Lediga jobb i Västerås

1235 Lediga jobb i Västerås. Upptäck spännande karriärmöjligheter i Västerås med vårt omfattande urval av jobb inom olika branscher och sektorer. Hitta din nästa drömposition här!

Senior Marknadskommunikatör - Västerås
Sway Sourcing Sweden AB
Marknadsanalytiker och marknadsförare m.fl.

Erfaren marknadskommunikatör sökes till vår kund i Västerås. Vi söker dig med några års erfarenhet inom digital marknadsföring som är duktig på att leda projekt, analysera resultat och skapa innehåll. Du kommer även att planera och genomföra evenemang, mässor och produktlanseringar i nära samarbete med sälj- och produktteam. Huvudsakliga arbetsuppgifter Projektledning, planering och uppföljning av: • Digitala kampanjer, nyhetsbrev, webbinarier och utskick via Salesforce för leadsgenerering. • Anpassning av globala marknadsföringskampanjer till lokal kontext. • Event, kundträffar och branschmässor. • Produktlanseringar. • Seminarier och presentationer tillsammans med säljare och produktchefer. Webbansvar – strategiskt och operativt: • Ansvar för sökmarknadsföring (SEM), sökmotoroptimering (SEO) och webbanalys. • Löpande uppdatering och innehållshantering på webbplatsen. Samarbete & Verktyg: • Nära samarbete med kommunikatörer, säljteam, produktchefer, kunder, byråer och externa leverantörer. Krav: • Förmåga att arbeta självständigt. • Erfarenhet av marknadsföringsplattformar som Salesforce är meriterande. • Mycket goda kunskaper i Photoshop och analysverktyg som Google Analytics. • Du måste kunna uttrycka dig flytande på både svenska och engelska – marknadsföringsmaterial produceras på svenska, medan engelska är företagets koncernspråk. Tillträde och ansökan: Startdatum: 9 juni 2025 Slutdatum: 31 maj 2026 Sista ansökningsdag: 20 maj 2025 Ort: Västerås Kontaktperson: 0790 062 711 Urval och intervjuer sker löpande! Sway Sourcing är en innovativ rekryteringspartner som specialiserar sig på att matcha rätt talang med rätt företag – snabbt och effektivt. Vårt huvudfokus ligger inom Ekonomi, Administration, HR, Marknad och IT, men vi har även den breda expertis och flexibilitet som krävs för att leverera skräddarsydda rekryteringslösningar inom alla branscher. Trots att vi är en relativt ny aktör har vi redan byggt förtroende hos många av Sveriges största företag och arbetar både nationellt och internationellt. Med baser i Sverige och Spanien erbjuder vi en unik kombination av lokal expertis och global räckvidd. Vårt starka nätverk och djupa branschinsikter gör oss till en självklar partner för företag som vill ligga steget före i sin rekrytering.

Idag
Sista ansökan:
2 november 2025
Erfarna Elmontörer
Industriqompetens Mälardalen AB
Montörer, elektrisk och elektronisk utrustning

