Lediga jobb hos Falu kommun
Bjursås skolområde står inför en spännande utvecklingsfas och söker nu en engagerad och kvalificerad speciallärare som vill vara med och forma framtidens skola. Skolområde består av tre skolor; Bjursåsskolan F–9, Grycksboskolan F-6 och Sågmyraskolan F-6. Samtliga skolor är landsbygdsskolor och har alla nära till fina grön- och skogsområden samt goda möjligheter till frilufts- och idrottsaktiviteter. Skolområdet består av ca 600 elever och ca 100 medarbetare. I området vill vi att eleverna ska känna trygghet och välmående i skolan samt förtroende för de vuxna som finns runt omkring dem. Här samverkar personalen engagerat för att alla elever ska ges möjligheter att utvecklas till sitt bästa jag. På alla våra skolor arbetar vi målmedvetet med att utveckla elevhälsoarbetet för att främja hälsa och förebygga ohälsa. För att nå utveckling och skapa vi-känsla arbetar vi med kollegialt lärande. Vi arbetar systematiskt med att stärka elevhälsoarbetet i syfte att främja elevers hälsa och förebygga ohälsa. För att uppnå hög måluppfyllelse och skapa gemenskap arbetar vi med kollegialt lärande och strävar efter att såväl elever, vårdnadshavare som personal ska känna stolthet över vår skola. Vi tror starkt på kraften i samverkan för att nå goda resultat. Arbetsuppgifter Som speciallärare ingår du i skolans elevhälsoteam och har en central roll i det specialpedagogiska arbetet. Du arbetar i nära samverkan med rektor, andra speciallärare, specialpedagoger samt övriga professioner inom elevhälsan. Du kommer även att ingå i verksamhetens skolutvecklingsgrupp som leds av rektor. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar: ? Kvalitetssäkra det specialpedagogiska arbetet utifrån aktuell forskning och gällande styrdokument. ? Bidra till att tidigt identifiera och kartlägga elevers behov av särskilt stöd. ? Genomföra kartläggningar, utredningar och upprätta åtgärdsprogram i nära dialog med mentorer, elever och vårdnadshavare. ? Fungera som konsultativt och handledande stöd till kollegor, rektor och vårdnadshavare. ? Bidra till det systematiska kvalitetsarbetet för att höja måluppfyllelsen. ? Arbeta både enskilt och i klassrum med elever samt handleda kollegor i syfte att anpassa och utveckla lärmiljöer. Kvalifikationer För rollen krävs: ? Lärarlegitimation med behörighet för undervisning i årskurs 7–9. ? Speciallärarexamen eller pågående utbildning till speciallärare/specialpedagog (styrks med intyg). ? God kommunikativ förmåga i svenska, både muntligt och skriftligt. ? Digital kompetens och vana att använda digitala verktyg som en integrerad del i undervisning och dokumentation. Personliga egenskaper Vi söker dig som är flexibel och tillämpar en variation av metoder för att möta elevers olika behov. Du är analytisk, utvecklingsinriktad och har förmåga att reflektera över och förbättra din pedagogiska praktik. Du kommunicerar väl och samarbetar effektivt med elever, kollegor, vårdnadshavare och skolledning. Din förmåga att handleda och stödja kollegor är av stor betydelse. Meriterande kvalifikationer ? Erfarenhet av att ha undervisat 7–9 ? Goda kunskaper om funktionsvariationer ? Lång erfarenhet av arbetet som speciallärare Anställningsvillkor Tjänsten avser en tillsvidareanställning på heltid med start enligt överenskommelse Bifoga gärna utbildningsintyg i din ansökan då detta kommer efterfrågas om du blir aktuell förtjänsten. Alternativt lämnas intyg i samband med intervju." För att få anställning måste du uppvisa utdrag ur belastningsregistret vilket kommer efterfrågas om anställning blir aktuell. Beställ gärna detta i samband med ansökan så att det finns tillgängligt ifall du blir aktuell för tjänsten. Du beställer utdraget direkt från polisens hemsida. I denna tjänsteutövning använder vi Freja för identifiering i vissa digitala plattformar och verksamhetssystem. Du kan läsa mer om Freja och hur det fungerar samt hur du skaffar det inför en eventuell anställning på webbsidan: https://frejaeid.com/skaffa-freja-eid/ Övrigt Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Vid problem med att genomföra din ansökan är du välkommen att kontakta [email protected] När du skickar in din ansökan kommer du att få besvara urvalsfrågor som är ställda utifrån de krav som gäller för tjänsten. Dina svar är en viktig del av det första urvalet, så se till att svara utförligt och tydligt. I din ansökan ska du bifoga ditt CV, men du ska inte skicka in ett personligt brev – urvalsfrågorna ersätter detta.
