Lediga jobb i Västerås

987 Lediga jobb i Västerås. Upptäck spännande karriärmöjligheter i Västerås med vårt omfattande urval av jobb inom olika branscher och sektorer. Hitta din nästa drömposition här!

Mechanical Engineer to a global technology leader

Do you want to work in a global company that strives for a sustainable energy future? One that also offers an exciting work environment and significant development opportunities? Apply for the position of Mechanical Engineer and become part of the team in Västerås! OM TJÄNSTEN R&D Mechanics development consists of requirement management, Mechanics design, Design reviews and functional verification. Besides meeting the functional requirements non-functional requirements such as cost, quality and time target shall be met. Work processes and associated tools are provided, and the expectation is that processes are followed and provided tools are used unless other agreements are made. Under general guidance of supervisor or more experienced engineer, perform various engineering duties requiring the exercise of judgment and application of standard engineering principles and practices. Pursue initiatives to improve effectiveness of the group and increase customer satisfaction or full fill legal or other agency requirements. This is a consulting assignment with the ambition for you to be permanently hired by our client after the consulting period. You are offered - A role tailored to your interest and previous experience that offers great opportunities for both personal and professional development - The opportunity to work remotely 1-2 days a week once you have settled into the role - A network of experienced colleagues with diverse expertise - As a consultant for Academic Work, we offer you great opportunities to grow professionally, build your network, and create valuable connections for the future. Read more about our consultant offering: https://www.academicwork.se/jobbsokande/konsult VI SÖKER DIG SOM To succeed in the role, your personal skills are: - 2-6 years of work experience within the relevant field and a bachelor or master’s degree, or.. - ..another technical degree with 10-15 years of work experience within relevant field. - Bachelor’s degree or higher vocational education within automation, alternatively another technical degree with work experience within the relevant field - Working command of the English language To succeed in the role, your personal skills are: - Structured - Quality-oriented - Results-oriented - Problem solver Our recruitment process This recruitment process is handled by Academic Work and it is our client’s wish that all questions regarding the position is directed to Academic Work. Our selection process is continuous and the advert may close before the recruitment process is completed if we have moved forward to the next phase. The process includes two tests: one personality test and one cognitive test. The tests are tools to find the right talent for the right position, to enable equality, diversity, and a fair process. INFORMATION OM FÖRETAGET Our client is a global technology leader that is advancing a sustainable energy future for all. They serve customers in the utility, industry and infrastructure sectors with innovative solutions and services across the value chain. Together with customers and partners, they pioneer technologies and enable the digital transformation required to accelerate the energy transition towards a carbon-neutral future. They are advancing the world’s energy system to become more sustainable, flexible and secure whilst balancing social, environmental and economic value. Our client has a proven track record and unparalleled installed base in more than 140 countries.

13 juni 2024
Sista ansökan:
14 juli 2024
Sjuksköterskor till Avdelning 95 och Psykiatrisk undervisningsavdelning

