Sandvikens kommun jobb

Lediga jobb hos Sandvikens kommun

Specialpedagog, Elevhälsan
Sandvikens kommun
Speciallärare och specialpedagoger m.fl.

Sandvikens kommuns förskolor och skolor styrs av både nationella och kommunala mål. Varje enhet följer upp och utvärderar sin verksamhet, gör en resultatanalys och formulerar utvecklingsåtgärder. Det är av yttersta vikt att var och en i organisationen ser och tar sitt ansvar för det gemensamma uppdraget att åstadkomma ett utbildningssystem av god kvalitet, där barn och elever, oavsett bakgrund, kan utvecklas så långt som möjligt. Under rubriken Utbildning & förskola, www.sandviken.se finns ytterligare information om förskolan och skolan. Vi erbjuder dig bland annat dessa förmåner - semesterväxling - årsarbetstid - friskvårdsbidrag - hälsofrämjande aktiviteter - extra semesterdagar när du fyller 40 och 50 år - personal- och fritidsföreningen Pulsen ARBETSUPPGIFTER Elevhälsan är en verksamhet inom Kunskapsförvaltningen i Sandvikens kommun som erbjuder medicinsk, psykologisk, social och specialpedagogisk kompetens. Elevhälsans uppdrag är att främja och förebygga hälsa och bidra till att skapa lärande miljöer som ger barn och elever förutsättningar till en positiv kunskapsutveckling. Arbetet är främst förebyggande och hälsofrämjande samt verkar för att alla elever ska nå utbildningens mål. Specialpedagogrollen i grundskolan innebär att: - Handleda personal och vara en kvalificerad samtalspartner, rådgivare och ett stöd till dem. - Genomföra pedagogiska utredningar och analysera elevers behov av särskilt stöd från ett mer övergripande perspektiv, dvs. med mer fokus på organisations- och gruppnivå. - Aktivt delta i skolornas elevhälsoarbete och stödja rektor/biträdande rektor med underlag vid beslut om åtgärder för barn i behov av särskilt stöd. - Samverka med övriga skolformer och externa kompetenser samt ta egna föräldrakontakter. - Aktivt bidra till ökad användning av alternativa lärverktyg. Denna tjänst kommer att placeras inom Södra grundskoleområdet. Intervjuer kommer att ske löpande under ansökningstiden. Tjänsten kommer att tillsättas om erforderliga besluts tas inom organisationen. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har en lärarlegitimation med vidareutbildning till specialpedagog. För dig som påbörjat eller vill påbörja din specialpedagogutbildning erbjuder vi möjligheten att arbeta parallellt under tiden du studerar. Mentorskap erbjuds till den som tillträder tjänsten. Vi vill att du aktivt bidrar till att tydliggöra och vidareutveckla det specialpedagogiska perspektivet inom grundskolan. Du ska vara väl förtrogen med skolans styrdokument (skollag, läroplan, kursplaner mm) och har goda kunskaper om elevers kunskapsmässiga och sociala utveckling. Du ska ha goda kunskaper om elevers läs-, skriv- och matematikutveckling. Goda kunskaper i svenska språket, både muntligt och skriftligt. Vi lägger även stor vikt vid dina personliga egenskaper och att du känner igen dig i följande beskrivning: Du har lätt för att samarbeta, samtidigt som du är ansvarstagande och kan strukturera och lägga upp ditt arbete självständigt. Du är förtroendeingivande i ditt arbetssätt. Du har ett stort engagemang för att arbeta med elever och är en empatisk lyssnare. Meriterande: Du är väl förtrogen med och har erfarenhet av dokumentation i journalsystem. Erfarenhet av arbete som specialpedagog eller liknande. Körkort och tillgång till bil krävs för tjänsten. ÖVRIGT I ditt arbete hos oss får du möta människor och uppleva glädjen i att göra skillnad. Tillsammans gör vi varandra bättre varje dag och gör Sandviken till en attraktiv plats att arbeta, leva och växa i. En plats där vi känner oss hemma och där det är enkelt att trivas mitt ibland natur, kultur, idrott och upplevelser. Är du nyfiken på att läsa mer om Sandvikens kommun som arbetsgivare och hur det är att arbeta hos oss? Besök gärna vår webbplats https://sandviken.se/arbete-och-karriar Vill du veta hur det är att bo, leva och verka i Sandvikens kommun? Kanske du funderar på att flytta till Sandviken? Vi har samlat information speciellt för dig på våra sidor "Hello Sandviken" under sandviken.se. Där hittar du även kontaktuppgifter till vår inflyttarlots som kan hjälpa dig med olika kontakter och ge dig tips inför ditt val av bostad. Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare: Sandvikens kommun gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden. Om du har skyddad identitet ber vi dig att inte skicka in din ansökan digitalt via vårt rekryteringssystem. Mer information om hur du istället går tillväga finns på www.sandviken.se/ledigajobb

2 dagar sedan
Sista ansökan:
4 maj 2025
Dataskyddsombud och informationssäkerhetssamordnare
Sandvikens kommun
IT-säkerhetsspecialister

