Alfa Laval Technologies AB jobb

Lediga jobb hos Alfa Laval Technologies AB

Sales Support Nordic
Alfa Laval Technologies AB
Ordersamordnare m.fl.

At Alfa Laval, we always go that extra mile to overcome the toughest challenges. Our driving force is to accelerate success for our customers, people and planet. You can only achieve that by having dedicated people with a curious mind. Curiosity is the spark behind great ideas. And great ideas drive progress. As a member of our team, you thrive in a truly diverse and inclusive workplace based on care and empowerment. You are here to make a difference. Constantly building bridges to the future with sustainable solutions that have an impact on our planet's most urgent problems. Making the world a better place. Every day. About the job Your main task will be to support smaller customers in the Nordic countries. Meaning helping with quotations and orders. You will also follow up on the quotes with a focus on closing the deal with the customer in our CRM system. You will have responsibility for chosen customers primarily in Denmark and Sweden whom you will support from the office. Your mission is always to create a high customer satisfaction by going the extra mile and paying close attention to the needs of the customer. This you will do together with several close colleagues. The position is based in Lund. What you know To be successful in this position you: * Have a strong sale centered approach with the ability to handle more than one thing at a time. * Act fast on customer requests and understand the importance to act correctly and get things done. * A digital mindset and are open for changes. * Good knowledge of Microsoft Office programs and other business-related systems. * Excellent communication skills in both Swedish and English, both spoken and written. It is also important that you understand Danish as many of the smaller customers are located there. What´s in it for you We offer a challenging position in a fast-paced sales team with very high potential and friendly environment where we help each other to develop and create value. Your work will have a true impact on Alfa Laval's future success. The sales teams in Nordic are under transformation, hence you will be joining in due time for taking part in this development. For more information, please contact: Tina Masini Tarp, Market Area Manager, Anna Åhlin, Talent Acquisition Partner, Union information: Johan Ranhög, Akademikerföreningen +46 730 576 410 Bror Garcia Lantz, Unionen +46 709 366 985 Please send your application no later than 29th of September 2024. We do not accept applications sent directly via email. We care about diversity, inclusion, and equity in our recruitment processes. We also believe behavioral traits can provide important insights into a candidate's fit to a role. To help us achieve this we apply Pymetrics assessments, and upon application you will be invited to play the assessment games.

6 september 2024
Sista ansökan:
16 september 2024
Resande Erfaren Servicemekaniker Mellansverige
Alfa Laval Technologies AB
Underhållsmekaniker och maskinreparatörer