Vi söker nu en engagerad och inspirerande ledare! Vill du vara med och skapa en arbetsplats där delaktighet, utveckling och ansvar står i centrum? Vi söker dig som har ett genuint intresse för människor och som drivs av att utveckla både medarbetare och verksamhet. Serviceförvaltningen är Falu kommuns leverantör av interna servicetjänster och består idag av ca 390 anställda. Förvaltningen äger, bygger och förvaltar fastigheter. Vi tillhandahåller tjänster inom fastighetsdrift, lokalvård, kostförsörjning, servicetjänster, fordon och posthantering. Som enhetschef för servicecentralen kommer du att leda ett team på ca 25 medarbetare som arbetar med bland annat servicetjänster, fordon, posthantering och andra stödtjänster till kommunens kärnverksamheter. Du har en central roll i att säkerställa en effektiv och kvalitativ service, samtidigt som du skapar goda förutsättningar för dina medarbetare att växa och utvecklas. Välkommen med din ansökan! Arbetsuppgifter Som enhetschef har du ett helhetsansvar för att leda, planera, utveckla och följa upp verksamheten såväl ekonomiskt som kvalitativt. I rollen ingår personal-, ekonomi- och arbetsmiljöansvar och du rapporterar direkt till sektionschef. Du kommer att ha ett nära samarbete med övriga enhetschefer och ingå i sektionens ledningsgrupp, där du förväntas bidra med helhetssyn och att arbetet genomsyras av ambitionen att hitta lösningar som ser till hela kommunens bästa. Att samverka såväl internt som externt är viktigt och att leva efter serviceförvaltningen målbild: service genom samarbete i världsklass. Ett kommande utvecklingsarbete är att skapa ”En väg in” för våra kunder där servicecentralen kommer att ha en viktig roll tillsammans med övriga enheter inom förvaltningen. Som ny chef i Falu kommun får du också genomföra vårt ledarutvecklingsprogram – en värdefull möjlighet att utveckla ditt ledarskap, få stöd i din nya roll och bygga nätverk inom organisationen. Kvalifikationer För rollen krävs: • Relevant högskoleutbildning eller annan typ av utbildning i kombination med erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig • Arbetslivserfarenhet av personal-, ekonomi- och verksamhetsansvar • Erfarenhet av att driva förändrings- och förbättringsarbete • B-körkort • God datavana och administrativ förmåga • God förmåga att utrycka sig på svenska i tal och skrift Personliga egenskaper Vi söker en närvarande och stödjande ledare som ser medarbetarna som den viktigaste resursen för att nå verksamhetens mål. Du arbetar aktivt för att skapa en trygg och inkluderande arbetsmiljö där medarbetare vågar och vill ta ansvar för både sin egen och verksamhetens utveckling. Du trivs med att ha ett brett kontaktnät och är en fena på att bygga långsiktiga relationer och skapa fungerande samarbeten. Då servicecentralen är en kundstyrd verksamhet är det viktigt att du har ett affärsmässigt förhållningssätt och förmåga att lyssna in förväntningar och behov på ett effektivt sätt. Avslutningsvis söker vi dig som är initiativrik, utvecklingsorienterad och har modet att våga pröva nya arbetssätt. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Meriterande kvalifikationer • Erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd verksamhet • Erfarenhet av ledningssystemet ISO 9001:15 Anställningsvillkor Tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse. Bifoga gärna utbildningsintyg i din ansökan då det kommer efterfrågas om du blir aktuell för tjänsten. Alternativt lämnas intyg i samband med intervju. Bifoga gärna utbildningsintyg i din ansökan då detta kommer efterfrågas om du blir aktuell förtjänsten. Alternativt lämnas intyg i samband med intervju. Övrigt Du kommer få svara på urvalsfrågor när du skickar in din ansökan. Frågorna är ställda utifrån de krav som är uppsatta för tjänsten och dina svar kommer ligga till grund för det första urvalet.Falu kommun använder kompetensbaserad rekryteringsmetodik och vi kommer i denna rekrytering genomföra arbetspsykologiska tester som en del av urvalsmetoden för att säkerställa en inkluderande och rättvis rekryteringsprocess. Arbetsprov kan komma att tillämpas. Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Vid problem med att genomföra din ansökan är du välkommen att kontakta [email protected]
Är du en erfaren rekryterare med god insikt i kompetensbaserad rekrytering? Är du van att arbeta konsultativt och har lätt för att skapa goda relationer? Har du också erfarenhet av strategiskt arbete inom kompetensförsörjning? Då kan du vara den vi söker! Nu finns möjlighet för dig att bli del av ett kompetent rekryteringscenter som arbetar för att säkerställa en kompetensbaserad och normkritisk rekrytering. Inom Falu kommun genomförs närmare 700 rekryteringar varje år och vi arbetar för en rekryteringsprocess i absolut framkant. Eftersom rekryteringar sker i kommunens alla förvaltningar har vi stor insyn i kommunens mångfacetterade verksamhet. Vi ser att du som söker har ett genuint intresse för rekrytering och vill vara med och driva våra rekryteringsuppdrag från start till mål. Du trivs även med kombinationen av att självständigt driva egna processer samtidigt som du har ett nära samarbete med dina närmaste kollegor. Rekryteringscenter tillhör HR-enheten som är en del av HR- och Lönekontoret. Välkommen med din ansökan! Arbetsuppgifter Som HR-specialist inom rekrytering och kompetensförsörjning kommer du projektleda chefs- och specialistrekryteringar inom kommunens alla förvaltningar. Du deltar i och driver arbetet kring kravprofiler, annonsskrivning, urval, intervjuer, arbetspsykologiska