Välkommen att bygga framtidens Sandviken med oss på Tekniska kontoret Vi är hjärtat av kommunens infrastruktur – tillsammans skapar vi hållbara lösningar för en attraktiv kommun att leva, verka och bo i. Vi driver utvecklingen för att skapa en plats där människor trivs och företag växer. Tekniska kontoret äger och hanterar försäljning av kommunens mark och fastigheter. Vi förvaltar och utvecklar parker, gator, skogar och byggnader och tillhandahåller lokaler för kommunens olika verksamheter. Tekniska kontoret är en verksamhet inom Kommunstyrelseförvaltningen. Vi växer - tillsammans Tekniska kontoret genomgår nu en organisationsförändring. Vi utökar nu med ett stort antal nya tjänster. Det är en unik möjlighet för dig som vill vara med och forma vår väg framåt. Bli en del av vårt team • Möjligheter: Här får du chansen att påverka och forma staden och kommunen • Samhällsnytta: Ditt arbete gör verklig skillnad för våra invånare • Trivsel: du kommer till ett prestigelöst gäng som trivs tillsammans, lyfter och kompletterar varandras kompetenser för att lösa våra uppdrag. Vi gör varandra bättre och har roligt på jobbet. Våra medarbetare är en viktig tillgång och vi arbetar aktivt för att alla ska må bra till kropp och själ. Sandvikens kommun erbjuder ett också flera personalförmåner som är hälsofrämjande, bland annat: • friskvårdsbidrag • hälsofrämjande aktiviteter • semesterväxling • extra semesterdagar när du fyller 40 och 50 år • personal- och fritidsföreningen Pulsen Ansök nu och bli en del av vårt team! Tillsammans bygger vi en stad och kommun att vara stolt över. ARBETSUPPGIFTER Som dataskyddsombud och informationssäkerhetssamordnare kommer du att spela en nyckelroll i att säkerställa att Sandvikens kommun hanterar personuppgifter i enlighet med dataskyddsförordningen (GDPR) och andra relevanta lagar. Du kommer att ha en oberoende granskande roll och säkerställa att vi efterlever gällande dataskyddsbestämmelser.  Du kommer bland annat att: • Stötta med råd och stöd inom dataskyddsfrågor samt jobba med utbildning och information till personal. • Bygga och medverka i olika nätverk och grupperingar där frågor om dataskydd hanteras. • Stötta vid genomförande av konsekvensbedömningar. • Fungera som vår kontaktperson gentemot Integritetsskyddsmyndigheten (IMY) och andra relevanta aktörer. • Samarbeta tätt med kommunens övriga specialister inom juridik, informationssäkerhet, IT-säkerhet och dataskydd. • Följa upp och kontrollera att reglerna i GDPR och andra författningar efterlevs genom årliga kontroller och rapporter. • Delta i utvecklingsarbete och säkerställa att dataskyddsprocesserna uppdateras och efterlevs. • Bidra till att hitta lösningar som säkerställer att vi följer lagkrav samtidigt som vi utvecklar verksamheten och våra arbetssätt.  Utöver rollen som dataskyddsombud kommer du att arbeta med kommunens systematiska informationssäkerhetsarbete tillsammans med informationssäkerhetsstrateg. Arbetsuppgifterna kan komma att utformas efter behov och kompetens, men kan inkludera till exempel att stödja verksamheter med att klassificera information, utbilda, eller att granska informationssäkerhetsarbetet. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som: • Har en akademisk examen inom juridik, informationssäkerhet eller annan relevant utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. • Har goda kunskaper om dataskyddslagstiftning. • Har några års erfarenhet av att arbeta med dataskydsfrågor.  Det är meriterande om du:   • Har god förståelse för offentlighet- och sekretesslagen, informations- och cyberssäkerhetsjuridik. • Har erfarenhet av att arbeta med dataskyddsfrågor i offentlig sektor. • Har erfarenhet av att arbeta med informationssäkerhet eller något av säkerhetskontorets andra verksamhetsområden.   • Har kunskap om, eller erfarenhet av att arbeta med, ISO27001 och andra säkerhetsstandarder. • Har kunskap om, eller erfarenhet av att arbeta med, IT-juridiska frågor. För att lyckas i rollen krävs att du är kommunikativ, har lätt till samarbete och är lyhörd för olika situationer och behov. Du har förmåga att se frågor ur ett verksamhetsperspektiv och mod att ta dig an komplexa frågeställningar. Du är självgående och har förmåga att planera och prioritera arbetet på ett effektivt sätt, samtidigt som du behåller fokus och lugn även när det uppstår oväntade situationer eller tidspress. Du är inte rädd för att ta initiativ och driva frågor framåt, även när ramarna inte är helt satta. Med grund i en personlig mognad har du ett starkt engagemang, god uthållighet och hittar nya vägar framåt när det tar emot. Din flexibilitet gör att du kan växla mellan olika arbetsuppgifter och anpassa dig till förändrade omständigheter. Eftersom vi är i ett utvecklingsskede är det också viktigt att du trivs i en föränderlig miljö där du har möjlighet att påverka och forma arbetet.  Tjänsten är placerad i säkerhetsklass, vilket betyder att för anställning krävs ett godkänt resultat i säkerhetsprövning som genomförs i enlighet med säkerhetsskyddslagen.    Välkommen med din ansökan! ÖVRIGT I ditt arbete hos oss får du möta människor och uppleva glädjen i att göra skillnad. Tillsammans gör vi varandra bättre varje dag och gör Sandviken till en attraktiv plats att arbeta, leva och växa i. En plats där vi känner oss hemma och där det är enkelt att trivas mitt ibland natur, kultur, idrott och upplevelser. Är du nyfiken på att läsa mer om Sandvikens kommun som arbetsgivare och hur det är att arbeta hos oss? Besök gärna vår webbplats https://sandviken.se/arbete-och-karriar Vill du veta hur det är att bo, leva och verka i Sandvikens kommun? Kanske du funderar på att flytta till Sandviken? Vi har samlat information speciellt för dig på våra sidor "Hello Sandviken" under sandviken.se. Där hittar du även kontaktuppgifter till vår inflyttarlots som kan hjälpa dig med olika kontakter och ge dig tips inför ditt val av bostad. Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare: Sandvikens kommun gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden. Om du har skyddad identitet ber vi dig att inte skicka in din ansökan digitalt via vårt rekryteringssystem. Mer information om hur du istället går tillväga finns på www.sandviken.se/ledigajobb

3 dagar sedan
Sista ansökan:
7 maj 2025
Hemkunskapslärare, Murgårdsskolan åk 7-9
Sandvikens kommun
Grundskollärare