Söker du ett utvecklande arbete med stimulerande arbetsuppgifter, möjlighet till kompetensutveckling och vill påverka vårdens framtid? Då är det dig vi söker! Välkommen till en arbetsplats där du blir del av ett kunnigt team där allas insatser är lika viktiga för att kunna ge våra patienter bästa möjliga vård.    Arbetsuppgifter I den här rekryteringen söker vi dig som antingen är intresserade av att arbeta kliniskt på avdelningen eller ansvara för arbetet på vår psykiatriska undervisningsavdelning (PUA). Hos oss är du som medarbetare en viktig del i det kliniska patientarbetet och i att utveckla både avdelningens arbete och vuxenpsykiatrin.   Avdelning 95  Som sjuksköterska på avdelningen kommer du att arbeta med kunniga och erfarna medarbetare såväl sjuksköterskor som skötare. Du ansvarar för den psykiatriska omvårdnaden. Du kommer även att arbeta med vårdande samtal, bedömningar, medicinhantering, dokumentation samt arbetsledning. Vi arbetar i team och med kontaktmannaskap och samarbetar med kommuner via LINK. Till vår hjälp i arbetet har vi kuratorer och psykolog. Vi ansvarar även för ECT verksamheten inom vuxenpsykiatrin. Som sjuksköterska på avdelningen kan på sikt narkosuppvak ingå i dina arbetsuppgifter när du blivit väl förtrogen med avdelningsarbetet.    Psykiatrisk undervisningsavdelning (PUA) Som sjuksköterska är du en del av teamet på Avdelning 95 men kommer specifikt att ansvara för arbetet på PUA. Du ansvarar för den högskolemässiga lärandemiljön för sjuksköterskestudenter. Du kommer att tillse att studenterna tränar på vårdande samtal, bedömningar, medicinhantering och dokumentation. Studenterna får ansvara för egna patienter där du finns i bakgrunden. Studenterna handleds i par, med schemalagd och spontan reflektion som ett aktivt verktyg för att utveckla vårdandet. Vi samarbetar med kommuner i LINK. Till vår hjälp i arbetet har vi kuratorer och psykolog.    Om arbetsplatsen Vuxenpsykiatri Västmanland är uppdelad i två sektioner; Sektionen för Länsgemensamma resurser (heldygnsvård, psykiatrisk akutmottagning och lågtröskelmottagning och sprutbyte), Sektionen för Öppenvård (samtliga vuxenpsykiatriska mottagningar i länet). Avdelning 95 ingår i sektionen för länsgemensamma resurser och är en psykiatrisk heldygnsavdelning som i huvudsak tar emot patienter med allmänpsykiatriska diagnoser. Vanligast diagnos är depression. Vi har även patienter med övriga psykiatriska tillstånd. Antal vårdplatser är 15. Vi har även patienter med övriga psykiatriska tillstånd. Avdelning 95 har under pågående terminer PUA inriktning. Målet med vården är att patienterna är i centrum. De skall känna sig väl bemötta och delaktiga i sin vårdprocess. Tillsammans med vårt kompetenta team fortsätter vi att utforma och utveckla avdelningen. Vi arbetar ständigt med att förbättra rutiner och med utvecklingsområden för att bygga avdelningen och vårdandet för våra patienter. Du kan se fram emot en spännande framtid med stimulerande arbetsuppgifter hos oss.   