Vi söker Elmontörer! Arbetsuppgifter Vi behöver förstärka vår personal med flera erfarna montörer med el-bakgrund. Att arbeta som elmontör innebär att man arbetar mycket praktiskt, är noggrann och kan fatta beslut. Arbetet kan ha varierande arbetsuppgifter beroende på var och inom vilket företag som du arbetar. Arbetet som elmontör innebär montage av elektrisk utrustning, mekanisk montering och koppla enligt kretsschema, förbindningstabell eller efter ritning. Tjänsten är på heltid med framför allt dagtid men olika former av skiftgång kan också förekomma. Tjänsten är belagd på 100%. Profil Du har flera års erfarenhet av montage av kopplingsutrustning och du behärskar både kretsschemaläsning och ritningsläsning. Som person är du samarbetsvillig och har lätt för att jobba med andra. Du lyssnar och kommunicerar samt löser diskussioner på ett konstruktivt sätt. Du tar ansvar för din uppgift i gruppen och stöttar kamraterna så att ni gemensamt kan slutföra ert uppdrag. Du gillar också att arbeta självständigt och målinriktat. Vi ser att du har en stark initiativförmåga samt en vilja och förmåga att lösa uppkomna problem inom teamet. Som person är du noggrann, tar ditt arbete på allvar, tycker om ordning och reda och tar ansvar för att ditt arbete blir rätt och bra utfört. Du är social, positiv och driven. Som person bör du även vara stresstålig för att trivas i denna roll som el-montör. Kompetens Vi söker dig med flera års erfarenhet och/eller gymnasieutbildning med inriktning mot el/automation, styr/regler eller liknande. El behörighet grad BB1 eller BB2 behövs för att kunna arbete självständigt i denna roll. Grundförståelse inom el är ett krav för denna tjänst så som el-säkerhet och el-lära. För att kunna utföra detta arbete har du kunskap och erfarenhet att kunna arbeta efter förbindningstabell eller kretsschema på ett självständigt sätt. Meriterande är om du har erfarenhet av montage/provning av el-relaterande produkter och har lödningskunskap. Vi ser gärna att du har körkort och truckkort. Om IndustriQompetens Vi börjar normalt med en visstidsanställning för att både du och vi ska få chans att lära känna varandra ordentligt innan vi eventuellt går över till en tillsvidareanställning hos IQ eller något av våra kundföretag. Beroende på din bakgrund och referenser kan det naturligtvis vara aktuellt med en tillsvidareanställning redan från början. Du får en fast månadslön och övriga ersättningar enligt teknikavtalet som är det kollektivavtal vi och de flesta av våra kunder är anslutna till. Vi ser gärna både kvinnliga och manliga sökande. Vi ser långsiktigt på dig som anställd och vårt mål är alltid att du som har rätt förutsättningar ska kunna erbjudas en tillsvidareanställning. Idag är ungefär hälften av våra medarbetare tillsvidareanställda hos oss. Stämmer ovan in på dig? Då är just du den vi behöver! Urval sker löpande varför det är viktigt att du inte väntar med din ansökan, tjänsterna kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Stämmer ovanstående in på dig? Sök tjänsten direkt på www.iqjobb.se. Vi tar ej emot ansökningar via mejl.

Idag
Sista ansökan:
16 juni 2025
Marketing Communications Specialist
Jobbusters AB
Marknadsanalytiker och marknadsförare m.fl.

Din nya roll Har du några års erfarenhet av digital marknadsföring, är vass på projektledning och älskar att skapa engagerande innehåll? Nu söker vi en Marketing Communications Specialist till en spännande roll i Västerås — där du får arbeta brett med marknadskommunikation och vara en nyckelperson i både digitala och fysiska kampanjer, event och produktlanseringar. I den här rollen kommer du att ansvara för planering, genomförande och uppföljning av marknadsaktiviteter i nära samarbete med säljteam, produktchefer och externa partners. Du blir en viktig spelare i ett engagerat team och får möjlighet att påverka företagets synlighet och affärsresultat. Dina ansvarsområden: Projektledning, planering och uppföljning av: Digitala kampanjer, nyhetsbrev, webinarier och inbjudningar via Salesforce för leadsgenerering. Lokala anpassningar av globala marknadsföringskampanjer. Event, kundmöten och mässdeltagande. Produktlanseringar. Seminarier och kundpresentationer tillsammans med sälj- och produktchefer. Webbansvar (både strategiskt och operativt): Ansvar för SEM, SEO och analys av webdata. Löpande uppdatering och underhåll av webbplatsens innehåll. Nära samarbete med kommunikatörer, säljteam, produktchefer, kunder, byråer och andra leverantörer. Här erbjuds du en varierad och utvecklande roll i en dynamisk miljö där du får arbeta med både digital och fysisk marknadsföring. Du får möjlighet att påverka, utveckla och se konkreta resultat av ditt arbete. För att bli framgångsrik i denna roll behöver du Några års erfarenhet av digital marknadsföring och projektledning. God vana av att arbeta självständigt, driva projekt och samarbeta med olika intressenter. Erfarenhet av marketing automation-verktyg, gärna Salesforce. Mycket goda kunskaper i Photoshop och analysverktyg som Google Analytics. Flytande svenska och engelska i tal och skrift. Allt marknadsmaterial skapas på svenska, medan engelska används som koncernspråk. Vem är du? Du har lätt för att planera, prioritera och hålla många bollar i luften samtidigt, utan att tappa fokus på detaljerna. Samtidigt drivs du av att hitta nya idéer, utveckla kampanjer och skapa innehåll som engagerar och gör skillnad. Du är social och kommunikativ, har lätt för att samarbeta med olika personer och roller, och bygger snabbt förtroende i både interna team och externa kontakter. När förutsättningarna ändras ser du möjligheter snarare än hinder, och du har en lösningsorienterad inställning till nya utmaningar. Välkommen med din ansökan Anställningens omfattning: 100% Anställningsform: Tidsbegränsad anställning som konsult via JobBusters. Start: Vår kund önskar start i juni. Slut: 2026-05-31 med chans till förlängning Utvalda förmåner: Kollektivavtal, Friskvårdsbidrag, Benifex med mera I din ansökan: säkerställ att det tydligt framgår att du är kvalificerad utefter kundens önskade kvalifikationer. Bra att känna till!Vi går igenom ansökningarna löpande. Då processerna i konsultvärlden ofta går snabbt kan tjänsten tillsättas innan sista ansökningsdatum – vänta därför inte med att skicka in din ansökan! Du behöver inte skriva ett personligt brev utan i stället ber vi dig svara på urvalsfrågorna i samband med ansökan. FöretagspresentationVår kund är ett ledande globalt teknikbolag som skapar produkter, bland annat robotar, och lösningar inom bland annat automation och digitalisering. Koncernens bolag finns i cirka 100 länder och huvudkontoret i Sverige finns strax utanför Stockholm.

