Lediga jobb i Sandviken

Sök totalt 81 lediga jobb i Sandviken

Butikssäljare Trädgårdsmaskiner
Bernö Trädgårdscentrum AB
Butikssäljare, fackhandel

Bernö Trädgårdscentrum är en auktoriserad återförsäljare och verkstad för varumärken som Husqvarna, Stiga, Stihl, Honda, Gardena och Aspen m.fl. Vi ingår Även i en rikstäckande kedja som heter QC för servande fackhandel Våra kunder är mestadels professionella användare och villaägare. Som butikssäljare hos oss ingår du i ett team av erfarna säljare med stort engagemang för Park- trädgård- & skogssmaskiner och försäljning. Arbetet är omväxlande och spännande. Dina arbetsuppgifter skulle vara att möta kunder, höra till deras problem och tillgodose dem. Montera produkter som säljs i butiken såsom motorsågar röjsågar, gräsklippare mm. Du kommer också ta stort ansvar i att se till att butiken är snygg och lätt orienterad, beställa hem varor, packa upp och pricka av. Vi söker dig som är praktiskt lagd med ett intresse för trädgårdsprodukter. Du förväntas ta eget ansvar och se till att butiken är fortsatt inspirerande och håller dig uppdaterad kring sortiment och nyheter i branschen. Du trivs i en föränderlig miljö och letar alltid efter att utvecklas och lära dig nya saker, du är bekväm med att leda dig själv men klarar även av att jobba i grupp med tight samarbete och kommunikation. Du har ett stort intresse för service och sätter alltid kundens behov främst. Det är viktigt att du är lyhörd och tillmötesgående för att kunna förstå kundernas behov. Krav: Gymnasieutbildning Talar flytande svenska Engelska i tal och skrift är meriterande Erfarenhet inom kundservice är meriterande Behärskar data/butiks system då mycket arbete sker vid datorer. Vill du bli en av oss? Skicka ditt CV och personliga brev till [email protected] Vi gör löpande urval och tjänsterna kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, så skicka in din ansökan redan idag! Vi ser fram emot att höra ifrån dig!

Igår
Sista ansökan:
31 oktober 2025
Studie- och yrkesvägledare, Läroviken
Sandvikens kommun
Studie- och yrkesvägledare

I Sandviken är världen alltid närvarande. Här känner vi oss hemma och gör varandra bättre. Som anställd på Sandvikens kommun har du ett av Sveriges viktigaste jobb. Därför är det viktigt för oss att du trivs på ditt arbete och att du känner att din arbetsinsats är värdefull för samhället. Vi tror att vägen för att nå dit är att alla, oavsett om man är chef eller medarbetare, ska sträva efter att göra varandra bättre. För det bästa arbetet gör vi tillsammans. Genom helhetssyn, samverkan, dialog och genom att dra nytta av varandras olikheter. Som arbetsgivare och medarbetare arbetar vi tillsammans för ett långsiktigt och hållbart arbetsliv. Det i sin tur ger en framgångsrik och utvecklande kommun. När vi gör varandra bättre – gör vi Sandvikens kommun bättre! Arbetslivsförvaltningen ansvarar för kommunens verksamhet inom vuxenutbildning, arbetsmarknad och integration. Inom förvaltningen arbetar ca 150 medarbetare i en verksamhet som omfattar omkring 1 200 deltagare i arbetsmarknadsprogram och projekt samt omkring 3 000 studerande inom den samlade vuxenutbildningen. Läroviken är Sandvikens kommuns enhet för vuxenutbildning. Läroviken ansvarar för Utbildning i svenska för invandrare, Lärvux, grundläggande utbildningar, gymnasiala utbildningar, yrkesutbildningar samt påbyggnads- och eftergymnasiala utbildningar. Vuxenutbildningen är en dynamisk och viktig del av kommunens kompetensförsörjning. Studievägledningen på vuxenutbildningen arbetar för att ge vuxna elever verktyg och vägledning att nå sina mål – som vidare studier, byte av yrkesbana eller etablering på arbetsmarknaden. Vi erbjuder dig bland annat dessa förmåner - semesterväxling - årsarbetstid - friskvårdsbidrag - hälsofrämjande aktiviteter - extra semesterdagar när du fyller 40 och 50 år - personal- och fritidsföreningen Pulsen ARBETSUPPGIFTER Läroviken söker nu en engagerad och driven studie- och yrkesvägledare. Som studie- och yrkesvägledare arbetar du med att; • Ge individuell vägledning till elever inom vuxenutbildningen. • Hjälpa till med studieplanering, val av kurser och framtida karriärvägar. • Informera om utbildningsvägar, arbetsmarknad och behörighetskrav. • Delta i utvecklingsarbete kring vägledningens roll inom vuxenutbildningen. • Samarbeta med lärare och administration kring elevärenden. KVALIFIKATIONER • Har examen som studie- och yrkesvägledare. • Har erfarenhet av vägledning inom vuxenutbildning (meriterande). Vi söker dig som är flexibel och trivs i en föränderlig miljö då vuxenutbildningen ständigt utvecklas. Du är lösningsorienterad och ser möjligheter även när förutsättningarna snabbt ändras. Som person är du positiv, stresstålig och har lätt för att anpassa dig till nya situationer. Du har ett relationellt förhållningssätt och bygger förtroendefulla kontakter med både elever och kollegor. Samtidigt arbetar du självständigt och tar eget ansvar, har en god samarbetsförmåga och bidrar till ett öppet och konstruktivt arbetsklimat. Du drivs av utveckling, både i ditt eget arbete och i verksamheten som helhet, och vill vara med och forma en vuxenutbildning som möter framtidens behov. ÖVRIGT Är du nyfiken på att läsa mer om Sandvikens kommun som arbetsgivare och hur det är att arbeta hos oss? Besök gärna våra sidor Arbete & karriär under sandviken.se Vill du veta hur det är att bo, leva och verka i Sandvikens kommun? Kanske du funderar på att flytta till Sandviken? Vi har samlat information speciellt för dig på våra sidor "Hello Sandviken" under sandviken.se. Om du har skyddad identitet ber vi dig att inte skicka in din ansökan digitalt via vårt rekryteringssystem. Mer information om hur du istället går tillväga finns på www.sandviken.se/ledigajobb

