökfri Det är även meriterande om du har: - erfarenhet av en liknande roll - utbildning inom vård-och omsorg - erfarenhet av arbete med trach eller peg En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. För att kunna jobba som personlig assistent måste du vara minst 18 år. Om Humana Vi på Humana vill göra skillnad i människors vardag. Vi tycker att alla har rätt till ett bra liv oavsett ålder och förutsättningar. Vi finns i Sverige, Norge och Finland och arbetar både med äldreomsorg, individ- och familjeverksamhet samt personlig assistans. Humana är marknadsledande och satsar stenhårt på kvalitet. Vad händer nu? Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag. Din ansökan läses av personal på Humana, av kunden och dennes anhöriga. För anställning hos Humana Assistans krävs att du har ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent måste du vara minst 18 år. Välkommen med din ansökan! Kontaktuppgifter Elna Hemlin, rekryteringsansvarig
Om företaget ELMAB utvecklar och producera högkvalitativa hydraulcylindrar och ventilblock av både kundanpassade och standardiserade modeller. Våra produkter återfinns i bl.a. entreprenadmaskiner och skogsmaskiner. Produkterna tillverkas i moderna maskinparker med hög grad av automation, och tillsammans med vår välutbildade och kompetenta personal, som sätter laget före jaget, skapas de bästa förutsättningarna för utveckling och kvalitet. Kvalitet på produkt, leverans och service är våra kännetecken sedan många år, något som vi ständigt arbetar för att bibehålla. ELMAB-koncernen omsätter idag ca 200 msek, har ca 80 anställda och verksamheten bedrivs i Dala-Järna och Falun. Koncernen ser stora tillväxtmöjligheter både på lång och kort sikt. Sedan 2023 är koncernen en del av Grönskärsgruppen. Nu söker vi en kvalitets- och hållbarhetschef med hybrid placeringsort där Dala-Järna och Falun är centrala orter. Dina arbetsuppgifter Som kvalitets- och hållbarhetschef hos ELMAB får du en bred och omväxlande roll i ett bolag som växer. Att tillsätta denna funktion är ett led i vår strävan att tydligt integrera hållbarhet och kvalitet i alla led och ständigt utveckla verksamheten både på kort och lång sikt. Rollen är ny vilket ger dig möjlighet att påverka och utveckla processer och strategier för kvalitet och hållbarhet. Vi vill att du verkar för att integrera och implementera våra ISO-standarder (9001, 14 001, 3834-3), och även ser till att vi alltid möter myndigheters och andra externa krav gällande kvalitet och miljö. En viktig del av din roll blir att följa upp interna och externa revisioner samt driva olika förbättringsprojekt, där vi inte bara ökar effektiviteten utan också minskar vår miljöpåverkan. Utbildning och coaching av våra medarbetare i kvalitets- och hållbarhetsfrågor blir en del av din vardag där du bidrar till att skapa en stark kvalitetskultur inom företaget. Vi vill även se dig som företagets representant i kontakter utåt i dessa frågor. I rollen följer ett visst personalansvar. För största möjliga stöd till rollen har du en plats i ledningsgruppen. Din profil Vi söker dig som har erfarenhet av kvalitets- och miljöarbete, gärna inom tillverkande industri, och som har goda kunskaper i ISO-standarder och kvalitetsledningssystem. Du kommer med erfarenhet från större bolag och är nu nyfiken på att implementera dina erfarenheter och kunskaper på ett mindre företag som vill göra en förflyttning. Vi tror att du framgångsrikt drivit förbättringsarbete och hållbarhetsprojekt och har förmågan att tänka både strategiskt och arbeta operativt samt långsiktigt. Du är en god kommunikatör med ett coachande ledarskap och en naturlig förmåga att engagera och stötta dina kollegor. Som person är du strukturerad och arbetar med ett tydligt fokus på planering och eget ansvar. En akademisk bakgrund inom exempelvis ingenjörsvetenskap, industriell ekonomi eller hållbarhet är meriterande och kan vara en värdefull tillgång i denna roll. Ansökan Vi samarbetar med Clockwork Rekrytering. Skicka in din ansökan på www.clockworkpeople.se senast 2024-11-19. Har du frågor eller funderingar kontakta gärna rekryteringskonsult Anna Andersson 0708-215 318. För att säkerställa hållbara rekryteringar, är vi på Clockwork måna om att ha ett jämställt och inkluderande urval i samtliga av våra processer vi hjälper våra kunder med. Med hjälp av ett brett urval och med en kompetensbaserad metodik som grund säkerställer vi att du som söker behandlas likvärdigt, jämlikt och jämställt.
Vi söker en person som har erfarenheter av administration och som har ett bra bemötande med kunder och deltagare. Vi vill också att personen ska vara förtrogen med och ha kunskap om information/kommunikation och viss marknadsföring, som exempelvis att göra enklare annonser, trycksaker och inlägg på sociala medier. Vi värderar att du är noggrann, struk-turerad, van att vara självgående och ta initiativ, har ansvarskänsla och är flexibel. Du kommer att ingå i den administrativa gruppen på Sätergläntan där vi administrerar utbildningar och kurser, har kontakt med slöjdare, studerande, kursdeltagare men också tidskrifter, samarbetspartners och media. Vi kommunicerar i huvudsak med digital teknik både internt och externt med mail, telefon och sociala medier samt bevakar på olika sätt vad som händer inom slöjd- och hantverksområdet. Du kommer att samarbeta med Sätergläntans lärarlag, restaurang, service- och fastighetsteam. Om Sätergläntan Sätergläntan, institutet för slöjd och hantverk finns i Insjön, Dalarna, och är ett lärosäte för utbildningar inom väv, sömnad, trä och smide. Det anordnas även kortare utbildningar i olika slöjd- och hantverkstekniker. Sätergläntan spelar en viktig roll i arbetet med att bevara och utveckla kulturarvet. Sätergläntan bedriver utbildningar som är fleråriga, kortare utbildningar och även mindre kurser. Vi bjuder in föreläsare och inspiratörer till seminarier, arrangerar större och mindre event, utställningar och erbjuder konferens. Till Sätergläntan kommer slöjd- och hantverksintresserade från stora delar av världen. Det innebär att vi har allt större behov att informera och marknadsföra oss i flera kanaler och på olika sätt. Kvalifikationer Väl förtrogen med att arbeta i de vanligaste datorprogrammen, som exempel Officepaketet. Vidare kunskaper i Indesign eller Photoshop. Uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska och engelska. Väl förtrogen med Facebook och Instagram och gärna erfarenhet av uppdatering av hemsida. Relevant utbildning och erfarenhet. Tjänsten omfattar ungefär 50 % och är tillsvidare med provanställning. Tjänsten är placerad på Sätergläntan. Arbetstid är varierande och anpassas efter verksamheten. Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 39 jobb