Lediga jobb i Falun
Sök totalt 259 lediga jobb i Falun
Arbetsuppgifter Vi söker medarbetare för en inventering till envälkänd butikskedja i Falun. Om du är noggrann, strukturerad och har ett öga för detaljer är detta uppdraget för dig.I rollen kommer du att ingå i ett team som gemensamt ansvarar för att inventera alla artiklar i butikens sortiment. Personliga egenskaper/kvalifikationer Vi letar efter dig som är organiserad och arbetar effektivt på ett systematiskt sätt.Du trivs medatt arbeta självständigt och inventerar på ett strukturerat sätt.Erfarenhet av större inventeringar är en fördel, men inte ettkrav.Vår kund verkar inom sällanköpshandeln och vi ser gärna att du är bekväm med att arbeta med teknisk utrustning. Arbetstider Inventeringen kommer att äga rum: Plats:Falun Dag:17 januari Tid:07:00-16:00 Detta är ett uppdrag under en dag, medeventuella möjligheter till fler uppdrag hos oss framöver. Om oss Storesupport erbjuder tjänster som utvecklar och gör detaljhandeln i Sverige effektiv och lönsam. Företaget startades år 2000, omsätter 452 MSEK och har över 2 200 medarbetare. Idag är Storesupport en del av Jobandtalent, den snabbast växande aktören inom rekryterings- och bemanningsbranschen globalt, med huvudkontor i Madrid och verksamhet på de största europeiska marknaderna, USA och Sydamerika. Ansökan Vi kan tyvärr inte hantera ansökningar via mejl, vänligen sök via vårt ansökningsformulär nedan. Vi använder oss av Verifieras kontrollverktyg för att säkerställa att aktuella kandidater inte har en bakgrund som är oförenlig med den aktuella tjänsten. Är du intresserad? Bli en Storesupportare och sök tjänsten redan idag! Urval och intervjuer sker löpande så skicka därför in din ansökan så snart som möjligt! Har du några frågor kring tjänsten eller rekryteringsprocessen? Då är du välkommen att höra av dig till ansvarig rekryterare. Varmt välkommen med din ansökan!
I Falu kommun finns en mängd intressanta och kvalificerade arbetsuppgifter och över 200 yrken. Hos oss jobbar ingenjörer, lärare, socionomer, undersköterskor, projektledare, HR-specialister och många fler. Vi har jobb som märks, vi gör skillnad och tillsammans skapar vi en organisation som är unik vad gäller bredd på kompetens och kunskap. Vår vision är Ett större Falun. Vi ska vara enkla att samarbeta med och till nytta för faluborna. Vi är dessutom en arbetsgivare som vill ta tillvara våra medarbetares fulla kompetens - det vet vi leder till utveckling både för individen och för organisationen. För oss är det viktigt att ge våra medarbetare ett hållbart arbetsliv, vilket vi kallar ”Balans i livet”. Vi satsar alltså mycket på de mjuka värdena – hur människor mår, blir bemötta och kan växa – eftersom det är vår definition av att vara en riktigt bra arbetsgivare. I Falu kommun eftersträvar vi jämställdhet och vi ser gärna en personalsammansättning som speglar mångfalden i samhället. Vi välkomnar därför sökande som bidrar till detta Hälsinggårdsskolan är en F-9 skola med ca 270 elever i årskurs F-6 och 400 elever i årskurs 7–9. Skolan ligger i ett område där det är nära till skog och sjö med goda möjligheter till utepedagogik. Hälsinggårdsskolan är en mångkulturell skola där vi arbetar för att ta till vara alla elevers unika erfarenheter och intressen. Ett nära samarbete mellan skola och vårdnadshavare och ett språkutvecklande arbetssätt kännetecknar vår verksamhet. På Hälsinggårdsskolan har vi gemensamt förhållningssätt utifrån vår värdegrund ”vi bemöter alla med trygghet, respekt, ansvar och glädje” samt via gemensam struktur och ledarskap i klassrummet. Vi utvecklar tillgängligheten i lärmiljön via kollegialt arbete med interkulturellt förhållningssätt, språket i matematiken, kooperativt lärande och digitala hjälpmedel. Hälsinggårdsskolan arbetar