Sandvikens kommun jobb

Lediga jobb hos Sandvikens kommun

Drifttekniker till VA-verksamhet på Sandviken Energi

Vi befinner oss i ett spännande skede med många viktiga projekt på gång. Nu söker vi dig som vill vara med och driva vår spännande resa till att bli ett föredöme inom VA-branschen! Samhället digitaliseras och möjligheterna för vår verksamhet att moderniseras är stor. Inom vår driftverksamhet har vi påbörjat automatiseringen av våra anläggningar och vi har flera stora projekt på gång i vår verksamhet. Vi söker dig som har intresse för processer, förstår automation och styrning samt har en god teknisk förståelse. Vi värnar om att alla ska ha balans mellan arbete och fritid och som medarbetare hos oss kan du ta del av flera förmåner, så som möjlighet att träna i våra egna gym, gratis massage sex gånger per år samt friskvårdsaktiviteter och friskvårdsbidrag. ARBETSUPPGIFTER Som drifttekniker hos oss får du ett varierat och utmanade arbete. Du besöker dagligen våra anläggningar som består av vattenverk, avloppsreningsverk och pumpstationer. Du utför noggranna ronderingar, operatörsunderhåll, egenkontroll och fortlöpande tillsyn av de olika anläggningsdelarna. Arbetet omfattar löpande provtagning för optimering av driften och kvalitetssäkring av processerna för att efterleva lagkrav. Du ansvarar för fysiska avställningar av objekt, riskbedömningar och arbetsleder entreprenörer. Du följer och är dagligen en del av vår underhållsprocess för att uppfylla våra säkerhetsrutiner. I arbetet har du en tät kontakt med kollegor och tillsammans som team ser ni till att vi varje dag kan leverera våra tjänster med hög kvalitet till våra kunder. Vi lägger stor vikt i uppföljning med bland annat administrationsarbete för att följa upp verksamheten. Utöver ordinarie driftuppgifter är även andra arbetsuppgifter aktuella. Vi står inför stora och spännande utvecklingsprojekt i verksamheten med bland annat ett nytt vattenverk, digitalisering av ledningsnät och förbättringar på avloppsreningsverken där du som drifttekniker har en viktig roll. I tjänsten ingår beredskapstjänstgöring. KVALIFIKATIONER Vi ser gärna att du har erfarenhet från driftarbete inom processindustri och erfarenhet samt intresse av datoriserade styr- och övervakningssystem. Du har relevant teknisk yrkesutbildning, alternativt yrkeserfarenhet som kan räknas som motsvarande. Är du diplomerad drifttekniker inom VA ser vi det som meriterande, men vi värdesätter även förmågan att förstå industriella processer med grund utanför VA-branschen. Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper. Som person drivs du av ett resultat- och målinriktat arbetssätt, du trivs med stort ansvar och har styrkan att hantera krävande situationer. För rollen är det viktigt att du är kommunikativ och värdesätter samarbete tillsammans med ett högt säkerhetstänk. Ditt arbetssätt är strukturerat, din kommunikation är tydlig och du har en förmåga att lösa problem. Vi ser gärna att du trivs med en kombination av arbete via datoriserade verktyg samt praktiskt arbete ute i anläggningarna. Viktigt i rollen är att du ska kunna arbeta självständigt såväl som i grupp. Arbetet kräver stor förmåga till prioritering och självständigt beslutsfattande enligt våra beslutade processer. • God datavana • Svenska i tal och skrift B-körkort är ett krav för tjänsten. ÖVRIGT Välkommen att bidra till Sandviken Energis fortsatta utveckling! Sandviken Energi AB är ett energibolag med verksamhet inom fjärrvärme, elnät, gata, bredband, samt vatten och avlopp. Tillsammans är vi 150 medarbetare och omsätter cirka 500 miljoner kronor. Vårt arbete påverkar livet för alla i kommunen - det ställer höga krav på att vi erbjuder trygga, driftsäkra och prisvärda tjänster av hög kvalitet! Vi är en trygg och stabil arbetsgivare som skapar samhällsnytta för dagens och för kommande generationer. Vi har fokus på säkerhet och hållbar arbetsmiljö - hos oss ska du kunna jobba ett helt arbetsliv utan att ta skada. Våra medarbetare är vår viktigaste resurs och vi tror på en jämställd arbetsplats med mångfald. Vi ser styrkan i våra olikheter och genom en inkluderade kultur lyckas vi allra bäst med vårt uppdrag. Vår värdegrund, som uttrycks i rubrikerna ansvarstagande, engagerade och öppna, lägger grunden för hur vårt arbete bedrivs och hur vi bemöter varandra och våra kunder. Fackliga företrädare Sveriges ingenjörer, Ledarna, Kommunal, Vision och Seko. Representanter nås på tfn 026-241600