Nyfiken? Kontakta oss gärna om du vill boka ett förutsättningslöst samtal eller är intresserad av att hospitera så berättar vi mer. Kvalifikationer För arbetet på avdelningen söker vi dig som är legitimerad sjuksköterska. Erfarenhet av psykiatrisk vård är meriterande så även annan vårderfarenhet. Är du grundutbildad finns möjlighet att ansöka om plats för att gå specialistutbildning till psykiatrisjuksköterska med bibehållen lön, samt möjlighet till god introduktion. Är du i slutfasen av din utbildning finns möjlighet till anställning. Som sjuksköterska på PUA behöver du vara specialistutbildad psykiatrisjuksköterska och gärna ha erfarenhet av psykiatrisk heldygnsvård eller handledarutbildning.  Du som söker till oss är en trygg och empatisk person som i ditt arbete tar ansvar för din för din uppgift och har förmåga att planera och prioritera på ett effektivt sätt. Du värdesätter att samarbeta och ser det som en viktig ingrediens för att lyckas i arbetet. Du trivs i ett arbete där ingen dag är den andra lik och där du arbetar nära patienterna och anhöriga. För dig som är intresserad av arbetet på PUA värdesätter vi även om du som person är intresserad, engagerad och påläst vad gäller att handleda studenter.    Anställningsvillkor Avdelningen: Tillsvidareanställning heltid. Arbete innebär dag, kväll och helgtjänstgöring.  Tillträde enligt överenskommelse.  PUA: Tillsvidareanställning heltid, dag. Arbete innebär vid behov viss kväll och helgtjänstgöring.  Tillträde enligt överenskommelse.   Ansökan Välkommen med din ansökan senast 28 juni 2024. Intervjuer kan ske löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan!  Bifoga gärna din yrkeslegitimation och relevanta intyg och betygshandlingar med din ansökan.   Om regionen Om du vill veta mer om hur det är att jobba hos oss kan du se mer på regionens instagramkonto: Klicka här Arbetsgivaren kommer att göra ett utdrag från polisens belastningsregister innan en eventuell anställning. Vi tackar nej till dig som säljer alla slags rekryteringstjänster. Vi i Region Västmanland ansvarar för hälso-, sjuk- och tandvård för alla som bor i länet. Vi jobbar också med allt från kollektivtrafik och kultur till näringslivsfrågor, utbildning och forskning. Tillsammans är vi 7 000 anställda, med 300 olika yrken, på tio orter. Vi finns mitt i det som påverkar människors liv. Varje dag. Tillsammans drivs vi av att skapa ett bättre samhälle för alla som bor och verkar här. Vi utvecklar och hittar nya lösningar för att möta människor – där dom är. Det är så vi kan leva upp till våra uppdragsgivares och invånares högt ställda förväntningar. Tillsammans gör vi skillnad. På riktigt.