Idag
Sista ansökan:
2 november 2025
Vill du leda HR-arbetet i en mediekoncern? Vi söker People Operations Lead
Lifestyle Media Partner Sverige AB
Personal- och HR-chefer

Lifestyle Mediapartner söker nu en driven och lösningsorienterad People Operations Lead som vill vara med och utveckla vår HR-funktion i linje med våra affärsmål och värderingar. Vi är en säljdriven organisation där människor är vår viktigaste resurs, och vi behöver dig som kan kombinera operativt HR-arbete med strategiskt HR-ledarskap. Våra ledord är: Äg ditt resultat – Driv din framgång. Ständigt bättre – Väx med oss. Vi lyfter varandra – hela vägen till toppen. Om rollen: Som People Operations Lead kommer du att leda och utveckla HR-arbetet genom hela medarbetarresan – från rekrytering och onboarding till exit-samtal och employer branding. Rollen innebär ett övergripande ansvar för både operativa och strategiska HR-processer där du arbetar tätt med försäljningschefer, teamledare och ekonomiavdelningen. Du ingår i ledningsgruppen och rapporterar direkt till Vice VD. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar: Utveckla, implementera och följa upp HR-strategier som stödjer verksamhetens mål. Ansvara för medarbetardata och HR-systemet Hailey – se till att det är uppdaterat och används effektivt. Driva utvecklingsprogram för talanger och ledare samt stödja rekryterare i att skapa en välfungerande rekryteringsstrategi. Skapa och genomföra aktiviteter för att stärka företagskulturen och medarbetarengagemanget. Ansvara för arbetsmiljöarbetet och förebyggande insatser för att minska sjukfrånvaro. Bistå ledare med rådgivning inom HR-frågor och utveckla ledarskapsutbildningar. Driva lönekartläggning, lönerevision och medarbetarundersökningar. Kvalifikationer vi söker: Akademisk examen inom HR, personalvetenskap eller motsvarande erfarenhet. Minst 3 års erfarenhet av både operativt och strategiskt HR-arbete. Erfarenhet av att driva HR-strategier och implementera utvecklingsprogram. Stark kommunikativ förmåga och vana att bygga förtroende med ledare och medarbetare. Goda kunskaper inom arbetsrätt och konflikthantering. Erfarenhet av HR-system, särskilt Hailey eller liknande. Meriterande: Erfarenhet från säljorganisationer och förståelse för hur HR kan stötta försäljningsdrivna verksamheter. Vem är du? Du är en proaktiv och relationsskapande HR-ledare som trivs i en säljdriven miljö. Du har en stark känsla för både helheten och detaljerna och kan kombinera strategiskt tänkande med operativt genomförande. Du är en naturlig problemlösare som drivs av att skapa en engagerande och inkluderande arbetsmiljö där människor kan växa och utvecklas. Vad vi erbjuder: En nyckelroll i en dynamisk och snabbväxande mediakoncern. Möjlighet att påverka och utveckla HR-strukturen från grunden. Stöd från en engagerad ledningsgrupp och tätt samarbete med försäljningsorganisationen. Möjlighet att forma och driva initiativ för att stärka företagskulturen och medarbetarengagemanget. En arbetsplats certifierad som Great Place to Work Om Oss – Lifestyle Mediapartner Vi är en nordisk mediekoncern och säljorganisation som grundades 2007 i ständig utveckling med tydligs mål och höga ambitioner. Idag består vi av fem specialiserade produktbolag inom digital out of home (DOOH) och har närmare 70 medarbetare runtom i Norden. Vår affärsidé bygger på att erbjuda företag effektiv och målgruppsanpassad exponering genom strategiskt placerade digitala skärmar i attraktiva miljöer. Vi samarbetar med några av Nordens starkaste varumärken och är stolta över att vara annons- och avtalspartner för ICA Sverige. Med en markandstäckningsgrad på över 80% inom vår studentkommunikationsvertikal i Sverige når vi ut brett samtidigt som vi håller lokal relevans och synlighet för varje enskild kampanj. Kontor i Eskilstuna, Norrköping, Västerås och Helsingfors. Närmare 70 drivna kollegor – och vi växer ständigt! Övrigt: Lön: Individuell lönesättning. Omfattning: Heltid. Mån-tor 08:00-17:00, fre 07:30-16:30. Anställningsform: 6 månaders provanställning, därefter tillsvidareanställning. Tillträde: Omgående, enligt överenskommelse. Då huvudkontoret är placerat i Eskilstuna förväntas du resa till Eskilstuna minst 2-3 dagar i veckan om du har placeringsort Norrköping eller Västerås. Är du redo att ta nästa steg i din HR-karriär och göra skillnad i en framåtlutad organisation? Sök tjänsten idag och bli en del av Lifestyle Mediapartner! Välkommen med din ansökan!

