I Sandviken är världen alltid närvarande. Här känner vi oss hemma och gör varandra bättre. Som anställd på Sandvikens kommun har du ett av Sveriges viktigaste jobb. Därför är det viktigt för oss att du trivs på ditt arbete och att du känner att din arbetsinsats är värdefull för samhället. Vi tror att vägen för att nå dit är att alla, oavsett om man är chef eller medarbetare, ska sträva efter att göra varandra bättre. För det bästa arbetet gör vi tillsammans. Genom helhetssyn, samverkan, dialog och genom att dra nytta av varandras olikheter. Som arbetsgivare och medarbetare arbetar vi tillsammans för ett långsiktigt och hållbart arbetsliv. Det i sin tur ger en framgångsrik och utvecklande kommun. När vi gör varandra bättre – gör vi Sandvikens kommun bättre! Individ- och familjeomsorgsförvaltningen i Sandvikens kommun har en funktionsindelad organisation. Inom förvaltningens ansvarsområde finns barn- och ungdomsvård, beroendevård, ekonomiskt bistånd och familjerätt samt handläggning av alkoholtillstånd och strategiskt arbete inom områdena folkhälsa och trygghet och ANDTS. Förvaltningen har en väl utbyggd öppenvård för barn, unga och deras familjer samt för vuxna. Ekonomienheten består idag av 30 medarbetare. För att möjliggöra för ett nära och aktivt ledarskap inom enheten finns utöver verksamhetschef, även två enhetschefer samt två gruppledare. Enheten handlägger ekonomiskt bistånd, bostadssociala kontrakt, förmedling av egna medel samt dödsboanmälan. Vi har ett väl fungerande samarbete med interna och externa aktörer inom arbetsmarknadssektorn. Vi söker nu en socialsekreterare för vikariat under ordinarie medarbetares föräldraledighet, ett år med möjlighet till förlängning. Vi erbjuder dig bland annat dessa förmåner: • årsarbetstid • friskvårdsbidrag • hälsofrämjande aktiviteter • extra semesterdagar när du fyller 40 och 50 år • personal- och fritidsföreningen Pulsen ARBETSUPPGIFTER Som socialsekreterare inom vår enhet utreder, bedömer och beslutar du om ekonomiskt bistånd samt bostadssociala kontrakt. En viktig del i arbetet är att tillsammans med den sökande, arbeta för att hitta lösningar som stärker hens resurser och möjligheter till att bli självförsörjande. I uppdraget ingår även samverkan med våra samarbetspartners, både internt och externt. Hoppas att du vill vara en del av vår enhet och utvecklas tillsammans med oss! KVALIFIKATIONER Du har socionomexamen eller annan högskoleutbildning som vi bedömer likvärdig. Erfarenhet av myndighetsutövning inom kommunal socialtjänst är meriterande. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi förutsätter att du är en empatisk och trygg person med förmåga till reflektion. Arbetet hos oss förutsätter både flexibilitet och förmåga till struktur och att trivas med att arbeta i ett högt tempo. För att kunna arbeta hos oss ska du även ha god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift och ha lätt för att fatta beslut och att stå för dessa. ÖVRIGT Det kan bli aktuellt med löpande urval till intervju under ansökningsperioden, så tveka inte med att skicka in din ansökan! Är du nyfiken på att läsa mer om Sandvikens kommun som arbetsgivare och hur det är att arbeta hos oss? Besök gärna våra sidor Arbete & karriär under sandviken.se Vill du veta hur det är att bo, leva och verka i Sandvikens kommun? Kanske du funderar på att flytta till Sandviken? Vi har samlat information speciellt för dig på våra sidor "Hello Sandviken" under sandviken.se. Om du har skyddad identitet ber vi dig att inte skicka in din ansökan digitalt via vårt rekryteringssystem. Mer information om hur du istället går tillväga finns på www.sandviken.se/ledigajobb