18 april 2024
Sista ansökan:
9 maj 2024
Skolkurator, Elevhälsan

Sandvikens kommuns förskolor och skolor styrs av både nationella och kommunala mål. Varje enhet följer upp och utvärderar sin verksamhet, gör en resultatanalys och formulerar utvecklingsåtgärder. Det är av yttersta vikt att var och en i organisationen ser och tar sitt ansvar för det gemensamma uppdraget att åstadkomma ett utbildningssystem av god kvalitet, där barn och elever, oavsett bakgrund, kan utvecklas så långt som möjligt. Under rubriken Utbildning & förskola, www.sandviken.se finns ytterligare information om förskolan och skolan. Vi erbjuder dig bland annat dessa förmåner - semesterväxling - årsarbetstid - friskvårdsbidrag - hälsofrämjande aktiviteter - extra semesterdagar när du fyller 40 och 50 år - personal- och fritidsföreningen Pulsen ARBETSUPPGIFTER Vi erbjuder dig ett utvecklande och självständigt arbete där du tillsammans med dina kollegor i kommunen är en viktig nyckel för elevers utbildning och framtid. Som skolkurator ansvarar du för den psykosociala kompetensen i arbetet kring eleverna. I arbetsuppgifterna ingår att arbeta konsultativt gentemot pedagogisk personal i olika psykosociala frågor samt att ge elever stöd individuellt och i grupp. Andra myndigheter, som t.ex. socialtjänst, är en samarbetspartner till dig som skolkurator. Du en viktig del i elevhälsoteamet tillsammans med skolsköterskor och specialpedagog. Teamet arbetar med hälsofrämjande och förebyggande insatser på individ-, grupp- och organisationsnivå. Arbetet sker på en-tre skolor med elever inom åldrarna 6-12/15 år. Behov av egen bil och körkort. KVALIFIKATIONER Vi söker dig med socionomutbildning eller liknande utbildning. Du bör ha god förmåga att arbeta strukturerat och självständigt. Det är viktigt att du kan och vill arbeta på såväl individ-, grupp- som organisationsnivå utifrån ett hälsofrämjande och förebyggande perspektiv. I ditt arbete växlar du lätt mellan samarbete och självständighet. Meriterande: Utbildning i handledning är meriterande. Du är väl förtrogen med och har erfarenhet av dokumentation i journalsystem. Erfarenhet av arbete som skolkurator eller liknande. Du har erfarenhet av att jobba som skolkurator inom skolan. Du har ett genuint intresse för aktuell elevgrupp och är lyhörd för olika elevers behov. Du anpassar ditt arbetssätt till målgruppen och är öppen för att utveckla nya arbetsmetoder. Du har förmågan att se hur elevens tidigare erfarenhet och nuvarande situation påverkar behov av stöd och insatser. Ditt perspektiv präglas av möjligheter snarare än hinder. Goda kunskaper i svenska språket, både muntligt och skriftligt. Vi tar stor hänsyn till personlig lämplighet. ÖVRIGT I ditt arbete hos oss får du möta människor och uppleva glädjen i att göra skillnad. Tillsammans gör vi varandra bättre varje dag och gör Sandviken till en attraktiv plats att arbeta, leva och växa i. En plats där vi känner oss hemma och där det är enkelt att trivas mitt ibland natur, kultur, idrott och upplevelser. Är du nyfiken på att läsa mer om Sandvikens kommun som arbetsgivare och hur det är att arbeta hos oss? Besök gärna vår webbplats https://sandviken.se/arbete-och-karriar Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare: Sandvikens kommun gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.

17 april 2024
Sista ansökan:
2 maj 2024
Utredande familjebehandlare till ungdomsboendet