hälsofrämjande och förebyggande tillsammans med olika aktörer i närsamhället. Vi arbetar enligt samverkansmodell ”Tillsammans för varje barn”, ett samarbete för stöd och tidiga insatser. https://insidan.falun.se/projekt-och-samarbeten/projekt/tillsammans-for-varje-barn Arbetsuppgifter Du kommer att arbeta som lärare på mellanstadiet med ansvar för en egen klass i årkurs 4. Ansvaret för hela årskurs 4 delas med en annan pedagog. I uppdraget ingår att planera och genomföra lektioner som är engagerande och anpassade efter elevernas behov. Du utvärderar och bedömer elevernas kunskaper och kommunicerar med föräldrar vid behov. I uppdraget ingår att genomföra utvecklingssamtal i nära dialog med vårdnadshavare och elever. Du skapar en trygg, stimulerande, inkluderande och strukturerad miljö för våra elever. I arbetslaget finns goda förutsättningar att utvecklas individuellt och genom kollegialt lärande. Du planerar undervisningen självständigt och gemensamt med andra pedagoger i årskursteamet, arbetslaget och i kollegiet. Kvalifikationer För rollen krävs: - Lärarlegitimation med behörighet för undervisning i årskurs 4–6 i ämnena svenska, matematik och samhällsorienterade ämnen Personliga egenskaper Vi ser att du behöver ha god initiativförmåga samt vara trygg och tydlig i din ledar- och yrkesroll. Du är engagerad, ansvarstagande, lyhörd och har förmåga att arbeta individanpassat efter varje elevs förutsättningar och behov. Du ser elevens lärande ur ett helhetsperspektiv och har förmåga att skapa goda elev- och föräldrakontakter. Det är viktigt att du är förtrogen med gällande styrdokument och har digital kompetens. Vi ser att du är engagerad i skolutvecklingsfrågor och vill utvecklas tillsammans med övriga kollegor i ett positivt klimat på Hälsinggårdsskolan. Meriterande kvalifikationer - Erfarenhet av arbete med elever i behov av särskilt stöd - Erfarenhet av att undervisa flerspråkiga elever - Erfarenhet av att arbeta med digitala lärverktyg - Erfarenhet av att undervisa i ämnet bild Anställningsvillkor Tillsvidareanställning på heltid med tillträde 2025-01-07 eller enligt överenskommelse. Bifoga gärna utbildningsintyg/lärarlegitimation i din ansökan då det kommer efterfrågas om du blir aktuell för tjänsten. Alternativt lämnas intyg i samband med intervju. För att få anställning måste du uppvisa utdrag ur belastningsregistret vilket kommer efterfrågas om anställning blir aktuell. Beställ gärna detta i samband med ansökan så att det finns tillgängligt ifall du blir aktuell för tjänsten. Du beställer utdraget direkt från polisens hemsida. I denna tjänsteutövning använder vi Freja+ för identifiering i vissa digitala plattformar och verksamhetssystem. Du kan läsa mer om Freja+ och hur det fungerar samt hur du skaffar det inför en eventuell anställning på webbsidan: https://frejaeid.com/skaffa-freja-eid/ Kontaktuppgifter Åsa Isaksson, rektor, [email protected], 023-82748 Tomas Jönsson, biträdande rektor, [email protected], 023-82725 Fackliga företrädare Sveriges lärare: Anna Moberg, [email protected] Josefine Sennerfeldt, [email protected] Övrigt Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Vid problem med att genomföra din ansökan är du välkommen att kontakta [email protected] Arbetsplats Box 812 791 29 Falun
International data analytics company is looking for a person to visit several places in the city by car, collect some outside visible data and upload them to our system using very simple mobile application. For this job one should be available on demand on weekdays somewhere from 13:00 to 16:00 . The job itself would take more than 30 min Requirements: Smartphone Driving License Access to a car The nature of the job makes it great for someone already working part-time and looking for an additional source of income.