I Sandviken är världen alltid närvarande. Här känner vi oss hemma och gör varandra bättre. Som anställd på Sandvikens kommun har du ett av Sveriges viktigaste jobb. Därför är det viktigt för oss att du trivs på ditt arbete och att du känner att din arbetsinsats är värdefull för samhället. Vi tror att vägen för att nå dit är att alla, oavsett om man är chef eller medarbetare, ska sträva efter att göra varandra bättre. För det bästa arbetet gör vi tillsammans. Genom helhetssyn, samverkan, dialog och genom att dra nytta av varandras olikheter. Som arbetsgivare och medarbetare arbetar vi tillsammans för ett långsiktigt och hållbart arbetsliv. Det i sin tur ger en framgångsrik och utvecklande kommun. När vi gör varandra bättre – gör vi Sandvikens kommun bättre! Kultur- och fritidsförvaltningen arbetar med kultur, fritid, idrott, mötesplatser för unga, bad och friluftsliv och är organiserad i fem enheter, kulturenheten, fritidsenheten, folkbiblioteket, kulturskolan och Parkbadet. Kulturcentrum invigdes 2012 som ett led i kommunens vision om en levande stad fylld av kultur. I Kulturcentrum finns kulturskola, konsthall och folkbibliotek samt delar av kultur- och fritidsförvaltningen och Folkets Hus. Kulturenheten arbetar med: • Produktion och samordning av programverksamhet samt scenteknik • Sandvikens konsthall, offentlig konst och konstpedagogik • Kommunikation inför konserter, dans- och teaterföreställningar, mässor, festivaler, samtal och utställningar mm • Produktion och samordning av Kulturlöftet (alla elever, 4-16 år, i kommunen erbjuds varje läsår professionella kulturupplevelser och eget kulturutövande på skoltid) • Lokaluthyrning på Kulturcentrum och ett tiotal fastigheter som fungerar som arenor för den ideella idéburna sektorn i kommunen • Stöd till folkbildning och föreningsliv, museer och kulturhistoriska miljöer, stipendier och priser Kulturenheten arbetar nära andra offentliga aktörer, det fria kulturlivet och den ideella idéburna sektorn både i och utanför Sandviken. Enheten har ett samordnande uppdrag inom Kulturcentrum där lokaler, utbud och kommunikation samordnas med Folkbiblioteket, Litteraturhuset Trampolin, Kulturskolan och Folkets Hus. Kulturenhetens arbetsgrupp består av enhetschef, kulturproducenter, kultursamordnare för Kulturlöftet, kulturhandläggare, informatör/administratör, scentekniker, kultursamordnare med inriktning konst och konstpedagog. Enheten kompletteras regelbundet av konst- och kulturvärdar, scen-och utställningstekniker och andra uppdragstagare. ARBETSUPPGIFTER Den vikarierande kultursamordnaren kommer bland annat att arbeta med samordning och planering av Kulturlöftet. Kulturlöftet är en överenskommelse mellan Kultur- och fritidsförvaltningen och Kunskapsförvaltningen som innebär att alla barn från förskolans 4-åringar till grundskolans årskurs 9 i hela kommunen garanteras professionella kulturupplevelser och eget kulturutövande minst 1-2 gånger per läsår på lektionstid. Arbetet innebär även att producera och samordna utbud för en stor del av kommunens gymnasieelever. I arbetet med planering ingår att boka transport, lokaler, scenteknik, publikvärdar, stämma av med gästande artister, kulturpedagoger, sammanställa och distribuera information till kulturpiloter på skolor, göra omvärldsbevakning, planering och bokningar inför kommande termin. Arbetet utförs i nära samarbete med kulturproducenter, kulturpedagoger, verksamhetsutvecklare med flera inom Kulturcentrum och externa parter. I uppdraget ingår även administrativa uppgifter både med koppling till Kulturlöftet och till övrig kulturverksamhet. Administrationen gäller bland annat ekonomi, projekt och att bistå i redovisning och ansökan om externa medel. I uppdraget ingår även kommunikation av övrig kulturverksamhet; produktion av kommunikationsmaterial, informationsmaterial och innehåll till sociala media, såväl framtagande av texter och bildbearbetning i linje med kommunens kommunikationspolicy, kommunikationsplaner etc. Kommunikationen produceras i nära samarbete med respektive delprojektledare och Kulturcentrums producenter och informatör. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som: • Har eftergymnasial utbildning inom kultur och/eller kommunikation som av arbetsgivaren bedöms som relevant. • Har arbetslivserfarenhet inom kultur- och/eller kommunikationsområdet • Känner dig trygg med att arbeta i olika digitala system från publicering på intranätet och Teams till Outlook och InDesign. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete i en politiskt styrd organisation Som person är du: • strukturerad • snabblärd och effektiv • lösningsfokuserad • prestigelös • kreativ • en god kommunikatör ÖVRIGT I ditt arbete hos oss får du möta människor och uppleva glädjen i att göra skillnad. Tillsammans gör vi varandra bättre varje dag och gör Sandviken till en attraktiv plats att arbeta, leva och växa i. En plats där vi känner oss hemma och där det är enkelt att trivas mitt ibland natur, kultur, idrott och upplevelser. Är du nyfiken på att läsa mer om Sandvikens kommun som arbetsgivare och hur det är att arbeta hos oss? Besök gärna vår webbplats https://sandviken.se/arbete-och-karriar Vill du veta hur det är att bo, leva och verka i Sandvikens kommun? Kanske du funderar på att flytta till Sandviken? Vi har samlat information speciellt för dig på våra sidor "Hello Sandviken" under sandviken.se. Där hittar du även kontaktuppgifter till vår inflyttarlots som kan hjälpa dig med olika kontakter och ge dig tips inför ditt val av bostad. Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare: Sandvikens kommun gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden. Om du har skyddad identitet ber vi dig att inte skicka in din ansökan digitalt via vårt rekryteringssystem. Mer information om hur du istället går tillväga finns på www.sandviken.se/ledigajobb
I Sandviken är världen alltid närvarande. Här känner vi oss hemma och gör varandra bättre. Som anställd på Sandvikens kommun har du ett av Sveriges viktigaste jobb. Därför är det viktigt för oss att du trivs på ditt arbete och att du känner att din arbetsinsats är värdefull för samhället. Vi tror att vägen för att nå dit är att alla, oavsett om man är chef eller medarbetare, ska sträva efter att göra varandra bättre. För det bästa arbetet gör vi tillsammans. Genom helhetssyn, samverkan, dialog och genom att dra nytta av varandras olikheter. Som arbetsgivare och medarbetare arbetar vi tillsammans för ett långsiktigt och hållbart arbetsliv. Det i sin tur ger en framgångsrik och utvecklande kommun. När vi gör varandra bättre – gör vi Sandvikens kommun bättre! Individ- och familjeomsorgen i Sandvikens kommun skapar förutsättningar för utveckling, samsyn och ett nära ledarskap. Inom barn- och ungdomsvårdens myndighetsutövning skapar vi nu en ny ledningsstruktur för att möjliggöra ett mer nära och hållbart ledarskap med fyra engagerade och erfarna enhetschefer - var och en med ansvar för mottagningsenheten, utredningsenheten, placeringsenheten samt familjehem och familjerättsenheten. Nu söker vi en specialistsocionom till vår resursgrupp med specialistsocionomer, barn- och ungdomsassistenter samt administrativa assistenter. I dagsläget är denna tjänst placerad på familjehem och familjerättsenheten. Varför välja Sandvikens kommun och individ- och familjeomsorgen? Hos oss får du möjlighet att arbetsleda och utvecklas i en verksamhet präglad av professionalitet, samverkan och ett starkt socialt engagemang. Just nu genomför vi ett omfattande implementeringsarbete av Signs of Safety och förbereder oss för Framtidens socialtjänst – där vi bygger vidare på det som fungerar och utvecklar det som saknas. Vi erbjuder dig bland annat dessa förmåner: Semesterväxling, årsarbetstid, friskvårdsbidrag, hälsofrämjande aktiviteter, extra semesterdagar när du fyller 40 och 50 år, personal- och fritidsföreningen Pulsen. ARBETSUPPGIFTER Som specialistsocionom kommer du att arbeta med ett nära vardagsstöd till medarbetarna på enheten. I ditt uppdrag ingår att dela med dig av dina erfarenheter och kunskaper, att vara metodstöd i olika handläggningsprocesser samt vara aktiv i ärenden där dina kollegor behöver stöd och vägledning. Som specialistsocionom har du ett nära samarbete med ansvarig enhetschef samt de andra specialistsocionomerna inom verksamheten. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är socionom och har flerårig erfarenhet av arbete med utrednings- och handläggningsarbete av och med barn/ungdomar samt deras familjer. Kunskap och erfarenhet av familjehemsvård och/eller familjerättsligt arbete är ett krav. Vi ser gärna att du har erfarenhet av nätverksarbete och Signs of Safety och det är meriterande med erfarenhet av arbetsledning och specialuppdrag. Du är trygg i dig själv samt i ditt uppdrag inom socialtjänstens myndighetsutövning och har en ambition att vidareutvecklas i din roll. Det är av stor vikt att du genom din person och kompetens kan vara med och skapa trygghet i arbetsgruppen och bidra till ett kvalitativt arbete. Vi förutsätter att du är en empatisk person och att du vill arbeta målmedvetet för att både du själv och dina kollegor ska trivas och ha det bra tillsammans på jobbet. Arbetet hos oss förutsätter och erbjuder flexibilitet. Vi tror att det är bra om du har en god förmåga till struktur och fokus, detta då det ligger i jobbets natur att saker då och då inträffar som sätter medarbetarnas stressnivå och tålamod på prov. Du tycker att samverkan både internt och extern är viktigt och självklart. För att kunna arbeta hos oss ska du även ha god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. B-körkort är ett krav. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. ÖVRIGT Vi kan komma att tillämpa fortlöpande urval till intervju. Individ- och familjeomsorgsförvaltningen i Sandvikens kommun har en funktionsindelad organisation. Inom förvaltningens ansvarsområde finns barn- och ungdomsvård, beroendevård, ekonomiskt bistånd och familjerätt samt handläggning av alkoholtillstånd och strategiskt arbete inom områdena folkhälsa och trygghet och ANDTS. Förvaltningen har en väl utbyggd öppenvård för barn, unga och deras familjer samt för vuxna. Är du nyfiken på att läsa mer om Sandvikens kommun som arbetsgivare och hur det är att arbeta hos oss? Besök gärna vår webbplats https://sandviken.se/arbete-och-karriar Vill du veta hur det är att bo, leva och verka i Sandvikens kommun? Kanske du funderar på att flytta till Sandviken? Vi har samlat information speciellt för dig på våra sidor "Hello Sandviken" under sandviken.se. Där hittar du även kontaktuppgifter till vår inflyttarlots som kan hjälpa dig med olika kontakter och ge dig tips inför ditt val av bostad. Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare: Sandvikens kommun gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden. Om du har skyddad identitet ber vi dig att inte skicka in din ansökan digitalt via vårt rekryteringssystem. Mer information om hur du istället går tillväga finns på www.sandviken.se/ledigajobb
I Sandviken är världen alltid närvarande. Här känner vi oss hemma och gör varandra bättre. Som anställd på Sandvikens kommun har du ett av Sveriges viktigaste jobb. Därför är det viktigt för oss att du trivs på ditt arbete och att du känner att din arbetsinsats är värdefull för samhället. Vi tror att vägen för att nå dit är att alla, oavsett om man är chef eller medarbetare, ska sträva efter att göra varandra bättre. För det bästa arbetet gör vi tillsammans. Genom helhetssyn, samverkan, dialog och genom att dra nytta av varandras olikheter. Som arbetsgivare och medarbetare arbetar vi tillsammans för ett långsiktigt och hållbart arbetsliv. Det i sin tur ger en framgångsrik och utvecklande kommun. När vi gör varandra bättre – gör vi Sandvikens kommun bättre! Individ- och familjeomsorgsförvaltningen har sedan drygt ett år tillbaka startat en omfattande implementering av Signs of Safety, med målet att alla verksamheter ska arbeta med metodiken som en av sina grundpelare i verksamheten. Visionen är att alla barn