Alfa Laval Nordic, vårt nordiska försäljningsbolag, söker en ny serviceingenjör (du behöver inte vara utbildad ingenjör) med intresse för att hjälpa kunder genom proffsigt bemötande och hög servicenivå. I dina huvudsakliga arbetsuppgifter ingår att utföra service, både major och intermediate, på kundens maskiner samt att åtgärda akuta problem. Felsökning och att ständigt jobba med maskinoptimering och förbättring av processerna ingår också. Allt arbete utförs huvudsakligen hos våra kunder i Sverige. Utöver detta innefattar tjänsten att se till att god ordning råder inom arbetsområdet för att förebygga olycksfall/ohälsa samt att skapa trivsel och gott arbetsklimat. Till din hjälp har du ett väl uppbyggt nätverk av kollegor som ger dig den support och stöttning som du behöver. Som ny hos oss välkomnas du med ett introduktionsprogram av utbildningar, en handledare som ger dig vägledning och trevliga kollegor. Teamet i är idag en grupp på 15 personer i Sverige/ Finland och 42 personer totalt i Nordic där samarbete inom teamet sker på daglig basis. Förväntade övernattningar är cirka 100–125 per år och du utgår från ditt hem i mittsverige, men är formellt anställd på Alfa Laval Nordic i Tumba. Ditt ansvarsområde är hela Sverige, men med fokus på den centrala delen av landet. Arbetsuppgifter: Utföra planerade serviceåtgärder på maskinerna. Följa upp allt arbete hos kunderna och bidra till hög servicenivå. Felsöka och snabbt lösa tekniska problem på plats hos kunderna genom att diagnostisera, ge lösningsförslag och föreslå förbättringsåtgärder. Utforma servicerapporter på plats i samarbete med kunderna. Upprätthålla korrekt och uppdaterad information i IT-systemet. Identifiera och rapportera osäkra metoder och incidenter, vilket bidrar till ständiga förbättringar. Identifiera försäljningsmöjligheter genom att samarbeta med säljteamet. Ge proaktiv servicerådgivning till kunder från vår 360-tjänstportfölj. Vem är du? För att avståndet mellan dig och de flesta av våra kunder inte ska bli för långt ser vi helst att du är bosatt i Värmland, Örebro, Västmanland, Södermanland, Uppsala eller Stockholms län. Norra delarna av Östergötland, Västra Götaland samt södra delarna av Dalarnas och Gävleborg kan också vara aktuella. Som person är du driven, social och har lätt att prata med nya personer och du är van vid att ta ansvar för ditt arbete. Du är noggrann och nöjer dig inte med något annat än ett perfekt utfört jobb och du ser tekniska problem som en rolig och spännande utmaning. Du har erfarenhet från att arbeta ute på fältet med kunder eller så är du nyfiken på att prova på fältarbete. Du har en teknisk bakgrund och goda mekaniska färdigheter, gärna från maritim eller tunga fordon/utrustning. Du trivs med ett rörligt och skiftande arbetstempo med mycket frihet under ansvar. Innehav av giltigt körkort är en förutsättning för denna roll då du åker ut till kundernas anläggningar för att utföra arbetet. Mycket goda kunskaper i svenska är ett krav för att kunna kommunicera med våra kunder och du kan också göra dig förstådd på engelska. Tidigare erfarenhet av separatorer och dekanter är meriterande men Alfa Laval kommer att utbilda dig i alla produkter. Om du inte uppfyller allt ovan, men en del, uppmuntrar vi dig att söka tjänsten ändå. Låt oss tillsammans ta reda på om vi passar ihop! Vad finns det för möjligheter för dig? Vi erbjuder en utmanande position i en öppen och vänlig miljö där vi hjälper varandra att utveckla och skapa värde. Ditt arbete kommer att ha en inverkan på Alfa Lavals framtida framgång. Vi erbjuder även: Konkurrenskraftig ersättning och förmånspaket Servicebil Stora utvecklingsmöjligheter – Vi uppmuntrar intern rörlighet, när det är möjligt Utmärkt arbetsmiljö – säkerhet och etik är verkligen viktigt för oss Lärande & Utveckling - Vi investerar i våra medarbetare på lång sikt – inte bara med lön och förmåner, utan med kontinuerliga möjligheter till lärande och utveckling. För mer information, kontakta gärna: Geir Lærum, Country Manager Field Service Sverige & Finland, Tel 0732 305 057 Anna Åhlin, Talent Acquisition Partner, [email protected] Union information: IF Metall: Emil Höök, [email protected] Unionen: Anders Jansson, [email protected] Urval sker löpande så vänligen vänta inte med din ansökan. Sista dag att söka är 15:e september 2024. Vi tar inte emot ansökningar som skickas direkt via e-post. Vi bryr oss om mångfald, inkludering och rättvisa i våra rekryteringsprocesser. Vi tror också att beteendeegenskaper kan ge viktig information om hur bra en kandidat passar i en roll. För att hjälpa oss att uppnå detta tillämpar vi Pymetrics spel. Efter att du sökt rollen kommer du att bli inbjuden att spela bedömningsspelen.

29 augusti 2024
Sista ansökan:
28 september 2024
Resande Erfaren Servicemekaniker Mellansverige
Alfa Laval Technologies AB
Underhållsmekaniker och maskinreparatörer