Igår
Sista ansökan:
15 juni 2025
Marketing Communications Specialist
Incluso AB
Marknadsanalytiker och marknadsförare m.fl.

We are looking for a Marketing Communications Specialist for a company in Västerås. Start is in June, 12 months contract to begin with. We are looking for someone with a few years of experience in digital marketing activities, who is skilled in project management, analysis, and content creation. The role also includes planning and executing events, trade show participation, and product launches in collaboration with sales and product managers. Key Responsibilities: Project management, planning, execution, and follow-up of: Digital campaigns, newsletters, webinars, and invitations via Salesforce to generate leads. Local adaptations of global marketing campaigns. Events, customer meetings, and trade shows. Product launches. Seminars and customer presentations together with sales and product managers. Web Management (both strategic and operational): Responsibility for SEM, SEO, and data analysis. Operational maintenance and updating of web content. Collaboration & Tools: Close collaboration with communicators, sales teams, product managers, customers, agencies, and other vendors. Ability to work independently. Experience with marketing automation tools such as Salesforce is a strong advantage. Excellent skills in Photoshop and analytics tools such as Google Analytics. Fluency in both Swedish and English is essential. All marketing activities are created in Swedish, while English is the corporate language. This is a full-time consultant position through Incluso in Västerås. Start is in June, 12 months contract to begin with. Please submit your CV as soon as possible since we will review the applications on an on-going basis. For more information about this role, please contact Emma Hörnsten at [email protected], recruiter at Incluso.

Igår
Sista ansökan:
30 maj 2025
Restaurangbiträde Fryxellska skolan
Stift Fryx
Restaurang- och köksbiträden m.fl.