Sandviken kommuns ungdomsboende riktar sig till ungdomar som av olika orsaker inte kan bo hemma hos sina föräldrar. Verksamheten består av en HVB-del med fem platser för ungdomar mellan 13 och 20 år och en stödboendedel med sex platser för ungdomar mellan 16 och 20 år. Vårt uppdrag är att bidra till hemmaplanslösningar av hög kvalitet, genom att tillhandahålla akut-, utrednings- och hemtagningsplatser i socialtjänstens ungdomsärenden. På ungdomsboendet arbetar sju ungdomsbehandlare, en föreståndare/chef samt en gruppledare med utredningsansvar. För att ytterligare stärka kompetensen inom nätverks- och familjeorienterat arbetssätt och för att öka möjligheterna för ungdomar att må bra och utvecklas positivt i sin hemmiljö rekryterar vi nu en erfaren och engagerad utredande familjebehandlare. På ungdomsboendet strävar vi efter att skapa en trygg och stödjande miljö och att bidra till trygga hemmaplanslösningar för unga människor. Hos oss på Individ- och familjeomsorgen i Sandvikens kommun har du goda möjligheter till kompetensutveckling och du är aktivt med i utvecklingen av verksamheten i enlighet med vårt uppdrag. Vi har regelbunden handledning i grupp. Kommunövergripande förmåner vi erbjuder dig är bland annat: - semesterväxling - årsarbetstid - friskvårdsbidrag - hälsofrämjande aktiviteter - extra semesterdagar när du fyller 40 och 50 år - personal- och fritidsföreningen Pulsen ARBETSUPPGIFTER • Genomföra utredningar på uppdrag från socialsekreterare för att bedöma familjedynamik och behov. • Planera och genomföra behandlingsinsatser som främjar positiv utveckling för unga och deras familjer/nätverk, bland annat genom att erbjuda individuell och familjeinriktad rådgivning och stöd. • Stödja och handleda kollegor på boendet för att integrera ett mer familjeorienterat arbetssätt och främja hemmaplanslösningar. • Samarbeta nära med kollegor, socialsekreterare och samverkanspartners för att säkerställa effektiv och samordnad vård. • Dokumentera noggrant och rapportera om behandlingsframsteg och uppföljningsåtgärder. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som brinner för ungdomar och deras familjer. Utöver detta behöver du: • Socionom- eller socialpedagogexamen eller annan treårig högskoleutbildning som vi bedömer lämplig. • Erfarenhet av behandlingsarbete inom socialtjänsten och med ungdomar och deras familjer. • Förmåga att förstå och implementera socialtjänstens riktlinjer och beslut. • Stark kommunikationsförmåga och samarbetsvilja. • Erfarenhet av att stödja och handleda kollegor för att integrera ett familjeorienterat arbetssätt och främja hemmaplanslösningar. Meriterande är yrkeserfarenhet inom myndighetsutövning barn och unga, utbildning i utrednings- eller behandlingsmetodik som är relevant för uppdraget, exempelvis FFT, nätverksledarutbildning, TMO, lågaffektivt bemötande, Signs of Safety, ADAD, Savry eller Ester. Även utbildning och erfarenheter av arbete inom skolrelaterad problematik, kriminalitet, substansbruk och arbetsterapi är meriterande. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Som person är du en driven och ansvarstagande lagspelare med stort intresse för att bidra till ungdomarnas och verksamhetens gemensamma mål. Du är en trygg person som på ett engagerat, reflekterande och ödmjukt sätt bidrar till professionalitet i bemötandet av ungdomar, familjer och samverkanspartners. För att kunna arbeta inom HVB-verksamhet krävs ett giltigt utdrag ur belastningsregistret. Sök på blanketten Registerutdrag för dig som ska arbeta på HVB-hem (familjehem) via www.polisen.se. Detta tas med om du går vidare i processen. B-körkort är ett krav. Erfarenhet av socialt arbete med ungdomar är ett krav. ÖVRIGT Individ- och familjeomsorgsförvaltningen i Sandvikens kommun har en funktionsindelad organisation som består av fem enheter. Inom förvaltningens ansvarsområde finns barn- och ungdomsvård, beroendevård, ekonomiskt bistånd och familjerätt samt handläggning av alkoholtillstånd och strategiskt arbete inom områdena folkhälsa och trygghet och ANDTS. Förvaltningen har en väl utbyggd öppenvård för barn, unga och deras familjer samt för vuxna. I ditt arbete hos oss får du möta människor och uppleva glädjen i att göra skillnad. Tillsammans gör vi varandra bättre varje dag och gör Sandviken till en attraktiv plats att arbeta, leva och växa i. En plats där vi känner oss hemma och där det är enkelt att trivas mitt ibland natur, kultur, idrott och upplevelser. Är du nyfiken på att läsa mer om Sandvikens kommun som arbetsgivare och hur det är att arbeta hos oss? Besök gärna vår webbplats https://sandviken.se/arbete-och-karriar Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare: Sandvikens kommun gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.

