Lediga jobb i Falun
Sök totalt 322 lediga jobb i Falun
Vi söker nu en extra kassör/assistent för att bistå vårt team under en intensiv period på vår station i Falun. Rollen innebär att du kommer att hjälpa till med enklare kundserviceuppgifter som att ta betalt, svara på telefon, ge information till kunder och hjälpa till att hantera eventuella köer. Du kommer att arbeta nära vår platschef, som ansvarar för driften och försäljningen av däck och tjänster på stationen. Plats: Falun Arbetsperiod: Ca 1-2 veckor (7 dagar i veckan), med start runt den 7 april och slut omkring den 21 april. Behovet beror på när vårvädret är här för att stanna och behovet av däckbyte är stort hos bilister. Vi söker nu en extra kassör/assistent för att bistå vårt team under en intensiv period på vår station i Falun. Rollen innebär att du kommer att hjälpa till med enklare kundserviceuppgifter som att ta betalt, svara på telefon, ge information till kunder och hjälpa till att hantera eventuella köer. Du kommer att arbeta nära vår platschef, som ansvarar för driften och försäljningen av däck och tjänster på stationen. Arbetsuppgifter: * Ta betalt och erbjuda kvitto till kunder * Svara på enklare frågor från kunder * Svara i telefon och ge information * Hjälpa till att hantera köer och hålla ordning vid stationen * Bistå platschefen med andra enklare arbetsuppgifter vid behov Vi söker dig som: * Är social, glad och trevlig * Har goda kunskaper i svenska och engelska * Är flexibel och kan arbeta under en intensiv period * Är noggrann och hjälper till där det behövs * Kan arbeta alla dagar under arbetsperioden (ca 8 timmar per dag) Öppettider: * Måndag till torsdag: 08:00 - 20:00 * Fredag: 08:00 - 18:00 * Lördag och söndag: 09:00 - 18:00 Vad vi erbjuder: * Arbeta i ett härligt team med god stämning Krav: * Erfarenhet av kundservice eller liknande roll är meriterande men ej ett krav Manpower Den här tjänsten innebär att du kommer att bli anställd av Manpower men du kommer att tillbringa dina arbetsdagar hos vår kund. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Sandra Andersson via e-post: [email protected]. Är du den vi söker? Urval sker löpande så skicka in din ansökan idag. Vi ser fram emot att höra från dig!
Är du en som verkligen brinner för att andra ska nå sina mål och leva sitt liv fullt ut! Perfekt, läs vidare då det kan vara dig vi söker! Om kunden: Jag är en 21-årig tjej som bor hemma hos mina föräldrar och syskon. Vi har hund, katt och jag är intresserad av hockey, sport, gillar att gå på konserter tex eftersom jag gillar musik. Jag sitter i rullstol, gillar att träna och går på gym. Jag för min egen talan och är en positiv och glad tjej med nära till skratt! Om dig vi söker: Vi tror att du är motiverande och gillar att peppa andra. Är du lugn, trygg och säker i din roll och i dig själv? Härligt! Det är nämligen det vi söker! Det är en fördel om du har arbetat inom området tidigare. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Krav för tjänsten: Körkort Ej pälsdjursallergi Om tjänsten: Timvikarie vid behov 80% tjänst Start enligt överenskommelse Arbetstider: Dagtid vardagar och varannan helg. Tjänsterna kan komma att tillsättas innan annonstidens utgång. Vi tillämpar bakgrundskontroll innan anställning. Vi ser fram emot din ansökan! Vilka är Libra Assistans? Vi ingår i Hedera Assistans - en trygg, väletablerad och professionell aktör inom personlig assistans med hjärtat på rätt ställe. Vi har ett av världens viktigaste jobb - att stötta de som behöver samhällets stöd allra mest! Och det är vi stolta över. Idag finns vi på ett flertal ställen i Sverige, men vår vision är att fortsätta växa i landet och stötta ännu fler till en berikande vardag. Inom Hedera Assistans finns Libra Assistans, Assistanspoolen och Livsanda Assistans. Här arbetar enastående människor med olika bakgrunder som förenas med energi och glädje för att förmedla livskvalitet. Tillsammans har vi en och samma ledstjärna - att handling, tanke och ord alltid ska överensstämma. Vår verksamhet är uppbyggd på en trygg och stabil värdegrund. Alla ska få möjlighet till självbestämmande, ett innehållsrikt liv med trygghet och ett gott mående. Att vi dagligen bidrar och skapar en meningsfull vardag för dessa människor gör oss både stolta och lyckligt lottade. Genom en genuin passion och med ett hjärta för såväl kunder som medarbetare bildar vi en välmående verksamhet som fortsätter att blomstra. Det är kärnan i organisation och vårt arbete. Vi hoppas att just du vill bli vår nästa personliga assistent. Ansök redan idag, så hörs vi!