13 juni 2024
Sista ansökan:
28 juni 2024
Kökspersonal/Kallskänka i sommar

Rederi Mälarstaden söker nu säsongspersonal inför 2024 med tillsättning inom kort Rederi Mälarstaden trafikerar hela Mälaren med charterturer, dagsturer och Matkryssningar med flera fartyg. För att jobba tillsammans med oss bör Du vara stresstålig, positiv och gilla kundkontakt då våra kunder är det bästa vi har. Hos oss kommer kunden som en gäst men går hem som en vän!    Rederi Mälarstaden har avgångar ifrån Västerås, Eskilstuna, Enköping, Strängnäs, Kungsängen och Kallhäll så resor mellan dessa orter kan förekomma, både båtresor och bilresor till avgångarna.    Vi söker nu: - Kallskänka/kock för arbete ombord på M/S Havsörnen och M/S Kungsörnen. Tillredning och beredning av lättare mat, smörgåsar, fika, lunch samt mat till våra Räk&Matkryssningar. Arbetet sker både dagtid och kvällstid under säsongen.  Tjänsten kan vara deltid eller heltid under perioden juni - oktober   Har du erfarenhet av tidigare serveringsjobb eller kundbemötande är detta meriterande.

13 juni 2024
Sista ansökan:
24 juni 2024
Contract and Claim manager

Vill du arbeta i en intressant roll inom avtalsrätt? Vi söker en Contract & Claim Manager till Transmissionsavdelning på Siemens Energy. I denna roll arbetar du med att stötta projektteamet i komplexa byggnationsprojekt inom energitekniksektorn. Om du har en god förståelse för kontrakt och deras tolkning, erfarenhet av ABT06 och förmåga att förhandla i olika situationer kan denna tjänst vara precis för dig!   En ögonblicksbild av din dag Contract Management spelar en avgörande roll vid försäljning/anbud och vid projektgenomförande. Du kommer att ansluta dig redan i anbudsfasen och följa upp kontrakten hela vägen till slutförande. Din huvudfokus kommer att ligga på hanteringen av krav, avtalsförändringar samt risker/möjligheter med stöd av ABT06. Du kommer att ha nära samarbete med Projektledare, Tekniska Projektledare, Kommersiella Projektledare samt våra jurister.   Hur Du kommer att påverka Hantering av krav och ÄTAor * Att presentera våra krav till kunder baserat på ABT06 samt gällande kontrakt, samt försvara mot eventuella ogrundade krav från leverantörer * Att komma överens om samt dokumentera ÄTAor utöver kontrakterad leveransomfattning * Att formulera Underrättelser och Aviseringar vid behov, med stöd av ABT06   Avtalshantering * Att optimera kommersiella och juridiska avtalsvillkor med kunder, partners och underleverantörer, se till att dessa är back-to-back * Att delta i förhandlingar, tolka kund samt underleverantörskontrakt baserat på ABT06 * Att hålla i interna Contract and Claim Management utbildningar, öka medvetenhet i avtalsfrågor bland projektteamen   Möjlighets- och riskhantering * Att identifiera möjligheter och risker, utföra ekonomisk utvärdering av utfallen * Att rekommendera lämpliga åtgärder för att minska risker eller dra nytta av möjligheter   På Siemens Energy är det enkelt att synas och göra skillnad både internt och externt, vårt fokus ligger i att uppfylla våra mål samtidigt som att man levererar bästa värde för våra kunder och leverantörer.     Vad Du medför * Några års erfarenhet av arbete med ABT06 kontrakt * Erfarenhet av LOU upphandlingar är en fördel, men inte krav * Förmåga att tolka kontrakt och andra relevanta juridiska dokument * Erfarenhet av att leda förhandlingar på professionell nivå * Förmåga att kommunicera tydligt och strukturerat * Vara flytande i svenska och engelska   För att lyckas i rollen bör du vara: * Noggrann och exakt * Ansvarsfull * Övertygande       Om Teamet Den regionala enheten Grid Solutions Sverige har varit en aktiv OEM på den svenska marknaden i över 20 år. Under dessa år har vi levererat nära 200 nyckelfärdiga T&D-projekt till industri- och energikunder samt vindkraftsutvecklare. Vi på Siemens Energy Transmission är en avdelning om ca 40 medarbetare, placerade i Västerås, Solna och Sundsvall. Vi levererar om- och nybyggnationsprojekt av stationer, ställverk och andra kraftstationer, och har kunder inom både privat och offentlig sektor.   Vi har professionell, inkluderande teamkultur, präglat av tillit och respekt för varandra. Vi erbjuder bra balans mellan jobb/privatliv.   Inom divisionen Grid Technology skapar vi förutsättningar för ett pålitligt, hållbart och digitalt elnät, vilket är nyckeln i energiomställningen. Siemens Energy erbjuder marknadsledande lösningar inom HVDC-överföring, nätstabilisering och lagring, högspänningsställverk och transformatorer samt digital nätteknik. ...

13 juni 2024
Sista ansökan:
14 juli 2024
Städare/Lokalvårdare

Catch Me är ett digitalt bemanningsföretag som riktar sig till studenter, pensionärer samt deltids- och heltidsarbetare som vill jobba extra. Vi samarbetar nu med arbetsgivare i Västerås som kommer att behöva extrapersonal till lokalvård från juni 2024. Det enda du behöver göra nu är att ladda ner vår app från App Store eller Google Play och utföra digitala tester. App Store: https://apps.apple.com/us/app/catch-me/id6474139947 Google Play: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.catchme.catchme&pli=1 Catch Me matchar sedan lediga jobb till dig, baserat på din profil. Lönen betalas ut direkt när du slutat för dagen via swish. Tjänsten är dessutom inkluderande. Du är anonym första gången du söker ett jobb hos en arbetsgivare. Det betyder att kvalifikationer avgör vem som får jobbet, inte ålder, kön, namn eller utseende. Du behöver ha minst en 50% annan sysselsättning för att kunna få ett extraarbete hos oss. Du kan till exempel vara student eller pensionär, ha ett annat arbete eller vara med i jobbprogram som till exempel Rusta och Matcha.