14 april 2024
Sista ansökan:
5 maj 2024
Danslärare till kulturskolan

Sandviken satsar på kultur! Här finns ett levande och varierat kulturutbud byggt på stolta traditioner. Vi är ett gäng på 25 kreativa medarbetare med stort engagemang för att ge barn och unga möjlighet att utvecklas genom undervisning, upplevelser och eget skapande inom musik, dans, bild, cirkus och teater. Vi har en stor utåtriktad verksamhet med konserter, föreställningar och utställningar och bedriver även uppsökande och öppen verksamhet för att nå ännu fler barn och unga. Vi arbetar också med aktiviteter inom Kulturlöftet som innebär att alla elever i Sandvikens för- och grundskolor garanteras professionella kulturupplevelser och eget skapande varje läsår. Kulturskolan huserar i anpassade lokaler i Kulturcentrum Sandviken där vi arbetar i nära samverkan med våra kollegor från bibliotek, konsthall och litteraturhuset Trampolin. Undervisning sker också på flera av kommunens grundskolor. Vi erbjuder dig bland annat dessa förmåner - friskvårdsbidrag - hälsofrämjande aktiviteter - extra semesterdagar när du fyller 40 och 50 år - personal- och fritidsföreningen Pulsen ARBETSUPPGIFTER Att under ordinarie danslärares föräldraledighet fortsätta utveckla dansverksamheten för barn och unga på kulturskolan. Dansundervisningen handlar både om att möta elever i grundskolan via Kulturlöftet och att utveckla vår frivilliga verksamhet genom kurser i olika dansstilar för barn och ungdomar från 3 år och uppåt. Bland arbetsuppgifterna kan även undervisning inom "Dans för hälsa" och dans för barn med funktionsvariationer komma att ingå. Du kommer att samarbeta med kollegor både inom och utanför ditt eget ämnesområde och aktivt delta i utvecklingen av kulturskolans verksamhet. Tillsammans med elever, kollegor och ledning planerar och genomför du din verksamhet utifrån kulturskolans verksamhetsplan. Du tar själv ansvar för dina elevgrupper, verkar för goda kontakter med dina elever och deras familjer och deltar aktivt i kulturskolans gemensamma aktiviteter och planering. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har danslärar-/danspedagogutbildning från högskola, eller motsvarande som arbetsgivaren bedömer likvärdigt och har kompetens i att undervisa i olika stilar. Du har en tydlig vilja att få barn och unga att växa som individer genom dans som konstform. Du har erfarenhet av dans i skolan och kan använda din kunskap som ett verktyg för att bidra till skolans mål. Erfarenhet inom dans för hälsa och/eller dans för barn med funktionsvariationer är meriterande. Du har förmåga att intressera, inspirera, utarbeta och anpassa lektionerna till dina elever/grupper och du månar aktivt om ungas delaktighet och inflytande. Som person har du god organisations- och utvecklingsförmåga. Du kan arbeta självständigt och har också lätt för att samarbeta med andra. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Kvälls- och helgtjänstgöring förekommer. Undervisningsprov i samband med anställningsintervju kan bli aktuellt. Körkort är ett krav. Tillgång till egen bil är önskvärd. I den här rekryteringen kommer utdrag ur belastningsregistret att begäras. ÖVRIGT I ditt arbete hos oss får du möta människor och uppleva glädjen i att göra skillnad. Tillsammans gör vi varandra bättre varje dag och gör Sandviken till en attraktiv plats att arbeta, leva och växa i. En plats där vi känner oss hemma och där det är enkelt att trivas mitt ibland natur, kultur, idrott och upplevelser. Är du nyfiken på att läsa mer om Sandvikens kommun som arbetsgivare och hur det är att arbeta hos oss? Besök gärna vår webbplats https://sandviken.se/arbete-och-karriar Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare: Sandvikens kommun gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.

11 april 2024
Sista ansökan:
5 maj 2024
Specialpedagog, Elevhälsan

Sandvikens kommuns förskolor och skolor styrs av både nationella och kommunala mål. Varje enhet följer upp och utvärderar sin verksamhet, gör en resultatanalys och formulerar utvecklingsåtgärder. Det är av yttersta vikt att var och en i organisationen ser och tar sitt ansvar för det gemensamma uppdraget att åstadkomma ett utbildningssystem av god kvalitet, där barn och elever, oavsett bakgrund, kan utvecklas så långt som möjligt. Under rubriken Utbildning & förskola, www.sandviken.se finns ytterligare information om förskolan och skolan. Vi erbjuder dig bland annat dessa förmåner - semesterväxling - årsarbetstid - friskvårdsbidrag - hälsofrämjande aktiviteter - extra semesterdagar när du fyller 40 och 50 år - personal- och fritidsföreningen Pulsen ARBETSUPPGIFTER Elevhälsan är en verksamhet inom Kunskapsförvaltningen i Sandvikens kommun som erbjuder medicinsk, psykologisk, social och specialpedagogisk kompetens. Elevhälsans uppdrag är att främja och förebygga hälsa och bidra till att skapa lärande miljöer som ger barn och elever förutsättningar till en positiv kunskapsutveckling. Arbetet är främst förebyggande och hälsofrämjande samt verkar för att alla elever ska nå utbildningens mål. Specialpedagogrollen i grundskolan innebär att: - Handleda personal och vara en kvalificerad samtalspartner, rådgivare och ett stöd till dem. - Genomföra pedagogiska utredningar och analysera elevers behov av särskilt stöd från ett mer övergripande perspektiv, dvs. med mer fokus på organisations- och gruppnivå. - Aktivt delta i skolornas elevhälsoarbete och stödja rektor/biträdande rektor med underlag vid beslut om åtgärder för barn i behov av särskilt stöd. - Samverka med övriga skolformer och externa kompetenser samt ta egna föräldrakontakter. - Aktivt bidra till ökad användning av alternativa lärverktyg. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har en lärarlegitimation med vidareutbildning till specialpedagog. För dig som påbörjat eller vill påbörja din specialpedagogutbildning erbjuder vi möjligheten att arbeta parallellt under tiden du studerar. Eftersom ansökan till studier ofta går ut 15/4 så får man gärna söka utbildningen redan nu för att kunna få en plats på utbildningen i höst 2024. Mentorskap erbjuds till den som tillträder tjänsten. Vi vill att du aktivt bidrar till att tydliggöra och vidareutveckla det specialpedagogiska perspektivet inom grundskolan. Du ska vara väl förtrogen med skolans styrdokument (skollag, läroplan, kursplaner mm) och har goda kunskaper om elevers kunskapsmässiga och sociala utveckling. Du ska ha goda kunskaper om elevers läs-, skriv- och matematikutveckling. Goda kunskaper i svenska språket, både muntligt och skriftligt. Vi lägger även stor vikt vid dina personliga egenskaper och att du känner igen dig i följande beskrivning: Du har lätt för att samarbeta, samtidigt som du är ansvarstagande och kan strukturera och lägga upp ditt arbete självständigt. Du är förtroendeingivande i ditt arbetssätt. Du har ett stort engagemang för att arbeta med elever och är en empatisk lyssnare. Meriterande: Du är väl förtrogen med och har erfarenhet av dokumentation i journalsystem. Erfarenhet av arbete som specialpedagog eller liknande. Körkort och tillgång till bil krävs för tjänsten. ÖVRIGT I ditt arbete hos oss får du möta människor och uppleva glädjen i att göra skillnad. Tillsammans gör vi varandra bättre varje dag och gör Sandviken till en attraktiv plats att arbeta, leva och växa i. En plats där vi känner oss hemma och där det är enkelt att trivas mitt ibland natur, kultur, idrott och upplevelser. Är du nyfiken på att läsa mer om Sandvikens kommun som arbetsgivare och hur det är att arbeta hos oss? Besök gärna vår webbplats https://sandviken.se/arbete-och-karriar Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare: Sandvikens kommun gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.

