Msx International Ltd. England, Filial jobb

Lediga jobb hos Msx International Ltd. England, Filial

BMW Marketing Specialist (Part-Time)

MSX International Ltd Are you an experienced marketing professional with an interest in automotive? Would you like to grow within an international company? Then this is the job for you! MSX International is looking for a Marketing Specialist to work in our BMW team. What we offer: As an employee at MSX, you work in a dynamic environment with high growth and a hard-to-beat customer offer. For us, this is a key position where you will have an important role in an expansive company with great opportunities to develop and influence. We offer flexibility, home office a few days a week, collective agreement and additional benefits. About the role: The Marketing Specialist is a key position to ensure that wholesale promotions match the need of the market and are being offered in a timely manner. The specialist will procure marketing materials for parts and accessories campaigns and monthly newsletters that are sent out to independent workshops. In addition, the specialist will propose campaigns and conduct campaign analysis to monitor how the campaigns are performing. Duties and responsibilities: * Create a marketing plan based on proposed campaigns * Create monthly campaign marketing default template for email campaigns * Generate business case for proposed campaigns * Track campaign effectiveness * Conduct additional tactical campaigns based on findings from analyses such as competitor analysis * Develop a rewards program aiming at pushing sales in specific sales channels/categories * Review campaign with pricing department to analyze competitive parts pricing * Monitor parts availability for suspended parts About you: We are looking for someone with a minimum of 3-5 years of previous experience in marketing, either as a specialist, coordinator or manager, and with a strong interest in the automotive industry. You have experience working with C.I (corporate identity) and you are a proficient user of MS Office, PowerPoint and InDesign or a similar software. As a person we believe that you are creative, you enjoy working independently and thinking outside the box. You pay close attention to detail, you are flexible and you are an excellent communicator who isn’t afraid to ask questions or to find information. For this role fluent English is a must and a Nordic language is desired but not mandatory. Working pattern and location: This is a part-time role with flexibility in terms of location. We offer the opportunity to work from our headquarters in Gothenburg (Gamlestan) or from our BMW office in Stockholm or from a remote location.   Application: Does this suit you? Apply today! All applications are processed on an ongoing basis.

17 april 2024
Sista ansökan:
17 maj 2024
Kundtjänstmedarbetare inom bilindustrin (vikariat)

MSX International Ltd Brinner du för att arbeta med kunder och kundservice inom bilindustrin? Talar och skriver du med lätthet på svenska och engelska? Då kan detta vara arbetet för dig! Vi söker nu efter en vikarie till vår Ford hub i Munkebäck. Vi erbjuder: Som medarbetare på MSXI arbetar du i en miljö där det är högt i tak. Du har en betydelsefull roll i ett expansivt företag med många utvecklingsmöjligheter. Vi har kollektivavtal och erbjuder friskvårdsbidrag. Arbetsuppgifter: * Kommunicera med kunder baserat på deras behov via mail, chatt och telefon för att erbjuda lösningar med en hög servicenivå. * Administrationsuppgifter kopplade till kundhanteringsprocessen. * Feedback - Ta ägande, prioritera och eskalera kundernas feedback och funktionsförfrågningar till relevanta interna team. Passar du profilen? För att lyckas i rollen som Customer Service Specialist tror vi att du har ett genuint intresse av att tillhandahålla professionell kundtjänst och du är motiverad av att självständigt. Du är en självdriven person med ett proaktivt tillvägagångssätt och en problemlösare. Eftersom majoriteten av din tid ägnas åt att interagera med kunder måste du ha en utmärkt skriftlig kommunikationsförmåga på svenska och engelska. Önskvärd erfarenhet/kompetens: * Minst 1 års erfarenhet från arbete med administration och kundservice. * Erfarenhet från bilindustrin är meriterande. * Trivs att arbeta med mycket kundkontakt. * Lätt för att kommunicera skriftligt och verbalt. * Strukturerad, självgående, positiv och ansvarsfull. * Grundläggande IT-kunskaper och van användare av Office-paket. Arbetsplats och omfattning: Detta är ett vikariat med start i juni. Jobbet är på heltid och arbetstiderna är indelade mellan måndag-fredag från 8:00-16:30. Tillträde sker enligt överenskommelse. Arbetsplatsens lokaler är helt nyrenoverade och man sitter i öppna landskap tillsammans med dina teamkollegor. Lokalen finns i Munkebäck dit både spårvagn och bussförbindelser finns.   Låter detta som din nästa utmaning i karriären? Vi arbetar med löpande urval – välkommen med din ansökan så snart som möjligt!