Välkommen till Fryxellska skolan! Vi är en fristående grundskola som bedrivs av Stiftelsen Fryx, belägen i centrala Västerås med cirka 860 elever i årskurserna 4-9. Vi är en profilskola med inriktningarna dans och kör, vilket ger våra elever möjlighet att kombinera sina akademiska studier med kultur. Vi samarbetar för att skapa en trygg skola med studiero och ett lustfyllt lärande genom vår värdegrund som bygger på trygghet, glädje, ansvar, hänsyn och utveckling, vilket genomsyrar hela vår verksamhet. Värdshuset ansvarar för matlagning till skolans elever och medarbetare och serverar cirka 1000 portioner mat om dagen i vår skolmatsal. Vårt uppdrag är att erbjuda alla gäster en vällagad och näringsrik måltid för att orka hela skoldagen. Vi följer Livsmedelsverkets rekommendationer om bra mat i skolan. Nu söker vi ett restaurangbiträde till Värdshuset Vi söker dig som arbetar väl i team, är effektiv och ansvarsfull. Du har en positiv inställning och är serviceinriktad. Dina arbetsuppgifterna kommer att bestå av salladsberedning, förberedning av råvaror inför lunchen, matsalsprepp och matsalsservering samt skolcafeteria. Du ska även vara behjälplig i köket med enklare matlagning och arbeta med servering, disk och städning. Kvalifikationer Vi söker dig som har en gymnasieutbildning inom restaurang och livsmedel, storköksutbildning eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer vara likvärdig. Det är meriterande om du har branscherfarenhet från restaurang och/eller storkök och kunskap om specialkost. Det är även meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i ett skolkök. Arbetet kräver goda kunskaper i svenska språket i tal och skrift för att säkerställa matens kvalitet samt din och dina kollegors säkerhet. Bli en del av team Fryx Fryxellska skolan vill vara en hållbar arbetsplats för våra medarbetare genom att uppmuntra till goda vanor och skapa bra förutsättningar för god prestation och arbetsglädje. Vi erbjuder generösa arbetsvillkor och förmåner: Friskvård – vi erbjuder våra medarbetare ett årligt friskvårdsbidrag och möjlighet till två timmars gemensam friskvårdsaktivitet varje vecka i vår idrottssal. Cykelförmån. Föräldrapenningtillägg vid sammanhängande period av föräldraledighet. Avgiftsfri pedagogisk måltid – en måltid som är ett pedagogiskt verktyg och ger tid för samvaro mellan barn och vuxna. Kollektivavtal och tjänstepension Kompetensutveckling – vi lägger stora resurser på intern kompetensutveckling utifrån verksamhetens behov, varje medarbetare har även en individuell kompetensutvecklingsplan för utveckling i ditt arbete. Övrigt Tjänsten är på 100% tillsvidare med uppehållstjänst. Tillträde i augusti 2025 eller enligt överenskommelse. Provanställning tillämpas. Vi ser fram mot din ansökan och genomför löpande intervjuer, det innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Märk din ansökan med "restaurangbiträde". Om du erbjuds anställning inom skola är du i enlighet med skollagen skyldig att visa upp ett utdrag ur Polisens belastningsregister, tänk på att det kan vara lång handläggningstid på att få utdraget. Låter det intressant? Varmt välkommen med din ansökan!

Igår
Sista ansökan:
8 juni 2025
Montörer till välkänd kund i Västerås | Sommarjobb
Manpower AB
Montörer, metall-, gummi- och plastprodukter