11 april 2024
Sista ansökan:
26 april 2024
Verksamhetsutvecklare till individ- och familjeomsorgsförvaltningen

Vill du bidra i utvecklingsarbetet inom individ- och familjeomsorgen? Ny lagstiftning och förändrade samhällsutmaningar ställer krav på nya förebyggande, tillgängliga, tillitsskapande och kunskapsbaserade arbetssätt, samtidigt som pågående verksamhet behöver fortsätta med god kvalitet. Ett omfattande omställningsarbete behöver göras inför och under införandet av ny socialtjänstlag, och därför förstärker vi nu organisationen med ytterligare en verksamhetsutvecklare till individ- och familjeomsorgsförvaltningen. Vi söker dig som brinner för god service till medborgarna och för såväl strategiska som verksamhetsnära frågor. Vi lovar dig ett omväxlande arbete, stor möjlighet till påverkan och riktigt goda kollegor! Tjänsten är placerad i förvaltningens stab, där de olika funktionerna arbetar tillsammans i flera frågor. Du kommer att ha ett särskilt nära samarbete med förvaltningens två övriga verksamhetsutvecklare. Vi erbjuder dig bland annat dessa förmåner: - semesterväxling - årsarbetstid - friskvårdsbidrag - hälsofrämjande aktiviteter - extra semesterdagar när du fyller 40 och 50 år - personal- och fritidsföreningen Pulsen ARBETSUPPGIFTER Som verksamhetsutvecklare är du förvaltningsledningens stöd i att föra verksamheten framåt i aktuella utvecklingsprocesser. Du arbetar nära förvaltningens chefer men även tillsammans med andra verksamhetsnära nyckelfunktioner och medarbetare. Du verkar inom hela förvaltningens område samt i vissa kommunövergripande frågor. Specifikt för denna tjänst är att du har ett extra fokus på utvecklingsarbetet inom beroendevård och ekonomiskt bistånd. Verksamhetsutvecklarna inom individ- och familjeomsorgsförvaltningen arbetar med såväl strategiska som operativa frågor genom planering, utredning, samordning, genomförande, uppföljning och analys. I rollen ingår ett samordnaransvar för den politiska nämndens och förvaltningens strategiska målarbete, och du ingår i ett kommunövergripande nätverk av samordnare för att vidareimplementera kommunens styrmodell. Du fungerar som ett stöd vid uppföljning och rapportering av resultat och verksamhetsmått, och arbetar med sammanställning av dessa. Arbetet innefattar omvärlds- och framtidsbevakning, processarbete med mål, verksamhetsplan och verksamhetsuppföljning i dialog med nämndens ordförande och ledningsgruppens chefer. I kvalitetsarbetet är du ett stöd för chefer gällande avvikelsehantering, riskanalyser, egenkontroller och åtgärder. Du är också drivande i arbetet med brukarenkäter, individbaserad systematisk uppföljning (ISU) och evidensbaserade metoder. Du arbetar med presentation och kommunikation internt och externt. och är sammankallande, och drivande i vissa förvaltningsövergripande utvecklings- och samverkansforum och projekt. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är erfaren socionom eller har annan högskoleexamen med beteendevetenskaplig grund som arbetsgivaren bedömer likvärdig. För uppdraget behöver du ha god kännedom om socialtjänstens uppdrag och organisation liksom om övriga samhällssystem. Du har en gedigen kunskap om socialtjänstlagen och socialrättsliga frågor, och det är meriterande om du har god inblick i individ- och familjeomsorgens samtliga verksamhetsområden. Särskilt meriterande är kunskap om socialtjänstens beroendevård och/eller ekonomiskt bistånd. Det är viktigt att du har intresse av att arbeta såväl strategiskt som med mer operativa arbetsuppgifter. Du har erfarenhet av att arbeta med verksamhetsutveckling och projekt i en drivande roll, och är bra på att involvera medarbetare i utvecklingsarbete. Du skapar engagemang och motivation bland kollegor och samverkanspartners, och har en god förmåga att ge stöd och vägleda chefer och medarbetare i utvecklingsarbetet. Du är van att dokumentera och har mycket god förmåga till muntlig och skriftlig kommunikation. Du är en strukturerad mötesledare och känner dig bekväm med att prata inför grupper av olika storlek. Du är ansvarsfull och har förmåga att anpassa arbetet efter verksamhetens behov, ser möjligheter och brinner för att ge god service till våra invånare. Du är trygg i dig själv och trivs med att ta ansvar och att arbeta självständigt, liksom i grupp. Vi arbetar tillsammans med komplexa frågor kring kvalitet och utveckling, i staben, med ledningsgrupp, chefer samt medarbetare, vilket ställer krav på samsyn och samordning. Du behöver därför tycka om och ha god förmåga att samarbeta. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. För tjänsten krävs B-körkort. ÖVRIGT I den här rekryteringen tillämpar vi löpande urval, så vänta inte med att skicka in din ansökan! Individ- och familjeomsorgsförvaltningen i Sandvikens kommun har en funktionsindelad organisation som består av fem enheter. Inom förvaltningens ansvarsområde finns barn- och ungdomsvård, beroendevård, ekonomiskt bistånd och familjerätt samt handläggning av alkoholtillstånd och strategiskt arbete inom områdena folkhälsa och trygghet och ANDTS. Förvaltningen har en väl utbyggd öppenvård för barn, unga och deras familjer samt för vuxna. I ditt arbete hos oss får du möta människor och uppleva glädjen i att göra skillnad. Tillsammans gör vi varandra bättre varje dag och gör Sandviken till en attraktiv plats att arbeta, leva och växa i. En plats där vi känner oss hemma och där det är enkelt att trivas mitt ibland natur, kultur, idrott och upplevelser. Är du nyfiken på att läsa mer om Sandvikens kommun som arbetsgivare och hur det är att arbeta hos oss? Besök gärna vår webbplats https://sandviken.se/arbete-och-karriar Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare: Sandvikens kommun gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.