11 april 2024
Sista ansökan:
11 maj 2024
Teknisk Support inom fordonsteknik Volvo Cars / MSX International

MSX International Ltd Brinner du för teknik och problemlösning? Är du en analytisk person med stort intresse för teknik och bilar, då är rollen som diagnostekniker hos Volvo Cars/MSX International något för dig. Som diagnostekniker ger du support till Volvo Cars återförsäljare och tjänsten är en del av vårt nordiska team som expanderar. Vi söker just nu två personer, en som behärskar svenska och en som behärskar finska. Arbetsuppgifter: * Supportera och coacha återförsäljare med avancerad diagnostisk felsökning * Bistå med rekommendationer för fortsatt felsökning * Kommunicera direkt med Volvos utvecklingsteam * Daglig uppföljning av aktuella ärenden * Rapportering av produktavvikelser till Volvo * Kontinuerlig kompetensutveckling Kvalifikationer: * Teknisk erfarenhet från Volvo är ett krav, Nivå 4 * God förståelse för diagnossystem och mjukvara * Solid erfarenhet från auktoriserad märkesverkstad * Goda kunskaper inom IT, elektronik och felsökning * Engagerad och analytisk problemlösare * Kommunikativ och serviceinriktad * Flytande svenska och engelska eller flytande finska och engelska Arbetsplats och omfattning: Tjänsten är placerad i trevliga lokaler i Torslanda. Detta är en heltidstjänst och tillträde sker enligt överenskommelse. Vi erbjuder: Som medarbetare på MSXI arbetar du i en miljö där det är högt i tak. Du har en betydelsefull roll i ett expansivt företag med många utvecklingsmöjligheter. Vi har kollektivavtal och erbjuder friskvårdsbidrag. Låter den här tjänsten rätt för dig? Sök redan idag! Då alla ansökningar behandlas löpande kan tjänsten tillsättas innan sista ansökningsdatum.

9 april 2024
Sista ansökan:
9 maj 2024
Team Manager

MSX International Ltd Drivs du av att leda och utveckla team? Har du tidigare erfarenhet av ledarskap från fordonsindustrin? Vi söker dig som har erfarenhet av att leda i en kunddriven verksamhet med korta ledtider från behov till lösning. Team Manager är en nyckelperson i att säkerställa marknadens resultat och leverans mot både interna och externa intressenter. Låter det intressant, då skulle du passa in i vårt team i Göteborg. Arbetsuppgifter * Som Team Manager förväntas du hantera löpande personalfrågor och planera den dagliga bemanningen för teamet. Följa upp teamets ärenden, coacha och driva utveckling både i arbetssätt och i kvalitet. Vi arbetar systematiskt och följer noggrant upp vår kvalitet för att utveckla och skapa värde varje dag. * First point of contact mellan kund och teamet av agenter som jobbar med kundsupport. * Semesterplanering * Utvecklingssamtal * Supportera och ta ärenden vid behov från agenter Upprätthålla KPI-er Är du den vi söker? Vi söker dig med minst 3 års erfarenhet av ledarskap och som jobbat kundnära inom fordonsindustrin. Meriterande om du har tidigare erfarenhet av elbilar. Du behöver vara närvarande och tillgänglig för ditt team, tänka lösningar och ha förmågan att arbeta självständigt och strukturerat i en tvärfunktionell verksamhet. Det är viktigt att du trivs med att vara en central kontaktperson och är bra på att kommunicera både i tal och skrift. För att komma till din rätt i rollen behöver du ha erfarenhet från liknande servicearbete med kundkontakt, administration och från liknande supportroller med stort kundfokus. I den här rollen krävs det att du talar och skriver svenska samt engelska obehindrat. Vi värdesätter ett nyfiket sätt och en positiv inställning där du kan stämma in på devisen ”Being a people person”. För rollen krävs det även att du har B-körkort. Vi erbjuder: Tjänsten är en tillsvidareanställning hos MSX med 6 månaders provanställning. MSX har kollektivavtal samt erbjuder friskvårdsbidrag. Placering är i Göteborg. Låter detta som din nästa utmaning i karriären? Vi arbetar med löpande urval – välkommen med din ansökan så snart som möjligt!

