ICA Sverige AB jobb

Lediga jobb hos ICA Sverige AB

Handlarstöd – ICA Reklams Butikssupport

Omgående - vikariat till och med 2025-08-31 Vill du vara med att hjälpa och vägleda våra cirka 1300 ICA-butiker i ICA:s reklamproduktion? Har du erfarenhet från support, är lösningsorienterad, har goda tekniska förmågor och kan skapa relation i möten med våra butiker? Då har vi rollen för dig på ICA Reklam i Kungälv. Som kollega i vårt team Handlarstöd kommer du vara butikernas First line kontakt (telefon, mejl, chatt) med uppgift att svara och hantera butikens olika frågor kopplat till deras marknadsföring. Du kommer att förutom att guida våra butiker i self-service systemet MinButik, också arbeta med tillhörande administrativa uppgifter/dokumentation. Vi har ett nära samarbete med övriga team inom ICA Reklam för att proaktivt säkerställa rätt svar och guidning i rätt tid. I rollen kommer du bland annat att: Säkerställa data av inkommande ärenden Ansvara för att säkerställa, efterleva och uppdatera rutiner i teamet, med Agilt arbetssätt Ansvara för att löpande kompetens höja dina kunskaper i takt med att nya produkter och tjänster samt funktioner och tekniska lösningar implementeras Dokumentera feedback och önskemål från butik Upprätta och underhålla befintliga dokument, så som guider för butik och internt i teamet Arbeta proaktivt och kontakta butiker Delta i tester av system Vem är du? Lägst gymnasieutbildning, gärna inom marknadsföring/kommunikation och några års relevant arbetserfarenhet. Det är starkt mediterande om du har tidigare erfarenhet inom ICA så som butik eller gärna ICA Reklam Dokumenterad erfarenhet av kundkontakt och/eller teknisk support Självgående och lösningsorienterad God kommunikativ förmåga i svenska, tal och skrift Erfarenhet av CRM-verktyget Hubspot är meriterande Kunskaper i Microsoft Office-program är en förutsättning Personliga egenskaper Som kollega i Handlarstöd sätter du service och bemötande i fokus och är lösningsorienterad. Du har lätt för samtal med kund, där du ser telefon (mejl/chatt) som det självklara verktyget. Som person trivs du med många olika team och roller, du har ett gott ordningssinne där inget faller mellan stolarna och då frågorna från butik innebär att du är bred i din kunskap och med eget ansvar söker svar till butik. Flexibilitet är en förutsättning och vi lägger särskilt stor vikt vid personliga egenskaper då rollen kräver att du är utåtriktad och van vi att ha många kontaktytor. Samtidigt behöver du ha en god förståelse för att sätta dig in i nya system och tekniska lösningar. Ansök så snart som möjligt, då vi gör löpande urval och intervjuer. Dock senast 2024-05-08 Kontaktpersoner People & Team manager: Susanne Delwér +46 70-542 65 52 Facklig representant Daniela Fagernäs +46 722-20 01 96 Anställningsform Vikariat Tillträde Omgående Om ICA ICA ska spegla våra kunder såväl som samhället i stort och är beroende av medarbetare med olika kompetenser. Vi strävar därför efter att anställa människor med olika bakgrund och värdesätter den kunskap och erfarenhet det medför. ICA värnar om goda arbetsmiljöförhållanden för våra medarbetare. Vi har som målsättning att ha totalt rökfria arbetsplatser. Vi tillämpar drogtestning i samband med rekryteringsförfarandet. Läs gärna mer på www.ica.se