I Sandvikens kommunala grundskolor gör vi varandra bättre! Vi arbetar med ett systematiskt kvalitetsarbete med höga förväntningar på alla. Du som medarbetare har en nyckelroll. Med kompetens och engagemang arbetar vi tillsammans för att varje elev ska nå sina mål och känna trygghet och glädje i skolan. Sandvikens kommun har en lång tradition av satsning på IT och varje elev har sin egen dator. Vi ser digital kompetens som ett redskap för skapande, kommunikation och samarbete. Hos oss får du som medarbetare tillgång till: - egen arbetsdator - digital lärplattform . digitala stödsystem för systematiskt kvalitetsarbete - möjlighet till semesterväxling till fler semesterdagar (vid semestertjänst) - friskvårdsbidrag - Pulsen, en av Sveriges bästa personalföreningar Dessutom får du ta del av ett strukturerat förvaltningsgemensamt värdegrundsarbete och du får arbeta i en lagom stor kommun där du är delaktig i besluten. ARBETSUPPGIFTER Vi söker nu en lärare i hem- och konsumentkunskap. Murgårdsskolan är en 2-9 skola i centrala Sandviken med närhet och tillgång till både kultur- och idrottsaktiviteter. På Murgårdsskolan 7-9 har vi 6 anställda mentorer vilket innebär att i tjänsten som undervisande lärare ingår inte ett mentorskap. Under skoldagen har vi ett mobilförbud för eleverna. Vi arbetar i arbetslag där vi verkar för att vara en attraktiv skola med eleven i fokus i en trygg och utvecklande miljö. Du kommer även att arbeta självständigt. På våra skolor har erfarna och behöriga lärare som väcker nyfikenhet genom ett varierande, inspirerande och meningsfullt arbetssätt. Alla elever ska ges förutsättningar att lyckas. Vår målsättning är ett väl utvecklat kollegialt lärande för att delge varandra våra erfarenheter och kunskaper. På våra skolor inom centrala grundskoleområdet har vi erfarna och behöriga förstelärare. Du kommer att delta i skolans utvecklingsarbete gällande digitalisering, värdegrundsarbete, lärandematriser och språkutvecklande arbetssätt. KVALIFIKATIONER Låter den här tjänsten intressant? Vi söker dig som känner igen dig i följande:  ·         Du har lärarlegitimation och behörig i att undervisa i hem- och konsumentkunskap till åk 9.  ·         Du är väl förtrogen med skolans uppdrag och styrdokument.  ·         Du har förmågan att utgå ifrån varje elevs behov och förutsättningar.  ·         Du är en tydlig ledare och en vuxen förebild.  ·         Du har lätt för att samarbeta, skapa relationer, och vara tydlig i dialog med elever, vårdnadshavare och kollegor.  ·         Du är positiv och ser möjligheter istället för hinder.  ·         Du har god digital kompetens.   Vi ser gärna att du har en bred ämnesbehörighet, god samarbetsförmåga och ser till verksamhetens helhet och bästa.   Vi förutsätter att du har goda kunskaper i det svenska språket, både muntligt och skriftligt. Vi tar stor hänsyn till personlig lämplighet och din erfarenhet. ÖVRIGT I ditt arbete hos oss får du möta människor och uppleva glädjen i att göra skillnad. Tillsammans gör vi varandra bättre varje dag och gör Sandviken till en attraktiv plats att arbeta, leva och växa i. En plats där vi känner oss hemma och där det är enkelt att trivas mitt ibland natur, kultur, idrott och upplevelser. Är du nyfiken på att läsa mer om Sandvikens kommun som arbetsgivare och hur det är att arbeta hos oss? Besök gärna vår webbplats https://sandviken.se/arbete-och-karriar Vill du veta hur det är att bo, leva och verka i Sandvikens kommun? Kanske du funderar på att flytta till Sandviken? Vi har samlat information speciellt för dig på våra sidor "Hello Sandviken" under sandviken.se. Där hittar du även kontaktuppgifter till vår inflyttarlots som kan hjälpa dig med olika kontakter och ge dig tips inför ditt val av bostad. Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare: Sandvikens kommun gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden. Om du har skyddad identitet ber vi dig att inte skicka in din ansökan digitalt via vårt rekryteringssystem. Mer information om hur du istället går tillväga finns på www.sandviken.se/ledigajobb

5 dagar sedan
Sista ansökan:
27 april 2025
Grundskollärare åk1-6, Centrala grundskoleområdet
Sandvikens kommun
Grundskollärare