Är du på jakt efter ett spännande sommarjobb med goda utvecklingsmöjligheter? Är du en driven person som uppskattar att jobba i en fartfylld och härlig arbetsmiljö? Då har vi rätt utmaning för dig! Just nu söker vi på Manpower montörer till vår omtyckta kund i Västerås till sommaren 2025. Här får du ett jobb som är väldigt mångsidigt och bjuder på variationsrika arbetsdagar. Låter det intressant? Varmt välkommen med din ansökan! Den här bemanningen är ett samarbete mellan oss på Manpower och vår kund i Västerås. Det innebär att du kommer att bli anställd av Manpower men tillbringa dina arbetsdagar ute hos kunden. Detta är en säsongsanställning på heltid under sommaren. Jobbet som montör Som montör hos vår kund i Västerås kommer du att vara en del av ett teknikdrivet team med spännande utvecklingsmöjligheter. Ditt arbete kommer att omfatta montering av både små och stora komponenter i en miljö som kräver precision och effektivitet. Du kommer även att ansvara för att läsa och tolka ritningar. Tillsammans med dina kollegor kommer ni att sträva efter kontinuerliga förbättringar både i arbetsprocessen och slutprodukten. För dem med truckkort kan det även förekomma truckkörning som en del av arbetsuppgifterna. Övrig information Placeringsort: Västerås Typ av anställning: Säsongsanställning under sommaren Arbetstider: Måndag-fredag 06:30-14:55 Vem söker vi? Till den här tjänsten söker vi dig med ett tekniskt intresse som motiveras av en utmaning. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet inom industrin, och att du är en driven och nyfiken person som uppskattar möjligheten att utvecklas. Det dagliga arbetet kräver att du är ansvarsfull och flexibel i din yrkesroll. Krav för tjänsten * Teknisk bakgrund, antingen från utbildning eller arbete * Behärskar svenska obehindrat i tal och skrift Det är även meriterande om du har truckkort samt monteringsvana och/eller tidigare erfarnehet av elkoppling. I enlighet med vår kunds krav så genomför vi i denna rekryteringsprocess en bakgrundskontroll i brotts- och belastningsregistret inför en eventuell anställning. Erbjudande Vi på Manpower hjälper dig att forma din framtid utifrån din kompetens samt dina behov och önskemål. Vi samarbetar med många attraktiva företag och kan öppna dörren till intressanta och spännande uppdrag. Som resurskonsult hos oss får du en anställning med allt vad det innebär i form av marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal. Friskvårdsbidrag och företagshälsovård ingår också. Givetvis har du en konsultchef som finns tillgänglig för dig under hela din anställningsperiod och som är ansvarig för dina uppdrag, att du trivs på din arbetsplats och att du utvecklas i din yrkesroll Om ambulerande-rollen Som konsult hos oss får du möjligheten att möta nya utmaningar, skapa nya kontakter och bredda din erfarenhet genom att arbeta på olika spännande uppdrag hos våra kunder inom ett geografiskt område. Sök tjänsten idag! Den här bemanningen är ett samarbete mellan oss på Manpower och vår kund. Du kommer att bli anställd av Manpower men arbeta på plats hos kunden. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Hedda Seebass Svensson via mail: [email protected] Notera att vi inte tar emot ansökningar via mail! Påminnelse inför ansökan För att vi ska kunna granska din ansökan på bästa sätt ber vi dig att tydligt beskriva din tidigare arbetslivserfarenhet. Ange dina tidigare arbetsplatser, din titel och tidsperioden för varje arbete. Om du även har arbetat åt ett bemanningsföretag tidigare, vill vi gärna veta det också. I den här rekryteringsprocessen är ett obligatoriskt steg en digital chattintervju. Direkt efter du fullföljt din ansökan så kommer du få ett mail och sms med länk till Hubert där du kommer utföra chattintervjun. Om Manpower Manpower är Sveriges ledande rekryterings- och bemanningsföretag med tiotusentals attraktiva arbetsgivare över hela landet som våra kunder. Med vårt omfattande nätverk, lokalt såväl som globalt, kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb som hjälper dig att bygga din karriär, både på kort och lång sikt. Hos oss kan du söka heltidsjobb eller extrajobb vid sidan av studierna.

Igår
Sista ansökan:
15 juni 2025
Teamledare till socialtjänsten barn och unga
Västerås kommun
Försäljnings- och marknadschefer