23 april 2024
Sista ansökan:
8 maj 2024
Säljsupport färskvaror/måltidslösningar

Ta möjligheten att utveckla din färskvarukunskap tillsammans med våra butiker på Säljsupport färskvaror ICA Sverige   Vill du vara med och driva ICA’s erbjudande inom färskvaror och måltidslösningar? Vi stöttar butikerna i arbetet med lönsamhet, sortiment och exponeringar. Tillsammans med butikerna formar vi det färskvaruerbjudande som passar butikens kunder och marknad bäst. Detta för att möta kundens behov och långsiktigt konkurrera på en ständigt framåtsträvande marknad. Nu söker vi dig som vill vinna framtiden tillsammans med oss!  Det här är ditt blivande jobb  I teamet Säljsupport färskvaror/måltidslösningar kommer du att vara med och driva förändring och förflyttningar i tillsammans med butiken och handlaren. Dina uppgifter handlar i grunden om att stötta butikerna i de flesta frågor som är kopplade till försäljning och drift av färskvaror samt att säkra genomförande av centrala aktiviteter och strategier. Du utför arbetet både genom enskilda butiksbesök samt i nätverksform, fysisk och digitalt.  Vi är den naturliga länken mellan våra butiker & ICA Sverige.    Dina huvudsakliga ansvarsområden och arbetsuppgifter   Säkerställa lönsamt och effektivt arbete i färskvaruavdelningarna i butik och driva försäljning och poster ur butik.  Bära ut centrala och profilunika initiativ kopplat till färskvaror. Genom expertis inom färskvaror och måltidslösningar kunna tillgodose butikernas unika behov av coachning, individuella handlingsplaner och uppföljning med syfte att uppnå uppsatta mål gällande försäljning och lönsamhet  Stödja butikerna i planering och uppföljning av självdrivande aktiviteter   Du blir ansvarig för att följa upp och tillsammans med butik genomföra den lagda planen. Din roll blir att vara pådrivande för att få genomförande och långsiktighet i det planerade för butik tillsammans med handlaren/medarbetarna. Självständigt planerar och genomför du aktiviteterna samtidigt som du är en del av ett drivet och engagerat team. Vi är ett team på 17st personer från norr till syd som samarbetar genom fysiska samt digitala möten. Du kommer få en strukturerad och välplanerad introduktion som genomförs tillsammans med dina kollegor. Vi arbetar i en digital struktur med aktiv uppföljning och styrning mot våra prioriterade mål. Då vi är ett team med spridning över hela landet är arbetet med digital verktyg en central del i tjänsten. Vi utgår från Office 365 med Teams, Planner, Power point, Excel m.m. Då rollen är butiksnära och det är där vi gör skillnad, innebär det att du kommer att spendera större delen av tiden i ICA-butikerna. Möjlighet till tjänstebil ingår i rollen. Din profil  Vi söker dig som har gedigen Butikserfarenhet av försäljning och ledarskap i butik och dessutom har ett stort engagemang i allt du gör. För att lyckas i rollen behöver du ha en bakgrund inom färskvaror eller måltidslösningar. Är du idag eller har varit chef/ledare, så är det en stor fördel i denna tjänst. Som person är du driven och uthållig, kan bygga förtroende genom relationer och skapa resultat med en positiv försäljningsutveckling. Du är duktig på rutiner och effektiv drift. Du är ansvarsfull, proaktiv, modig och har förmåga att skapa nätverk och att nå ut genom god kommunikation. Vi söker en ny kollega till säljsupport som är nyfiken och vill stötta ICAs möjligheter att vinna framtiden! Är det du? Då är vi nyfikna på just dig, sök till oss redan idag!     Tjänsten är tillsvidareanställning. Du kan även utgå från närliggande städer/orter än den angivna placeringsorten. Ort/distrikt:  Göteborg med omnejd, Placeringsort Kallebäck.  Kontaktperson  För ytterligare frågor om rollen kontakta Teamchef Säljsupport Färskvaror Gustaf Glans, 072-220 27 00, [email protected] Pga GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via mejl. Sista dag för ansökan  Välkommen med din ansökan så snart som möjligt, dock senast 2024-04-30. Urval och intervjuer pågår löpande vilket innebär att tjänsterna kan komma att tillsättas innan sista publiceringsdatum.  Anställningsform Tillsvidareanställning  Tillträde enligt överenskommelse. Om ICA   ICA ska spegla våra kunder såväl som samhället i stort och är beroende av medarbetare med olika kompetenser. Vi strävar därför efter att anställa människor med olika bakgrund och värdesätter den kunskap och erfarenhet det medför.