I Sandvikens kommunala grundskolor gör vi varandra bättre! Vi arbetar med ett systematiskt kvalitetsarbete med höga förväntningar på alla. Du som medarbetare har en nyckelroll. Med kompetens och engagemang arbetar vi tillsammans för att varje elev ska nå sina mål och känna trygghet och glädje i skolan. Sandvikens kommun har en lång tradition av satsning på IT och varje elev har sin egen dator. Vi ser digital kompetens som ett redskap för skapande, kommunikation och samarbete. Hos oss får du som medarbetare tillgång till: - egen arbetsdator - digital lärplattform . digitala stödsystem för systematiskt kvalitetsarbete - möjlighet till semesterväxling till fler semesterdagar (vid semestertjänst) - friskvårdsbidrag - Pulsen, en av Sveriges bästa personalföreningar Dessutom får du ta del av ett strukturerat förvaltningsgemensamt värdegrundsarbete och du får arbeta i en lagom stor kommun där du är delaktig i besluten. ARBETSUPPGIFTER Under förutsättning att erforderliga beslut fattas söker: Årsunda skola 1 lärare till åk 4-6, tjänsten är ett vikariat under läsåret 25/26. Årsunda skola är en F-6 skola som ligger vackert vid Storsjön som skolan utnyttjar i undervisningen samt närheten till naturen. Murgårdsskolan 2-6 söker 2 lärare till åk 4-6, i tjänsten ingår även mentorskap.  Murgårdsskolan är en 2-9 skola i centrala Sandviken med närhet och tillgång till både kultur- och idrottsaktiviteter.  Kungsgårdens skola söker 1 lärare till åk 1-3, tjänsten är ett vikariat under läsåret 25/26. Kungsgårdens skola är en F-5 skola med närhet till skog, natur och till Storsjön vilket vi utnyttjar i undervisningen och för uteaktiviteter. Vi arbetar i arbetslag där vi verkar för att vara en attraktiv skola med eleven i fokus i en trygg och utvecklande miljö. På våra skolor har erfarna och behöriga lärare som väcker nyfikenhet genom ett varierande, inspirerande och meningsfullt arbetssätt. Alla elever ska ges förutsättningar att lyckas. Vår målsättning är ett väl utvecklat kollegialt lärande för att delge varandra våra erfarenheter och kunskaper. På våra skolor inom centrala grundskoleområdet har vi erfarna och behöriga förstelärare. Du kommer att delta i skolans utvecklingsarbete gällande digitalisering, värdegrundsarbete, lärandematriser och språkutvecklande arbetssätt KVALIFIKATIONER Ange i din ansökan vilken/vilka av tjänsterna du är intresserad av. Vi söker dig som känner igen dig i följande: ·         Du har lärarlegitimation gällande den tjänst du är intresserad av. ·         Du är väl förtrogen med skolans uppdrag och styrdokument. ·         Du har förmågan att utgå ifrån varje elevs behov och förutsättningar. ·         Du är en tydlig ledare och en vuxen förebild. ·         Du har lätt för att samarbeta, skapa relationer, och vara tydlig i dialog med elever, vårdnadshavare och kollegor. ·         Du är positiv och ser möjligheter istället för hinder. ·         Du har god digital kompetens. Vi ser gärna att du har en bred ämnesbehörighet, god samarbetsförmåga och ser till verksamhetens helhet och bästa. Vi förutsätter att du har goda kunskaper i det svenska språket, både muntligt och skriftligt. Vi tar stor hänsyn till personlig lämplighet och din erfarenhet. ÖVRIGT I ditt arbete hos oss får du möta människor och uppleva glädjen i att göra skillnad. Tillsammans gör vi varandra bättre varje dag och gör Sandviken till en attraktiv plats att arbeta, leva och växa i. En plats där vi känner oss hemma och där det är enkelt att trivas mitt ibland natur, kultur, idrott och upplevelser. Är du nyfiken på att läsa mer om Sandvikens kommun som arbetsgivare och hur det är att arbeta hos oss? Besök gärna vår webbplats https://sandviken.se/arbete-och-karriar Vill du veta hur det är att bo, leva och verka i Sandvikens kommun? Kanske du funderar på att flytta till Sandviken? Vi har samlat information speciellt för dig på våra sidor "Hello Sandviken" under sandviken.se. Där hittar du även kontaktuppgifter till vår inflyttarlots som kan hjälpa dig med olika kontakter och ge dig tips inför ditt val av bostad. Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare: Sandvikens kommun gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden. Om du har skyddad identitet ber vi dig att inte skicka in din ansökan digitalt via vårt rekryteringssystem. Mer information om hur du istället går tillväga finns på www.sandviken.se/ledigajobb

5 dagar sedan
Sista ansökan:
27 april 2025
Lärare till Jernvallskolan 4-6
Sandvikens kommun
Grundskollärare

I Sandvikens kommunala grundskolor gör vi varandra bättre! Vi arbetar med ett systematiskt kvalitetsarbete med höga förväntningar på alla. Du som medarbetare har en nyckelroll. Med kompetens och engagemang arbetar vi tillsammans för att varje elev ska nå sina mål och känna trygghet och glädje i skolan. Sandvikens kommun har en lång tradition av satsning på IT och varje elev har sin egen dator. Vi ser digital kompetens som ett redskap för skapande, kommunikation och samarbete. Hos oss får du som medarbetare tillgång till: - egen arbetsdator - digital lärplattform - digitala stödsystem för systematiskt kvalitetsarbete - friskvårdsbidrag - Pulsen, en av Sveriges bästa personalföreningar Dessutom får du ta del av ett strukturerat förvaltningsgemensamt värdegrundsarbete och du får arbeta i en lagom stor kommun där du är delaktig i besluten. Till Jernvallskolan 4-6 söker vi inför ht25: • 2 lärare till åk 5 där mentorskap ingår, tillsvidareanställning 100%. Jernvallskolan ligger i södra Sandviken, granne med Arena Jernvallen och Göransson Arena där skolan har sin idrottsverksamhet. Skolan ligger nära Storsjön och använder sig av den närheten i undervisningen. Antalet tjänster kan komma att ändras utifrån de organisatoriska förutsättningarna vid terminsstart. ARBETSUPPGIFTER Dina arbetsuppgifter innebär att enskilt och tillsammans med övriga pedagoger på skolan planera, genomföra och utvärdera arbetet enligt skolans styrdokument. Ditt uppdrag är att stimulera alla elevers utveckling och lärande, ta tillvara elevernas lust och nyfikenhet samt verka för en trygg och tillgänglig lärmiljö för alla elever. I ditt ansvar ligger att skapa goda relationer till elever, föräldrar och kollegor. Du är en vuxen förebild för alla elever på skolan. Vi arbetar i arbetslag där vi verkar för att vara en attraktiv skola med eleven i fokus i en trygg och utvecklande miljö. KVALIFIKATIONER Låter dessa tjänster intressanta?   Vi söker dig som känner igen dig i följande:  • Lärarexamen och -legitimation med behörighet för den tjänst du söker • Goda kunskaper i svenska språket, både muntligt och skriftligt • IT-kompetens och vana vid att använda digitala verktyg • Väl förtrogen med grundskolans styrdokument Som person har du lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter. Du kan snabbt ändra ditt synsätt och ser möjligheterna i förändringar.  Du samarbetar bra med andra människor och relaterar dig till dem på ett lyhört och smidigt sätt. Genom att lyssna och kommunicera löser du eventuella konflikter på ett konstruktivt sätt. Du har förmåga att sätta dig in i någon annans perspektiv eller situation utan att ta över personens känslor. Du har god förståelse för hur människan tar till sig kunskap, människors olika förutsättningar och kan anpassa din undervisning efter det. Du planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt. ÖVRIGT I ditt arbete hos oss får du möta människor och uppleva glädjen i att göra skillnad. Tillsammans gör vi varandra bättre varje dag och gör Sandviken till en attraktiv plats att arbeta, leva och växa i. En plats där vi känner oss hemma och där det är enkelt att trivas mitt ibland natur, kultur, idrott och upplevelser. Är du nyfiken på att läsa mer om Sandvikens kommun som arbetsgivare och hur det är att arbeta hos oss? Besök gärna vår webbplats https://sandviken.se/arbete-och-karriar Vill du veta hur det är att bo, leva och verka i Sandvikens kommun? Kanske du funderar på att flytta till Sandviken? Vi har samlat information speciellt för dig på våra sidor "Hello Sandviken" under sandviken.se. Där hittar du även kontaktuppgifter till vår inflyttarlots som kan hjälpa dig med olika kontakter och ge dig tips inför ditt val av bostad. Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare: Sandvikens kommun gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden. Om du har skyddad identitet ber vi dig att inte skicka in din ansökan digitalt via vårt rekryteringssystem. Mer information om hur du istället går tillväga finns på www.sandviken.se/ledigajobb