Igår
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Industriarbetare för kommande uppdrag i Sandviken!
Konsultia AB
Processövervakare, metallproduktion

Om kundföretaget Vi söker industriarbetare till Sandviken! Är du en metodisk, självgående och mångsidig person som drivs av att vara en viktig kugge i ett stort maskineri och att arbeta mot mål? Vill du vara med och bidra till vår kunds framgångar samtidigt som du har roligt på jobbet? Då kan det här uppdraget vara helt rätt för dig. Det är meriterande om du har erfarenhet från tillverkningsindustrin samt besitter travers och truckkort. Är du rätt person för att hjälpa oss att fortsätta driva Gästriklands industrier framåt? Sök tjänsten snarast då urval sker löpnade! Dina arbetsuppgifter Här får du chansen att söka flera intressanta och utvecklande jobb samtidigt då vår kunder bearbetar råmaterial hela vägen fram till färdig produkt! Vi kan komma att tillsätta ett flertal olika typer av roller som finns inom tillverkningsindustrin. Din profil När vi anställer kommer din personlighet och inställning vara en stor del av det vi tar hänsyn till i rekryteringsprocessen. Vi ser gärna att du som person är driven, ansvarsfull och nyfiken och har ett stort säkerhetstänk. Vidare ser vi att du kan arbeta såväl självständigt som i grupp. Övrig information B-körkort och tillgång till bil är ett krav då skiftarbete kan förekomma, vanliga skiftgångar är 2-skift, 4-skift och 5-skift. Den här tjänsten innebär att du kommer att bli anställd av Konsultia men du kommer att tillbringa dina arbetsdagar hos någon av våra kunder. Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post, du söker tjänsten med en registrerad profil på vår hemsida genom att följa ansökningslänken i annonsen. Om oss FÖR SVENSK INDUSTRI FRAMÅT Konsultia är specialiserade på industribemanning och arbetar med många starka och välkända uppdragsgivare. Vi har kollektivavtal med marknadsmässig lön, reglerad semester, rätt till sjuklön, pension och försäkringar. Vi erbjuder också friskvårdsbidrag och tillgång till företagshälsovård. Merparten av våra konsulter är tillsvidareanställda och arbetar på långa uppdrag. Vi är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag med kvalitets- miljö- och arbetsmiljöcertifieringar enligt ISO 9001, ISO 14001 samt ISO 45001. Vi finns från Gällivare i norr till Helsingborg i söder och huvudkontoret är placerat i Umeå. Fler är på gång! Läs gärna mer om oss på www.konsultia.se