18 april 2024
Sista ansökan:
18 maj 2024
Data Engineer

We are hiring a Data Engineer to improve our data modelling in our efficient platform for data driven analytics at ICA. Our digital transformation journey started a few years back with migrating BI/DW platform to Google Cloud Platform and we are creating an infrastructure to be more data driven and to run the machine learning use cases on the cloud. The team has grown into a data engineering function with multi skilled teams. We now are hiring Data Engineers ready for senior positions taking lead in different specific areas. Are you one? Team work – and skill development  As our Data Engineer, you will work in a team with 3-6 Engineers, some more juniors and some Senior and Lead Engineers. You will be more focused on data modelling. But also work with Warehousing / data pipelines, building technical frameworks or AI and Machine Learning. You will also be a part of establishing frameworks, guidelines and routines for the best ways of working – we are the experts designing our way of working. Some in our DE team are working more with data modelling and analytics with data science skills. Our ambition with our work is to embed advanced analytics, AI and Machine Learning naturally into our business processes. You will be using open source and Google products in cloud environment in an agile way of working. You build it – You run it. Our mission Our performance is enabling the ICA Business. Great efficient data quality and advanced analysis are needed for better prices, understanding changing markets and decisions in the fast-moving consumer goods e-commerce and insights for all our ICA retailers. We are looking for you We are now scouting for a strong Data Engineer with great data modelling skills. You are qualified with experiences in GCP, DBT, Azure or AWS. You need to be skilled in Python and SQL. Skills and experience in Data Science Data Analysis are also merits. You need to have a valid work permit for Sweden or an EU citizenship. Apply now Any kind of questions about the position contact hiring manager Madeleine Sidmar  +46722200038, questions about the selection process or terms & conditions at ICA please contact Markus Koppari, +4672 220 28 31. Apply as soon as possible, but no later than 2024-05-31. During this recruitment process we will use online tools for interviews and getting to know your skills. We also apply drug testing before all new hires.

17 april 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Lagerchefer till Brunna

Välkommen till en e-handel i världsklass! I Brunna, Kungsängen, nordväst om Stockholm finns Sveriges modernaste logistikenhet för e-handel. Lagret på 30 000 kvm öppnade ICA 2021 i samarbete med brittiska Ocado som erbjuder en av världens mest avancerade plattformar för online-försäljning av livsmedel, med hög automationsgrad. Tillsammans har vi på några år etablerat en e-handelslogistik i världsklass. Vill du bli en del av vårt team? Lagerchef, ditt blivande jobb Vi erbjuder dig en unik möjlighet att påverka hur kunden handlar mat genom att leverera marknadens bästa e-handels logistik. En roll med stort eget ansvar och stor påverkansmöjlighet för ICAs e-handel. Har du vilja och egna idéer finns stora möjligheter att lyckas i att vidareutveckla både dig själv och ICA. Som lagerchef är du övergripande ansvarig för tydligt definierade flöden i verksamheten. Ditt huvudsakliga fokus är att leda gruppchefer och dess team i arbetet. Du ansvarar för att din verksamhet sätter och uppfyller mål avseende produktivitet, kvalitet och arbetsmiljö. Genom att engagera, motivera, coacha och ge tydlig feedback uppnår du och teamet goda resultat. I samspel med övriga funktioner, förväntas du planera och organisera och följa upp verksamheten. Du kommer att rapportera till logistikchefen för enheten i Brunna och tillhöra dess ledningsgrupp. Det här erbjuder vi Vi erbjuder en roll med stort eget ansvar och stor påverkansmöjlighet för ICA:s e-handel. Har du vilja och egna idéer finns stora möjligheter att vidareutveckla både dig själv och ICA. Du kommer att ha personalansvar och tillsammans med ditt team skapar ni goda resultat genom en stark entreprenörsanda, ett förhållningssätt där vi är tydliga, ärliga och litar på varandra samt en stor portion engagemang för varandra och våra kunder. Vem är du? För att vara framgångsrik i denna tjänst har du gedigen erfarenhet från en likvärdig logistikverksamhet eller större produktionsanläggning med hög grad av teknik och automation. Vi söker dig som redan idag är en erfaren ledare och har vana att leda genom andra chefer. Du har visat att du kan leda i förändring och trivs i en sådan miljö. Du skapar engagemang bland medarbetare och kollegor, samt är tydlig gällande förväntningar på dig själv och andra. Vi ser att du har en drivkraft och mod att prova nya saker och skapa en kultur av ständiga förbättringar. Vardagen präglas av ett högt tempo vilket du behöver motiveras av. Tillsammans med din erfarenhet av budgetansvar, goda kunskaper i ekonomi samt god förståelse för affär och lönsamhet vet vi att du kommer att bidra till vår verksamhet. Då vi även har många kontakter med Ocado i England vill vi att du, förutom talar och skriver svenska, är bekväm med att tala och skriva på engelska. ledarskap bör beskrivas så här: Värderingsdrivet Personligt ledarskap som förstärker positiva beteenden och prestationer God kommunikativ förmåga Förmågan att bygga relationer och skapa långsiktigt förtroende Resultatorienterat Förändringsorienterat Analytiskt med förmågan att både fördjupa och förenkla problemställningar Förmågan att pendla mellan taktiskt, operativt och strategiskt perspektiv Förmåga att planera och strukturera arbete även under press Anställningsform Tillsvidareanställning Tillträde Enligt överenskommelse Kontaktuppgifter För information om tjänsterna: Fredrik Söderlund, Logistikchef, [email protected] För information om rekryteringsprocessen: Karin Benyamine, HRBP, [email protected] 010-422 20 01 Vi tar inte emot ansökningar via mail! Sista dag för ansökan 2021-04-30, urval sker löpande under processen och vi önskar att du ansöker om tjänsten snarast. Denna rekrytering gör vi i egen regi, därför undanbedes kontakter från rekryteringsföretag. Vi ska spegla våra kunder såväl som samhället i stort och är beroende av medarbetare med olika kompetenser. Vi strävar efter att anställa människor med olika bakgrund och värdesätter den kunskap och erfarenhet det medför. Vi värnar om goda förutsättningar för ett hållbart arbetsliv för våra medarbetare med god arbetsmiljö och möjlighet till ständig utveckling. Vi tillämpar kompetensbaserad rekrytering. Drogtestning förekommer i samband med vissa av våra rekryteringsprocesser samt vi tar utdrag ur belastningsregister.