tester, arbetsprover och andra områden som rör hela rekryteringsprocessen. Du arbetar också med att driva på och säkerställa att Falu Kommuns kompetensförsörjningsstrategi, som bygger på SKR.s nio strategier för att säkra kompetensförsörjningen, får önskad effekt. I detta ingår friskfaktorer, arbetsgivarvarumärke, lön, villkor och förmåner, kompetensutveckling med mera. Vidare verkar du för att våra rekryteringar håller hög kvalitet. Tillsammans med oss andra på rekryteringscenter har du även fokus på omvärldsanalys då vår ambition är att ständigt förbättra och utveckla våra processer. En viktig del i vårt arbete är att ha utbyte med verksamheterna i kommunen för att förstå deras vardag och för att öka deras möjligheter att rekrytera rätt person till rätt plats. På rekryteringscenter har vi en stöttande kultur där vi hjälps åt och är insatta i varandras uppdrag och arbetssätt. Vi driver våra rekryteringsprocesser på ett självständigt sätt samtidigt som vi har ett nära samarbete och hjälper varandra när det behövs. Detta har vi sett bidrar till utveckling och trygghet på både individ- och gruppnivå. Kvalifikationer För rollen krävs: - Akademisk utbildning med inriktning mot personal/HR eller motsvarande utbildning som arbetsgivaren bedömer är relevant för uppdraget. - Erfarenhet av att ha arbetat som rekryterare och självständigt drivit rekryteringsprocesser, företrädesvis för chefs- och specialisttjänster. - Mycket god kunskap om och insikt i kompetensbaserad rekrytering i teorin samt hur detta tillämpas i praktiken. - God förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska Personliga egenskaper För att passa i rollen ser vi att du har förmågan att agera på eget initiativ, arbeta självständigt och att du är bekväm med att driva dina egna processer från start till mål. Du har god prioriteringsförmåga samt ett metodiskt tillvägagångssätt i ditt arbete. I rollen kommer du arbeta tätt med kommunens chefer på alla nivåer och vi söker därför dig som har lätt för att bygga nya relationer och som trivs i en konsultativ roll. Här behöver du även vara trygg i din förmåga att förmedla information på ett kommunikativt och tydligt sätt. Du kommer bli en del av vårt team där vi stöttar varandra på ett prestigelöst sätt och delar med oss av kunskaper och erfarenhet. Vi ser därför att du är en god lagspelare som värdesätter, har lätt för, och trivs med nära samarbete. Du kan, och törs, utmana våra befintliga processer genom att ifrågasätta och komma med nya idéer och infallsvinklar. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Meriterande kvalifikationer - Erfarenhet av strategiskt arbete med kompetensförsörjning. Gärna inom offentlig sektor. - Erfarenhet av att använda arbetspsykologiska testverktyg och arbetsprov i rekryteringar - Kunskaper i marknadsföringsstrategier, annonsering på sociala medier och andra digitala kanaler för platsannonsering Anställningsvillkor Tillsvidareanställning på heltid Bifoga gärna utbildningsintyg i din ansökan då detta kommer efterfrågas om du blir aktuell förtjänsten. Alternativt lämnas intyg i samband med intervju. Övrigt När du skickar in din ansökan kommer du att få besvara urvalsfrågor som är ställda utifrån de krav som gäller för tjänsten. Dina svar är en viktig del av det första urvalet, så se till att svara utförligt och tydligt. I din ansökan ska du bifoga ditt CV, men du ska inte skicka in ett personligt brev – urvalsfrågorna ersätter detta. Falu kommun använder kompetensbaserad rekryteringsmetodik. För att säkerställa en inkluderande och rättvis rekryteringsprocess kommer vi i denna rekrytering att använda arbetspsykologiska tester som en del av urvalsmetoden. Även arbetsprov kan komma att tillämpas. Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Vid problem med att genomföra din ansökan är du välkommen att kontakta [email protected]
Vill du ha ett fritt och självständigt arbete som sjuksköterska? Gillar du att arbeta med varierande och utmanande arbetsuppgifter? Tillsammans med ett fantastiskt gäng kollegor kommer du som sjuksköterska inom LSS och socialpsykiatrin vara med och skapa en stabil verksamhet med goda förutsättningar! Vi erbjuder attraktiva arbetstider och du kommer att vara en del av ett kompetent, självgående och härligt gäng sjuksköterskor inom LSS och socialpsykiatri vid sektionen för hälso- och sjukvård. Vi kommer att erbjuda dig ett mentorskap och en individuellt anpassad introduktion som ger en mycket bra start i ditt nya arbete. Vi har gemensamma lokaler vid Åsgatan/Trotzgatan där närheten till arbetskamraterna och enhetschef bidrar till en god sammanhållning och en trevlig arbetsmiljö. Omsorgsförvaltningens arbete bygger på en gemensam värdegrund där trygghet är ett centralt begrepp i arbetet tillsammans med den enskilde kunden. I varje möte med den enskilde ska omsorgsförvaltningens verksamheter kännetecknas av ett bemötande som säkerställer respekt, integritet, självbestämmande, gott bemötande, kontinuitet och inflytande för den enskilde. Varmt välkommen med din ansökan! Arbetsuppgifter Arbetet som sjuksköterska inom LSS/socialpsykiatri innebär att ansvara för omvårdnaden av patienter som bor i egna lägenheter vid grupp- och servicebostäder. Arbetet innebär att självständigt bedöma, genomföra och utvärdera omvårdnadsinsatser riktade till patienterna. Du organiserar, planerar, prioriterar och samordnar omvårdnadsarbetet och ansvarar också för medicinska åtgärder. Du kommer att samarbeta med fysioterapeut/sjukgymnast, arbetsterapeut, chefer och omsorgspersonal. Du