Hos oss i Region Dalarna får du ett meningsfullt arbete där du kan göra skillnad. Tillsammans arbetar vi för ett hållbart Dalarna med utvecklingskraft i länets alla delar. Att bo och arbeta i Falun medför stora möjligheter till ett aktivt liv. Här finns närhet till natur, kultur och vatten. Region Dalarna arbetar för ett hälsosamt arbetsliv med olika friskvårdsaktiviteter. Laboratoriemedicin i Dalarna består av klinisk kemi, klinisk mikrobiologi och transfusionsmedicin där vi arbetar gränsöverskridande mellan avdelningarna. Verksamheten är länsövergripande med laboratorier i Avesta, Borlänge, Falun, Ludvika och Mora. Just nu söker vi semestervikarier till Klinisk kemi, Klinisk mikrobiologi och Transfusionsmedicin i Falun. Sem vik Biomedicinsk analytiker till Laboratoriemedicin, Falun Arbetsuppgifter Vi kan erbjuda en arbetsplats där du har stora möjligheter att utvecklas som biomedicinsk analytiker. Du kommer att utför sedvanliga arbetsuppgifter för biomedicinsk analytiker. Övrig information Kvalifikationer Vi söker dig som är legitimerad biomedicinsk analytiker, alternativt dig som är under utbildning eller har annan relevant utbildning. Ansökan Vi använder främst mail (från mejladress: [email protected]) för att göra utskick och kallelser. Kolla din inkorg och även skräppost/SPAM regelbundet under denna tid för att vara säker på att du får all information från oss. Om du är eller tidigare har varit anställd i Region (Landstinget) Dalarna kommer vi att ta interna referenser från din nuvarande eller tidigare chef, om du blir aktuell för anställning. Läs mer om Region Dalarna, vår värdegrund, arbetsmiljö och förmåner, samt vilka kontroller som görs innan anställning: Jobba med oss - Region Dalarna Vi har gjort vårt medieval och vill därför ej bli kontaktade av andra säljbolag eller rekryteringsföretag. Intervjuer och tillsättning sker löpande. Vi räknar med att semesterrekryteringen är klar vecka 18. Det innebär att du som är aktuell för anställning kommer att kontaktas innan dess. Läs gärna mer här: Sommarjobb - Region Dalarna. Denna tjänst kräver att du har giltig legitimation för det aktuella yrket. Din yrkeslegitimation kommer att kontrolleras mot Socialstyrelsens register över legitimerad hälso- och sjukvårdspersonal (HOSP) innan eventuellt erbjudande om anställning. Läs mer här: Registret över legitimerad hälso- och sjukvårdspersonal (HOSP) - Socialstyrelsen. Fackliga kontaktuppgifter Fackförbund - Region Dalarna
Hos oss i Region Dalarna får du ett meningsfullt arbete där du kan göra skillnad. Tillsammans arbetar vi för ett hållbart Dalarna med utvecklingskraft i länets alla delar. Förvaltningarna Hjälpmedel Dalarna samt Hörsel & Syn bildar tillsammans Dalarnas Hjälpmedelscenter. Dalarnas Hjälpmedelscenters vision är: Vi gör det omöjliga möjligt! Vårt mål är att bidra till god hälsa genom att möjliggöra ökad självständighet, delaktighet och tillgänglighet i samhället för personer med funktionsnedsättning. Förvaltningen Hjälpmedel Dalarna består av 7 avdelningar och ansvarar för att tillhandahålla hjälpmedel, tillbehör, förbrukningsmaterial och därtill kopplade tjänster inom följande områden: Behandling och träning Förflyttning Kommunikation, larm, omgivningskontroll och kognition Kontinens Personlig vård Personlig medicinsk behandling Nu söker vi dig som vill axla rollen som 1:a linjens chef för avdelning Logistik och inre service! Avdelningens uppdrag är att hantera in- och utleverans av gods samt returhantering och rekonditionering av hjälpmedel. Avdelningen består av 15 medarbetare som arbetar som reparatörer och förrådsarbetare. 