2 dagar sedan
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Gör skillnad! Extrajobb för studenter (Sandviken)
Insamlingsstift Läxhjälpen
Övriga utbildare och instruktörer

Vill du vara med och göra skillnad? 19 916 elever klarade inte grundskolan i Sverige läsåret 2023/2024. Det finns skolor där 7 av 10 elever inte når gymnasiebehörighet. På den ideella Stiftelsen Läxhjälpen bidrar du med din kompetens och ditt engagemang för att få fler elever att uppnå behörighetskraven med självförtroende inför framtiden. Nu söker vi nya läxhjälpare i Sandviken till hösten! Vi söker dig som är intresserad av ett betalt extrajobb och samtidigt vill göra en konkret samhällsinsats. Tjänsten är en timanställning på eftermiddagar/kvällar och innebär i korthet att vara läxhjälpare efter skoltid på en av våra samarbetsskolor. Hos oss arbetar du i team om tre läxhjälpare där ni alla är högskolestuderande. Du får utbildning i, och arbetar utifrån, vårt strukturerade arbetssätt. Varje läxhjälpsgrupp består av 15 elever och tillsammans med dina kollegor ansvarar du för att planera, genomföra och följa upp arbetet. Som läxhjälpare kan du antingen jobba som ordinarie läxhjälpare eller inhoppare. Som ordinarie läxhjälpare jobbar du 6/h i veckan fördelat på två schemalagda eftermiddagar/kvällar (möjlighet till extra inhopp finns). Som inhoppare jobbar du då ordinarie läxhjälpare är ledig eller sjuk. Arbetet utförs efter skoltid i skolans lokaler. Vi söker dig som: -Är universitets-, högskolestuderande eller yrkeshögskolestuderande -Har en pedagogisk förmåga och kan kommunicera och skapa relationer med barn och unga. -Är lösningsorienterad, initiativtagande och kan arbeta utifrån vårt strukturerade arbetssätt och metod. -Har bred grundläggande ämneskompetens samt god studieteknik. -Delar Stiftelsen Läxhjälpens värderingar och vision om ett samhälle där alla barn växer upp med förutsättningar att klara skolan och forma sin egen framtid. Då jobbet innebär arbete med barn lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet. Uppvisande av utdrag ur polisens belastningsregister för arbetsgivaren är ett lagstadgat krav för att arbeta med barn och ungdomar. Om oss Skillnaderna mellan skolor, var du bor, var du kommer från och vad dina föräldrar jobbar med avgör i allt större utsträckning hur stor sannolikheten är att du klarar skolan. Stiftelsen Läxhjälpen är en icke-vinstdrivande stiftelse som verkar där det behövs som allra mest. Läxhjälpen är gratis för eleverna och läxhjälparnas löner finansieras genom stöd från näringsliv och offentlig sektor. Läxhjälpen är en konkret insats som angriper ett av Sveriges största problem idag - att allt fler unga inte klarar skolan och riskerar att hamna utanför samhället. Noga utvalda, avlönade, högskolestudenter hjälper ungdomar med studierna två kvällar i veckan och är samtidigt positiva förebilder och mentorer. Vi har sedan starten 2007 arbetat fram ett strukturerat arbetssätt och ett tydligt mål - betygen ska höjas och eleverna nå vidare till gymnasiet. Vi finns idag i över 90 skolor i bland annat Stockholm, Södertälje, Västerås, Norrköping, Göteborg, Landskrona, Umeå, Sundsvall, Uppsala, Gävle, Mora och Malmö. Gilla oss på Facebook: www.facebook.com/laxhjalpen Följ oss på LinkedIn: http://www.linkedin.com/company/stiftelsen-l-xhj-lpen http://www.laxhjalpen.se

2 dagar sedan
Sista ansökan:
1 augusti 2025
Administratör till utbildningsverksamhet i Sandviken
Poolia Sverige AB
Övriga handläggare