13 juni 2024
Sista ansökan:
1 september 2024
Jobba Som Festsäljare

Sök jobbet som säljare på More Than Love för att jobba som festsäljare! Pratar du flytande svenska & vill jobba som festsäljare? Sök jobbet nu! När du har sökt jobbet SMS:ar More Than Love dig dagen efter för att boka en telefonintervju. Svara i tid till telefonintervjun för att få jobbet & jobba som festsäljare. Sök Nu! 😃 Erbjuds: ∙ Hög provision ∙ Jobba på fester, deltid & flexibelt ∙ Sälj- & produktutbildning Krav: ∙ Flytande svenska i tal & skrift ∙ Vill sälja vuxenprodukter ∙ Driven & resultatorienterad

13 juni 2024
Sista ansökan:
13 juli 2024
Sektionschef Västerås

Hos oss är du med och driver utveckling av både verksamhet och ledarskap för att skapa värde för våra kunder. Du är linjechef för en sektion på it-avdelningen som utvecklar och förvaltar samhällsviktigt systemstöd för Företagsbeskattning. Du har en avgörande roll i vår förändringsresa. Var med och gör samhället möjligt! Om jobbet Som chef och ledare på Skatteverket ser du till helheten, skapar förutsättningar och agerar medvetet i vardagen. Tillsammans med andra arbetar du för att skapa värde med fokus på kunden, med grund i vårt samhällsbärande uppdrag. I ditt ledarskap möjliggör du utveckling och lärande genom att ge mandat och skapa stort handlingsutrymme; du förstärker och följer upp de beteenden och den kultur som behövs för att vi tillsammans ska kunna genomföra vårt uppdrag. Du förväntas agera och leda även om svaren inte är givna, vägvalen inte tydliga och arbetssätten inte självklara. Med mod och insikt utmanar du våra invanda tankesätt och arbetssätt och är själv öppen för att låta dig utmanas. Du har personalansvar för ca 20 medarbetare och konsulter, ingår i enhetens ledningsgrupp och rapporterar till enhetschefen. För att stödja den påbörjade verksamhetsförflyttningen söker vi en kandidat som trivs med att leda i förändring och ser möjligheter där andra gärna ser problem. Vi har en gemensam syn på hur ledarskapet bidrar till det, hur vi når resultat och främjar en förändringskultur. Som chef och ledare hos oss är du med och driver utveckling av både verksamhet och ledarskap. It-avdelningen jobbar ständigt med att utveckla våra system och arbetssätt. Du är drivande kraft i det. Om dig För att göra ett bra jobb och trivas hos oss på Skatteverket behöver du vara lyhörd, tänka nytt och ta ansvar. I arbetet är gott omdöme och förståelse för rättssäkerhet och säkerhet viktigt.Du ska också leva upp till vår https://skatteverket.se/omoss/jobbahososs/arbetsplatsenochkollegorna/skatteverketsmedarbetarpolicy.4.5c281c7015abecc2e2010e5b.html I det här jobbet ska du: - ha förmåga att se helheten med fokus på kundvärde - ha förmåga att skapa rätt förutsättningar utifrån din förståelse för verksamhet och uppdrag - ha förmåga att agera medvetet i vardagen utifrån en god självinsikt - kunna hantera och analysera informationsflöden, se samband, avgränsa och förmedla information - ha förmåga att kommunicera tydligt och skapa ett klimat där vi lyssnar på varandra. Du ska även ha: - en akademisk utbildning inom it/datavetenskap eller annan utbildning i kombination med arbetslivserfarenhet som vi bedömer som relevant för befattningen - erfarenhet inom systemutveckling och en god förståelse för hantverket - kunskap om arbetssätt och metoder inom systemutveckling - minst 2 års erfarenhet att som chef inom IT med personal ansvar - minst 2 års erfarenhet att som chef leda och utveckla en verksamhet, dess organisation och medarbetare - erfarenhet av prognosarbete och budgetansvar - erfarenhet av att rekrytera och leda medarbetare och konsulter med hög tekniskt kompetens Det är önskvärt att du har arbetserfarenhet från myndighet och har aktuell erfarenhet från stora och komplexa it-miljöer. Det är också önskvärt om du har erfarenhet inom it-utveckling i en agil organisation som använt ramverk som SAFe.  Bra att veta Vi förlänger annonseringstiden över sommaren på grund av semestertiden. Intervjuer kommer att ske i början av augusti.  Anställningen är tillsvidare och kan inledas med provanställning i sex månader. Förordnandet som sektionschef är tidsbegränsat i tre år, med möjlighet till förlängning. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. En säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) kan därför komma att genomföras före beslut om anställning. För en del av våra arbetsuppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap. På https://skatteverket.se/omoss/jobbahososs/ledigajobb.4.3a2a542410ab40a421c80005924.html kan du exempelvis läsa om vår samhällsbärande roll, vår syn på ledarskap och hur det går till när du söker våra jobb. När du ansöker bifogar du ditt cv. Vi använder inte personligt brev i våra rekryteringar och du ska därför inte bifoga det i din ansökan. Välkommen med din ansökan! Skatteverket har en samhällsbärande roll. Vårt arbete berör alla privatpersoner och företag och genom vårt uppdrag bidrar vi till ett väl fungerande samhälle. Vår utveckling är kunddriven och vi samverkar med andra för att skapa effektiva lösningar. Tillsammans gör vi samhället möjligt.