1:a linjens chef Logistik och inre service Hjälpmedel Dalarna Arbetsuppgifter I rollen som 1:a linjens chef för Logistik och inre service har du personal- arbetsmiljö- och ekonomiansvar. Du har även ansvar för att avdelningen uppfyller sina mål och uppdrag mot kunder, hjälpmedelsanvändare och uppdragsgivare. Verksamheten arbetar kontinuerligt med utveckling och innovation vilket gör att du kommer att leda i förändring. Du rapporterar till verksamhetschef och kommer att ingå i förvaltningens ledningsgrupp tillsammans med övriga avdelningschefer, verksamhetskoordinator och verksamhetschef. Placeringsort är Falun men då verksamheten finns på flera orter i länet förekommer resor i tjänsten. Tjänsten innebär tillsvidareanställning i grundprofessionen med ett tidsbegränsat chefsförordnande. Övrig information Kvalifikationer Krav: Utbildning som arbetsgivaren anser relevant för uppdraget, som lägst gymnasieutbildning Erfarenhet av uppdrag i ledande befattning Goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift Kunskaper i engelska då det förekommer att läsa tekniska manualer Goda kunskaper i MS office B-körkort för manuell växellåda Personliga egenskaper: Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. För att vara framgångsrik i arbetet behöver du vara driven, kommunikativ, lyhörd och ha god samarbetsförmåga. För att axla denna roll är du som person trygg och drivande med förmåga att leda dina medarbetare i vardagen. Du har ett öppet förhållningssätt, har acceptans för olikheter, tar ansvar för att uppgifter slutförs i tid, är prestigelös och har förmågan att se helheten. Meriterande: Erfarenhet av arbete med medicintekniska produkter Erfarenhet inom teknik- och/eller logistikområdet CV ska bifogas ansökan. Är det dig vi beskrivit hoppas vi att du söker tjänsten! Ansökan Vi använder främst mail (från mejladress: [email protected]) för att göra utskick och kallelser. Kolla din inkorg och även skräppost/SPAM regelbundet under denna tid för att vara säker på att du får all information från oss. Om du är eller tidigare har varit anställd i Region (Landstinget) Dalarna kommer vi att ta interna referenser från din nuvarande eller tidigare chef, om du blir aktuell för anställning. Läs mer om Region Dalarna, vår värdegrund, arbetsmiljö och förmåner, samt vilka kontroller som görs innan anställning: Jobba med oss - Region Dalarna Vi har gjort vårt medieval och vill därför ej bli kontaktade av andra säljbolag eller rekryteringsföretag. Fackliga kontaktuppgifter vid chefsrekrytering Vision [email protected] SACO [email protected] Kommunal [email protected] Vårdförbundet [email protected] Ledarna [email protected]
Dalahusgruppen är ett växande bolag i ByggPartner koncernen som är specialiserade på entreprenader av större byggnader i trä. Dalahus Montage är en del av Dalahusgruppen och startades 2014. Företaget har sitt säte i Linghed, ca 35 km nordost om Falun. Organisationen i Dalahus Montage besitter mångårig erfarenhet och hög kompetens gällande design och uppfarande av såväl stora och små byggprojekt i trä. Våra projekt är utspridd på hela Sveriges geografi. Dalahusgruppens entreprenader omfattar vanligtvis projektering, leverans och montage av byggkomponenter i trä. Ingående komponenter är dels traditionella regelkonstruktioner så som vägg-, bjälklags- och takelement samt massiva komponenter så som KL, Limträ och LVL. Plats: Mellansverige (resor och övernattningar ingår) Anställningsform: Heltid Företag: Dalahus Montage, en del av Dalahusgruppen Är du en ledare som trivs att arbeta nära projekt och människor? Vill du vara med och skapa hem och byggnader i trä som håller högsta kvalitet? Dalahusgruppen söker nu två engagerade Montageledare för att leda och utveckla våra träprojekt runtom i Mellansverige Din roll som Montageledare Som Montageledare är du den samordnande länken mellan projektledare, montörer och underleverantörer. Du ansvarar för att leda arbetet ute