Vill du bli en nyckelperson i en samhällsviktig verksamhet i höst? Vi söker nu en noggrann och engagerad administratör till ett uppdrag hos vår kund i Sandviken, ett meningsfullt arbete där du får bidra till en bättre vardag för barn och unga. Om tjänsten Till vår kund i Sandviken söker vi nu en administratör för ett konsultuppdrag under hösten 2025. Uppdraget innebär att stötta en bred utbildningsverksamhet där kvalitet och likvärdighet står i centrum. Du blir en del av ett positivt och hjälpsamt arbetslag om tio personer, med ett gemensamt fokus på att skapa bästa möjliga förutsättningar för barn och elever. Du arbetar på plats i centrala Sandviken, där verksamhetens stödfunktioner inom bland annat administration, HR och elevhälsa är samlade. Möjlighet till distansarbete finns upp till två dagar per vecka enligt överenskommelse. Dina arbetsuppgifter: - Administrativ hantering i Tieto Edlevo (t.ex. placering av barn/personal, fakturakontroller, anställningsavtal) - Tillsättning av vikarier via Time Care Pool (TCP) - Medverkan i vikarie rekrytering och introduktion - Beställning av material och litteratur - Administrativt stöd till skolledare Uppdraget pågår från 13 augusti till 19 december 2025, med möjlighet till förlängning, dock längst till och med den 30 april 2026. Arbetstiden är heltid, 40 timmar per vecka. Du förväntas vara uppkopplad och i tjänst (uppkopplad vid datorn) senast kl. 07:30 varje arbetsdag. Arbetstiden kan anpassas inom en flexram mellan kl. 06:00 och 15:00. Övriga tider i överenskommelse med ansvarig chef. Vem är du? Vi söker dig som är noggrann, serviceinriktad och har en god förmåga att arbeta strukturerat även när tempot varierar. Du trivs med att ha många kontaktytor, är lösningsfokuserad och har ett genuint intresse för att stötta andra i vardagen. Du är självgående men också en lagspelare som bidrar till en god stämning i teamet. Din kommunikativa förmåga är god, både i tal och skrift, och du tar ansvar för att hålla hög kvalitet i ditt arbete. Kvalifikationer: - Erfarenhet av administrativt arbete, gärna inom offentlig verksamhet - God datorvana och erfarenhet av att arbeta i olika system - Förmåga att snabbt sätta dig in i nya rutiner och verktyg - God svenska i tal och skrift Det är meriterande om du har erfarenhet av system som Tieto Edlevo och/eller Time Care Pool, samt om du tidigare arbetat inom skola eller förskola. Intervjuer sker löpande, skicka in din ansökan redan idag! Om verksamheten Poolia är ett rekryterings- och bemanningsföretag. Men vi föredrar att se oss som experter på att hitta och matcha kompetens. För det är alltid människorna som gör skillnad. Det är individer som skapar resultat. Rätt individer på rätt plats bygger framgångsrika företag. Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård. För mer information om Poolia, besök: www.poolia.se

3 dagar sedan
Sista ansökan:
10 juli 2025
Farmaceut till Kronans Apotek Sandviken Sjukhus