samverkar också med primärvård, slutenvård och andra aktörer utifrån en helhetssyn på patienten. Som sjuksköterska handleder, utbildar och delegerar du omsorgspersonal i omvårdnad samt i hälso- och sjukvårdsinsatser. Du deltar aktivt i utvecklingsarbete för att förbättra vår verksamhet. Kvalifikationer För rollen krävs: - Att du är legitimerad sjuksköterska- B-körkort- Minst 1 års erfarenhet som sjuksköterska- God vana av IT-baserade journalsystem- Att du kan uttrycka dig väl på svenska i tal och skrift Personliga egenskaper Som person är du öppen och engagerad. Du är empatisk och för dig är ett gott bemötande mot patienter och kollegor viktigt. Du är flexibel och lösningsfokuserad och har lätt för att samarbeta med andra samt bygga relationer. Du delar Falu kommuns omvårdnadsförvaltnings värdegrund. Meriterande kvalifikationer - Erfarenhet av att ha arbetat med målgruppen- Specialistutbildning i vård av äldre, distriktssköterskeutbildning, vidareutbildning i psykiatri eller annan relevant vidareutbildning- Tidigare erfarenhet av kommunal hälso- och sjukvård Anställningsvillkor Tidsbegränsat vikariat på heltid under 1 års tid. Schemalagd arbetstid 38,25 timmar/vecka. Bifoga gärna utbildningsintyg i din ansökan då detta kommer efterfrågas om du blir aktuell för tjänsten. Alternativt lämnas intyg i samband med intervju. Intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningsperioden. För att få anställning måste du uppvisa utdrag ur belastningsregistret vilket kommer efterfrågas om anställning blir aktuell. Beställ gärna detta i samband med ansökan så att det finns tillgängligt ifall du blir aktuell för tjänsten. Du beställer utdraget direkt från polisens hemsida. Övrigt När du skickar in din ansökan kommer du att få besvara urvalsfrågor som är ställda utifrån de krav som gäller för tjänsten. Dina svar är en viktig del av det första urvalet, så se till att svara utförligt och tydligt. I din ansökan ska du bifoga ditt CV, men du ska inte skicka in ett personligt brev – urvalsfrågorna ersätter detta. Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Vid problem med att genomföra din ansökan är du välkommen att kontakta [email protected]
Vill du ha en arbetsplats i en miljö som många anser vara världsklass? Vi ger dig möjligheten att arbeta i det moderna och troligtvis finaste badhuset i Sverige samt vara del av ett team som har trygghet, glädje och service i fokus! Vi är stolta över att?kunna erbjuda de bästa förutsättningar för alla människor som vill simma, motionera, tävla, leka, basta, rehabilitera eller bara koppla av en stund. Men för att kunna förverkliga dessa lovord till alla våra gäster så söker vi nu DIG för att hjälpa oss att fullfölja detta. Välkommen med din ansökan! Arbetsuppgifter Inom Lugnets värld så blir du en mästare på det mesta och arbetar inom alla våra områden, bland annat: - Simlärare - Babysim och minisim - Vatteninstruktör - Badbevakare - Relaxvärd - Receptionist, där du är vårt ansikte utåt - Caféverksamhet inklusive enklare beredning av livsmedel - Städ… Ja, städ är viktigt och en del av den hygienkvaliteten vill upprätthålla. Verksamheten genomsyras av ett värdskap som förmedlar en känsla av trygghet, glädje och service.?En stor del av vår verksamhet är vår simskola där vi jobbar med elever från förskolan upp till gymnasiet men även med vuxensimskola. Du kommer att hålla i spännande vattenaktiviteter för olika grupper och vara med och anordna badkalas. Vi tränar regelbundet på livräddning där det ingår livräddning på upp till 4 meters djup samt inom övriga områden där säkerheten är av största vikt. En stor del av arbetet handlar om att hålla våra simhallar rena och representativa vilket innebär arbetsuppgifter där skötsel, vårdande av material, iordningställande och städning ingår. Tillsammans med oss arbetar du för att alla våra gäster ska känna sig välkomna. Du bemöter dem med entusiasm och engagemang och är flexibel gentemot önskemål.?I arbetsuppgifterna ingår att rotera mellan våra stationer, d v s att du möter kunden i receptionen, arbetar i café eller vid badet där du ger kunden en trevlig badupplevelse.? Under vissa perioder kan du även komma att arbeta på Bjursåsbadet.? Kvalifikationer För rollen krävs: - Avslutad gymnasieutbildning alternativt annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig - Att du har fyllt 18 år - Goda simkunskaper och en stor trygghet i vatten. Du behöver även kunna genomföra djupare dyk, d v s du ska kunna genomföra dyk på 3,60 meter. I denna rekrytering ingår att genomföra ett arbetsprov för att uppvisa dina sim- och dykkunskaper. Detta är ett obligatoriskt moment som genomförs innan eventuell intervju - Att du har intresse för att hålla i olika vattenaktiviteter och simkurser - Erfarenhet av servicearbete och vilja att ge gott kundbemötande - Goda kunskaper i svenska och engelska - God datorvana och erfarenhet av att använda dator som arbetsverktyg Personliga egenskaper Vi söker dig som är enkel att samarbeta med och som har förmågan att stötta och engagera både medarbetare och gäster.?Du trivs i en serviceinriktad roll där du får möta kunder samtidigt som du gärna samarbetar med dina kollegor för att nå gemensamma mål. Du tar stort ansvar för ditt arbete och är trygg i dig själv och i din yrkesroll. Vi ser att du är en person som bidrar till en stabil och förtroendeskapande miljö och du har förmågan att agera på eget initiativ. Under varje arbetspass sker arbetet nära alla våra besökare och ditt personliga värdskap och engagemang är därför ett viktigt verktyg i din vardag. Du är flexibel och anpassar dig efter nya omständigheter samtidigt som du gärna delar med dig dina idéer.? Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.? Meriterande kvalifikationer - Poollivräddning och simlärarutbildning enligt SLS - Erfarenhet av att arbeta i simhall med simskola - Att du är utbildad babysimledare - Erfarenhet som instruktör inom gruppträning eller annan träningsform som kan bedömas likvärdig av arbetsgivaren - Erfarenhet av arbete inom café eller restaurangverksamhet - Erfarenhet av arbete i reception - Erfarenhet inom hygien och städ - Erfarenhet från arbete inom SPA eller relaxavdelning -God kunskap i andra språk än svenska och engelska, företrädesvis arabiska och dari, somaliska och ukrainska Anställningsvillkor 1 tidsbegränsad anställning (vikariat) från 1 september till och med 15 oktober, alternativt enligt överenskommelse.?Arbetstiden är förlagd till dagar, kvällar och helger. Tidig morgon och sen kväll förekommer.? Sim- och dykprov samt intervjuer kan komma att ske löpande. Bifoga gärna utbildningsintyg i din ansökan då detta kommer efterfrågas om du blir aktuell för tjänsten. Alternativt lämnas intyg i samband med intervju. För att få anställning måste du uppvisa utdrag ur belastningsregistret. Beställ gärna detta i samband med ansökan så att det finns tillgängligt ifall du blir aktuell för tjänsten. Du beställer utdraget från polisens hemsida. Övrigt Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Vid problem med att genomföra din ansökan är du välkommen att kontakta [email protected]
Är du intresserad av mat och matlagning men trött på att arbeta oregelbundna tider? Gillar du omväxling där den ena dagen inte är den andra lik? Då har vi det perfekta jobbet för dig! Vi söker just nu kökspersonal, kockar, köksansvariga och köksbiträden på tremånadersvikariat. Matvanor och förhållningssätt till mat grundläggs ofta i unga år. Bra och näringsriktig mat ger goda förutsättningar till utveckling och ett friskt och aktivt liv. Måltider av god kvalitet är viktigt för att öka barns och ungdomars förutsättningar till inlärning och att tillgodogöra sig den pedagogiska verksamheten. Vi som är anställda inom kost och lokalvård arbetar för att barn och elever ska erbjudas god och näringsriktig mat lagad med stort hjärta. Inom Falu kommun vill vi att alla ska kunna försörja sig på sin lön varför vi erbjuder heltidsanställning till alla. Det innebär att våra tjänster oftast består av inte enbart köksarbete utan även av lokalvård, då vi jobbar integrerat inom kök och lokalvård. Arbetsuppgifter Som anställd hos oss bemannar du kök i första hand, utifrån verksamhetens behov. Du utgår från din bostad, och får dina bokningar av våra bemanningsplanerare som fördelar arbetspassen. Arbetet bedrivs både i mottagnings- och tillagningskök och innefattar arbetsuppgifter såsom beredning av frukost och mellanmål, kall- och varmmatsmottagning, tillagning av lunch, städning, disk samt dokumentation av egenkontroll utifrån haccp. I möjligaste mån kommer du att vara placerad på enheter med längre behov, för att ersätta sjukdom eller planerade ledigheter. Vid behov kan dock flera olika placeringar vara aktuella under en och samma vecka. Även lokalvårdsuppdrag ingår i tjänsten. Rollen innebär oftast ensamarbete. En vikariatsanställning hos oss kan vara en ingångsport i vår verksamhet och kommer att ge dig stora kunskaper om vår organisation och det offentliga köket. Kvalifikationer För rollen krävs: - Utbildning inom storkök/restaurang eller yrkeserfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig- Grundläggande IT-kunskaper krävs för att kunna hantera våra beställningssystem, e-post, smartphone och personalsystem samt kommunicera via mail med chef och kollegor- Eftersom en del av arbetet innebär att kunna arbeta efter en arbetsbeskrivning och att själv lämna skriftlig och eller muntlig dokumentation krävs goda kunskaper i det svenska språket, både i tal och i skrift- B-Körkort Personliga egenskaper Du behöver vara flexibel, snabbt kunna byta fokus i vardagen, omprioritera vid behov, lösa de problem som uppstår och vara stresstålig. Vi ser också att du kan arbeta självständigt, driva uppdrag och ta ansvar på egen hand, likväl som du behöver kunna samarbeta med kollegor och andra du möter. Du behöver ha struktur i arbetet, värna om ordning och reda, samt dela Falu kommuns värdegrund:-Till nytta för Faluborna-Enkla att samarbeta med Meriterande kvalifikationer - Utbildning och erfarenhet från dietmatlagning (specialkost)- Utbildning och erfarenhet inom lokalvård- Yrkeserfarenhet inom storkök/restaurang Anställningsvillkor Tjänsten är ett, eventuellt fler vikariat på tre månader på heltid med möjlighet till lägre tjänstgöringsgrad inom ramen för heltidsavtalet. Tillträde efter överenskommelse. Arbetstiden är förlagd dagtid måndag-fredag. Bifoga gärna utbildningsintyg i din ansökan då detta kommer efterfrågas om du blir aktuell för tjänsten. Alternativt lämnas intyg i samband med intervju. För att få anställning måste du uppvisa utdrag ur belastningsregistret vilket kommer efterfrågas om anställning blir aktuell. Beställ gärna detta i samband med ansökan så att det finns tillgängligt ifall du blir aktuell för tjänsten. Du beställer utdraget direkt från polisens hemsida. Övrigt När du skickar in din ansökan kommer du att få besvara urvalsfrågor som är ställda utifrån de krav som gäller för tjänsten. Dina svar är en viktig del av det första urvalet, så se till att svara utförligt och tydligt. I din ansökan ska du bifoga ditt CV, men du ska inte skicka in ett personligt brev – urvalsfrågorna ersätter detta. Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Vid problem med att genomföra din ansökan är du välkommen att kontakta [email protected] (mailto:[email protected])