Hos oss i Region Dalarna får du ett meningsfullt arbete där du kan göra skillnad. Tillsammans arbetar vi för ett hållbart Dalarna med utvecklingskraft i länets alla delar. Vi är idag fyra sjukhusfysiker med kontor på röntgen i Falun. Sjukhusfysik är en integrerad del av röntgenklinikerna i länet vilket möjliggör många sociala kontakter. Vi har även ett nära samarbete med medicinsk teknik. Sjukhusfysik arbetar med röntgendiagnostik, tandvård, intervention, nuklearmedicinsk diagnostik och terapi samt MRT i regionen. Sjukhusfysik bemannar även Region Dalarnas strålskyddsexpertfunktion. Sem Vik Assistent hos sjukhusfysik, Falun Arbetsuppgifter Bild- och funktionsmedicin Dalarna söker en sjukhusfysikerassistent på heltid i 4 veckor. Som sjukhusfysikerassistent kommer du att arbeta nära den kliniska verksamheten och stödja våra sjukhusfysiker i deras dagliga arbete. Du kommer att delta i rutinarbeten som årliga kontroller, dosmätningar och kvalitetsarbete samt eget projekt. Övrig information Kvalifikationer Vi söker dig som går en eftergymnasial utbildning inom fysik och teknik. Det är meriterande om du utbildar dig till sjukhusfysiker. Ansökan Vi använder främst mail (från mejladress: [email protected]) för att göra utskick och kallelser. Kolla din inkorg och även skräppost/SPAM regelbundet under denna tid för att vara säker på att du får all information från oss. Om du är eller tidigare har varit anställd i Region (Landstinget) Dalarna kommer vi att ta interna referenser från din nuvarande eller tidigare chef, om du blir aktuell för anställning. Läs mer om Region Dalarna, vår värdegrund, arbetsmiljö och förmåner, samt vilka kontroller som görs innan anställning: Jobba med oss - Region Dalarna Vi har gjort vårt medieval och vill därför ej bli kontaktade av andra säljbolag eller rekryteringsföretag. Intervjuer och tillsättning sker löpande. Vi räknar med att semesterrekryteringen är klar vecka 18. Det innebär att du som är aktuell för anställning kommer att kontaktas innan dess. Läs gärna mer här: Sommarjobb - Region Dalarna. Detta arbete innebär direkt och regelbunden kontakt med barn och/eller ungdomar. Innan erbjudande om anställning kan ske, måste du som sökande uppvisa utdrag ur Polisens belastningsregister i obrutet kuvert alternativt via ett digitalt registerutdrag, enligt lag 2013:852 eller 2000:873. Mer information finns här: Belastningsregistret - begär utdrag (polisen.se). Fackliga kontaktuppgifter Fackförbund - Region Dalarna
Vill du ha ett meningsfullt arbete där du dessutom får möjlighet att arbeta i naturnära och vackra omgivningar utanför Falun? Lyssfallet vård- och omsorgsboende består av ett härligt gäng och vi söker nu 3 nya kollegor! Lyssfallet är beläget i Enviken och vi har 30 lägenheter. Vi har två avdelningar med inriktning hög omvårdnad och en avdelning med inriktning demens. I vår arbetsgrupp ingår vårdbiträden, undersköterskor, gruppledare och enhetschef. Tillsammans med hälso- och sjukvårdens professioner är vi ett bra team där vi hjälper och lär varandra, allt för att ge kunden en så god omvårdnad och omsorg som möjligt. Kundnöjdhet är viktigt för oss! Omsorgsförvaltningens arbete bygger på en gemensam värdegrund där trygghet är ett centralt begrepp i arbetet med den enskilde kunden. I varje möte med den enskilde ska omsorgsförvaltningens verksamheter kännetecknas av ett gott bemötande som säkerställer respekt, integritet, självbestämmande, kontinuitet och inflytande för den enskilde. Inom Falu Kommun har vi förkortad arbetstid för undersköterskor/vårdbiträden vilket innebär att du kommer arbeta 36 timmar/vecka vid heltid. Arbetsuppgifter Att arbeta på vård- och omsorgsboende ger dig en konkret möjlighet att göra skillnad i någons liv. Arbetsuppgifterna innefattar att ge god omsorg och service till våra kunder. Våra kunders behov styr våra arbetsuppgifter och kan innefatta att vara behjälplig med personlig omvårdnad, omsorg, stöd vid måltidssituationen, serviceinsatser och sociala