Alfa Laval Nordic, vårt nordiska försäljningsbolag, söker en ny serviceingenjör (du behöver inte vara utbildad ingenjör) med intresse för att hjälpa kunder genom proffsigt bemötande och hög servicenivå. I dina huvudsakliga arbetsuppgifter ingår att utföra service, både major och intermediate, på kundens maskiner samt att åtgärda akuta problem. Felsökning och att ständigt jobba med maskinoptimering och förbättring av processerna ingår också. Allt arbete utförs huvudsakligen hos våra kunder i Sverige. Utöver detta innefattar tjänsten att se till att god ordning råder inom arbetsområdet för att förebygga olycksfall/ohälsa samt att skapa trivsel och gott arbetsklimat. Till din hjälp har du ett väl uppbyggt nätverk av kollegor som ger dig den support och stöttning som du behöver. Som ny hos oss välkomnas du med ett introduktionsprogram av utbildningar, en handledare som ger dig vägledning och trevliga kollegor. Teamet i är idag en grupp på 15 personer i Sverige/ Finland och 42 personer totalt i Nordic där samarbete inom teamet sker på daglig basis. Förväntade övernattningar är cirka 100–125 per år och du utgår från ditt hem i mittsverige, men är formellt anställd på Alfa Laval Nordic i Tumba. Ditt ansvarsområde är hela Sverige, men med fokus på den centrala delen av landet. Arbetsuppgifter: Utföra planerade serviceåtgärder på maskinerna. Följa upp allt arbete hos kunderna och bidra till hög servicenivå. Felsöka och snabbt lösa tekniska problem på plats hos kunderna genom att diagnostisera, ge lösningsförslag och föreslå förbättringsåtgärder. Utforma servicerapporter på plats i samarbete med kunderna. Upprätthålla korrekt och uppdaterad information i IT-systemet. Identifiera och rapportera osäkra metoder och incidenter, vilket bidrar till ständiga förbättringar. Identifiera försäljningsmöjligheter genom att samarbeta med säljteamet. Ge proaktiv servicerådgivning till kunder från vår 360-tjänstportfölj. Vem är du? För att avståndet mellan dig och de flesta av våra kunder inte ska bli för långt ser vi helst att du är bosatt i Värmland, Örebro, Västmanland, Södermanland, Uppsala eller Stockholms län. Norra delarna av Östergötland, Västra Götaland samt södra delarna av Dalarnas och Gävleborg kan också vara aktuella. Som person är du driven, social och har lätt att prata med nya personer och du är van vid att ta ansvar för ditt arbete. Du är noggrann och nöjer dig inte med något annat än ett perfekt utfört jobb och du ser tekniska problem som en rolig och spännande utmaning. Du har erfarenhet från att arbeta ute på fältet med kunder eller så är du nyfiken på att prova på fältarbete. Du har en teknisk bakgrund och goda mekaniska färdigheter, gärna från maritim eller tunga fordon/utrustning. Du trivs med ett rörligt och skiftande arbetstempo med mycket frihet under ansvar. Innehav av giltigt körkort är en förutsättning för denna roll då du åker ut till kundernas anläggningar för att utföra arbetet. Mycket goda kunskaper i svenska är ett krav för att kunna kommunicera med våra kunder och du kan också göra dig förstådd på engelska. Tidigare erfarenhet av separatorer och dekanter är meriterande men Alfa Laval kommer att utbilda dig i alla produkter. Om du inte uppfyller allt ovan, men en del, uppmuntrar vi dig att söka tjänsten ändå. Låt oss tillsammans ta reda på om vi passar ihop! Vad finns det för möjligheter för dig? Vi erbjuder en utmanande position i en öppen och vänlig miljö där vi hjälper varandra att utveckla och skapa värde. Ditt arbete kommer att ha en inverkan på Alfa Lavals framtida framgång. Vi erbjuder även: Konkurrenskraftig ersättning och förmånspaket Servicebil Stora utvecklingsmöjligheter – Vi uppmuntrar intern rörlighet, när det är möjligt Utmärkt arbetsmiljö – säkerhet och etik är verkligen viktigt för oss Lärande & Utveckling - Vi investerar i våra medarbetare på lång sikt – inte bara med lön och förmåner, utan med kontinuerliga möjligheter till lärande och utveckling. För mer information, kontakta gärna: Geir Lærum, Country Manager Field Service Sverige & Finland, Tel 0732 305 057 Anna Åhlin, Talent Acquisition Partner, [email protected] Union information: IF Metall: Emil Höök, [email protected] Unionen: Anders Jansson, [email protected] Urval sker löpande så vänligen vänta inte med din ansökan. Sista dag att söka är 15:e september 2024. Vi tar inte emot ansökningar som skickas direkt via e-post. Vi bryr oss om mångfald, inkludering och rättvisa i våra rekryteringsprocesser. Vi tror också att beteendeegenskaper kan ge viktig information om hur bra en kandidat passar i en roll. För att hjälpa oss att uppnå detta tillämpar vi Pymetrics spel. Efter att du sökt rollen kommer du att bli inbjuden att spela bedömningsspelen.