15 april 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Verksamhetsutvecklare

Verksamhetsutvecklare för ICA Transport Är du en Verksamhetsutvecklare som drivs av att skapa hållbara resultat och utveckla verksamheten? Avdelningen Verksamhetsstöd Transport söker nu två verksamhetsutvecklare för att arbeta med medarbetaren och kunden i fokus. Huvudsakliga ansvarsområde som Verksamhetsutvecklare för ICA Transport är att leda och samordna funktionens förflyttningar och förbättringsarbete i linje med uttalade strategier. Detta genom att: Systematiskt förbättra hur en organisation leds, styrs och skapar värde Strukturerat och tryggt leda organisationen i den transformationsresa vi är på, genom att involvera, lyfta fram och stötta kollegor Leda, stötta och koordinera initiativ och projekt för att realisera strategiska förflyttningar/förbättringar med lean- och agila metoder Agera Transports representant i gränssnittsforum inom ICA, samt agera point of contact för initiala diskussioner om förflyttningar på idébasis Bidra med utblickar och nya perspektiv Vi söker dig som har kunskap och erfarenhet av att leda förbättringsarbete med förståelse för flödesperspektivet (supply chain) och logistik. Du har förmåga att visualisera potentialer och avvikelser utifrån kvalitativa och kvantitativa data. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet inom projektledning, förändringsledning och praktiskt arbete utifrån lean och agila metoder. Har du också en relevant högskoleutbildning inom området så är det meriterande. Du kommer ingå i Centralt Verksamhetsstöd Transport vars uppgift är att efter uttalade mål och strategiska fokusområden, tillsammans med Transportorganisationen driva verksamhetsutveckling som effektiviserar, kvalitetssäkrar och standardiserar våra arbetssätt. Vi är en avdelning med olika specialistkompetenser som arbetar efter övertygelsen om att framgång ligger i nära samarbeten där alla får bidra med sina styrkor. Inom Transportorganisationen är det en hög förändringstakt. Verksamheten befinner sig i en implementation av ett nytt Transport Management System, samtidigt som det pågår en rad andra processarbeten och projekt. Som verksamhetsutvecklare bidrar du med kraft och kompetens till allt detta! För att lyckas i rollen krävs det att du är pedagogisk och entusiasmerande med mycket god kommunikativ förmåga. Du har ett starkt personligt ledarskap som väl balanserar med ICAs värderingar. Du fånga upp verksamhetens behov och ser dess potentialer. Du är strukturerad och metodisk, och gillar samarbete med olika funktioner och människor i en komplex och föränderlig vardag. Du förväntas resa ungefär två gånger i månaden till något av ICAs transportkontor. Vi tillämpar flexibel arbetsplats vilket innebär en möjlighet att arbeta hemifrån två dagar i veckan. Om ICA ICA Gruppen är ett av Nordens ledande detaljhandelsföretag med verksamhet inom mat och måltider, bank, apotek, specialvaror och fastigheter. ICAs värderingar grundar sig på enkelhet, engagemang och entreprenörskap. Balansen mellan individens drivkraft och kraften i det gemensamma är en del av vår framgång. Har du vilja och egna idéer finns en mängd möjligheter att lyckas hos oss. Sista dag för ansökan är 28 april 2024. Intervjuer sker löpande och vi ser fram emot din ansökan så snart som möjligt! Tjänsterna är tillsvidareanställning på heltid. Vi ser gärna att du har placeringsort på något av våra transportkontor som finns i Västerås, Helsingborg, Kallhäll och Borlänge. Huvudkontoret ligger i Solna och rekryterande chef har placeringsort Västerås. Kontaktperson och rekryterande chef: Emma Wedegård, chef Verksamhetsstöd Transport 072-2202426 Vi ska spegla våra kunder såväl som samhället i stort och är beroende av medarbetare med olika kompetenser. Vi strävar efter att anställa människor med olika bakgrund och värdesätter den kunskap och erfarenhet det medför. Vi värnar om goda förutsättningar för ett hållbart arbetsliv för våra medarbetare med god arbetsmiljö och möjlighet till ständig utveckling. Vi tillämpar kompetensbaserad rekrytering. Drogtestning förekommer i samband med vissa av våra rekryteringsprocesser.