på projekten och säkerställa att vi, på ett säkert sätt, levererar hög kvalitet i rätt tid och enligt budget. Din arbetsplats är ute på våra projekt runtom i Mellansverige, vilket innebär resor och övernattningar under arbetsveckan. Huvudsakliga arbetsuppgifter: Planering & samordning: Ansvara för att projekten har en effektiv och säker framdrift med rätt tidplan och rätt resurser. Planera och bereda vårt arbete på byggplats. Sköta daglig och veckovis planering och styrning av montörer och material tillsammans med projektledaren. • Ledarskap: Arbetsleda montörer och underentreprenörer, samt säkerställa att arbetsmiljö och säkerhet efterlevs. • Ekonomi & kvalitet: Följa upp projektets ekonomi, delta i prognosarbete, hantera ÄTA-arbeten och säkerställa att kvalitetskraven uppfylls. • Arbetsmiljö: Vara Bas-U om projektet kräver, delta i skyddsronder och skapa en trygg arbetsplats för alla. • Samarbete: Ha en nära dialog med projektledare, kunder och medarbetare för att lösa utmaningar och utveckla verksamheten. Vi söker dig som: • Har erfarenhet från byggbranschen i en ledande roll. • Är en naturlig ledare som skapar engagemang och struktur. • Erfarenhet av större konstruktioner i trä ses som meriterande. • Har god förståelse för byggprocesser, arbetsmiljöfrågor och projektledning. • Är lösningsorienterad, kommunikativ och trivs med att arbeta i team. • Är digital med god datorvana och känner dig bekväm med administrativa arbetsuppgifter. • Har B-körkort och möjlighet att resa i tjänsten. Vad vi erbjuder: • En nyckelroll i en stabil och växande organisation. • Möjlighet att arbeta med spännande projekt för en hållbar framtid. • En familjär kultur där dina idéer och ditt ledarskap värdesätts. • Konkurrenskraftiga anställningsvillkor inklusive traktamenten vid resor. Vill du bli en del av Dalahusgruppen och bidra till vår vision att bli branschledande i utveckling och uppförande av stora byggnader i trä? Skicka in din ansökan med CV, referenser och personligt brev redan idag, vi kommer löpande titta på ansökningar, sista ansökningsdag 5 januari 2025 Vill du veta mer, kontakta Andreas Vestlund mobil, 070-712 95 24. Välkommen till Dalahusgruppen – tillsammans bygger vi framtiden!
I Falu kommun finns en mängd intressanta och kvalificerade arbetsuppgifter och över 200 yrken. Hos oss jobbar ingenjörer, lärare, socionomer, undersköterskor, projektledare, HR-specialister och många fler. Vi har jobb som märks, vi gör skillnad och tillsammans skapar vi en organisation som är unik vad gäller bredd på kompetens och kunskap. Vår vision är Ett större Falun. Vi ska vara enkla att samarbeta med och till nytta för faluborna. Vi är dessutom en arbetsgivare som vill ta tillvara våra medarbetares fulla kompetens - det vet vi leder till utveckling både för individen och för organisationen. För oss är det viktigt att ge våra medarbetare ett hållbart arbetsliv, vilket vi kallar ”Balans i livet”. Vi satsar alltså mycket på de mjuka värdena – hur människor mår, blir bemötta och kan växa – eftersom det är vår definition av att vara en riktigt bra arbetsgivare. I Falu kommun eftersträvar vi jämställdhet och vi ser gärna en personalsammansättning som speglar mångfalden i samhället. Vi välkomnar därför sökande som bidrar till detta Just nu söker vi fler medarbetare efter att andra gått vidare i sina yrkesliv. Hos oss på Risholnsgården kommer du ingår i ett gäng glada och engagerade medarbetare som jobbar för att våra boenden ska ha det bra i vardagen. Här kommer du jobba för att göra skillnad för människor varje dag. Som undersköterska får du möjlighet till ett varierat jobb där ingen dag är den andra lik. Vi söker dig som har ett stort intresse av att arbeta med våra äldre. Risholnsgården är ett vård- och omsorgsboende med inriktning