aktiviteter. Arbetet innebär att motivera, stödja och vid behov hjälpa kunden i alla vardagliga situationer. Vårt uppdrag är att arbeta efter kundens genomförandeplan. Genomförandeplanen beskriver insatsen och på vilket sätt kunden önskar få insatserna utförda, genomförandeplanen är ett verktyg i arbetet. I arbetet ingår även en del administrativa arbetsuppgifter vilket innebär att du ska kunna dokumentera enligt angivna riktlinjer och ta ansvar för att följa upp uppgifter som överlämnats av andra kollegor, enhetschef eller professioner som sjuksköterska, arbetsterapeut eller fysioterapeut. Arbetet kan vara både fysiskt och psykiskt påfrestande. Kvalifikationer För rollen krävs: -Gymnasieskolans 3-åriga omvårdnadsprogram eller annan utbildning/erfarenhet som av arbetsgivaren bedöms som likvärdig -Erfarenhet av att använda dator och mobil i arbetet -Goda kunskaper i svenska språket, i både tal och skrift Personliga egenskaper Vi söker dig som har ett stort intresse och engagemang för att arbeta med människor! Du behöver vara stresstålig, flexibel och ha en god samarbetsförmåga. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Meriterande kvalifikationer -Tidigare erfarenhet av att arbeta inom vård och omsorg -Erfarenhet av arbete inom demensvård -Erfarenhet av arbete inom hälso- och sjukvård -Erfarenhet av arbete inom geriatrik och palliativ vård Anställningsvillkor Tjänsterna är tillsvidareanställningar på heltid. Falu Kommun tillämpar heltidsavtalet vilket innebär att heltid är en rättighet och deltid är en möjlighet, du väljer alltså själv hur mycket du vill arbeta. Du måste kunna arbeta efter fastlagt schema där dag/kväll och helgtjänstgöring ingår, vi söker även dig som kan arbeta natt. Tillträde enligt överenskommelse. Falu Kommun har även rökfri arbetstid. Bifoga gärna utbildningsintyg i din ansökan då detta kommer efterfrågas om du blir aktuell för tjänsten. Alternativt lämnas intyg i samband med intervju. För att få anställning måste du uppvisa utdrag ur belastningsregistret vilket kommer efterfrågas om anställning blir aktuell. Beställ gärna detta i samband med ansökan så att det finns tillgängligt ifall du blir aktuell för tjänsten. Du beställer utdraget direkt från polisens hemsida. Från och med den 1 juli 2023 blev befattningen undersköterska en skyddad titel. För att få vara anställd som undersköterska krävs därför ett bevis från Socialstyrelsen. Du som jobbsökande behöver själv ansöka om beviset via Socialtjänstens e-tjänst, e-tjänsten. När du visar upp beviset om skyddad titel får du befattningen undersköterska, fram till dess anställs du som vårdbiträde. Du kan läsa mer om reglerna på Socialstyrelsens hemsida: Undersköterska blir en skyddad yrkestitel 1 juli 2023 – Legitimation (socialstyrelsen.se) (https://legitimation.socialstyrelsen.se/underskoterska-blir-en-skyddad-yrkestitel/) Kontaktuppgifter Ylva Beritsdottir, enhetschef, tel. 023-823 03 Fackliga företrädare Kommunal Bergslagen, sektion Falun, tel. 010-442 81 69, mail: [email protected] Övrigt Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Vid problem med att genomföra din ansökan är du välkommen att kontakta [email protected]
Klara söker sjuksköterska till privat äldreboende i Mora v. 23-34. Omfattningen är 85 % med schema dag, kväll och helg. Kan du inte hela perioden går det bra att dela uppdraget, meddela din tillgänglighet! Ort Mora Arbetsuppgifter Sedvanliga arbetsuppgifter för sjuksköterskor inom äldreomsorgen. Kvalifikationer Sjuksköterskeexamen med minst 2 års yrkeserfarenhet. Goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift B-körkort krävs. Personliga egenskaper Som bemanningssjuksköterska hos Klara får du chansen att bredda din kompetens, få nya erfarenheter och utvidga ditt kontaktnät. Som person är du flexibel, lösningsorienterad och initiativtagande. Du är trygg i din profession och har ett patientfokuserat arbetssätt. Om arbetsgivaren Klara är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag. Det