10 april 2024
Sista ansökan:
10 maj 2024
Kundansvarig redovisningsekonom

ICA’s Redovisningsbyrå söker Kundansvarig redovisningsekonom Hos oss på ICA Affärsservice finns en spännande blandning av den stora koncernens styrka med den enskilda handlarens entreprenörsanda. Vi är i ständig förändring och det händer alltid nya saker vilket leder till utvecklande arbetsdagar. ICA ligger i framkant när det gäller många områden och ICA Affärsservice satsar hela tiden på innovation inom ekonomi- och lönetjänster för framtiden. Som en del av ICA Affärsservice kommer du att arbeta tillsammans med många engagerade och professionella kollegor som sätter en stolthet i att alltid göra våra kunders vardag enklare. Vill du så finns fantastiska möjligheter att utvecklas med oss! Hur kommer din vardag att se ut? Du kommer att arbeta i kundteam, där du som redovisningsekonom med kundansvar har det yttersta ansvaret mot de ICA butiker som ingår i din kundstock. Du har ett team av kollegor som hjälper dig med reskontratjänster och grundbokföring medan dina huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden består av: Sammanställning och kvalitetssäkring av månadsrapporter till din kundstock och de ICA-handlare som du är ansvarig för. Upprättande av årsbokslut, årsredovisningar och bolagsdeklarationer Övriga konsulttjänster som privata deklarationer, budget och ekonomiska analyser Ekonomisk rådgivning Egenskaper för att lyckas i rollen Utöver att du har det yttersta ansvaret för leverans gentemot kund, behöver du vara en klippa på att: Skapa en god relation till dina kunder och lyssna in på deras behov Planera och prioritera ditt arbete på ett självständigt sätt för att hålla deadlines Vara en god lagspelare och ta ansvar för att utveckla samarbetet inom kundteamet Delta aktivt i förändringsarbete och stötta organisationen där det behövs Din bakgrund och personliga egenskaper Du har högskoleutbildning eller motsvarande kunskaper från arbetslivet. Du har även flera års erfarenhet inom redovisning, exempelvis från en konsultbyrå eller från annat detaljhandelsföretag. Som person är du noggrann och analytisk. Då du kommer att ha mycket kundkontakt är det viktigt att du är social, bra på att skapa förtroende och behålla goda relationer. För att trivas i rollen är du driven, positiv, nyfiken och har en stark vilja att lära dig nya saker. Självklart har du god kommunikativ förmåga i både tal och skrift. Med kunden i fokus För att skapa och behålla goda kundrelationer, kommer du årligen att åka på kundbesök till ett flertal av dina kunder runtom i Sverige. Anställningsform Tillsvidare Kontaktinformation  Frågor om tjänsten besvaras av rekryterande chefer: Emelie Ekstedt, [email protected] Fackliga kontakter Unionen: Umit Dag, [email protected] Akademikerföreningen: Kontaktas via mailbox: [email protected] Ansökan  Välkommen med din ansökan senast 2024-04-30 Urvalet kan ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningsdag har passerats.  Vill du göra varje dag lite enklare ihop med oss? Det är nämligen precis det vi vill göra. För våra kunder och för oss själva. Vi vill att alla ska kunna må bättre, handla bekvämare, laga bättre mat och leva i ett mer hållbart samhälle. Och det är du och vi tillsammans som gör det här. För att lyckas med det måste vi hela tiden utmana oss själva. Vi måste hela tiden jobba ihop för att behålla bra relationer, goda samarbeten och det där starka entreprenörsdrivet för att fortsätta att utvecklas. Innovation och digitalisering är otroligt viktigt för oss. Det är så vi hittar lösningar som håller för framtiden. När det gäller din egen utveckling är det också bra att vi är så stora som vi är och jobbar inom så många olika områden. Det betyder att du kan hitta din egen väg framåt och påverka hur du själv ska utvecklas och växa. Allt det här kombinerat tycker vi skapar riktigt bra förutsättningar för att du och vi ska kunna hänga ihop riktigt länge – och ha kul längs vägen.