29 augusti 2024
Sista ansökan:
28 september 2024
Resande Erfaren Servicemekaniker Mellansverige
Alfa Laval Technologies AB
Underhållsmekaniker och maskinreparatörer

Alfa Laval Nordic, vårt nordiska försäljningsbolag, söker en ny serviceingenjör (du behöver inte vara utbildad ingenjör) med intresse för att hjälpa kunder genom proffsigt bemötande och hög servicenivå. I dina huvudsakliga arbetsuppgifter ingår att utföra service, både major och intermediate, på kundens maskiner samt att åtgärda akuta problem. Felsökning och att ständigt jobba med maskinoptimering och förbättring av processerna ingår också. Allt arbete utförs huvudsakligen hos våra kunder i Sverige. Utöver detta innefattar tjänsten att se till att god ordning råder inom arbetsområdet för att förebygga olycksfall/ohälsa samt att skapa trivsel och gott arbetsklimat. Till din hjälp har du ett väl uppbyggt nätverk av kollegor som ger dig den support och stöttning som du behöver. Som ny hos oss välkomnas du med ett introduktionsprogram av utbildningar, en handledare som ger dig vägledning och trevliga kollegor. Teamet i är idag en grupp på 15 personer i Sverige/ Finland och 42 personer totalt i Nordic där samarbete inom teamet sker på daglig basis. Förväntade övernattningar är cirka 100–125 per år och du utgår från ditt hem i mittsverige, men är formellt anställd på Alfa Laval Nordic i Tumba. Ditt ansvarsområde är hela Sverige, men med fokus på den centrala delen av landet. Arbetsuppgifter: Utföra planerade serviceåtgärder på maskinerna. Följa upp allt arbete hos kunderna och bidra till hög servicenivå. Felsöka och snabbt lösa tekniska problem på plats hos kunderna genom att diagnostisera, ge lösningsförslag och föreslå förbättringsåtgärder. Utforma servicerapporter på plats i samarbete med kunderna. Upprätthålla korrekt och uppdaterad information i IT-systemet. Identifiera och rapportera osäkra metoder och incidenter, vilket bidrar till ständiga förbättringar. Identifiera försäljningsmöjligheter genom att samarbeta med säljteamet. Ge proaktiv servicerådgivning till kunder från vår 360-tjänstportfölj. Vem är du? För att avståndet mellan dig och de flesta av våra kunder inte ska bli för långt ser vi helst att du är bosatt i Värmland, Örebro, Västmanland, Södermanland, Uppsala eller Stockholms län. Norra delarna av Östergötland, Västra Götaland samt södra delarna av Dalarnas och Gävleborg kan också vara aktuella. Som person är du driven, social och har lätt att prata med nya personer och du är van vid att ta ansvar för ditt arbete. Du är noggrann och nöjer dig inte med något annat än ett perfekt utfört jobb och du ser tekniska problem som en rolig och spännande utmaning. Du har erfarenhet från att arbeta ute på fältet med kunder eller så är du nyfiken på att prova på fältarbete. Du har en teknisk bakgrund och goda mekaniska färdigheter, gärna från maritim eller tunga fordon/utrustning. Du trivs med ett rörligt och skiftande arbetstempo med mycket frihet under ansvar. Innehav av giltigt körkort är en förutsättning för denna roll då du åker ut till kundernas anläggningar för att utföra arbetet. Mycket goda kunskaper i svenska är ett krav för att kunna kommunicera med våra kunder och du kan också göra dig förstådd på engelska. Tidigare erfarenhet av separatorer och dekanter är meriterande men Alfa Laval kommer att utbilda dig i alla produkter. Om du inte uppfyller allt ovan, men en del, uppmuntrar vi dig att söka tjänsten ändå. Låt oss tillsammans ta reda på om vi passar ihop! Vad finns det för möjligheter för dig? Vi erbjuder en utmanande position i en öppen och vänlig miljö där vi hjälper varandra att utveckla och skapa värde. Ditt arbete kommer att ha en inverkan på Alfa Lavals framtida framgång. Vi erbjuder även: Konkurrenskraftig ersättning och förmånspaket Servicebil Stora utvecklingsmöjligheter – Vi uppmuntrar intern rörlighet, när det är möjligt Utmärkt arbetsmiljö – säkerhet och etik är verkligen viktigt för oss Lärande & Utveckling - Vi investerar i våra medarbetare på lång sikt – inte bara med lön och förmåner, utan med kontinuerliga möjligheter till lärande och utveckling. För mer information, kontakta gärna: Geir Lærum, Country Manager Field Service Sverige & Finland, Tel 0732 305 057 Anna Åhlin, Talent Acquisition Partner, [email protected] Union information: IF Metall: Emil Höök, [email protected] Unionen: Anders Jansson, [email protected] Urval sker löpande så vänligen vänta inte med din ansökan. Sista dag att söka är 15:e september 2024. Vi tar inte emot ansökningar som skickas direkt via e-post. Vi bryr oss om mångfald, inkludering och rättvisa i våra rekryteringsprocesser. Vi tror också att beteendeegenskaper kan ge viktig information om hur bra en kandidat passar i en roll. För att hjälpa oss att uppnå detta tillämpar vi Pymetrics spel. Efter att du sökt rollen kommer du att bli inbjuden att spela bedömningsspelen.