på demens som ligger i fina naturnära Danholn strax utanför Falun. Risholnsgården har 40 lägenheter fördelat på 5 avdelningar. Hos oss kan du påverka dina arbetstider i och med att vi lägger önskeschema och tack vare vårt heltidsavtal ges du möjlighet att ansöka om ändrad sysselsättningsgrad en gång per år. Arbetsuppgifter Arbetar du på Risholnsgården kommer du jobba i nära samarbete med andra undersköterskor och vårdbiträden. Tillsammans med gruppledare, sjuksköterskor och enhetschef jobbar vi för att ge våra boenden en god vård och omsorg. Arbetet innefattar vidare att ge personcentrerad vård och omsorg till varje individ i den personliga omvårdnaden, i måltidssituationer samt ge stöttning och hjälp i olika serviceinsatser. Rollen innebär även att främja social aktivitet och att skapa möjligheter för att de boende som bor hos oss på Risholnsgården ska kunna bibehålla sina förmågor att vara så självständiga som möjligt. I tjänsten ingår också dokumentation utifrån hälso- och sjukvårdslagen samt socialtjänstlagen. Det ingår även att ge medicin utifrån delegation och ta ansvar över kontaktmannaskap och ombudsuppdrag. Individens Behov i Centrum (IBIC) är en central del i omvårdnadsarbetet och genomförandeplaner utformas utifrån IBIC och är grund för det dagliga arbetet med de boenden. Arbetet som undersköterska kan vara fysiskt och psykiskt påfrestande och tunga lyft och förflyttningar kan förekomma. Det medför att du kommer behöva arbeta ergonomiskt samt vara trygg med att prioritera arbetsuppgifter för att skapa en god arbetsmiljö för dig och dina kollegor samt god omvårdnad för vårdtagarna. Kvalifikationer För rollen krävs: - Gymnasieskolans 3-åriga omvårdnadsprogram eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig - God förmåga att uttrycka dig i det svenska språket i tal och skrift - Dator- och mobilvana Personliga egenskaper Du ska ha ett stort engagemang och intresse för målgruppen. Som person ser vi att du är serviceinriktad, van vid att ta eget ansvar och kan möta människors behov genom en balans mellan struktur och flexibilitet. Du är engagerad i ditt arbete och ser till allas lika värde. Du är lyhörd och har förmåga att vara respektfull i ditt bemötande. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet, samarbetsförmåga samt förmåga att anpassa dig i oförberedda situationer. Meriterande kvalifikationer - Arbetslivserfarenhet inom demensvård - Utbildning och/eller erfarenhet om demenssjukdomar, palliativ vård samt geriatrik - Erfarenhet av verksamhetssystemet Treserva - Erfarenhet av att arbeta under delegering av hälso- och sjukvårdsuppgifter - Skyddad yrkestitel som undersköterska - B-körkort Anställningsvillkor 1 tillsvidareanställning på heltid med möjlighet till deltid, tjänstgöring både dag och kväll och helg. Tillträde enligt överenskommelse. Bifoga gärna utbildningsintyg i din ansökan då detta kommer efterfrågas om du blir aktuell för tjänsten. Alternativt lämnas intyg i samband med intervju. För att få anställning måste du uppvisa utdrag ur belastningsregistret vilket kommer efterfrågas om anställning blir aktuell. Beställ gärna detta i samband med ansökan så att det finns tillgängligt ifall du blir aktuell för tjänsten. Du beställer utdraget direkt från polisens hemsida. Från och med den 1 juli 2023 är befattningen undersköterska en skyddad titel. För att få vara anställd som undersköterska krävs därför ett bevis från Socialstyrelsen. Du som jobbsökande behöver själv ansöka om beviset via Socialtjänstens e-tjänst. När du visar upp beviset om skyddat titel får du befattningen undersköterska, fram till dess anställs du som vårdbiträde. Du kan läsa mer om reglerna på Socialstyrelsens hemsida: Undersköterska blir en skyddad yrkestitel 1 juli 2023 - Legitimation (socialstyrelsen.se) Kontaktuppgifter Enhetschef Amir Zilic, tel. 023-860 25, mail: [email protected] Enhetschef Emma Källberg, tel. 023-860 96, mail: [email protected] Fackliga företrädare Kommunal mail: [email protected] Övrigt Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Vid problem med att genomföra din ansökan är du välkommen att kontakta [email protected] Kontaktinformation Amir Zilic, Enhetschef Arbetsplats Falun