Varmt välkommen till oss på Kronans Apotek i Sandviken Sjukhus! Vi som arbetar här är ett gäng glada och kompetenta medarbetare som nu söker en kollega som vill utvecklas tillsammans med oss. Hos oss kommer du att ingå i ett härligt team på fyra farmaceuter, två tekniker och en medarbetare i kassan. Vi trivs med varandra och tycker det är viktigt att ha kul på jobbet. Apoteket ligger i samma byggnad som vårdcentralen och sjukhuset, vilket bidrar till ett ständigt härligt kundflöde. Ärendena hos våra kunder är varierande och utmanande, vilket vi tycker är roligt! Apoteket driver även en unik verksamhet för dialysvätskor. Vi ser därför gärna att du har ett intresse för lagerhållning och kan fortsätta utveckla denna verksamhet tillsammans med oss! Det dagliga arbetet är omväxlande och innefattar allt ifrån rådgivning och försäljning av läkemedel och egenvårdsprodukter till att arbeta med lagerhållning, kampanjarbete, kvalité och utveckling. I rollen ingår även följande ansvarsområden och arbetsuppgifter: - Du ansvarar för att expediera ut rätt läkemedel till varje kund och erbjuda bästa möjliga patientrådgivning samt skapa kundupplevelse i världsklass. - Skapa delaktighet inom apoteket och verka för en god gruppdynamik genom bra samarbete med dina kollegor. Apoteket är öppet 08:00- 18:00 på vardagar, Stängt på lördagar och söndagar. Vi erbjuder en tillsvidareanställning på omfattning heltid/deltid och du kommer tillhöra apotekschef Aram team. Önskad start enligt överenskommelse. Vi söker dig som är legitimerad receptarie eller apotekare. För att trivas i rollen tror vi att du brinner för att hjälpa våra kunder till en god läkemedelsanvändning och hälsa. Vi tror också att du trivs allra bäst när du får vara en del av ett engagerat team som arbetar mot tydligt uppsatta mål. På apoteket hjälps vi alla åt med det dagliga arbetet och tillsammans skapar vi en trevlig, välmående och trygg arbetsmiljö där vi växer, har roligt och delar med oss av våra framgångar. Till vår hjälp finns en stark region och serviceorganisation samt kollegor över hela landet. Vi är också övertygade om att flexibilitet, anpassningsbarhet och att trivas i en miljö där inte allt är på plats, är nyckelfaktorer för att trivas i den förändringsresa vi befinner oss i. 🧡💙 Din ansökan Om detta låter som rätt utmaning för dig tveka inte att skicka din ansökan till oss. Urval och intervjuer kommer att ske löpande. I din ansökan vill vi ha ditt CV eller din LinkedInprofil. Personligt brev? Det kan du skippa! Vi är intresserade av din kompetens, lära känna dig gör vi vid en eventuell intervju. Har du frågor om tjänsten går det bra att kontakta Apotekschef Aram på tel. 072- 292 98 04. Vi ser nu fram emot att välkomna dig som vill vara med och utvecklas tillsammans med oss, så att vi kan bli det bästa apoteket! 😊 Så vilken väg vill du ta för att upptäcka din fulla potential? Leda, bredda eller djupa – valet är ditt! Vi tror på att varje medarbetare har sin egen unika resa att göra, och vi är här för att stötta dig på den resan. Genom Må-bra samtal och vår kompetenstidsplan skräddarsyr vi en utvecklingsväg som passar just dig. Kanske vill du bli apotekets stjärna i kundservice, eller kanske lockar det dig att dyka djupare in i vår digitala värld? Möjligheterna är oändliga! 🚀

3 dagar sedan
Sista ansökan:
30 augusti 2025
Farmaceut till Kronans Apotek Sandviken Sjukhus

Varmt välkommen till oss på Kronans Apotek i Sandviken Sjukhus! Vi som arbetar här är ett gäng glada och kompetenta medarbetare som nu söker en kollega som vill utvecklas tillsammans med oss. Hos oss kommer du att ingå i ett härligt team på fyra farmaceuter, två tekniker och en medarbetare i kassan. Vi trivs med varandra och tycker det är viktigt att ha kul på jobbet. Apoteket ligger i samma byggnad som vårdcentralen och sjukhuset, vilket bidrar till ett ständigt härligt kundflöde. Ärendena hos våra kunder är varierande och utmanande, vilket vi tycker är roligt! Apoteket driver även en unik verksamhet för dialysvätskor. Vi ser därför gärna att du har ett intresse för lagerhållning och kan fortsätta utveckla denna verksamhet tillsammans med oss! Det dagliga arbetet är omväxlande och innefattar allt ifrån rådgivning och försäljning av läkemedel och egenvårdsprodukter till att arbeta med lagerhållning, kampanjarbete, kvalité och utveckling. I rollen ingår även följande ansvarsområden och arbetsuppgifter: - Du ansvarar för att expediera ut rätt läkemedel till varje kund och erbjuda bästa möjliga patientrådgivning samt skapa kundupplevelse i världsklass. - Skapa delaktighet inom apoteket och verka för en god gruppdynamik genom bra samarbete med dina kollegor. Apoteket är öppet 08:00- 18:00 på vardagar, Stängt på lördagar och söndagar. Vi erbjuder en tillsvidareanställning på omfattning heltid/deltid och du kommer tillhöra apotekschef Aram team. Önskad start enligt överenskommelse. Vi söker dig som är legitimerad receptarie eller apotekare. För att trivas i rollen tror vi att du brinner för att hjälpa våra kunder till en god läkemedelsanvändning och hälsa. Vi tror också att du trivs allra bäst när du får vara en del av ett engagerat team som arbetar mot tydligt uppsatta mål. På apoteket hjälps vi alla åt med det dagliga arbetet och tillsammans skapar vi en trevlig, välmående och trygg arbetsmiljö där vi växer, har roligt och delar med oss av våra framgångar. Till vår hjälp finns en stark region och serviceorganisation samt kollegor över hela landet. Vi är också övertygade om att flexibilitet, anpassningsbarhet och att trivas i en miljö där inte allt är på plats, är nyckelfaktorer för att trivas i den förändringsresa vi befinner oss i. 🧡💙 Din ansökan Om detta låter som rätt utmaning för dig tveka inte att skicka din ansökan till oss. Urval och intervjuer kommer att ske löpande. I din ansökan vill vi ha ditt CV eller din LinkedInprofil. Personligt brev? Det kan du skippa! Vi är intresserade av din kompetens, lära känna dig gör vi vid en eventuell intervju. Har du frågor om tjänsten går det bra att kontakta Apotekschef Aram på tel. 072- 292 98 04. Vi ser nu fram emot att välkomna dig som vill vara med och utvecklas tillsammans med oss, så att vi kan bli det bästa apoteket! 😊 Så vilken väg vill du ta för att upptäcka din fulla potential? Leda, bredda eller djupa – valet är ditt! Vi tror på att varje medarbetare har sin egen unika resa att göra, och vi är här för att stötta dig på den resan. Genom Må-bra samtal och vår kompetenstidsplan skräddarsyr vi en utvecklingsväg som passar just dig. Kanske vill du bli apotekets stjärna i kundservice, eller kanske lockar det dig att dyka djupare in i vår digitala värld? Möjligheterna är oändliga! 🚀