5 dagar sedan
Sista ansökan:
27 april 2025
Lärare till Björksätraskolan F-6
Sandvikens kommun
Grundskollärare

I Sandvikens kommunala grundskolor gör vi varandra bättre! Vi arbetar med ett systematiskt kvalitetsarbete med höga förväntningar på alla. Du som medarbetare har en nyckelroll. Med kompetens och engagemang arbetar vi tillsammans för att varje elev ska nå sina mål och känna trygghet och glädje i skolan. Sandvikens kommun har en lång tradition av satsning på IT och varje elev har sin egen dator. Vi ser digital kompetens som ett redskap för skapande, kommunikation och samarbete. Hos oss får du som medarbetare tillgång till: - egen arbetsdator - digital lärplattform . digitala stödsystem för systematiskt kvalitetsarbete - möjlighet till semesterväxling till fler semesterdagar (vid semestertjänst) - friskvårdsbidrag - Pulsen, en av Sveriges bästa personalföreningar Dessutom får du ta del av ett strukturerat förvaltningsgemensamt värdegrundsarbete och du får arbeta i en lagom stor kommun där du är delaktig i besluten. Björksätraskolan är en mångkulturell F-9 skola i stadsdelen Björksätra i Sandviken. Du tar dig lätt och snabbt hit med allmänna kommunikationer och skolan ligger även på promenadavstånd från Sandvikens centrala delar. Vi har närhet till skog och natur som vi har möjlighet att använda i vår undervisning. Inom promenadavstånd finns också bland annat Göransson Arena, BJ Arena och Parkbadet. Vi söker nu lärare till höstterminen 2025: Till F-3 söker vi  • en Lärare åk 1-3, 100% tillsvidareanställning • två Fritidslärare, 100% tillsvidareanställning Till 4-6 söker vi • en Speciallärare, 100% tillsvidareanställning • en Lärare åk 4-6, 100% tillsvidareanställning • en Lärare, vikariat ht25/vt26 Antalet tjänster kan komma att ändras utifrån de organisatoriska förutsättningarna vid terminsstart. ARBETSUPPGIFTER Dina arbetsuppgifter innebär att enskilt och tillsammans med övriga pedagoger på skolan planera, genomföra och utvärdera arbetet enligt skolans styrdokument. Ditt uppdrag är att stimulera alla elevers utveckling och lärande, ta tillvara elevernas lust och nyfikenhet samt verka för en trygg och tillgänglig lärmiljö för alla elever. I ditt ansvar ligger att skapa goda relationer till elever, föräldrar och kollegor. Du är en vuxen förebild för alla elever på skolan. Vi arbetar i arbetslag där vi verkar för att vara en attraktiv skola med eleven i fokus i en trygg och utvecklande miljö. KVALIFIKATIONER Låter någon av dessa tjänster intressant?   Vi söker dig som känner igen dig i följande:  • Lärarexamen och -legitimation med behörighet för den tjänst du söker • Goda kunskaper i svenska språket, både muntligt och skriftligt • IT-kompetens och vana vid att använda digitala verktyg • Väl förtrogen med grundskolans styrdokument Som person har du lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter. Du kan snabbt ändra ditt synsätt och ser möjligheterna i förändringar.  Du samarbetar bra med andra människor och relaterar dig till dem på ett lyhört och smidigt sätt. Genom att lyssna och kommunicera och löser du eventuella konflikter på ett konstruktivt sätt. Du har förmåga att sätta dig in i någon annans perspektiv eller situation utan att ta över personens känslor. Du har god förståelse för hur människan tar till sig kunskap, människors olika förutsättningar och kan anpassa din undervisning efter det. Du planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt. ÖVRIGT I ditt arbete hos oss får du möta människor och uppleva glädjen i att göra skillnad. Tillsammans gör vi varandra bättre varje dag och gör Sandviken till en attraktiv plats att arbeta, leva och växa i. En plats där vi känner oss hemma och där det är enkelt att trivas mitt ibland natur, kultur, idrott och upplevelser. Är du nyfiken på att läsa mer om Sandvikens kommun som arbetsgivare och hur det är att arbeta hos oss? Besök gärna vår webbplats https://sandviken.se/arbete-och-karriar Vill du veta hur det är att bo, leva och verka i Sandvikens kommun? Kanske du funderar på att flytta till Sandviken? Vi har samlat information speciellt för dig på våra sidor "Hello Sandviken" under sandviken.se. Där hittar du även kontaktuppgifter till vår inflyttarlots som kan hjälpa dig med olika kontakter och ge dig tips inför ditt val av bostad. Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare: Sandvikens kommun gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden. Om du har skyddad identitet ber vi dig att inte skicka in din ansökan digitalt via vårt rekryteringssystem. Mer information om hur du istället går tillväga finns på www.sandviken.se/ledigajobb