Hej! Jag är en 21-årig kille som söker en aktiv personligassistent som gärna får vara sportintresserad. Är du även social och lättsam med mycket humor, så kommer du passa bra hos mig! Hos mig hjälper du tillmed förflyttningar, vardagssysslor, vid aktiviteter och resor. Assistansen är där jag är. Jag ser gärna att du kan ta egna initiativ, är driven och kan motivera i alla tänkbara situationer i livet. Ser gärna manliga sökande.Krav:KörkortMeriterande:Tidigare erfarenhet inom personlig assistansOm tjänsten:Schemat är fördelat på eftermiddagar ochkvällar på måndag till fredag. Under lov och helger är det längre pass och ibland även dygn. Vi tillämpar bakgrundskontroll innan anställning. Vi rekryterar löpande, därför kan det vara en god idé att söka direkt! Vilka är Libra Assistans? Vi ingår i Hedera Assistans - en trygg, väletablerad och professionell aktör inom personlig assistans med hjärtat på rätt ställe. Vi har ett av världens viktigaste jobb - att stötta de som behöver samhällets stöd allra mest! Och det är vi stolta över. Idag finns vi på ett flertal ställen i Sverige, men vår vision är att fortsätta växa i landet och stötta ännu fler till en berikande vardag. Inom Hedera Assistans finns Libra Assistans, Assistanspoolen och Livsanda Assistans. Här arbetar enastående människor med olika bakgrunder som förenas med energi och glädje för att förmedla livskvalitet. Tillsammans har vi en och samma ledstjärna - att handling, tanke och ord alltid ska överensstämma. Vår verksamhet är uppbyggd på en trygg och stabil värdegrund. Alla ska få möjlighet till självbestämmande, ett innehållsrikt liv med trygghet och ett gott mående. Att vi dagligen bidrar och skapar en meningsfull vardag för dessa människor gör oss både stolta och lyckligt lottade. Genom en genuin passion och med ett hjärta för såväl kunder som medarbetare bildar vi en välmående verksamhet som fortsätter att blomstra. Det är kärnan i organisation och vårt arbete. Vi hoppas att just du vill bli vår nästa personliga assistent. Ansök redan idag, så hörs vi!
Hagströmska gymnasiet i Falun har cirka 700 elever fördelade på ett brett urval av program med teoretisk och praktisk inriktning. Hos oss kan alla elever studera till grundläggande högskolebehörighet och ges även den unika möjligheten att kombinera sina studier med någon av skolans 15 idrotter. Vill du utvecklas i din professionella roll och bidra till att våra elever uppnår framgång och goda studieresultat? Då är vi skolan för dig. Läs mer om oss på hagstromska.se. Om tjänsten Nu söker vi dig som vill vara med och utveckla vår cateringsverksmhet till våra olika matserveringar i Falun och Borlänge. Maten är en viktig del i våra elevers prestationer och utveckling på skolan, kanske det viktigaste området om du frågar våra elever. Vi har sagt att vi ska leverera mat i värlsklass, med det kommer också ett stort ansvar att leverera. Tjänsten kräver körkort då du från vår skolrestaurang ska köra ut mat till våra elever som går på olika Academedia skolor i Falun och Borlänge. På en av skolorna kommer du även att fungera som måltidsbiträde där du också serverar maten till eleverna. Tillsammans med våra kockar på skolan så ska du vara med att utveckla vår verksamhet så flera av våra elever tar del av vår goda mat som lagas från grunden i köket. Tjänsten är en uppehållstjänst på heltid med