29 augusti 2024
Sista ansökan:
28 september 2024
Resande Erfaren Servicemekaniker Mellansverige
Alfa Laval Technologies AB
Underhållsmekaniker och maskinreparatörer

Alfa Laval Nordic, vårt nordiska försäljningsbolag, söker en ny serviceingenjör (du behöver inte vara utbildad ingenjör) med intresse för att hjälpa kunder genom proffsigt bemötande och hög servicenivå. I dina huvudsakliga arbetsuppgifter ingår att utföra service, både major och intermediate, på kundens maskiner samt att åtgärda akuta problem. Felsökning och att ständigt jobba med maskinoptimering och förbättring av processerna ingår också. Allt arbete utförs huvudsakligen hos våra kunder i Sverige. Utöver detta innefattar tjänsten att se till att god ordning råder inom arbetsområdet för att förebygga olycksfall/ohälsa samt att skapa trivsel och gott arbetsklimat. Till din hjälp har du ett väl uppbyggt nätverk av kollegor som ger dig den support och stöttning som du behöver. Som ny hos oss välkomnas du med ett introduktionsprogram av utbildningar, en handledare som ger dig vägledning och trevliga kollegor. Teamet i är idag en grupp på 15 personer i Sverige/ Finland och 42 personer totalt i Nordic där samarbete inom teamet sker på daglig basis. Förväntade övernattningar är cirka 100–125 per år och du utgår från ditt hem i mittsverige, men är formellt anställd på Alfa Laval Nordic i Tumba. Ditt ansvarsområde är hela Sverige, men med fokus på den centrala delen av landet. Arbetsuppgifter: Utföra planerade serviceåtgärder på maskinerna. Följa upp allt arbete hos kunderna och bidra till hög servicenivå. Felsöka och snabbt lösa tekniska problem på plats hos kunderna genom att diagnostisera, ge lösningsförslag och föreslå förbättringsåtgärder. Utforma servicerapporter på plats i samarbete med kunderna. Upprätthålla korrekt och uppdaterad information i IT-systemet. Identifiera och rapportera osäkra metoder och incidenter, vilket bidrar till ständiga förbättringar. Identifiera försäljningsmöjligheter genom att samarbeta med säljteamet. Ge proaktiv servicerådgivning till kunder från vår 360-tjänstportfölj. Vem är du? För att avståndet mellan dig och de flesta av våra kunder inte ska bli för långt ser vi helst att du är bosatt i Värmland, Örebro, Västmanland, Södermanland, Uppsala eller Stockholms län. Norra delarna av Östergötland, Västra Götaland samt södra delarna av Dalarnas och Gävleborg kan också vara aktuella. Som person är du driven, social och har lätt att prata med nya personer och du är van vid att ta ansvar för ditt arbete. Du är noggrann och nöjer dig inte med något annat än ett perfekt utfört jobb och du ser tekniska problem som en rolig och spännande utmaning. Du har erfarenhet från att arbeta ute på fältet med kunder eller så är du nyfiken på att prova på fältarbete. Du har en teknisk bakgrund och goda mekaniska färdigheter, gärna från maritim eller tunga fordon/utrustning. Du trivs med ett rörligt och skiftande arbetstempo med mycket frihet under ansvar. Innehav av giltigt körkort är en förutsättning för denna roll då du åker ut till kundernas anläggningar för att utföra arbetet. Mycket goda kunskaper i svenska är ett krav för att kunna kommunicera med våra kunder och du kan också göra dig förstådd på engelska. Tidigare erfarenhet av separatorer och dekanter är meriterande men Alfa Laval kommer att utbilda dig i alla produkter. Om du inte uppfyller allt ovan, men en del, uppmuntrar vi dig att söka tjänsten ändå. Låt oss tillsammans ta reda på om vi passar ihop! Vad finns det för möjligheter för dig? Vi erbjuder en utmanande position i en öppen och vänlig miljö där vi hjälper varandra att utveckla och skapa värde. Ditt arbete kommer att ha en inverkan på Alfa Lavals framtida framgång. Vi erbjuder även: Konkurrenskraftig ersättning och förmånspaket Servicebil Stora utvecklingsmöjligheter – Vi uppmuntrar intern rörlighet, när det är möjligt Utmärkt arbetsmiljö – säkerhet och etik är verkligen viktigt för oss Lärande & Utveckling - Vi investerar i våra medarbetare på lång sikt – inte bara med lön och förmåner, utan med kontinuerliga möjligheter till lärande och utveckling. För mer information, kontakta gärna: Geir Lærum, Country Manager Field Service Sverige & Finland, Tel 0732 305 057 Anna Åhlin, Talent Acquisition Partner, [email protected] Union information: IF Metall: Emil Höök, [email protected] Unionen: Anders Jansson, [email protected] Urval sker löpande så vänligen vänta inte med din ansökan. Sista dag att söka är 15:e september 2024. Vi tar inte emot ansökningar som skickas direkt via e-post. Vi bryr oss om mångfald, inkludering och rättvisa i våra rekryteringsprocesser. Vi tror också att beteendeegenskaper kan ge viktig information om hur bra en kandidat passar i en roll. För att hjälpa oss att uppnå detta tillämpar vi Pymetrics spel. Efter att du sökt rollen kommer du att bli inbjuden att spela bedömningsspelen.