Gruvrisskolan är en av Faluns största F-6 skolor med nästan 500 elever. Skolan ligger i den naturnära stadsdelen Galgberget som är en del av Falun där det byggs både nya villor och flerfamiljshus. Skolan har fin utemiljö och fina lokaler och en personalgrupp med ett stort driv att utveckla verksamheten. Hos oss på Gruvrisskolan är arbetslagskulturen stark och här arbetar fritidshemspersonal och lärare i grundskolan tillsammans i årskursvisa arbetslag. På skolan är nästan alla lärare behöriga med lång erfarenhet och de som inte är behöriga är i slutet på sin utbildning vilket gör att vi har hög kvalitet på verksamheten. Här står eleverna i centrum och vår samverkan för att eleverna ska lyckas är det viktiga för oss. Vårtkvalitetsarbete har stort fokus på hälsa och trygghet och skolan har ett välutvecklat rast-system med syfteatt skapa trygghet och daglig rörelse. Vi har under läsåret som gått påbörjat ett långsiktigt utvecklingsarbete med fokus på bibehålla och förbättra arbetet med trygghet och studiero på ett positivt sätt som bygger på att träna goda beteenden - ibis - inkluderande beteendestöd i skolan. På Gruvrisskolan finns en elevhälsogrupp bestående av rektorer, speciallärare, specialpedagog, en kurator och skolsköterska som alla arbetar heltid på skolan. Alla speciallärare är kopplade till de olika arbetslagen och specialpedagogen arbetar skolövergripande. Vi söker nu dig som vill arbeta som Speciallärare hos oss och komplettera både vår elevhälsogrupp och dearbetslag du kommer att arbeta närmast. Arbetsuppgifter I rollen som Speciallärare kommer du aktivt delta i elevhälsogruppens gemensamma hälsofrämjande, förebyggande och åtgärdande arbete på alla nivåer i skolan. Du kommer stödja lärare i arbetet med ledning och stimulans i klassrummet och extra anpassningar för våra grupper och enskilda elever. Vidare kommer du att genomföra pedagogiska utredningar samt utforma, genomföra och utvärdera åtgärdsprogram. Kvalifikationer För rollen krävs: - Speciallärarexamen alternativt påbörjad speciallärarutbildning (inriktning språk, skriv och läsutveckling) med lärarlegitimation för grundskolanstidiga år (t ex F-3/lågstadiet eller F-6/1-7) med behörighet i svenska. Personliga egenskaper God förmåga att samarbeta och leda andra, både självständigt och tillsammans med EHG. Vidare ser vi attdu är en person som ser lösningar och möjligheter i olika situationer. Anställningsvillkor Tillsvidaretjänst på heltid, semestertjänst. Tillträde enligt överenskommelse. Bifoga gärna utbildningsintyg i din ansökan då detta kommer efterfrågas om du blir aktuell för tjänsten.Alternativt lämnas intyg i samband med intervju. För att få anställning måste du uppvisa utdrag ur belastningsregistret vilket kommer efterfrågas omanställning blir aktuell. Beställ gärna detta i samband med ansökan så att det finns tillgängligt ifall du bliraktuell för tjänsten. Du beställer utdraget direkt från polisens hemsida. I denna tjänsteutövning använder vi Freja för identifiering i vissa digitala plattformar och verksamhetssystem. Du kan läsa mer om Freja och hur det fungerar samt hur du skaffar det inför en eventuell anställning på webbsidan: https://frejaeid.com/skaffa-freja-eid/ Övrigt Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Vid problem med att genomföra din ansökan är du välkommen att kontakta [email protected] (mailto:[email protected])
Vill du göra verklig skillnad för barn och unga – och samtidigt må bra på jobbet?Vi söker socialsekreterare till Barn och Unga, Socialtjänsten i Falun! Hos oss får du mer än ett meningsfullt jobb – du blir en del av ett varmt, engagerat och hållbart arbetslag där vi bryr oss om varandra på riktigt. Vi vill bli fler, både för att skapa en ännu bättre arbetsmiljö och för att fortsätta göra skillnad för barn och unga i Falun. Vad betyder hållbarhet för oss? För oss handlar hållbarhet inte bara om miljö – det handlar om människor. Vi jobbar för att skapa balans mellan arbete och privatliv, för att stötta varandra i vardagen och för att bygga en kultur där omtanke, etik och professionalitet går hand i hand. Vi har kul tillsammans, vi hjälps åt – och vi håller en rimlig arbetsbelastning. Hos oss kan du påverka dina arbetstider i och med att vi tillämpar årsarbetstid och tack vare vårt heltidsavtal ges du möjlighet att ansöka om ändrad sysselsättningsgrad en gång per år. Som ny medarbetare erbjuds du ett gediget introduktionsprogram där både yrkesresan och utbildning i Signs of Safety ingår. utöver det så ingår också stöd av både gruppledare och metodhandledare i syfte att du så snart som möjligt ska känna trygghet och glädje i din nya roll. Hur ser organisationen ut? Barn- och familjesektionen i Falu kommun består av flera enheter: mottagning, barn och unga 1 och 2, resurs- och familjerätt, öppenvården Dialogen samt vårt eget HVB BUBO och vårt eget stödboende, UBO. Du kommer att tillhöra en av fyra arbetsgrupper inom barn och unga 1 eller 2, med 8–10 kollegor och en närvarande gruppledare. Arbetsuppgifter Som socialsekreterare i våra utrednings- och uppföljningsgrupper möter du barn, ungdomar och familjer som behöver stöd i livet– och du får vara med och göra verklig skillnad. Ditt uppdrag är att göra kvalificerade bedömningar enligt Socialtjänstlagen (SoL) och Lagen om vård av unga (LVU), med målet att skapa