2 april 2024
Sista ansökan:
2 maj 2024
Customer Support Agent (Svenska/Danska/Norska)

MSX International Ltd Brinner du för att arbeta med kunder och kundservice inom bilindustrin? Talar och skriver du med lätthet på svenska/engelska och/eller norska/danska? Då kan detta vara arbetet för dig! Vi söker nu ett flertal medarbetare till ett potentiellt kundkontaktcenter i Göteborg. Vi erbjuder: Som medarbetare på MSXI arbetar du i en miljö där det är högt i tak. Du har en betydelsefull roll i ett expansivt företag med många utvecklingsmöjligheter. Vi har kollektivavtal och erbjuder friskvårdsbidrag. Arbetsuppgifter: Tillsammans med ett team av duktiga och motiverade kollegor kommer ni att arbeta med följande: * Kundtjänst - Kommunicera med kunder baserat på deras behov via chatt, telefon, e-post och sociala medier för att erbjuda lösningar med en hög servicenivå. * Administrationsuppgifter kopplade till kundhanteringsprocessen. * Feedback - Ta ägande, prioritera och eskalera kundernas feedback och funktionsförfrågningar till relevanta interna team. * Ständiga förbättringar av processer och verktyg Passar du profilen? För att lyckas i rollen som Customer Support Agent tror vi att du har ett genuint intresse av att tillhandahålla professionell kundtjänst och du är motiverad av att arbeta i ett snabbt, dynamiskt team med förmågan att anpassa, hantera och uppfylla deadlines. Du är en självdriven person med ett proaktivt tillvägagångssätt, en problemlösare och en flexibel lagspelare. Eftersom majoriteten av din tid ägnas åt att interagera med kunder måste du ha en utmärkt muntlig och skriftlig kommunikationsförmåga på svenska/engelska eller norska/danska och vara en bra lyssnare. Önskvärd erfarenhet/kompetens: * Minst 1 års erfarenhet från arbete med administration och kundservice. * Erfarenhet från bilindustrin är meriterande. * Trivs att arbeta med mycket kundkontakt. * Lätt för att kommunicera muntligt och skriftligt. * Strukturerad, självgående, positiv och ansvarsfull. * Grundläggande IT-kunskaper och van användare av Office-paket. * B-körkort * Kunskap kring elbilar är meriterande. Arbetsplats och omfattning: Tjänsten är placerad i Göteborg. Detta är en heltidstjänst och tillträde sker enligt överenskommelse. Arbetstider är indelade i skift mellan 8-18, måndag-fredag.  Låter detta som din nästa utmaning i karriären? Vi arbetar med löpande urval. Välkommen med din ansökan!

2 april 2024
Sista ansökan:
2 maj 2024
Kundtjänstmedarbetare inom bilindustrin (Sommarvikariat)

MSX International Ltd Brinner du för att arbeta med kunder och kundservice inom bilindustrin? Talar och skriver du med lätthet på svenska och engelska? Då kan detta vara arbetet för dig! Vi söker nu efter en sommarvikarie till vårt kontor i Kista eller Göteborg. Vi erbjuder: Som medarbetare på MSXI arbetar du i en miljö där det är högt i tak. Du har en betydelsefull roll i ett expansivt företag med många utvecklingsmöjligheter. Vi har kollektivavtal och erbjuder friskvårdsbidrag. Arbetsuppgifter: * Kommunicera med kunder baserat på deras behov via mail och ett internt system för att erbjuda lösningar med en hög servicenivå. * Administrationsuppgifter kopplade till kundhanteringsprocessen. * Feedback - Ta ägande, prioritera och eskalera kundernas feedback och funktionsförfrågningar till relevanta interna team. Passar du profilen? För att lyckas i rollen som Customer Service Administrator tror vi att du har ett genuint intresse av att tillhandahålla professionell kundtjänst och du är motiverad av att självständigt. Du är en självdriven person med ett proaktivt tillvägagångssätt och en problemlösare. Eftersom majoriteten av din tid ägnas åt att interagera med kunder måste du ha en utmärkt skriftlig kommunikationsförmåga på svenska och engelska. Önskvärd erfarenhet/kompetens: * Minst 1 års erfarenhet från arbete med administration och kundservice. * Erfarenhet från bilindustrin är meriterande. * Trivs att arbeta med mycket kundkontakt. * Lätt för att kommunicera skriftligt. * Strukturerad, självgående, positiv och ansvarsfull. * Grundläggande IT-kunskaper och van användare av Office-paket. Meriterande tidigare erfarenhet: • Kundtjänstverksamhet inom bilindustrin. • Freshwork arbete i SalesForce eller andra CRM-system. Arbetsplats och omfattning: Detta är ett sommarvikariat på 6 veckor med start i juli. Jobbet är på heltid, måndag-fredag från 8:00-17:00. Tillträde sker enligt överenskommelse. Placering är i Kista eller Göteborg, för kandidater som är bosatta i Göteborg så upplyser vi om att 2 resor till Stockholm kan förekomma under inlärningsperioden. Låter detta som din nästa utmaning i karriären? Vi arbetar med löpande urval – välkommen med din ansökan så snart som möjligt!

2 april 2024
Sista ansökan:
2 maj 2024