och vuxna som möter Individ- och familjeomsorgen i Sandviken får ett sammanhängande och begripligt stöd, som tar hänsyn till helheten och som stärker familjers egna resurser och nätverk. Vuxna och barn görs till medskapare av hållbara lösningar och tillitsfulla relationer. För att ytterligare stärka arbetet med Signs of Safety satsar nu förvaltningen på tre nya tjänster som har Signs of Safety som sitt huvudsakliga uppdrag, med fokus på säkerhetsplanering och stabila hemmaplanslösningar i komplexa ärenden. Tjänsterna kommer att organiseras inom enheten för Förebyggande och tidigt stöd. Där finns väl upparbetade kontaktytor med samhällsaktörer som är viktiga för att barn och unga skall kunna bo kvar i sina familjer, så som förskola, skola, föreningsliv, hälso- och sjukvård och andra. Inom individ- och familjeomsorgen erbjuds goda möjligheter till kompetensutveckling och hela arbetsgruppen är aktivt med i utvecklingen av verksamheten. Vi har ett gott och nära samarbete med våra uppdragsgivare på myndighetsutövningen, ett nära ledarskap och extern handledning i grupp en gång i månaden. Kommunövergripande vi erbjuder dig bland annat semesterväxling, årsarbetstid, friskvårdsbidrag, hälsofrämjande aktiviteter, extra semesterdagar när du fyller 40 och 50 år och personal- och fritidsföreningen Pulsen. ARBETSUPPGIFTER Signs of safety-specialisterna kommer att arbeta i ett eget team och ha två huvudsakliga uppdrag; • Säkerhetsplanerare - aktiv medhandläggare till ansvarig socialsekreterare med metodansvar för Signs of Safety. • Hemmaplanskoordinator - öppenvårdsuppdrag som operativ koordinator, i placeringsnära och högintensiva ärenden med nätverksmobilisering enligt Signs of Safety som metodik. Båda uppdragen innebär ett nära samarbete med familjer, behandlare, socialsekreterare och andra yrkesverksamma, med fokus på relationsskapande, mobilisering av det privata och professionella nätverket och att skapa begriplighet och självbestämmande för familjen men också säkerhet och stabilitet för barnet eller den unge. Arbetet sker i familjers hem, i våra lokaler eller på andra aktörers arenor. Som Signs of Safety-specialist har du en fördjupad kompetens vad gäller Signs of Safetys verktyg och förhållningssätt. Rollen innebär, utöver de två huvuduppdragen, att: • Upprätthålla en fördjupad och uppdaterad kunskap om de verktyg som ingår i Signs of Safety. • Säkerställa att Signs of Safetys verktyg och förhållningssätt används korrekt och konsekvent och att förvaltningens samverkansrutiner gällande Signs of Safety efterföljs, i de ärenden där Signs of Safety-specialisten är involverad. • Ge stöd och vägledning till socialsekreterare och andra yrkesverksamma i förvaltningen i användningen av Signs of Safety, som komplement till ordinarie arbetsledning. • Vara internutbildare i Signs of Safety. • Sammankalla förvaltningens Signs of Safety-coacher, hålla i workshops och på uppdrag av ledningen bidra till implementering och utveckling av förvaltningens Signs of Safety-arbete. Eftersom rollen är ny i förvaltningen så kommer du och dina kollegor bidra till att forma teamet och rollen på det sätt som behövs för att målen ska nås. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är sugen att ta dig an Signs of Safetys arbetssätt hela vägen, att ha det som ditt huvudinstrument och bli riktigt duktig på just den metodiken. Du har socionomexamen eller annan akademisk examen med beteendevetenskaplig grund som arbetsgivaren bedömer likvärdig. För att bli aktuell för tjänsten ska du ha flerårig erfarenhet av arbete med barn, unga och familjer som socialsekreterare inom myndighetsutövning alternativt som familjebehandlare. Du ska också ha grundutbildning i Signs of Safety och ha arbetat med praktikmetoderna. Stor personlig mognad och god pedagogisk förmåga krävs. Är du en person som är bra på att locka fram människors vilja till förändring och kan se utvecklingspotentialen hos individer och familjer är du rätt person för jobbet. Du är strukturerad, initiativtagande, flexibel och uthållig samt har en välutvecklad förmåga att skapa goda samarbeten med såväl familjer som samarbetspartners. Du kan lätt växla fokus för att lägga krutet där det bäst behövs för dagen och klarar av att i krävande situationer bibehålla struktur och målet i siktet. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Du kommer få tillgång till befintlig metodik via internt lärande och kollegial handledning men även via externa utbildningar i metoder som enheten behöver förstärka framledes. Körkort är ett krav. Erfarenhet som socialsekreterare för barn och unga eller familjebehandling är ett krav. ÖVRIGT Vi kan komma att tillämpa löpande urval till intervju så vänta inte med att skicka in din ansökan till tjänsten! Om du har skyddad identitet ber vi dig att inte skicka in din ansökan digitalt via vårt rekryteringssystem. Mer information om hur du istället går tillväga finns på www.sandviken.se/ledigajobb.
Omsorgsförvaltningen med cirka 1275 anställda omfattar fem verksamhetsområden. Dessa är ordinärt boende, särskilt boende, LSS och socialpsykiatri, HSL och korttidsboenden samt ledningsstöd. Omsorgsförvaltningen erbjuder ett meningsfullt och betydelsefullt arbete. Vår strävan är att vård och omsorg ska bygga på samarbete mellan den enskilde, närstående och medarbetare. Vi erbjuder flera uppskattade förmåner såsom - semesterväxling - friskvårdsbidrag - hälsofrämjande aktiviteter - extra semesterdagar när du fyller 40 och 50 år - personal- och fritidsföreningen Pulsen ARBETSUPPGIFTER Vi söker medarbetare till vår kväll/natt organisation som vill göra skillnad i människors liv. Du får chansen att arbeta tillsammans med engagerade kollegor och ansvarar jourtid för patienter i olika verksamheter inom Sandvikens kommun - Vård- och omsorgsboenden - Hemsjukvård - Service och gruppboenden inom LSS Som en del av vårt team kommer du att bidra till att skapa en trygg och stödjande miljö för våra patienter. - En inspirerande arbetsmiljö med fokus på patientens välbefinnande - Möjlighet till utbildning och fortbildning - Ett starkt team med ett gemensamt mål: att förbättra livskvaliteten för våra patienter Som sjuksköterska på kväll/natt utför du hälso-och sjukvårdsuppgifter där patienten befinner sig, du arbetar förebyggande för att främja patientens hälsa och välbefinnande. Du ansvarar för medicinska bedömningar, dokumentation och är en rådgivande person för omsorgspersonal. Dokumentationen sker i Lifecare HSL. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska och som har flera års erfarenhet inom yrket. B-körkort och körvana av bil är ett krav för tjänsten. Du har goda kunskaper i det svenska språket både i tal, skrift och läsförståelse. Är du distriktsköterska eller har en specialistutbildning inom vård av äldre (geriatrik) är det meriterande. Du har ett professionellt förhållningssätt och bemöter andra med respekt. Du är prestigelös, uppmärksammar och belönar andras bidrag. Du är en stabil och lugn person som inger förtroende, skapar tilltro och tillit till våra patienter och omsorgspersonal. Är du den vi söker? Om du brinner för att göra skillnad och vill vara en del av vårt team, skicka in din ansökan redan idag! Tillsammans kan vi skapa framtidens vård. ÖVRIGT I ditt arbete hos oss får du möta människor och uppleva glädjen i att göra skillnad. Tillsammans gör vi varandra bättre varje dag och gör Sandviken till en attraktiv plats att arbeta, leva och växa i. En plats där vi känner oss hemma och där det är enkelt att trivas mitt ibland natur, kultur, idrott och upplevelser. Är du nyfiken på att läsa mer om Sandvikens kommun som arbetsgivare och hur det är att arbeta hos oss? Besök gärna vår webbplats https://sandviken.se/arbete-och-karriar Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare: Sandvikens kommun gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.