3 dagar sedan
Sista ansökan:
30 augusti 2025
Sjuksköterska till Rosengården
Sandvikens kommun
Grundutbildade sjuksköterskor

Omsorgsförvaltningen med cirka 1275 anställda omfattar fem verksamhetsområden. Dessa är ordinärt boende, särskilt boende, LSS och socialpsykiatri, HSL och korttidsboenden samt ledningsstöd. Omsorgsförvaltningen erbjuder ett meningsfullt och betydelsefullt arbete. Vår strävan är att vård och omsorg ska bygga på samarbete mellan den enskilde, närstående och medarbetare. Inom Omsorgsförvaltningen arbetar ca 70 sjuksköterskor. Rosengården är ett korttidsboende med 20 platser varav fyra palliativa och fem medicinska platser. På Rosengården arbetar idag sex sjuksköterskor. Arbetstiderna är förlagda till dag, kväll och helg. Vi erbjuder flera uppskattade förmåner såsom - semesterväxling - friskvårdsbidrag - hälsofrämjande aktiviteter - extra semesterdagar när du fyller 40 och 50 år - personal- och fritidsföreningen Pulsen ARBETSUPPGIFTER I din roll som sjuksköterska har du det fortlöpande medicinska ansvaret för patienterna, gör självständiga observationer och bedömningar. Dokumentation sker i journalsystemet Lifecare samt APPVA. Vi strävar efter ett starkt teamarbete med patienten i centrum där handledning av omsorgspersonal samt fördelning och samordning av vårdarbetet är en stor del. Anhörigkontakter ingår som en självklar del i arbetet. Arbetet är varierande, allt från att förebygga ohälsa till att hantera akuta tillstånd. Sköterskegruppen har kontinuerlig handledning som bidrar till ett öppet arbetsklimat och utveckling i din roll. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska. Vidareutbildning inom distrikts-, äldre- eller psykiatrisk vård är meriterande. Befattningen kräver att du både kan arbeta självständigt och vara en lagspelare. I uppdraget ingår att handleda omsorgspersonal, det är därför viktigt att du har en god pedagogisk förmåga, är lyhörd och finns tillgänglig för omsorgspersonalen. Som person är du strukturerad och kan prioritera ditt arbete. Självklart har du ett gott bemötande och är trygg i din yrkesroll Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper och lämplighet. ÖVRIGT I ditt arbete hos oss får du möta människor och uppleva glädjen i att göra skillnad. Tillsammans gör vi varandra bättre varje dag och gör Sandviken till en attraktiv plats att arbeta, leva och växa i. En plats där vi känner oss hemma och där det är enkelt att trivas mitt ibland natur, kultur, idrott och upplevelser. Är du nyfiken på att läsa mer om Sandvikens kommun som arbetsgivare och hur det är att arbeta hos oss? Besök gärna vår webbplats https://sandviken.se/arbete-och-karriar Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare: Sandvikens kommun gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.