5 april 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
.NET Backend-utvecklare i Borås

Vill du vara en del av ett framstående team som driver digital transformation för ICA Sveriges marknadsavdelning och ICA Reklam? Vi söker .NET Backend-utvecklare som vill utveckla innovativa IT-lösningar för marknadsföring, kundlojalitet och e-handel. Tillsammans med vårt dedikerade team kommer du att bidra till utvecklingen av robusta och skalbara backend-lösningar för att hantera dagens och morgondagens digitala behov. Jobbet som Backend utvecklare Som backend-utvecklare ansvarar du för att leverera kod av hög kvalitet på ett effektivt sätt. Du ingår ett team som utvecklar lösningar för att möta våra användares behov, handlare, kundtjänst och slutkonsumenter. Stort fokus ligger på att etablera nya lösningar som stöttar både befintlig affär och de nya digitala kanalerna men även på stabilitet i befintliga lösningar. Vi tillämpar objektorienterad analys och design och du kommer att ha möjlighet att arbeta med enhetstester och säkerställa kvalitet i kodleveransen. Är du den vi söker? Vi söker dig med några års erfarenhet inom .NET (C#) och goda kunskaper inom SQL. Önskvärt är erfarenhet av arbete med dokumentdatabaser såsom Cosmos Db eller MongoDb samt meddelandehanterare som Kafka och Azure ServiceBus. Erfarenhet av RESTful API i C# och TDD/enhetstestning är meriterande. Vi letar efter en lagspelare som trivs i en självorganiserad miljö och som är engagerad i att leverera värde för verksamheten. Du bör vara kommunikativ och ha förmågan att samarbeta effektivt med andra team. Goda kunskaper i svenska och engelska krävs. Vad händer nu? Om du har frågor tjänsten är du välkommen att kontakta Amanda Larsson, Manager Engineering Interaction, på 0709-798116 eller Anders Lornell, Manager Engineering Foundation, på 0707-773 301 Urval sker löpande. Har du frågor om urval eller process kontakta Markus Öhman, rekryterare, på 076- 695 62 04. Vi gör löpande urval så skicka in din ansökan så snart som möjligt, dock ej senare än 2 maj. ICA ska spegla våra kunder och samhället, vi strävar därför efter att anställa människor med olika bakgrund, kompetenser, kunskap och erfarenheter. Tester kan förekomma i processen. Vi värnar om goda arbetsmiljöförhållanden med mål om helt rökfria arbetsplatser och tillämpar även drogtestning i samband med rekryteringen. Läs mer om hur det är att jobba på ICA, https://karriar.icagruppen.se/se/sv/livet-pa-ica