Arbetslivsförvaltningen ansvarar för kommunens verksamhet inom vuxenutbildning, arbetsmarknad och integration. Inom förvaltningen arbetar ca 150 medarbetare i en verksamhet som omfattar omkring 1 200 deltagare i arbetsmarknadsprogram och projekt samt omkring 3 000 studerande inom den samlade vuxenutbildningen Läroviken som är Sandvikens kommuns enhet för vuxenutbildning. Läroviken ansvarar för Utbildning i svenska för invandrare, Lärvux, grundläggande utbildningar, gymnasiala utbildningar, yrkesutbildningar samt påbyggnads- och eftergymnasiala utbildningar. Vi erbjuder dig bland annat dessa förmåner - semesterväxling - årsarbetstid - friskvårdsbidrag - hälsofrämjande aktiviteter - extra semesterdagar när du fyller 40 och 50 år - personal- och fritidsföreningen Pulsen. ARBETSUPPGIFTER Tjänsten är placerad på enheten Verksamhetsstöd, som är en stödverksamhet för hela förvaltningen. Verksamhetsstöd har ett övergripande och samordnande ansvar för nämndens och förvaltningens administration. Här arbetar olika stödfunktioner bland annat nämndadministration/diarium/arkiv, HR, ekonomiadministration, EU-administration med mera. Du ansvarar för förvaltningens redovisning, budget- och bokslutsarbete. I tjänsten ingår att ge stöd till verksamhetsansvariga avseende ekonomifrågor, till exempel löpande redovisning och prognoser. Du kommer också att arbeta operativt med ekonomifrågor på förvaltningen bland annat med månadsvisa avstämningar tillsammans med cheferna och stödja dessa i bedömningen av den ekonomiska prognosen. Du arbetar både strategiskt och operativt med frågor inom ekonomiområdet. Du driver frågor inom området och du ingår i ledningsgruppen som företräder förvaltningen på ett övergripande plan. Du har en aktiv roll på Arbetslivsförvaltningen i arbetet med att utveckla och effektivisera våra processer för att stödja våra verksamheter. Utöver detta kommer du att medverka i arbetet med Arbetslivsnämndens nämnd- och verksamhetsplan. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har ekonomutbildning från högskola eller universitet. Du ska ha jobbat som ekonom eller motsvarande i några år. ÖVRIGT I ditt arbete hos oss får du möta människor och uppleva glädjen i att göra skillnad. Tillsammans gör vi varandra bättre varje dag och gör Sandviken till en attraktiv plats att arbeta, leva och växa i. En plats där vi känner oss hemma och där det är enkelt att trivas mitt ibland natur, kultur, idrott och upplevelser. Är du nyfiken på att läsa mer om Sandvikens kommun som arbetsgivare och hur det är att arbeta hos oss? Besök gärna vår webbplats https://sandviken.se/arbete-och-karriar Vill du veta hur det är att bo, leva och verka i Sandvikens kommun? Kanske du funderar på att flytta till Sandviken? Vi har samlat information speciellt för dig på våra sidor "Hello Sandviken" under sandviken.se. Där hittar du även kontaktuppgifter till vår inflyttarlots som kan hjälpa dig med olika kontakter och ge dig tips inför ditt val av bostad. Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare: Sandvikens kommun gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden. Om du har skyddad identitet ber vi dig att inte skicka in din ansökan digitalt via vårt rekryteringssystem. Mer information om hur du istället går tillväga finns på www.sandviken.se/ledigajobb
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 11 till 16 av 16 jobb