5 dagar sedan
Sista ansökan:
27 april 2025
Sjuksköterska till kväll- och nattorganisationen
Sandvikens kommun
Grundutbildade sjuksköterskor

Omsorgsförvaltningen med cirka 1275 tillsvidareanställda och ca 600 vikarier omfattar utöver ledningsgruppen fem verksamhetsområden. Dessa verksamhetsområden är ordinärt boende, särskilt boende, LSS och socialpsykiatri, HSL och korttidsboenden samt ledningsstöd som organiserar bland annat handläggarenhet, ekonomer, HR, systemförvaltare och utredare. Omsorgsförvaltningen erbjuder ett meningsfullt och betydelsefullt arbete. Vår strävan är att vård och omsorg ska bygga på samarbete mellan den enskilde, närstående och medarbetare. Inom Omsorgsförvaltningen arbetar ca 65 sjuksköterskor i en samlad sjuksköterskeenhet. Inom enheten finns en uppdelning mellan hemsjukvård, särskilt boende, korttids samt LSS. Här har du kollegiala möten, stödjer patienter, personal och anhöriga. Kväll och nattorganisationen består just nu av 11 sjuksköterskor vilka på jourtid ansvarar för områdena ovan. Arbetet erbjuder - Gemenskap med ett erfaret och stöttande team - En dynamisk arbetsmiljö med möjlighet till personlig och professionell utveckling - Kontinuerlig handledning som stärker både dig som person och gruppen Välkommen med din ansökan! Vi erbjuder dig bland annat dessa förmåner - semesterväxling - friskvårdsbidrag - hälsofrämjande aktiviteter - extra semesterdagar när du fyller 40 och 50 år - personal- och fritidsföreningen Pulsen ARBETSUPPGIFTER I din roll som sjuksköterska i kväll nattorganisationen har du en konsulterande roll för omsorgspersonal och patienter i kommunen. Ett varierande arbete med bedömningar både via telefon och fysiska besök. Dokumentationen sker i journalsystemet Lifecare HSL. Vi strävar efter ett starkt teamarbete med patienten i centrum. Vi har ett schema som innebär kvällar, nätter och helger i din tjänstgöring. KVALIFIKATIONER Du som söker är legitimerad sjuksköterska med minst 2 års yrkeserfarenhet. Vidareutbildning inom distrikts-, äldre- eller psykiatrisk vård är meriterande. Befattningen kräver att du kan arbeta självständigt, är trygg i dina bedömningar, men också har en stark teamkänsla och förmåga att samarbeta. I uppdraget ingår att handleda omsorgspersonal, det är därför viktigt att du har en god pedagogisk förmåga, är lyhörd och finns tillgänglig för omsorgspersonal. Som person är du strukturerad och kan prioritera ditt arbete. Självklart har du ett gott bemötande och är trygg i din yrkesroll. Gruppen är väl sammansvetsad och vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper och lämplighet. B- Körkort är ett krav. ÖVRIGT I ditt arbete hos oss får du möta människor och uppleva glädjen i att göra skillnad. Tillsammans gör vi varandra bättre varje dag och gör Sandviken till en attraktiv plats att arbeta, leva och växa i. En plats där vi känner oss hemma och där det är enkelt att trivas mitt ibland natur, kultur, idrott och upplevelser. Är du nyfiken på att läsa mer om Sandvikens kommun som arbetsgivare och hur det är att arbeta hos oss? Besök gärna vår webbplats https://sandviken.se/arbete-och-karriar Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare: Sandvikens kommun gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.

10 dagar sedan
Sista ansökan:
30 april 2025
Verksamhetschef - Sandviken
Sandvikens kommun
Övriga chefer inom samhällsservice