start enligt överenskommelse. Din bakgrund Helst ser vi att du som söker har tidigare erfarenhet av catering eller andra vanligt förekommande sysslor inom restaurang eller storkök. Du behöver vara självgående och van att ta ansvar och egna beslut. God körvana krävs då du ska framföra vår lätta lastbil med vårt varumärke på vilket innebär att du är vår varumärkesbärare i Falun och Borlänge. Du kommer ingå i ett team av kockar så behöver du vara samrbetsvillig och vara lätt att sammarbete. Du kommer att möta våra elever och övriga personal på våra olika skolor vilket ställer krav på din serviceförmåga och möta människor. I köket hjälps vi åt med olika sysslor och sätter ingen prestige i vem som gör vad något vi också söker hos dig. Vi är ett team på hela skolan som tycker om våra arbeten och att ha trevligt på vår arbetsplats vilket är en förmåga som du behöver ha för att trivas hos och med oss. Är du den vi söker? Ansök så snart som möjligt via vårt rekryteringssystem då urval och intervjuer sker löpande, dock senast 2025-01-02 Tillsättning kan komma att ske innan sista ansökningsdag. Vid frågor kring tjänsten, kontakta rektor Christer Persson på 076-6773370 eller via mail [email protected] Varmt välkommen med din ansökan! Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller säljare av andra rekryteringstjänster. Om AcadeMedia Hagströmska Gymnasiet ingår i AcadeMedia som är en av Nordens största privata utbildningssamordnare. Vi är verksamma i hela utbildningskedjan från förskola till vuxenutbildning. Våra medarbetare har olika uppdrag och kompetenser, men ett starkt gemensamt fokus på kvalitet och utveckling. Vi hjälper våra barn, elever och deltagare att utvecklas och att nå sina mål och vi letar därför efter dig som vill vara med och göra Sverige lite bättre. Läs gärna mer på www.academedia.se.
Om tjänsten Vintern börjar närma sig och med det förhoppningsvis en massa snö. Därför söker vi nu studenter eller personer som vill jobba extra hos oss under vintern med snöskottning av främst portuppgångar och entréer samt mycket halkbekämpning. Väder och vind är svårt att förutse, vilket gör att vi söker dig som är flexibel och som på godtyckligt kort tid kan göra dig redo för att arbeta. Arbetet sker främst vardagar där du enbart arbetar de dagar som du känner att du hanterar i balansen med dina studier eller ditt ordinarie arbete. För denna tjänst ser vi gärna att du har körkort B och har en god fysik. Meriterande om du har skotta säkert certifikat sedan tidigare men detta är absolut inget krav för tjänsten. Vår kund kräver utdrag ur belastningsregistret och behöver visas upp innan anställning. Som person behöver du gilla att vara ute, arbeta fysiskt och är flexibel då behovet baseras på nederbörd. Välkommen till oss! Om oss Nordic Bemanning & Rekrytering är ett bemanning- och rekryteringsföretag med över 15 års erfarenhet som är verksamma inom de flesta branscher. Vi är ett personligt företag med kontor i Gävle, Uppsala och Sundsvall men vi förmedlar personal på ett flertal orter i Sverige med noggrannhet och träffsäkerhet. Vi är medlemmar i vår branschorganisation kompetensföretagen där du som konsult känna dig trygg hos oss då du omfattas av alla kollektivavtals avtalsenliga villkor gällande lön, semester, sjukfrånvaro etc. Detta är ett bemanningsuppdrag. Det innebär att du kommer att bli anställd direkt hos oss på Nordic Bemanning Rekrytering och omfattas av all den trygghet vi som medlemmar i vår branschorganisation har. Välkommen till oss! Villkor Tjänstgöringsort: Falun Lön: Timlön Arbetstider: Varierande Urval sker löpande och tjänsten kan komma tillsättas innan sista ansökningsdag, skicka in din ansökan redan idag eller tipsa en vän.
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 259 jobb