29 augusti 2024
Sista ansökan:
28 september 2024
Project Manager- Digitalization
Alfa Laval Technologies AB
Chefer inom arkitekt- och ingenjörsverksamhet

Project Manager - Digitalization Every day, we get opportunities to make a positive impact - on our colleagues, partners, customers and society. Together, we're pioneering the solutions of the future and unlocking the full potential of precious resources. Trusted to act on initiative, we challenge conventional thinking to develop world-leading technologies that inspire progress in vital areas, including energy, food, water and shipping.​ As we push forward, the innovative, open spirit that fuels our 140-year-old start-up culture and rapid growth also drives our personal growth. So, as we shape a more resourceful, less wasteful world, we build our careers too. Are you passionate about driving digital transformation? Within our Parts, Distribution & Logistics (PDL) division, we're constantly exploring how to elevate our processes, tools, and business practices. As a key member of our central Project Manager Team, your mission is to identify, plan, and implement improvement projects leveraging on digitalization tools to optimize our end to end processes within our global distribution of parts. Key Responsibilities: * Digital Innovation: Lead initiatives to enhance efficiency using advanced tools like Robotic Process Automation (RPA), Artificial Intelligence (AI), Simulation, Process Mining, and Data Analytics. * Transformative Projects: Identify business model and concept for example Digital Warehouse. * Tech Scouting: Stay ahead of industry trends by exploring and integrating technologies that add value to the organization. * Community Leadership: Drive the digitalization community within PDL, sharing best practices and impactful use cases across the organization. This is a global role, based in Lund, Sweden, with the exciting opportunity to travel internationally to our sites in Asia, the USA, and Europe (~30 travel days per year). Who You Are You're a forward-thinking professional with a strong business acumen and a passion for digital transformation. You thrive on exploring new solutions and can clearly see how digital tools can create tangible benefits for the business. Change excites you, and you're eager to implement improvements that drive success. * Curious Mindset: You're always curious about new technologies and how they can be applied to enhance business processes. * Results-Driven: With your ability to translate business needs into actionable plans, you lead projects that deliver measurable outcomes. * Global Navigator: Your experience in international environments enables you to communicate effectively and foster collaboration across diverse teams. * Team Player: Your open and informal communication style helps you build strong relationships and contribute to a positive team spirit. Your Background * Experience: Proven track record in managing digitalization initiatives, especially within supply chain processes and data management. * Education: A university degree in Engineering, System Science, Business Administration, or a related field. * Skills: Fluent in English, with familiarity with various project management methodologies, including agile approaches. What's in It for You? We offer a challenging position in an open and innovative environment where we help each other to develop and create value. Your work will have a true impact for a sustainable future and Alfa Laval's future success. For union information, please contact: Johan Ranhög, Akademikerna, +46 46 2891664 Bror Garcia Lantz, Union, +46708477026 Johnny Hultén, IF Metall, +46 709366517 For further information please contact: Gunhild Sträng, Operations Development Manager, PDL at Divya Sharma, Talent Acquisition Partner at We review applications continually so please send in your application as soon as possible and no later than September 30, 2024. We don't accept applications sent directly via email. We care about diversity, inclusion, and equity in our recruitment processes. We also believe behavioral traits can provide important insights into a candidate's fit to a role. To help us achieve this we apply Pymetrics assessments, and upon application you may be invited to play the assessment games. #L1-DS1