13 juni 2024
Sista ansökan:
4 augusti 2024
HR Business Partner to ABB

At ABB, we are dedicated to addressing global challenges. Our core values: care, courage, curiosity, and collaboration - combined with a focus on diversity, inclusion, and equal opportunities - are key drivers in our aim to empower everyone to create sustainable solutions. That's our story. Make it your story. Your role and responsibilities We are now looking for an HR Business Partner for our Country common support functions in ABB Sweden. The beauty of this role is that you will collaborate with senior, international leaders in IS/IT, Finance, HR, Communications, etc., where most of them are situated in the historic building of ASEA called “Ottar” in Västerås. In this role you will be a strategic partner to our people leaders and work on both capability planning, operating models, change projects, health initiatives, and leadership development. You will be responsible for local union negotiations and support leaders with creating superior employee experience. In addition to the HR Business Partner role, you will act as a Local Safety Advisor and drive actions for a safe, healthy and inspiring workplace. Grab this opportunity to become a part of a great HR-team of ABB Sweden, a workplace with competent employees, a strong leadership culture with a strong purpose to continue as a technology leader in electrification & automation for a sustainable future. You will also be part of the HR team in the business area Robotics & Discrete Automation, where the Robotics Campus is being built, a 282 MUSD investment in Västerås, and very interesting products! Examples of responsibilities: • Responsible for implementing HR strategy and plans related to the organization. • Representing HR in the wider business, establishing strong relationships with leaders by providing assistance and guidance in HR matters. • Drive and be a part of typical HR-related activities such as Annual Salary Review, People Review Session, Succession planning, Performance Development Appraisal and Engagement Survey. • Be a major part of the implementation of our new HR tool, Workday, and act as a change leader for our Country common support function managers. • Create and interpret HR analytics data to understand key organizational dynamics, trends and issues, and utilize findings to specify and carry out the relevant actions. • Pro-actively working with current and future talents in the business as well as driving Diversity & Inclusion in the organization. • Responsible for labor relations matters within area of responsibility. This position is full-time, located at our office in central Västerås with the possibility of hybrid work. Qualifications for the role We are looking for someone with an academic degree, approximately 5 years of experience in a broad HR role and/or as a line manager. You have experience in building long-term relationships with key stakeholders such as business managers, union representatives, and external partners. As a person, you achieve results through curiosity and collaboration with others and show a genuine interest in the business and our customers. It is important that you are willing to take initiative, have a coaching approach, strong communication skills, and the ability to inspire and build trust. You are fluent in Swedish and English. More about us Recruiting Manager Maria Samuelsson, +4676-806 00 16, will answer your questions about the position. Union representatives – Sveriges Ingenjörer: Mikael Blomqvist, +4676-806 00 11; Unionen: Krista Andersson, +4670-644 02 85; Ledarna: Lenny Larsson, +46 706 32 85 47. Talent Partner: Johannes Westermark Hester. We value people from different backgrounds. Could this be your story? Apply today or visit www.abb.com to read more about us and learn about the impact of our solutions across the globe. #MyABBStory The last day to apply is July 14th, 2024. Please not that, due to summer holidays in Sweden, you might not receive any feedback on next steps until middle of July. Please note that, to be eligible for employment at ABB AB, you will need to pass our pre-employment screening steps. This includes reference check, a health- and drug test and could also include a background check. We kindly decline any direct contact with staffing and recruitment agencies as well as sellers of additional job advertisements.