9 april 2024
Sista ansökan:
1 maj 2024
Vårdlärare

• Arbetslivsförvaltningen ansvarar för kommunens verksamhet inom vuxenutbildning, arbetsmarknad och integration. Inom förvaltningen arbetar ca 150 medarbetare i en verksamhet som omfattar omkring 1 200 deltagare i arbetsmarknadsprogram och projekt samt omkring 3 000 studerande inom den samlade vuxenutbildningen. Centrum för Vuxnas Lärande är Sandvikens kommuns enhet för vuxenutbildning. CVL ansvarar för Utbildning i svenska för invandrare, Lärvux, grundläggande utbildningar, gymnasiala utbildningar, yrkesutbildningar samt påbyggnads- och eftergymnasiala utbildningar. Vi erbjuder dig bland annat dessa förmåner - semesterväxling - årsarbetstid - friskvårdsbidrag - hälsofrämjande aktiviteter - extra semesterdagar när du fyller 40 och 50 år - personal- och fritidsföreningen Pulsen ARBETSUPPGIFTER Du kommer att undervisa i vårdkurser och arbeta med de praktiska och teoretiska delarna i utbildningen. Du kommer att ha undervisning både på plats och via distans. Du kommer att ingå i ett engagerat ämneslag med hög kompetens och erfarenhet inom arbetsområdet. Du kommer att få träffa elever från många olika kulturer och faser i livet. Arbetet innebär planering, undervisning, uppföljning, bedömning och betygsättning. Vi förväntar oss att du är pedagogisk och kan anpassa och individualisera undervisningen efter elevernas behov. Vuxenutbildningen arbetar individanpassat och undervisning bedrivs på flera olika sätt. Du ska vara beredd på att verksamheten förändras och att flexibilitet är av stor vikt. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är legitimerad gymnasielärare för kurser inom vård och omsorg eller av oss likvärdiga bedömda kunskaper. Vi ser gärna att du har en bakgrund som sjuksköterska, alternativt undersköterska. Det är meriterande om du har erfarenhet sen tidigare av att arbeta med APL-frågor. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Du är strukturerad och arbetar självständigt. Du behöver även ha god datorvana, då tjänsten även innebär viss undervisning på distans. Vi använder också oss av den digitala lärportalen Itslearning. Du som söker tjänsten ska ha ett starkt engagemang och intresse för människor i förändring och med varierande förutsättningar. Din inställning är att människor både kan och vill utvecklas och att du kan motivera dem i deras utveckling. Du är intresserad av att utforska och prova olika metoder för att möta elever där de befinner sig. Du är initiativrik och ödmjuk som person. Du har lätt att samarbeta och skapar delaktighet, både för kollegor och elever. ÖVRIGT I ditt arbete hos oss får du möta människor och uppleva glädjen i att göra skillnad. Tillsammans gör vi varandra bättre varje dag och gör Sandviken till en attraktiv plats att arbeta, leva och växa i. En plats där vi känner oss hemma och där det är enkelt att trivas mitt ibland natur, kultur, idrott och upplevelser. Är du nyfiken på att läsa mer om Sandvikens kommun som arbetsgivare och hur det är att arbeta hos oss? Besök gärna vår webbplats https://sandviken.se/arbete-och-karriar Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare: Sandvikens kommun gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.