26 augusti 2024
Sista ansökan:
9 september 2024
Mechanical Engineer - Oceanbird
Alfa Laval Technologies AB
Ingenjörer och tekniker inom maskinteknik

Mechanical engineer - Oceanbird Oceanbird is developing wind power solutions that will revolutionize shipping - an industry that is responsible for 3% of global greenhouse gas emissions. If the shipping industry was a country, it would be the sixth biggest polluter, that we are going to change! Would you like to contribute to this change, join our fast-growing, highly competent and passionate team in Stockholm, Sweden. We share a sense of urgency and believe that change must happen now. The wind helped us discover our planet - now it can help us preserve it. AlfaWall Oceanbird AB is a 50/50 joint venture, owned by Alfa Laval and Wallenius but operated as an independent company. We are developing wing sail technology for the global shipping market and are now looking for an experienced mechanical engineer to our team based in Tumba, Stockholm. What will you do? We are looking for a mechanical engineer that with large experience from the whole product development chain, especially regarding large scale mechanical systems. In this role you will get to combine mechanical design and structural engineering in solving the complex challenges of getting wing sails onboard large ocean-going ships. The key tasks will be: * Mechanical and structural design of Oceanbird wing sail technology according to technical requirements as defined by customer needs, class rules and Oceanbird standards. * Develop drawings and specifications, including 3D models/drawings, BOM, and instructions for manufacturing. * Technical interface towards suppliers and manufacturers. Who are you? To succeed in this role, you should have: * Creative and problem-solving mindset is paramount! * Master's degree in mechanical engineering, or equivalent. * At least 5 years working experience from mechanical engineering of large-scale industry structures or systems. * Experience in working cross-functionally together with automation, electrical and other mechanical/structural engineers in solving problems and ensuring system performance. * Field experience, you have already developed and been a part of taking prototypes or products from the drawing board to commissioning. * Working experience within the marine industry and in creo is beneficial. For more information, please contact Magnus MackAldener, Head of R&D Oceanbird +46 76 252 93 38 Regina Garcia Moguel, Talent Acquisition Partner, Union information: Francisco Garcia, Akademikerföreningen, +46 733 995 684 Anders Jansson, Unionen, +46730780482 We review applications continually so please send in yours as soon as possible not later than September 13th, 2024. Please note that, due to GDPR, we do not accept applications sent via email. We care about diversity, inclusion, and equity in our recruitment processes. We also believe behavioral traits can provide important insights into a candidate's fit to a role. To help us achieve this we apply Pymetrics assessments, and upon application you will be invited to play the assessment games. #LI-RG1

26 augusti 2024
Sista ansökan:
14 september 2024