trygghet och stabilitet för barn och unga. Du arbetar med att: • Genomföra utredningar • Följa upp och verkställa beslutade insatser • Samverka med kollegor, gruppledare och andra aktörer Vissa ärenden hanterar du självständigt, men de flesta beslut fattas tillsammans i gruppen – vi tror på styrkan i samarbete och gemensamt ansvar. Hos oss har du också möjlighet att, med tiden, forma din roll utifrån intresse och styrkor. Du kan välja att rikta in dig inom området: • Placerade barn • Insatser i hemmet • Utredningsarbete Vi tror på långsiktighet, utveckling och att du ska få växa i din yrkesroll – samtidigt som du har en hållbar arbetsvardag. Kvalifikationer För rollen krävs: -Socionomexamen -God förmåga att uttrycka dig på svenska i både tal och skrift Personliga egenskaper Vi söker dig som är kommunikativ, empatisk och lösningsfokuserad i ditt arbetssätt. Du har en förmåga att skapa förtroende genom ett lyhört och närvarande bemötande, både i mötet med barn och familjer och i samarbetet med kollegor och andra aktörer. Som person ser vi att du är självständig, men också trivs med att arbeta i team där samarbete och gemensamt ansvar är en självklar del av vardagen. Du har en god förmåga att strukturera ditt arbete och fatta välgrundade beslut, även i komplexa situationer. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Meriterande kvalifikationer - Utbildning inom BBIC och/eller Signs of Safety- B-körkort.- Flerspråkighet Anställningsvillkor Tillsvidareanställning på heltid med tillträde efter överenskommelse. Bifoga gärna utbildningsintyg i din ansökan då detta kommer efterfrågas om du blir aktuell för tjänsten. Alternativt lämnas intyg i samband med intervju. För att få anställning måste du uppvisa utdrag ur belastningsregistret vilket kommer efterfrågas om anställning blir aktuell. Beställ gärna detta i samband med ansökan så att det finns tillgängligt ifall du blir aktuell för tjänsten. Du beställer utdraget direkt från polisens hemsida. Intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden. Övrigt När du skickar in din ansökan kommer du att få besvara urvalsfrågor som är ställda utifrån de krav som gäller för tjänsten. Dina svar är en viktig del av det första urvalet, så se till att svara utförligt och tydligt. I din ansökan ska du bifoga ditt CV, men du ska inte skicka in ett personligt brev – urvalsfrågorna ersätter detta. Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Vid problem med att genomföra din ansökan är du välkommen att kontakta [email protected]
Vi söker dig som är lärare i matematik, NO-ämnen och teknik! Vill du bidra till att alla våra elever utvecklas i sitt lärande? Vi vill jobba tillsammans med just dig som vill anta utmaningen att bidra till utvecklingen på Britsarvsskolan. På skolan strävar vi hela tiden efter att utvecklas, därför sätter vi stort värde på samarbete och det kollektiva lärandet. Du är specialläraren som kan komplettera vårt team. Vi tror att du tillsammans med oss kan få eleverna att nå större bredd och djup i sina kunskaper. På skolan finns det mesta du kan önska dig; behöriga lärare, en sammanhållen elevhälsa, fin stämning i kollegiet och mellan lärare, elever och vårdnadshavare. I vårt elevhälsoarbete arbetar vi efter metoden Tillsammans för varje barn, som innebär att jobba utifrån en helhetsbild kring eleven där tidig upptäckt och tidiga insatser är en viktig del. Vi har ett uppskattat skolbibliotek och en nyrenoverad skolrestaurang. Arbetsuppgifter Du kommer att undervisa i matematik, NO och teknik i åk 7-9. Du ansvarar för planering, genomförandet, dokumentation och utvärdering av din undervisning i relation till elevernas lärande och skolans styrdokument. I uppdraget ingår att skapa en trygg och stimulerande miljö för våra elever. I ditt arbete förväntas du använda digitala hjälpmedel som en naturlig del i din undervisning. I uppdraget ingår även att vara mentor vilket innebär att du kommer att stödja och coacha elever i deras utveckling, genomföra utvecklingssamtal och ha nära dialog med vårdnadshavare och elev. Du kommer att ingå i ämneslag och arbetslag med goda förutsättningar att utvecklas individuellt och genom kollegialt lärande. Inom ämneslaget finns det goda förutsättningar att samarbeta samt utvecklas inom ämnet och undervisningen. Kvalifikationer För rollen krävs: - Lärarlegitimation med behörighet i matematik, NO-ämnen och teknik årskurs 7-9. För denna tjänst kan du som innehar en lärarlegitimation med ämnesbehörighet för lägre årskurser än annonserat ändå anses vara behörig sökande. Detta förutsatt att du är villig att vidareutbilda dig inom aktuellt ämne/ämnen. Vid eventuell anställning tas en vidareutbildningsplan fram tillsammans med rekryterande chef där utbildning är en del av och ingår i tjänsten - Att du är väl förtrogen med gällande styrdokument - God digital kompetens Personliga egenskaper Du är en trygg och tydlig ledare med elevens lärande och måluppfyllelse i fokus. Vi ser att du är en lärare som bygger din undervisning på nära pedagogiska relationer och att du har hög kompetens att möta eleverna i deras individuella utveckling utifrån deras erfarenheter, förkunskaper och förmågor. Du ser elevens lärande ur ett helhetsperspektiv och har förmågan att skapa goda elev- och föräldrakontakter. Du är engagerad i skolutvecklingsfrågor och vill utvecklas lösningsfokuserat tillsammans med övriga kollegor på Britsarvsskolan. Meriterande kvalifikationer - Erfarenhet av arbete med elever i behov av anpassningar och särskilt stöd i undervisningen - Att du är väl förtrogen med