Västerås stad har tagit bort personligt brev från ansökningsprocessen. Det gör vi för att få en bättre och mer rättvis rekryteringsprocess. När du skickar in din ansökan kommer du att få svara på ett antal frågor som blir en viktig del i vårt urvalsarbete.  Är du en modig person som ser möjligheter i förändring och vill vara med och utveckla framtidens socialtjänst? Just nu står vi inför en spännande omställning till en ny socialtjänstlag. Här erbjuds du ett varierat uppdrag där du kombinerar utveckling, ansvar och samverkan. Vi utökar vår teamledargrupp inom våra barn- och unga-enheter, vilket innebär att du kliver in i ett sammanhang med flera erfarna kollegor att samarbeta med. Samtidigt får du ett stort utrymme att sätta din egen prägel på rollen och bidra utifrån dina styrkor. Dina arbetsuppgifter Som teamledare har du ett viktigt uppdrag i att skapa struktur, fördela arbetet och ge stöd i ärendehantering. Du är nära teamet i det dagliga arbetet och fungerar som ett tryggt bollplank i frågor som rör både lagstiftning, rutiner och professionella bedömningar. Samtidigt är du en del av ledningsgruppen och står upp för gemensamma beslut. I vardagen kan du behöva fatta snabba beslut, göra komplexa avvägningar och visa mod i att utmana när det krävs. Samverkan och verksamhetsutveckling är en naturlig del av uppdraget, både inom organisationen och med externa aktörer. Din kompetens Vi söker dig som har socionomexamen och erfarenhet av myndighetsutövning inom socialtjänsten, särskilt med fokus på barn och unga. Du har mycket goda kunskaper om socialtjänstlagen och LVU och känner dig trygg i att arbeta utifrån dessa. Rollen kräver att du kan uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska, då du hanterar både samtal och dokumentation som ställer krav på tydlighet och rättssäkerhet. Du har ett intresse för att motivera, coacha och vägleda andra och tycker om att bidra till både individers och verksamhetens utveckling. Vi ser gärna att du har erfarenhet av en arbetsledande roll eller har gått en ledarskapsutbildning, men det är inget krav. Störst vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Vi erbjuder Hos oss får du ett meningsfullt uppdrag i en verksamhet där du får växa och göra skillnad. Du blir en av fyra teamledare på din enhet och en del av en större teamledargrupp som erbjuder både kollegialt stöd och möjlighet till erfarenhetsutbyte. Vi har en god introduktion där du tilldelas en mentor och du har frihet att påverka och forma ditt uppdrag utifrån verksamhetens behov och dina egna drivkrafter. Vi erbjuder en varierad arbetsvardag, flextidsavtal och ett sammanhang där samarbete, engagemang och utveckling står i fokus . Här blir du en del av något större! Med värme och respekt visar vi handlingskraft i det stora och det lilla. Vi lever vår värdegrund i mötet med varandra och de vi är till för. Varje dag, året runt ser vi till att Västerås fungerar. Tillsammans med dina ca 11 500 kollegor runt om i staden får du Sveriges viktigaste jobb. Läs mer om möjligheter, karriärvägar och om vårt erbjudande här:https://www.vasteras.se/jobbochkarriär (https://www.vasteras.se/jobbochkarriär)   Vi intervjuar löpande under annonseringen, skicka in din ansökan nu direkt! Övrig information Innan du kan anställas behöver du visa upp ett godkänt utdrag från polisens belastningsregister. I samband med intervju behöver du styrka ditt medborgarskap. Det kan du göra med pass alternativt personbevis tillsammans med ID-handling. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du uppvisa att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.Alla erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes.

Igår
Sista ansökan:
1 juni 2025
Socialpedagog till Vallby förskola
Västerås kommun
Behandlingsassistenter och socialpedagoger m.fl.