innebär bland annat att vi tillämpar kollektivavtal, att vi har ansvarsförsäkring, att vi följer etiska regler och allmänna leveransvillkor och att vi har en fastställd jämställdhetsplan. Vi erbjuder även friskvårdsbidrag och rekryteringsbonus. Vi vill vara en trygg och lyhörd arbetsgivare för dig som värderar frihet, omväxling och spännande utmaningar i din roll som sjuksköterska. Det betyder i klartext fungerande rutiner men också värme, gemenskap, kompetensutveckling och omtanke. Vården behöver vår kompetens – på flera sätt. Ansökan Du är varmt välkommen att skicka in din ansökan till oss redan idag. Har frågor om den utannonserade tjänsten är du välkommen att kontakta oss. På vår hemsida www.klarakompetens.se/lediga-uppdrag/ presenterar vi alla våra lediga uppdrag. Urval och intervjuer sker löpande, så vänta inte med din ansökan.
Västra skolan är en skola för åk 7-9 med ca. 540 elever som är centralt belägen i Falun. Vi har gångavstånd till teater, Dalarnas museum, Stadsbiblioteket och Världsarvet i Falun. Vi på Västra skolan arbetar med visionen att Västra är det självklara valet, för såväl elever som medarbetare! Här tar vi ansvar, är engagerade och har kul på jobbet! På Västra skolan arbetar vi utifrån en gemensam plattform som innefattar ömsesidig respekt mellan alla på skolan och betonar vikten av trygga och lugna lärmiljöer. Våra verksamhetsmål för skolan är; Trygghet och studiero, motivation till lärande, måluppfyllelse och närvaro. Vi vill ge våra elever de bästa förutsättningarna till individuell utveckling och goda studieresultat. Vi kallar detta "Vårt Västra", och nu vill vi att du blir en del av detta. Västra skolan söker nu en lärare, som är ämnesintresserad, har förmåga att leda, engagera och som vill utveckla elevernas förmåga i spanska. Du har ett driv och engagemang i din lärargärning. Gillar du teamarbete och lösningsfokus så är detta ett arbete för dig! Varmt välkommen med din ansökan! Arbetsuppgifter Du kommer undervisa i spanska samt annat ämne utifrån dina kvalifikationer och ha mentorselever. Du kommer ingå i ämneslag samt mentorslag som har regelbundna träffar. I ämneslag kommer du att ha möjlighet att diskutera och utveckla undervisningen tillsammans med ett team av meriterade lärare. Inom mentorslaget har ni möjlighet att planera gemensamma aktiviteter samt ha dialog med övriga mentorskollegor i skolans gemensamma övergripande arbete. För rollen krävs - Lärarlegitimation med behörighet att undervisa i spanska samt annat ämne för åk 7-9 Personliga egenskaper Du är trygg i din roll som pedagog/ledare och du förstår att goda relationer främjar hela undervisningssituationen och skapar trygghet för dig och dina elever. Vidare ser vi att du är en ansvarsfull, tydlig och strukturerad lärare i klassrummet samt har ett positivt och lösningsfokuserat förhållningssätt. Du inspireras av ungdomars nyfikenhet och engagemang och bidrar på så sätt till ett aktivt lärande hos varje enskild elev. Vi ser gärna att du är engagerad i skolutvecklingsfrågor, delar skolans verksamhetsmål och vill utvecklas tillsammans med övriga kollegor i ett positivt klimat på Västra skolan. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Meriterande kvalifikationer - Aktuell arbetslivserfarenhet - Några års erfarenhet av undervisning i åk 7-9 - Att du är utbildad i att handleda lärarstudenter - Att du är väl förtrogen med gällande styrdokument - God digital kompetens Anställningsvillkor Tjänsten avser en tillsvidareanställning på heltid. Bifoga gärna utbildningsintyg i din ansökan då det kommer efterfrågas om du blir aktuell för tjänsten. Alternativt lämnas intyg i samband med intervju. För att få anställning måste du uppvisa utdrag ur belastningsregistret vilket kommer efterfrågas om anställning blir aktuell. Beställ gärna detta i samband med ansökan så att det finns tillgängligt ifall du blir aktuell för tjänsten. Du beställer utdraget direkt från polisens hemsida. I denna tjänsteutövning använder vi Freja för identifiering i vissa digitala plattformar och verksamhetssystem. Du kan läsa mer om Freja och hur det fungerar samt hur du skaffar det inför en eventuell anställning på webbsidan: https://frejaeid.com/skaffa-freja-eid/ Övrigt Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Vid problem med att genomföra din ansökan är du välkommen att kontakta [email protected] (mailto:[email protected])