gällande styrdokument - Erfarenhet av pedagogiskt utvecklingsarbete Anställningsvillkor Tillsvidareanställning på heltid med tillträde 2025-08-11. Bifoga utbildningsintyg i din ansökan då detta kommer att efterfrågas om du blir aktuell för tjänsten. För att få anställning måste du uppvisa utdrag ur belastningsregistret vilket kommer att efterfrågas om anställning blir aktuellt. Beställ gärna detta i samband med ansökan så att det finns tillgängligt ifall du blir aktuell för tjänsten. I denna tjänsteutövning använder vi Freja för identifiering i vissa digitala plattformar och verksamhetssystem. Du kan läsa mer om Freja och hur det fungerar samt hur du skaffar det inför en eventuell anställning på webbsidan: https://frejaeid.com/skaffa-freja-eid/ Övrigt Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Vid problem med att genomföra din ansökan är du välkommen att kontakta [email protected]
Har du en högskoleutbildning med inriktning mot skola eller socialtjänst för barn- och unga? Vill du vara med och skapa något nytt – och göra skillnad på riktigt? Vi växlar nu upp vårt arbete för att ge alla barn och unga goda uppväxtvillkor och bästa möjliga förutsättningar att nå skolans mål. Därför söker vi en engagerad och samarbetsinriktad biträdande verksamhetschef till vår nya satsning barn- och elevhälsocentrum. Vi söker dig med relevant akademisk utbildning som vill bidra med både strategiskt ledarskap och operativ drivkraft i en utvecklingsinriktad verksamhet. Om barn- och elevhälsocentrum I Falu kommun strävar vi efter att varje barn ska få en trygg och utvecklande start i livet. För att lyckas med det bygger vi nu upp en ny, samlad stödorganisation- med barnets behov i centrum. Målet är att skapa goda förutsättningar för tidiga, samordnade och effektiva insatser till förskola och skola. Barn- och elevhälsocentrum består av tre barn- och elevstödsenheter med tvärprofessionella team som tillsammans skapar en naturlig samverkan mellan skola och socialtjänst. Fokus ligger på professionsöverskridande lärande och gemensamma lösningar. I organisationen ingår även den medicinska elevhälsan samt barn- och elevresurssenheten. Varje enhet leds av en enhetschef. Arbetsuppgifter Som biträdande verksamhetschef arbetar du nära verksamhetschefen och är med och bygger upp, formar, utvecklar och leder vår nya organisation. Du ingår i ledningsgruppen tillsammans med verksamhetschef och enhetschefer, och har en central roll i att forma arbetssätt, struktur och kultur. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: • Leda och driva utveckling av tvärprofessionella samarbeten. • Initiera och stärka samverkan både inom kommunen och med externa aktörer i vårt närsamhälle. • Arbeta strategiskt för att skapa hållbara och långsiktiga insatser för barn och unga. • Personalansvar kan komma att ingå i tjänsten. Som ny chef i Falu kommun kommer du dessutom att delta i vårt ledarutvecklingsprogram - en värdefull möjlighet för dig att utveckla ditt ledarskap och bygga nätverk. Kvalifikationer För rollen krävs: • Högskoleutbildning med inriktning mot skola eller socialtjänst barn- och unga • Erfarenhet av arbete inom någon skolform eller inom socialtjänst för barn- och unga • Chefserfarenhet i en omfattning som bedöms tillräcklig för uppdraget • Mycket god förmåga att uttrycka dig i det svenska språket, såväl muntligt som skriftligt Personliga egenskaper Vi söker dig som är en engagerad ledare med en tydlig riktning och har förmåga att skapa driv och energi i organisationen. Du bygger starka och balanserade team, där du motiverar och inspirerar medarbetare att arbeta tillsammans mot gemensamma mål. Du är trygg, lyhörd och handlingskraftig, och har lätt för att anpassa dig när förutsättningarna förändras. Du samarbetar effektivt både internt och externt, och ser goda relationer som en självklar nyckel till framgång. Med en strukturerad arbetsstil identifierar du vad som behöver göras – och får det gjort. Meriterande kvalifikationer • Pågående eller avslutad rektorsutbildning • Erfarenhet av att leda förändringsarbete • Erfarenhet av att arbeta på förvaltningsövergripande nivå • Att du har påbörjat eller avslutat Aspirantprogrammet Anställningsvillkor Tillsvidareanställning på heltid med tillträde tidigast den 1 november 2025 eller enligt överenskommelse. Bifoga gärna utbildningsintyg i din ansökan då detta kommer efterfrågas om du blir aktuell förtjänsten. Alternativt lämnas intyg i samband med intervju. För att få anställning måste du uppvisa utdrag ur belastningsregistret vilket kommer efterfrågas om anställning blir aktuell. Beställ gärna detta i samband med ansökan så att det finns tillgängligt ifall du blir aktuell för tjänsten. Du beställer utdraget direkt från polisens hemsida. Övrigt När du skickar in din ansökan kommer du att få besvara urvalsfrågor som är ställda utifrån de krav som gäller för tjänsten. Dina svar är en viktig del av det första urvalet, så se till att svara utförligt och tydligt. I din ansökan ska du bifoga ditt CV, men du ska inte skicka in ett personligt brev – urvalsfrågorna ersätter detta. Falu kommun använder kompetensbaserad rekryteringsmetodik. För att säkerställa en inkluderande och rättvis rekryteringsprocess kommer vi i denna rekrytering att använda arbetspsykologiska tester som en del av urvalsmetoden. Även arbetsprov kan komma att tillämpas. Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Vid problem med att genomföra din ansökan är du välkommen att kontakta [email protected]
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 12 jobb