13 juni 2024
Sista ansökan:
14 juli 2024
Amanuens i kurs DVA117 vid avdelningen Datavetenskap och programvaruteknik

Mälardalens universitet (MDU) är Sveriges nyaste universitet. Med vår vision, att vara ett progressivt och samverkande universitet där vi tillsammans formar en hållbar framtid, vill vi göra verklig skillnad. Vill du vara med och bidra till vår utveckling? Tillsammans bidrar vi till en mer hållbar framtid genom kunskap och innovation. Vi anser att ny kunskap och nya perspektiv bäst skapas och uppnås i samverkan med andra - kollegor, studenter, näringsliv och offentlig sektor såväl nationellt som internationellt. På akademin för innovation, design och teknik läser våra studenter bland annat till datavetare, innovatörer, entreprenörer, informationsdesigners, nätverkstekniker och ingenjörer. Hos oss finns forskningsinriktningarna inbyggda system och innovation och produktrealisering. Vi har ett stort antal internationella samarbeten både inom forskning och utbildning, samt i samverkan och i strategiska avtal med företag, organisationer och myndigheter i regionen.Anställningsinformation Anställningsform: Tidsbegränsad anställning 240902-241110 Omfattning: Deltid 20% Antal anställningar: 3 Sista ansökningsdag: 2024-07-04 Stationeringsort: Västerås Akademi/enhet/sektion: Akademin för innovation, design och teknik (IDT) Arbetsuppgifter Nu söker vi amanuenser till Programmering (DVA117). Arbetsuppgifter omfattar att handleda studenterna vid labbtillfällen i kursen Programmering (DVA117) samt sitta vakt vid kursinstansens LAB-examinationer. Uppdraget kan också innefatta att kontrollera studenternas labblösningar och markera dem som färdiga i Canvas då de är korrekta.  Även andra arbetsuppgifter kan bli aktuella.  Omfattning och antal tjänsten kan justeras utifrån sökandes tillgänglighet.  Behörighetskrav/Kvalifikationer Bara den som är antagen till utbildning på grund eller avancerad nivå vid MDU kan anställas som amanuens. En anställning som amanuens regleras i Högskoleförordningen 5 kap § 8-12. Du som söker ska ha avslutat kursen programmering (DVA117) med betyg 4 eller högre. Vid ett lägre betyg kan resultat i senare kurser som kräver kunskapen i DVA117 kan bedömas likvärdigt.  Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av att vara labbassitent på grundnivå.  Vid en samlad bedömning av lämplighet läggs även vikt vid personliga förmågor. Alla anställda vid MDU förväntas samarbeta och bemöta kollegor och studenter med respekt, ta ansvar för verksamheten och de egna arbetsuppgifterna samt bidra till en god arbetsmiljö. Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför.  Ansökan Du gör din ansökan genom att klicka på knappen ”Ansök” nedan. Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen och universitetet tillhanda senast sista ansökningsdag. Välkommen med din ansökan! Fackliga representanter: Saco-S [email protected] Susanne Meijer ST-OFR/S, tel: 021-10 14 89 Vi undanber oss all kontakt med försäljare av annonser. Vi har gjort våra strategiska val för denna rekrytering.