Dalarnas museum är länsmuseum i Dalarna och en plats för kunskap, med kulturhistoria som specialgren. Dalarnas museum samlar, vårdar, undersöker och visar föremål, berättelser och kunskaper om kulturmiljöer som beskriver hur människor i Dalarna har levt, bott, nyttjat och rört sig i landskapet. Från forntid till nutid. DALARNAS MUSEUM SÖKER Lokalvårdare Vi söker en erfaren lokalvårdare med placering i Falun. Dalarnas museum verksamhet spänner över flera arbetsfält, allt från utställningar och annan publik verksamhet till forskning, arkeologi, byggnadsvård samt insamling och förvaltning av museiföremål. Tillsvidareanställning från 2025-05-26 eller enligt överenskommelse Omfattning: 50 % enligt schema med tidiga mornar Provanställning på 6 månader tillämpas Uppdraget: Du kommer att städa och vårda våra besöksytor samt våra kontorslokaler och gemensamma ytor vid våra två placeringar i Falun. Du kommer ansvara för viss övrig service. Du kommer arbeta med stor självständighet och att ha möjlighet att påverka arbetssätt och genomförande av uppgifter. Du kommer tillsammans med andra arbeta för en hållbar verksamhet. Du kommer ingå i museets grupp för Service/ Teknik/ Drift, där också ytterligare en lokalvårdare arbetar. Arbetet är delvis fysiskt krävande och kan innebära tunga lyft, varför kunskap om ergonomiskt arbetssätt är önskvärt. Arbetet förutsätter en förtroendefull relation med arbetsplatsen i övrigt och särskild omsorg om museets verksamhet, vilket betyder att goda vitsord från tidigare arbetsplatser kommer spela en stor roll vid rekryteringen. Arbetet innebär ett säkerhetstänk och säkerhetsansvar, vilket gör att utdrag ur belastningsregistret kommer att begäras in. Vi tror att du är en serviceinriktad person med känsla för detaljer och god ordning. Du har förmåga att lösa de utmaningar som kan uppkomma. Du har ett positivt förhållningssätt till arbetet, dina kollegor och andra. Du har ett genuint intresse, vilja och förmåga att hjälpa din omgivning. Du är kvalitetsmedveten och har förmågan att utifrån regelverk samordna och lägga upp ditt arbete på ett effektivt sätt. Vi söker dig som har: Dokumenterad flerårig, gedigen erfarenhet från lokalvårdsyrket. Dokumenterad erfarenhet från arbete med lokalvård i regelstyrda, känsliga miljöer. Erfarenhet från arbete med hållbar lokalvård. Körkort B Dessutom är det meriterande om du har: Dokumenterad utbildning och certifiering som t ex SRY för städservice eller motsvarande. Kunskap i/ erfarenhet av Spectrum, museernas standard inom samlingsförvaltning. Erfarenhet från lokalvård i historiska miljöer med kulturhistoriska föremål. Vid frågor kontakta: Anna Brorsson, administrativ chef, [email protected] Facklig företrädare: Jimmy Axelsson Karlqvist, [email protected] Skicka din ansökan till: [email protected] Märk ansökan med ”lokalvårdare” Sista ansökningsdag: 31 mars 2025, intervjuer sker löpande
Hos oss i Region Dalarna får du ett meningsfullt arbete där du kan göra skillnad. Tillsammans arbetar vi för ett hållbart Dalarna med utvecklingskraft i länets alla delar. Kliniken för Reumatologi är den enda specialistenheten i Dalarna för patienter med reumatisk sjukdom. Vi är en liten enhet med flexibel personal som stannar länge på kliniken. Vår klinik utvecklas hela tiden genom projekt och forskning. Vi har en stor öppenvårdsmottagning samt daglig mottagning för patienter som får infusionsläkemedel. På kliniken finns också en bentäthetsmätare för diagnostik av osteoporos. Sjuksköterska till Reumatologen, Falun Arbetsuppgifter Här på reumatologen får du ett roligt och varierande arbete. Som sjuksköterska hos oss ingår arbetsuppgifter såsom telefonrådgivning, egen mottagning, bemanning av vår infusionsmottagning samt att utföra bentäthetsmätningar. Vi deltar även i forskning och utvecklingsarbete. Vår arbetstid är förlagd måndag-fredag, men viss tjänst kan komma att ske inom 24/7-verksamhet under sommaren. Övrig information Kvalifikationer Du är legitimerad sjuksköterska. Det är meriterande om du har erfarenhet av reumatologi. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet som god samarbetsförmåga och nyfikenhet. Välkommen att bli en del av vårt team! Intervjuer sker löpande under ansökningsperioden. Ansökan Vi använder främst mail (från mejladress: [email protected]) för att göra utskick och kallelser. Kolla din inkorg och även skräppost/SPAM regelbundet under denna tid för att vara säker på att du får all information från oss. Om du är eller tidigare har varit anställd i Region (Landstinget) Dalarna kommer vi att ta interna referenser från din nuvarande eller tidigare chef, om du blir aktuell för anställning. Läs mer om Region Dalarna, vår värdegrund, arbetsmiljö och förmåner, samt vilka kontroller som görs innan anställning: Jobba med oss - Region Dalarna Vi har gjort vårt medieval och vill därför ej bli kontaktade av andra säljbolag eller rekryteringsföretag. Denna tjänst kräver att du har giltig legitimation för det aktuella yrket. Din yrkeslegitimation kommer att kontrolleras mot Socialstyrelsens register över legitimerad hälso- och sjukvårdspersonal (HOSP) innan eventuellt erbjudande om anställning. Läs mer här: Registret över legitimerad hälso- och sjukvårdspersonal (HOSP) - Socialstyrelsen. Fackliga kontaktuppgifter Fackförbund - Region Dalarna
Vi hanterar mer än leveranser, vi hanterar mening. PostNord är Sveriges kanske mest kända varumärke - och vi finns överallt. Det finns en stark drivkraft och vilja att ta brevet eller paketet ända fram. Vi är länken mellan människor och företag, och har en ambition att genom vårt jobb göra vardagen enklare för alla i Sverige. Du & Vi & Jobbet Som brevbärare är du pulsen i allt vi gör. Vi förändras med världen, men vårt samhällsuppdrag är detsamma idag som igår. Som sista länk i leveranskedjan är du en del av ett lagarbete och sammanhang där glädje och stolthet är vår kultur. Är du student eller har en annan sysselsättning och vill jobba extra? Det här är ett jobb för dig som är flexibel med arbetspass som oftast sker med kort varsel. Du kommer att jobba mellan 0 och 39,9 % av en heltidstjänst och kommer att kunna bli erbjuden arbetspass måndag till fredag under dag och kvällstid från kl:07.00-21.00 men i huvudsak dagtid. Du kommer att utgå från Ryckepungsvägen 2, 791 77 Falun. Vad du kommer att göra - Sortera post - Dela ut brev, mindre paket, tidningar och reklam med cykel, elcykel, högerstyrd bil, elfordon, moped, eller gåvagn - Planera och genomföra din arbetsdag på bästa sätt utifrån dagens rutt Vem du är - Självgående: Du vet vad du ska göra, och du gör det. - Gillar att vara ute: Om väder och vind biter ifrån, så biter du ihop och tillbaka. - Ordningsam och punktlig: Ordning och reda är viktigt för att säkerställa en god leverans i rätt tid. - God kondition och rörlighet: Du är i rörelse under stora delar av dagen. - Flexibel: Även om du följer en rutt så händer det ibland oplanerade saker som du behöver agera på. - Du är unik: Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vad du tar med dig - Vana att arbeta självständigt och i team - God servicekänsla - Svenska i tal och skrift - B-Körkort: Van att köra och trygg i trafiken - Gymnasieexamen Varför vi finns PostNord är ett av Sveriges äldsta och största företag och vi har ett viktigt samhällsuppdrag, att säkerställa postservice till företag och privatpersoner i hela Sverige. Vi är i en ständig transformation och arbetar konsekvent med att utveckla både vårt erbjudande och våra medarbetare. Som den ledande leverantören av kommunikationslösningar till, från