4 april 2024
Sista ansökan:
2 maj 2024
Flödesanalytiker

Flödesanalytiker Vi söker en driven, kreativ och analytiskt orienterad individ för rollen som Analytiker. Som Flödesanalytiker kommer du att vara ansvarig för att samla in, analysera och tolka lastbärarflöden för att ge insikter och stödja strategiska beslut inom organisationen. Om jobbet som Flödesanalytiker Du kommer ingå i ett team på 10 personer som ansvarar för lastbärarflödet inom hela ICA Sverige, jobba tvärfunktionellt med transport, drift, leverantörer och kunder. Du kommer att göra datainsamlingar, analyser och presentationer av både kvalitativa och kvantitativa data för relevanta intressenter. Du kommer att medverka som analysresurs i större projekt och inköp, leda utredningar självständigt och utföra egna analysarbeten. Variationen i analysuppdrag kommer att vara stor och kommer omfatta utveckling/ integrering samt förvaltning av befintliga plattformar som PowerBI, Celonis och WMS system. Är du den vi söker? Kandidatexamen inom datavetenskap, statistik, ekonomi, matematik eller liknande område. Meriterande med magisterexamen eller liknande. Meriterande av erfarenhet av att arbeta med dataanalys och statistiska verktyg, såsom Python, SQL, eller liknande. Starka analytiska och problemlösningsfärdigheter med förmåga att omsätta data till användbar information och insikter. Utmärkta kommunikationsfärdigheter med förmåga att presentera komplexa tekniska koncept på ett begripligt sätt. Erfarenhet av att arbeta i tvärfunktionella team och hantera flera projekt samtidigt. Därför ska du välja ICA Vill du göra varje dag lite enklare ihop med oss? Det är nämligen precis det vi vill göra. För våra kunder och för oss själva. Vi vill att alla ska kunna må bättre, handla bekvämare, laga bättre mat och leva i ett mer hållbart samhälle. Och det är du och vi tillsammans som gör det här. För att lyckas med det måste vi hela tiden utmana oss själva. Vi måste hela tiden jobba ihop för att behålla bra relationer, goda samarbeten och det där starka entreprenörsdrivet för att fortsätta att utvecklas. Innovation och digitalisering är otroligt viktigt för oss. Det är så vi hittar lösningar som håller för framtiden. När det gäller din egen utveckling är det också rätt bra att vi är så stora som vi är och jobbar inom så många olika områden. Det betyder att du kan hitta din egen väg framåt och påverka hur du själv ska utvecklas och växa. Allt det här kombinerat tycker vi skapar riktigt bra förutsättningar för att du och vi ska kunna hänga ihop riktigt länge – och ha kul längs vägen. Läs mer om livet på ICA här. Vad händer nu? Vill du veta mer om jobbet kontakta: Rekryterande chef: Anes Gogalic 076 4951783 Fackligt ombud Unionen: Umit Dag [email protected] Sista ansökningsdag 2024-04-28, rekryteringsprocessen sker fortlöpande. ICA ska spegla våra kunder och samhället, vi strävar därför efter att anställa människor med olika bakgrund, kompetenser, kunskap och erfarenheter. Vi värnar om goda arbetsmiljöförhållanden med mål om helt rökfria arbetsplatser. Om roller kräver det så behöver du genomgå tester, bakgrundskontroller och drogtestning innan anställning. Läs mer om hur det är att jobba på ICA.

3 april 2024
Sista ansökan:
29 april 2024
ICA Sverige söker Lönekonsulter under sommaren

ICA Sverige söker Lönekonsult till Butikslön och Koncernlön. Butiks- & Koncernlön administrerar ICA butikernas och ICA koncernens löner. Välkommen till ICA Affärsservice, hos oss finns en spännande blandning av den stora koncernens styrka med den enskilda handlarens entreprenörsanda. Här finns också en unik möjlighet att lära känna många olika branscher. Vi är i ständig förändring och det händer alltid nya saker vilket leder till utvecklande arbetsdagar. ICA ligger i framkant när det gäller många områden och ICA Affärsservice satsar hela tiden på innovation inom ekonomi- och lönetjänster för framtiden. Som en del av ICA Affärsservice kommer du att arbeta tillsammans med många engagerade kollegor som är professionella, mycket kompetenta och sätter en stolthet i att alltid göra våra kunders vardag enklare. Vill du så finns fantastiska möjligheter att utvecklas med oss! Med cirka 300 medarbetare och hantering av nästan 900 kunder är ICA Affärsservice Västerås största leverantör av lön- och ekonomitjänster och ett av Nordens största lokala leverantörer av löne- och ekonomitjänster. Du kommer att tillhöra Shared Service Center Hub där Löneavdelningen ingår och tillsammans med dina kollegor sitter du i fina lokaler centralt i fantastiska Västerås! Jobbet Som Lönekonsult arbetar du i team med dina kollegor. I arbetsuppgifterna som är en stor del av uppdraget bearbetar du en mängd olika typer av ärenden och registrerar kvalificerade löneunderlag som tex nyanställningar, avslut, ersättningar och avdrag. Hantering av olika typer av intyg är också en stor del av arbetsuppgifterna. All ärendehantering sker via vårt ärendehanteringssystem Service Now. Din profil Vi söker dig som är serviceinriktad, gillar att hjälpa andra och stimuleras av att arbeta mot deadlines. Du har en glad och positiv inställning, tycker om att arbeta i team men har också förmågan att arbeta och leverera självständigt. Du är strukturerad och noggrann då arbetet kräver att vi levererar i rätt tid och till rätt kvalité. Då stor del av vår kommunikation sker över telefon ställs stora krav på att du har lätt att kommunicera och förmåga att skapa förtroende. Vi arbetar dagligen med lärande och Självledarskap för att vinna framtiden tillsammans, och några nyckelord för oss är ansvarsfull, proaktiv och modig. Vi förutsätter att du är en van datoranvändare med förmåga att lära nytt. Krav är godkänd YH utbildning inom lön eller flera års erfarenhet av lönearbete. Stämmer ovanstående in på dig så är vi övertygade om att du kommer att bli en viktig del i vårt team! Välkommen med din ansökan! Butikslön säljer lönetjänster åt ICA butiker och hanterar idag ca 33 000 löner. Koncernlön hanterar idag ca 15 000 löner åt våra åtta koncernbolag. Inom Löneavdelningen arbetar vi med nio olika kollektivavtal, på Butikslön främst med Detaljhandelsavtalet. Anställningsform Sommarvikariat Tillträde Enligt överenskommelse Kontaktuppgifter Butikslön: Sonja Welz 070-240 43 [email protected] Koncernlön: Ann-britt Carlsson 070-625 88 03 [email protected] Fackliga kontakter: Unionen: Umit Dag, 010–422 15 98, [email protected] Akademikerföreningen: Kontaktas via mailbox: [email protected] Sista dag för ansökan 2024-04-30