– trygg ledare som fortsätter verksamhetsutvecklingen   Framtidens särskilda boenden kommer att kräva smartare och effektivare resursplanering med stort stöd i digitaliserade vård- och omsorgstjänster som leder till bättre och säkrare omsorg. Allt för att vi lever allt längre och en obruten vård- och omsorgskedja leder till en tryggare vård och omsorg. Som verksamhetschef hos Sandvikens kommun får du en nyckelroll i att driva och utveckla deras särskilda boenden. Du leder verksamheten med helhetsansvar för personal, ekonomi och verksamhetsutveckling. Med en stark vision och ett brukarfokuserat perspektiv skapar du förutsättningar för en trygg och kvalitativ omsorg för de boende. ARBETSUPPGIFTER I denna strategiska roll rapporterar du till förvaltningschefen och ingår i förvaltningens ledningsgrupp. Du blir en central del av ett kompetent och engagerat team som tillsammans arbetar för att nå höga resultat och en positiv utveckling inom verksamheten. Vi tror på en decentraliserad organisation där du får frihet att förverkliga dina visioner och utveckla ditt ledarskap.    Verksamheten innefattar 11 underställda chefer, 7 boenden med 367 lägenheter av äldre- och demensboenden, samt dagverksamhet för kognitivt sjukdom.    Hos oss arbetar vi efter ledorden Helhetsyn, Samverkan och Dialog och att Vi gör varandra bättre. KVALIFIKATIONER Din bakgrund:    Du har god erfarenhet av ledarskap och god insikt av hur framgångsrikt leda genom andra ledare i en vårdande offentlig/privat verksamhet. Du skapar förutsättningar för din organisation att lyckas genom tydligt ledarskap, inspiration och rätt stöd, vilket säkerställer en effektivare väg mot verksamhetsmålen.    Du har en lyhörd och anpassningsbar kommunikationsstil och är skicklig på att läsa av din omgivning. Vi ser att du är en trygg och stabil person med god självinsikt. Du har lätt för att sätta relationer i ett relevant sammanhang, och kan tydligt skilja mellan det professionella och det personliga. Ditt förhållningssätt är situationsanpassat och präglas av respekt och förståelse för andra.     Du är ekonomiskt sinnad och har flerårig erfarenhet av budgetansvar. I grunden har du en relevant högskoleutbildning såsom socionom, sociala omsorgsprogrammet eller annan likvärdig utbildning. Du behärskar det svenska språket i både tal och skrift och en fallenhet för muntlig kommunikation.    Välkommen att leda utvecklingen! ÖVRIGT Omsorgsförvaltningen med ca 1200 anställda omfattar äldreboenden, demensboenden, korttidsboenden, hemtjänst, nattpatrull, träffpunkter, LSS-boenden, grupp- och servicebostäder, personlig assistans, socialpsykiatri samt trygghetspatrull. Vi erbjuder dig bland annat dessa förmåner • semesterväxling • årsarbetstid • friskvårdsbidrag • hälsofrämjande aktiviteter • extra semesterdagar när du fyller 40 och 50 år • personal- och fritidsföreningen Pulsen I ditt arbete hos oss får du möta människor och uppleva glädjen i att göra skillnad. Tillsammans gör vi varandra bättre varje dag och gör Sandviken till en attraktiv plats att arbeta, leva och växa i. En plats där vi känner oss hemma och där det är enkelt att trivas mitt ibland natur, kultur, idrott och upplevelser. Är du nyfiken på att läsa mer om Sandvikens kommun som arbetsgivare och hur det är att arbeta hos oss? Besök gärna vår webbplats https://sandviken.se/arbete-och-karriar Vill du veta hur det är att bo, leva och verka i Sandvikens kommun? Kanske du funderar på att flytta till Sandviken? Vi har samlat information speciellt för dig på våra sidor "Hello Sandviken" under sandviken.se. Där hittar du även kontaktuppgifter till vår inflyttarlots som kan hjälpa dig med olika kontakter och ge dig tips inför ditt val av bostad. Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare: Sandvikens kommun gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden. Om du har skyddad identitet ber vi dig att inte skicka in din ansökan digitalt via vårt rekryteringssystem. Mer information om hur du istället går tillväga finns på www.sandviken.se/ledigajobb

11 dagar sedan
Sista ansökan:
11 maj 2025
Redovisningsansvarig till Sandvikenhus
Sandvikens kommun
Redovisningsekonomer

Sandvikenhus erbjuder attraktiva och trygga bostäder och lokaler med hög service. Vi utvecklar och förädlar lägenheter, bostadsområden och boendemiljöer. Vi planerar och projektleder, förvärvar och förvaltar fastigheter och mark. Våra hus har sett flera generationer Sandvikenbor växa upp; allt sedan företaget grundades 1962. När vi förändrar och bygger nytt, är det för att skapa ett levande Sandviken med attraktiva bostadsmiljöer i många år framåt. De bostäder vi förvaltar och planerar idag ska fortfarande vara en del av ett attraktivt Sandviken om femtio eller hundra år. Vi är ett allmännyttigt bostadsbolag, vilket dels betyder att vi bidrar till bostadsförsörjningen i kommunen och dels att vi har ett samhällsansvar. Det är viktigt för oss att vi bidrar till en positiv utveckling och tillväxt i Sandvikens kommun, vilket vi bland annat gör genom att samarbeta med olika företag, organisationer, föreningar och evenemang som arbetar för dessa frågor. ARBETSUPPGIFTER Vi söker en erfaren, självgående och initiativtagande redovisningsansvarig som vill ta helhetsansvar för redovisningen och bidra till en stabil och effektiv ekonomifunktion. I rollen ansvarar du för hela redovisningsprocessen från löpande bokföring till månads- och årsbokslut och du säkerställer att all finansiell rapportering håller hög kvalitet och följer lagar och principer. Du ansvar för skattefrågor, deklarationer och juridiska frågor kopplade till ekonomi och regelefterlevnad. Samtidigt är du vår kontaktperson mot revisorer och kommunkoncernen.  Du deltar i projekt, ger stöd till ledningen och ansvarar för att bokslutsprocesserna planeras och genomförs på ett strukturerat sätt. Tillsammans med alla inom ekonomi driver du utvecklingen av arbetssätt och ekonomisystem. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har en relevant utbildning inom ekonomi, redovisning eller motsvarande arbetslivserfarenhet. Du har minst fem års erfarenhet av kvalificerat redovisningsarbete, inklusive bokslut och rapportering. Det är meriterande om du har erfarenhet av koncernredovisning. Du har goda kunskaper i svenska redovisningsprinciper och skattelagstiftning, och är van att arbeta i ekonomisystem och Office-paketet gärna med erfarenhet av Excel, Fenix, Vitec och/eller Insikt. Du är analytisk och trygg i att tolka och använda ekonomisk information som beslutsunderlag. Du kommunicerar tydligt, både i tal och skrift, och bidrar aktivt till ett gott samarbete i teamet. Erfarenhet från att arbeta inom kommun eller offentlig sektor är meriterande. Som person är du strukturerad, noggrann och van att ta eget ansvar. Du tar initiativ, delar gärna med dig av din kunskap och hittar lösningar tillsammans med andra. Vi lägger stor vikt vid din personliga lämplighet. ÖVRIGT Vi är ett engagerat gäng som brinner för att skapa trygga hem för våra hyresgäster. När vi rekryterar nya medarbetare letar vi efter aktiva ambassadörer som känner lika starkt som vi för våra värderingar och vår vision. Vår värdegrund, som vi tillsammans arbetat fram, ska främja gemenskapen och lagandan, motivera oss i vårt arbete, tydliggöra vad vi ska sträva efter och leda vårt arbete i rätt riktning. Ledordet i vår värdegrund är RAK som står för Respekt Ansvar Kommunikation. Vi strävar efter att uppnå en jämn könsfördelning inom våra respektive områden och ser mångfald som en styrka. Vi är 92 anställda. Hos oss arbetar vi med både människor, fastigheter och teknik. Du får en omväxlande arbetsroll och ofta många personliga kontakter. Våra kunder ställer nya krav på sitt boende, kollektiva standardlösningar ersätts av individuella önskemål. Den nya tekniken medför både krav och möjligheter. Därför är det viktigt att vi på Sandvikenhus hela tiden lär oss nya saker. Vi satsar stort på kompetensutveckling. Den utgår alltid från varje medarbetares yrkesområde och individuella behov. Välkommen till oss!