och inom Sverige förenklar vi vardagen för människor. Hos oss arbetar människor med olika bakgrund och erfarenheter och du blir en del av en arbetsplats som aktivt arbetar med mångfald. Vi är PostNord – ett fantastiskt företag att jobba och växa med. Läs mer på postnord.se. Vad väntar du på? Du ansöker genom att klicka på ”Ansök nu” och bifoga ditt CV. Se till att ha betyg redo från gymnasiet alternativ från högre utbildning när du påbörjar ansökan, dessa ska laddas upp i din ansökan och är viktigt för att du ska kunna gå vidare i processen. Om du har frågor om rekryteringsprocessen eller tjänsten, kontakta oss på [email protected]. Observera att vi inte tar emot ansökningar via mail. Rekrytering för denna tjänst sker löpande vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. För Fackliga kontaktpersoner se Facklig kontakt | PostNord. Dygnet runt är vi på väg – från en människa till en annan, från ett företag till ett annat. Varje dag levererar vi över 4,5 miljoner brev och 600 000 paket. Varje försändelse är viktig – post, paket och logistik möjliggör relationer och affärer. Här får du vara med och påverka! PostNord är den ledande leverantören av paket- och logistiktjänster till, från och inom Norden. Vi är över 26 500 medarbetare och som en av Nordens största arbetsgivare tar vi ett stort socialt ansvar. Vi erbjuder en attraktiv och utvecklande arbetsplats där medarbetarna kan växa och trivas. Hos oss får du schyssta arbetsvillkor enligt kollektivavtal, tjänstepension, friskvårdsbidrag och andra förmåner via vår egen personalstiftelse PostNord Plus. Vi prioriterar både våra kunder och våra medarbetare där vi tror att utvecklings- och karriärmöjligheter är grunden för att vara en attraktiv arbetsplats för anställda och helhetsleverantör för våra kunder. Vi leder branschen in i den koldioxidsnåla ekonomin, med målet att bli fossilfria till 2030. Vi arbetar kontinuerligt med att minska vår miljöpåverkan genom att investera i fossilfria transporter och utveckla hållbara lösningar för våra kunder och medarbetare. Med vår expertis och vårt unika distributionsnät utvecklar vi förutsättningar för framtidens kommunikation och handel.
Välkommen till arbetslivs- och socialförvaltningen! Här finns sektionerna Arbetsliv, Vuxenstöd IFO, Kompetensförsörjning samt den administrativa enheten. Tillsammans arbetar för att fler ska få möjlighet att komma ut i egen försörjning, antingen genom jobb eller studier. Nu behöver vi stärka upp teamet med en administratör på en visstidsanställning. Administrativa enheten består av ett härligt gäng administratörer, nämndsekreterare, ekonomiadministratörer och verksamhetsutvecklare. Arbetsuppgifter I rollen som administratör ingår administrativa uppgifter så som skanning och registrering av inkommande och upprättade handlingar. I denna tjänst ingår också att arbeta i arbetslivs- och socialförvaltningens arkiv vilket innebär att hantera avslutade personakter med gallring och arkivering. Kvalifikationer För rollen krävs: • Gymnasial utbildning • Erfarenhet av administrativt arbete • God datavana • God förmåga att uttrycka dig på svenska både i tal och skrift Personliga egenskaper Som person ser vi att du är stresstålig, serviceinriktad och professionell i ditt arbete. För att trivas i rollen som administratör ser vi att du behöver ha en god kommunikations- och samarbetsförmåga. Meriterande kvalifikationer • Erfarenhet av att arbeta i arkiv • Erfarenhet av att arbeta med registratur Anställningsvillkor Tjänsten är en visstidsanställning med tillträde enligt överenskommelse och sträcker sig dock längs till och med 250930. Bifoga gärna utbildningsintyg i din ansökan då detta kommer efterfrågas om du blir aktuell förtjänsten. Alternativt lämnas intyg i samband med intervju. Övrigt Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Vid problem med att genomföra din ansökan är du välkommen att kontakta [email protected]
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 322 jobb