28 mars 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Leveransansvariga chaufförer deltid ICAs e-handelslager

Beskrivning av jobb Är du en ansvarstagande och kundorienterad person som trivs med att köra bil? Vi levererar med egen fordonsflotta till butik och direkt hem till slutkonsument. Välkommen att söka tjänsten som Leveransansvarig chaufför till ICAs E-handelslager! Om jobbet som chaufför Arbetsuppgifterna består av att köra ut leveranser av beställda varor till kund. Som Leveransansvarig chaufför är du ansiktet utåt och den som möter våra kunder. Vi söker deltidsanställda på 75%. Tjänsten är en tillsvidareanställning med provanställning på 6 månader. Arbetstiderna är förlagda mellan 05:45 – 23:15, helgarbete kan förekomma. Vi är även intresserade av dig som är intresserad av en behovsanställning (0%), vid behovsanställning krävs det att du kan jobba minst 8 arbetspass per månad och även vardagar, vi behöver alltså INTE bara helgpersonal. Din anställning börjar med betald utbildning där du introduceras till hur du jobbar som leveransansvarig chaufför hos oss. Du blir anställd inom ICA hem till dig AB som är ett dotterbolag till ICA Sverige AB. Vi tillämpar lönesättning enligt transportavtalet. Är du den vi söker? Krav: Svenskt B-körkort och god körvana Avslutad gymnasieutbildning eller motsvarande Läser och talar svenska obehindrat Erfarenhet av ett servicearbete inom livsmedelsnära tjänster, exempelvis Restaurang, Hotell, Livsmedelskedja, Drivmedelskedja Serviceinriktad, kommunikativ, strukturerad, positiv och ansvarskännande Önskvärt Erfarenhet av stadskörning och att följa anvisningar via GPS Därför ska du välja ICA Brinner du för kundservice, söker ett varierat arbete och vill ta del av ICA-familjen erbjuder vi det inom ICAs e-handelslager, där gemenskapen med kollegorna är en viktig del. ICA strävar efter att anställa kollegor med olika bakgrund, med bra potential för att utvecklas i rollen. Läs mer om livet på ICA här Vad händer nu Ansök redan idag, dock senast 2024-04-30. Vi hanterar ej ansökningar via mejl. Vid frågor om tjänsten, kontakta: [email protected]. Vi lägger tidigt i rekryteringen stor vikt på den bild du delar av dig själv i urvalsfrågor samt bedömer din förmåga som chaufför i trafiken. Arbetsmiljön på ICAs arbetsplatser ska vara nykter och fri från droger och därför tillämpar vi slumpvisa alkohol- och drogtester samt drogtestning i samband med rekryteringen. Innan anställning görs även bakgrundskontroll. Läs mer om hur det är att jobba på ICA

29 februari 2024
Sista ansökan:
30 april 2024