Västerås stad har tagit bort personligt brev från ansökningsprocessen. Det gör vi för att få en bättre och mer rättvis rekryteringsprocess. När du skickar in din ansökan kommer du istället att få svara på ett antal frågor som blir en viktig del i vårt urvalsarbete.  Tillsammans med förskollärare och barnskötare bygger vi ett tvärprofessionellt team utifrån barnens behov. Vill du vara med och bidra till likvärdigheten och barnens rätt till utbildning på Vallby förskola? Då ska du söka den här tjänsten! Dina arbetsuppgifter Du får arbeta i en förskola som berikas av många språk och kulturer och har ett interkulturellt förhållningssätt. Vallby förskola består av fem avdelningar som är uppdelade i mindre åldershomogena grupper där du som specialpedagog bidrar med din kompetens. Tillsammans med arbetslagen planerar, genomför och dokumenterar du vår verksamhet så att både det enskilda barnet och gruppen får sina behov tillgodosedda. Du stöttar också de barn som behöver extra stöd i sin utveckling. Du bidrar med kompetens i arbetet med barns delaktighet, tillför ett gott förhållningssätt och stärker vårt arbete med föräldramedverkan. Som socialpedagog håller du fortlöpande samtal med barnens vårdnadshavare kring bland annat trivsel, utveckling, samspel och lärande. Genom en god samverkan med vårdnadshavare skapar vi en helhetsbild av barnet som möjliggör för oss att anpassa undervisningen utifrån barnens förutsättningar. Du ansvarar för planen mot diskriminering, trakasserier och kränkande behandling och samarbetar med övriga aktörer i samhället kopplat till verksamheten. Din kompetens och deltagande i BHT, barnhälsoteamsarbetet är också viktig och du kommer ha ett särskilt ansvar för det systematiska barnhälsoarbetet. Du kommer få stöd av och ingå i ett nätverk med andra socialpedagoger från Västerås förskolor. Vi arbetar varje dag för att skapa relationer som ger barnen trygghet i deras tänkande och lärande. Hos oss är barnet alltid i fokus och vi strävar efter att alla barn ska känna att de är betydelsefulla och respekterade. Din kompetens Vi söker dig som är socionom, beteendevetare eller har liknande akademisk examen. Vi vill att du har erfarenhet av socialt arbete på både individ- och gruppnivå och har du kunskaper i modern anknytningsforskning är det ett plus. Har du erfarenhet från arbete i förskola och erfarenhet av samtal med barn och/eller föräldrar är det också meriterande. Du har goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift och även goda kunskaper att hantera dator och andra tekniska hjälpmedel. Vi vill att du som söker är engagerad och nytänkande. Du ser till barnens behov och är intresserad och nyfiken på deras sammanhang. Du vet att förändring sker i dialog och att tidigt förebyggande arbete gör skillnad. Därför är dina erfarenheter av arbete med familjer meriterande. Du har även en förmåga att självständigt strukturera och planera dina arbetsuppgifter så att de blir en del av ett systematiskt kvalitetsarbete. Vi vill att du har ett öppet sinne och är nyfiken i mötet med andra människor och kulturer, men också nyfiken på att vara del av något nytt. Dessutom värnar du om ett gott samarbete med andra människor.  Vi erbjuder Vi är en välkomnande och varm förskola med en välfungerande organisation, där pedagoger och socialpedagoger har erfarenhet av ett nära samarbete med varandra. Du får också ingå och utvecklas i ett kollegialt lärande tillsammans med förskolornas erfarna socialpedagoger och får vara med och driva frågor i det tvärprofessionella arbetet där vi ligger i framkant. Här blir du en del av något större! Med värme och respekt visar vi handlingskraft i det stora och det lilla. Vi lever vår värdegrund i mötet med varandra och de vi är till för. Varje dag, året runt ser vi till att Västerås fungerar. Tillsammans med dina ca 11 500 kollegor runt om i staden får du Sveriges viktigaste jobb. Varmt välkommen med din ansökan, vi ser fram emot att läsa den! Läs gärna mer om förskolan här: Vallby förskola - Västerås stad (https://skola.vasteras.se/forskolor/vallby-forskola.html)  Läs mer om möjligheter, karriärvägar och om vårt erbjudande här: https://www.vasteras.se/jobbochkarriär (https://www.vasteras.se/jobbochkarriär)   Övrig information Innan du kan anställas behöver du visa upp ett godkänt utdrag från polisens belastningsregister. I samband med intervju behöver du styrka ditt medborgarskap. Det kan du göra med pass alternativt personbevis tillsammans med ID-handling. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du uppvisa att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.Alla erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes.

Igår
Sista ansökan:
26 maj 2025
Vi söker Magnifiqa Sjuksköterskor!
Palmelind Konsult AB
Grundutbildade sjuksköterskor

Är du legitimerad Sjuksköterska och söker nytt jobb inom bemanning? Välkommen till Magnifiq! Med uppdrag tillgängliga från norr till söder kan du hitta ditt nästa jobb precis där du vill arbeta. Kontakta oss idag för att utforska hur vi kan hjälpa dig att ta nästa steg i din yrkeskarriär. Magnifiq - Sjuksköterska Du som läser detta hoppas vi är legitimerad Sjuksköterska och har några års erfarenhet från yrket. Som person tror vi att du är glad, trivs med att träffa nya människor och vill axla rollen som ambassadör ute på uppdrag hos våra kunder. För oss är det viktigt att du får de rätta förutsättningarna, mår bra och känner dig motiverad under ditt uppdrag, så att du kan utföra ditt viktiga arbete på bästa möjliga sätt. Därför erbjuder vi alltid trygga och givande uppdrag åt våra hyrsjuksköterskor. Du får alltid en personlig konsultchef som hjälper dig med alla dina frågor och självklart har du rätt till både pension och sjuklön. Välkommen till oss! Magnifiq – det Familjära vårdbemanningsbolaget Magnifiq är ingen vårdjätte. Istället bygger vår framgång på nöjda medarbetare med trygga anställningar och tjänster av högsta kvalitet. Idag har vi avtal med Sveriges samtliga Regioner samt ett stort antal Kommuner och Privata Vårdgivare. Vår ambition har alltid varit att kunna erbjuda våra konsulter bästa tänkbara uppdrag, trygga villkor och höga ersättningar oavsett var i landet du önskar arbeta. Har du några frågor eller vill du veta mer om Magnifiq? Tveka inte att kontakta oss direkt!

Igår
Sista ansökan:
30 maj 2025