11 dagar sedan
Sista ansökan:
22 april 2025
Adminstratör
Sandvikens kommun
Skolassistenter m.fl.

Sandvikens kommuns förskolor och skolor styrs av både nationella och kommunala mål. Varje enhet följer upp och utvärderar sin verksamhet, gör en resultatanalys och formulerar utvecklingsåtgärder. Det är av yttersta vikt att var och en i organisationen ser och tar sitt ansvar för det gemensamma uppdraget att åstadkomma ett utbildningssystem av god kvalitet, där barn och elever, oavsett bakgrund, kan utvecklas så långt som möjligt. Under rubriken Utbildning& förskola, www.sandviken.se finns ytterligare information om förskolan och skolan. Vi erbjuder dig bland annat dessa förmåner - semesterväxling - årsarbetstid - friskvårdsbidrag - hälsofrämjande aktiviteter - extra semesterdagar när du fyller 40 och 50 år - personal- och fritidsföreningen Pulsen ARBETSUPPGIFTER Då vår administratör går vidare till en annan roll, söker vi nu en ny medarbetare till administrationen i Södra grundskoleområdet.  I tjänsten ingår administration på framför allt Jernvallsskolan och Sätra skola så som exempelvis elevregistrering, betygshantering, fritidshemsplacering, personalregistrering, fakturahantering samt andra administrativa arbetsuppgifter knutna till skolorna och receptionen.  Uppdraget som administratör kommer att innebära nära samarbete med biträdande rektorer. Du kommer administrativt att stödja verksamheterna och arbeta med skolornas medarbetare. Du kommer att arbeta i fler olika verksamhetssystem, bland andra: • Edlevo - löpande arbete med att lägga in organisation, nya elever, klassplacering. • Unikum - löpande arbete som ex. IUP, omdömen, behörigheter, skicka ut information • Personec P inläggning av personliga scheman och läkarintyg • Time Care Pool vikariebokningssystem • Word och Excel Vilka arbetsuppgifter som kommer att bli aktuella kan komma att anpassas efter de sökandes kompetens. Tillsammans med våra två administratörer i Södra grundskoleområdet ingår du i ett arbetsteam där det förväntas att ni hjälper varandra vid behov. Tjänsten är placerad på Jernvallsskolan med del av tid på Sätra skola. KVALIFIKATIONER Gymnasieexamen är ett grundkrav likaså erfarenhet av administrativt arbete. Har du också erfarenhet av skoladministrativt arbete är det meriterande. Högskoleutbildning inom område som arbetsgivaren bedömer relevant är också meriterande. För att fungera bra i rollen behöver du vara trygg, stabil och ha god självinsikt. Du skiljer på det personliga och professionella och förhåller sig på ett sätt som är anpassat till situationen. Du tar initiativ, sätter igång aktiviteter och uppnår resultat.  Viktigt är också att du arbetar bra med andra människor. Relaterar till dem på ett lyhört och smidigt sätt. Lyssnar, kommunicerar och löser konflikter på ett konstruktivt sätt.  Du planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt. Sätter upp och håller tidsramar. Du har mycket goda kunskaper i svenska, tal och skrift. God analytisk förmåga underlättar i arbetet. ÖVRIGT I ditt arbete hos oss får du möta människor och uppleva glädjen i att göra skillnad. Tillsammans gör vi varandra bättre varje dag och gör Sandviken till en attraktiv plats att arbeta, leva och växa i. En plats där vi känner oss hemma och där det är enkelt att trivas mitt ibland natur, kultur, idrott och upplevelser. Är du nyfiken på att läsa mer om Sandvikens kommun som arbetsgivare och hur det är att arbeta hos oss? Besök gärna vår webbplats https://sandviken.se/arbete-och-karriar Vill du veta hur det är att bo, leva och verka i Sandvikens kommun? Kanske du funderar på att flytta till Sandviken? Vi har samlat information speciellt för dig på våra sidor "Hello Sandviken" under sandviken.se. Där hittar du även kontaktuppgifter till vår inflyttarlots som kan hjälpa dig med olika kontakter och ge dig tips inför ditt val av bostad. Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare: Sandvikens kommun gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden. Om du har skyddad identitet ber vi dig att inte skicka in din ansökan digitalt via vårt rekryteringssystem. Mer information om hur du istället går tillväga finns på www.sandviken.se/ledigajobb

16 dagar sedan
Sista ansökan:
21 april 2025