3 dagar sedan
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Produktionstekniker till GreenIron
GreenIron H2 AB
Ingenjörer och tekniker inom maskinteknik

GreenIron är på en spännande resa för att minska klimatavtrycket från världens metall-, gruv- och tillverkningsindustrier. Vi söker nu en Produktionstekniker som vill vara en nyckelperson i vår satsning på att skapa långsiktigt samhällsvärde med fokus på hållbar värdeskapande. Är det du? Vår vision är att bli den mest respekterade och innovativa aktören inom koldioxidfri metall- och gruvindustri, genom att leda omställningen från en linjär till en cirkulär ekonomi. Som Produktionstekniker på GreenIron kommer du spela en central roll i att optimera, underhålla och utveckla våra produktionssystem. Du kommer arbeta nära operatörer, underhållsteam, projektledare och teknikavdelning samt bidra både operativt och strategiskt till våra gröna tekniska processer. Du utgår från Sandviken och blir en del av vårt produktionsteam, men kommer även arbeta tätt tillsammans med andra avdelningar inom företaget – framför allt Operations, Tech och Projects. Eftersom vi är ett grönt företag med lönsam hållbarhet i fokus är det en stor fördel om du har intresse för och erfarenhet av miljö- och hållbarhetsfrågor. Du rapporterar till platschef Anette Anderung. Ansvarsområden Driva och leda tekniska förbättringsinitiativ för att öka prestanda, tillförlitlighet och effektivitet i produktionssystemen Optimera och automatisera produktionsprocesser genom avancerad PLC-programmering och tillämpning av LEAN-metodik Felsöka och lösa tekniska problem för att minimera stillestånd och säkerställa hög tillgänglighet Säkerställa en säker, effektiv och kvalitativ produktion genom bästa praxis inom processteknik och arbetsmiljö Ge teknisk utbildning och praktiskt stöd till kollegor, främja kunskapsdelning och operationell excellens Arbeta med gassystem, elkraftinfrastruktur och automationsteknik i avancerade industriprocesser Samarbeta tvärfunktionellt med FoU, drift och projektteam för att driva innovation och ständiga förbättringar Stötta vårt arbetsmiljöarbete, som är starkt kopplat till vår företagskultur Bakgrund och erfarenhet Teknisk utbildning (företrädesvis inom el, automation eller maskinteknik) Erfarenhet som produktionstekniker eller operatör inom tillverkningsindustri Praktisk erfarenhet av gassystem, underhåll och automation (PLC) Maskinkännedom – truckvana är meriterande Förmåga att leda och delta i tekniska projekt Ett arbetssätt präglat av LEAN, säkerhet och strukturerad problemlösning En lagspelare som kan dela kunskap och erfarenheter för att gemensamt hitta bästa lösningen Flytande i svenska och engelska, andra språk är ett plus Du är naturligt nyfiken och proaktiv, med en stark drivkraft att förstå hur saker fungerar och hur de kan förbättras. Med en självgående inställning och ett helhetsperspektiv tar du ägandeskap för ditt arbete och bidrar ofta utöver ditt formella ansvarsområde. Du trivs med att lösa praktiska utmaningar och angriper problem både strukturerat och kreativt. Som en samarbetsinriktad lagspelare med positiv inställning värdesätter du gemensamma framgångar och bidrar med energi och pålitlighet i varje projekt du deltar i. Vad vi kan erbjuda dig På GreenIron blir du en del av ett banbrytande team som driver innovation inom gruv- och metallindustrin. Vår patenterade, fossilfria teknik har potential att kraftigt minska de globala koldioxidutsläppen. Genom att ansluta dig till oss kommer du bidra till att lösa några av världens mest akuta miljöutmaningar, samtidigt som du utvecklar dina färdigheter i en inkluderande och dynamisk arbetsmiljö som värdesätter innovation, samarbete och hållbarhet. Låter detta som en utmaning för dig? Ansök redan idag genom att skicka in ditt CV och besvara frågorna i ansökningsformuläret. Vi går igenom ansökningarna löpande, men med hänsyn till semestertider kan återkopplingen ta något längre tid än vanligt. Har du frågor om tjänsten? Välkommen att kontakta Axel Hillelson på [email protected] Observera att vi genomför bakgrundskontroller som ett sista steg i vår rekryteringsprocess.*

3 dagar sedan
Sista ansökan:
18 augusti 2025
Operatör till GreenIron
GreenIron H2 AB
Övriga maskin- och processoperatörer vid stål- och metallverk