4 april 2024
Sista ansökan:
28 april 2024
Vårdlärare, Bessemerskolan

På Sandvikens gymnasieskola gör vi varandra bättre! Vi arbetar med ett systematiskt kvalitetsarbete med höga förväntningar på alla. Du som medarbetare har en nyckelroll. Med kompetens och engagemang arbetar vi tillsammans för att varje elev ska nå sina mål och känna trygghet och glädje i skolan. Sandvikens kommun har en lång tradition av satsning på IT och varje elev har sin egen dator. Vi ser digital kompetens som ett redskap för skapande, kommunikation och samarbete. Hos oss får du som medarbetare tillgång till: - egen arbetsdator - digital lärplattform - digitala stödsystem för systematiskt kvalitetsarbete - möjlighet till semesterväxling till fler semesterdagar (vid semestertjänst) - friskvårdsbidrag - Pulsen, en av Sveriges bästa personalföreningar Dessutom får du ta del av ett strukturerat förvaltningsgemensamt värdegrundsarbete och du får arbeta i en lagom stor kommun där du är delaktig i besluten. Bessemerskolan har ca 1050 elever fördelade på 12 program. Skolan är ett riksidrottsgymnasium inom orientering och två nationellt godkända idrottsutbildningar inom innebandy och bandy. Våra utbildningar är samlade i fina och ändamålsenliga lokaler och det finns ett stort och modernt skolbibliotek. Du har nära till bussar och promenadavstånd till centrum. Vi söker dig som vill arbeta på en skola som är mitt i ett spännande utvecklingsarbete, där undervisningen är i fokus. ARBETSUPPGIFTER Vi söker dig som vill arbeta hos oss i vår vård- och omsorgsutbildning. Du bör ha erfarenhet av att undervisa i dina karaktärsämnen och är vårdlärare, med en bakgrund som sjuksköterska och/eller social omsorgslärare. I dina arbetsuppgifter ingår att planera, dokumentera och genomföra utbildningar i enlighet med de anvisningar som finns inom skolverkets kursplaner. Det är därmed mycket viktigt att du har god pedagogisk förmåga. Undervisningen omfattar de flesta ämnen i vård- och omsorgsutbildningen. Eleverna har olika bakgrund och förkunskaper vilket gör att undervisningen behöver anpassas efter individens behov. Undervisning kommer ske på både det nationella Vård- och Omsorgsprogrammet och på vår VO-inriktning för Introduktionsprogrammet. Som vårdlärare hos oss vill vi att du ska ha fokus på kunskap, lärande och elevernas kunskapsutveckling. Du har positiv människosyn och en förväntan att alla kan lyckas utifrån sina förutsättningar! Vi vill att du ska stå för pedagogisk mångsidighet och ha en vilja att skapa trygga lärmiljöer där elevens möjligheter att lyckas står i fokus. Vi söker dig som har ett prestigelöst förhållningssätt i ditt samarbete med andra, och som har förmågan att anpassa sig till olika situationer. Du ser möjligheter i förändringar och har förmågan att ändra syn- och förhållningssätt i ditt arbete. Vidare ser vi att det är av stor vikt att du har förmågan att leda och motivera elever och får dem att trivas och må bra. Du är strukturerad och planerar ditt arbete väl, är bra på att skapa en öppen dialog och anpassar ditt språk utifrån situation. Du har en god förmåga att få elever att känna tillhörighet och att vara inkluderad. Det är viktigt för oss att du som söker identifierar dig med Bessemerskolans värdegrund. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som: - är utbildad sjuksköterska, gärna med erfarenhet av undervisning inom vårdutbildning - är van användare av datorn i arbetet - är utåtriktad med teamkänsla - språkkompetens är meriterande - är flexibel och kreativ Yrkeslärarutbildning inom vård och omsorg är meriterande. Goda kunskaper i svenska språket, både muntligt och skriftligt. Vi lägger också stor vikt vid personliga egenskaper och din erfarenhet. ÖVRIGT I ditt arbete hos oss får du möta människor och uppleva glädjen i att göra skillnad. Tillsammans gör vi varandra bättre varje dag och gör Sandviken till en attraktiv plats att arbeta, leva och växa i. En plats där vi känner oss hemma och där det är enkelt att trivas mitt ibland natur, kultur, idrott och upplevelser. Är du nyfiken på att läsa mer om Sandvikens kommun som arbetsgivare och hur det är att arbeta hos oss? Besök gärna vår webbplats https://sandviken.se/arbete-och-karriar Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare: Sandvikens kommun gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.