13 juni 2024
Sista ansökan:
4 juli 2024
Platschef, Västerås

Vill du arbeta och utvecklas inom ett marknadsledande företag med Volvos starka varumärke inom anläggningsmaskiner? Är du en trygg och engagerad ledare som värdesätter öppenhet, samarbete och laganda? Då kan du vara den vi söker! Om rollen Som Platschef på vår serviceanläggning i Västerås kommer du att leda och samordna verksamheten som idag består av 21 medarbetare inom verkstad, reservdelar och butik. Ditt ansvar blir att driva, förbättra och effektivisera vår verksamhet för att uppnå högsta möjliga kundnöjdhet och produktivitet. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar bland annat - Planera och leda det dagliga arbetet på anläggningen. - Arbete med budget och uppföljning av resultat. - Upprätthålla och förbättra rutiner och säkerställa en god arbetsmiljö. - Motivera och utveckla dina medarbetare genom ett coachande ledarskap, delaktighet och tydlighet. - Säkerställa att alla medarbetare är väl informerade om företagets mål och verksamhetsidé. - Säkerställa att arbetet sker i enlighet med gällande lagar, avtal, företagspolicys och arbetsmiljöregler. Du kommer att ha många interna kontakter och samarbeta med olika supportfunktioner inom företaget, såsom kvalitet, produktsupport och andra avdelningar. Din placeringsort är Västerås, och du rapporterar direkt till den regionala servicemarknadschefen. Vem är du? Vi söker dig som med ditt ledarskap sprider trygghet, glädje och tydlighet. Du har flera års erfarenhet av en arbetsledande roll i en teknisk miljö, och av att leda minst ett tiotal medarbetare Du har haft budget- och resultatansvar och är van vid ledningsgruppsarbete. Givetvis har du ett kunnande och genuint intresse av att utveckla både medarbetare och verksamhet. Vi ser gärna att kommer från fordonsbranschen eller på annat sätt skaffat dig erfarenhet av anläggningsmaskiner, lastbilar eller personbilar. I den här rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper, då vi tror att de är avgörande för att du ska trivas och lyckas i rollen. Därför värdesätter vi att du är öppen, kommunikativ och lyhörd, och att du trivs med att arbeta nära dina medarbetare. Det är viktigt att du är en prestigelös ledare, som är trygg i ditt ledarskap och har ett coachande förhållningssätt för att motivera och utveckla dina medarbetare. Dessutom trivs du med att arbeta i en föränderlig och dynamisk arbetsmiljö där tempot är högt och beslutsvägarna korta. Välkommen till oss! Här får du stort ansvar och en central roll i den fortsatta utvecklingen av Swecons serviceverksamhet och företagskultur. Så här ansöker du Du ansöker till tjänsten online via vår samarbetspartner. Tjänsten tillsätts enligt överenskommelse. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och lämplighet. Urval sker löpande så skicka in din ansökan så snart som möjligt dock senast 2024-06-30 Kontaktuppgifter Dennis Andersson, Servicemarknadschef region öst, 010-556 87 17 Peter Gäreskog, fackligt kontaktombud Ledarna, 010-556 20 29 Swecon Anläggningsmaskiner AB ägs av Lantmännen och är exklusiv återförsäljare av Volvo Construction Equipment samt Volvo Pentas industrisegment i Sverige. Vi marknadsför, säljer och servar Volvos entreprenadmaskiner samt erbjuder ett flertal olika tjänster och kompletterande produkter. Sweconkoncernen finns även representerad i Estland, Lettland och Litauen samt delar av Tyskland. Med drygt 665 anställda och 34 serviceplatser i landet kan Swecon erbjuda dig ett tryggt och spännande arbetsliv som kännetecknas av kreativitet samt frihet under ansvar. Swecon Anläggningsmaskiner AB omsätter cirka 4,5 miljarder kr.

13 juni 2024
Sista ansökan:
30 juni 2024