GreenIron är på en spännande resa för att minska klimatavtrycket från världens metall-, gruv- och tillverkningsindustrier. Vi söker nu en Operatör med ett praktiskt förhållningssätt, teknisk nyfikenhet och stark laganda som vill vara en nyckelperson i vår resa mot att skapa långsiktigt samhällsvärde med fokus på hållbar värdeskapande. Är det du? Vår vision är att bli den mest respekterade och innovativa aktören inom koldioxidfri metall- och gruvindustri, genom att leda omställningen från en linjär till en cirkulär ekonomi. Som Operatör på GreenIron kommer du spela en nyckelroll i att optimera, underhålla och utveckla vår produktionsanläggning. Du kommer arbeta nära andra operatörer, underhållsteam, projektledare och teknikavdelning samt bidra både operativt och strategiskt till våra gröna tekniska processer. Du kommer vara baserad i Sandviken och ingå i vårt produktionsteam, men också arbeta nära andra delar av företaget, särskilt Operations, Tech och Projects. Eftersom vi är ett grönt företag med lönsam hållbarhet i fokus är det en stor fördel om du har intresse för och erfarenhet av miljö- och hållbarhetsfrågor. Du rapporterar till platschef Anette Anderung. Ansvarsområden Köra och övervaka olika produktionsutrustningar, inklusive truckar, hjullastare och annan tung utrustning för att säkerställa säker och effektiv drift Hantera traverskranar och gassystem med precision och omsorg, alltid enligt fastställda säkerhetsrutiner Stötta löpande underhållsaktiviteter, identifiera avvikelser och snabbt rapportera tekniska problem för att minimera stillestånd Arbeta proaktivt enligt ett skiftschema, upprätthålla stabil drift och hantera förändrade produktionsbehov Följa strikta hälso-, säkerhets- och miljökrav och bidra till en säker och hållbar arbetsmiljö Aktivt delta i ständiga förbättringsinitiativ genom att komma med idéer, ge feedback och stödja utveckling av bättre arbetssätt Bidra med ett starkt ägandeskap, initiativ och lagarbete och samarbeta nära med kollegor för att nå gemensamma mål Bakgrund och erfarenhet Vana att arbeta med traverskranar och säkra lyft i produktionsmiljö Förståelse för underhållsrutiner, med praktisk erfarenhet av att stötta eller genomföra maskinunderhåll Genuint intresse för teknik och industriella processer, med en proaktiv inställning till lärande Flexibel och anpassningsbar till skiftarbete, inklusive natt- och helgpass vid behov Ett arbetssätt präglat av LEAN, säkerhet och strukturerad problemlösning En naturlig lagspelare som trivs i samarbeten och värdesätter gemensamma framgångar Flytande i svenska och engelska, andra språk är meriterande Du är en nyfiken och tekniskt driven person som gillar att förstå hur saker fungerar och hitta smartare, säkrare sätt att förbättra dem. Med ett självdrivet förhållningssätt och breda perspektiv tar du fullt ansvar för dina uppgifter och går ofta utöver det formella ansvaret. Du är duktig på att lösa praktiska problem med både strukturerat tänkande och praktisk kreativitet. Som en flexibel och säkerhetsmedveten lagspelare bidrar du med energi, pålitlighet och stark entreprenörsanda – alltid med målet att lyfta både processen och teamet omkring dig. Du trivs i en skiftarbetad miljö och värdesätter att arbeta tillsammans för att uppnå bestående resultat. Vad vi kan erbjuda dig På GreenIron blir du en del av ett banbrytande team som driver innovation inom gruv- och metallindustrin. Vår patenterade, fossilfria teknik har potential att kraftigt minska de globala koldioxidutsläppen. Genom att ansluta dig till oss kommer du bidra till att lösa några av världens mest akuta miljöutmaningar, samtidigt som du utvecklar dina färdigheter i en inkluderande och dynamisk arbetsmiljö som värdesätter innovation, samarbete och hållbarhet. Låter detta som en utmaning för dig? Ansök redan idag genom att skicka in ditt CV och besvara frågorna i ansökningsformuläret. Vi går igenom ansökningarna löpande, men med hänsyn till semestertider kan återkopplingen ta något längre tid än vanligt. Har du frågor om tjänsten? Välkommen att kontakta Axel Hillelson på [email protected] Observera att vi genomför bakgrundskontroller som ett sista steg i vår rekryteringsprocess.*

3 dagar sedan
Sista ansökan:
18 augusti 2025