26 mars 2024
Sista ansökan:
28 april 2024
Sommarvikariat som Sjuksköterska till äldreboende, hemsjukvård och korttids

Omsorgsförvaltningen med ca 1275 anställda omfattar fyra verksamhetsområden; ordinärt boende, särskilt boende, Hälso- och sjukvård/korttids och LSS/Socialpsykiatri. Utöver ledningsgrupp och linjeorganisation finns stödfunktioner så som ekonomer, HR, IT, handläggarenhet och allmänt administrativt stöd. Omsorgsförvaltningen erbjuder ett meningsfullt och betydelsefullt arbete. Vår strävan är att vård och omsorg skall bygga på samarbete mellan den enskilde, närstående och medarbetare. Inom Omsorgsförvaltningen arbetar ca 75 sjuksköterskor i en samlad sjuksköterskeenhet. Inom enheten finns en viss uppdelning mellan hemsjukvård, särskilt boende samt LSS, där du har kollegiala möten och stöd. Välkommen med din ansökan! Under anställningen utgår en bonus för vissa veckor. ARBETSUPPGIFTER I din roll som sjuksköterska har du det fortlöpande medicinska ansvaret för patienterna, gör självständiga observationer och bedömningar. Dokumentationen sker i datajournalsystemet Lifecare HSL. Vi strävar efter ett starkt teamarbete med patienten i centrum. Anhörigkontakter ingår som en självklar del i arbetet. Arbetet är varierande, allt från att förebygga ohälsa till att hantera akuta tillstånd. KVALIFIKATIONER Du som söker är legitimerad sjuksköterska. Vidareutbildning inom distrikts-, äldre- eller psykiatrisk vård är meriterande. Befattningen kräver att du både kan arbeta självständigt, men också vara en lagspelare. Som person är du strukturerad och kan prioritera ditt arbete. Självklart har du ett gott bemötande och är trygg i din yrkesroll Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper och lämplighet. Körkort är ett krav. ÖVRIGT I ditt arbete hos oss får du möta människor och uppleva glädjen i att göra skillnad. Tillsammans gör vi varandra bättre varje dag och gör Sandviken till en attraktiv plats att arbeta, leva och växa i. En plats där vi känner oss hemma och där det är enkelt att trivas mitt ibland natur, kultur, idrott och upplevelser. Är du nyfiken på att läsa mer om Sandvikens kommun som arbetsgivare och hur det är att arbeta hos oss? Besök gärna vår webbplats https://sandviken.se/arbete-och-karriar Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare: Sandvikens kommun gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.

29 februari 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Sommarvikariat som Sjuksköterska till äldreboende, hemsjukvård och korttids

Omsorgsförvaltningen med ca 1275 anställda omfattar fyra verksamhetsområden; ordinärt boende, särskilt boende, Hälso- och sjukvård/korttids och LSS/Socialpsykiatri. Utöver ledningsgrupp och linjeorganisation finns stödfunktioner så som ekonomer, HR, IT, handläggarenhet och allmänt administrativt stöd. Omsorgsförvaltningen erbjuder ett meningsfullt och betydelsefullt arbete. Vår strävan är att vård och omsorg skall bygga på samarbete mellan den enskilde, närstående och medarbetare. Inom Omsorgsförvaltningen arbetar ca 75 sjuksköterskor i en samlad sjuksköterskeenhet. Inom enheten finns en viss uppdelning mellan hemsjukvård, särskilt boende samt LSS, där du har kollegiala möten och stöd. Välkommen med din ansökan! Under anställningen utgår en bonus för vissa veckor. ARBETSUPPGIFTER I din roll som sjuksköterska har du det fortlöpande medicinska ansvaret för patienterna, gör självständiga observationer och bedömningar. Dokumentationen sker i datajournalsystemet Lifecare HSL. Vi strävar efter ett starkt teamarbete med patienten i centrum. Anhörigkontakter ingår som en självklar del i arbetet. Arbetet är varierande, allt från att förebygga ohälsa till att hantera akuta tillstånd. KVALIFIKATIONER Du som söker är legitimerad sjuksköterska. Vidareutbildning inom distrikts-, äldre- eller psykiatrisk vård är meriterande. Befattningen kräver att du både kan arbeta självständigt, men också vara en lagspelare. Som person är du strukturerad och kan prioritera ditt arbete. Självklart har du ett gott bemötande och är trygg i din yrkesroll Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper och lämplighet. Körkort är ett krav. ÖVRIGT I ditt arbete hos oss får du möta människor och uppleva glädjen i att göra skillnad. Tillsammans gör vi varandra bättre varje dag och gör Sandviken till en attraktiv plats att arbeta, leva och växa i. En plats där vi känner oss hemma och där det är enkelt att trivas mitt ibland natur, kultur, idrott och upplevelser. Är du nyfiken på att läsa mer om Sandvikens kommun som arbetsgivare och hur det är att arbeta hos oss? Besök gärna vår webbplats https://sandviken.se/arbete-och-karriar Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare: Sandvikens kommun gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.

29 februari 2024
Sista ansökan:
30 april 2024